Meitä hallitaan pelolla. On aina hallittu. Milloin on pitänyt pelätä jumalaa milloin ilmaston kylmenmistä milloin lämpenemistä.
Mutta onko meillä OIKEASTI mitään pelättävää? Mitä jos lakkaisimme huolehtimasta.
Minkä jälkeen voimmekin alkaa kyseenalaistamaaan veroja, joita pelottelun avulla meillä maksatetaan.
Onko meillä OIKEASTI mitään huolenaiheita?
5
80
Vastaukset 5
- hmmh..?
Otsikon kysymykseen vastaus: Ei
Sitten voi kysyä itseltään: Kuka/mikä se on joka pelkää/huolehtii? - Pelko aina vieraanamme
Peloteltu on nöyrä. Kuinka moni voi väittää ettei vähintään alitajuisesti pelkää esim. työpaikkansa menetystä ja sen takia ole aina innokas jees-henkilö.Sitäkin sopii pohtia kuinka suuri joukko jo hankki elantonsa ilmastotoimialalta. Saattaisi Pachaurin parta täräjää ja Petterin posket kaventua jos asia uskallettaisiin myöntää hömpäksi.
- Sähköteurastaja
No mutta mainitsemasi tilannehhan on juuri nyt, olet osa historiaa.
Ajattele sitten joskus tulevaisuudessa kun kerrot tarinoita lastenlapsillesi,
voit röyhistää rintaasi ja tokaista, olinhan siellä minäkin. - ()=
Rattijuoppoja ja jatkuvasti laajentuvia rikollisjengejä sopii ihan oikeasti pelätä.
Mummot ja mummonmieliset voivat pelätä vaikka susia ja karhuja, mummelit eivät pärjää jos ei jotain uhkaavaa ole horisontissa.
Ilmastonmuutos on niin hitaasti etenevä prosessi että se on oikeasti vasta tulevien sukupolvien huoli ja päänvaiva. Sitä ei meidän ajassamme ole syytä vielä pelätä.
Tosin tälläkin palstalla pelkääjiä on - eräskin jauhaa aihetta yötä päivää ja yrittää siten hukuttaa pelkonsa kieltämiseen. - 3+9
Hohhelin linkkilistat ovatkin todella mielenkiintoista luettavaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231172
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189816- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192609On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49561
- 69530
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398