Vastatkaa nyt rehellisesti, onko Jumalasta todisteita?

<3

Onko niitä todisteita Jumalan olemassaolosta vai ei?

105

125

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä sitten, onko vai ei? Mulle on, sulle ei.

TMIV

• <3

Onko tuo kyllä vai ei? Jumala ei voi olla olemassa ja ei olla olemassa samaan aikaan.

• järki hoi!
        <3 kirjoitti:

Onko tuo kyllä vai ei? Jumala ei voi olla olemassa ja ei olla olemassa samaan aikaan.

Jumalan olemassolo ei riipu siitä, onko ihmisillä omasta mielestään siitä todisteita vai ei. :D

• monta onkin

Mullakin on todisteita.

• <3

No jos iiihhhhaaaaaan rehellistä vastausta toivot, niiiin vastataan sitten ......

ON !

• sadkg93

On on ja on. "Miten pidetään hullua jännityksessä ?" -tuo on sitten sanonta

• YAK-42

Mitä ihmettä? Jo neljäs ketju samasta aiheesta samana päivänä!

Lue täältä:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10555690
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10556358
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10556646

Ja toistanpa täällä saman, minkä kirjoitin jo yhteen muuhun ketjuun:

Vaikka Jumala karauttaisi autolla kotiovellesi, soittaisi ovikelloasi ja tervehtisi sinua sanomalla "Hei, olen Jumala. Huomasin, että epäilit olemassaoloani, joten päätin tulla tapaamaan sinua" sinä et taitaisi siltikään uskoa.

Paitsi synti, Viisauden kirjan mukaan myös väärä järkeily erottaa ihmisen Jumalasta. Ja siitähän tällä palstalla on lukemattomia esimerkkejä.

• ...

Tulen ovellesi väittämään, että olen Jumala... kyllä, logiikkasi on erehtymätön.

• HOOHooH
        ... kirjoitti:

Tulen ovellesi väittämään, että olen Jumala... kyllä, logiikkasi on erehtymätön.

Mitäs logiikkaa toi nyt sitten on ? Varmaan sitä naisten logiikkaa. : D

• YAK-42
        ... kirjoitti:

No väännetäänpä sama asia vielä rautalangasta:

Vaikka OIKEA Jumala tekisi visiitin luoksesi, sinä epäilisit edelleenkin.

• ph

Jumala ei voi tulla kenenkään kotiovelle. Jumala ei ole fyysinen. Jumala on tunne.

• YAK-42
        ph kirjoitti:

Jumala ei voi tulla kenenkään kotiovelle. Jumala ei ole fyysinen. Jumala on tunne.

Jumala voi tulla ihmisen luokse millä tavalla tai missä muodossa tahansa.

• ph
        YAK-42 kirjoitti:

Jumala voi tulla ihmisen luokse millä tavalla tai missä muodossa tahansa.

"Jumala voi tulla ihmisen luokse millä tavalla tai missä muodossa tahansa."

Olet väärässä. Jumala ei ole fyysinen olento eikä voi ottaa fyysistä olomuotoa. Jumalaa ei voi nähdä, haistaa, maistaa eikä kuulla. Jumala on tunne. Tunteilla ei ole olomuotoa.

• ...
        YAK-42 kirjoitti:

No väännetäänpä sama asia vielä rautalangasta:

Vaikka OIKEA Jumala tekisi visiitin luoksesi, sinä epäilisit edelleenkin.

Tästä seuraakin kysymys, mikä Jumala on?

• ON ON ON ON ON ON ON

ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON ON

ONKO NYT VASTATTU TARPEEKSI

• ph

Määrittele jumala eli minkälaisen sinä haluat jumalan olevan?

• YAK-42

Tämä on tärkeä kysymys. Miltä Jumalan siis pitäisi näyttää, jotta epäsukoinenkin uskoisi hänen olevan olemassa? Tässäkin ketjussa kaivataan todisteita Jumalasta, vaikka voimme nähdä niitä koko ajan, kun vain katselemme ympärillemme. Niitä ei kuitenkaan huomaa, jos ei USKO. Vanha sanontatapa "usko niin näet" pitää siis paikkansa.

• ...
        YAK-42 kirjoitti:

Tämä on tärkeä kysymys. Miltä Jumalan siis pitäisi näyttää, jotta epäsukoinenkin uskoisi hänen olevan olemassa? Tässäkin ketjussa kaivataan todisteita Jumalasta, vaikka voimme nähdä niitä koko ajan, kun vain katselemme ympärillemme. Niitä ei kuitenkaan huomaa, jos ei USKO. Vanha sanontatapa "usko niin näet" pitää siis paikkansa.

Älä kiertele ja kaartele, vastaa kysymykseen.

• YAK-42 kirjoitti:

Tottakai jos uskon globaaliin salaliittoon, niin näen viitteitä siitä joka paikassa. Ei tee salaliitosta kuitenkaan todellista. Ihmiset jotka eivät usko tuohon salaliittoon taas pitävät "todisteita" naurettavina, sillä kyse on vahvistusharhasta.

• mumumuuujijukuuu

Todisteita jotka kelpaisivat ateisteille Jumalasta ei voikaan olla sillä Saatana kontrolloi ateistien järkeä ja ajatusmaailmaa eikä Saatana salli mitään todisteita.

• ole hyvä ihminen

Ei Jumalaa määritellä. Jumala on täällä kaikkialla. Hän ei ole uskovaisten harhakäsityksen mukainen tuomitseva julmuri, vaan hyvä, huumorintajuinen ja iloinen veikko. Me itse tuomitsemme itsemme, ei Jumala.

Eli siis. Jumala on kaikkialla, meissä jokaisessa, meressä, maassa, kasveissa, eläimissä, kivissä, kaikessa.

Mutta on olemassa universaalinen oikeudenmukaisuudenlaki joka toimii. Sitä saat mitä tilaat. Uskovaiset eivät ole mitenkään suojattu tältä lailta omista luuloistaan huolimatta. Ei auta anteeksipyynnöt, sillä se mitä olet toisille tehnyt ja miten olet elänyt, se tulee eteesi ennemmin tai myöhemmin. Eli kirkko on aivan turha heille, joilla on ymmärrys. Vain he tarvitsevat kirkkoa ja yleensä uskontoa tuekseen, joilla ei ole ymmärrystä totuudesta.

• 0n Se

On se

• onni on

on

• 30

"Miten sinä sokeana voisit auringon nähdä vaikka kuinka todisteltaisiin"

Aurinko on tähti. Tähdistä on monenlaisia havaintoja. Kaikki tähtien säteily ei ole näkyvää valoa. Näitä säteilyn muotoja voidaan mitata. Nämä ovat kosmologian perustietoja. Kosmologian kirjallisuutta on julkaistu myös pistekirjoituksella. Ei kosmologia ole ainoastaan näkevien omaisuutta.

