Homot ja lesbot ennen lapsia?

dazu

Paljon on puhuttu, että Haaaviston arvomaailma olisi lähellä äänestäjien sydäntä, mutta mitä tämä kertoo suomalaisista: lapsivastaisuus!

Millainen ihminen on sitämieltä, että lapsia pitäisi antaa samaa sukupuolta olevien parien kotileikkeihin?

Suurin syy, miksi en äänestä Haavistoa on arvomaailma kysymykset, joissa omalla kohdallani lasten oikeudet menee homojen oikeuksien edelle.
Homoilla saa oikeuksia, mutta ne eivät saa tallata lasten oikeuksia!

Minusta lapsille pitää tarjota jatkossakin mahdollisuudet terveeseen kasvuun sellaisissa olosuhteissa, mihin lapsi on biologisesti tarkoitettu.

71

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vili.

Oletko sinä suomalainen?

Hähä! :D

• Samaa mieltä - siksi kaikki suomilapset tulee lahjoittaa afrikkaan.

• KoppavaHoro

Voinet esittää jotain todistetta siitä, että samaa sukupuolta olevien vanhempien lapset kärsivät ja nimenomaan vanhempiensa sukupuolisen suuntauksen takia?

• daddy-

Ei dazu perustellut väitettään 16-vuotiaana kotoa muuttaneiden psykopaattisuudestakaan.

• Itseasiassa kaikki samaasukupuolta olevien lapset saavat kehityshäiriöitä ja tämän pitäisi mielestäni jokaisen normaalijärkisen ja terveen ihmisen tajuta maalaisjärjelläkin. Sama juttu kuin eropeheiden kanssa, joissa vanhemmat ovat lapsen varhaislapsuudessa eronneet.

Tutkimuksia mä olen itsekin tehnyt, joilla vääristetään asioita jonkin väitteen eduksi joten en yhtään ihmettelisi, jos homoparien soveltuvuudesta lasten vanhemmiksi löytyisi tutkimustuloksiakin, mut mielestäni täysin kriminalisoitava asia.

Käytännössä narsismi olisi erittäin tyypillinen tulos homoparien lapsille. Myös seksuaalisen kehityksen häiriöt olisivat liitännäisinä.

• daddy- kirjoitti:

Ei dazu perustellut väitettään 16-vuotiaana kotoa muuttaneiden psykopaattisuudestakaan.

Perusjuttuja. Kyse on siitä, että varhain kotoa muuttamisen taustalla on yleensä vahvuudentavoittelu, riippumattomuuden tavoittelu jne. tämä viittaa heikkoon ja epäturvalliseen riippuvuuteen, sekä oman vahvuuden korostamiseen.
        Yleensä näissä puhutaan teini-iän oikeuista, mutta tällaisen oikun taustalla on yllämainitut asiat.

• KoppavaHoro
        dazu kirjoitti:

Itseasiassa kaikki samaasukupuolta olevien lapset saavat kehityshäiriöitä ja tämän pitäisi mielestäni jokaisen normaalijärkisen ja terveen ihmisen tajuta maalaisjärjelläkin. Sama juttu kuin eropeheiden kanssa, joissa vanhemmat ovat lapsen varhaislapsuudessa eronneet.

Tutkimuksia mä olen itsekin tehnyt, joilla vääristetään asioita jonkin väitteen eduksi joten en yhtään ihmettelisi, jos homoparien soveltuvuudesta lasten vanhemmiksi löytyisi tutkimustuloksiakin, mut mielestäni täysin kriminalisoitava asia.

Käytännössä narsismi olisi erittäin tyypillinen tulos homoparien lapsille. Myös seksuaalisen kehityksen häiriöt olisivat liitännäisinä.

On tehty tutkimuksia, jotka kumoavat väitteesi, joten argumenttisi takia sinun kannattaisi esittää tutkimustuloksia oman kantasi puolesta. Jos niitä voi tehdä minkä asian hyväksi vain, mitenpäin vain, niin löytänet jonkun väitteittesi tueksi?

• KoppavaHoro kirjoitti:

On tehty tutkimuksia, jotka kumoavat väitteesi, joten argumenttisi takia sinun kannattaisi esittää tutkimustuloksia oman kantasi puolesta. Jos niitä voi tehdä minkä asian hyväksi vain, mitenpäin vain, niin löytänet jonkun väitteittesi tueksi?

Kuule, niillä tutkimuksilla ei olemitään merkitystä, koska ne ovat päin v*ttua. MÄ OLEN TEHNYT TUTKIMUKSIA, JOTKA OSOITTAVAT JOIDENKIN ASIOIDEN OLEVAN JOTAIN, MITÄ NE EIVÄT OLE.
        Sellaisia tutkimuksia tilataan, että saadaan asiat näyttämään joltain, mitä niiden halutaan olevan.

Olen autismia tutkiessani huomannut, että jopa suurinosa autismiin liittyvistä tutkimuksista on tehty tukemaan täysin mielisairaita väitteitä, joista jokaisen pitäisi heti tajuta, ettei niillä tuloksilla ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

Jos homovanhempien puolesta tehdään tutkimuksia, ne ovat ristiriidassa perusperiaatteiden kanssa.
        Eroperheistä kehittyvistä lapsista tulee käytännössä järjestäen narsisteja ja sama periaate on homovanhempien kanssa.

• daddy-
        dazu kirjoitti:

Perusjuttuja. Kyse on siitä, että varhain kotoa muuttamisen taustalla on yleensä vahvuudentavoittelu, riippumattomuuden tavoittelu jne. tämä viittaa heikkoon ja epäturvalliseen riippuvuuteen, sekä oman vahvuuden korostamiseen.
        Yleensä näissä puhutaan teini-iän oikeuista, mutta tällaisen oikun taustalla on yllämainitut asiat.

Perusjuttuja mielisairaalan suljetulla osastollako...? Mikä koulutus sinulla olikaan? :)

• KoppavaHoro kirjoitti:

Voitaisiin vielä täsmentää, mitä tutkimus itseasiassa on: se on perspektiivin rajaamista sellaiseksi, että mikä tahansa saadaan näyttämään miltä tahansa.

Heitäpä tähän pari tutkimusta homovanhemmuuden puolesta, niin osoitan niissä olevat virheet, kun kerkeen.

• KoppavaHoro
        dazu kirjoitti:

Kuule, niillä tutkimuksilla ei olemitään merkitystä, koska ne ovat päin v*ttua. MÄ OLEN TEHNYT TUTKIMUKSIA, JOTKA OSOITTAVAT JOIDENKIN ASIOIDEN OLEVAN JOTAIN, MITÄ NE EIVÄT OLE.
        Sellaisia tutkimuksia tilataan, että saadaan asiat näyttämään joltain, mitä niiden halutaan olevan.

