Kun kuolet - mitä jätät nettiin?

Varavaraanі

Image-lehdessä on kiinnostava artikkeli siitä, mitä tapahtuu sen jälkeen, kun ahkerasti nettiin kirjoittava ihminen, esim. suosittu blogin pitäjä, tekee itsemurhan tai muuten vain kuolee iäksi pois. Saako, voiko ja kannattaako hänen vanhoja kirjoituksiaan poistaa?

Kun sinä kuolet, miten käy? Oletko antanut jollekin perheenjäsenellesi tai ystävällesi oikeudet kirjautua sinun rekisteröidyn nimimerkkisi tilille ja oikeudet lopettaa tili, tai oikeudet jatkaa esim. blogiasi?

Itselläni on kaksi rekisteröityä nimimerkkiä Suomi24:lle eri tyylisiä ja eri aihepiirin kirjoituksia varten, oma valokuva-albumi netissä ja oma kotisvu. Olen laittanut näiden kirjautumiseen tarvittavat tiedot talteen ja ilmoittanut vaimolleni, että jos satun kuolemaan onnettomuuden tai sairauden takia äkillisesti, hän voi tehdä näille mitä haluaa. Vähän niin kuin henkinen elimenluovutustestamentti tai jotain.

* ' * ' *

"Minä ajattelin nyt lähteä pois. Ei löydy syytä jäädä ­tänne. Olette olleet ihania, kiitos."

Näin aloitti 53-vuotias Kati ***** blogimerkintänsä 8. heinäkuuta 2008. Oli aamuyö, ja hän istui yksin asunnossaan Helsingin Maunu­lassa. Hän kirjoitti toivovansa, että tytär etsisi hänen Jami-kissalleen uuden kodin.

"Laitoin juuri Jamille Extra-annoksen ruokaa, jonka hän otti iloisena ­vastaan."

Itsemurhaa suunnitteleva voi ottaa kaiken huomioon. Hän päättää joko jättää tai olla jättämättä viimeistä viestiä, testamenttia, kissalle tuplaruoka-annosta. Hän voi myös päättää, jättääkö sala­sanansa jonkun löydettäviksi, haluaako hän bloginsa tai muun netti­profiilinsa jäävän elämään jälkeensä.

Mutta jos sinä sattuisit odottamatta kuolemaan tänään, mitä tapahtuisi sähköpostillesi, blogillesi, Facebook-, Myspace- ja IRC-Galleria-profiileillesi, peliavatarillesi, digikuvillesi, twiittauksillesi, pokeritilillesi, Hommafoorumi-nimimerkillesi?
http://www.image.fi/artikkelit/el-m-kuoleman-j-lkeen

70

246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tosimies.

Ei mitään, miksi ehkä jopa satuttaisin kirjoituksillani lähimmäsiäni, nämä ovat minun ajatuksiani joita olen anonyymisti kirjoittanut!?

Jokaisella ihmisille on vastuu omista tekemisistään vaikka olisin kuinka paha ihminen tahansa en jakaisi vastuutani muille kuoleman jälkeen.

Testamentti on ymmärrettävää samoin lemmikeistä huolen pito mutta kaikki muu immatereiaalinen hömpötys onkin vain itsesäälin keräämistä ja tuollaiset ihmiset jotka niin tekevät tuskin kuolevat itsemurhayrityksessään.

Ja kukaan ei ole niin epäluotetteva kuin ihminen joka epäonnistuu itsemurhassaan.

• Varavaraanі

Aloituksen pointti ei ollut itsemurhassa. Tosin Imagen jutussa kerrotaan naisesta, joka kertoi tulevasta itsemurhastaan blogissaan, ja sitten murhasi itsensä. Ja teki sen niin nopeasti, että kukaan blogin lukijoista ei ehtinyt estämään.

Pointti oli siinä, että jos sinä olisit tunnettu rekisteröity nimimerkki Suomi24:llä, luetun blogin pitäjä tai pidetyn kotisivun pitäjä... tai vaikka et olisi mitään näistä, vaikka sinun nettiprofiilisi tunnettaisiin vain kaveripiirissäsi... mitä tapahtuisi erilaisille tileillesi, kun kuolet. Paypal? Facebook? Photobucket? Twitter? Google? YouTube? Osuuspankki?

• Tosimies.
        Varavaraanі kirjoitti:

Aloituksen pointti ei ollut itsemurhassa. Tosin Imagen jutussa kerrotaan naisesta, joka kertoi tulevasta itsemurhastaan blogissaan, ja sitten murhasi itsensä. Ja teki sen niin nopeasti, että kukaan blogin lukijoista ei ehtinyt estämään.

