Miksi ihmeessä uudempien autojen omistajien pitää leimata vanhalla autolla ajava? Aina hän on muka köyhä, ei välitä ympäristöstä, turvallisuudesta, epäonnistunut elämässä, alempiarvoinen ihmisenä. Varallisuus joka usein näkyy myös autosta, ei kuitenkaan tee huonoa ihmistä, sillä ei rikkaatkaan pärjäisi ilman perusduunareita.
Tämä näkyy liikenteessä, olen monesti ajanut vaikka 95 km/h 80-alueella ja uudella on päästävä ohi, sitten kuitenkaan ei ajeta yhtään kovempaa edellä. Paras tapaus oli kun jouduin itse ohittamaan auton joka jo meni minusta ohi hetki sitten.
Voiko joku kertoa perustelun miksi joku ei saisi ajaa vanhalla autolla? Miksi se on niin kauheaa että näet auton jollainen sinullakin saattoi olla 15v sitten?
Itse pidän vanhoilla autoilla ajamisesta koska, niissä on vielä oman ajamisen tuntua, toisin kuin uusissa kun auto yrittää korjata kuljettajan tekemiä virheitä. Voin myös sanoa että itse olisin huonompi kuljettaja uudella autolla, vain siksi että silloin ajaminen ei kiinnosta minua ja se vaikuttaa moneenkin asiaan, ja paljon.
Mitä pahaa vanhoissa autoissa?
61
1252
Vastaukset
- Mr. Freud
Esitän vastakysymyksen kaikkiin näihin kysymyksiin.
Miksi huonoa itsetuntoa ja omaa köyhyyttään ja elämässä epäonnistumista, pitää tulla tällaiselle palstalle perustelemaan ja hakemaan siihen tukea?
Ymmärrän että elämä on joillekin vaikea laji, mutta realismin kohtaaminen pitäisi olla se ensimmäinen asia, jolla asioihin saa parannusta.
Perusteluna tuo vanhojen autojen ajamisesta pitäminen, on kyllä kovin ontuva.
Voisin perustella köyhyyden muitakin iloja vastaavin tavoin:
-tykkään asua talossa jossa ei ole sisävessaa, tulee niin raikas olo
-en tykkää katsoa televisiota, ohjelmat on niin huonoja
-tykkään polkupyöräilystä, saa raitista ilmaa
-tykkään syödä vain vähän, pysyy hoikkana
-tykkään vanhoista vaatteista, retrohan on muotia?
-tykkään pitkästä tukasta, tulee niin hippi olo
jne jne. Kaikki selityksiä sille, ettei ole rahaa hoitaa noita asioita.
Jos joku menee uudemmalla autolla ohi, niin normaalia ihmistä se ei pitäisi heilauttaa. Alemmuuskompleksista kärsivä ottaa sen heti loukkauksena omaa elämäänsä kohtaan. Ja jos ajaa vanhalla autolla, en usko että kukaan tulee sanomaan hänelle että olet köyhä tai epäonnistuja. Nämä ajatukset rakentuu ihan omien korvien välissä.
Jos elämässä jää köyhäksi, kenessä on vika? Onko se koko muussa maailmassa vaiko henkilössä itsessään? Mihin köyhyys vaikuttaa? Usein itsetuntoon. Itsetunto-ongelmaa havaittavissa hyvin vanhasti kirjoittajan tekstissä.
Ehkä pystyt elämään jotenkin tuon asian kanssa, mutta ota ne realiteetit esiin, sitä kautta pystyt ehkä saamaan sitä muutosta, joka näyttäisi olevan tarpeen.- Kerrankin
Toi on kyllä hyvä vastaus, kerrankin trolli, joka on panostanut kirjoitukseensa, ja josta ei heti paista silmille virheet.
- Rallifantti
"Miksi huonoa itsetuntoa ja omaa köyhyyttään ja elämässä epäonnistumista, pitää tulla tällaiselle palstalle perustelemaan ja hakemaan siihen tukea?"
En tullut hakemaan tukea, halusin kysyä asiaa joka vaivasi mieltäni liikenteestä ja autoilevista ihmisistä. Sinä nyt et osannut vastata mihinkään. Ja tässähän kävi nyt juurikin niin että luulet minua heti sellaiseksi kuin aloituksessa sanoin.
"Perusteluna tuo vanhojen autojen ajamisesta pitäminen, on kyllä kovin ontuva."
Voinko kuulla perustelun tähän? Mikä tekee uudesta autosta niin paljon paremman että automaattisesti jokainen ihminen pitää sitä parempana joka tilanteessa.
Kyllä on sisävessa
On televisio, samsung 42", maksoi muistaakseni 600e.
Eipä ole pyörää kun kuljen autolla
Syön paljon
No jaa, enpä juurikaan kulje vanhoissa tai uusissa vaatteissa, otan kaapista päälle mitä sattuu.
Meinaatko ettei minulla ole varaa edes parturiin, en pidä hipeistä enkä halua näyttää siltä itsekään.
"Jos elämässä jää köyhäksi, kenessä on vika? Onko se koko muussa maailmassa vaiko henkilössä itsessään? Mihin köyhyys vaikuttaa? Usein itsetuntoon. Itsetunto-ongelmaa havaittavissa hyvin vanhasti kirjoittajan tekstissä"
Miksi se on vika? Kyllä minä pärjään tuloillani hyvin. Jos on mielestäsi itsetunto-ongelmaa havaittavissa voinee johtua siitäkin että yritän kirjoittaa rauhallisesti ja asiallisesti, se kun on turha alkaa huutamaan mitään..
Niin ei minua yksittäiset ohitukset haittaakaan, vaan juurikin tuollaiset mistä kerroin, ei niillä ole aina kiire, se vaan on päästävä vanhasta autosta ohi. - Dr. Freud:.
.
Dr. Freud sanoo että Wanha auto on paha! PAHA!
. - Rallifantti
Dr. Freud:. kirjoitti:
.
Dr. Freud sanoo että Wanha auto on paha! PAHA!
.Niin niin, eli miksi se on paha?
- Mr Freud
Rallifantti kirjoitti:
"Miksi huonoa itsetuntoa ja omaa köyhyyttään ja elämässä epäonnistumista, pitää tulla tällaiselle palstalle perustelemaan ja hakemaan siihen tukea?"
En tullut hakemaan tukea, halusin kysyä asiaa joka vaivasi mieltäni liikenteestä ja autoilevista ihmisistä. Sinä nyt et osannut vastata mihinkään. Ja tässähän kävi nyt juurikin niin että luulet minua heti sellaiseksi kuin aloituksessa sanoin.
"Perusteluna tuo vanhojen autojen ajamisesta pitäminen, on kyllä kovin ontuva."
Voinko kuulla perustelun tähän? Mikä tekee uudesta autosta niin paljon paremman että automaattisesti jokainen ihminen pitää sitä parempana joka tilanteessa.
Kyllä on sisävessa
On televisio, samsung 42", maksoi muistaakseni 600e.
Eipä ole pyörää kun kuljen autolla
Syön paljon
No jaa, enpä juurikaan kulje vanhoissa tai uusissa vaatteissa, otan kaapista päälle mitä sattuu.
Meinaatko ettei minulla ole varaa edes parturiin, en pidä hipeistä enkä halua näyttää siltä itsekään.
"Jos elämässä jää köyhäksi, kenessä on vika? Onko se koko muussa maailmassa vaiko henkilössä itsessään? Mihin köyhyys vaikuttaa? Usein itsetuntoon. Itsetunto-ongelmaa havaittavissa hyvin vanhasti kirjoittajan tekstissä"
Miksi se on vika? Kyllä minä pärjään tuloillani hyvin. Jos on mielestäsi itsetunto-ongelmaa havaittavissa voinee johtua siitäkin että yritän kirjoittaa rauhallisesti ja asiallisesti, se kun on turha alkaa huutamaan mitään..
