Sen verran kiinnostava, että piti laittaa tänne ruodittavaksi.
"Niinistö on tehnyt 34 aloitetta ja Haavisto 28.
Kun hieman tarkemmin katsoo aloitteita, huomaa että...
Niinistön aloitteista 23 (!) on raha-asia-aloitteita määrärahan osoittamisesta Salon tai Halikon seudulle. .."
Ja kun tutkii ylimalkaan, muillaisiin asioihin herrat ovat kiinnittäneet huomionsa, voi aika hyvin vetää linjan heidän yhteiskunnallisen ajattelunsa laadusta.
Lisänä tämäkin rikka rokassa, kun kukin vahvistaa uskoaan omaan suosikkiinsa.
Lähteenä aina luotettava VAuva-lehden keskustelupalsta :-)
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1549232/kiinnostava_vertailu_niiniston_ja_haaviston_aloitt
Vertailu Niinistön ja Haaviston aloitteista eduskunnassa
25
176
Vastaukset
"Vuodesta -89 alkaen". Ihmekös tuo, että tuore kansanedustaja yrittää haalia rahaa omaan vaalipiiriinsä.
Noin muuten minua ihmetyttää, kun Niinistöstä yritetään mediassa nyt leipoa kovaa konservatiivia. Se kun on aina ollut Kokoomuksessa ennemminkin liberaali kuin konservatiivi. Puhumattakaan näistä kahdesta pudonneesta tosi konservatiivista, Soinista ja Väyrysestä.
Noh, onhan Niinistö toki konservatiivisempi niin arvoiltaan kuin talouspoliittisilta mielipiteiltään Haavistoon verrattuna. Tosin ei tässä enää huonosti voi käydä: Kaksi minulle mieleisintä vaihtoehtoa kisaavat keskenään.Juu. Se on tosiaan huomionarvoinen seikka, jos Niinistö edustaa Kokoomuksen arvoliberaalia siipeä :-)
Sanoisitko, että Niinistö on Kokoomuksen sisäisellä asteikolla myös talousliberaali?kaarne kirjoitti:
Juu. Se on tosiaan huomionarvoinen seikka, jos Niinistö edustaa Kokoomuksen arvoliberaalia siipeä :-)
Sanoisitko, että Niinistö on Kokoomuksen sisäisellä asteikolla myös talousliberaali?En sanoisi. Minusta Niinistö on melkolailla keskitien kulkija aivan kuin kaikki muutkin Kokoomuksen puheenjohtajat ovat olleet hänen jälkeensäkin. Sitten on erikseen yrittäjiä, amerikkalaisen mallin ihailijoita ja muita verojen ja yhteiskunnan palveluiden vähentämistä vaativia. Onneksi ovat aina jääneet puolueessa vähemmistöön, ettei puolue ole ajautunut liian oikealle, marginaaliin ja ulos päätöksenteosta.
ttuplai kirjoitti:
Mitä eroa on liberaalilla ja konservatiivilla - tää ei ollut sarkasmia.
Sinä vissiin kuitenkin haluat saivarrella asiasta? Joku tutkija varmaan on parempi antamaan sinulle yksityiskohtaisen vertailun eri asianhaarojen osalta.
Minusta kärjistetysti sanottuna arvoliberaali on suvaitsevainen uudistaja ja -konservatiivi suvaitsematon säilyttäjä. Talouden osalta asia onkin hankalampi, koska liberaalin vastakohta ei ole konservatiivi vaan ennemminkin sosialisti.Ratikkakuski kirjoitti:
En sanoisi. Minusta Niinistö on melkolailla keskitien kulkija aivan kuin kaikki muutkin Kokoomuksen puheenjohtajat ovat olleet hänen jälkeensäkin. Sitten on erikseen yrittäjiä, amerikkalaisen mallin ihailijoita ja muita verojen ja yhteiskunnan palveluiden vähentämistä vaativia. Onneksi ovat aina jääneet puolueessa vähemmistöön, ettei puolue ole ajautunut liian oikealle, marginaaliin ja ulos päätöksenteosta.
Voimme siis hyvillä mielin keskittyä tarkkailemaan Niinistön arvoliberaalia maailmankuvaa :-)
No, ei minustakaan Niinistö henkilönä ihan mahdoton ole, vaikka pressaksi pääsisikin. Mutta hassua on yrittää häneen mitään arvoliberaalia leimaa asemoida, ellei nyt ajatella sitä liberaalina että mies kieltää luokkaristiriitojen olemassaolon
"Vastakkainasettelun aika on ohi"Ratikkakuski kirjoitti:
Sinä vissiin kuitenkin haluat saivarrella asiasta? Joku tutkija varmaan on parempi antamaan sinulle yksityiskohtaisen vertailun eri asianhaarojen osalta.