Pointti oli siinä, että jos sinä olisit tunnettu rekisteröity nimimerkki Suomi24:llä, luetun blogin pitäjä tai pidetyn kotisivun pitäjä... tai vaikka et olisi mitään näistä, vaikka sinun nettiprofiilisi tunnettaisiin vain kaveripiirissäsi... mitä tapahtuisi erilaisille tileillesi, kun kuolet. Paypal? Facebook? Photobucket? Twitter? Google? YouTube? Osuuspankki?

Tilit kuolevat jos niitä ei käytä.

Pankkitilit kyllä selvitetään perinnönjaossa, facebook tili on varmasti tiedossa ja varmaan voidaan halutessa lopettaa jne.

Itse en kuolleena välittäisi enää vittuakaan;)

Pääasia on että rahat menevät perillisille, mitä ihmeen väliä noilla muilla asioilla edes on?

• Varavaraanі
        Tosimies. kirjoitti:

Tilit kuolevat jos niitä ei käytä.

Pankkitilit kyllä selvitetään perinnönjaossa, facebook tili on varmasti tiedossa ja varmaan voidaan halutessa lopettaa jne.

Itse en kuolleena välittäisi enää vittuakaan;)

Pääasia on että rahat menevät perillisille, mitä ihmeen väliä noilla muilla asioilla edes on?

Niin niin, kyllä kyllä, mutta jos sinä haluaisit jättää joitain muistoja ajattelustasi jälkeesi? Oletetaan, että sinulla olisi ala-asteikäinen lapsi, joka ei vielä ymmärrä alkuunkaan kaikkea isänsä ajattelutavasta. Sitten sinä kuolet auto-onnettomuudessa. Jos kuitenkin olet kirjoittanut nettiin, vaikka blogiin tai Facebookiin, omia ajatuksiasi, eikö olisi mukava tietää, että lapsesi saa 10 vuoden päästä lukea niitä ja oppia tuntemaan edesmennyttä isäänsä?

• Tosimies.
        Varavaraanі kirjoitti:

Niin niin, kyllä kyllä, mutta jos sinä haluaisit jättää joitain muistoja ajattelustasi jälkeesi? Oletetaan, että sinulla olisi ala-asteikäinen lapsi, joka ei vielä ymmärrä alkuunkaan kaikkea isänsä ajattelutavasta. Sitten sinä kuolet auto-onnettomuudessa. Jos kuitenkin olet kirjoittanut nettiin, vaikka blogiin tai Facebookiin, omia ajatuksiasi, eikö olisi mukava tietää, että lapsesi saa 10 vuoden päästä lukea niitä ja oppia tuntemaan edesmennyttä isäänsä?

Ei ehkä koska olen myös kirjoittanut juovuspäissäni,vihoissani asioita joita en haluaisi lasteni tietävän on asioita joita en itsekkään haluaisi muistaa, siltikin olen niistä vastuussa.

Heidän etunsa on minunkin etuni jopa kuoltuani sillä elän heissä.

• Varavaraanі
        Tosimies. kirjoitti:

Ei ehkä koska olen myös kirjoittanut juovuspäissäni,vihoissani asioita joita en haluaisi lasteni tietävän on asioita joita en itsekkään haluaisi muistaa, siltikin olen niistä vastuussa.

Heidän etunsa on minunkin etuni jopa kuoltuani sillä elän heissä.

Olen minäkin humalassa ja vihaisena kirjoittanut, mutta en koskaan rekisteröidyillä nimimerkeilläni. Minä en myöskään elä lapsissani. Minä elän minussa. Lapseni elävät heissä itsessään.

Eri asia sitten on, että haluaisin heidän tuntevan kansansa, heimonsa ja sukunsa perinteet. Eri asia on, että haluaisin heidän tuntevan oman historiansa. Se ei ole minua; en elä heidän kauttaan. Se on jotain paljon arkkityyppisempää.

• Tosimies.
        Varavaraanі kirjoitti:

Olen minäkin humalassa ja vihaisena kirjoittanut, mutta en koskaan rekisteröidyillä nimimerkeilläni. Minä en myöskään elä lapsissani. Minä elän minussa. Lapseni elävät heissä itsessään.