Niin ei minua yksittäiset ohitukset haittaakaan, vaan juurikin tuollaiset mistä kerroin, ei niillä ole aina kiire, se vaan on päästävä vanhasta autosta ohi.Olet huomannut erikoisia asioita. Oletko varma siitä että havaintosi ovat todellisia eikä niinsanotun huonon itsetunnon tuotoksia.
Enkä luule sinua sellaiseksi kuin luulet minun sinua luulevat. Olet aivan varmasti menestyvä täysijärkinen ihminen, joka kirjoittaa rauhallisesti, koska jos kirjoittaa vähemmän rauhallisesti, rooli on menetetty samantien.
Teemasi aihe "köyhyys ja minä" on sinänsä mielenkiintoinen. Ilmeisesti köyhyys ja vanhat autot ovat jonkinlainen masokismin oire? Muuten en keksi tuota nautinnon irtoamista niistä.
Minä en muuten meinaa etteikö sinulla olisi varaa parturiin. Mutta osoitit antamiini esimerkkeihin reagoimalla, todellisen luonteesi.
Itsetunto-ongelmat ovat niin suomalainen piirre, että niitä on oppinut peittelemään jo ala-asteen liikuntatunneilta lähtien. Selitys sille, että aina valittiin viimeisenä joukkuepeleissä joukkueeseen, on tietysti se, ettei joukkue halunnut parasta pelaajaa ja olla ylivoimainen. Reilu peli.
Suomessa ei sellaista henkilöä olekaan, jolla ei tulot riittäisi hyvin. Ruokaa saa kaupasta, siihen riittää satanen kuukaudessa. Valitettavasti autoilu on sen verran kalliimpaa puuhaa, että siinä se köyhyys sitten näkyy.
Paljastat lopulta itsetuntosi syvimmän olemuksen. Uskottelet itsellesi että vanha autosi ei aiheuta sinulle sieluun syvää haavaa, mutta silti jos se ohitetaan, sydänveresi pakahtuu tuosta loukkauksesta.
Kiitos sinulle tästä hienosta ja mieleenjäävästä kirjoituksestasi. Tästä eteenpäin en uskalla enää ohitella vanhoja autoja, siellähän saattaa olla joku köyhä ratissa, joka lähtee ohitukseni seurauksena tekemään harkitsemattomia tekoja. - Rallifantti
M1978 kirjoitti:
Miksi polkupyöräily kertoisi köyhyydestä?
Polkupyöräily on ekologista, uuden auton osto ei ole.Koska monet rikkaat kuvittelee että polkupyöräilijällä ei ole varaa autoon, koskaan. Sama asia kuin he kuvittelevat että rahaa on sen mukaan miten paljon auto maksaa, mitä kalliimpi auto, sitä enemmän rahaa ja toisinpäin, ei ole muka poikkeuksia olemassa.
- Rallifantti
Mr Freud kirjoitti:
Olet huomannut erikoisia asioita. Oletko varma siitä että havaintosi ovat todellisia eikä niinsanotun huonon itsetunnon tuotoksia.
Enkä luule sinua sellaiseksi kuin luulet minun sinua luulevat. Olet aivan varmasti menestyvä täysijärkinen ihminen, joka kirjoittaa rauhallisesti, koska jos kirjoittaa vähemmän rauhallisesti, rooli on menetetty samantien.
Teemasi aihe "köyhyys ja minä" on sinänsä mielenkiintoinen. Ilmeisesti köyhyys ja vanhat autot ovat jonkinlainen masokismin oire? Muuten en keksi tuota nautinnon irtoamista niistä.
Minä en muuten meinaa etteikö sinulla olisi varaa parturiin. Mutta osoitit antamiini esimerkkeihin reagoimalla, todellisen luonteesi.
Itsetunto-ongelmat ovat niin suomalainen piirre, että niitä on oppinut peittelemään jo ala-asteen liikuntatunneilta lähtien. Selitys sille, että aina valittiin viimeisenä joukkuepeleissä joukkueeseen, on tietysti se, ettei joukkue halunnut parasta pelaajaa ja olla ylivoimainen. Reilu peli.
Suomessa ei sellaista henkilöä olekaan, jolla ei tulot riittäisi hyvin. Ruokaa saa kaupasta, siihen riittää satanen kuukaudessa. Valitettavasti autoilu on sen verran kalliimpaa puuhaa, että siinä se köyhyys sitten näkyy.
Paljastat lopulta itsetuntosi syvimmän olemuksen. Uskottelet itsellesi että vanha autosi ei aiheuta sinulle sieluun syvää haavaa, mutta silti jos se ohitetaan, sydänveresi pakahtuu tuosta loukkauksesta.
Kiitos sinulle tästä hienosta ja mieleenjäävästä kirjoituksestasi. Tästä eteenpäin en uskalla enää ohitella vanhoja autoja, siellähän saattaa olla joku köyhä ratissa, joka lähtee ohitukseni seurauksena tekemään harkitsemattomia tekoja.Niin ei tämä onneksi pahasti sinulla karannut aiheesta, teema ei ollut köyhyys ja minä, ajatus oli kysyä miksi se uusi auto, tai sillä ajava on ns. ylempiarvoinen ainakin omasta mielestään, vastaamatta siihen osa alkaa tutkia minua sana sanalta, kuulostanko siis surulliselta kun kirjoitan. Ei tietenkään perustu vain siihen että jotkut on ohittaneet minut, sen näkee nyt tässäkin keskustelussa joistakin kommenteista, ette vastaa mihinkään, sanotte vain että olen köyhä ja perusteluni siitä että pidän autostani ei voi pitää paikkaansa.
Miten mielestäsi reagoin esimerkkeihisi? Ihan mielenkiinnolla vaan, luulin kirjoittaneeni asiat niin kuin ne ovat mutta jotain onnistuit siitäkin päättelemään. En siis pyytänyt tutkimusta itsestäni, voihan sekin jollekin sitten varmaan olla ylemmyyskompleksi kun yritetään saada toinen myöntämään asiat niin kuin ne omasta mielestä ovat?
Sanoin jo ettei yksittäinen ohitus haittaa minua, ja myös ettei ole vain siitä kyse. - Mr Freud
Rallifantti kirjoitti:
Niin ei tämä onneksi pahasti sinulla karannut aiheesta, teema ei ollut köyhyys ja minä, ajatus oli kysyä miksi se uusi auto, tai sillä ajava on ns. ylempiarvoinen ainakin omasta mielestään, vastaamatta siihen osa alkaa tutkia minua sana sanalta, kuulostanko siis surulliselta kun kirjoitan. Ei tietenkään perustu vain siihen että jotkut on ohittaneet minut, sen näkee nyt tässäkin keskustelussa joistakin kommenteista, ette vastaa mihinkään, sanotte vain että olen köyhä ja perusteluni siitä että pidän autostani ei voi pitää paikkaansa.
Miten mielestäsi reagoin esimerkkeihisi? Ihan mielenkiinnolla vaan, luulin kirjoittaneeni asiat niin kuin ne ovat mutta jotain onnistuit siitäkin päättelemään. En siis pyytänyt tutkimusta itsestäni, voihan sekin jollekin sitten varmaan olla ylemmyyskompleksi kun yritetään saada toinen myöntämään asiat niin kuin ne omasta mielestä ovat?