Mutta missä ovat havainnot ja tutkimukset jumalista? Miten jumalien säteilyä mitataan?

• 30 sanoi :
      Mutta missä ovat havainnot ja tutkimukset jumalista? Miten jumalien säteilyä mitataan?
      _________
      Epäsuoria todisteita on vaikka kuinka paljon mutta kuten sanottu ette te näe sitä
      Aurinkoa :-)

• ...

Jos et tiedä edes mikä Jumala on niin mistä tiedät mitä etsiä?

• Niin kuin mitä epäsuoria todisteita?

• ...
        gloriana_demeter kirjoitti:

Niin kuin mitä epäsuoria todisteita?

Pertsa varmaan laskee epäsuoraksi todisteeksi Raamatun ja ihmisten kertomukset ja kokemukset.

• gloriana_demeter kirjoitti:

gloriana_demeter sanoi :
        ________
        Roomalaisten historioitsijoiden kertomukset Jeesuksesta ovat eräs sellainen.

• 30
        pertsa2012 kirjoitti:

gloriana_demeter sanoi :
        ________

"Roomalaisten historioitsijoiden kertomukset Jeesuksesta ovat eräs sellainen."
        Roomalaiset historioitsijat kertovat varhaiskristitystä uskonlahkosta ja toistavat heiltä kuulemiaan uskonnollisia tarinoita Jeesuksesta.

• 30

"Epäsuoria todisteita on vaikka kuinka paljon mutta kuten sanottu ette te näe sitä
        Aurinkoa "
        Kyllä Aurinko näkyy nytkin aivan hyvin, kun on pilvetön päivä.

• pertsa2012 kirjoitti:

gloriana_demeter sanoi :
        ________

Voitko antaa esimerkin Roomalaisesta historioitsijasta, joka on kirjoittanut nähneensä ihmeitä? Tai historioitsijasta, joka on kirjoittanut niistä zombeista?

Asiaan jonkin verran perehtyneenä, en ole törmännyt ulkopuolisiin lähteisiin asiasta lainkaan. Ei sillä, että ihmeitä kirjoituksista todistettaisiin muutoinkaan, joten ne toimisivat parhaimmassakin tapauksessa vain todisteena, että on ollut Jeesus niminen saarnamies.

Voitko antaa esimerkin Roomalaisesta historioitsijasta, joka on kirjoittanut nähneensä ihmeitä? Tai historioitsijasta, joka on kirjoittanut niistä zombeista?

Asiaan jonkin verran perehtyneenä, en ole törmännyt ulkopuolisiin lähteisiin asiasta lainkaan. Ei sillä, että ihmeitä kirjoituksista todistettaisiin muutoinkaan, joten ne toimisivat parhaimmassakin tapauksessa vain todisteena, että on ollut Jeesus niminen saarnamies.

gloria sanoi :
        Voitko antaa esimerkin Roomalaisesta historioitsijasta, joka on kirjoittanut nähneensä ihmeitä?
        ________
        En

• pertsa2012 kirjoitti:

gloria sanoi :
        Voitko antaa esimerkin Roomalaisesta historioitsijasta, joka on kirjoittanut nähneensä ihmeitä?
        ________
        En

"En "

Ok eli mitä sinulla olikaan?

Kuolleet heräsivät ja käppäilivät kaupungilla, Jessekin kuullemma käppäili jossain vaiheessa...jne.

"En "

Kuolleet heräsivät ja käppäilivät kaupungilla, Jessekin kuullemma käppäili jossain vaiheessa...jne.

gloria sanoi :

Luukas :
        16:27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
        16:28 - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.'
        16:29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä.'
        16:30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen.'
        16:31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös.'"

• 30
        pertsa2012 kirjoitti:

gloria sanoi :

Luukas :
        16:27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
        16:28 - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.'
        16:30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen.'
        16:31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös.'"

Eli suomeksi sanottuna Aabrahamillakaan ei ollut yhtään mitään konkreettista tarjolla. Pelkkiä subjektiivisia todisteita, jotka vakuuttavat ainoastaan heidät, jotka jo valmiiksi uskovat erilaisiin tarinoihin.

• 30 kirjoitti:

Eli suomeksi sanottuna Aabrahamillakaan ei ollut yhtään mitään konkreettista tarjolla. Pelkkiä subjektiivisia todisteita, jotka vakuuttavat ainoastaan heidät, jotka jo valmiiksi uskovat erilaisiin tarinoihin.

30 sanoi :
        Eli suomeksi sanottuna Aabrahamillakaan ei ollut yhtään mitään konkreettista tarjolla.
        _________
        Teille ei anneta mitään todisteita ennenkuin nöyrrytte ja teette parannuksen.

• pertsa2012 kirjoitti:

gloria sanoi :

Luukas :

Äsken väitit, että sinulla on "Roomalaisten historioitsijoiden kertomukset Jeesuksesta" ja nyt sinulla on vain subjektiivisia kokemuksia.

Tuskin sinäkään uskoisit jos minä kertoisin omista subjektiivisista kokemuksistani, ethän usko edes tutkimustietoa.

Äsken väitit, että sinulla on "Roomalaisten historioitsijoiden kertomukset Jeesuksesta" ja nyt sinulla on vain subjektiivisia kokemuksia.

Tuskin sinäkään uskoisit jos minä kertoisin omista subjektiivisista kokemuksistani, ethän usko edes tutkimustietoa.

gloria sanoi :
        _______
        Koita pysyä tempossa mukana.Katson eilistä der Hard 2 elokuvaa samaan
        aikaan kuin jutustelen tässä ja kyllä niitä kokemuksiakin löytyy.

mutta tuosta löydät historioitsijat :

http://p1.foorumi.info/kultaomeniahopeamaljassa/viewtopic.php?t=742

• 30
        pertsa2012 kirjoitti:

30 sanoi :
        Eli suomeksi sanottuna Aabrahamillakaan ei ollut yhtään mitään konkreettista tarjolla.
        _________

"Teille ei anneta mitään todisteita ennenkuin nöyrrytte ja teette parannuksen."

Sinäkö se niitä todisteita panttaat ja määräät kenelle todisteita annetaan ja kenelle ei?

Eipä silti. Ei esittämiesi todisteiden olemassaoloon kukaan tosissaan uskokaan.