Eri asia sitten on, että haluaisin heidän tuntevan kansansa, heimonsa ja sukunsa perinteet. Eri asia on, että haluaisin heidän tuntevan oman historiansa. Se ei ole minua; en elä heidän kauttaan. Se on jotain paljon arkkityyppisempää.

Minun vereni,dna kiertää lapsissani joten elän tuota kautta heissä ja heidän jälkeläisissään ikuisesti, kuten samoin elävät minun opetukseni heille heidän mielissään.

Mutta he silti elävät omaa elämäänsä josta he itse päättävät ja ovat vastuussa toivottavasti ottavat minun opetuksistani vaarin ja elävät kunnolla perinteitä kunnioittaen.

Historia voi joskus olla vaikea kohdata mutta pakollinen, se voi jopa traumattaa jollain tapaa.

• Varavaraanі
        Tosimies. kirjoitti:

Minun vereni,dna kiertää lapsissani joten elän tuota kautta heissä ja heidän jälkeläisissään ikuisesti, kuten samoin elävät minun opetukseni heille heidän mielissään.

Mutta he silti elävät omaa elämäänsä josta he itse päättävät ja ovat vastuussa toivottavasti ottavat minun opetuksistani vaarin ja elävät kunnolla perinteitä kunnioittaen.

Historia voi joskus olla vaikea kohdata mutta pakollinen, se voi jopa traumattaa jollain tapaa.

Neljä Ruusua: Veri.
        http://www.youtube.com/watch?v=jPSj6uTThx0

Tämä veren käsite onkin hyvin mielenkiintoinen. Kansallismielisessä vertauskuvallisuudessa veri ei tarkoita fyysistä verta, vaan verenperintöä, sukulaisuussuhdetta, suvun ja kansan historiaa.

• Tosimies.
        Varavaraanі kirjoitti:

Neljä Ruusua: Veri.
        http://www.youtube.com/watch?v=jPSj6uTThx0

Tämä veren käsite onkin hyvin mielenkiintoinen. Kansallismielisessä vertauskuvallisuudessa veri ei tarkoita fyysistä verta, vaan verenperintöä, sukulaisuussuhdetta, suvun ja kansan historiaa.

Totta ja verenperintö on todettu hyvin ääärioikeistolaiseksi asiaksi.

Mutta se on totta silti dna;n kautta.

Verta en silti syö ja lihani putsaa siitä hyvin.

Ja anteeksi vain Neljä Ruusua on yhtye mitä en koskaan ole voinut sietää,samoin on Von Hertzeneittein kanssa.

http://www.youtube.com/music/country?feature=mv_c

Siinä ja varsinkin tämöä biisi soi korvissani http://www.youtube.com/watch?v=BKZqGJONH68&ob=av2e

Eikö olekkin outoa redneck-kike;)

• murtsika-jim

Jees, meitsi on aina käyttänyt tota samaa neuvoa myös linja-autoaseman vessassa kun olen pannut jätkiä ja ‎‎ämmiä perrseeseen.
        Toimii!‎ ‎

• Ohi menevää.

Aivan sama. Saatte pitää kaiken. Perintönä.
      On minulla 8 - 10 rekattua nimimerkkiä eri palstoille.
      Mutta ei tänne jää mitään arvokasta. Kuvia tms.
      Eiköhän ylläpito poista toimimattomat nimimerkit kymmenen vuoden sisällä.
      Vuosisiivouksissa.

Loppujen lopuksi ei näillä sanoilla ja tänne kirjoitetuilla viesteillä ole mitään painoarvoa mihinkään.
      Pelkkää sanojen lätinää joita samanlaisia syntyy miljoonittain joka vuosi. Vanhat sanat homehtuu ajan syövereihin.

Mikään aloitus ja vastaus ei ole joku bestselleri jonka voisi nostaa kirjahyllylle.

Katsoo vaikka tätä saittia. Olen seurannut aika ajoin, harvakseltaan noin kolme vuotta. Samaa lässyn lässyä skeidan jauhantaa päivästä päivään. Ihmiselämän ajantuhlausta. Siksipä en jää koskaan notkumaan.

• Harvalta jää

mitään arvokasta nettiin. Paitsi PayPal-tili.

• Jebulis!
        Harvalta jää kirjoitti:

mitään arvokasta nettiin. Paitsi PayPal-tili.

Siellä on rahaa!

• me-262

"Mutta jos sinä sattuisit odottamatta kuolemaan tänään, mitä tapahtuisi sähköpostillesi, blogillesi, Facebook-, Myspace- ja IRC-Galleria-profiileillesi, peliavatarillesi, digikuvillesi, twiittauksillesi, pokeritilillesi, Hommafoorumi-nimimerkillesi?"