Sanoin jo ettei yksittäinen ohitus haittaa minua, ja myös ettei ole vain siitä kyse.Asiat pitää nähdä niinkuin ne oikeasti on, eikä niinkuin iltalehden lööpissä. Nykyisin totuuden vääristämistä on niin paljon, että se totuus pitää itse pystyä näkemään ns rivien välistä.
Mutta okei. Lähdetään siitä että olen täysin väärässä.
Olet siis hyvätuloinen, uudehkossa omakotitalossa asuva, perheellinen mies, jolla kaksi tai kolme lasta. Syöt terveellisesti, liikut töiden jälkeen, sinulla on kulttuuriharrastuksia ja kuuntelet klassista musiikkia.
Siinä 1989 mallisessa opel omegassa kun kuuntelet kutoskoneen pauhua ja nautiskelet Tsaikovskista, niin ymmärrän miten se ohittava auto pännii. Kun olet juuri rakkaintasi hoivannut, vaihdoit siihen öljyt, tarkistit kardaanin laakerit ja pesit, vahasit ja joku kehtaa mennä ohitse. Eihän se yksittäinen ohitus sinänsä haittaa, mutta auto likaantuu ja saattaa tulla kivikin rakkaan tuulilasiin.
Perhe tietysti kaipaisi enemmän huomiota, kun autoharrastukseen menee aina koko ilta, mutta mitäpä sitä ei elämän tärkeiden asioiden vuoksi tekisi. Sänky on jo siirretty autotalliin, jotta saa nukuttua rakkaan vieressä. Vaimon kanssa on sopimus siitä ettei tuosta kuitenkaan puhuta eteenpäin, ettei vaimoa epäiltäisi ihan pöljäksi, koska hän ei ole siirtynyt myös autotalliin.
Mutta se nautinto rakkaan kanssa ratsastaeessa, kun kutonen murahtaa ja tuntuma tiehen välittyy ratin välityksellä sataprosenttisella tarkkuudella, mitä nyt vähän nivelissä väljää, mutta tässä mallissahan ei ole mitään ajoa haittaavaa. Kulutus nyt on tietysti 15 litraa satasella ja onhan tällä jo ajettu 400tkm mutta ei se haittaa, tuntuma on sen verran hyvä. Ruostuneet helmat ei haittaa, rakkaudessa ei ole ryppyjä. Ja ne on aina helppo pistää uusiksi, kuten on jo takakaaret ja paksinpohja laitettu. Pikkujuttuja.
Herkkä rakkautemme kukoistaa ja työpaikallakin ikkunasta vilkuilen usein rakastani. Odotan että pääsen hänen luokseen kun päivä päättyy. Koskettelen virtsa-avainta taskussani ja katson ettei vaan kukaan kolhi kylkiä parkkipaikalla. Ja sitten kun päivä päättyy, juoksen hänen luokseen ja tunnen miten tämä rakas auto antaa pehmeän syleilyn penkillään. Onhan se toki jo hieman rikki verhoilusta, mutta aromit joita tämä penkki tarjoaa, ei saa uusista autoista.
Tämä on minun rakkaimpani, miksi siis vaihtaisin häntä kehenkään, siis uuteen autoon, niissä ei ole sielua eikä rakkautta. Tämän ääntelyt minä tiedän, herkät värähtelyt ja murinan. Tiedän mistä häntä kosketella ja kutittaa jotta saavutamme yhteisen orgastisen kliimaksin. Sitä ei kenenkään ohittajan pitä tuhoaman.
Kun elämänlankani katkeaa, toivon tulevani haudatuksi rakkaimpani kanssa yhdessä.
Olet muuten oikeassa, ei sinulla alemmuuskompleksia ole vaan jotakin muuta. - Rallifantti
Mr Freud kirjoitti:
Asiat pitää nähdä niinkuin ne oikeasti on, eikä niinkuin iltalehden lööpissä. Nykyisin totuuden vääristämistä on niin paljon, että se totuus pitää itse pystyä näkemään ns rivien välistä.
Olet siis hyvätuloinen, uudehkossa omakotitalossa asuva, perheellinen mies, jolla kaksi tai kolme lasta. Syöt terveellisesti, liikut töiden jälkeen, sinulla on kulttuuriharrastuksia ja kuuntelet klassista musiikkia.
Siinä 1989 mallisessa opel omegassa kun kuuntelet kutoskoneen pauhua ja nautiskelet Tsaikovskista, niin ymmärrän miten se ohittava auto pännii. Kun olet juuri rakkaintasi hoivannut, vaihdoit siihen öljyt, tarkistit kardaanin laakerit ja pesit, vahasit ja joku kehtaa mennä ohitse. Eihän se yksittäinen ohitus sinänsä haittaa, mutta auto likaantuu ja saattaa tulla kivikin rakkaan tuulilasiin.
Perhe tietysti kaipaisi enemmän huomiota, kun autoharrastukseen menee aina koko ilta, mutta mitäpä sitä ei elämän tärkeiden asioiden vuoksi tekisi. Sänky on jo siirretty autotalliin, jotta saa nukuttua rakkaan vieressä. Vaimon kanssa on sopimus siitä ettei tuosta kuitenkaan puhuta eteenpäin, ettei vaimoa epäiltäisi ihan pöljäksi, koska hän ei ole siirtynyt myös autotalliin.
Mutta se nautinto rakkaan kanssa ratsastaeessa, kun kutonen murahtaa ja tuntuma tiehen välittyy ratin välityksellä sataprosenttisella tarkkuudella, mitä nyt vähän nivelissä väljää, mutta tässä mallissahan ei ole mitään ajoa haittaavaa. Kulutus nyt on tietysti 15 litraa satasella ja onhan tällä jo ajettu 400tkm mutta ei se haittaa, tuntuma on sen verran hyvä. Ruostuneet helmat ei haittaa, rakkaudessa ei ole ryppyjä. Ja ne on aina helppo pistää uusiksi, kuten on jo takakaaret ja paksinpohja laitettu. Pikkujuttuja.
Herkkä rakkautemme kukoistaa ja työpaikallakin ikkunasta vilkuilen usein rakastani. Odotan että pääsen hänen luokseen kun päivä päättyy. Koskettelen virtsa-avainta taskussani ja katson ettei vaan kukaan kolhi kylkiä parkkipaikalla. Ja sitten kun päivä päättyy, juoksen hänen luokseen ja tunnen miten tämä rakas auto antaa pehmeän syleilyn penkillään. Onhan se toki jo hieman rikki verhoilusta, mutta aromit joita tämä penkki tarjoaa, ei saa uusista autoista.
Tämä on minun rakkaimpani, miksi siis vaihtaisin häntä kehenkään, siis uuteen autoon, niissä ei ole sielua eikä rakkautta. Tämän ääntelyt minä tiedän, herkät värähtelyt ja murinan. Tiedän mistä häntä kosketella ja kutittaa jotta saavutamme yhteisen orgastisen kliimaksin. Sitä ei kenenkään ohittajan pitä tuhoaman.
Kun elämänlankani katkeaa, toivon tulevani haudatuksi rakkaimpani kanssa yhdessä.
Olet muuten oikeassa, ei sinulla alemmuuskompleksia ole vaan jotakin muuta.Niin onko sinulla nyt samanlainen tarina itsestäsi uuden auton kanssa? Ja vedit tämän taas vain minuun..
Takakaaret muuten ei ollu ruosteessa, ne on vaihdettu sen takia että alkuperäiset oli suorat ja siksi rumat. Ja voisin kai minä sillä kutosella polkea itse ohi jos niin menisin hajalle?
Jos pakko vetää tämä nyt tähän, niin sinulla se on sitten päinvastainen tilanne, uusi auto pakottaa sinut pitämään itseäsi parempana kuin minä. Outoa? Myös tuo omien kommenttien peukutus kertoo jostain, moni ei tiedä mistä ja harva arvaa, ehkä se vahvistaa sitä uuden auton ja rahan tuomaa ylemmäisyyden tunnetta entisestään, se kun on joillekin pakkomielle, eikö?