• 30
        pertsa2012 kirjoitti:

gloria sanoi :
        _______
        Koita pysyä tempossa mukana.Katson eilistä der Hard 2 elokuvaa samaan
        aikaan kuin jutustelen tässä ja kyllä niitä kokemuksiakin löytyy.

mutta tuosta löydät historioitsijat :

http://p1.foorumi.info/kultaomeniahopeamaljassa/viewtopic.php?t=742

Etkö muista, että kyseinen lista ja kyseiset historioitsijat on jo kerran kelvottomaksi havaittu?

• yököttää
        pertsa2012 kirjoitti:

30 sanoi :
        _________

Sinun käskystäsi ei kenenkään tarvitse nöyrtyä. Mikä oikein luulet olevasi?

• yököttää kirjoitti:

yököttää sanoi :
        _______
        Ei minun käskystäni vaan Hänen käskystään - katso Jesaja.

Jesaja:
        445:22 Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole.
        45:23 Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: MINUN EDESSÄNI pitää kaikkien polvien NOTKISTUMAN, minulle jokaisen kielen valansa vannoman.
        45:24 Ainoastaan Herrassa - niin pitää minusta sanottaman - on vanhurskaus ja voima. Hänen tykönsä tulevat häveten kaikki, jotka ovat palaneet vihasta häntä vastaan
        .

• pertsa2012 kirjoitti:

gloria sanoi :

Luukas :

Millä tavoin sinun subjektiiviset kokemuksesi tai Raamatun tekstit olisivat luotettavampia todistusarvoltaan kuin vaikkapa islamin uskoisen subjektiivinen kokemus ja Koraani?

Millä tavoin jokin pyhä kirjoitus ja siihen uskovan ihmisen usko tekee juuri jostakin uskosta todemman kuin muista?

Kun todisteet rajoittuvat väitettyihin ihmeisiin, joita jokainen uskonto tuntee, pyhiin kirjoituksiin ja omiin subjektiivisiin kokemuksiin ollaan eri uskontojen kanssa aika tavalla samalla lähtöviivalla niiden keskinäistä totuuspohjaa vertailtaessa. Yksikään uskonto ei iis voi todistaa edellisiin nojaamalla olevansa yhtään sen enempää oikea tai totuus kuin mikään muukaan. Vaikka niin ne juuri tekevät.

• a-teisti kirjoitti:

Millä tavoin sinun subjektiiviset kokemuksesi tai Raamatun tekstit olisivat luotettavampia todistusarvoltaan kuin vaikkapa islamin uskoisen subjektiivinen kokemus ja Koraani?

Millä tavoin jokin pyhä kirjoitus ja siihen uskovan ihmisen usko tekee juuri jostakin uskosta todemman kuin muista?

Kun todisteet rajoittuvat väitettyihin ihmeisiin, joita jokainen uskonto tuntee, pyhiin kirjoituksiin ja omiin subjektiivisiin kokemuksiin ollaan eri uskontojen kanssa aika tavalla samalla lähtöviivalla niiden keskinäistä totuuspohjaa vertailtaessa. Yksikään uskonto ei iis voi todistaa edellisiin nojaamalla olevansa yhtään sen enempää oikea tai totuus kuin mikään muukaan. Vaikka niin ne juuri tekevät.

a-teisti sanoi :
        _______
        Ei minun tarvitse tuossa suhteessa asioita todistella.
        Minulla on oma uskoni ja omat kokemukseni.
        Kun todisteet rajoittuvat väitettyihin ihmeisiin, joita jokainen uskonto tuntee, pyhiin kirjoituksiin ja omiin subjektiivisiin kokemuksiin ollaan eri uskontojen kanssa aika tavalla samalla lähtöviivalla niiden keskinäistä totuuspohjaa vertailtaessa.

• ...

Eli lisää kirjoituksia.

Nuo sinun kirjoitukset ovat ihan mukavia, mutta ei niistä todisteiksi ole jos niiden paikkaansapitävyyttä ei voida varmistaa.

• 30

Näyttää olevan poikkeuksetta toisen käden tietoa. Löytyisikö sattumalta yhtään roomalaista historioitsijaa, jolla olisi henkilökohtaisia havaintoja eli olisi itse keskustellut fyysisen Jeesuksen kanssa?

Pääsiäiseen liittyen voisi tietysti olla tärkeää löytää alkuperäinen vangitsemismääräys, oikeudenkäyntipöytäkirja tai joku muu vastaava virallinen dokumentti.

Niitä odotellessa ...

• 30 kirjoitti:

Näyttää olevan poikkeuksetta toisen käden tietoa. Löytyisikö sattumalta yhtään roomalaista historioitsijaa, jolla olisi henkilökohtaisia havaintoja eli olisi itse keskustellut fyysisen Jeesuksen kanssa?

Pääsiäiseen liittyen voisi tietysti olla tärkeää löytää alkuperäinen vangitsemismääräys, oikeudenkäyntipöytäkirja tai joku muu vastaava virallinen dokumentti.

Niitä odotellessa ...

30 sanoi :

Niitä odotellessa ...

http://www.netikka.net/mpeltonen/pilatuskirjat.htm

Vuonna 1887 ilmestyi Tampereella PONTIUS PILATUKSEN VIRALLISET ASIAKIRJAT -niminen kirja, joka vuonna 1975 julkaistiin kielellisesti korjattuna uusintapainoksena ja myöhemmin vielä toistamiseen. Kirja sisältää prof. Konstantin Tischendorffin löytämät ja hänen kääntämänsä kaksi vanhaa käsikirjoitusjäljennöstä. Toinen oli alkuaan latinankielinen ja toinen koptilais-sahidinkielinen ja ne olivat ns. palimpsestejä, eli tekstejä, jotka oli tehty vanhan tekstin päälle. Näiden Pilatuksen asiakirjojen lisäksi kirja sisältää prof. W.O. Cloughin laatiman johdannon ja selityksiä sekä Pilatuksen, Justinus Marttyyrin, Tertullianuksen, Eusebiuksen ja Tischendorffin lyhyet elämäkerrat.
        Koska käsikirjoitusten aitoutta perustellaan paljolti juuri Justinuksen, Tertullianuksen ja Eusebiuksen kirjoituksiin vedoten, on kirjaan otettu myös näiden kirjoituksista ne kohdat, joissa Pilatuksen asiakirjat mainitaan.

että Jeesus Natsarealainen on ristillä kuoleva.