Varmaan jotain tällaista siintä hikisestä unesta herättyään:
      http://www.youtube.com/watch?v=9onbJfiLCV0&feature=relmfu

Ps. Meiksi on kuitenkin kaikesta huolimatta enemmältikkin kissaihmisiä...

• Live todellinen.

Esimerkiksi minä: Sähköpostia en käytä. En tarvitse. Puhelimella hoidan yhteydet, usein tekstiviestillä, harvemmin soitellen.
        Vielä oudompia ovat nuo loput. Blogi, Facebook...yms - siis tosi outoja.
        Minä vain kirjoittelen. Ja poistun.
        Valokuvat ovat omina tärkeinä kokonaisuuksinaan albumeissa. Ei bittimössöä.
        Rahat pidän kukkarossa ja ylimääräiset pankissa. En netissä.

• Varavaraanі

Hienon biisin linkitit! Tämäkin on hieno, mutta ah niin kasarikamaa; pörrötukkatyttöjä ja ryhmäkävelyä kohti kameraa jne. Lisäksi kuvan laatu on laaduttoman huono.
        http://www.youtube.com/watch?v=Ui0R-h-RIng

• Mahtavaa?
        Live todellinen. kirjoitti:

Esimerkiksi minä: Sähköpostia en käytä. En tarvitse. Puhelimella hoidan yhteydet, usein tekstiviestillä, harvemmin soitellen.
        Vielä oudompia ovat nuo loput. Blogi, Facebook...yms - siis tosi outoja.
        Minä vain kirjoittelen. Ja poistun.
        Valokuvat ovat omina tärkeinä kokonaisuuksinaan albumeissa. Ei bittimössöä.
        Rahat pidän kukkarossa ja ylimääräiset pankissa. En netissä.

Olet siis terve, kunnon wanhan ajan ihminen.

• No Mikkonen

muistetaan hitmannina vaikka sokeutui. Muistetaan kauemmin jos Nina viitsii jatkaa kirjoittelua.

• Sokeutunutkin oppii käyttämään tietokoneen näppäimiä. Periaatteessa oikeaoppinen kirjoittaja käyttää vakiintunutta kymmensormijärjestelmää, eikä hänen oikeastaan pitäisikään katsoa näppäimiin.

Eivät kaikkien näkevienkään kirjoittelut ole kaksisia.

Itse aloitusaiheesta: näiden kaikenlaisten keskustelupalstojen ja feisbuukien tilien laatimisvaiheessa pitäisi olla mahdollisuus ilmoittaa, että haluaa tilin kaikkine "tuotteineen" automaattisesti poistettavaksi esim. puolen vuoden kuluttua viimeisimmästä käytöstä.

• .

Se mitä jää nettiin on jotain mitä oli joskus ennen kuolemaa. Tiedäthän, kirjoita aina se mitä näet. Eipä sillä jälkikäteen ole enää itselle merkitystä.

Tärkeän sisällön joku muu vie eteenpäin, vähemmän tärkeä katoaa bittiavaruuteen.

• Varavaraanі

Kyse on muustakin, mm. henkisen perinnön siirtämisestä eteenpäin seuraavalle sukupolvelle. Nykyään kun ei enää kirjoiteta paperikirjeitä. Nykyään ei pidetä paperista päiväkirjaakaan. Kirjeiden tilalla on Facebook, päiväkirjan taas on korvannut blogi.

Jos ajattelen itseäni, niin minulla on tallessa kaikki ne rakkauskirjeet, joita isäni ja äitini kirjoittivat aikoinaan toisilleen, ja minulla on lupa lukea niitä. Lupa kummaltakin vanhemmaltani. Kirjeet ovat siltä ajalta, kun vielä kirjoitettiin kirjeitä. 1940-luvulta.

• .
        Varavaraanі kirjoitti:

Kyse on muustakin, mm. henkisen perinnön siirtämisestä eteenpäin seuraavalle sukupolvelle. Nykyään kun ei enää kirjoiteta paperikirjeitä. Nykyään ei pidetä paperista päiväkirjaakaan. Kirjeiden tilalla on Facebook, päiväkirjan taas on korvannut blogi.

Jos ajattelen itseäni, niin minulla on tallessa kaikki ne rakkauskirjeet, joita isäni ja äitini kirjoittivat aikoinaan toisilleen, ja minulla on lupa lukea niitä. Lupa kummaltakin vanhemmaltani. Kirjeet ovat siltä ajalta, kun vielä kirjoitettiin kirjeitä. 1940-luvulta.

