Oi autuus

Parahultainen

Ovatko ateistit vilpittömän onnellisia jumalatyhjiössään? Mistä he ammentavat elämänvoimansa ja neuvonsa moniin elämän kysymyksiin?

15

88

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuule ihan yhtä tyytyväinen olen olooni, kuin teistitkin. Mutta mikä on jumalatyhjiö? Esim katolisten näkökulmasta olet vääroppinen, kohtalosi on hel-vetti ja uskot olemattomaan. Kuten katolinen Sinun näkökulmastasi, vai mitä.
      Ateistina katselen uskomuksianne sivusta ja olen täysin varma, että olette molemmat väärässä. Sen te todistatte uskomalla ristiin ja toisensa poissulkevasti.
      Ps jos uskossa olo tekee onnelliseksi, niin mikäs siinä, ole hyvä vain.

• Mix oot ahistunut?

Miksi elät kristinuskon harhamaailmassa? Turhautumisesi paljastuu jatkuvalla ja turhalla sekä tyhmäpäisenä inttämisenä.

• >>Ovatko ateistit vilpittömän onnellisia jumalatyhjiössään? Mistä he ammentavat elämänvoimansa ja neuvonsa moniin elämän kysymyksiin?

• vihtuilja

"Mistä he ammentavat elämänvoimansa ja neuvonsa moniin elämän kysymyksiin? "

Kuten mihin kysymyksiin? Uskonnot tavanomaisesti tarjoavat vastauksia kysymyksiin, jotka ovat tärkeysjärjestyksessä sijalla kymmenentuhatta ja jotain. Usein uskonto tarjoaa vastausta 'ongelmaan' jonka se on itse luonut.

• Parahultainen

Tämmöisiä kysymyksiä:

Miksi olen juuri minä, ja kuka oikeastaan olen?

Miksi pörrään juuri tälla planeetalla ne vuodet, jotka olen saanut elääkseni? Mistä olen ne saanut?

Olenko tullut jostain ja menossa jonnekin?

Mikä on perimmäinen alkuperäni?

Miksi saan päättää tehdä pahaa tai hyvää? Kuinka tiedän, mikä on pahaa ja mikä hyvää?

Miksi minulla on omatunto, mikä on sen alkuperä?

Mitä minulle tapahtuu kuolemani jälkeen?

Näitä kyselee jokainen ajatteleva jossain vaiheessa.

• Kaikkiin kysymyksiin ei voi saada vastauksia. Siihen pitää vain tyytyä, koska silkka arvailu tai toivominen ei tuo meitä lähemmäs totuutta.

Tietenkin voimme pohtia asioita ja päättelemällä päästä lähemmäs oikeaa tai ainakin karsia vääriä olettamuksia.

Lähtökohtana pitäisi tietenkin olla jotain pitävää ja luotettavaa, esimerkiksi ympäröivästä todellisuudesta tehdyt todennettavat havainnot ja kokemukset.

Pelkät kertomukset tai tuntemukset eivät ole hyvä rakennusalusta pohdinnoille, olivatpa ne kuinka vanhoja tai yleisiä tahansa.

• Osa kysymyksistäsi lähtee olettamuksista, joiden hylkääminen tekee kysymyksistäsi toimimattomia.

Yritän silti vastailla omista käsityksistäni lähtien.

"Miksi olen juuri minä, ja kuka oikeastaan olen?"

Minä olen minä ympäristöni ja menneisyyteni vaikutuksesta.

"Miksi pörrään juuri tälla planeetalla ne vuodet, jotka olen saanut elääkseni?"

Koska muille planeetoille meneminen on käytännössä mahdotonta.

"Mistä olen ne saanut?"

Miksi olettaa, että olen saanut ne jostain?

"Olenko tullut jostain ja menossa jonnekin?"

Olen tullut isästäni ja äidistäni sekä ympäristöstäni. Palaan takaisin luonnon kiertokulkuun joka hetki.

"Mikä on perimmäinen alkuperäni?"