Minusta kärjistetysti sanottuna arvoliberaali on suvaitsevainen uudistaja ja -konservatiivi suvaitsematon säilyttäjä. Talouden osalta asia onkin hankalampi, koska liberaalin vastakohta ei ole konservatiivi vaan ennemminkin sosialisti.Siis noiden käsitteiden asettaminen vastakkainen säilyttäjä/uudistaja akselilla on ykti tapa - tosin kaikki mikä on nyt on ollut ja kaikki mikä tulee on ollut. Kyse on vain mitä ajankohtaa haluaa tarkastella.
Lliberaali yksilönvapautena vs. konservatiivi keskusjohtoisena asettaa Saulin aikas eri paikkaan. Talousliberalismi lienee tälle sukua.
Eli tää vastakkainasettelu on aikas tarkoitushaluista - pitäähän sitä jotain eroa tehdä (kun ei kehdata mainita sitä H sanaa).- ~cissi~
kaarne kirjoitti:
Voimme siis hyvillä mielin keskittyä tarkkailemaan Niinistön arvoliberaalia maailmankuvaa :-)
No, ei minustakaan Niinistö henkilönä ihan mahdoton ole, vaikka pressaksi pääsisikin. Mutta hassua on yrittää häneen mitään arvoliberaalia leimaa asemoida, ellei nyt ajatella sitä liberaalina että mies kieltää luokkaristiriitojen olemassaolon
"Vastakkainasettelun aika on ohi"Itse asiassa nimenomaan henkilönä Niinistö on aika mahdoton. Ainakin oli silloin, kun erityisavustajineen leikki MiB:iä.
Mua on alkanu tämä Haaviston kannatajien harjoittama Niinistön morkkaaminen niin etomaan, että en todellakaan halau samaistua siihen porukkaan ja äänestän Niinistöä melkein pelkästä periaatteesta.
Haavisto on varmasti ihan fiksu jätkä, muttaku sitä joka tuutista tuputetaan. Yäk.
http://blogit.iltalehti.fi/jouni-hynynen/2012/01/23/pressahata/En havainnut aloituksessani morkkaamista. Ja tuossa vertailussa oli mielestäni ihan oikeaa asiantynkääkin, jos sen luki.
Mutta tosiaan me jokainen valitaan ehdokkaamme ihan omien kriteeriemme mukaan.kaarne kirjoitti:
En havainnut aloituksessani morkkaamista. Ja tuossa vertailussa oli mielestäni ihan oikeaa asiantynkääkin, jos sen luki.
Mutta tosiaan me jokainen valitaan ehdokkaamme ihan omien kriteeriemme mukaan.Mä luin sen linkin ja muun.
Näin Matti Meikälaisen kannalta ajateltuna kulttuuri- ja humanistipiirien suurin vika on se, että ei osata pitää päätä kiinni silloonkaan kun se pitäis pitää kiinni.
Jos vielä jatkan ihmisvihasta, suvaitsevaisuudesta, rasismista yms. niin eipä Niinistön kannattajat suureen ääneen morkkaa Haavistoa. Että siinä se ny taas nähtihi.relaxed_eyes kirjoitti:
Mä luin sen linkin ja muun.
Näin Matti Meikälaisen kannalta ajateltuna kulttuuri- ja humanistipiirien suurin vika on se, että ei osata pitää päätä kiinni silloonkaan kun se pitäis pitää kiinni.
Jos vielä jatkan ihmisvihasta, suvaitsevaisuudesta, rasismista yms. niin eipä Niinistön kannattajat suureen ääneen morkkaa Haavistoa. Että siinä se ny taas nähtihi.Lisäksi voidaan katsoa vielä Applea jonka tuotteet on tutkitusti homojen, humanistien ja kulttuuri-ihmisten suosiossa. Minä en ymmärrä tätä ristiriitaa, koska Apple takoo hurjaa voittoa ihmisoikeuksia polkemalla tai niistä välittämättä ja samat ihmiset jotka suosii Applea nyt sitten äänestää Haavistoa koska se on ihmisoikeuksien puolestapuhumisen esikuva. En tiedä onko se tekopyhyyttä, kaksinaismoralismia vai tyhmyyttä. Mutta enemmän kuitenkin tekee ihmisoikeuksien eteen sillä kun jättää sen uuden iPadinsa ostamatta ja äänestää Niinistöä.
- skdnögaejrtn
Tuo "väsyminen" haiskahtaa minusta Niinistön kannattajien lokakampanjalta. Minä olen nähnyt vain normaalia kampanjointia, jota on kyllä vaikea välttää.