TUOMIO

Keisari Tiberiuksen seitsemäntenätoista hallitusvuotena ja 24 päivänä Maaliskuuta, Pyhässä Jerusalemin kaupungissa, Hannaan ja Kaifaan ollessa ylimmäisinä pappeina, Jumalan kansan uhripappeina, tuomitsen minä, Pontius Pilatus, Pretorikunnan maaherra, Jeesus Natsarealaisen kuolemaan ristillä kahden pahantekijän välillä, seuraavien kansan syytösten tähden:

Hän on viettelijä,
        hän on kapinallinen,
        hän on lain vihollinen, hän nimittää itsensä Israelin kuninkaaksi,
        hän on mennyt temppeliin seurassaan suuri kansanjoukko, jolla oli palmunoksia käsissään.
        Centurio Qvintus Kornelius käsketään viemään hänet teloituspaikalle. Jokaista, olkoonpa hän köyhä tai rikas, kielletään vastustamasta Jeesuksen kuolettamista.

Me allekirjoittaneet todistamme täten Jeesuksen kuolemantuomion:

Daniel, rabbiini, farisealainen
        Johannes, rabbiini
        Rafael Rorobabel
        Kapet, kansalainen
        Jeesus menköön kaupungista ulos Struenus-portista.

• ...
        pertsa2012 kirjoitti:

30 sanoi :

Niitä odotellessa ...

Vuonna 1887 ilmestyi Tampereella PONTIUS PILATUKSEN VIRALLISET ASIAKIRJAT -niminen kirja, joka vuonna 1975 julkaistiin kielellisesti korjattuna uusintapainoksena ja myöhemmin vielä toistamiseen. Kirja sisältää prof. Konstantin Tischendorffin löytämät ja hänen kääntämänsä kaksi vanhaa käsikirjoitusjäljennöstä. Toinen oli alkuaan latinankielinen ja toinen koptilais-sahidinkielinen ja ne olivat ns. palimpsestejä, eli tekstejä, jotka oli tehty vanhan tekstin päälle. Näiden Pilatuksen asiakirjojen lisäksi kirja sisältää prof. W.O. Cloughin laatiman johdannon ja selityksiä sekä Pilatuksen, Justinus Marttyyrin, Tertullianuksen, Eusebiuksen ja Tischendorffin lyhyet elämäkerrat.
        Koska käsikirjoitusten aitoutta perustellaan paljolti juuri Justinuksen, Tertullianuksen ja Eusebiuksen kirjoituksiin vedoten, on kirjaan otettu myös näiden kirjoituksista ne kohdat, joissa Pilatuksen asiakirjat mainitaan.

TUOMIO

Keisari Tiberiuksen seitsemäntenätoista hallitusvuotena ja 24 päivänä Maaliskuuta, Pyhässä Jerusalemin kaupungissa, Hannaan ja Kaifaan ollessa ylimmäisinä pappeina, Jumalan kansan uhripappeina, tuomitsen minä, Pontius Pilatus, Pretorikunnan maaherra, Jeesus Natsarealaisen kuolemaan ristillä kahden pahantekijän välillä, seuraavien kansan syytösten tähden:

Hän on viettelijä,
        hän on kapinallinen,
        hän on mennyt temppeliin seurassaan suuri kansanjoukko, jolla oli palmunoksia käsissään.
        Centurio Qvintus Kornelius käsketään viemään hänet teloituspaikalle. Jokaista, olkoonpa hän köyhä tai rikas, kielletään vastustamasta Jeesuksen kuolettamista.

Johannes, rabbiini
        Rafael Rorobabel
        Kapet, kansalainen

joo...

• 30
        pertsa2012 kirjoitti:

30 sanoi :

Niitä odotellessa ...

TUOMIO

Hän on viettelijä,
        hän on kapinallinen,

Johannes, rabbiini
        Rafael Rorobabel
        Kapet, kansalainen

Heh. Olet oikeassa. Epäsuoraa näyttää olevan. Lähteenä 1800 luvulla eläneen raamatuntutkijan oma versio Uudesta Testamentista. ;)

• 30 kirjoitti:

Heh. Olet oikeassa. Epäsuoraa näyttää olevan. Lähteenä 1800 luvulla eläneen raamatuntutkijan oma versio Uudesta Testamentista. ;)

30 sanoi :

Ne Tischendorffin löytämät käsikirjoitukset olivat tosi vanhoja.
        En viitsi nyt ruveta itse niitä hakemaan.

• 30
        pertsa2012 kirjoitti:

30 sanoi :

"Ne Tischendorffin löytämät käsikirjoitukset olivat tosi vanhoja.
        En viitsi nyt ruveta itse niitä hakemaan."
        Kirjahyllyssäsikö sinä niitä pidät? ;)
        Oletettavasti jokin museo voisi olla niistä kiinnostunut.

• dikduk
        pertsa2012 kirjoitti:

30 sanoi :

Eivä ne silti ole aitoja lähteitä joilla olisi yhteyttä Pontius Pilatukseen vaan kristillisiä Pontius Pilatuksen liitettyjä tarinoita joiden lähde on siis mielikuvitus, ei todelliset tapahtumat (Nikodemuksen evankeliumi, Acta Pilate ).

• 30 kirjoitti:

"Ne Tischendorffin löytämät käsikirjoitukset olivat tosi vanhoja.
        En viitsi nyt ruveta itse niitä hakemaan."
        Kirjahyllyssäsikö sinä niitä pidät? ;)
        Oletettavasti jokin museo voisi olla niistä kiinnostunut.

30
        _____
        Minä annoin jo sinulle sen linkin ja sen perusteella pääsee kyllä eteenpäin.

• dikduk kirjoitti:

Eivä ne silti ole aitoja lähteitä joilla olisi yhteyttä Pontius Pilatukseen vaan kristillisiä Pontius Pilatuksen liitettyjä tarinoita joiden lähde on siis mielikuvitus, ei todelliset tapahtumat (Nikodemuksen evankeliumi, Acta Pilate ).

dikduk
        ________
        Noinhan voi kuka hyvänsä väittää ,mutta näyttöon eri asia.
        Joka tapauksessa ,kun epäsuorienkin näyttöjen määrä on aika valtavan suuri
        niin kyllä siitä pitää herätä joitakin ajatuksia.

Minä en tarvitse mitään näyttöjä - minä tiedän :-)

• ewr
        ... kirjoitti:

Eli lisää kirjoituksia.

Nuo sinun kirjoitukset ovat ihan mukavia, mutta ei niistä todisteiksi ole jos niiden paikkaansapitävyyttä ei voida varmistaa.

Kyllä nuo historiankirjoitukset ovat ihan paikkaansapitäviä. Sinä intät ja intät, mutta et viitsi kuitenkaan ottaa asioista selvää. Joten olet täällä vain kiusankappaleena, vai?