Olen autismia tutkiessani huomannut, että jopa suurinosa autismiin liittyvistä tutkimuksista on tehty tukemaan täysin mielisairaita väitteitä, joista jokaisen pitäisi heti tajuta, ettei niillä tuloksilla ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

Jos homovanhempien puolesta tehdään tutkimuksia, ne ovat ristiriidassa perusperiaatteiden kanssa.
        Eroperheistä kehittyvistä lapsista tulee käytännössä järjestäen narsisteja ja sama periaate on homovanhempien kanssa.

Ehhehe, menin lankaan ja otin tosissani tän aloituksen. Sorry! Onnistunut provo, siitä propsit.

• daddy- kirjoitti:

Perusjuttuja mielisairaalan suljetulla osastollako...? Mikä koulutus sinulla olikaan? :)

Perusjuttuja manuaaleista.

• daddy-
        dazu kirjoitti:

Perusjuttuja manuaaleista.

Mistä manuaaleista? :) Jospa tulkitset väärin...

• daddy- kirjoitti:

Mistä manuaaleista? :) Jospa tulkitset väärin...

Niin... eikö järki riitä, vai oletko kasvanut itse kieroon?

• daddy-
        dazu kirjoitti:

Niin... eikö järki riitä, vai oletko kasvanut itse kieroon?

Kerro manuaalien nimiä, niin aletaan setvimään tulkintaasi. :)

• dazu kirjoitti:

Itseasiassa kaikki samaasukupuolta olevien lapset saavat kehityshäiriöitä ja tämän pitäisi mielestäni jokaisen normaalijärkisen ja terveen ihmisen tajuta maalaisjärjelläkin. Sama juttu kuin eropeheiden kanssa, joissa vanhemmat ovat lapsen varhaislapsuudessa eronneet.

No miksi sinusta on noin omituinen tullut?

• Niin, voihan olla, että vaikuttaisi negatiivisesti myöskin armeijan suuntaan.

• vai voiko olla?

Aloitus on provo, onhan.
      Ei kai kukaan voi olla noin pöljä ?

• Mitä pöljää faktan sanomisessa on? Politiikassa on paljon pöljää touhua.

• KoppavaHoro

Ehdokkaiden arvoista (Iltasanomat koonnut vaalikoneesta ja IS:n nettisivuilta):

15. Mitkä ovat kolme tärkeintä arvoanne?

Haavisto: Ihmisoikeudet, demokratia, luonnonsuojelu.

Niinistö: Oikeudentuntoisuus, epäitsekkyys, luotettavuus.

• Jep, mut ihmisoikeudet eivät toteudu lasten kohdalla, vaan ainostaan äänestäjien kohdalla.

• dazu kirjoitti:

Jep, mut ihmisoikeudet eivät toteudu lasten kohdalla, vaan ainostaan äänestäjien kohdalla.

Lapsella on oikeus molempiin biologisiin vanhempiin, äitiin ja isään.

• KoppavaHoro
        dazu kirjoitti:

Jep, mut ihmisoikeudet eivät toteudu lasten kohdalla, vaan ainostaan äänestäjien kohdalla.

Todista väitteesi.

• KoppavaHoro kirjoitti:

Todista väitteesi.

Mitä ajatuksia tämä kuva sinussa herättää?

http://aijaa.com/004579431537

Minusta iloa, aitoutta ja empaattisuutta.

• KoppavaHoro
        ruby.nyyti kirjoitti:

Ai niinkö laissa sanotaan? Pitäisikö yksinhuoltajienkin lapset ottaa huostaan ja sijoittaa laitoksiin?

• ruby.nyyti kirjoitti:

Juuri näin.

• ruby.nyyti kirjoitti:

Eiku lapsella tulee olla oikeus pleikkariin, iPadiin ja merkkifarkkuihin. Ilman niitä kasvu vinoutuu ja lapsesta tulee liljankukkahäiriöinen.

• KoppavaHoro kirjoitti:

Ai niinkö laissa sanotaan? Pitäisikö yksinhuoltajienkin lapset ottaa huostaan ja sijoittaa laitoksiin?

Yksinhuoltajia taitaa olla enään vaan jotakin 10%, muut ovat yhteishuoltajia ja vaikka on erottu niin lapsi tapaa molempia vanhempia yms, sitä tarkoittaa oikeus molempiin vanhempiin.

• KoppavaHoro
        ruby.nyyti kirjoitti:

Mitä ajatuksia tämä kuva sinussa herättää?

http://aijaa.com/004579431537

Minusta iloa, aitoutta ja empaattisuutta.

Minusta siinä mies antaa koiran nuolla suutaan.

• ttuplai kirjoitti:

Eiku lapsella tulee olla oikeus pleikkariin, iPadiin ja merkkifarkkuihin. Ilman niitä kasvu vinoutuu ja lapsesta tulee liljankukkahäiriöinen.

Eli sun mielestä lapsella ei ole oikeutta vanhempiin sen enempää, kuin pleikkariin ja ipadiinkaan?

Vastaus lukittu.

• KoppavaHoro
        ruby.nyyti kirjoitti:

Yksinhuoltajia taitaa olla enään vaan jotakin 10%, muut ovat yhteishuoltajia ja vaikka on erottu niin lapsi tapaa molempia vanhempia yms, sitä tarkoittaa oikeus molempiin vanhempiin.

Homovanhempia on vielä vähemmän. Eikö isompaan ongelmaan pitäisi enemmän puuttua?

• KoppavaHoro kirjoitti:

Homovanhempia on vielä vähemmän. Eikö isompaan ongelmaan pitäisi enemmän puuttua?

Eli näetkin homovanhemmat ongelmina!!! No mutta koppavahoro en olisi uskonut.

Sieltähän se lopultakin tuli esiin.

• KoppavaHoro
        ruby.nyyti kirjoitti:

Eli näetkin homovanhemmat ongelmina!!! No mutta koppavahoro en olisi uskonut.

Sieltähän se lopultakin tuli esiin.

Minä en näe homoja enkä yhäreitä ongelmana, mutta sinä tiesit kertoa, että Suomen laissa on tällainen epäkohta lasten oikeuksien kohdalla. Minä en siitä tiennyt.

• dazu kirjoitti:

Eli sun mielestä lapsella ei ole oikeutta vanhempiin sen enempää, kuin pleikkariin ja ipadiinkaan?

Vastaus lukittu.

No ainaskin noi mun mainitsemat on paljon tärkeempiä kasvun kannalta. Ja sitä paitti - kuollutta biologista vanhempaa ei voi valmistaa Sony tehtaalla - hajonneen pleikan voi uusia joten oikeus on helpompi taata kaikille.

