Iranin ulkoministeri Ali Akbar Salehi on toistanut Teheranin neuvottelutahdon maan ydinohjelmista, joita länsimaat pitävät pääasiallisena syynään Iran-pakotteille. Salehi kuitenkin totesi, että se on vastapuolen tehtävä, erityisesti USA:n ja EU:n tehtävä asettaa ajankohta ja paikka näille neuvotteluille.
"Haluamme rauhaa ja vakautta alueelle," Salehi sanoi Turkin vierailullaan. "Kutsun kaikkia maita alueella, minä pyydän, älkää antako vetää teitä vaaralliseen asemaan."
Samaan aikaan EU:n ulkopoliittinen päällikkö Catherine Ashton sanoi toimittajille, ettei neuvotteluja Iranin kanssa ole valmisteilla.
CIA:n entinen tiedustelu-upseeri, Philip Giraldi, joka toimii parhaillaan Council for the National Interest -järjestön johtajana, toteaa, että pahin mahdollinen (worst case) skenaario on nähtävissä oleva maailmansota:
"Ongelma on se, että Irania piirittävät useat maat, jotka ovat hyvin vihamielisiä sitä vastaan, ja joillain niistä on ydinaseita. Asetelma on täydellinen sellaiseen tilanteeseen, että suhteellisen pieni tapahtuma eskaloituu ja eskaloituu – ja eskaloituu, saa tuulta purjeisiin sytyttääkseen suursodan."
KTS kysyy:
Miksi EU on hiirenä kolossaan?
Miksi USA pelkää maailmansotaa ja silti kalistelee sapeleita?
Miksi meitä vedetään kuin pässiä narussa?
Iran halukas neuvotteluun? Missä vastapuoli? Poterossako?
KTS (Ei kirj.)
2
66
Vastaukset 2
- Minä kysyn
puolestani KTS:ltä. Miten tuo kaikki liittyy juutalaiseen uskontoon? Sinä et todellakaan tajua, että on olemassa palstajako. Jos et ymmärrä mille palstalle kirjoituksesi voisi kuulua, niin minä voin kyllä auttaa sinua.
Aihe on kiinnostava ja hyvin mielelläni osallistuisin keskusteluun. Tällä palstalla en siihen osallistu. - KTS (Ei kirj.)
Kreikka on ennestään konkurssin partaalla ja nyt EU yrittää pakottaa sitä luopumaan edullisista öljysopimuksistaan Iranin kans! :D
Tää on vänkää! Tätä EU:n itsemurhapolitiikkaa on tosi hauskaa katsella vierestä! :D
:D)))))))))))))))))))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa751689- 241186
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321083Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134916Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192619On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79608- 49571
- 71567
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55517
- 57502
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457- 34434
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 16409
- 82398