• dikduk
        pertsa2012 kirjoitti:

dikduk
        ________
        Noinhan voi kuka hyvänsä väittää ,mutta näyttöon eri asia.
        Joka tapauksessa ,kun epäsuorienkin näyttöjen määrä on aika valtavan suuri
        niin kyllä siitä pitää herätä joitakin ajatuksia.

Minä en tarvitse mitään näyttöjä - minä tiedän :-)

"Minä en tarvitse mitään näyttöjä - minä tiedän :-)" olen huomannut tuon, ja se on hyvin pelottavaa.

• 30
        pertsa2012 kirjoitti:

30
        _____
        Minä annoin jo sinulle sen linkin ja sen perusteella pääsee kyllä eteenpäin.

Uskonnollinen julistussivusto kertoo sivuston pitäjän uskosta. Jos siitäkään. Sivuston pitämiselle voi olla myös muita syitä.

En lähde tutkimaan sivustoa ja sen linkkejä, joten väitteesi käsikirjoitusjäljennöksistä jää tällä kertaa todistamatta.

• jkh536i9
        30 kirjoitti:

Uskonnollinen julistussivusto kertoo sivuston pitäjän uskosta. Jos siitäkään. Sivuston pitämiselle voi olla myös muita syitä.

En lähde tutkimaan sivustoa ja sen linkkejä, joten väitteesi käsikirjoitusjäljennöksistä jää tällä kertaa todistamatta.

No pornosivuillako noi pitäisi olla? Haloo!

• nakki
        30 kirjoitti:

Mitä ihmettä sitten täälä kyselet, mikäli sulle ei näyttö kelpaa.

Vuonna 1800 jKr. löydettiin Aquilasta, 53 engl. penikulman päästä Roomasta koilliseen olevasta paikasta, kuparitaulu, jossa oli hepreankielinen teksti.

Tekstin todettiin olevan jäljennös Jeesuksen virallisesta kuolemantuomiosta. Paikalla, josta taulu löydettiin, oli muinoin ollut vanha Aminternum; nämä rauniot ovat vieläkin nähtävänä lähellä St. Vittorinoa.

Löydön teki ranskalainen muinaistutkija Dominique Vivant Denon, joka eli vv. 1747-1825. Taulun taakse oli kirjoitettu: "Samanlainen taulu on lähetetty joka suvulle."

Lue loput sivustolta !

• ...
        dikduk kirjoitti:

"Minä en tarvitse mitään näyttöjä - minä tiedän :-)" olen huomannut tuon, ja se on hyvin pelottavaa.

Pertsa, luulet tietäväsi.

• dikduk
        nakki kirjoitti:

Vuonna 1800 jKr. löydettiin Aquilasta, 53 engl. penikulman päästä Roomasta koilliseen olevasta paikasta, kuparitaulu, jossa oli hepreankielinen teksti.

Tekstin todettiin olevan jäljennös Jeesuksen virallisesta kuolemantuomiosta. Paikalla, josta taulu löydettiin, oli muinoin ollut vanha Aminternum; nämä rauniot ovat vieläkin nähtävänä lähellä St. Vittorinoa.

Löydön teki ranskalainen muinaistutkija Dominique Vivant Denon, joka eli vv. 1747-1825. Taulun taakse oli kirjoitettu: "Samanlainen taulu on lähetetty joka suvulle."

Lue loput sivustolta !

Ei ole löydetty mitään tuollaista tekstiä ja muka teksti on naurettava: maaliskuu, struenusportti , rabbiini (sana syntyi keskiajalla ja pohjautuu saksan kieleen) jne jne Sitten teksti vielä lähetettiin "kaikille suvuille " ...
        Mieluummin luen vaikka Gulliverin seikkailuja, niissä ei sentään tarkoitus ole höynäyttää tyhmiä.

• 30
        nakki kirjoitti:

Lue loput sivustolta !

Kysehän on yksinkertaisesti siitä asiasta, että tällainen kuparitaulu pitäisi olla tutkijoiden käytettävissä tai jossain museossa esillä. Merkilliseksi asian tekee se, että taulusta ei ole mitään tietoja missään kyseisen arkeologin julkaisuissa.

• 30
        jkh536i9 kirjoitti:

No pornosivuillako noi pitäisi olla? Haloo!

"No pornosivuillako noi pitäisi olla? Haloo!"

Tieto ja kuva tällaisesta taulusta pitäisi minun mielestäni olla jollain arkeologiaa käsittelevällä sivustolla.

• ... kirjoitti:

... sanoi :

• dikduk kirjoitti:

dikduk sanoi :
        _______
        Pelottaako entistä juutalaista jo tässä vaiheessa??
        Pelastuus on myös sinua varten dikduk!!

• ...
        pertsa2012 kirjoitti:

... sanoi :

Niin, eihän se mitään haittaa jos tietää olevansa oikeassa, eihän se totuus siitä miksikään muutu.

• dikduk
        pertsa2012 kirjoitti:

dikduk sanoi :
        _______
        Pelottaako entistä juutalaista jo tässä vaiheessa??
        Pelastuus on myös sinua varten dikduk!!

Pelkään maanpäällistä pahaa jota ihmiset tekevät toisilleen, kuoleman jälkeen ei ole mitään pelättävä .Enkä ole lakannut olemasta juutalainen.

• pertsa2012 kirjoitti:

30 sanoi :

Niitä odotellessa ...

TUOMIO

Hän on viettelijä,
        hän on kapinallinen,

Johannes, rabbiini
        Rafael Rorobabel
        Kapet, kansalainen

PERTSA. Ethän sinä voi niin pönttö olla, että kuvittelet kuolematuomioiden olevan luokkaa: "Tuomitsen Jeesusken kuolemaan rsitilllä KAHDEN PAHATEKIJÄN VÄLILLÄ". Kaikkihan olivat vain pahoja kuolemaantuomittuja. Ei siinä sen kummemmin kellekään paikkoja laitettu, riviin vaan!

Sinun "todisteet" ovat kyllä uskomatonta tuubaa. Tämäkin vaikuttaa tarkoituksenhakuiselta, että näyttäisi raamatulliselta. Ja vaikka Jeesus olisikin kuollut juuri noin, niin miksi Jeesuksen puheet eivät sisällä jumalallista voimaa? Eihän kukaan tee mitään mitä Jeesus sanoi. Eli Jeesus saattoi olla, muttei mikään jumala sentään. Ja miksi "silminnäkijät" Matteus ja Johannes eivät hoksanneet Jeesuksen nousseen taivaaseen?