• KoppavaHoro kirjoitti:

Minä en näe homoja enkä yhäreitä ongelmana, mutta sinä tiesit kertoa, että Suomen laissa on tällainen epäkohta lasten oikeuksien kohdalla. Minä en siitä tiennyt.

Selitä kirjoituksesi, kun en minä tajua.

• KoppavaHoro
        ruby.nyyti kirjoitti:

Selitä kirjoituksesi, kun en minä tajua.

Sinä kerroit, että lapsen oikeuksiin kuuluu äiti ja isä. Siinähän meillä on ongelma, koska lakia rikotaan sekä yhäreiden että homovanhempien kohdalla.

Itse olen sitä mieltä, että lakien tulisi perustua faktatietoon (joka muuten puoltaa sitä, että lapselle ei ole haittaa homovanhemmista sen enempää kuin yksinhuoltajavanhemmastakaan), joten tuossa on muutoksen paikka.

Mutta kun kerran lakia rikotaan, niin eikö silloin kannata aloittaa siitä suuremmasta ongelmasta?

• KoppavaHoro kirjoitti:

"Pitäisikö yksinhuoltajienkin lapset ottaa huostaan ja sijoittaa laitoksiin?"

Sieltähän se odottamani virheargumentti tulikin. Siis eroahan ei voi estää. Varmasti YH:n kanssa eläminen on parempi, kuin huostaanotto ehdottomasti. Huostaanotto aiheuttaisi paljon pahemmat traumat.

Mut se idea tässä on, että miksi pitäisi ehdointahdoin antaa mahdollisuudet turhaan lasten vinoonkasvattamiisen homojen oikeuksien puolesta?
        Homovanhemmuus ja yksinhuoltajuus eivät ole millään tavalla sama asia. Homovanhemmuudessa hyväksytään se, että lapsi tehdään epäluonnolliseen ympäristöön vanhempien leikkikaluksi, kun taas yksinhuotajuudessa on kyse siitä, että perhe on tarkoituksettomasti hajonnut, tai on tarkoituksettomasti tultu raskaaksi.

Onhan olemassa myös tarkoituksellista yksinhuoltajuutta, mutta sitä on hankala kieltää... kuitenkaan sen varjolla ei pitäisi hyväksyä sellaista toimintaa, että lapsi tehdään vain vahempien takia, lasta itseään ajattelematta.

• KoppavaHoro kirjoitti:

Sinä kerroit, että lapsen oikeuksiin kuuluu äiti ja isä. Siinähän meillä on ongelma, koska lakia rikotaan sekä yhäreiden että homovanhempien kohdalla.

Itse olen sitä mieltä, että lakien tulisi perustua faktatietoon (joka muuten puoltaa sitä, että lapselle ei ole haittaa homovanhemmista sen enempää kuin yksinhuoltajavanhemmastakaan), joten tuossa on muutoksen paikka.

Mutta kun kerran lakia rikotaan, niin eikö silloin kannata aloittaa siitä suuremmasta ongelmasta?

Faktatieto puoltaa sitä, että kaikki homovanhempien lapset kasvavat narsisteiksi.

• ttuplai kirjoitti:

No ainaskin noi mun mainitsemat on paljon tärkeempiä kasvun kannalta. Ja sitä paitti - kuollutta biologista vanhempaa ei voi valmistaa Sony tehtaalla - hajonneen pleikan voi uusia joten oikeus on helpompi taata kaikille.

Eli sun mielestä se, että vanhemman kuolemiseen on teoreettinen mahdollisuus, vie kaikilta lapsilta automaattisesti oikeuden vanhempiin?

• KoppavaHoro

Aika epätodennäköistä, kun en aio lapsia hankkia.

Minusta kyllä tuntuu, että yhäreillä on suurempi yhteiskunnallinen arvostus kuin homovanhemmilla, siis ainakin tällä hetkellä. Mutta minä peräänkuuluttaisin sitä, että lapsilla olisi turvallinen lapsuus ja saisivat paljon rakkautta. Sitä minä maailman lapsille toivoisin, sinä painotat maitoa ja vanhempien seksielämää lasten onnellisuuden mittareina. Olen puolueellinen, mutta minusta oma agendani näyttää ainakin paperilla paremmalta.

• KoppavaHoro
        dazu kirjoitti:

Sieltähän se odottamani virheargumentti tulikin. Siis eroahan ei voi estää. Varmasti YH:n kanssa eläminen on parempi, kuin huostaanotto ehdottomasti. Huostaanotto aiheuttaisi paljon pahemmat traumat.

Mut se idea tässä on, että miksi pitäisi ehdointahdoin antaa mahdollisuudet turhaan lasten vinoonkasvattamiisen homojen oikeuksien puolesta?
        Homovanhemmuus ja yksinhuoltajuus eivät ole millään tavalla sama asia. Homovanhemmuudessa hyväksytään se, että lapsi tehdään epäluonnolliseen ympäristöön vanhempien leikkikaluksi, kun taas yksinhuotajuudessa on kyse siitä, että perhe on tarkoituksettomasti hajonnut, tai on tarkoituksettomasti tultu raskaaksi.

Onhan olemassa myös tarkoituksellista yksinhuoltajuutta, mutta sitä on hankala kieltää... kuitenkaan sen varjolla ei pitäisi hyväksyä sellaista toimintaa, että lapsi tehdään vain vahempien takia, lasta itseään ajattelematta.

Väite oli se, että lapsella on oikeus isään ja äitiin.

Muuta en provoosi nyt tällä erää kommentoi.

• **lapsen onni
        KoppavaHoro kirjoitti:

Minusta kyllä tuntuu, että yhäreillä on suurempi yhteiskunnallinen arvostus kuin homovanhemmilla, siis ainakin tällä hetkellä. Mutta minä peräänkuuluttaisin sitä, että lapsilla olisi turvallinen lapsuus ja saisivat paljon rakkautta. Sitä minä maailman lapsille toivoisin, sinä painotat maitoa ja vanhempien seksielämää lasten onnellisuuden mittareina. Olen puolueellinen, mutta minusta oma agendani näyttää ainakin paperilla paremmalta.

Lapsia kasvatetaan sydämmellä, ei sukuelimellä.

Wink, wink**hyvä ettet hanki lasta**

• KoppavaHoro kirjoitti:

Oletko sä koppis vielä kuulolla? asioista voi olla erimieltä mutta en halua mennä henkilökohtaisuuksiin ja tämä politiikka eikä sukupuoliset suuntauksista keskustelu kuulu tänne.
        En enään jatka tätä Haavisto-Niinistö keskustelua.