Tulit nyt vähän epäsuorasti ja vetäen huomion vain minuun kertomaan että olet itsekin sitä mieltä että auton pitää aina olla mittari varallisuudesta, ilman poikkeuksia. Ja nyt sinä tunnet sitä ylemmyyttä joka sen uuden auton omistajan käyttäytymisessä näkyy joskus tien päällä, se on toki ihan kiva asia. Jos olisin nyt mennyt rikki noista hienoista tarinoistasi niin en varmaan enää vastaisi vaan katoaisin ja jatkossa käyttäisin eri nimeä. - Humeetivellikö
Mr Freud kirjoitti:
Asiat pitää nähdä niinkuin ne oikeasti on, eikä niinkuin iltalehden lööpissä. Nykyisin totuuden vääristämistä on niin paljon, että se totuus pitää itse pystyä näkemään ns rivien välistä.
Olet muuten oikeassa, ei sinulla alemmuuskompleksia ole vaan jotakin muuta.Tuntuu mr freudille lirahtaneen tekovaiheessa hiukkasen virtsa-aineita nuppiin.
- joulupukki 111
Rallifantti kirjoitti:
Koska monet rikkaat kuvittelee että polkupyöräilijällä ei ole varaa autoon, koskaan. Sama asia kuin he kuvittelevat että rahaa on sen mukaan miten paljon auto maksaa, mitä kalliimpi auto, sitä enemmän rahaa ja toisinpäin, ei ole muka poikkeuksia olemassa.
on täällä taas niin näsä viisasta porukkaa,ei joulupukki ensi jouluna kyllä muista näitä ajelen poroineni ohi,
- Rallifantti
Humeetivellikö kirjoitti:
Tuntuu mr freudille lirahtaneen tekovaiheessa hiukkasen virtsa-aineita nuppiin.
Vähän sitäkin ja kuvittelee olevansa psykiatri tai vastaava..
- Rallifantti
joulupukki 111 kirjoitti:
on täällä taas niin näsä viisasta porukkaa,ei joulupukki ensi jouluna kyllä muista näitä ajelen poroineni ohi,
En usko joulupukkiin enää, toissa vuonna ihan uutisissa aaton aattona kun tarkisti että lahjat on mukana, mainitsi minut nimeltä ja sanoi että on se auto minulle mukana, eipä tuonut.
- onnensa herra
Ei ne niitä uusia autoja omista. Rahoitusyhtiö ne omistaa. Ne, joiden täytyy päteä liikenteessä , ovat niitä osamaksuressukoita. JOs mies ostaa vanhan auton, niin se vaan on merkki siitä, että hänen ei tarvi esittää mitään. Hän vaan tekee mitä haluaa. Paitsi ehkä Jakomäessä tai Varissuolla.
Sitäpaitsi auto ei edusta statusta, se on vaan kulkuneuvo.- Rallifantti
Tuokin totta että moni ei omista niitä edes itse, minä ainakin pidän parempana tilanteena sitä että auto on oma. Ja juuri tuo statusasia..
Ja minähän perustelin jo että olisin itse huonompi uuden auton ratissa, ja olen siis ollutkin ja huomannut etten ole ajaessa läheskään yhtä hyvin "hereillä", odotan vain penkissä että olisin jo perillä.
Kuvittelet vain.
Esimerkiksi tuo mainitsemasi ohitustarve 95@80 (mittarin mukaan) ajavasta on jotakin, johon itsekin törmään, jos satun noin hitaasti ajamaan (yleensä johtuen peräkärrystä tai kelistä). Ohi mennään, mutta sitten ei jatketakaan ajamista. Enkä kyllä oikein suostu uskomaan, että nämä ohittavat nissanit, tojotat, volvot ja muut perusautot jotenkin pitävät minun autoani merkittävän huonona, vanhana tai köyhyyttä edistävänä - jos nyt tuskin minään ökybiilinäkään.
Eiköhän tässä ole kyse ihan ihmisten perustarpeesta ottaa edelläoleva kiinni. Ja kun on saatu kiinni, niin pitäähän sitä ohi mennä. Mutta kun on menty ohi, loppuukin tavoitteellisuus... Hyvin tämän huomaa, kun vakionopeudensäätimen kanssa ajelee.- rahat valmiina
Kaverilla on vanha riisikuppi, joka menee nippanappa katsastuksista läpi hitsausten jälkeen...on 90-luvun omakotitalo, kesämökki, rivarikaksio ja nyt tekee itelleen uutta 260 neliön OK-taloa itselleen näiden lisäksi. Eikä ole aikomusta myydä vanhaa ok-taloa poijes.
Uuteen autoon löytyisi heti käteiset massit, mutta niin kauan kuin riisikuppi liikkuu, sillä mennään.
Yksi toinen kaveri asuu vuokrayksiössä ja sillä on milloin mitäkin pankkilainalla haettua porcshea tai corvettea alla. Sillä on ollut yli 100 autoa kaikkiaan, eli autot on sille hepulle se ELÄMÄ !
Ei kaikki ole aina sitä, mitä päältä näyttää, mutta jos joku tuntee tienpäällä ylemmyyden tunnetta, niin voi sitä rassukkaa. Mahtaa olla elämänarvot kohdallaan.
En mä vaan käsitä, miksi vanhemmalla autolla pitäisi tuntea jotain alemmuuden kompleksia tien päällä. Itse ajelen vm. 2004 mukavalla ja isolla autolla jo viidettä vuotta ja varmaan vielä toiset viisi vuotta edessä.
Autojen keski-ikä lienee 12 vuotta ja romutusikä 20 vuoden korvilla. - tasapeli 6 - 6
Ei vanhoissa autoissa ole mitään vikaa. Onko uusissa jotain vikaa, ainakin toiset vanhoilla ajavat keksivät vaikka mitä provoja uusista autoista.
- minäpä kerron
Niiin, kuten joku jo sanoikin,sinulla itselläsi on alemmuuskopleksi tuon vanhemman puoleisen auton kanssa.Harvemmin kukaan ohittaa juuri sitä varten että on uudempi auto tai saa olla aika turhamainen.
Ja ketä oikeasti kiinostaa edellä ajavan varallisuus vs.ajettun auton arvo.Uuden auton kun voi ostaa myös velaksi eli ei ole silloin mikään varakas se itsekään.
Se mikä on uudemmissa autoissa hyväpuoli on juuri tuo virheiden korjaaminen.Se ei riitä vaikka halitsisit tilanteista 99% niin siinä 1% kohdalla elektroniikka voi pelastaa henkesi.Toisekseen,uudet autot on tietenkin paremmin hallittavissa ja miellyttävämpiä ajettavia sekä kolariturvallisempia.Ja jos haluat välttämättä urheilla ratissa niin voit tehdä sitä myös uudella autolla,niistä kun saa monesta järjestelmät pois päältä.Ei muuta kuin haet esim.bmw 330 e90 koppasen,lelut pois päältä ja ei ole enää haasteista kiinni ajettaessa talvella. - Rallifantti
Nyt on tullut asiallista tekstiä, hyvä.
Niin siis en todellakaan väitä että kaikki olisi tällaisia, on kuitenkin ollut monia. Oikein nokka pystyssä ajetaan ohi. Tämä yksi josta kerroin oli kyllä tavallaan myös hauska, tarkennettuna siis: Ajoin 90 km/h 80-alueella, ohi pyyhkäisee uudempi mersu aikansa roikuttua perässä, myöskin hidastaa edessäni. No meni vähän aikaa kun rajoitus muuttui 100, ei lähde mersu kiihdyttämään, sen 80-85 ajoi edelleen, ajoin sen takaisin kiinni ja katsoin vähän aikaa että "et voi olla tosissasi". Lähdin ohittamaan vähän epäillen että alkaako nyt sitten kiihdyttämään kun vierelle tulen, ei onneksi.