• helsinkijokkeri kirjoitti:

PERTSA. Ethän sinä voi niin pönttö olla, että kuvittelet kuolematuomioiden olevan luokkaa: "Tuomitsen Jeesusken kuolemaan rsitilllä KAHDEN PAHATEKIJÄN VÄLILLÄ". Kaikkihan olivat vain pahoja kuolemaantuomittuja. Ei siinä sen kummemmin kellekään paikkoja laitettu, riviin vaan!

Sinun "todisteet" ovat kyllä uskomatonta tuubaa. Tämäkin vaikuttaa tarkoituksenhakuiselta, että näyttäisi raamatulliselta. Ja vaikka Jeesus olisikin kuollut juuri noin, niin miksi Jeesuksen puheet eivät sisällä jumalallista voimaa? Eihän kukaan tee mitään mitä Jeesus sanoi. Eli Jeesus saattoi olla, muttei mikään jumala sentään. Ja miksi "silminnäkijät" Matteus ja Johannes eivät hoksanneet Jeesuksen nousseen taivaaseen?

jokkeri sanoi :
        PERTSA. Ethän sinä voi niin PÖNTTÖ olla, että kuvittelet kuolematuomioiden olevan luokkaa: "Tuomitsen Jeesusken kuolemaan rsitilllä KAHDEN PAHATEKIJÄN VÄLILLÄ". Kaikkihan olivat vain pahoja kuolemaantuomittuja. Ei siinä sen kummemmin kellekään paikkoja laitettu, riviin vaan!

Eli juuri niin pönttö kyllä olen.
        ________

Eusebius kertoo kirkkohistoriansa toisen osan luvussa 2 :

"Huhu Jeesuksen kuolleista nousemisesta oli nyt levinnyt laajalle, ja eri maakuntain maaherrain vanhan tavan mukaan oli heidän kertominen kaikki tärkeimmät tapaukset keisarille, ettei mitään tärkeänarvoista jäisi häneltä tietämättä. Pontius Pilatus lähetti siis keisari Tiberiukselle ilmoituksen Jeesuksen ylösnousemisesta ja siinä tapahtuneista asioista, joka tapaus oli jo huhuna tunnettu ympäri Palestiinan maata. Tässä kertomuksessa hän mainitsi tietävänsä muitakin ihmetöitä, joita Jeesus oli tehnyt ja jota Jeesusta sitten hänen ylösnousemisensa jälkeen suuri rahvasjoukko piti jumalana.
        Tiberius lykkäsi asian senaattiin, esitellen Jeesuksen ottamista Rooman jumalien lukuun, mutta tämä hylkäsi ehdotuksen siitä syystä, niinkuin sanottiin, ettei se itse ollut tässä asiassa ensimmäistä askelta ottanut, sillä vanhan roomalaisen lain mukaan ei ketään saatu ottaa Rooman jumalien lukuun, ennenkuin senaatti äänestyksellä oli tehnyt siitä päätöksen."
        "Tiberius, jonka aikana Kristuksen nimi tuli tunnetuksi ympäri maailmaa, ilmoitti siis tästä senaatille, sitten kun hän ensin Palestiinasta tulleista ilmoituksista oli saanut tiedon kristinopista, joka selvästi näkyybhäntä miellyttäneen, mutta kun ei mainittu senaatti itse ollut tätä kysymystä nostanut, hylkäsi se keisarin ehdotuksen. Keisari pysyi kuitenkin mielipiteissään, ja uhkasi surmata kristinopin vastustajat."
        _______
        Tertullianus kirjoitti n. vuoden 200 paikkeilla puolustuskirjoituksen, jossa hän sanoo:

"Juutalaiset jättivät Jeesuksen Pilatukselle kateuden tähden, ja taivuttuaan kansansa tahtoon, antoi tämä hänet ristiinnaulittavaksi. Ristillä riippuen antoi hän henkensä kovasti huutaen, niin ettei pyövelin tarvinnut sitten häntä lopettaa. Samalla hetkellä tuli äkkiä synkkä pimeys. Sotamiehet pantiin vartioimaan hautaa, etteivät hänen opetuslapsensa varastaisi hänen ruumistansa, koska hän oli sanonut jälleen ylösnousevansa, mutta kolmantena päivänä maa järisi kovasti, ja kivi vieritettiin haudalta, jossa ei sitten enää muuta löydetty, kuin mitä oli kääreiksi käytetty. Jotka olivat hautaa vartioineet, he levittivät vielä semmoisen huhun, että opetuslapset varastivat hänen ruumiinsa. Jeesus vietti sitten 40 päivää opetuslastensa seurassa Galileassa antaen heille opetusta heidän lähetyksestänsä, ja sitten kun hän oli heille ohjeet antanut ... meni hän pilvessä ylös taivaaseen. Kaiken tämän ilmoitti Tiberiukselle Pontius Pilatus; omatuntonsa oli hänetkin vaatinut kääntymään kristityksi."

• jk
        pertsa2012 kirjoitti:

jokkeri sanoi :
        PERTSA. Ethän sinä voi niin PÖNTTÖ olla, että kuvittelet kuolematuomioiden olevan luokkaa: "Tuomitsen Jeesusken kuolemaan rsitilllä KAHDEN PAHATEKIJÄN VÄLILLÄ". Kaikkihan olivat vain pahoja kuolemaantuomittuja. Ei siinä sen kummemmin kellekään paikkoja laitettu, riviin vaan!

Eli juuri niin pönttö kyllä olen.
        ________

Eusebius kertoo kirkkohistoriansa toisen osan luvussa 2 :

"Huhu Jeesuksen kuolleista nousemisesta oli nyt levinnyt laajalle, ja eri maakuntain maaherrain vanhan tavan mukaan oli heidän kertominen kaikki tärkeimmät tapaukset keisarille, ettei mitään tärkeänarvoista jäisi häneltä tietämättä. Pontius Pilatus lähetti siis keisari Tiberiukselle ilmoituksen Jeesuksen ylösnousemisesta ja siinä tapahtuneista asioista, joka tapaus oli jo huhuna tunnettu ympäri Palestiinan maata. Tässä kertomuksessa hän mainitsi tietävänsä muitakin ihmetöitä, joita Jeesus oli tehnyt ja jota Jeesusta sitten hänen ylösnousemisensa jälkeen suuri rahvasjoukko piti jumalana.
        Tiberius lykkäsi asian senaattiin, esitellen Jeesuksen ottamista Rooman jumalien lukuun, mutta tämä hylkäsi ehdotuksen siitä syystä, niinkuin sanottiin, ettei se itse ollut tässä asiassa ensimmäistä askelta ottanut, sillä vanhan roomalaisen lain mukaan ei ketään saatu ottaa Rooman jumalien lukuun, ennenkuin senaatti äänestyksellä oli tehnyt siitä päätöksen."
        "Tiberius, jonka aikana Kristuksen nimi tuli tunnetuksi ympäri maailmaa, ilmoitti siis tästä senaatille, sitten kun hän ensin Palestiinasta tulleista ilmoituksista oli saanut tiedon kristinopista, joka selvästi näkyybhäntä miellyttäneen, mutta kun ei mainittu senaatti itse ollut tätä kysymystä nostanut, hylkäsi se keisarin ehdotuksen. Keisari pysyi kuitenkin mielipiteissään, ja uhkasi surmata kristinopin vastustajat."
        _______
        Tertullianus kirjoitti n. vuoden 200 paikkeilla puolustuskirjoituksen, jossa hän sanoo:

"Juutalaiset jättivät Jeesuksen Pilatukselle kateuden tähden, ja taivuttuaan kansansa tahtoon, antoi tämä hänet ristiinnaulittavaksi. Ristillä riippuen antoi hän henkensä kovasti huutaen, niin ettei pyövelin tarvinnut sitten häntä lopettaa. Samalla hetkellä tuli äkkiä synkkä pimeys. Sotamiehet pantiin vartioimaan hautaa, etteivät hänen opetuslapsensa varastaisi hänen ruumistansa, koska hän oli sanonut jälleen ylösnousevansa, mutta kolmantena päivänä maa järisi kovasti, ja kivi vieritettiin haudalta, jossa ei sitten enää muuta löydetty, kuin mitä oli kääreiksi käytetty. Jotka olivat hautaa vartioineet, he levittivät vielä semmoisen huhun, että opetuslapset varastivat hänen ruumiinsa. Jeesus vietti sitten 40 päivää opetuslastensa seurassa Galileassa antaen heille opetusta heidän lähetyksestänsä, ja sitten kun hän oli heille ohjeet antanut ... meni hän pilvessä ylös taivaaseen. Kaiken tämän ilmoitti Tiberiukselle Pontius Pilatus; omatuntonsa oli hänetkin vaatinut kääntymään kristityksi."

Missähän nämä käsikirjoitukset ja linkissä mainittu kuparitaulu tällä hetkellä sijaitsevat, olivat ne sitten väärennöksiä tai ei?

• jk kirjoitti:

Missähän nämä käsikirjoitukset ja linkissä mainittu kuparitaulu tällä hetkellä sijaitsevat, olivat ne sitten väärennöksiä tai ei?

jk sanoi :
        ________
        En tiedä ,mutta tuossa linkissä on johtolankoja joita seuraamalla.......

• jk
        pertsa2012 kirjoitti:

jk sanoi :
        ________

Linkkejä seuraamalla pääsin seuraavalle sivulle:
        http://home.swipnet.se/corbie/Fuskwww/pilate.html

Kyseinen 'Pilatus Report' on amerikkalaisen pastori W.Mahan sepittämä. Hän on kirjoittanut tusinan verran samanlaisia arkeologisia löydöksiä.
        Pilates Report sisältää mm. suoria lainauksia kirjasta nimeltä Ben Hur.

Asia lienee tältä osalta loppuun käsitelty.

• jk
        pertsa2012 kirjoitti:

jk sanoi :
        ________

Jos kiinnostusta riittää, niin tässä tarinaa sylttytehtaalta eli pastori W.Mahan:n kirjoitelmia:
        http://www.bibleprobe.com/archko.htm

• nakki kirjoitti:

Lue loput sivustolta !

nakki sanoi :

Etteivät joutuisi tuonne :

1.Korinttolaiskirje:
        1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka KADOTUKSEEN joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

• dikduk

Pötyä, täysin tolkunta tekstiä. Sen voi jokainen yleisen historian proseminaarin osallistuja näyttää ellei ole aivokuollut.

Se mitä Pontius Pilatuksesta varmuudella tiedetään on , että hänet erotettiin prefektin tehtävästä raakuuden vuoksi. Samarialaiset valittivat hänestä kun hän oli surmauttanut aseettomia samarialaisia pyhiinvaeltajia, Lucius Vitellius, Pilatuksen esimies lähetytti hänet Rooman, jonka matkan jälkeen Pontius Pilatuksesta ei nää kuulla mitään.
      http://en.wikipedia.org/wiki/Lucius_Vitellius

• ...

Ei tuokaan liity mitenkään Jumalan olemassaoloon.

• dikduk

pertsalle tuo kirjoitukseni.

• ...
        dikduk kirjoitti:

pertsalle tuo kirjoitukseni.

Tietenkin :D Lisäsin niin kuin tuohon kirjoitukseesi vielä tuon Pertsalle omistettuna.

• Ps 14

Ps 14
      1 Mieletön se, joka ajattelee:
      "Ei Jumalaa ole."
      Turmeltuneita ovat ne,
      jotka näin ajattelevat.
      Kukaan heistä ei tee hyvää.
      2 Herra katsoo taivaasta maan ihmisiin,
      hän tutkii, onko kellään ymmärrystä,
      onko ketään, joka etsii Jumalaa.
      3 Kaikki ovat luopuneet hänestä -- kelvottomia kaikki tyynni! Ei ole ketään, joka tekee hyvää, ei yhtäkään.

• Ehkä ei sellaisia todisteita kuin etsit, mutta toisenlaisia sitäkin enemmän.

• dikduk

onhan täällä niitä toisenlaisia todisteita paljonkin, vihakirjoituksia ja toisten nimittelyä joista on helpo tehdä tietty johtopäätös .

• Olisihan se hyvä aloittajan määritellä ensiksi minkälaisia todisteitä hän haluaa, ettei menisi pelkäksi hakuammunnaksi.

• ...

Mitä todisteita, ihan mitä tahansa päteviä todisteita.

• MrMorden

"uskotar
        1.4.2012 14:35
        0
        Sulje
        Olisihan se hyvä aloittajan määritellä ensiksi minkälaisia todisteitä hän haluaa, ettei menisi pelkäksi hakuammunnaks"

Hyväksi todisteiksi on tähän mennessä jopa itse oikeuslaitoksessa todettu sellaiset asiat, jotka pitävät oikeasti paikkaansa. Toisinsanoen keksityt ja kuvitellut jutut eivät kelpaa todisteiksi.

• muhygyhtgfrftyujuhy

Ateistit ovat ensin päättäneet että Jumalaa ei ole ja sitten he tulevat tänne kyselemään todisteita Jumalasta, joita ei ole. Kysymyksessä on kehäpäätelmä jota ateistien mielestä ei ole mahdollista murtaa.