Anteeksi.

• ???????
        dazu kirjoitti:

Faktatieto puoltaa sitä, että kaikki homovanhempien lapset kasvavat narsisteiksi.

Voisitko osoittaa jotain lähdekirjoja ja tieteellisiä tutkimuksia
        kertomaasi FAKTAN tueksi?.

• ?
        dazu kirjoitti:

Oliko sun vanhempasi homoja??

• dazu kirjoitti:

Eli sun mielestä se, että vanhemman kuolemiseen on teoreettinen mahdollisuus, vie kaikilta lapsilta automaattisesti oikeuden vanhempiin?

No mikäs oikeus se sellanen oikeus on joka tarjotaan vaan osalle. Eli suomalaisilla on oikeus ilmaiseen peruskouluun - paitsi jos on vasenkätinen ja syntynyt 1.2-23.2.

• jos haavisto valittaisiin pressaksi, sais suomi hetkeksi medianäkyvyyttä enemmän kuin tarpeeksi.
      jos niinistö valitaan mikään ei muutu nykyisestä menosta ja miks muuttuiskaan ku eihän pressalla ole suomessa mitään valtaa, täysin turha virka voitais pitää yhdistetty missi ja mister kisa josta valittais kaunein tai komein pressa.

• Jos Haavisto valitaan, menen kiasmaan ja maalaan omilla ulosteillani seinään tekstin "erilaisuutta pitää arvostaa".

• dazu kirjoitti:

Jos Haavisto valitaan, menen kiasmaan ja maalaan omilla ulosteillani seinään tekstin "erilaisuutta pitää arvostaa".

haaviston suomessa se olis kutsu treffeille :)

• monte24 kirjoitti:

haaviston suomessa se olis kutsu treffeille :)

:D

• Sinä et nyt taida olla oikein kartalla tässä asiassa.

Ensinnäkin yksinäinen nainen voi jo nyt adoptoida lapsen, eikä välttämättä selviä, onko se lesbo. Toisekseen kyse on perheen sisäisestä adoptiosta. Tunnustetaan siis lainkin edessä tosiasiat. Jos lapsella ei ole kahta vahvistettua vanhempaa, voi lesbo- tai homoparin toinen osapuoli myöskin saada huoltajuuden. Ei lesboäiti voi viedä isyyttä ja antaa sitä uudelle naisystävälleen.

Eli ei tässä ole mistään "lapsella täytyy olla isä ja äiti"-jutusta.

• dazu
        25.1.2012 19:26
        0
        Sulje

VASTAA
        Jaa viesti

• dazu kirjoitti:

dazu
        25.1.2012 19:26
        0
        Sulje

VASTAA
        Jaa viesti

"Onhan olemassa myös tarkoituksellista yksinhuoltajuutta, mutta sitä on hankala kieltää... kuitenkaan sen varjolla ei pitäisi hyväksyä sellaista toimintaa, että lapsi tehdään vain vahempien takia, lasta itseään ajattelematta."

No on on, aivan kuin lapsia, jotka elävät joko homo- tai lesboperheessä. Ei sitä voida kieltää, mutta käytännönasioita voidaan perheen sisäisellä adoptiolla helpottaa.

Noin muuten tässä maailmassa syntyy muutenkin niin paljon "yllätyslapsia", joita ennen tavattiin vahinkolapsiksi kutsua. Siksi toisekseen en ole kuullut, että missään olisi syntymättömiä lapsia kirkumassa, että haluaisivat syntyä juuri tietystä kohdusta ja tiettyyn perheeseen. Niitä syntyy, kun vanhemmat toteuttavat itsekästä hoivaviettiään.

• Ratikkakuski kirjoitti:

"Onhan olemassa myös tarkoituksellista yksinhuoltajuutta, mutta sitä on hankala kieltää... kuitenkaan sen varjolla ei pitäisi hyväksyä sellaista toimintaa, että lapsi tehdään vain vahempien takia, lasta itseään ajattelematta."

No on on, aivan kuin lapsia, jotka elävät joko homo- tai lesboperheessä. Ei sitä voida kieltää, mutta käytännönasioita voidaan perheen sisäisellä adoptiolla helpottaa.

Noin muuten tässä maailmassa syntyy muutenkin niin paljon "yllätyslapsia", joita ennen tavattiin vahinkolapsiksi kutsua. Siksi toisekseen en ole kuullut, että missään olisi syntymättömiä lapsia kirkumassa, että haluaisivat syntyä juuri tietystä kohdusta ja tiettyyn perheeseen. Niitä syntyy, kun vanhemmat toteuttavat itsekästä hoivaviettiään.

Aivan, eli jos haluaa äänestää epäitsekkäiden arvojen puolesta, äänestää Niinistöä toisin, kuin yleisesti kuvitellaan. :D

• ~cissi~

Olen iloinen, että Haaviston ehdokkuus on tuonut päivänvaloon nämä luutuneet, ummehtuneet asenteet.

Ihmetyttää vaan, miten jotkut jaksavat olla sairaalloisen kiinnostuneita tuntemattomien ihmisten yksityiselämän piiriin kuuluvasta asiasta.

Erityisesti on perverssiä olettaa, että lapsen rakastamiseen ja lapsesta huolehtimiseen jotenkin liittyisi huoltajan seksuaalinen suuntautuminen. Se ei kerro muusta kuin tällaisen olettajan omasta patologiasta.

• Voiko sellainen ihminen rakastaa lasta, joka tekee lapsen vain itseään varten?

• dazu kirjoitti:

Voiko sellainen ihminen rakastaa lasta, joka tekee lapsen vain itseään varten?

Eikös periaatteessa kaikki tee lapsia itsekkäistä syistä? Minä haluan lapsen fiiliksen pohjalta eli olisko parempi vaihtoehto, että kaikki lapset olisivat ns. vahinkolapsia joita ei haluttu tekemällä tehdä?

Seksuaalisen kanssakäymisen lopputuloksia, joiden ei pitänyt tulla sotkemaan tulevaisuuden suunnitelmia?

• ~cissi~
        dazu kirjoitti:

Voiko sellainen ihminen rakastaa lasta, joka tekee lapsen vain itseään varten?

Oletpa sinä ongelmakeskeinen. Rakkautta ei voi estää, kun se lähtee vyörymään. Älä ole siitä huolissasi

• Gadfly.

Sä olet niin käsittämättömän sekaisin ja pihalla asioista, etten tiedä edes mistä aloittaa kommentoimaan.

Ensin haluan esittää sulle kaksi kysymystä: Montako homoa tai lesboa vanhempaa tunnet? Montako homo- tai lesbovanhemman kasvattamaa lasta tunnet?

