Syöpään kuolevan ateistin maailmankuva.

Tuska ja ahdistus

Onko kukaan teistä lukenut suomalaisen sarjakuvapiirtäjä Harri Pystysen sarjakuva-albumeja? Piirtäjä oli ateisti, joka sai tietää sairastavansa tappavaa syöpää. Jos mahdollista, lainatkaa albumit kirjastosta. Niistä käy ilmi, millaiseen nihilismiin ja äärimmäiseen synkkyyteen ja katkeruuteen ateisti voi vajota tietäessään kuolevansa. Ahdistavaa on käydä läpi elettyä elämää ja tajuta raukeavansa tyhjiin kuolemassa - mutta ei ole mitään muutakaan. Ei ole Jumalaa, ei iankaikkista elämää.
Lisätietoa:
http://www.karjalainen.fi/karjalainen/Kulttuuri/kuoliaaksi_naurattaminen_on_vaarallista_tekijälleenkin_4872920.html

28

215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuska ja ahdistus

Minä olen Kristitty, nimimerkkini on Tuska ja ahdistus
      .

Nimimerkki on sielun peili. Minua masentaa, koska paskaa syövä huoranpienikka jeeus äpärä munaa perseensä lappaava paskiainne ei auttanut.

Miksi Jeesus hguoö-oa ei antanut tätä tautia koko Osaman lentäjille? Niin se EUnukki Jeesus paska homo tukee siis Islamia? Haista paska.

Mikä liikkuu ylös ja alas, sekä ritisee? Raamattu ,jota nostelen lattialta yksi sivusta kerrallaan kiinni piteäen, ainakin kuulen ettei Jeesus auttanut.

• Tuska ja ahdistus

Et sinä ole. Sinä olet entinen nimimerkki belial_666.

• slobohoro

En ole Harri Pystynen. Jos hän on eläessään ollut synkkä ja nihilistinen niin se on tietenkin sääli. En koe löytäväni synkkyydestä mitään ja panostan elämästä nauttimiseen sekä tavoittelen onnea.

En ymmärrä mitä kauheaa kuolemassa ja elämän päättymisessä on sillä se on aivan normaalia. Epänormaalia olisi jos elämä vain jatkuisi ja jatkuisi.

Myönteistä jatkoa myös sinulle aloittaja, onnea ja iloa!

• Tuska ja ahdistus

Kiitosta vain, mutta minä en näe elämässä mitään positiivista. Siksi arvostan Pystysen asennetta. Ei ole mitään elämän jälkeen.

• slobohoro
        Tuska ja ahdistus kirjoitti:

Kiitosta vain, mutta minä en näe elämässä mitään positiivista. Siksi arvostan Pystysen asennetta. Ei ole mitään elämän jälkeen.

Se olkoon valintasi.

• "Niistä käy ilmi, millaiseen nihilismiin ja äärimmäiseen synkkyyteen ja katkeruuteen ateisti voi vajota tietäessään kuolevansa."

No tietäen mitä oireita syöpään sairastumisesta seuraa. Ei ole varmasti herkkua kenellekkään. Edes ateistille. Ja empä ole kenekään kristitynkään kuulut nauttivan syövnä sairastamisesta. Joten ymmärrän jos jotakuta ahdistaa ja saa kuvailemaan tunteensa sarjakuviksi.

Mutta mitä minä en ymmärrä. On se että tällaisella asialla yritetään moraalisoida toisia. Ja käyttää uskonnon mainostamisessa.

• Tuska ja ahdistus

Minkä uskonnon? Olen uskonnoton.

• Tuska ja ahdistus kirjoitti:

Minkä uskonnon? Olen uskonnoton.

"Niistä käy ilmi, millaiseen nihilismiin ja äärimmäiseen synkkyyteen ja katkeruuteen ateisti voi vajota tietäessään kuolevansa."

No aloituksesta sain kyllä täysin eri käsityksen. Mutta on kuintenkin hienoa että olet uskomaton hemmo. Ei elämiseen Jeesuksia tai jumalia tarvita.

• "Ahdistavaa on käydä läpi elettyä elämää ja tajuta raukeavansa tyhjiin kuolemassa - mutta ei ole mitään muutakaan. Ei ole Jumalaa, ei iankaikkista elämää."

Toivottavasti on edes eletty elämä.

Kannattaa elää täyttä ja rikasta elämää, nyt kun täällä' vielä olemme.

Kuolemalle me emme voi mitään. Se kohtaa meitä kaikkia kerran, eikä sitä voi välttää.

Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kannattaisi sulkea silmänsä ja antaa toiveiden sumentaa todellisuuden, vaan sitä että nyt on meidän hetkemme elää täysillä. Hyvää, antoisaa ihmiselämää läheistemme ja rakkaidemme kanssa. Ei etsiä hetken tyydytystä vallasta, rahasta tai tavarasta vaan kokea inhimillisyys ja rakkaus täytenä ja rikkaana. Etsiä todellista onnea silmät auki, tosiasiat tunnustaen.

Ilman harhojen ja itsepetoksen pehmusteita.

• Kerroppa aloittaja Tuska ja ahdistus ihan ensin, että millä sinä pystyt kestämään ajatuksen päättymättömästä elämästä, ilman kuoleman mahdollisuutta, itse pidän ajatusta hirvittävänä.

• Tuska ja ahdistus

En ymmärrä mistä puhut, joten en voi vastata..

Miten sinä ymmärrät ikuisen elämän?

• Tuska ja ahdistus

Minä en usko mihinkään päättymättömään elämään. Miksi siis kysyt älyttömiä? Uskon että elämä päättyy kuolemaan.