Mutta uuteen autoon palatakseni niin tosiaan, ei kiinnosta. En uskaltaisi edes kovin kauas lähteä semmoisella, saatan vaikka nukahtaa. Tokihan jollain vähän urheilullisemmalla on varmaan mukava ajaa mutta silti siitä minun silmissä puuttuu se jokin.
En mielestäni tunne alemmuuskompleksia, todellisuudessa nimittäin rakastan omaa autoani, on sopiva juuri minulle ja luottamuksensa ansainnut.- kaikki ok?
olethan tarkistanut ettei moottori savuta vanhassa autossasi?
itse olen muutaman kerran joutunut ohittamaan edellä ajavan kulkuneuvon
palaneen öljykäryn/nokipilven takia jopa lievää ylinopeutta käyttäen. - vanhassa vara
kaikki ok? kirjoitti:
olethan tarkistanut ettei moottori savuta vanhassa autossasi?
itse olen muutaman kerran joutunut ohittamaan edellä ajavan kulkuneuvon
palaneen öljykäryn/nokipilven takia jopa lievää ylinopeutta käyttäen.Toimivista moottoreista pitääkin tulla savua ja vesihöyryä. Jos ei tule niin sitten vasta on syytä huolestua. Ilmankos näitä uusia viedään lavetilla merklkiliikkeeseen.
- Rallifantti
vanhassa vara kirjoitti:
Toimivista moottoreista pitääkin tulla savua ja vesihöyryä. Jos ei tule niin sitten vasta on syytä huolestua. Ilmankos näitä uusia viedään lavetilla merklkiliikkeeseen.
Ei savuta sen enempää kuin pitäisikään.
- Gormonder
Puuttuu se jokin? Seliseli.
Jos sulle laitetaan ferrari tai jos vaikka arvostat amerikan pirssiä enemmän, niin corvette perseen alle ja sanotaan että anna mennä, niin tuskin kuppiin syljet ja selittelet miten se 1989 mallinen paska on niin iiihana ja siinä ei ole näitä turhia varusteita ja sitä ja tätä ja seliseli. - Rallifantti
No jos nyt ihan pakko on valita niin kyllä se on se 89mallinen kun ei sillä verrarilla tai corvettella pääsisi minun pihasta edes liikkeelle :) Ja kyllä, olen ajanut 350hv autolla, tiedän mitä teho on, ei tarvitse kertoa miten nopeasti se uusin kiihtyy.
Se 350hv oli muuten vanha auto, varmaan aivan järkyttävää sinun mielestäsi. Tässäpä onkin juuri hyvä esimerkki tapaus miksi nostin tämän aiheen esille, juuri sellainen wannaberikaskusipää jotka vituttaa tien päällä. - kfsakkkfkfkfkfkfkfkf
Mulle on aivan sama millä kukakin ajaa.
Mulle on aivan sama ajaako joku ohi.
Mulle on aivan sama onko naapurilla kalliimpi auto.
Mulle on aivan sama vaikka joku katsois mersusta nenää pitkin "hyihyi mikä auto"
Itellä on 2000 luvun pikkukippo ja kyllähän se on huomattavasti mukavampi ja kivempi kun edellinen auto joka oli 80 luvulta.
Oli kyllä hauska ajaa sillä 80 luvun ooppelilla kun takalasissa oli tarra "ne jotka ajavat kuin omistaisivat koko tien, harvoin omistavat autoa jolla ajavat" Tuli osamaksuautoilijoilla kiire ohi naama punasena - Nousukkaiden ylpeys
Huomaan saman, ja vielä edelleen vaikka nyt on ollut alla muutama uutena ostamani pikkuauto.
Täällä pks:lla on paljon nousukkaita, siis hyväpalkkaisia tyyppejä joille menestys on noussut päähän. Yleensä he ovat saaneet rahaa vasta aikuisena, ovat kotoisin muualta maasta ja eläneet lapsena tavisperheessä. Nyt heillä useimmiten on alla työsuhde-Audi, BMW tai Volvo ja he ajavat kuin Euroopan omistajat. Ajoipa edellä ajava miten joutuisasti tahansa, ohi on päästävä koska nousukkaan "imago" ei kestä ajaa ns, premiumilla perässä. Tyyliin kuuluu myös tapapaksissa roikkuminen, kiilaaminen ja vilkun käyttämättömyys. Osasyy on myös tekokiireessä eli nämä onnettomat ovat omaksuneet kiireen vaikkei kiire olisikaan ja luulevat että ajansäästö kiilaamalla ja koukkimalla olisi suuri vaikka ovat sitten seuraavissa punavaloissa.
Noista ei kannata välittää, aja vaan omaa ajoasi. Eivät nousukkaat useinkaan ole onnellisia vaan onnettomia, joilla pitää olla kulissit pystyssä. - Rallifantti
Niinpä, se kun ei ole usein ollenkaan oma tai sitten on lainaa vaikka muille jakaa. Se on juuri tuo päähän nousu..
En todellakaan välitä tien päällä tai reagoi mitenkään, ajattelin vain kysyä että mikä siinä on. - Jussuss
Ei niissä mitään pahaa olekaan.
Uudemman auton omistajalla saattaa kuukausimaksu olla saman verran kuin vanhan auton myyntiarvo. Se pistää monella pakan sekaisin ja ohi on päästävä hinnalla millä hyvänsä.
Kerran näin motarilla auton, jonka takalasissa oli tarra "331€/kk? Se on muuten tämän auton myyntiarvo =)". Arvaat varmaankin, että porukkaa lappasi solkenaan sen ohi... - vanha saappi
Mitä sitä välittää muiden mielipiteistä, kuvittelee mitä toiset ajattelee yms. Antaa ohittajien mennä ohi.
Itse ostin kesäautoksi/harrastukseksi vanhan Saabin ja sain huomata kuinka jotkut on jopa tulleet juttelemaan autoista mm. motonetin pihassa.
Ihmisiä täällä vaan ollaan ja elämä on mukavaa. Jokainen duunaa tyylillään. - v.k.
Miksi ajat ylinopeutta?
Itse ajelen vakionopeutta autolla jolla ei haeta statusta, mutta en tunnista että joutuisin liikennekiusatuksi sen vuoksi. Joku vaan ohittaa, enkä ota sitä henkilökohtaisesti.
Toisaalta ajelen myös muillakin ajoneuvoilla, enkä huomaa merkittävää eroa muiden käytöksessä. Ohi menevät vaikka minulla olisi nopeampi tai hitaampi ajoneuvo.
=> Oletat luultavasti että juuri sinä vaikutat muiden toimintaan enemmän kuin todellisuudessa vaikutat. Muiden silmissä olet vain yksi autoilija. - eipä kiinnosta uusi
Itse tykkään enemän vanhemmista autoista siis jenkkiautoista. Uutta autoa en osta siksi koska ei ole varaa ostaa 60 tuhannen euron autoa ja 40tuhannen euron vuoden 2012 suomessa myytävissä autoissa ei ole yhtä paljon tehoa ja varusteita kuin omassa 15v vanhassa jenkissäni. Koska mitään vikoja ei ole ollut 4 vuoden aikana muuta kuin polttimon olen vaihtanut ja öljyt ja suodattimet niin miksi ostaisin uuden kun on niin mukava kyyti ja aina pääsee perille:)
- sdjbfksffsdfs
Eikö suvunjatkamislaitteen koko riitä siihen että ajaisit 50hv fiat puntolla?