Jollet tunne yhtäkään, voinen hieman tuoda faktatietojakin tähän keskusteluun, sillä minä tunnen useita, sekä vanhempia että lapsia. Voinpa sanoa, että et ole yhdessäkään väitteessäsi osunut edes lähelle totuutta.

Virheargumentoinnista puheenollen, haluaisitko hieman täsmentää tätä väitettäsi: "Homovanhemmuudessa hyväksytään se, että lapsi tehdään epäluonnolliseen ympäristöön vanhempien leikkikaluksi"

Kuka hyväksyy ja mitä? Mikä on epäluonnollinen ympäristö? Millä tavalla lapsi on leikkikalu?

Eivätkö homoseksuaalit asu muiden ihmisten tavoin taloissa, käy töissä, harrasta, ulkoile, tapaa tuttaviaan? Eivätkö heidän lapsensa leiki pihoilla, mene päiväkotiin, kouluun, harrastuksiinsa? Eikö homoseksuaaleilla ole luonnollista lisääntymisentarvetta ja lapselleen annettavaksi rakkautta, huolta, hoivaa, läheisyyttä, tukea, tietoa ja niitä kaikkia elementtejä, joita vanhemmuuden toteuttamiseen tarvitaan?

Oikeinko tosissasi olet noiden mielipiteidesi kanssa, vai onko joku ihminen aiheuttanut katkeruutesi homoseksuaaleja kohtaan?

Luuletko, että esim. Haavisto presidenttinä pitäisi ykkösprioriteettinaan homoseksuaalien oikeuksia ylitse muiden? Etkö tiedä, ettei se ole lainsäädännöllisesti edes mahdollista? Tiesitkö sen, että valtuksi tultuaan presidentti mm. luopuu puolueensa jäsenyydestä, eikä ole sitoutunut minkään puolueen ohjelmaan tai teemoihin?

Olet todella heikoilla jäillä argumentteinesi ja väitteinesi "tutkimuksistasi". Tiedätkö edes mikä ero on tutkimuksella ja metatutkimuksella? Sinun tutkimuksesi ei täytä edes metatutkimuksen tunnusmerkkejä, koska netistä kaivettujen vahvistamattomista lähteistä peräisin olevien artikkelien lukeminen ei ole tutkimuksen tapaistakaan.

Väität myös yltäneesi aika huikeaan suoritukseen, eli olet ilmeisesti tavoittanut kaikki maailman sateenkaariperheet, koska sanot: "Itseasiassa kaikki samaasukupuolta olevien lapset saavat kehityshäiriöitä." Syntyvätkö nämä kehityshäiriöt siis jo hedelmöityshetkellä, kun siittiö ja munasolu aavistavat kyseessä olevan homoseksuaalin jälkeläinen ja siksi mutatoivat geenit, vaiko vasta lapsen myöhemmässä kehitysvaiheessa? Mikä tekijä laukaisee kehityshäiriön?

Mitä arvelet tämän tyyppisestä tilanteesta: On n. 40 vuotiaat mies ja nainen, joilla on ennestään vain yksi lapsi, jo 19-vuotias poika. Nainen tulee yllätten raskaaksi ja synnyttää terveen "iltatähden", mutta komplikaatioiden vuoksi kuolee itse synnytyksessä. Isä jää leskeksi ja pienen vauvan yksinhuoltajaksi. Vastuuntuntoinen poika - aikuinen siis jo, jää vielä vuosiksi asumaan isänsä luo, auttaakseen pienen lapsen hoidossa ja kasvatuksessa. Lapsi näkee näiden kahden miehen rakastavan toisiaan, ehkä joskus halaavankin jne. He viettävät onnellista aikaa keskenään, mutta perheeseen ei kuulu naista, koska mies ei voi ajatellakaan uutta parisuhdetta. Lapselle kerrotaan, että hänellä kyllä oli äiti, joka synnytti hänet, ja lapsen kasvaessa isommaksi, kerrotaan äidin kuolleen, mutta ei kovin varhaisessa vaiheessa, koska pieni lapsi ei kykene käsittämään kuolemaa, eikä äidin menetys ole helppo asia puhuttavaksi isälle tai pojalle. Mikä tässä tilanteessa mielestäsi poikkeaa homopariskunnan elämästä lapsen näkökulmaasta ajatellen?

• "Mitä arvelet tämän tyyppisestä tilanteesta: On n. 40 vuotiaat mies ja nainen, joilla on ennestään vain yksi lapsi, jo 19-vuotias poika. Nainen tulee yllätten raskaaksi ja synnyttää terveen "iltatähden", mutta komplikaatioiden vuoksi kuolee itse synnytyksessä. Isä jää leskeksi ja pienen vauvan yksinhuoltajaksi. Vastuuntuntoinen poika - aikuinen siis jo, jää vielä vuosiksi asumaan isänsä luo, auttaakseen pienen lapsen hoidossa ja kasvatuksessa. Lapsi näkee näiden kahden miehen rakastavan toisiaan, ehkä joskus halaavankin jne. He viettävät onnellista aikaa keskenään, mutta perheeseen ei kuulu naista, koska mies ei voi ajatellakaan uutta parisuhdetta. Lapselle kerrotaan, että hänellä kyllä oli äiti, joka synnytti hänet, ja lapsen kasvaessa isommaksi, kerrotaan äidin kuolleen, mutta ei kovin varhaisessa vaiheessa, koska pieni lapsi ei kykene käsittämään kuolemaa, eikä äidin menetys ole helppo asia puhuttavaksi isälle tai pojalle. Mikä tässä tilanteessa mielestäsi poikkeaa homopariskunnan elämästä lapsen näkökulmaasta ajatellen?"

Ja tuolla perustelulla voidaankin sitten ehdointahdoin evätä joiltain lapsilta mahdollisuudet äitiin? Sairas psykopaatti olet.
        Huomaa, että on narsistisen ammattitutkijan tekemä johdatteleva ja väärin argumentoiva kysymys.

"Ensin haluan esittää sulle kaksi kysymystä: Montako homoa tai lesboa vanhempaa tunnet? Montako homo- tai lesbovanhemman kasvattamaa lasta tunnet?"

Mäkin esitän sulle kysymyksen: montako kertaa kuukaudessa saat orgasmin oman käden kautta? Tuo kysymys on kriittinen tämän aiheen kannalta, koska olen JUMALA ja olen päättänyt niin!

"Kuka hyväksyy ja mitä? Mikä on epäluonnollinen ympäristö? Millä tavalla lapsi on leikkikalu?"