Minusta tuollaiset pitää jättää oman onnensa nojaan. Etsikööt itse ne todisteensa jos niitä tarvitsevat.

• 30

"Ateistit ovat ensin päättäneet että Jumalaa ei ole ja sitten he tulevat tänne kyselemään todisteita Jumalasta, joita ei ole. Kysymyksessä on kehäpäätelmä jota ateistien mielestä ei ole mahdollista murtaa."

Missä vaiheessa sinä olet tehnyt päätöksen Zeuksen, Thorin ja Brahmanin olemassaolemattomuudesta? Ettet sinäkin vain sorru kehäpäätelmään, jota et halua muuttaa

• nuhygikuhygytyjuminå

Miksi sinä väität että minä olen tehnyt tuollaisen kehäpäätelmän? Kyllä pakanajumalia on ollut kauan olemassa, Raamattukin puhuu niistä.

1 Kor 10:20 Ei, vaan että, mitä pakanat uhraavat, sen he uhraavat riivaajille eivätkä Jumalalle; mutta minä en tahdo, että te tulette osallisiksi riivaaji

• ...

Tiedätkö edes mikä on kehäpäätelmä :D:D?

• pyhpyhpyhpyh

Wikipediasta voit lukea mikä on kehäpäätelmä.

Ateistien kehäpäätelmä kulkee näin: Kun Jumala ei ole olemassa, ei ole myöskään todisteita Jumalasta. Ja kun todisteet Jumalasta puuttuu niin puuttuu Jumalakin. Jumalan poisollessa ovat todisteetkin poissa. Ja kun todisteet ovat hukassa niin on Jumalakin piilossa.

Tuota ne jaksavat hokea vuodesta toiseen ateistit ja he saavat siitä suurta nautintoa.

• ...

Jos ei ole todisteita Jumalasta, niin ei Jumala ei voida mitenkään tutkia ja näin tuoda kaikkien tietoisuuteen.

Sen sijaan, ne jotka uskovat Jumalan olevan olemassa ja huutavat joka päivä vain lujempaa asiasta, ei käy todisteesta Jumalan olemassaolon puolesta.

• kehä4

Jos tiede olisi rehellistä se voisi sanoa korkeintaan näin:" Me emme tiedä onko Jumalaa olemassa." Mutta kun ateistit tekevät tiedettä he turvautuvat tuohon kehäpäätelmään, he siis olettavat että Jumalaa ei ole olemassa ja pitävät tuota olettamustaan samalla todisteena siitä, että Jumalaa ei ole olemassa.

• ...

Me emme myöskään tiedä onko pinkkejä yksisarvisia olemassa.

Mutta sen me tiedämme, että Jumala ei ihmistä luonut.

• Voisitko kertoa esimerkin milloin joku on tuollaisen kehäpäätelmän tehnyt?

• dikduk

Tiede ei ota mitään kantaa jumaliin, se siis käytännössä sanoo "me emme tiedä onko Jumalaa olemassa." Jos uskovat olisivat rehellisiä, he sanoisivat samoin, mutta lisäisivät että silti USKOVAT Jumalan olevan olemassa .
        Tiede ei oleta jumalista mitään, se tutkii vain niitä asioita ja ilmiöitä joita tieteen keinoin voidaan tutkia.Eli kohteita ja ilmiöitä jotka voidaan havaita .

• ällistys-suuri

Erikoista keskustelua tämäkin ketju väärällään. Kun papit opiskelevat teologisessa asioita historialliselta kannalta, perehtyvät raamatunaikaiseen maailmaan ja kenties vielä siihenkin, millainen on ollut raamatuntekstien syntyhistoria, niin heitä halveerataan uskonsamenettäneiksi lipulaareiksi. Mutta sitten kun joku keskustelupalstalla pyytää todisteita, niin todisteiksi tarjotaan mitä kirjavampia sepustuksia ja taas on lukijassa vika, jos ei pysty uskomaan 1800-luvun tarinoita dokumenteiksi 2 vuosituhannen takaisista asioista.

• ...

Miten kirjoituksia voidaan ottaa tosissaan jos niitä ei voi mitenkään varmistaa, tietenkin niiden kautta on hyvä tutkia historiaa, mutta jos siellä väitetään, että Jumala loi ihmisen ilman perusteluja niin ei se käy todisteesta.

• nbvgfvcdcfv

Todisteet voi itsekukin hankkia suoraan Jumalalta.

• ...

Mites sen teen?

• us-us, ko-ko = usko

Ei ole ja silti me uskomme. Olemmeko yksinkertaisia? Kyllä. Hyvä.

• Juutas Käkriäinen

"Minä kieltäydyn todistamasta olevani olemassa", sanoo jumala, "sillä todisteet tekevät uskon tarpeettomaksi, ja ilman uskoa minä en ole mitään."
      "Mutta", sanoo ihminen, "Baabelinkala on kiistaton todiste olemassaolostasi, eikö vain? Mitään sen kaltaista ei olisi voinut kehittyä sattumalta. Se todistaa että sinä olet olemassa, joten omien perustelujesi mukaan sinä et ole olemassa. M.O.T."
      "No voihan nenä", sanoo jumala. "Tuota minä en ollut tullut ajatelleeksikaan", ja katoaa kuin irreaalinen pieru logiikan Saharaan.

• Kristinusko

Teksti raamatusta:

Nuo ihmiset ovat vedettömiä lähteitä, sadepilviä, jotka tuulenpuuska hajottaa. Heille on varattuna synkin pimeys. Heidän puheensa ovat suurellisia mutta tyhjänpäiväisiä. Heidän on käynyt juuri niin kuin sananlaskussa sanotaan: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa."

Tämä kaikki edellä kerrottu on yhtä, kuin ateismi ja ateisti.

Koira, joka palaa oksennukselleen on ateisti, joka jakuvasti avaa uusia keskustelupalstoja täällä. Kysyäkseen, todistakaa onko Jumalaa olemassa.

• jk

"Nuo ihmiset ovat vedettömiä lähteitä, sadepilviä, jotka tuulenpuuska hajottaa. Heille on varattuna synkin pimeys. Heidän puheensa ovat suurellisia mutta tyhjänpäiväisiä."

Jae viittaa Israelin vääriin profeettoihin. Sellaisiin kuin sinä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      108
      4843
    2. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      113
      2505
    3. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      28
      2457
    4. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      201
      2225
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      429
      2071
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      176
      1597
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      106
      1311
    8. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      35
      1147
    9. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      996
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      81
      910
    Aihe