Tunnelämästä

Mistä sä tiedät että sulla tunneelämä, miten se ilmenee?

32

151

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkennan että mistä tiedät että se tunneelämä on oikea, etkä ole tunteeton?

    • TunneLämä

      Aforismi.

      "Alive and kicking"

      • Mä tajusin tänään yhden jutun taas itsestäni, sen että mun purot alkaa vuotaa.



    • Tunteeton ihminen on psykopaatti, ja en ole sellanen. Päinvastoin pikemminkin.

    • suurimmalla osalla on ihan vilkkaanrikas tunne-elämä
      ihmisten empatiakyvyssä on eroja
      samoin lapsena opituissa erilaisissa tunteidenkäsittelykeinoissa
      kokonaan oma juttunsa on kyky vastaanottaa ja käsitellä toisten tunteita - ne on ne peilisolut
      ja sitten on se geneettinen temperamentti, jolla sitä ulkomaailmaa jäsennellään

      mielestäni puutteet edellisissä ilmenevät jonkinlaisina ongelmina vuorovaikutuksessa toisten ihmisten kanssa

      • Sxthsense

        Niin Temppu :) Et edes vastannut kysymyksiini :D


      • Sxthsense kirjoitti:

        Niin Temppu :) Et edes vastannut kysymyksiini :D

        mihin niistä kaikista?


      • Sxthsense kirjoitti:

        Niin Temppu :) Et edes vastannut kysymyksiini :D

        Missä olit? :D Olet rivilöinen :P


      • Sxthsense kirjoitti:

        Missä olit? :D Olet rivilöinen :P

        edelleen ... sä oot ku joku pikakivääri ... mut enhän mä oo velvollinen vastaileen kaikkiin kyssäreihin .. hyvänen aika sentään, vaikka paljon kirjoittelenkin


      • Sxthsense kirjoitti:

        Missä olit? :D Olet rivilöinen :P

        Jumbo-aloituksesi. Joko unohdit? :)


      • temppuilija kirjoitti:

        edelleen ... sä oot ku joku pikakivääri ... mut enhän mä oo velvollinen vastaileen kaikkiin kyssäreihin .. hyvänen aika sentään, vaikka paljon kirjoittelenkin

        Täh.. En ole mikään kivääri. Paremminkin tussari :)


      • Sxthsense kirjoitti:

        Jumbo-aloituksesi. Joko unohdit? :)

        antaa sen mennä jo tonne vili.:n rakentamaan eetteriin ... sain ne vastaukset, jotka tarvitsinkin - en ole yksin näkemykseni kanssa, on muitakin, jotka ajattelee samalla tavalla, joten se riittää minulle


      • temppuilija kirjoitti:

        antaa sen mennä jo tonne vili.:n rakentamaan eetteriin ... sain ne vastaukset, jotka tarvitsinkin - en ole yksin näkemykseni kanssa, on muitakin, jotka ajattelee samalla tavalla, joten se riittää minulle

        Millä tavalla sinä ajattelet?

        http://www.youtube.com/watch?v=vdkmhquF60o



      • temppuilija kirjoitti:

        Minkä vuoksi toistaa virhettä, jos sen kerran on jo tehnyt?

        Ei voida kysyä tuota enää Taylorin Lissulta. Ehkä sen takia, että historia toistaa itseään ja ihmenen monistaa toisiaan. No mut ei vaisinkaan, olet oikeassa :) Täytyy kuitenkin muistaa se, et toiset onnistuvat elämään virheittä - tai virheidensä kanssa.


      • Sxthsense kirjoitti:

        Ei voida kysyä tuota enää Taylorin Lissulta. Ehkä sen takia, että historia toistaa itseään ja ihmenen monistaa toisiaan. No mut ei vaisinkaan, olet oikeassa :) Täytyy kuitenkin muistaa se, et toiset onnistuvat elämään virheittä - tai virheidensä kanssa.

        Juu-u, toiset ei opi koskaan.

