Kysymys teologeille: minkä ikäisenä adventtikirkosta erotetaan,

kysyjä X

jos vauvana on kirkossa siunattu, ja lapsena kulkenut kirkossa, mutta ei sitten enää aikuisena?

Ja onko aivan pakko?

10

57

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pyh!

Seurakunnan jäsenluettelossa ovat vain kastetut jäsenet. Jos sinua ei ole kastettu, et ole kirjoissakaan. Sulla ei selkeästi ole mitään suhdetta Jeesukseen, joten et omaa pelastustakaan. Ota Jeesus vastaan!

• kysyjä X

Kiitos Pyhille vastauksesta, mutta ei ole minusta kysymys. Minut on kastettu. Eikä vielä erotettu.

• pyh!
        kysyjä X kirjoitti:

Kiitos Pyhille vastauksesta, mutta ei ole minusta kysymys. Minut on kastettu. Eikä vielä erotettu.

No miksi sitten kysyt?

Jos et halua seurakuntaan kuulua, niin ota itse se ero.

• pyh!
        pyh! kirjoitti:

No miksi sitten kysyt?

Jos et halua seurakuntaan kuulua, niin ota itse se ero.

okei okei... luin alempaa mitä tarkoitit. sorry.

• Erottaminen merkitsee ettei ole enää muuta ratkaisua kun perkeleelle kuritettavaksi luovuttaminen. Ihminen sitten itse tajuaa kun oikein riepottaa ja Jumalankin Henki puhuttaa että mitä tarttis tehdä.

Julkisynti tahallinen josta ei ole mitään vakavaa halua päästä parannukseen lopulta voi sellaisen aiheuttaa jos sälli pysyttelee seurakunnan penkillä.

Se johtuu siitä että synti on tarttuva tauti.

Kaikenlainen konsti ja keino ihmisen rakkaudellinen ohjaus on ensin käytetty kaikki mahdollisudet loppuun jos joku erotetaan.

Kaikenlainen uskonratkaisu joka Jumalan asiassa merkitsee sellaista aikuisikää että ihminen itse ymmärtää mistä on kysymys.

Joku on täysi tahvo kaikessa 50 vuotiaana ja joku voi olla 14 ikäisenä melko lailla kaikkitietäväinen raamatun kysymyksissä, mutta aikuisikä on aikuisikä kaikessa aina ja lapset aina lapsia tietysti.

Jostakin kumman syystä jotkut kaipaavat hirveesti kaikenlaista sääntöäå ja ohjeistusta.
      Ei A-kirkossa ole ohjeistettu kuin hallinnolliset menettelyt niin että toimii samaan malliin ja sovitussa järjestyksessä ettei joka seurakunnassa joku jätkä vedä omia sooloja joka Jumalan asiassa.

Kirkossa luotetaan siihen että ihmiset ovat omasta tahdosta, edistyvät omassa tahdissa, sen mukaan minkä ymmärtävät ja tekevät itse ratkaisunsa ja että ihmisen sydämessä on Jumalan Henki itse, eikä ihmisten ohjeistusta.
      Hebr 8:10.

En minä tunne ja tiedä yhtäkään ketään joka olisi erotettu missään.

Itse olen toistaiseksi seurakunnan ulkopuolella ollut inhimillisistä syistä ja vedin kirjat pois kun pitäisi olla aina pappina ihmisille joilla ei mitään kiinnostusta uskoon eikä Jumalaan. En ole sanonut itseäni papiksi koskaan, hoidin kirkollisia maallikkovirkoja 2006 saakka jonkun aikaa ja siirryin keskustelijaksi ja metsäkuorosakkiin inhimillisistä syistä uupumuksen ja sitä seuranneen masennuksen seurauksina. Kannoin vastuuni kaikessa 100% ja jätin tehtäväni.

Että seurakunnan toiminnassa ei kukaan viihdy ja ole jos ei halua olla.

Harha-askelia voi tulla itse kullekin San 24:16, ja niistä sitten aikanaan toivutaan kun Jumalan Henki puhuttelee siihen malliin, ei kukaan ihminen mitään muutoksia kenessäkään ihmisessä saa aikaan koskaan.
      Kukaan ihminen ei saa toista ihmistä koskaan uskoon, Jumala itse, Jumalan Henki- mutta ihminen voi kertoa mitä on kirjoitettu ja edistää Jumalan evankeliumin työtä niillä kyvyillä joita hänellä on itse kukin.

t. yst. jari

• "todellisesta elämäs

Näin asetit kysymyksesi adventtikirkolle ja ajatukseen, että minkä ikäisenä erotetaan.

Toivottavasti ei koskaan, kirkkoosi olisi ovet avoinna. Tietenkin luen tekstistäsi, että et ole adventtikirkkoon kuulunutkaan, koska vapaista suunnista seurakunnat kasvavat uskoon tulleista ja kastetuista jäsenistä ja niistä voidaan itse erota eri syistä johtuen. ¨¨
      Suurin syy lähtemisiin on sama, kuin Jeesuksen aikana, eli loukkaannuttiin Jeesukseen ja näin Jeesus kysyi myös opetuslapsiltaan, "että, tahdotteko tekin lähteä pois"?
      Mutta osa opetuslapsista rakasti Jeesusta ja sanoi, että hänellä on iankaikkisen elämän sanat.

ts. seurakuntien keskuudesta voidaan lähteä pois, aivan inhimillisistä syistä.

Mutta sinun kohdallasi on tilanne se, että et ole vielä tehnyt ratkaisuakaan, joka voisi olla vaikka tämä päivä kohdallasi.