Järkevää. Mutta silti kuolleelle ei ole merkitystä sillä mitä nettiin jää. Ainoastaan muille voi olla merkitystä sillä mitä joku on kirjoittanut joskus. Joskus pienikin teksti voi saada jonkun olemaan tekemättä samaa virhettä. Hän puolestaan saattaa estää muita tekemästä sellaista virhettä. Nämä puolestaan estävät kaikkia muitakin tekemästä sellaista virhettä. Parhaimmassa tapauksessa koko yhteiskunta oppii yhden tekemästä virheestä. Sellaisena esimerkkinä.

Kirjoita siis se mitä näet, kuten on opetettu. Onko se sitten tärkeää, se on muiden huoli.

• Varavaraanі
        . kirjoitti:

Järkevää. Mutta silti kuolleelle ei ole merkitystä sillä mitä nettiin jää. Ainoastaan muille voi olla merkitystä sillä mitä joku on kirjoittanut joskus. Joskus pienikin teksti voi saada jonkun olemaan tekemättä samaa virhettä. Hän puolestaan saattaa estää muita tekemästä sellaista virhettä. Nämä puolestaan estävät kaikkia muitakin tekemästä sellaista virhettä. Parhaimmassa tapauksessa koko yhteiskunta oppii yhden tekemästä virheestä. Sellaisena esimerkkinä.

Kirjoita siis se mitä näet, kuten on opetettu. Onko se sitten tärkeää, se on muiden huoli.

Jep. Kyse ei ollutkaan siitä, mitä merkitystä kuolleelle on jälkeenjääneistä teksteistä, kuolluttahan ei hirveästi enää kiinnosta, vaan mitä hyötyä niistä on eläville lähisukulaisille ja kavereille. Ehkä muillekin.

Oletetaan, että sinä et ole kirjoittanut omakustannekirjaa sinun omasta elämästäsi. Oletetaan, että kuolet siinä vaiheessa, kun sinun lapsesi ei enää aikuisina tule muistamaan mitään sinusta. Lapsesi on kolmevuotias kun kuolet - mitä hän muistaa sinusta, kun hän on aikuinen?

Sitä varten ovat valokuvat ja nettitekstit ja muu materiaali.

• Multaa päällä.
    • vienotuuli

Eikö pitäisi olla joku kontrolee em, ellei vuoteen ole s24 mitään kirjoittanut niin veks koko nicci? Minulle ainakin sopisi.
      Ja kukaan ei tiedä yhteyksiäni eri foorumeihin, pitäisikö?
      Miksi kuolemastani pitäisi kenenkään tietää? En koe olevani enää läsnä :))

• homppeli.

Olisihan se kiva tietää, kuinka moneen anukseen olet sorkkinut.

• Varavaraanі

Kirjoitin aikoinani Suomi24:n ylläpidolle viestin, että eikö voitaisi nollata ja vapauttaa uusille käyttäjille sellaisia rekisteröityjä vanhoja nimimerkkejä, joihin ei ole kirjauduttu sisään puoleen vuoteen ( 6kk. ). En koskaan saanut vastausta Suomi24:n ylläpidolta sähköpostiini.

• Delete.
        Varavaraanі kirjoitti:

Kirjoitin aikoinani Suomi24:n ylläpidolle viestin, että eikö voitaisi nollata ja vapauttaa uusille käyttäjille sellaisia rekisteröityjä vanhoja nimimerkkejä, joihin ei ole kirjauduttu sisään puoleen vuoteen ( 6kk. ). En koskaan saanut vastausta Suomi24:n ylläpidolta sähköpostiini.

Kaikki jää nettiin, mitään ei voi nollata netissä, ainoastaan itsensä voi nollata pysyvästi.

• Varavaraanі
        Delete. kirjoitti:

Kaikki jää nettiin, mitään ei voi nollata netissä, ainoastaan itsensä voi nollata pysyvästi.

Jep. Netti ei unohda, ja varsinkaan Googlen välimuisti ei unohda. Vielä vähemmän unohtaa Waybackmachine, paitsi ne sivustot, joilla on käytetty robots.txt - tiedostoa.

• vienotuuli
        homppeli. kirjoitti:

Olisihan se kiva tietää, kuinka moneen anukseen olet sorkkinut.

Helpottiko..?