        Jos ajatellaan perimmäistä sopimusluonnetta - valtaa ja ahneutta - eikö ole normaalia, että jossain vaiheessa ihminen vain kasvaa ahneudestaan ja vallanhimosta ulos? Kulttuurimme normaaliksi katsoma määrän tavoittelu arvona korvaantuu askeettisemmilla arvoilla. Jokaiselle jotain.


      • temppuilija kirjoitti:

        Juu-u, toiset ei opi koskaan.

        Jos ajatellaan perimmäistä sopimusluonnetta - valtaa ja ahneutta - eikö ole normaalia, että jossain vaiheessa ihminen vain kasvaa ahneudestaan ja vallanhimosta ulos? Kulttuurimme normaaliksi katsoma määrän tavoittelu arvona korvaantuu askeettisemmilla arvoilla. Jokaiselle jotain.

        Muistelen kyllä, ahneus ja vallanhimo kasvattaa itseään. Eniten siitä haluaa pois, jos joku harjoittaa sitä sinua kohtaan. Onko se silloin enää arvo?


      • Sxthsense kirjoitti:

        Muistelen kyllä, ahneus ja vallanhimo kasvattaa itseään. Eniten siitä haluaa pois, jos joku harjoittaa sitä sinua kohtaan. Onko se silloin enää arvo?

        .. vaikea kirjoitella toisten puolesta ajatuksia, lähinnä mietin itseäni ... että eihän se ahneus, kateus ja vallanhimo minnekään katoa, ne vain tunnistaa helpommin itsessään ja sitä kautta kyllä myös niissä toisissa, mutta ensisijaisesti toi lähtee kyllä itsestä ... yhteiskunnallisesti ajateltuna ahneus ja vallanhimo ovat positiivisia arvoja, jotka edellyttävät viisautta. Kun ajatellaan viisauden luonne ... peili käteen vaan ja ihailemaan itseään ja laulaan kuorossa

        [ Rage against the machine know your enemy ]


      • temppuilija kirjoitti:

        .. vaikea kirjoitella toisten puolesta ajatuksia, lähinnä mietin itseäni ... että eihän se ahneus, kateus ja vallanhimo minnekään katoa, ne vain tunnistaa helpommin itsessään ja sitä kautta kyllä myös niissä toisissa, mutta ensisijaisesti toi lähtee kyllä itsestä ... yhteiskunnallisesti ajateltuna ahneus ja vallanhimo ovat positiivisia arvoja, jotka edellyttävät viisautta. Kun ajatellaan viisauden luonne ... peili käteen vaan ja ihailemaan itseään ja laulaan kuorossa

        [ Rage against the machine know your enemy ]

        Tuli mieleen sanat, "Tiedän olevan hyvää ja kaunista, enemmän kuin unelma onnesta". Ja Lissbettikin on siinä nutullaan kadulla. Ei kovin vakuuttavaa askeesia, mutta totta, että unelmiin kaikkea tarvita.


      • Sxthsense kirjoitti:

        Tuli mieleen sanat, "Tiedän olevan hyvää ja kaunista, enemmän kuin unelma onnesta". Ja Lissbettikin on siinä nutullaan kadulla. Ei kovin vakuuttavaa askeesia, mutta totta, että unelmiin kaikkea tarvita.

        sama kai se miltä se ulospäin näyttää, jos pään sisällä kaik' on ok... miten se menikään ... ei se mitään, vaik ei meniskään kovaa, pääasia on, että lääkitys on kohillaan :D


    • Aina kun mä EN paukuta konetta, niin mä käyn tappelemassa muijan kanssa. Stna sen kanssa on hyvä vääntää, koska se ei ole mikään vtun rukkanen vaan vaarallinen kuin rautakanki.

      Jostain sieltä mä sen peilaan.

      • Toivottavasti pysyy loppuillan siellä hellan ja nyrkin välissä ;)

        Patriarkaalinen ajattelu rulez!


      • temppuilija kirjoitti:

        Toivottavasti pysyy loppuillan siellä hellan ja nyrkin välissä ;)

        Patriarkaalinen ajattelu rulez!

