Hei,minulla on 1990vuoden nissan sunny,luin auton huoltokirjasta että auton huippunopeus on 95km/h, olen kyllä ajanut moottoritiellä satasta,kyllähän se ääntää silloin isosti,mut aloin miettimään että voiko se hajota jos ajan satasta tai vähän päällekin,ajan tosi harvoin satasta,moottoritiellä vain ja siellä tulee talvisin ajettua noin kerran kuukaudessa,kesällä sitten vähän useammin.
En viitsis köryytellä moottoritiellä 90km/h.niin osaisko joku kertoa että voiko se olla haitallista autolle jos ajan välillä satasta.
kuin suurta nopeutta autoni moottori kestää?
11
179
Vastaukset
- jfgkdfbjkdjfg
Jos kaipaa huomiota, niin voisi edes hieman yrittää satsata provoviestin laatuun.
- zxcfghgfdsz
riippuu kierroksista. 7000 ei okein tunnu kivalta pitemmän päälle :D
- sillä se selviää
Sehän selviää kun kokeilee, talla tiskiin vaan ja kuulosuojaimet korville.
- 255 km/h
Trollissa olisi hyvä keskittyä edes sen verran ettei aja satasta jos huippunopeus on 95. Mutta jos ei ola varaa ajaa uudemmalla niin se 90 km/h on hyvä nopeus.
Millä vaihteella olet sitä satasta ajanut?
Onko se neli, vai viisivaihteinen? Ei pitäisi viitosella satasessa olla meluisa.
Aiemmin puhuttiin ohjekirjassa uuden auton totutusajosta, johon nuo alhaiset nopeudet liittyivät. Mutta ei se auto enää nyt ole uusi.Tyhmä kommentti minulta.
Eihän etuveto-sunnyä enää nelivaihteisena edes saanut, muuta kuin farmarin. Kaikki muut olivat viisivaihteisia vuodesta 1982 lähtien.
- maa'apiriko
Jos ei G-voimat tai törmäys johonkin riko moottoria, sen pitäisi kestää siihen nopeuteen kunnes ilmakehän kitka sulattaa sen.
Avaruudessa jossa on tyhjiö sen pitäisi kestää valon nopeus. Ainakin periaatteessa. Luultavasti nopeampikin vauhti on mahdollista. Tiedemiehet kiistelevät asiasta.
Sinä kysyit maksiminopeutta jonka moottori kestää. - hjhfdkuyf
"auton huippunopeus on 95km/h"
No ei kyllä varmasti ole. Jos kyseessä olisi 1960-mallinen Nissan/Datsun, tuo voisi olla lähes uskottava. Muistaakseni 1962-mallisen Citroën 2CV:n (430 cm3, 13 hv(?)) huippunopeus oli jotain tuota luokkaa. - Suurin sallittu
kakkosvaihteella, mutta muitakin vaihteita sa käyttää.
- jomppa95
huomaa kyllä että nainen on joka tommosta kyselee! ne naiset ne naiset.
- Leo Luxus
Olipa ketjun aloittaja taas tyhjäpäinen...
Mutta...Kaverilla on -94 Sunny 1.6i ja on uskaltanut ajaa sillä 180 km/h mittarinopeutta vielä kymmenen vuotta sitten.
Nykyään ei kuulemma enää uskalla, kun iskareista on tullut mehut pihalle jo aikapäiviä sitten, hyvä kun kotterolla pysyy viivojen välissä 80 km/h vauhdissa. Ja kovasti löytyy korista mätävikaakin, mutta itse moottori käy edelleen todella hienostuneesti. Kilsoja 400 tkm ja rapiat.
Kovasti väitti kaveri, että enää ei jaksa leimalle viedä ens kesänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a505619Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,444342Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?
Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�1443776Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K913630Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii702854Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne
Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja1052497Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan561816Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä
Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii2261646Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut391635Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä311418