• vienotuuli
        Varavaraanі kirjoitti:

Vasta sitten S24 kysyi olemassa oloani, kun uusivat rekisteriöintiään... joten puskalaisista en tiä.

• Tosimies.

Totta vuosi ja olet kuollut myös netistä.

• Miksi puhut
        vienotuuli kirjoitti:

Helpottiko..?

taas itsesi kanssa?

• joulu armahin

Se oli yks joulu kun mä olin tommonen 12 vee ja mä join itteni ihan känniin. Se oli ‎niinku kossua ja votkaa ja sitte vielä kepua.‎
        Ja mä heräsin siihen kun joulupukki pani mua perrseeseen.‎

• turkkulane

Emmää nii tarkkaa muista et minkäikäne mä olisi ollu ku yks äijä tosta naapurist pani mua perrsseesee mut ‎jotai semmost 14 vee mää taisi olla.
        Kai tää vastaus kelppa Tohtori Peräpääl?‎

• Mitään ei jää,

ei jää edes rahaa perikunnalle.

• vienotuuli

Ei vai... huonostipa olet elosi hoitanut? Veronmaksajan piikkiin ...

• Tosimies.

Itse aion ainakin jättää lapsilleni kaiken joka on paljon.
        Tietenkin meitä on eri varallisuuden omaavia ihmisiä mutta minun tehtäväni täällä maapallolla on se että saa perilleseni mahdollisemman varakkaiksi.

Haluan antaa lapsilleni paremman mahdollisuuden menestyä kuin itselläni.

Jumalalle kiitos omastani.

• me-262
      • me-262

• jppjp

rahaa rahaa

• Aiheellinen kysymys

Minun ei tartte hävetä mitää, siitä oon varma, ja Jeesus minua armahtakoon !

Oon syyllistyny homojen ja lasten hyväksikäyttäjien torjuntaan, ja ääliömäisten poliitikkojen järjettömyyksien paheksuntaan, ja oon paheksenu monet kerrat Halosen touhuja, koska hän koitti tuhota kaikki arvot Suomen kansan keskuudesta !!!

Ja vastustan yötäpäivää muslimien tänne muuttoa, sillä heidän pitää palata kotimahinsa korjaamaan siellä vallitsevaa järjetöntä muslimismia !!!

• Tosimies.

Kiitos!

Vaikka en jeesusta tunnustakaan niin meillä oikeamielisillä on suhteellisen vakaa käsitys hyvästä

• jppjp
        Tosimies. kirjoitti:

Kiitos!

Vaikka en jeesusta tunnustakaan niin meillä oikeamielisillä on suhteellisen vakaa käsitys hyvästä

kuka sanoi sulle että olet oikeamielinen

• Tosimies.
        jppjp kirjoitti:

kuka sanoi sulle että olet oikeamielinen

Olet ainoa joka on sen kyseenalaistanut;)

• jppjp

Mä tykkään abasta paljon

• jppjp

älä sano minun nimeen

• vienotuuli

hyvä et ees yksi viesti oli kiva :))) Öitä sinulle .

• jppjp
        vienotuuli kirjoitti:

hyvä et ees yksi viesti oli kiva :))) Öitä sinulle .

öitä

• Eropainajainen

Facebook-sivuni on melkein kuollut jo muutenkin, mutta itse elän elämäni parasta aikaa tyttäreni kanssa.
      Lapsuuteni oli mukavaa, mutta hyvin köyhää aikaa. Jos kun minä joskus kuolen, niin tyttäreni tulee yllättymään. Kovalla työllä ja säästäväisyydellä olen hankkinut sievoisen pesämunan, josta hänellä ei ole aavistustakaan.
      Vuodet etäisänä raadoin hullun lailla ja pari hyvää sijoitusta, niin se on siinä.

Facebookkini ja sähköpostini salasanat hän tietää, eikä niissä ole mitään salattavaa eikä hävettävää. Poistakoon tai jättäköön, mutta ehkä toivoisin, että kuvani olisivat kaikkien halukkaiden nähtävänä. Saatan olla kuolleena kiinnostavampi mitä elävänä, varsinkin, kun muutkin saavat tietää mitä jätin perinnöksi.

Saattaa joillakin suu vähän loksahtaa.

• Paras perintö

on opettaa lapsi hyville tavoille ja korkeamoraaliseksi kunnon kansalaiseksi, joka rakastaa kotia, uskontoa ja isänmaata. Raha ja omaisuus ovat toissijaisia.