Eräs vapaissa suunnissa oleva lapsi siunattiin äidin käsivarsilla ja isänsä käsivarsilla leväten. Eräs pitkäpartainen vanha patriarkka hänet siunasi ja sen seurakunnan vanhin käsi kohotettuna rukoili.
      Isän ja äidin odotettu lapsi, joka siinä siunaten jätettiin taivaallisen Isän käsiin, että hän johdattaisi iankaikkisen elämän matkalaiseksi, kun nuoren sydän rakastuisi taivaalliseen Isään.

Nuori kehittyi, kasvoi ja tuli murrosikään, sekä valintojen paikalle, sekä silloin alkoi kiinnostaa vastakkainen sukupuoli. Tämä toinen oli maailman turuilla kasvanut nuori, jonka kotona ei tunnettu Jeesusta ja huumeet oli astuneet sen nuoren elämään, ilottelun lähteeksi.
      Siitä se läksi, siihen se repesi, … -tuli sen mukana koulun kaveriporukka, eikä siinä isän ja äidin kynnet enää pitäneet. Tuli huumeet elämään, varkaudet, ja onnettomuudet.
      Isä tuskassa juoksi tuhoisen lapsensa tahi nuorensa perässä, kysyen apua jo tästä yhteiskunnan järjestelmästä. Ei, antakaa mennä, oli vastaus. Eli antakaa hänen hukkua. Isä rakastaa lastaan ja nuortaan, eikä hän löysännyt rakkaastaan missään vaiheessa.

Nuori kävi toista vuotta kestävän sairaalajakson ja elämään uudelleen koulutuksen.

Niin, se valinta hänen elämässä oli murrosiässä ja valinnasta myös isänsä ja äidin viitoittamalle tielle oli tietoisuudessa. Näin oikein tehden olisi varjellut monelta vaaralta.

Nuori erosi tästä vastakkaisesta sukupuolesta, koska huumeet oli siellä ongelma ja niinpä se meni ja otti uuden kaverin. Tämä uusi ystävä tuli kuolemaan huumeen takia, elämä maailmassa on kovaa. Tämän kohtalon kertoi minulle hänen äitinsä, työkaverini vaimo.

sinulle nyt …

Onko pakko kysyt! Ei ole pakko, mutta teitä on kaksi, siunauksen tie ja kirouksentie.
      Valinta on sinulla.

• kysyjä X

Sinulle "todellisesta elämäst"

Taisin asettaa vähän väärin sanomani. Ensiksikin kysymys ei ole minusta vaan tyttärestäni. Hänelle tuli ilmoitus, että hänen nimensä on vedetty pois luettelosta.

Minua kyllä harmitti tuo, koska hänet on siunattu kirkossamme ja pienenä hän tietenkin kulki kirkossa kanssamme. Teininä hänen viimeinen kaverinsa muutti Tampereella, joten hänkään ei sitten enää tullut kirkkoomme, kun ei ollut kaveria.

Hänen koulukaverinsa kuului helluntaikirkkoon ja niin hänet ja hänen kaverinsa kastettiin siellä.

Nyt hän on aikuinen, eikä asu enää meidän vanhempiensa kanssa samalla paikkakunnalla. Nyt hän oli saanut ilmoituksen uuteen asuinosoitteeseensa (miten se saatettiin tietää?), että nimi on vedetty pois seurakuntaluettelosta.

Kukaan ei ole yrittänytkään ottaa mitään yhteyttä häneen seurakunnasta päin koskaan. Ennen lukiota tuli esitteitä Toivonlinnasta, mitään muuta ei ole koskaan tullut.

Olisiko ollut sittenkin parempi olla miinustamatta tytärtäni? En tiedä, voihan se olla, että sillä olisi positiivinenkin vaikutus?

• Eiköhän se toimi niin, ettei sellainen, joka ei seurakuntaan itse oman valinnan perusteella liity, ole koskaan seurakunnassa kirjoilla. Kirkko ei pidä jäsenluetteloa lapsista.

Jos adventistivanhemmilla on lapsi, hän on väestörekisterissä adventtikirkon alla, vaikkakaan ei kirkon varsinaisena jäsenenä. Mikäli hän ei ole 18(?) ikävuoteen mennessä kirkkoon liittynyt, väestörekisteri poistaa adventtikirkkolinkin rekisteristään.

Kai A

• kysyjä X

Kiitos Kai_A tästä tiedosta! Noin siinä juuri on siis käynyt elikkä väestörekisteri on poistanut adventtikirkkolinkin rekisteristään. Sori. En nähnyt tuota postia, kuulin vaan siitä.

Toivon tietenkin, että tyttäreni saataisiin vielä liittää seurakunnan kirjoihin. Ja jos ei sinne, niin ainakin Taivaan kirjoihin.

• kysyjä X
        kysyjä X kirjoitti:

Kiitos Kai_A tästä tiedosta! Noin siinä juuri on siis käynyt elikkä väestörekisteri on poistanut adventtikirkkolinkin rekisteristään. Sori. En nähnyt tuota postia, kuulin vaan siitä.

Toivon tietenkin, että tyttäreni saataisiin vielä liittää seurakunnan kirjoihin. Ja jos ei sinne, niin ainakin Taivaan kirjoihin.

Haluan vielä kiittää kaikkia tähän viestiketjuun osallistuneita, kaikkia niitä, jotka ovat vastanneet ja kirjoittaneet nimimerkki kysyjä X:lle.

Kysyjä X:llä kulkee joskus ajatus ja kirjoitus eri tahtia, ja niin tässä oli nyt käynyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      383
      8436
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      173
      2800
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      13
      1142
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      988
    5. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      61
      903
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      886
    7. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      863
    8. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      832
    9. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      46
      806
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      72
      792
    Aihe