Maailmankaikkeus.

"Miksi saan päättää tehdä pahaa tai hyvää?"

Miksi oletat, että saan päättää? Jos kuitenkin oletetaan, että näin on, johtuu se siitä, että rakennun sillä tavalla.

"Kuinka tiedän, mikä on pahaa ja mikä hyvää?"

Tunteeni kertovat sen.

"Miksi minulla on omatunto, mikä on sen alkuperä?"

Koska olen laumaeläin ja aivoni ovat sen alkuperä.

"Mitä minulle tapahtuu kuolemani jälkeen?"

Miksi oletat, että minä olisi olemassa kuolemani jälkeen?

"Näitä kyselee jokainen ajatteleva jossain vaiheessa. "

Kysymystesi rakenne kertoo sen, että sinä et ole ajatellut kovin laaja-alaisesti niitä kysymyksiä.

• valistunut

Olet oikeassa ja uskonnot ja aatteet eivät tule koskaan antmaan siihen vastausta
      Uskovainen ja ateisti kärsi ihan samalla lailla, kokien joskus onnellisuutta hetkellisesti

• valistunut

Kun alamme kyselemään noita asioita niin kyselemme niitä tunnetun puitteissa,niin saamme vastausenki tuon tunnetun puitteissa, eikä se anna oikeaa vastausta, mutta emme kysy koskaan mahdottoman puitteissa, niin vastauskin tulee tuon mahdottoman puitteissa ennemmin tai myöhemmin ja se mitä saamme on totta
        Kysymme mitä vrten olemme täällä vastaisin siihen, että olemme täällä ilmentämäss ajatonta elämää ajassa ja aineessa
        Koska fyysinen elämämme on rajallinen ja ajaton elämä kuolematon,
        niin se voi esiintyä aineessa vain elämien ketjuna joka kehittyy syyn ja seurasten ketjussa alemmasta ylempään
        Joten elämä sinänsä on elämän ainut tarkoitus, kaikki muut tarkoitukset ovat ihmisen keksintöä

• valistunut kirjoitti:

Kun alamme kyselemään noita asioita niin kyselemme niitä tunnetun puitteissa,niin saamme vastausenki tuon tunnetun puitteissa, eikä se anna oikeaa vastausta, mutta emme kysy koskaan mahdottoman puitteissa, niin vastauskin tulee tuon mahdottoman puitteissa ennemmin tai myöhemmin ja se mitä saamme on totta
        Kysymme mitä vrten olemme täällä vastaisin siihen, että olemme täällä ilmentämäss ajatonta elämää ajassa ja aineessa
        Koska fyysinen elämämme on rajallinen ja ajaton elämä kuolematon,
        niin se voi esiintyä aineessa vain elämien ketjuna joka kehittyy syyn ja seurasten ketjussa alemmasta ylempään
        Joten elämä sinänsä on elämän ainut tarkoitus, kaikki muut tarkoitukset ovat ihmisen keksintöä

>>ja se mitä saamme on totta

• Kalapagos

Henkilökohtaisesti olen vilpittömän onnellinen jos aloittaja haluaa asian näin kysyä.

Elämänvoimani ammennan ruoasta, joka antaa ihmiselle energiaa. Viittasit todennäköisesti kuitenkin enemmän ns. henkiseen puoleen. Minulle tieto ja asioiden ymmärrys, ystävät, harrastukset jne. antavat kutsumaasi elämänvoimaa.

Olen minä eli vanhempieni lapsi, olen suomalainen, olen liberaali, olen demokraatti, olen ateisti, jne. olen monia erilaisia asioita.

Pörrään täällä koska olen syntynyt ja olen olemassa. Pyrin käyttämään ainutkertaisen elämäni siitä nauttien, tavalla tai toisella.

Vanhemmistani tullut ja hautaan menossa eli maaksi, kuten papit sanovat.