• Kohtalotoveri
        Paras perintö kirjoitti:

on opettaa lapsi hyville tavoille ja korkeamoraaliseksi kunnon kansalaiseksi, joka rakastaa kotia, uskontoa ja isänmaata. Raha ja omaisuus ovat toissijaisia.

Sitähän tuo juuri tekee. Oli enemmänkin juttua jossain toisessa ketjussa, mutta en kyllä muista missä. Poistin jo sivuhistorian, mutta kovia kokeneelta kunnon mieheltä vaikutti.

• Elämä on
        Kohtalotoveri kirjoitti:

Sitähän tuo juuri tekee. Oli enemmänkin juttua jossain toisessa ketjussa, mutta en kyllä muista missä. Poistin jo sivuhistorian, mutta kovia kokeneelta kunnon mieheltä vaikutti.

kovaa. Jos ei ole juppi.

• Raataja-1
        Elämä on kirjoitti:

kovaa. Jos ei ole juppi.

Ei siinä juppius auta jos vaimo päättää "lähteä etsimään itseään". Tuo kirjoittelija oli tuolla "Perhesurma Helsingissä" ketjussa purkamassa tuntojaan, eikä se mikään juppi ole vaan työllä ja ehkä tuurilla menestynyt tavis.
        Raha ei tee onnelliseksi, mutta sen puute tekee usein vaimon onnettomaksi. Niin mulle kävi. En silti ole onneton vaan oikeastaan iloinen, sillä vasta kun k*sipää läksi, niin tajusin sen pääkopan tyhjyyden. Hyvä imuvittu ei korvaa aivoja.

• Abdulrahman

Mä ei omista mitä tili Hommafoorumilla. Se rasistifoorumi!

• Bitti Nikkari

Kyllä nettiyhteys taivaasta ja helvetistä aivan varmasti toimii, koska sinne on mennyt jo niin monta it-asiantuntijaa...

Kaikki jatkuu näillä palstoilla ikäänkuin mitään ei olisi tapahtunut...

• Nngghh!

Nngghh!

• Höpsis taas

No Mikkonen
      13.4.2012 23:39
      0
      Sulje
      muistetaan hitmannina vaikka sokeutui. Muistetaan kauemmin jos Nina viitsii jatkaa kirjoittelua.

• Urbi orbi

Joo , se Hitman-T.T.A M -yhteys on pelkkä loputtomasti toisteltu hokema, ja muuttunut sentakia "todeksi.

• näin tein....

ei jää mitään... ei ole rekattuja nikkejä eikä mitään 'tilejä' mihinkään, eikä sähköpostia tule kun en osoitetta ole mihinkään antanut. enkä anna. niin ei mitään tulekaan.

• Tohtori Peräpää

GALLUBS-KYSELY

Suomen Tietotoimiston puolesta teen Gallubs-kyselyä. Voisitteko vastata seuraavaan kysymykseen: ‎Minkä ikäinen olitte kun saitte ensimmäisen kerran kyrrpää perrseeseenne?

Asiallisista vastauksistanne kiittäen
      kunnioittavasti
      Tohtori Peräpää

• huippujohtaja

Ai mää vai? Se oli niin että kuma olin tommonen 11 vee niin olin saunassa yhdessä Kaken ja Untamon kaa. ‎Jätkät imi toistensa moloa ja sitten ne pani mua perrsereikään. Ensin Kake ja sitten Untamo.
        Silleen se oli.‎

• yks luottonäyttelijä

Haluan avustaa tiedettä vastaamalla Gallubs-kyselyynne.
        Häpeä tunnustaa, mutta olin jo 18 vee kun minua ekan kerran nusssittiin perrseeseen.Mutta auttaisiko ‎se asiaa, kun kerron että sen ekan kerran jälkeen minua 3 seuraavan vuoden aikana pantiin ‎peräaukkoon säännöllisesti 6 päivänä viikossa. Yksi päivä viikosta oli lepopäivä.‎

• PITÄKÄÄ

TURPANNE TUKOSSA JÄRJETTÖMÄT ,-JOILLA EI JÄRKI RIITÄ EES TAJUAMAAN ETTÄ TEIDÄN PITÄÄ LAITTAA TURPANNE TUKKOON !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sillä olette HÄPEÄKSI koko ihmiskunnalle, ja ETTE EES SITÄ käsitä KYSYÄ, että SITÄKÖ VARTEN TE OLETTE TÄNNE TULLEET PÄLLISTELEMÄÄN ja ÄLLISTELEMÄÄN !!!