Koomisia selityksiä näillä hormonivaivaisilla.
- Juu mää
Mikä on vanha auto? Onko se 2, 5, 10 vai mitä vuotta? Itse ajelen kai sitten vanhalla autolla, tosin vain kesäisi, 29 vuotta on autolla ikää, 100 heppaa ja bensaa menne 13 satasella, mutta ei se haittaa. katsastuksesta keralla läpi, uutta en osta ennekuin toi happanee käsiin, tosin vielä ei ole hitsattu. mutta on muutaman kerran suojattu..
Minusta kaikki yli 20 vuotiailla autoilla ajelevat ovat todellisia ekoihmisiä.- v.k.
>>Minusta kaikki yli 20 vuotiailla autoilla ajelevat ovat todellisia ekoihmisiä.
Se tarkoittaa vuosimallia 1991 ja vanhempia. Monesta puuttuu katalysaattori, joten eko ei tule ensimmäisenä mieleen jos ei ole minkänlaista pakokaasujen puhdistuslaitteistoa. Jos kaikki olisivat "ekoihmisiä" olisi kaupunki-ilma saastuneempaa, tai sitten autoilijoita olisi paljon vähemmän. - hieno biili
"100 heppaa ja bensaa menne 13 satasella"
Ihan vaan haluaisin udella, että onko OG900? - jhgcyuyiguh
v.k. kirjoitti:
>>Minusta kaikki yli 20 vuotiailla autoilla ajelevat ovat todellisia ekoihmisiä.
Se tarkoittaa vuosimallia 1991 ja vanhempia. Monesta puuttuu katalysaattori, joten eko ei tule ensimmäisenä mieleen jos ei ole minkänlaista pakokaasujen puhdistuslaitteistoa. Jos kaikki olisivat "ekoihmisiä" olisi kaupunki-ilma saastuneempaa, tai sitten autoilijoita olisi paljon vähemmän.Kirjoittajalle katalysaattorin toiminta näyttää olevan tuntematonta.
Se siis pelkistää palamattomia hiilivetyjä, tuo sama tapahtuisi normaalisti ilmassa. Valitettavasti katalysaattoin käyttö lisää kulutusta 14%, joten... pitäisin sitä kovin epäekologisena laitteena. - v.k.
jhgcyuyiguh kirjoitti:
Kirjoittajalle katalysaattorin toiminta näyttää olevan tuntematonta.
Se siis pelkistää palamattomia hiilivetyjä, tuo sama tapahtuisi normaalisti ilmassa. Valitettavasti katalysaattoin käyttö lisää kulutusta 14%, joten... pitäisin sitä kovin epäekologisena laitteena.Entä typen oksidit ja häkä?
Sinun pitäisi olla vaikutusvaltaisempi kuin olet jotta saisit "katalysaattoriteollisuuden salaliiton" paljastettua, ja siten autot hieman halvemmiksi. Tai sitten olet mielipiteesi kanssa vähemistössä, eikä siinä ole mitään pahaa.
Wiki: "Haitallisten yhdisteiden määrä vähentyy noin 80% käytettäessä katalysaattoria. Bensiiniautojen katalysaattori on ollut pakollinen EU-maissa vuodesta 1992." - kdgksdkgksdgjsdgjsdg
v.k. kirjoitti:
Entä typen oksidit ja häkä?
Sinun pitäisi olla vaikutusvaltaisempi kuin olet jotta saisit "katalysaattoriteollisuuden salaliiton" paljastettua, ja siten autot hieman halvemmiksi. Tai sitten olet mielipiteesi kanssa vähemistössä, eikä siinä ole mitään pahaa.
Wiki: "Haitallisten yhdisteiden määrä vähentyy noin 80% käytettäessä katalysaattoria. Bensiiniautojen katalysaattori on ollut pakollinen EU-maissa vuodesta 1992."Munkin mielestä vanhalla autolla ajavat on niitä oikeita ekoihmisiä.
Saat ajaa jollain vanhalla raadolla vuosia ennenkuin oot saastuttanu saman verran mitä saastuttaa esim toyota priuksen valmistus ja kuljetus suomeen.
Uusilla ympäristöystävällisillä autoilla ajavat on tekopyhiä jotka eivät oikeasti tajua mikä saastuttaa ja mikä ei - tietäjä92
hieno biili kirjoitti:
"100 heppaa ja bensaa menne 13 satasella"
Ihan vaan haluaisin udella, että onko OG900?Siihen ainakin numerot viittaavat, itsekin heti alkuun tuota ajattelin. Mutta tämä kaveri ilmoitti auton olevan kesäajossa. Kuka ostaa ehkä kaikkien aikojen parhaan talviauton kesäautoksi?
- Pers-oona-line Oy
Noniin yhteiskunnan pohjasakka.. On täällä ns. psykologia ja taloustieteilijää, myös muutama "insinööri" keskusteluissa mukana.. Sanoisin että olette prostituoituja yhteiskunnallemme, kukapa ei toisaalta olisi. Perseemme olemme kaikki myyneet jo syntyessämme Isolle veljelle. Itse tykkään X:stä ja sinä tykkäät Y:stä, vitttuako sillä on väliä vaikka mieltyisinkin ajan mittaan Y:hyn ja sinä Z:aan? Minulla on vuodelta 1983 lenkkarit, sinulla uudet Lacostet. Olenko siis köyhä vaikka sinulla kotona vain Dvd-soitin ja minulla BluRay, oletko sinä siis köyhä? Valintoja,valintoja niitä tekee kaikki elukat. Rationaalisia tai tunneperäisiä ovat yleensä ihmisten valinnat. Toinen tykkää paskoa pönttöön ja toinen sänkyynsä, kolmas nauttii ulosteensa syömisestä ja neljäs virtsaa aamupuuroonsa kullanväristä "nannaa"
- Ei kukaan leimaa
vanhoilla autoilla ajavia, vaan sinulla on vain niin huono itsetunto, että luulet toisten k*sipäisyyden liikenteessä johtuvan siitä, että sinulla on vanha auto.
Itse ajan suht' uudella (vm 2010) autolla ja ihan normaalilla eurooppalaisella merkillä, ja silti koen liikenteessä aivan samanlaisia törkeitä "pakko päästä ohi" -tilanteita kuin sinäkin. - hähhää
Uusi auto ei tarkoita että kuski olisi varoissaan. 95% teillä liikkuvista uusista ja vähemmänkin uusista autoista on rahoitusyhtiön pirssejä. Eli kun omat ei riitä niin vippiä on otettava.
Minulla olisi varaa ostaa uusi mersu kaupasta heti käteisellä. Enpä ole ostanut. Ajelen 10 vuotta vanhalla ropposella joka ei merkillään ja ominaisuuksillaan kiehdo ketään. Annan velkavetoisten mennä ohitse, muuten ajelen kiltisti nopeusrajoitusten mukaan. Jos eivät ohi pääse niin kerätköön otsasuoniinsa painetta ihan vapaasti ja odotelkoon ohituskaistaa, mulla ei oo kiire minnekään.- hih hih
"Minulla olisi varaa ostaa uusi mersu kaupasta heti käteisellä."
Tällä palstalla meillä kaikilla on noin ja vielä paremminkin.
- näin se on juu
Mersu on köyhien auto, kyllä nyt puolet suoli24-palstoilla pyörivistä saisi heti ostettua esim. Bugatin käteisellä. Ja antamaan vielä automyyjälle tippiä yhden perhe-Bemarin hinnan verran.