Perimmäinen alkuperäni on universumissa. Kaikki ihmiset koostuvat universumin osista. Alkuperäni voidaan ajatella olevan myös Afrikassa ja alkuihmisessä.

Ihmisenä teen hyviä ja huonoja asioita, koska aina en pysty olemaan ainoastaan hyvä. Tiedän olevani rajallinen olento. Yleensä toimin kuitenkin hyvänä ihmisenä ja toimin siten, että minusta on enemmän iloa kuin surua muille ihmisille.

Tiedän, mikä on hyvää ja pahaa, koska evoluutio on antanut meille kyvyn käsittää syy-seuraussuhteita. Jokainen (lähes) ihminen hakee itselleen hyviä asioita. Tämä on usein helpointa saavuttaa siten, että kohtele muita ihmisiä kunnioittavasti. Yleisellä tasolla tämä tarkoittaa, että muuta yhteisöä huonosti kohtelevat laitetaan vankilaan ja heitä rangaistaan.

Ihmiset ovat pääsääntöisesti hyviä, koska he tietävät, että se edistää heidän menestymistään elämässä. Et voi tappaa tai varastaa tai samalla todennäköisesti vahingoitat omia mahdollisuuksia menestyä.

Omatunto liittyy edelliseen näkemykseen eli hyötyyn. Tässä voidaan viitata Jeesuksen sanoihin eli tee muille kuin toivot heidän tekevän sinulle. Jos tiedät, että olet tehnyt jollekin sellaisen teon, jota et toivoisi itsellesi tehtävän niin todennäköisesti omatunto kolkuttaa. Tämä on jälleen syy-seurassuhteiden ymmärrystä. Jopa koirat osaavat hävetä tekojaan.

Kuoleman jälkeen ruumis tuhoutuu ja elämä on ohi. Sinua ei enään ole, missään, muuten kuin osana universumia ja maapalloa.

• Parahultainen

Itsestäni voin sanoa, että olen saanut vastauksen kaikkiin edellä esittämiini kysymyksiin ja moniin muihinkin. Jumala vastaa mielellään kaikkeen, kun Häneltä vain kysyy.

Onnelliseksi minut juuri äsken saitte te vastaajat, jotka vastasitte kivasti ja asiallisesti, mikä on täällä hyvin harvinaista.

Hyviä hetkiä ja kivaa kevään odottelua teille.

• No en voisi väittää, että hihkuisin onnesta joka hetki. Oikeastaan elämäni on aika samanlaista kuin mitä Kristittynä ja pakanana ollessani. Sama arki. Vain ajattelutapa ja näkökanta maailmasta erillainen kuin uskonnollisena.

"Mistä he ammentavat elämänvoimansa ja neuvonsa moniin elämän kysymyksiin?"

Omasta itsestäni, sekä järjestä ja logiikasta.

• kummituksetonta

Mikä se jumalatyhjiö on?

Minusta on mukavampaa että maailma on täynnä kaikkea todellista eikä mitään nurkan takana tai taivaalla luuraavia kummituksia.

• Elämä kyllä itsessään on aikamoinen ilo.

Elämänvoimaa saan erityisesti luonnosta. Humallun metsästä, sulan järveen ja hukun suppilovahveron salaperäisyyteen :-) Ehdottomasti. Elämme salaperäisessä maailmassa, jota kansoittavat ihmeelliset olennot: mieti nyt vaikka kevätpiippoa ja ahvenvitaa :-o

Neuvoa saa monista lähteistä. Niiden määrää ja laatua ei ole lähtökohtaisesti mitenkään rajoitettu. Kristinuskon pyhät kirjoitukset eivät ole päälähde, mutta edes ne eivät ole poissuljettuja. Saamani neuvot saattavat kuitenkin erota joidenkin kristittyjen saamista neuvoista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      59
      4703
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      65
      3808
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      213
      3241
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      114
      3061
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      48
      2894
    6. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2558
    7. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2216
    8. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      248
      2003
    9. Mistä olet eniten

Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      108
      1872
    10. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      36