Epäluonnollinen ympäristö on sellainen, mihin lapsia ei normaalisti syntyisi. Jos mä pystyn monten, Ratikkakuskin, tai Genion pistämään paksuksi, niin ok, mut veikkaanpa, ettei se ole mahdollista.
        Lapsi on leikkikalu silloin, kun se tehdään vanhempien oloa, tai statusta parantaakseen.

"Oikeinko tosissasi olet noiden mielipiteidesi kanssa, vai onko joku ihminen aiheuttanut katkeruutesi homoseksuaaleja kohtaan?"

En ole homovastainen, mutten myöskään lapsivastainen.

"Luuletko, että esim. Haavisto presidenttinä pitäisi ykkösprioriteettinaan homoseksuaalien oikeuksia ylitse muiden? Etkö tiedä, ettei se ole lainsäädännöllisesti edes mahdollista? Tiesitkö sen, että valtuksi tultuaan presidentti mm. luopuu puolueensa jäsenyydestä, eikä ole sitoutunut minkään puolueen ohjelmaan tai teemoihin?"

Haavisto lienee kuitenkin ajamassa homojen etuja yli lasten etujen, vaikka ei olisi missään tekemisissä vihreiden kanssa. Lisäksi samanlaisilla perusteilla Haavistoa äänestävät ovat perustelleet kantansa; arvomaailma.

"Tiedätkö edes mikä ero on tutkimuksella ja metatutkimuksella? Sinun tutkimuksesi ei täytä edes metatutkimuksen tunnusmerkkejä, koska netistä kaivettujen vahvistamattomista lähteistä peräisin olevien artikkelien lukeminen ei ole tutkimuksen tapaistakaan."

Oletko sä sitten kaikkivoipainen, kun sulla yhteys universaaliin tietoon, minkä pohjalta voi vapaasti tehdä virheellisiä argumentteja, joilla mitätöidä toisen kannan? Ei, kun olithan sä, joo niin...

"Syntyvätkö nämä kehityshäiriöt siis jo hedelmöityshetkellä, kun siittiö ja munasolu aavistavat kyseessä olevan homoseksuaalin jälkeläinen ja siksi mutatoivat geenit, vaiko vasta lapsen myöhemmässä kehitysvaiheessa? Mikä tekijä laukaisee kehityshäiriön?"

Lapsen psyyke kehittyy suhteessa isään ja äitiin. Oidipaalivaiheessa poika rakastuu äitiinsä, jonka jälkeen rakkauden kohde alkaa pikkuhiljaa kehittyä lisääntymiseen tarkoituksemukaiseksi.
        Kahden miehen kanssa kasvava poika ei pääse oidipaalivaiheesta läpi, mutta ei tosin pääse edes vauvaiästä. Perusjuttuja.

• Gadfly.
        dazu kirjoitti:

"Mitä arvelet tämän tyyppisestä tilanteesta: On n. 40 vuotiaat mies ja nainen, joilla on ennestään vain yksi lapsi, jo 19-vuotias poika. Nainen tulee yllätten raskaaksi ja synnyttää terveen "iltatähden", mutta komplikaatioiden vuoksi kuolee itse synnytyksessä. Isä jää leskeksi ja pienen vauvan yksinhuoltajaksi. Vastuuntuntoinen poika - aikuinen siis jo, jää vielä vuosiksi asumaan isänsä luo, auttaakseen pienen lapsen hoidossa ja kasvatuksessa. Lapsi näkee näiden kahden miehen rakastavan toisiaan, ehkä joskus halaavankin jne. He viettävät onnellista aikaa keskenään, mutta perheeseen ei kuulu naista, koska mies ei voi ajatellakaan uutta parisuhdetta. Lapselle kerrotaan, että hänellä kyllä oli äiti, joka synnytti hänet, ja lapsen kasvaessa isommaksi, kerrotaan äidin kuolleen, mutta ei kovin varhaisessa vaiheessa, koska pieni lapsi ei kykene käsittämään kuolemaa, eikä äidin menetys ole helppo asia puhuttavaksi isälle tai pojalle. Mikä tässä tilanteessa mielestäsi poikkeaa homopariskunnan elämästä lapsen näkökulmaasta ajatellen?"

Ja tuolla perustelulla voidaankin sitten ehdointahdoin evätä joiltain lapsilta mahdollisuudet äitiin? Sairas psykopaatti olet.
        Huomaa, että on narsistisen ammattitutkijan tekemä johdatteleva ja väärin argumentoiva kysymys.

"Ensin haluan esittää sulle kaksi kysymystä: Montako homoa tai lesboa vanhempaa tunnet? Montako homo- tai lesbovanhemman kasvattamaa lasta tunnet?"

Mäkin esitän sulle kysymyksen: montako kertaa kuukaudessa saat orgasmin oman käden kautta? Tuo kysymys on kriittinen tämän aiheen kannalta, koska olen JUMALA ja olen päättänyt niin!

"Kuka hyväksyy ja mitä? Mikä on epäluonnollinen ympäristö? Millä tavalla lapsi on leikkikalu?"

Epäluonnollinen ympäristö on sellainen, mihin lapsia ei normaalisti syntyisi. Jos mä pystyn monten, Ratikkakuskin, tai Genion pistämään paksuksi, niin ok, mut veikkaanpa, ettei se ole mahdollista.
        Lapsi on leikkikalu silloin, kun se tehdään vanhempien oloa, tai statusta parantaakseen.

"Oikeinko tosissasi olet noiden mielipiteidesi kanssa, vai onko joku ihminen aiheuttanut katkeruutesi homoseksuaaleja kohtaan?"

En ole homovastainen, mutten myöskään lapsivastainen.

"Luuletko, että esim. Haavisto presidenttinä pitäisi ykkösprioriteettinaan homoseksuaalien oikeuksia ylitse muiden? Etkö tiedä, ettei se ole lainsäädännöllisesti edes mahdollista? Tiesitkö sen, että valtuksi tultuaan presidentti mm. luopuu puolueensa jäsenyydestä, eikä ole sitoutunut minkään puolueen ohjelmaan tai teemoihin?"

Haavisto lienee kuitenkin ajamassa homojen etuja yli lasten etujen, vaikka ei olisi missään tekemisissä vihreiden kanssa. Lisäksi samanlaisilla perusteilla Haavistoa äänestävät ovat perustelleet kantansa; arvomaailma.

"Tiedätkö edes mikä ero on tutkimuksella ja metatutkimuksella? Sinun tutkimuksesi ei täytä edes metatutkimuksen tunnusmerkkejä, koska netistä kaivettujen vahvistamattomista lähteistä peräisin olevien artikkelien lukeminen ei ole tutkimuksen tapaistakaan."