• Tuska ja ahdistus
        Tuska ja ahdistus kirjoitti:

Miksi kopioit minun nimimerkkiäni, belial_666, ja valheellisesti esiinnyt minuna? Sinä et ole minä.

Miksi kopioit minun nimimerkkiäni, belial_666, ja valheellisesti esiinnyt minuna? Sinä et ole minä.

Älä nillitä vaan rekisteröi nikki. Muuten se on vapaata riistaa nikkivarkaille ja voit syyttää vain itseäsi.

Tänään tulin käymään ja kirjauduin ensimmäisen kerran sitten toukokuun (tai ehkä kesäkuun, ei voi muistaa.) mutta oikein mukavaa että olen tehnyt niin pysyvän vaikutuksen johonkin että olen säilynyt muistoissa ja kelpaan syntipukiksi. :D

• Uska paskonto

Ensinnäkin onnittelen osuvasta nimimerkistä, joka kuvaa niin hyvin uskontojen todellista sisintä olemusta ja sitä, mitä ne ovat maailmaan aina levittäneet.

Toisekseeen - millä tavalla ajatus kaiken raukeamisesta tyhjiin olisi huonompi tai tuskallisempi vaihtoehto, kuin uskontosi tarjoama loputon ja äärettömän tuskallinen kiduttaminen helvetin ikuisessa tulijärvessä iankaiken?

• tuska ja ahdistus

Mutta kun minä olen ateisti. Miten nimimerkkini kuvaa minun ateismiani? Miten? Kerro se!

• Tuska ja ahdistus
        tuska ja ahdistus kirjoitti:

Mutta kun minä olen ateisti. Miten nimimerkkini kuvaa minun ateismiani? Miten? Kerro se!

Korjaus. Nimimerkkini piti siis olla isolla T-kirjaimella, Tuska ja ahdistus, mutta aina ei kaikkea huomaa.

• Tuska ja ahdistus
      6.12.2011 18:13

>>>Onko kukaan teistä lukenut suomalaisen sarjakuvapiirtäjä Harri Pystysen sarjakuva-albumeja?>Piirtäjä oli ateisti, joka sai tietää sairastavansa tappavaa syöpää.>Jos mahdollista, lainatkaa albumit kirjastosta.>Niistä käy ilmi, millaiseen nihilismiin ja äärimmäiseen synkkyyteen ja katkeruuteen ateisti voi vajota tietäessään kuolevansa.>Ahdistavaa on käydä läpi elettyä elämää ja tajuta raukeavansa tyhjiin kuolemassa - mutta ei ole mitään muutakaan.>Ei ole Jumalaa, ei iankaikkista elämää.

• Tuska ja ahdistus

KIITOS! Olet tässä ketjussa ENSIMMÄINEN, joka tajuaa minua! Kaikki muut luulevat minua uskovaiseksi. Lainaa ne sarjakuvat, lue ja tajua, miten IRVOKAS on elämä. KIITOS!

KIITOS! Olet tässä ketjussa ENSIMMÄINEN, joka tajuaa minua! Kaikki muut luulevat minua uskovaiseksi. Lainaa ne sarjakuvat, lue ja tajua, miten IRVOKAS on elämä. KIITOS!

Ei se, että kuolema tulee vääjäämättä tee elämästä irvokasta. Paitsi tietysti jos käyttää ison ajan ajastaan itsesäälissä vellomiseen...

Kannattaa lakata murehtimasta ja alkaa elää.

Pientä sarkasmia ilmassa, vai peräti nihilismiä?
        Tai sitten ei.

>>>Lainaa ne sarjakuvat, lue ja tajua, miten IRVOKAS on elämä.

• mustaa huumoria

Pystysen sarjakuvat on aivan hyviä.

Ovat ns. mustaa huumoria.

• Rapanhapakko

Zen-buddhalaisuutta länsimaissa popularisoinut Alan Watts kirjoitti kysyneen vanhalta itämaiselta opettajaltaan (en minä niiden nimiä muista) kuolemanjälkeisestä elämästä. Opettaja vastasi sunnilleen: "Olisihan se mukavaa jos elämä jatkuisi kuoleman jälkeen, mutta jos ei niin enhän minä siitä kärsisikään kun minua ei ole. Joten sama se."

Itselleni kammaottavin todellisuus olisi jos fundamentalistikristittyjen maailma massamurhaaja-Jahveineen ja kaikkien muiden kuin oikeaoppisten kristittyjen ikuisine kidutuksineen olisi totta. En iloitsisi vaan surisin vaikka olisin kuolinvuoteella erehtynyt tulemaan siihen varmasti ihan oikeaan, pelastavaan uskoon. Mikä sitten lienee. Katolisuus? Helluntailaisuus? Lestadiolaisuus? Moonilaisuus? Mormonismi? Eikun Islam??

• vaikka toivoa olis?

On se todella valitettavaa kun ei ole muuta toivoa kuin kitua ja sitten teitää hiipuvansa pois?

• "On se todella valitettavaa kun ei ole muuta toivoa kuin kitua ja sitten teitää hiipuvansa pois"
        Kaikki, tai useimmat ihmiset tietävät kuolevansa, ei se asia toivomalla muuksi muutu.

• uskis

Totta. Uskovaiset odottavat aivan turhaan apua jeesus epäjumalalta. h****n pojalta.

"vaikka toivoa olis?" - nimimerkki kiteyttää lauseeseen sen, kuinka huono Kristinusko onkaan. Kiitos tästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      62
      4898
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      73
      3982
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      254
      3591
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      118
      3138
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      48
      2944
    6. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2618
    7. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      266
      2270
    8. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2246
    9. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      38
      1943
    10. Mistä olet eniten

Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      108