Olen nähnyt paljon enemmän Haavistoon kuin Niinistöön kohdistuvia asiattomuuksia, varsinkin liittyen tähän seksuaaliseen suuntautumiseen, mutta se ei ole kenellekään mikään yllätys eikä ole vielä päässyt häiritsemään. relaxed_eyes kirjoitti:
Lisäksi voidaan katsoa vielä Applea jonka tuotteet on tutkitusti homojen, humanistien ja kulttuuri-ihmisten suosiossa. Minä en ymmärrä tätä ristiriitaa, koska Apple takoo hurjaa voittoa ihmisoikeuksia polkemalla tai niistä välittämättä ja samat ihmiset jotka suosii Applea nyt sitten äänestää Haavistoa koska se on ihmisoikeuksien puolestapuhumisen esikuva. En tiedä onko se tekopyhyyttä, kaksinaismoralismia vai tyhmyyttä. Mutta enemmän kuitenkin tekee ihmisoikeuksien eteen sillä kun jättää sen uuden iPadinsa ostamatta ja äänestää Niinistöä.
Sul on hyvä päivä - ensin mainio linkki ja perään aikas osuva vertaus. Kato Apple on erilainen - aivan kuten homotkin - ja taiteilijat. Tosin Apple alkaa olemaan jo massaa eli tositaiteilija kääntynee jonkun muun puoleen - siis jonkun joka ei toimi ja on täysin yhtensopimaton. Kohta homouskin on menneen talven lumia.
- ~cissi~
skdnögaejrtn kirjoitti:
Tuo "väsyminen" haiskahtaa minusta Niinistön kannattajien lokakampanjalta. Minä olen nähnyt vain normaalia kampanjointia, jota on kyllä vaikea välttää.
Olen nähnyt paljon enemmän Haavistoon kuin Niinistöön kohdistuvia asiattomuuksia, varsinkin liittyen tähän seksuaaliseen suuntautumiseen, mutta se ei ole kenellekään mikään yllätys eikä ole vielä päässyt häiritsemään.Tiesitkö, että Niinistö on kuulemma vähän naisiin päin? Eri sukupuolta oleva pariskunta ottaa vieraita vastaan itsenäisyyspäivänä...siitä tulee heti mieleen heteroseksi. Välittömästi.
relaxed_eyes kirjoitti:
Mä luin sen linkin ja muun.
Jos vielä jatkan ihmisvihasta, suvaitsevaisuudesta, rasismista yms. niin eipä Niinistön kannattajat suureen ääneen morkkaa Haavistoa. Että siinä se ny taas nähtihi.http://ollipusa.puheenvuoro.uusisuomi.fi/94860-missä-ovat-presidenttiehdokas-haaviston-näytöt
En minä näitä jaksa ruveta sen enempää tutkimaan.- KoppavaHoro
~cissi~ kirjoitti:
Tiesitkö, että Niinistö on kuulemma vähän naisiin päin? Eri sukupuolta oleva pariskunta ottaa vieraita vastaan itsenäisyyspäivänä...siitä tulee heti mieleen heteroseksi. Välittömästi.
Yök. :)
No on siellä Salon ja Halikon suunnassa ne asiat aika poskellaan, kaveri muutti sinne ja mikään ei toimi.
Puhumattakaan rantaradasta mistä oli kanssa aloite.
Ja sitten ne armaahdukset voikin ottaa pressalta pois ja antaakkin toisille tahoille se juttu, ihan asiaalotuksia ne oli.Ei ole tämän päivän aikana tullut eroa ehdokkaiden välillä. - Mutta kyllä varmaan jompaa kumpaa äänestän. Siihen on pyrittävä !
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/119631-niiniston-ja-haaviston-uusi-taktiikka-huvittaa-–-”lapsikin-sen-nakee”uusi yritys
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/119631-niiniston-ja-haaviston-uusi-taktiikka-huvittaa-–-”lapsikin-sen-nakee”
Noh se kenen luurangot on tulleet jo kaapista ulos taitaa olla vahvin lenkki siinä mielessä, että ei ole enää millä lyödä. Minä vielä mietin ja punnitsen eri kanteilta tätä presidentti asiaa.
:-)- Revalisti
On kyllä hassua miten tuokin asia voidaan kääntää vääräksi, juuri Salon alueen edustajanahan Niinistö tuolloin on ollut, eli on hoitanut juuri oikein hommaansa.
Mielestäni tuo lapsenraiskaaja haavisto pitäisi laittaa linnaan "syytä olettaa" perusteella, hän on paneskellut tuota poikapoloa perseeseen jo tämän ollessa vasta 14 vuotias, vuonna 1977, kun ovat ensikerran tavanneet (Haaviston lausuman mukainen ajankohta). EI lapsenraiskaajaa voi kukaan tervejärkinen äänestää.- www.poliisi.fi
Olisi enemmän ponttta trollaajan mustamaalausyrityksellä, jos esittäisi jotain näyttöä väittämällensä ja oman nimimerkkinsä.
Tässä provossa on tavallista vakavampi herjaus ja saattaa johtaa
poliisin tutkitaan.
- Tutkittu juttu
Niinistön on ensisijaisesti ajettava rikkaiden tukijoidensa asemaa. Selvähän se.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721137
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37551Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45482- 49477