Oletko sä sitten kaikkivoipainen, kun sulla yhteys universaaliin tietoon, minkä pohjalta voi vapaasti tehdä virheellisiä argumentteja, joilla mitätöidä toisen kannan? Ei, kun olithan sä, joo niin...

"Syntyvätkö nämä kehityshäiriöt siis jo hedelmöityshetkellä, kun siittiö ja munasolu aavistavat kyseessä olevan homoseksuaalin jälkeläinen ja siksi mutatoivat geenit, vaiko vasta lapsen myöhemmässä kehitysvaiheessa? Mikä tekijä laukaisee kehityshäiriön?"

Lapsen psyyke kehittyy suhteessa isään ja äitiin. Oidipaalivaiheessa poika rakastuu äitiinsä, jonka jälkeen rakkauden kohde alkaa pikkuhiljaa kehittyä lisääntymiseen tarkoituksemukaiseksi.
        Kahden miehen kanssa kasvava poika ei pääse oidipaalivaiheesta läpi, mutta ei tosin pääse edes vauvaiästä. Perusjuttuja.

"Ja tuolla perustelulla voidaankin sitten ehdointahdoin evätä joiltain lapsilta mahdollisuudet äitiin?"
        - Tässähän ei ollut kysymys oikeudesta äitiin, vaan siitä miten mielestäsi lapsista tulee kehityshäiriöisiä, narsisteja jne.

"Mäkin esitän sulle kysymyksen: montako kertaa kuukaudessa saat orgasmin oman käden kautta? Tuo kysymys on kriittinen tämän aiheen kannalta, koska olen JUMALA ja olen päättänyt niin!"
        - Väitätkö, että aiheesta kuin aiheesta voi tehdä tutkimusta ilman minkäänlaista kontaktia tutkittavaan kohteeseen? Kuulopuheiden ja mutun perusteella? Nojoo, yhtä paljon se antaa tietoa kohteesta, kuin tutkijan orgasmitiheys, joten vastauksesi ehkä olikin ihan sopiva tähän.

"Epäluonnollinen ympäristö on sellainen, mihin lapsia ei normaalisti syntyisi."
        - Mikähän on se ympäristö, jossa lapsi spontaanisti jättää syntymättä raskaudesta huolimatta?

"Lapsi on leikkikalu silloin, kun se tehdään vanhempien oloa, tai statusta parantaakseen."
        - Miten olikaan sen kaikkivoipaisuuden kanssa? Tunnet siis kaikkien motiivit lastentekoon? Keneltä muilta näiden motiivien perusteella pitäisi evätä oikeus vanhemmuuteen?

"En ole homovastainen, mutten myöskään lapsivastainen."
        - Jos kävisi joskus niin onnettomasti, että sinulle syntyisi jälkeläinen, joka osoittautuu homoseksuaaliksi. Katkaisisitko omalta lapseltasi joitan väyliä elämässä etenemiseen, koska hän olisi mielestäsi vahingollinen yhteiskunnalle? Kieltäisitkö omalta lapseltasi mahdollisuuden lisääntymiseen tämän homoseksuaalisuuden vuoksi?

"Haavisto lienee kuitenkin ajamassa homojen etuja yli lasten etujen"
        - Liene? Ota näin aluksi vaikka selvää, millaisia asioita Haavisto on uransa aikana ajanut, mitä tehnyt ja mitä hän on mieltä arvokysymyksistä, ennen kuin alat julkisesti mustamaalaamaan tai väittämään hänen edustavan jotain kantaa.

"Oletko sä sitten kaikkivoipainen, kun sulla yhteys universaaliin tietoon, minkä pohjalta voi vapaasti tehdä virheellisiä argumentteja, joilla mitätöidä toisen kannan? "
        - http://fi.wikipedia.org/wiki/Argumentointivirhe Minähän taisin tässä kohtaa kyseenalaistaa "tutkimuksesi". Haluatko kenties tuoda päivänvaloon ne faktat, joihin väitteesi perustat ja näin kumota minun väitteeni - sen sijaan, että heittäydyt hysteeriseksi syytäen kaikkivoipaisuuskuvitelmaväitteitä? Vai tahdotko sanoa, että ainoastaan jumalinen taho voi kyseenalaistaa sinut? Jos näin on, mitä tämä kertoo sinusta?

"Lapsen psyyke kehittyy suhteessa isään ja äitiin.. Kahden miehen kanssa kasvava poika ei pääse oidipaalivaiheesta läpi, mutta ei tosin pääse edes vauvaiästä. Perusjuttuja."
        - Sä olet kyllä harvinaisen yksoikoinen, jollet kykene edes noita perusjuttuja soveltamaan käytännön elämään. Oidipaalivaihe tai mikään muukaan vaihe ei ole millään tavalla riippuvainen vanhempien sukupuolesta. Kehitysvaiheet tulevat ja menevät, oli kasvuympäristö mikä tahansa ja olosuhteista riippuen, kehitys voi olla monenlaista. Oidipaalivaiheessahan on nimenomaan kyse ihmissuhteiden dynamiikasta ja lapsen minäkäsityksen kehittymisestä, oman sukupuolen ja roolin löytämisestä. Käytännössä tarvitaan hyvin äärimmäiset olosuhteet ja vääristynyt lapsi-vanhempi-suhde nimenomaan oman sukupuolen vanhempaan, jotta aiheutuisi oidipaalivaiheen fiksaatio. Ihmisen luontainen selviytymisvaisto pyrkii takaamaan sen, että psyyke säilyy ehyenä ja lapsi täyttää kehitysvaiheen tarpeensa löytämällä ympäristöstään sopivan samaistumisen ja vastakkaisuuden kohteen. Ajattelitko, että homoseksuaaleilla ei ole kuin yhden sukupuolen tuttavia ja sukulaisia, heillä ei ole esim. isovanhempia, sisaruksia jne? Jos hieman kuitenkin mietit psykoanalyysin viitekehystä ja sitä, onko se tosiaan tarkoitettu totalitaarisesti tulkittavaksi, vai onko oma ajattelu ja järjen käyttö sallittu?

Kuvitteletko sä jotain niin sairasta, että esim. homopariskunta veisi lapsen suoraan synnytyslaitokselta ja kieltäisi lapsen yhteyden äitiin heti syntymähetkellä? Tai ylipäätään kieltäisi äidin? Miten sä kuvittelet, että sellaisen tilanteen syntyminen on edes mahdollista? Tai että lesbovanhemmat väittäisivät haikaran tuoneen vauvan ja että tällä ei ole isää?