- nb.kjnkb m
Kakaroita, mitä kakaroita. Älä heistä piittaa. Mitä enemmän heitä, sitä parempi meille vanhoilla autoilla ajaville.
- EVVK
Minusta tuo ohittamisasia ei ole kiinni auton iästä tai omistajuudesta, vaan käytetystä ajonopeudesta. Vaikka aiheesta on aina kova keskustelu, kummallakaan noista asioista ei pitäisi olla mitään tekemistä varsinaisen liikenteen kanssa.
Itse suhtaudun asiaan näin: Jos jollakulla on kiire, niin menköön ohi, minua ei harmita, itse asiassa teen tavallisesti jopa tilaa, jotta ohitus onnistuu mahdollisimman turvallisesti. Jos puolestaan joku tulee selkä edellä minun eteeni ja matkaa on vielä jäljellä, katson turvallisen kohdan ohitukselle ja menen omia menojani. Sen verran kuitenkin yritän aina olla huomaavainen, etten koskaan palaa takaisin omalle kaistalle aivan ohittamani auton nokan eteen, vaan teen aina kohtuullisesti hajurakoa ohitettavaan ennen paluuta. - mk
Sama juttu kun itse ajan ihan kunnon autolla mutta on vuosimallia 2000 ja naapurit siitä vinoilevat niin kerran sanoin että minäkin voisin uuden auton ostaa mutta kun on niin huono sijoitus ettei kannata ja on muitakin tärkeempää. Meidan taloyhtiössä pienipalkkaisimmat ajaa uusimmilla autoilla mutta ne eivät käy etelässä kerran vuodessa eikä lapissa kun kaikki ylimääräinen menee siihen autoon ja itse ei kiinosta vuosipalkan verran laittaa rahaa autoon koska siinä ei ole mitään järkeä. Niillä uudenauton omistajilla ei ole myöskään moottoripyärää kuten minulla että silleen. Niitä uuden auton omsitajia ottaa päähän se maksaminen kun rahaa ei sitten muuhun jääkkään.
- vanhassa vara paremp
Vikahan on juuri se että vanhoissa autoissa ei ole mitään pahaa (=vikaa) toisin kuin uusissa autoissa. Tullut työmaalla huomattua, että lähes kaikki joilla on vähänkään uudempi auto (2000 luvun) niin ovat huolissaan lähteekö auto käyntiin näillä -25 asteen pakkasilla ja leudommillakin. Pitää käydä käynnistelemässä vähän väliä päivän aikana ja laitettua lämmitykseen ennen kotiin lähtöä, ja ite ajelen 80-luvun menopelillä, eikä minulla ole edes lohkolämmitintä, eikä lämmintä halli tai tallipaikkaa missä pitää sitä. Toinen huomio on tullut muutenkin huomattua. Uusien autojen omistajat ovat huolissaan siitä meneekö auto läpi katastuksesta, ja itelläni oli silloin 17vuotta vanha auto mennyt aina ekalla läpi ja nykyään ajan vielä vanhemmalla autolla.
Sitten toiseen huomioon. Kaverillani on minun mittapuulla uusi auto. Oisko -04 tai -07, lämmin hallipaikka ja omistusasunto. Auto ja talo ovat pankin. Palkkansa on pienempi kuin minulla. Duunareita me molemmat ollaan. Joten miksi yleistää että uusilla autoilla ajavat olisivat jotenkin ylempiarvosia ja parempia ihmisiä? Siksikö että heillä on velkaa? Siksikö että heidän autonsa saastuttaa vähemmän? Siksikö että he kuluttavat, vaihtamalla auton keskimäärin 5 vuoden välein taas uuteen ja pitävät näin ollen maailman rattaat pyörimässä?- Rallifantti
Sepä siinä kun he kuvittelevat monesti olevansa parempia, en minä luule että olisivat. Mielestäni duunarit on jopa tärkeämpiä kuin toimistossa istuvat pukuherrat.
Tänään sattui muuten varsin naurettava mersukuski olemaan liikenteessä,
Lähdin kaupalta ja tulin risteykseen jossa minulla oli kolmio, ajoin suht reippaasti risteykseen ja vähän myöhempään hidastin kuin moni muu tekisi. No vasemmalta tuli ehkäpä viime vuoden mallia oleva mersu ja kauhistui kun luuli että tulen kolmion takaa hänen eteensä, itse tiesin kyllä koko ajan että saan autoni pysähtymään ja pystyn väistämään, mersukuski hidastaa niin että on suoraan edessäni kun tulen risteykseen, jos siis minulta olisikin pidot karannu niin olisin ajanu suoraan keskelle kylkeä. Pysähdyin mielestäni normaalisti ja mersussa istuva ukko katsoo helvetin pahasti minua. No, olin menossa kotiini samaan suuntaan kuin mersu, sitten katsoin perässä kun mersu menee koko ajan keskellä tietä jos ei autoa tule vastaan, kääntyi samaan suuntaan kuin minäkin. Jäinen mutka, ajoi 20 km/h siinä luistonestot päällä ja uudet talvirenkaat alla, itse ajan monesti ilman mitään lisävarusteita huonoilla renkailla 60 km/h siitä. No menipä taas mutkan jälkeen keskellä tietä jolloin meinasi aiheuttaa kolarin kun vasemmalta tuleva, oli kääntymässä oikealle ja luuli pääsevänsä, mersu vaan vei ylimääräistä tilaa. Olisi ollut mersukuskin syytä kun ajoi keskellä. Itse käännyin pois ennen mersua kotiin ja laitoin auton sivuluisuun kaasulla kun vitutti, tuumasin vaan emännälle että jos se olisi sen nähnyt niin varmaan olisi vielä poliisit soittanu paikalle, tiedä vaikka menisi mersu rikki kun 50m päässä toinen luisuttaa...
Eli eipä nuo sen viisaampia näytä niitten varusteittensa kanssa olevan kuin muutkaan, tämä vielä näytti kauheasti pelkäävän oman autonsa puolesta mutta itse sitten törttöilee kuin aloittelija tai pahemmin. - sdjfkjsnkdfsdfs
Rallifantti kirjoitti:
Sepä siinä kun he kuvittelevat monesti olevansa parempia, en minä luule että olisivat. Mielestäni duunarit on jopa tärkeämpiä kuin toimistossa istuvat pukuherrat.
Tänään sattui muuten varsin naurettava mersukuski olemaan liikenteessä,
Lähdin kaupalta ja tulin risteykseen jossa minulla oli kolmio, ajoin suht reippaasti risteykseen ja vähän myöhempään hidastin kuin moni muu tekisi. No vasemmalta tuli ehkäpä viime vuoden mallia oleva mersu ja kauhistui kun luuli että tulen kolmion takaa hänen eteensä, itse tiesin kyllä koko ajan että saan autoni pysähtymään ja pystyn väistämään, mersukuski hidastaa niin että on suoraan edessäni kun tulen risteykseen, jos siis minulta olisikin pidot karannu niin olisin ajanu suoraan keskelle kylkeä. Pysähdyin mielestäni normaalisti ja mersussa istuva ukko katsoo helvetin pahasti minua. No, olin menossa kotiini samaan suuntaan kuin mersu, sitten katsoin perässä kun mersu menee koko ajan keskellä tietä jos ei autoa tule vastaan, kääntyi samaan suuntaan kuin minäkin. Jäinen mutka, ajoi 20 km/h siinä luistonestot päällä ja uudet talvirenkaat alla, itse ajan monesti ilman mitään lisävarusteita huonoilla renkailla 60 km/h siitä. No menipä taas mutkan jälkeen keskellä tietä jolloin meinasi aiheuttaa kolarin kun vasemmalta tuleva, oli kääntymässä oikealle ja luuli pääsevänsä, mersu vaan vei ylimääräistä tilaa. Olisi ollut mersukuskin syytä kun ajoi keskellä. Itse käännyin pois ennen mersua kotiin ja laitoin auton sivuluisuun kaasulla kun vitutti, tuumasin vaan emännälle että jos se olisi sen nähnyt niin varmaan olisi vielä poliisit soittanu paikalle, tiedä vaikka menisi mersu rikki kun 50m päässä toinen luisuttaa...