JOS OOTTE NOIN TÄYSIN AVUTTOMIA, ettekä MUUTA TAJUA, kuin PERSSILMÄNNE KUTISEVAN, niin ÄLKÄÄ SITTEN MUUTA TULUKO VAATIMAANKAAN, ja ÄLYTKÄÄ EES PITÄÄ TURPANNETUOSSA !!! --ELUKATKIN OVAT SIVISTYNEEMPIÄ --MENEEKÖ PERILLE,-vai MENEEKÖ SE YLI YMMÄRRYKSEN !!!

• Nettiin ei jää

paljon mitään meitsistä eikä minnekään muuallekaan. Vuokrakämppä annetaan toiselle ja vanha Ooppeli korjataan romuttamolle. Ei oo kyllä ketään kelle mitään jättäiskään perinnöks. Yks mitäänsanomaton ihmiselämä unohdetaan äkkiä.

• jjjchklmbhjknnhhh

Minulla on bittiperintö kahtena salattuna varmuuskopiona. Toiseen on salauksenpurku-salasana pankin tallelokerossa ja toiseen ainoastaan päässä.
      Tarkoitus on, että perikunta saa auki sen, minkä haluan. Mutta ei mm henkilökohtaista viestintää, koska mielestäni yksityisyyden suoja koskee vainajaakin. Varsinaista nettiperintöä en jätä, kun en käytä facebookeja tai vastaavia.

• Minun netti

Minun nettikirjoitteluni ON AINA perustunu Suomen kansan selkäytimeen, ja SEN puolesta oon kirjoittanu melkein ihaN MITÄ SATTUU, KUN PISTÄÄ VIHAKSI JOTKUT ÄÄLIÖMÄISTEN TYYPPIEN MEININGIT, joiden tekojen ja mielipiteitten seuraukset jäävät toisten siivottaviksi. ja kammottavinta on, että joidenkin häpeälliset teot jäävät lopullisesti tulevien sukupolvien hyväksyttäviksi ! Varmaan arvaattekin, mitä tarkoitan .

Joskus OON äimänkäkenä ällistyksestä, että MITEN IHMEESSÄ SUOMEN kansasta löytyykin täysin täryvaapaata ja älytöntä porukkaa. Kun AINA oomme ennen voineet luottaa AIVAN SELVÄÄN JÄRKEEN, ja HYVÄÄN TAHTOON !

Mutta nykyisin vaikuttaa siltä, että jotkut PIIRIT haluaakin saada kaiken sekaisin, ja JÄRJEN ja hyvän järjestyksen pois käytöstä !

Joten kysynkin, että KEITÄ ON NE, jotka haluvat epäjärjestystä ja kaaosta-JÄRJEN TILALLE !----Onko NE EES Suomalaisia, vaiko joitakin ulkomaisia AGITAATTOREITA ???

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      15
      4804
    2. Yritystuet pois ja työeläkevaroilla maksettava valtion velka pois

Nyt on teille kerrottu keino kuinka Suomen velkaongelmasta päästää eroon kertalaakista. Älkää saatanat enää minulle tul
      Maailman menoa
      85
      4251
    3. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      265
      3586
    4. Ylen juttu sisäministeristä oli selvän tarkoitushakuinen

haluttiin vielä vuoden loppuun saada joku "kohu". (Olisiko Yle tehnyt jutun jos sisäministerinä olisi esim. RKP:n, jota
      Maailman menoa
      106
      3074
    5. Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota

Muualla maailmassa yrittäjät elävät asiakkaiden rahoilla, Suomessa palkansaajien maksamilla veroilla. Palkansaajahan ma
      Maailman menoa
      41
      2633
    6. 24
      1961
    7. Ulkoministeriön konsulipäällikkö arvostelee rajusti Haavistoa: "Täällä on pelon ilmapiiri"

"– Täällä on ministerin toimien takia aivan selvästi pelon ilmapiiri. Jos sellaisen annetaan pesiytyä virkamieskulttuuri
      Maailman menoa
      7
      1795
    8. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      99
      1723
    9. Mikä on pahinta

Mitä kaivattusi voisi tehdä sinulle?
      Ikävä
      230
      1695
    10. Pyydän anteeksi etten osannut ratkaista

Mitään muuta kuin lähtemällä. Et oikein tullut vastaan etkä kuunnellut. Tuntui että minun piti koittaa sopia ja sovitell
      Ikävä
      71
      1631
    Aihe