Toisekseen, psykoanalyysi alkuperäisessä muodossaan on pelkkää sontaa. Suurin osa ihmisistä ei tiedä aiheesta mitään ja silti selviävät elämästään paremmin kuin hyvin. Kun taas suuri osa psykoanalyysiin ja psykologiaan uppoutuneista ihmisistä ovat aivan todellisuudesta vieraantuneita, vailla mitään käsitystä tai kosketusta toimivista ihmissuhteista. Mitä tämä mielestäsi kertoo psykoanalyysin pätemisestä nykyaikana yli sata vuotta sen kehittämisen jälkeen? Se ei ole millään muotoa pätevä viitoittamaan yhteiskunnallisia päätöksiä tai arvoja, koska se on AINA henkilökohtainen ja henkilön (potilaan) oma subjektiivinen kokemus ja sen pohjalta tehty (mm. psykoterapeutin) yksilöllinen TULKINTA asioista. Tulkinta, joka pohjautuu hyvin suppean otannan pohjalta yli sata vuotta sitten kehitettyihin teorioihin.

• tissiliivit

Että dazu jaksaakin jääräillä "faktohinsa" tukeuten lähdeteoksena
      Wittnengstein ja DSMpsykiatrinen diagnostiikka.
      Homot ovat naisellesempia miehiä pääosin ja omaavat enemmän naisen hoivaviettiä, eivätkä suinkaan pyri "jalostamaan" jotain homorotua.
      Ystäväpiirissäni on perhe,jonka isä on homo mies ja äiti lesbo.
      Avioliitto on vain tarkoitusellista kulissia ja kummallakin vapaus
      hoitaa seksiasiansa omilla tahoillaan.Heillä on neljä yhteistä lasta
      Niiden lasten kehittymistä olen seurannut pakostakin.
      Olivat jo akateemisessa opiskelussa,kun viimeksi näin.

Näen myös paljon alkohosti yh-äideiltä huostaanotettuja lapsia kaupan ovella kerjäämässä...lastenkodistahan ei anneta tupakka jasiiderirahaa.
      dazu itse on jonkilaisen isällisen hoivan puutteessa, kun ottaan
      naisen antamat pakit niin raskaasti ja uskoo,että gentsu on taasvienyt naisen.

• Kyllä tuollainen olis ihan toimiva juttu, että äiti on lesbo ja isä on homo! Siinähän on äiti ja isä lapsilla!

Ja älä nyt anzzy ole niin hölmö, että alat väittämään yliopistotutkinnolla olevan jotain tekemistä mielenterveyden kanssa.
        Kyllä häiriötapauskin voi pärjätä, mutta niistä tulee isoina poliitikkoja.

• Mä nyt vähän häkellyin tästä aloituksesta. Jäin vähän miettimään, että mimmonen tilanne on, kun lapsen biologinen vanhempi on homo tai lesbo.

Pitäiskö silloin lapselta mukamas evätä se biologinen vanhempi, koska hän on homo tai lesbo? Entäs jos hänellä ei muuta vanhempaa ole, pitäiskö vuokrata joku tyyppi esittämään iskän tai äiskän roolia eli vastakkainen sukupuoli leikkimään kotileikkiä ja esittämään perhettä? Jota ei oikeasti ole olemassakaan?

Oisko ns. normaalin perheen esittäminen lapsen psyykelle tervellisempää, kuin rehellisen kortin pöytään lyöminen? Kumpiko loppujen lopuksi on lapsen kehitykselle parempi? Tieto siitä, että kaikilla lapsilla on olemassa biologinen isä ja äiti, mutta kaikki biologiset vanhemmat eivät ole lapsen elämässä, vaan siinä elämässä voi olla joku muu joka lapsestakin välittää.

Vaiko kaksi ihmistä, jotka vetää roolinsa lapsen nähden ja lapsi oppii että elämä on roolileikkiä syystä jota hän ei ehkä opikkaan?

No en minä tiedä, joku viisas varmaan tietää. Kunhan mietin näitä.

• Taino niin. Jostain syystä kuvittelen, että lapsi on niin viisas olento, että se tajuaa jossain kohtaa biologian ja mitkä sukusolut siihin tarvitaan, että lapsia tulee. Mut et se myös tajuaa sen ihmisen monimutkaisuuden, että toiset rakastuu miehiin ja toiset naisiin olipa ne kumpaa sukupuolta itse hyvänsä.

Jostain syystä mä kuvittelen, että lapset tajuaa nää asiat kyllä jossain kohtaa, kun ne rehellisesti esillä on. Tajuaa ne senkin, että maton alla on jotain.

Jostain syystä mä kuvittelen, että lapselle tärkeintä on olla rakastettu ja huolehdittu. Et ne ei olis niin ennakkoluuloisia, kun me aikuiset ollaan monenkaan asian suhteen? Oonko väärässä?

• heh,hee.

Nooh, minulla on sekä vaimo että hänen pikkusiskonsa vuoteessani, yhtä aikaa, mie nukun keskellä. Vaimo sanoo notta uskovaisilla on kaik yhteistä, ja ettei hyvä tavara käytössä kulu....Nooh, ei tämmönen järjestely tietennii kaikille sovi. Kukin tyylillään ja tavallaan.

• No aiheesta sen verran, että mitäs teidän mahdolliset lapset siitä tykkää? :-)

• rapiskarpalo

Jaa´a, minusta taas lapsenoikeudet toteutuvat vasta kun lasta ei anneta/saada/jne minkäänlaisille ihmisille lainaan oottamaan aikuisiksi varttumistaan, ellei näiden ihmisten taustoja ole perinpohjaisesti seulottu. Sen myötä on syytä seuloa myös kasvuympäristö eli ei riitä pelkästään onko ihminen kykenevä kasvattajaksi vaan onko asuinympäristö myöskin.

Eli näin ollen adoptioluvan saanut ihminen Suomessa sukupuoleen katsomatta on hyväksytty juuri kyseisen lapsen oikeuksien parhaaksi valvojaksi. Perheensisäinen adoptio vaatii myös lastensuojelukriteerien hyväksyntää ja käräjäoikeus tämän vahvistaa, joka on maksullista.

Näin ollen voisikin ajatella että jokainen joka synnyttää lapsen yksin, avoliittoon/avioliittoon joutuisi käymään saman seulan lävitse ja vasta sen jälkeen saisi ihmisen alun lainaansa varttumaan tämän aikuistumista.

Nimimerkillä: biologinen äiti, kasvattiäiti, äitipuoli, lasten/nuorten parissa työskentelevä opetusviraston ja lastensuojelun alaisuudessa vain ja ainoastaan virheellinen ihminen joka on mokaillut paljon :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      26
      2686
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      24
      2042
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      111
      1548
    4. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1309
    5. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1208
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1166
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1016
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      944
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      891
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      877
    Aihe