Eli eipä nuo sen viisaampia näytä niitten varusteittensa kanssa olevan kuin muutkaan, tämä vielä näytti kauheasti pelkäävän oman autonsa puolesta mutta itse sitten törttöilee kuin aloittelija tai pahemmin.Tänks.
Tämä varmisti sen mitä tuossa on jo aiemmin epäilty.
Ei ole kaikki palikat ihan kohillaan... - jokumuu.
sdjfkjsnkdfsdfs kirjoitti:
Tänks.
Tämä varmisti sen mitä tuossa on jo aiemmin epäilty.
Ei ole kaikki palikat ihan kohillaan...No hei, onhan me kaikki oltu joskus nuoria.
Useimmille löytyy iän myötä muitakin elämän osa-alueita joilla osoittaa pätevyyttään, eikä sitten enää niin tarvitse huolehtia siitä mitä muut ajattelevat omasta autosta tai ajotaidosta. - sdfsfssdffsfsdsf
jokumuu. kirjoitti:
No hei, onhan me kaikki oltu joskus nuoria.
Useimmille löytyy iän myötä muitakin elämän osa-alueita joilla osoittaa pätevyyttään, eikä sitten enää niin tarvitse huolehtia siitä mitä muut ajattelevat omasta autosta tai ajotaidosta.Hyvin sanottu
- remonttimies
Kyllä mkinunkin tekisi mieli ajaa uudella autolla mutta kun ei ole eläkkeellä siihen varaa siksi ajan vielä joka täytti juuri 10 vuotta ja kunnossa on katsastuksessa ja tulevassakin kun osaan hoitaa asiat omin käsin, koko ikäni olen autoja korjannut töissä ja siviilissä
- Kiesus sentään :D
Muutaman tekstin alusta lukeneena, haluan vain todeta, että ainakin minulla on varaa ostaa uusi auto, mutta pidän vanhastani(14v) kun ei todellakaan käy luonteelleni, että ostan uuden, joka menettää arvonsa kun saan sen kaupasta ulos ja sitten pitää olla jatkuvassa vaihtokierteessä.
JA MIKSI VAIHTAISIN?, jos vanhassa ei ole vikaa ja ylä- ja alapäätä on niin, ettei tarvitse uudella autolla vakuuttaa itseään, eikä varsinkaan muita(miten voisin olla niin pinnallinen, en vaan edes voisi) ja mikä tärkeintä, tiedostan, että saan taas isot rahat osakkeisiini, kun en lähde siihen kierteeseen.
Olen pitänyt nykyistäni kuin kukkaa kämmenellä, eikä pirssi ole koskaan pettänyt. Uusia kyllä näkyy pientareet täynnä kun vähänkin pakkanen innostuu. Eipä ainakaan minun kohdallani ole ego-juttu, päinvastoin, nautin kun ajan vanhalla ja taitaapa seuraava olla vielä vanhempi jos vaan löytyy oikea yksilö.
Jos joku pitää minua köyhänä tms... ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun typeryys ja luulottelu...Nauran vain:D Sitäpaitsi, minä ainakin näen monen uuden auton omistajan velkaisena, koska sitä monet tosiasiassa ovat. Ei se uusi auto mikään todiste mistään ole, onpa typerä väite. Tiedän kyllä, että on ihmisiä, jotka tekevät itsensä autonsa tai vaikka minkä kautta, mutta sehän on jo säälittävääkin.
AIJAI :D Tsemppiä vain kaikille elämään. - Vanhassa vara
parempi..
Itse ajelen vähän vanhemalla autolla jonka ihan käteisellä ostin jne.. Voi huoleta asustella omakotitalossa joka on kohta puoliin kokonaan maksettu kun on varaa maksaa vähän pienemmistäkin kuukausi tuloista isommat lainan lyhennykset. Rahaa jää kaikkeen muuhunkin ja säästöönkin. Jos tähän vanhempaan autoon iskee joku pahempi vika niin ei kaada koko taloutta korjaaminen tai totaalinen tuhoutuminenkaan.
Yhdellä tutullla on hiukan suuremmat tulot ja vaihtaa autoa uuteen parin vuoden välein. Loppuvelka siirtyy uuteen tai jotain vastaavaa rahoitusjutskaa ja kun ajattelee auton arvon alenemista niin aika kalliiltahan tuo pelkkä autoilu jo alkaa kuulostamaan. Kyllä siinä vaan useampia satasia makselee pelkästä uuden auton omistamisen ilosta joka kuukausi.
Jos tietysti tulot on tosissaan suuret niin mikäpähän siinä on vaihtaessa vuosittain auto uuteen joka syö pari desiä vähemmän bensaa kuin edellinen, mutta ei sekään täyttäne mitään ympäristö teon kriteerejä. Taitaa jokunen öljylitra palaa auton valmistuksessakin saati muut ympäristökuormitukset. - savupönttö
Olen niin tyytyväinen minun vanhaan toyotaan vm -89, itsellä tulee hyvin vähä ajoa, joten miksi sijoittaisin enempää rahaa siihen. Maksoin autosta 600 e. Vuonna 2010, maksoin monta kertaa sen takaisin km-korvauksilla. Edellistä omistajaa auto palveli 18 vuoden ajan. Lähtee käyntiin pakkasilla ja lämpeää nopeasti. Vähän öljyä syö ja tupsauttaa sinistä savua :) huoltoja tehty, öljyt, etujarrupalat, takaiskarit. Ei siis paljon rahaa oo menny, kun varaosat edullisia tohon telekän pönttöön.Mua ei haittaa uudella autolla ajajat, ajakoon jokainen millä haluaa. Mä luotan enemmän kuskin karismaan, kuin autoon :) joten näillä mennään.
- Ei kiinnosta
Ajan noin 40tkm vuodessa, autot vm -94 ja -87. Ensinmainittua jota käytän enimmäkseen kuluttaa 10l, jälkimmäinen 16l sadalla. Molemmat autot on enemmän tai vähemmän lommoilla, teen itse perushuollot. Luistonestoa ei ole kummassakaan, jälkimmäisessä on tosin neliveto. Opin ajamaan jääradalla takavetoisella joten hallitsen auton kaikissa tilanteissa, osaan myös ennakoida tilanteet aiemman moottoripyöräharrastukseni ansiosta.
Uudenkarheilla autoilla ajavia harmittaa ohittaessani bensakutosen tai V8.n antamalla vauhdilla matalan murinan säestyksellä. Moi, jutussasi on perää, nykyään tuntuu siltä että kaikilla pitää olla uudet autot, laadusta välittämättä.
Eli siis voi olla huonokin auto, kunhan se on uusi ja kiiltää, kuitenkin suurin osa uusista autoista on pankin autoja, eli niillä ajavat eivät omista niitä.
Sitten taas ihminen voi ajaa vanhalla autolla, ja olla vaikka kuinka menestynyt elämässään, eli uusi auto ei kerro ihmisen varallisuudesta totuutta.
Itse ajan tyytyväisenä vanhalla volvo 940;sellä, jonka rahallinen arvo on olematon, mutta käyttöarvo suuri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a505619Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,444342Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?
Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�1443776Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K913630Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii702854Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne
Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja1052497Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan561816Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä
Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii2261646Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut391635Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä311418