        Idiootti.


        Se lähti bilettämään. Ei mulla ole hajuakaan että mihin.


      • cillae kirjoitti:

        Idiootti.


        Se lähti bilettämään. Ei mulla ole hajuakaan että mihin.

        Njaa ... mul on baaritreffit tos kohtapuoleen ... onks se punapää?

        =)


    • kundi.kundine

      jaa nii mistä sen ny vois tiätää. välil tykkäis kaikist ja välil kaikki ottais päähä. et olisko se sit siinä? et ku menis laidast laitaa ni ainaki tiätäis et olis niinku tunteit?

      sitä ei voi sanoo olisko se hyvä tunneelämä vai ei. toho muute taitais kuuluu viiva välii mut mitä nää piänist ko ei piänet näist..

      http://www.youtube.com/watch?v=wpjzxrKjHBE

    • Kyllä se v i t u t t a a kun klikkaa S24:n miehen logiikkaa ja tulee '503 service temporalily unreacheble'. Se tunnehan ei ole väärä, oten en ole tunteeton.

      • '503 - v i t u t u s - voitas ehdottaa siihen uuteen tautiluokitukseen merkiksi terveydestä :D

        muutenkin miks aina pitää luokitella sairasta, kun vois luokitella terveen


      • temppuilija kirjoitti:

        '503 - v i t u t u s - voitas ehdottaa siihen uuteen tautiluokitukseen merkiksi terveydestä :D

        muutenkin miks aina pitää luokitella sairasta, kun vois luokitella terveen

        Jep. Jos läppäri ei viisnollakolmosen ilmestyessä näytölle lennä klasista mäjelle niin on sairas ihminen.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Jep. Jos läppäri ei viisnollakolmosen ilmestyessä näytölle lennä klasista mäjelle niin on sairas ihminen.

        ei ... se on acting out, joka kuuluu ns. lapsen/vauvantasoisiin minän puolustuskeinoihin, joita käyttävät narsistisella kaudella häiriökehityksessä jälkeenjääneet ihmiset - puhekielessä taidetaan käyttää epätarkkaa termiä narsisti, mutta se ei ole ollenkaan riittävän tarkka tapa kuvata edellistä coping keinoa ... ei ollenkaan huono noin niin kuin käytännön tasolla. Siitä hieman kehittyneempää keinoa kutsutaan selkäänpuukottamiseksi - joka sekin on acting out -defenssi, siis käytännössä se voi olla esimerkiksi nimettömänä S24:ää vastaan suunnattu terroriaalto dns -hyökkäys, valitus jonnekin viestintävirastoon jollain keksityllä verukkeella tai vaikkapa ihan vain palstan mustamaalaamista toisilla foorumeilla ... U- name it ;)

        Kehittyneempi tapa on sublimointi, jolloin v i t u t u k s e n tunteessa eletään kunnes s24 taas toimii ja sitten se puretaan tänne avoimesti, jaetaan vertaisten v i t t u u n t u n e i d e n kanssa ja yhdessä naureskellen keksitään sille jokin merkitys - ylevöidytään asian suhteen, jotta ensi kerralla ei '503 v i t u t a niin paljon. Ensimmäisen kappaleen acting out poistaa vitutuksen, mutta se ei edistä henkilökohtaisten käsittelykeinojen kehittymistä.

        :D


      • temppuilija
        relaxed_eyes kirjoitti:

        Jep. Jos läppäri ei viisnollakolmosen ilmestyessä näytölle lennä klasista mäjelle niin on sairas ihminen.

        sori toi mun häröily - siis kyllä, läppärin heitto on terve reaktio '503 v i t u t u k s e e n


    • Heilahteluista tiedän. - Joskus on vähän tasaisempaa, toisinaan aika tuulista, mutta heiluu se; hitaasti mutta varmasti ;)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      191
      4469
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      120
      2811
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2264
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      132
      2245
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1952
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1516
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      113
      1434
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1352
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe