Imovane apu kaikkeen

imovanemies

Olen syönyt jo aika kauan tuota Imovanea ja huomannut että se on ainoa lääke joka auttaa kaikkeen. Lopetin taas yhdet muut lääkkeet paniikioireisiin kun ei ne tunnu tehoavan, mutta Imovane auttaa paniikioireisiinkin! Päivällä en ota mitään, mutta illalla puolikas Imovane ja olen taas iloisella ja rennolla mielellä. Sitten toinen puolikas ja pari tuntia valveilla kunnes menen nukkumaan. Tällä lailla minulla ainakin ko. lääke toimii eikä ole tarvinnut nostaa annostusta.

Kaikki muut lääkkeet mitä olen kokeillut vaivoihini eivät ole toimineet tai sitten tole on noussut niin ettei ole järkeä ruveta nappien orjaksi. Esim Xanor ja muut sen tapaset lääkkeet turrutti mielen ja lopuksi sai popsia koko ajan että toimisi, Imovane toimii mulla monta tuntia, siis se puolikas ja nukun hyvin ainakin 10h

Mainitsin lääkärilleni että nämä Imovanet toimii mulla muihinkin oireisiin kun unettomuuteen, mutta hän sitten oli tosi jyrkkänä että ne on unilääkkeitä eikä niitä saa päivällä käyttää jne. ja kirjoitti mulle tuommoisen jonkun paskan lääkkeen joka ei toiminut mun näihin muihin ongelmiin. Miksi en saisi lääkäreiden mielestä käyttää Imovanea päivällä jos se kerta toimii mulla? lääkehän ei enää tietenkään nukuta minua mutta sitten kun on nukkumaanmenoaika, niin saan paremmin tietty unta niillä Imovaneilla kuin Ilman. Jos en Ota Imovanea niin valvon putkeen 2 vuorokautta, joten pakko se on senkin takia niitä käyttää, mutta ennen kaikkea näihin paniikkioireenpoikasiin se on mulle ihan mainio lääke. Lääkärille en uskalla enää sanoa että käytän niitä illalla kun valvon, koska pelkään että reseptiä ei enää uusittaisi jos menisin mainitsemaan että syön nukahtamislääkettä kun valvon.
Mun mielstä se on ihan sama onko se nukahtamislääkettä tai ei, kun kerta se on mulle se oikea lääke.

140

108621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haha

      Imovane on todellakin tarkoitettu vain nukahtamislääkkeeksi lyhytaikaiseen käyttöön. Vaikka tuntuisikin nyt siltä, että se on hyvä lääke kaikkiin mainitsemiisi oireisiin, niin sitä se ei tule olemaan pitemmän päälle. Nimittäin elimistösi tottuu siihen ennenpitkään ja sitten se ei enää vaikutakkaan samallatavalla. Tarvitset sitä yhä enemmän ja enemmän kunnes huomaat, että olet jäänyt siihen koukkuun.
      Paras hoito voisi olla terapia tms kontakti yhdessä esim. jonkin masennuslääkkeen kanssa. Kantsii jutella mielenterveysasiantuntijoiden kanssa, mikä sua parhaiten auttaisi.

      • imovanemies

        olen käyttänyt imovanea jo 3-vuotta, joskus pari vuotta käytin sitä jopa kymmenen pilleriä/illassa, mut vähensin sen ajat sitten yhteen kun ei se kymmenen toimi sen enempää oikeastaan kun tää yks pilleri.

        Terapia, eli puhuminen ei minua auta ja kokeiltu jo sen verran eri lääkkeitä että olen kyllästynyt etsimään jo muita, koska mulla on tämä imovane.

        En mielestäni ole masentunut, päin vastoin, joten masennuslääkkeitä en tarvitse. Ja ainoat mitkä tehoaisi olis sit kunnon benzopohjaiset lääkkeet joihin todella jää koukuun ja mitä saa sit syödä grammoittain päivässä että pysyy paskaolot pois. Nyt voin elää ihan normaalia elämää pelkällä pienellä määrällä imovanea.


      • Tyty
        imovanemies kirjoitti:

        olen käyttänyt imovanea jo 3-vuotta, joskus pari vuotta käytin sitä jopa kymmenen pilleriä/illassa, mut vähensin sen ajat sitten yhteen kun ei se kymmenen toimi sen enempää oikeastaan kun tää yks pilleri.

        Terapia, eli puhuminen ei minua auta ja kokeiltu jo sen verran eri lääkkeitä että olen kyllästynyt etsimään jo muita, koska mulla on tämä imovane.

        En mielestäni ole masentunut, päin vastoin, joten masennuslääkkeitä en tarvitse. Ja ainoat mitkä tehoaisi olis sit kunnon benzopohjaiset lääkkeet joihin todella jää koukuun ja mitä saa sit syödä grammoittain päivässä että pysyy paskaolot pois. Nyt voin elää ihan normaalia elämää pelkällä pienellä määrällä imovanea.

        Sekä ahditustuksiin ja unettomuuteen Olen kokeillut bentsoja useimman vuoden ajan, mutta tolerannsi vain kasvoi
        Nyt pärjääm,7,5 mg , kerran iltapäivällä ja saman verran yöksi, nukun sut kohti hyvin yöni.Näiden ei pitäisi auhuettaa riipuvustaa kuin bentsot
        Kyllä lääkärini mielestä voin näin jatkaa jos ei tarvi nostaa annosta


      • saman huomannut
        Tyty kirjoitti:

        Sekä ahditustuksiin ja unettomuuteen Olen kokeillut bentsoja useimman vuoden ajan, mutta tolerannsi vain kasvoi
        Nyt pärjääm,7,5 mg , kerran iltapäivällä ja saman verran yöksi, nukun sut kohti hyvin yöni.Näiden ei pitäisi auhuettaa riipuvustaa kuin bentsot
        Kyllä lääkärini mielestä voin näin jatkaa jos ei tarvi nostaa annosta

        Juttus oli kuin minun näppikseltä tullut vaikkakin syy miksi näitä tarvitsen on hieman eri(avioero).Samalääke pienessä määrin( ½, ½ / vrk) auttaa olon paranemiseen kuin uneen pääsyyn.Kuitenkin kun lääkärille tästä menin mainitsemaan niin eiköhän loppunut reseptin uusiminen.
        Tietäisiköhän joku viisaampi,miksi kyseinen lääke koetaan lääketieteellisesti käyttäjälleen riskiksi?
        Eikös kyseisen lääkkeen pitäisi olla vähän riippuvuutta aiheuttava?


      • leo.lepotuoli
        imovanemies kirjoitti:

        olen käyttänyt imovanea jo 3-vuotta, joskus pari vuotta käytin sitä jopa kymmenen pilleriä/illassa, mut vähensin sen ajat sitten yhteen kun ei se kymmenen toimi sen enempää oikeastaan kun tää yks pilleri.

        Terapia, eli puhuminen ei minua auta ja kokeiltu jo sen verran eri lääkkeitä että olen kyllästynyt etsimään jo muita, koska mulla on tämä imovane.

        En mielestäni ole masentunut, päin vastoin, joten masennuslääkkeitä en tarvitse. Ja ainoat mitkä tehoaisi olis sit kunnon benzopohjaiset lääkkeet joihin todella jää koukuun ja mitä saa sit syödä grammoittain päivässä että pysyy paskaolot pois. Nyt voin elää ihan normaalia elämää pelkällä pienellä määrällä imovanea.

        Moi! näähän on niin yksilöllisiä. kiva että olet löytänyt sen "oikean". Älä anna "mömmö mikö mömmö" -tyylisten vartijafassejen moralisointien vaikuttaa oloosi ja tapoihisi.

        lääkärit ovat 90 prosenttisesti porukkaa, jotka uskovat kirjaan tai omaan ylijumalaansa (oli se sitten ohjeistus tai pharmaca eli ei kandee kertoa liikaa, jos mostavat siitä äläkän. Suom. sanonta "kel onni on, se onneen kätkeköön" elää ja voi ikävän hyvin.)


      • jönni

        Hei sinä kusipää.vai ehdotatsä uni vaikeuteen mieliala lääkkeitä.mä voin sanoa et mä söin 2vutta mieliala lääkkeitä uni vaikeuteen ja lopuksi tuli sairaala käyntejä viime kesänä 4kertaa.kaikki johtui mieliala lääkkeen johdosta.mun kroppa meni ihan tukkoon.älkää ikinä syökö mieliala lääkkeitä uni vaikeuteen se. On vaarallista.!!!!!!!!.


      • ......

        Olen syönyt joka ilta puolikkaan Imovanea ainakin viisi vuotta. Lääke tehoaa, annostusta ei ole tarvinnut lisätä.
        Melatoniini ei tepsi minuun, näin painajaisia ja nukuin huonommin kuin normaalisti.


      • melia
        ...... kirjoitti:

        Olen syönyt joka ilta puolikkaan Imovanea ainakin viisi vuotta. Lääke tehoaa, annostusta ei ole tarvinnut lisätä.
        Melatoniini ei tepsi minuun, näin painajaisia ja nukuin huonommin kuin normaalisti.

        Sama on minulla, Imovane auttaa nukkumaan, melatoniini ei anna rauhallista unta, tulee myös painajaisunia. Imovanea olen käyttänyt vuosia ja vain ne antavat minulle yhtäjaksoisen unen ja herään aamulla pirteänä valmiina aamun ja päivän touhuihin.
        Lääkärini viime käynnillä puhui minullekin, että olis parempi ottaa mielialalääkettä pieni annos, mutta en suostunut, koska olen lukenut niiden aiheuttamista lopettamisvaikeuksista.


      • lyricaa ja voxraa
        ...... kirjoitti:

        Olen syönyt joka ilta puolikkaan Imovanea ainakin viisi vuotta. Lääke tehoaa, annostusta ei ole tarvinnut lisätä.
        Melatoniini ei tepsi minuun, näin painajaisia ja nukuin huonommin kuin normaalisti.

        Ihmettelen että kuka sitä Imovanea määrää viiden vuoden ajan? Eihän sitä pitäisi määrätä kolmea kuukautta pidemmäksi ajaksi. Vain lyhytaikaisen unettomuuden tilapäiseen hoitoon, siinä kaikki.

        En minä tahdo saada sitä edes unettomuuteen, mutta kaiken maailman psyykelääkemömmöjä kylkä irtoaisi, vaikka niistä tuntui aikaisempien kokeilujen aikana menevän vain ennen selväjärkinen ja hyvällä mielellä oleva polla sekaisin. Yhden psyykelääkekokeilun aikana rupesi tulemaan päähän itselle ennestään täysin vieraita ja sen takia tosi pelottavia joukkosurma-ajatuksia, vaikka olen uskovainen ihminen, joka ei hyväksy kenenkään tappamista, ei edes aborttia. Ne ajatukset loppuivat kun lopetin kyseiset lääkkeet lopulta omin luvin. Lääkäri ei olisi suositellut sitä ja kyseessä oli kuitenkin erään uniklinikan erikoislääkäri. Psyykemömmöjen haitoista viis vaikkei edes olisi masennusta tai ahdistusta, kunhan et ainakaan Imovanea vedä, oli johtopäätös. En palannut enää sen jälkeen koko klinikalle ja nukun yhä vuosien jälkeen huonosti, mutta onneksi 3-4 tunnillakin elää kohtuullisesti, kun ei tarvitse olla työelämässä mukana. Imovanea saan hyvin harvoin, pari kertaa vuodessa kuukaudeksi.


      • JustFine
        lyricaa ja voxraa kirjoitti:

        Ihmettelen että kuka sitä Imovanea määrää viiden vuoden ajan? Eihän sitä pitäisi määrätä kolmea kuukautta pidemmäksi ajaksi. Vain lyhytaikaisen unettomuuden tilapäiseen hoitoon, siinä kaikki.

        En minä tahdo saada sitä edes unettomuuteen, mutta kaiken maailman psyykelääkemömmöjä kylkä irtoaisi, vaikka niistä tuntui aikaisempien kokeilujen aikana menevän vain ennen selväjärkinen ja hyvällä mielellä oleva polla sekaisin. Yhden psyykelääkekokeilun aikana rupesi tulemaan päähän itselle ennestään täysin vieraita ja sen takia tosi pelottavia joukkosurma-ajatuksia, vaikka olen uskovainen ihminen, joka ei hyväksy kenenkään tappamista, ei edes aborttia. Ne ajatukset loppuivat kun lopetin kyseiset lääkkeet lopulta omin luvin. Lääkäri ei olisi suositellut sitä ja kyseessä oli kuitenkin erään uniklinikan erikoislääkäri. Psyykemömmöjen haitoista viis vaikkei edes olisi masennusta tai ahdistusta, kunhan et ainakaan Imovanea vedä, oli johtopäätös. En palannut enää sen jälkeen koko klinikalle ja nukun yhä vuosien jälkeen huonosti, mutta onneksi 3-4 tunnillakin elää kohtuullisesti, kun ei tarvitse olla työelämässä mukana. Imovanea saan hyvin harvoin, pari kertaa vuodessa kuukaudeksi.

        Ihmettele keskenäs vaan. Mä olen joutunut käyttään Imovanea 15 v, mutta eihän se enää auta sekään unettomuuteen. Yleensä otan yhden ja sitten kun se ei ala vaikuttamaan, otan 1/2 tbl. Tosin usein aivan turhaan, kun mikään ei auta. Olen kokeillut kaikki mahdolliset lääkkeet ja hoidot, mutta unta ei tule mistään. Jos sä pärjäät ilman unilääkettä, niin sehän on fine! Kaikki eivät valitettavasti ole kuten sinä.


      • Anonyymi

        Olen käyttänyt. Imovanea monta vuotta. 1 nukahtamiseen ja varalla vierressä 3 x puplikas jos herään yöllä. Juoksin monta vuotta sekä kunnallisella että yksityisellä uusimassa reseptiä. Hyvin tooimi. Sitten olin tyytyväien kun kaapissa väh. 100 tbl.

        Johti siihen että nyt valvon24 h. VITUIKSI MENO


      • Anonyymi
        imovanemies kirjoitti:

        olen käyttänyt imovanea jo 3-vuotta, joskus pari vuotta käytin sitä jopa kymmenen pilleriä/illassa, mut vähensin sen ajat sitten yhteen kun ei se kymmenen toimi sen enempää oikeastaan kun tää yks pilleri.

        Terapia, eli puhuminen ei minua auta ja kokeiltu jo sen verran eri lääkkeitä että olen kyllästynyt etsimään jo muita, koska mulla on tämä imovane.

        En mielestäni ole masentunut, päin vastoin, joten masennuslääkkeitä en tarvitse. Ja ainoat mitkä tehoaisi olis sit kunnon benzopohjaiset lääkkeet joihin todella jää koukuun ja mitä saa sit syödä grammoittain päivässä että pysyy paskaolot pois. Nyt voin elää ihan normaalia elämää pelkällä pienellä määrällä imovanea.

        Yerapia paskaa


      • Anonyymi

        Kun kasaksi suuntasenmieli alahäiriön kanssa päivittäin elää ja lääkärit ei eäsuostu pameja 10mgkirjottaa ni elämän halu välillä ihan maassa.oon joskus 10 mgPamjala kokeillut näin vuosien jälkeen saiasuteeni haluaisin ilonkin päiviä kokea ilman kipuja.suurin syy lääkkeisiin on tuo sairaus kun joskus voi mennä lyjaakin ja toisinaan ollaan ihan maassa.joten se siitä tälläkertaa.kommenttia saa laittaa jos siltä tuntuu..t.jone


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kasaksi suuntasenmieli alahäiriön kanssa päivittäin elää ja lääkärit ei eäsuostu pameja 10mgkirjottaa ni elämän halu välillä ihan maassa.oon joskus 10 mgPamjala kokeillut näin vuosien jälkeen saiasuteeni haluaisin ilonkin päiviä kokea ilman kipuja.suurin syy lääkkeisiin on tuo sairaus kun joskus voi mennä lyjaakin ja toisinaan ollaan ihan maassa.joten se siitä tälläkertaa.kommenttia saa laittaa jos siltä tuntuu..t.jone

        Pari kirjotus virhettä suotta kuitenkin vai......??kyl näistä selvitään kunnialla kuitenkin nä on vaa lääkkeitä......joku ilman joku käyttäen joskus vois kokeilla vähentäen tai ilman ni tietää ainakin mun kohdalla millainen sekopää oob ilman vai onko tää vaan lääkäreiden tapa pitää osa porukasta aina koukussa johonkin aineeseen. ...lääketehtaat tienaa aina.......


      • Anonyymi
        jönni kirjoitti:

        Hei sinä kusipää.vai ehdotatsä uni vaikeuteen mieliala lääkkeitä.mä voin sanoa et mä söin 2vutta mieliala lääkkeitä uni vaikeuteen ja lopuksi tuli sairaala käyntejä viime kesänä 4kertaa.kaikki johtui mieliala lääkkeen johdosta.mun kroppa meni ihan tukkoon.älkää ikinä syökö mieliala lääkkeitä uni vaikeuteen se. On vaarallista.!!!!!!!!.

        Äläpä anna neuvojasi kellekään mieliala lääkkeistä sillä ne kokemukset ovat yksilöllisiä joten jollekin ne voi olla pelastus vaikeaan tilanteeseen toisiin ei pure ollenkaan.


      • Anonyymi
        melia kirjoitti:

        Sama on minulla, Imovane auttaa nukkumaan, melatoniini ei anna rauhallista unta, tulee myös painajaisunia. Imovanea olen käyttänyt vuosia ja vain ne antavat minulle yhtäjaksoisen unen ja herään aamulla pirteänä valmiina aamun ja päivän touhuihin.
        Lääkärini viime käynnillä puhui minullekin, että olis parempi ottaa mielialalääkettä pieni annos, mutta en suostunut, koska olen lukenut niiden aiheuttamista lopettamisvaikeuksista.

        Mielialan lääkkeen lopettamis vaikutus . Se on yksilöllinen, ei tuota mitään haittaa ihmiselle kun lopettaa vähän kerrallaan. Monet lopettavat parin viikon sisällä , se on liian lyhyt aika.
        Joten harvoinpa nämä joilla lopettaminen on sujunut hyvin siitä mainitsevat, ainoastaa nämä ovat julistamassa jotka jostain syystä ovat kokeneet lopettamisen vaikeana.
        Miten tekee arvailut asioista toisten ihmisten jauhamisesta , kun itse voi ainoastaan kokeilemalla asiaa tehdä omat päätöksensä .
        Jos lukis kaikkien kommentteja lääkkeistä niin ei uskaltais ottaa mitään, sillä aina on joku valittamassa lääkkeistä, ja usein heidän oireensa johtuu muista asioista se kun lääkkeen lopettamisesta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pari kirjotus virhettä suotta kuitenkin vai......??kyl näistä selvitään kunnialla kuitenkin nä on vaa lääkkeitä......joku ilman joku käyttäen joskus vois kokeilla vähentäen tai ilman ni tietää ainakin mun kohdalla millainen sekopää oob ilman vai onko tää vaan lääkäreiden tapa pitää osa porukasta aina koukussa johonkin aineeseen. ...lääketehtaat tienaa aina.......

        Voi näitä ennakkoluuloja , lääkkeet annetaan sairautta lievittämiseen joten ei lääkärillä ole mitään syytä ” koukuttaa” ketään , ja nyky lääke
        systeemissä saa apteekista itse valita vastaavan lääkkeen, joka sisältää samoja aineita kun se mikä on kirjoitettu reseptiin. Siis eri tehtaan tuote

        Kyllä kai lääketehtaat tienaa tuotteillaan kuten muutkin tehtaat tekevät, muutenhan lääkkeitä ei edes valmistettaisi, heillä on ihmisiä töissä joille palkka pitää maksaa, rakennukset ja koneet myös maksavat ja raaka aine , niin että ilman kuluja ei tehdasta pidetä pystyssä eikä työläiset tee työtään ilmaiseksi siis palkka. Pitää saada työstään . Niin että kunhan ihmiset lopettaisivat joskus nämä ennakkoluulot niin lääkäreistä kun lääkkeistäkin niin olis ymmärtämys paremmalla puolella sitä mikä on fakta . Ärsyttää joskus yksinkertaiset toteamukset asioista joista euåi tiedetä yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Tyty kirjoitti:

        Sekä ahditustuksiin ja unettomuuteen Olen kokeillut bentsoja useimman vuoden ajan, mutta tolerannsi vain kasvoi
        Nyt pärjääm,7,5 mg , kerran iltapäivällä ja saman verran yöksi, nukun sut kohti hyvin yöni.Näiden ei pitäisi auhuettaa riipuvustaa kuin bentsot
        Kyllä lääkärini mielestä voin näin jatkaa jos ei tarvi nostaa annosta

        Voisitko sanoa lääkärin joka kirjoittaa 2 imovane 7,5mg missä ottaa vastaan . Oma lääkäri jäi eläkkeelle. Toivoton


      • Anonyymi
        lyricaa ja voxraa kirjoitti:

        Ihmettelen että kuka sitä Imovanea määrää viiden vuoden ajan? Eihän sitä pitäisi määrätä kolmea kuukautta pidemmäksi ajaksi. Vain lyhytaikaisen unettomuuden tilapäiseen hoitoon, siinä kaikki.

        En minä tahdo saada sitä edes unettomuuteen, mutta kaiken maailman psyykelääkemömmöjä kylkä irtoaisi, vaikka niistä tuntui aikaisempien kokeilujen aikana menevän vain ennen selväjärkinen ja hyvällä mielellä oleva polla sekaisin. Yhden psyykelääkekokeilun aikana rupesi tulemaan päähän itselle ennestään täysin vieraita ja sen takia tosi pelottavia joukkosurma-ajatuksia, vaikka olen uskovainen ihminen, joka ei hyväksy kenenkään tappamista, ei edes aborttia. Ne ajatukset loppuivat kun lopetin kyseiset lääkkeet lopulta omin luvin. Lääkäri ei olisi suositellut sitä ja kyseessä oli kuitenkin erään uniklinikan erikoislääkäri. Psyykemömmöjen haitoista viis vaikkei edes olisi masennusta tai ahdistusta, kunhan et ainakaan Imovanea vedä, oli johtopäätös. En palannut enää sen jälkeen koko klinikalle ja nukun yhä vuosien jälkeen huonosti, mutta onneksi 3-4 tunnillakin elää kohtuullisesti, kun ei tarvitse olla työelämässä mukana. Imovanea saan hyvin harvoin, pari kertaa vuodessa kuukaudeksi.

        No mä olen saannut reseptin uusittua noin 15 vuotta


    • imovanenainen

      Sama mulla. En tule toimeen ilman Imovanea ja otan sitä illalla myös puolikkaan ja yöksi kokonaisen, Siitä tulee valveila tosi hyvä fiilis.
      Ainoa ongelma mulla vain on kun lääkäri kirjoittaa reseptiin 1 tabletti iltaisin tilapäisen unettomuuden hoitoon, niin sitten kun pitäisi uusia resepti, niin lääkäri laskeekin että entisiäkin pitäsi olla jäljellä, eikä kirjoita uutta ennenkuin melkein kaikki on käytetty, sen laskujen mukaan. Tästä on seurauksena se, että joudun olemaan vallan ilman jonkin aikaa ja se on raskasta aikaa se. Valvon ja valvon ja valvon. Mutta vaikka kuinka lupaan itselleni, että kun taas saan uudet lääkkeet käteeni, niin en ota kuin yhden illalla unettomuuteen. Mutta aina sorrun ottamaan se puolikkaan jo illalla klo 20 aikohin ja valvon ja olen iloinen koko illan sinne klo 24 saakka jolloin otan sen kokotabun ja menen pehkuihin. Tää sama kierre jatkuu aina vaan. Nää neljä tuntia jotka iloitsen sen puolitabun voimalla on mulle tärkeitä. En käytä alkoholia, enkä mitään muita lääkkeitä.
      Mikä siinä on, että en omalla rahallani voi ostaa Imovaneja. Minusta Imovanessa ei ole mitän pahaa ja tuntuu kuin olisin jokin lääkärin silmätikku. Kertokaas, miten te saatte niitä lääkkeitä niin paljon että voitte nauttia sen ylimääräisen puolikkaan????????
      No oishan siihen keino, että käskis jonkin sellasen kaverin joka ei niitä tarvitse hommata resepti ja ostaa sitten siltä. Pakko kai sellaiseen on kohta turvauduttava.

      • kokenut

        Lääkärille ei kantsi selittää mitään, senkun uusii reseptin. Olen itse syönyt Imovanea noin 11 vuotta ja koko ajan on riittänyt yksi tabletti, joskus jopa puolikas.Koska minulla on kipuja, se on parempi kuin kipulääke, eikä tee yhtään tokkuraiseksi.
        Voi olla että tulee riippuvuus, mutta mitä sitten. Sitten riiputaan. Ei ole paha juttu minusta kaiken muun rinnalla.


      • Tyty
        kokenut kirjoitti:

        Lääkärille ei kantsi selittää mitään, senkun uusii reseptin. Olen itse syönyt Imovanea noin 11 vuotta ja koko ajan on riittänyt yksi tabletti, joskus jopa puolikas.Koska minulla on kipuja, se on parempi kuin kipulääke, eikä tee yhtään tokkuraiseksi.
        Voi olla että tulee riippuvuus, mutta mitä sitten. Sitten riiputaan. Ei ole paha juttu minusta kaiken muun rinnalla.

        Lääkärillesi että käytät Imovanoea pyös päivsin
        Koska hän vaihaitisi lääkkeeksi esim. Stetolid
        Joka on todella riippuvaisuutta aihueittuva lääke.

        Olen saanut vakuuksesn lääkärlitäni ettei Imovane ole des lähellä Stesolidia tai muita benstoja.


      • ko ?
        kokenut kirjoitti:

        Lääkärille ei kantsi selittää mitään, senkun uusii reseptin. Olen itse syönyt Imovanea noin 11 vuotta ja koko ajan on riittänyt yksi tabletti, joskus jopa puolikas.Koska minulla on kipuja, se on parempi kuin kipulääke, eikä tee yhtään tokkuraiseksi.
        Voi olla että tulee riippuvuus, mutta mitä sitten. Sitten riiputaan. Ei ole paha juttu minusta kaiken muun rinnalla.

        Olet syönyt 11-vuotta Imovanea ja vielä toimii??
        Minä olen syönyt pari vuotta ja yksi tabletti meinaa olla liian vähän.
        Sitä ennen käytin Stilnoc- nimistä nukahtamislääkettä, mutta se ei toiminut alkuunkaan ja sainkin lääkärin kirjoittamaan Imovanea. Ongelma mulla on se, että miten saisin lääkärin kirjoittamaan "2 tablettia iltaisin jne"
        Olen yrittänyt käyttää myös Valeriaanaa yksistään ja Imovanen lisäksi, mutta sillä ei ollut mitään merkitystä. Ja se lääkärin pässinpää ei kirjota mulle enempää sitä Imovanea. Pian ottaa entisetkin pois. Pitääkin laittaa joku kaveri lääkäriin. niinkuin tuo imovanenainen tuossa suunnitteli.


      • riippuvainen
        kokenut kirjoitti:

        Lääkärille ei kantsi selittää mitään, senkun uusii reseptin. Olen itse syönyt Imovanea noin 11 vuotta ja koko ajan on riittänyt yksi tabletti, joskus jopa puolikas.Koska minulla on kipuja, se on parempi kuin kipulääke, eikä tee yhtään tokkuraiseksi.
        Voi olla että tulee riippuvuus, mutta mitä sitten. Sitten riiputaan. Ei ole paha juttu minusta kaiken muun rinnalla.

        Aivanku mun kertomaa,toi .Aina ollaan huolissaan joutumisesta koukkuun johonki.kuitenki ihmiset on useimmiten koukussa johonki aineisiin eli kemiaan.Alkoholi on myös sallittu huume ja sen käyttäytymisesstä ei olla niinkään tarkkana vaikka vetäis joka ilta mäyräkoiran naamariin unen saantiin ja yöllä herätessä lisää.Lukasin netistä kirjotuksen ooppiumin historiasta kuinka se oli sallittu lääke aine vielä vuosisadan alkuaikoina ja sitä sai reseptivapaasti senku haki ja makso.Mä otan 2 tapua ennen nukkumaaan menoa ja ei tuu mieleenkään ottaa päivisin jolloin mä duunaan kaiken laista.mun elämään kuuluu kaks tärkeetä juttua nimittäin lepo ja toiminta.Ilman että mä saan liikuntaa ja aikaseks jotain päivisin musta tuntuu lepoki turhalta mutta ku mä lepään ja nukun välillä tosi pitkään ja pidän lepoaikoja ne edeltää toimintaa.Kunnon aamu unet on ihmis keholle välttämättömiä sen korjausmekanismin ja käsittämättömien palautus järjestelmien toiminnalle.toi asia usin unohdetaan ja kompastutaan lillukanvarsiin.Jos mä en saa enää lääkettä yöks nukahtamiseen mulla on konstit vähissä koska mun nukahtamis refleksi ei enää toimi.Tää on sen takia koska mä oon jo eläny pitkän elämän ja mun päivät vähenee ja mä tartten poppamiehiä ja kemiaa.Hyviä öitä ja nukkukaa aamusin välillä kunnolla pommiin ja antakaa lastenki tehdä samoin.


      • yli kymmenen vuotta imoja
        ko ? kirjoitti:

        Olet syönyt 11-vuotta Imovanea ja vielä toimii??
        Minä olen syönyt pari vuotta ja yksi tabletti meinaa olla liian vähän.
        Sitä ennen käytin Stilnoc- nimistä nukahtamislääkettä, mutta se ei toiminut alkuunkaan ja sainkin lääkärin kirjoittamaan Imovanea. Ongelma mulla on se, että miten saisin lääkärin kirjoittamaan "2 tablettia iltaisin jne"
        Olen yrittänyt käyttää myös Valeriaanaa yksistään ja Imovanen lisäksi, mutta sillä ei ollut mitään merkitystä. Ja se lääkärin pässinpää ei kirjota mulle enempää sitä Imovanea. Pian ottaa entisetkin pois. Pitääkin laittaa joku kaveri lääkäriin. niinkuin tuo imovanenainen tuossa suunnitteli.

        juju syoda imovanea pitkaan on siina etta vaihtelet annosta tarpeesi mukaan.
        joskus riittaa puolikas joskus kokonainen(viikon tai kuukauden)
        tarpeen mukaan kaksi.
        pida valilla vali paiva milloin et ota imoa...ei ahittaa vaikka et nuku..mutta nollaat toleranssisi.
        jos tosiaan tarvitset kaksi paivassa niin haet 100 kappaleen reseptin yhdelta laakarilta ja toisen toiselta,nain voit pyorittaa 3-5laakarin resepteja ja pitaa itsesi pillereissa.


      • etelänimovanemies

        oli pakko tulla etsimään kokemusta imovanesta. Vaikka kuulosta hurjalta asialta, en ole nukkunut kokonainen yö 19 vuoteen.

        välillä sairaslomalla välillä työssä. tuo unettomuus on niin invalidisoiva.

        kun olen taas valvonut kahden vk putki. pakko lääkärille. käytän seroquel tavalla uneen saamiseen, sen lisäksi että otan 500mg yöksi. nyt lääkäri määräsi minulle 2 tb imovanea yöksi.

        imovanea on nukahtamislääke ja pitäisi melkein saman tie sänkyyn.

        imovanen kanssa en myöskään nukun.... oikeasti mikään vitun lääke ei autta mihinkään. eilen otin 2.5 tb...

        Ma vien lääkkeet apetkiin ettei tule käytetty väärin...
        yhtä asia pelkän... pelkoa että sekoa... ja se pelko on todellinen!!!

        sitten vielä pitäisi käydä työssä olla vitun reipas jne...


        mutta hyvä ihmiset se mitä tarvitsemme on rakkautta. Ja kuten väitän : Rakkaus ei paranna sairautta mutta voi lievittää sen oireita...
        Suomessa hoidetaan ihmisiä lääkkeillä. Unohdetaan että ihminen on kokonaisuus,…

        mutta lopetan tähän… hyvää pääsiäistä kaikille!!


      • teenkin
        yli kymmenen vuotta imoja kirjoitti:

        juju syoda imovanea pitkaan on siina etta vaihtelet annosta tarpeesi mukaan.
        joskus riittaa puolikas joskus kokonainen(viikon tai kuukauden)
        tarpeen mukaan kaksi.
        pida valilla vali paiva milloin et ota imoa...ei ahittaa vaikka et nuku..mutta nollaat toleranssisi.
        jos tosiaan tarvitset kaksi paivassa niin haet 100 kappaleen reseptin yhdelta laakarilta ja toisen toiselta,nain voit pyorittaa 3-5laakarin resepteja ja pitaa itsesi pillereissa.

        juuri noin.. Elikkä joudun käymään valittamassa usealla n.2-3lääkärillä että saisi Alproxia tai jotain muuta. Alproxiinkin pääsy oli hirveän vaivan jälkeen.

        Olen joutunut lukemaan netistä tietoa ja oireita eri ongelmille, kuten paniikkihäiriö, ahdistushäiriö jne. että saan juuri sitä bentsoa mitä haluan, kun ei niille kai voi suoraan sanoa että haluun Rivatril ja sillä sipuli.

        Arvaa vaan onko halpaa kierellä ykstyisellä ja kaupunkilla ja ties missä.

        Seuraava kohde jos ei ala heruu niin menen psykiatrille ja sieltä ainakin saa luultavasti jonkun aikaan kun jo "riippuvainen mukamas on".


        Vittuuun kaikki SSRI ym. paskat


      • exnarkki
        Tyty kirjoitti:

        Lääkärillesi että käytät Imovanoea pyös päivsin
        Koska hän vaihaitisi lääkkeeksi esim. Stetolid
        Joka on todella riippuvaisuutta aihueittuva lääke.

        Olen saanut vakuuksesn lääkärlitäni ettei Imovane ole des lähellä Stesolidia tai muita benstoja.

        STESOLID on PERÄRUISKE, se on sama aine kuin diapam, mutta nestemäisenä (ruiskeena) kyseistä lääkettä saa myös suunkautta (oraalisususpensiona) sekä suppona. Niin ja tietysti tablettina...


      • mölökky

        Sama täällä. Yleensä ihmiset ottavat Imovanensa ennen nukkumaanmenoa. Minä taas en saa päivää käyntiin, ellen aamulla heti herättyäni ota Imovanea naamariin. Illalla uni tulee ilmankin. Olen aina kärsinyt sosiaalisten tilanteiden pelosta ja Imovane tekee minut rennoksi ja lupsakaksi kaveriksi. Sama annos on toiminut jo pitkään, ei ole teho laskenut mihinkään. Olenkohan sitten väärinkäyttäjä? Elämääni Imovane kuitenkin on tuonut uutta puhtia, päivät eivät mene sängyssä flegmaattisena maatessa kuten ennen.


      • imovanepaniikki
        mölökky kirjoitti:

        Sama täällä. Yleensä ihmiset ottavat Imovanensa ennen nukkumaanmenoa. Minä taas en saa päivää käyntiin, ellen aamulla heti herättyäni ota Imovanea naamariin. Illalla uni tulee ilmankin. Olen aina kärsinyt sosiaalisten tilanteiden pelosta ja Imovane tekee minut rennoksi ja lupsakaksi kaveriksi. Sama annos on toiminut jo pitkään, ei ole teho laskenut mihinkään. Olenkohan sitten väärinkäyttäjä? Elämääni Imovane kuitenkin on tuonut uutta puhtia, päivät eivät mene sängyssä flegmaattisena maatessa kuten ennen.

        Täältähän löytyi kunnon viestiketju juuri tästä mieltä askarruttavasta aiheesta! Eli kun juuri tämä teho -imovane on ollut itsellä monta vuotta käytössä, enemmän tarvittaessa, mutta säännöllisen epäsäännöllisesti olen sitä käyttänyt. Tosin käyttö jäi hieman vähemmälle, kun aloitettiin masennus-paniikkilääkitys, mutta mikä sitten pikkuhiljaa yritetään lopettaa. tosin nyt taidan tarvita uutta lääkettä tähän, koska paniikkioireet ovat suurin syy sille, etten aina nuku. tai saatan nukkua, mutta uni viivästyy rajusti. yhteen aikaan oli vaiheita, että kuuntelin aamupostin tulemisen luukusta sisään, sydän vain hakkaa, eikä ole siihenkään mennessä rauhoittunut. imovanea en tykännyt ottaa, vaikka tehoaa jopa puolet tai siitä jopa alle. seuraava päivä on aina hieman sumuinen, mutta parempi kuin ei olisi unta ollut ollenkaan. yrittänyt olen päästä eroon tämmöisistä kaikenlaisista lääkkeistä, mutta herkkyys jne pienikin stressi ja panikointialttius aiheuttavat tämän kierteen, ja unettomuus pahentaa oloa. nyt haluaisin taas jonkun paniikkilääkkeen, kun taas löytyisi se itselle sopiva. pienikin annostus varmasti riittäisi, mutta tuo mitä söin, oli enemmän masennukseen käytettävää, mikä piristi itseä välillä aivan liikaa. menin hiukka ylikierroksilla, mutta olo oli suht hyvä : ) kellään kokemuksia, mikä paras apu panikointiin? ja miten se ilmenee? kun itselle monta diagnoosia tehty, mutta luulenpa vain, että tuo on syy moneen tai jopa kaikkeen. sydän hakkaa ja ahdistaa.. stressi, vaatimustaso korkeat itsellä ja todella syvällä käyn välillä tunteiden kanssa, mitä väsymys entisestään lisää.


      • paniikista pelastunu
        imovanepaniikki kirjoitti:

        Täältähän löytyi kunnon viestiketju juuri tästä mieltä askarruttavasta aiheesta! Eli kun juuri tämä teho -imovane on ollut itsellä monta vuotta käytössä, enemmän tarvittaessa, mutta säännöllisen epäsäännöllisesti olen sitä käyttänyt. Tosin käyttö jäi hieman vähemmälle, kun aloitettiin masennus-paniikkilääkitys, mutta mikä sitten pikkuhiljaa yritetään lopettaa. tosin nyt taidan tarvita uutta lääkettä tähän, koska paniikkioireet ovat suurin syy sille, etten aina nuku. tai saatan nukkua, mutta uni viivästyy rajusti. yhteen aikaan oli vaiheita, että kuuntelin aamupostin tulemisen luukusta sisään, sydän vain hakkaa, eikä ole siihenkään mennessä rauhoittunut. imovanea en tykännyt ottaa, vaikka tehoaa jopa puolet tai siitä jopa alle. seuraava päivä on aina hieman sumuinen, mutta parempi kuin ei olisi unta ollut ollenkaan. yrittänyt olen päästä eroon tämmöisistä kaikenlaisista lääkkeistä, mutta herkkyys jne pienikin stressi ja panikointialttius aiheuttavat tämän kierteen, ja unettomuus pahentaa oloa. nyt haluaisin taas jonkun paniikkilääkkeen, kun taas löytyisi se itselle sopiva. pienikin annostus varmasti riittäisi, mutta tuo mitä söin, oli enemmän masennukseen käytettävää, mikä piristi itseä välillä aivan liikaa. menin hiukka ylikierroksilla, mutta olo oli suht hyvä : ) kellään kokemuksia, mikä paras apu panikointiin? ja miten se ilmenee? kun itselle monta diagnoosia tehty, mutta luulenpa vain, että tuo on syy moneen tai jopa kaikkeen. sydän hakkaa ja ahdistaa.. stressi, vaatimustaso korkeat itsellä ja todella syvällä käyn välillä tunteiden kanssa, mitä väsymys entisestään lisää.

        Neuvottele lääkärisi kanssa, Opamoxista. Minun paniikkihäiröön kokeiltiin ensin kaikki silloiset psyyken lääkkeet - ei mitään apua. Sitten lääkärini päätti, että kohdallani "ihmiskokeet" näillä lääkkeillä lopetetaan. Lääkärini ("henkilääkärini"perhetuttu) määräsi minulle silloin Oxepamia (ei enää myynnissä, sillä nimellä), 1 tabletti, ennen töihin menoa aamupalan yhteydessä olosta riippumatta ja sitten päivällä tuntemusten mukaan yksi tabletti. Liikkumavara oli 1-4 tablettia (15 mg) päivässä. Koskaan en tarvinnut neljää tablettia. Mutta paniikkihäiriöt jäivät pois miltei heti kun hoito aloitettiin! Tuosta on aikaa jo parikymmentä vuotta. Minulla toimi - olen lääkärilleni ikuisesti kiitollinen! Riippuvuutta ei muodostunut, vaikka käytin vuoden yhtäjaksoisesti. Nyt otan joskus harvoin tarvittaessa - purkki kestää kauan.
        Lääkärini piti minulle "kurssin", miten lääkettä käytetään oikein, mm. ehdoton alkoholikielto silloin kun lääkettä on ottanut. Tosi asia siis on, että riippuvuutta ja toleranssin nousua ei synny jos noudattaa annettuja ohjeita - sanoi lääkärini ja oli ainakin minun kohdalla oikeassa!


      • MARYMARYJANE
        etelänimovanemies kirjoitti:

        oli pakko tulla etsimään kokemusta imovanesta. Vaikka kuulosta hurjalta asialta, en ole nukkunut kokonainen yö 19 vuoteen.

        välillä sairaslomalla välillä työssä. tuo unettomuus on niin invalidisoiva.

        kun olen taas valvonut kahden vk putki. pakko lääkärille. käytän seroquel tavalla uneen saamiseen, sen lisäksi että otan 500mg yöksi. nyt lääkäri määräsi minulle 2 tb imovanea yöksi.

        imovanea on nukahtamislääke ja pitäisi melkein saman tie sänkyyn.

        imovanen kanssa en myöskään nukun.... oikeasti mikään vitun lääke ei autta mihinkään. eilen otin 2.5 tb...

        Ma vien lääkkeet apetkiin ettei tule käytetty väärin...
        yhtä asia pelkän... pelkoa että sekoa... ja se pelko on todellinen!!!

        sitten vielä pitäisi käydä työssä olla vitun reipas jne...


        mutta hyvä ihmiset se mitä tarvitsemme on rakkautta. Ja kuten väitän : Rakkaus ei paranna sairautta mutta voi lievittää sen oireita...
        Suomessa hoidetaan ihmisiä lääkkeillä. Unohdetaan että ihminen on kokonaisuus,…

        mutta lopetan tähän… hyvää pääsiäistä kaikille!!

        Elikkä ratkaisu ogelmiisi on todella helppo! Viikoloppuna hommaat itsellesi jostai cannabista ja käännät sätkän siitä. Olen noin 99% varma, että et tule pettymään. ja ei tarvi unen takia itkeä enään. EI AIHEIUTA RIIPPUVUUTTA EHKÄ PIENEN, HELPOSTI VOI VAIKKA JOKA ILTA VUODEN AJAN VETÄÄ YHEN SÄTKÄN JA LOPETTAA SEINÄÄN, KORKEINTAA SEURAAVANA PÄIVÄNÄ TEKISI MIELI ÄLYTTÖMÄSTI POLTTAA SE JOINTTI TAAS ETTÄ SAISI UNTA, MUTTA EI KANNATA, ON 5 PÄIVÄÄ POLTTAMATTA ETTÄ EI TEE ENÄÄN MIELI POLTTAA JA SITTEN JUOKSULENKKI ILTASIN n. 20-30min ja suihkun kautta nukkumaan. JA HYVÄSSÄ LYKYSSÄ ONGELMAT ON POIS! JOS EI NI AINA JOINTTI SITTEN JELPPAA!


      • Ansku-72

        Heippa !
        Lueskelin nyt vasta (aiheen tullessa omalle kohdalle esiin) näitä keskusteluja ja tunnen itseni niin kohtalotoveriksi kanssasi.
        Minä olen syönyt ensimmäisen kerran imovanea vuonna 1991 elikkä minulle on tullut 20 vuotta täyteen imovanen käytössä. Olen 28 vuotias.
        Kärsin paniikkihäiriöstä, jonka sain silloin -90 kun vanhempi tyttäreni syntyi.
        Nukkuminen oli todella vaikeaa ja äitini "tarjosi" minulle ensimmäisen imovanen. Se toimi ja toi helpotusta elämään niinä kolmena iltana, kun sitä kokeilin ja pyysin saada lääkkeet myös itselleni.
        Minulla on ollut omalääkäri, joka on kirjoittanut alkuun 1-1 1/2 tab. iltaisin unettomuuteen, mutta lääkäreiden tiukennettua otetta lääkkeiden jakamisessa, sain minäkin ohjeistuksen ottaa vain 1 tab. illassa.
        Aikaisemmin otin imovanesta puolikkaan noin klo 21-22 ja se antoi turvallisen ja helpottuneen olon ja minä pystyin rauhoittumaan katsomaan televisiota tai lukemaan tms. Oikeastaan odotin iltaa ja sitä rauhaa, joka siitä laskeutuu päälle. Kun sitten menin puolen yön aikaan nukkumaan otin sen yhden tabletin, jonka turvin nukuin todella hyvät yöunet.
        Minulle lääkäri kirjoittaa 100 tabl. kerralla ja valitettavasti aina välillä otan edelleen sen puolikkaan muutaman tunti ennen nukkumaan menoa.
        En myöskään juo, kuin ehkä kerran vuodessa, korkeintaan kaksi ja silloinkaan en koskaan juo tolkkua pois itseltäni vaan juomiseni on todella asiallista. Tämä johtunee varmaan siitäkin, kun krapulassa paniikki on todella pahana päällä. Ennemmin juomatta, kuin tahallaan panikointia.
        Oma lääkärini vaihtuio terveyskeskuksessa ja tämä teki elämäni painajaiseksi. uusi lääkäri alkoi ohjailla käyttöäni vähemmäksi tuostakin ja tunsin todella suurta pettymystä. Ymmärrän väärinkäyttäjät tai niitä hankkivat, jotka sitten niitä eteenpäin myyvät, mutta minun kohdallani näin ei ole. Tuntuu kuuin lääkäri olisi suunnilleen ajanut minut mielummin ottamaan sen pari olutta illalla kuin imovanen ??? Sain tarpeekseni ja etsin oman vanhan omanlääkärini käsiin (yksityiseltä puolelta) ja homma toimiii taas.
        Mutta en todellakaan voi käsittää kuinka tuo imovane saa lääkärit niin negatiiviseksi. Jokainen tapaus pitäisi käydä läpi henkilökohtaisesti ja taustat kartoittaen. Minäkin olen valmis menemään mihin tahansa seulaan, jossa voidaan tarkastaa vaikka kuukausittain, etten käytä mitään huumaavaa, alkoholia tms. vaan imovanea, joka todella tuo helpotusta elämään iltaisin.
        Mietin jo ennenkuin löysin oman lääkärini uudelleen tuota vaihtoehtoa, että pyydän jotakin tuttavaani, joka lääkettä ei käytä hakemaan itselleen sen 30 tab. paketin itselleni ja minä sitten voin ostaa lääkkeet häneltä. Koen sen kuitenkin vääräksi tavaksi, mutta alkaa tuntua siltä, että joskus meidän "ei narkkistenkin" on alettava pelleilemään, jotta normaali elämä onnistuisi.
        Olisi kiva tietää mitä sinulle kuuluu nyt, olit kirjoittanut tuon aloitustekstisi vuonna 2004 !


      • jonksuli
        exnarkki kirjoitti:

        STESOLID on PERÄRUISKE, se on sama aine kuin diapam, mutta nestemäisenä (ruiskeena) kyseistä lääkettä saa myös suunkautta (oraalisususpensiona) sekä suppona. Niin ja tietysti tablettina...

        Stesolidia myydään ainakin 5:den ja 10 mg tabletteina joten ei se pelkkä peräruiske ole.Tiedän asian kun mulla on Stesolid 10m kahdesti päivässä ja tabletteina.


      • HUUDETAAN PRKL
        MARYMARYJANE kirjoitti:

        Elikkä ratkaisu ogelmiisi on todella helppo! Viikoloppuna hommaat itsellesi jostai cannabista ja käännät sätkän siitä. Olen noin 99% varma, että et tule pettymään. ja ei tarvi unen takia itkeä enään. EI AIHEIUTA RIIPPUVUUTTA EHKÄ PIENEN, HELPOSTI VOI VAIKKA JOKA ILTA VUODEN AJAN VETÄÄ YHEN SÄTKÄN JA LOPETTAA SEINÄÄN, KORKEINTAA SEURAAVANA PÄIVÄNÄ TEKISI MIELI ÄLYTTÖMÄSTI POLTTAA SE JOINTTI TAAS ETTÄ SAISI UNTA, MUTTA EI KANNATA, ON 5 PÄIVÄÄ POLTTAMATTA ETTÄ EI TEE ENÄÄN MIELI POLTTAA JA SITTEN JUOKSULENKKI ILTASIN n. 20-30min ja suihkun kautta nukkumaan. JA HYVÄSSÄ LYKYSSÄ ONGELMAT ON POIS! JOS EI NI AINA JOINTTI SITTEN JELPPAA!

        Vaikka kuinka hyvää asiaa kertoisit, niin ÄLÄ HUUDA. Jää (multakin) teksti lukematta.


      • diana

        Missä nykopp?


      • Anonyymi
        kokenut kirjoitti:

        Lääkärille ei kantsi selittää mitään, senkun uusii reseptin. Olen itse syönyt Imovanea noin 11 vuotta ja koko ajan on riittänyt yksi tabletti, joskus jopa puolikas.Koska minulla on kipuja, se on parempi kuin kipulääke, eikä tee yhtään tokkuraiseksi.
        Voi olla että tulee riippuvuus, mutta mitä sitten. Sitten riiputaan. Ei ole paha juttu minusta kaiken muun rinnalla.

        Minulle tuli tottumus Imovaneen kolmessa viikossa. Kun kerroin sen lääkärille, unilääke vaihdettiin toiseen. Myös jos tulee riippuvuus, lääke voidaan vaihtaa. Toisaalta muistan että välillä oli vaikeata saada unilääkettä, mutta kun selitin lääkärille, että minun unettomuuteni johtuu siitä, kun minulle tuli aivoverenvuoto keskiaivoihin. Nyt olen kuulemma käyttänyt markkinoiden kaikkia unilääkkeitä. Tsolpideemilla nukun 3-5 tuntia yhteen kyytiin - ja kun herään (minulla on tietokone sängyn vieressä) katson areenasta jotain teeveeohjelmaa - ja nukahdan 1-2 tunniksi - ja kun herään katson vielä sittenkin ohjelmaa ja nukahdan. Tämä ei tietenkään välttämättä onnistu, jos käy töissä. Jos on pakko mennä töihin ja on nukkunut vain vähän. Tsolpideemi on siitä hankala lääke, että jos ei ole nukkunut sillä 8 tuntia, saattaa olla herättyään hajamielinen ja huonolla tuurilla vaikka nukahtaa matkalla töihin autoa ajaessaan.


      • Anonyymi
        yli kymmenen vuotta imoja kirjoitti:

        juju syoda imovanea pitkaan on siina etta vaihtelet annosta tarpeesi mukaan.
        joskus riittaa puolikas joskus kokonainen(viikon tai kuukauden)
        tarpeen mukaan kaksi.
        pida valilla vali paiva milloin et ota imoa...ei ahittaa vaikka et nuku..mutta nollaat toleranssisi.
        jos tosiaan tarvitset kaksi paivassa niin haet 100 kappaleen reseptin yhdelta laakarilta ja toisen toiselta,nain voit pyorittaa 3-5laakarin resepteja ja pitaa itsesi pillereissa.

        Söin monta vuotta imovanea. 1 kun kävin nukkumaan ja puolikkaita kun heräsin yöllä. Sittenniitä ei enää kirjoitettu reseptille. Nyt en nuku ollenkaan eli valvon 24 h. Onko tämä nyt sitten parempi??? BITUN LÄÄKÄRIT. VIHAAN TEITÄ PASKOJA OLEBINAAN JUMALIA??


      • Anonyymi
        yli kymmenen vuotta imoja kirjoitti:

        juju syoda imovanea pitkaan on siina etta vaihtelet annosta tarpeesi mukaan.
        joskus riittaa puolikas joskus kokonainen(viikon tai kuukauden)
        tarpeen mukaan kaksi.
        pida valilla vali paiva milloin et ota imoa...ei ahittaa vaikka et nuku..mutta nollaat toleranssisi.
        jos tosiaan tarvitset kaksi paivassa niin haet 100 kappaleen reseptin yhdelta laakarilta ja toisen toiselta,nain voit pyorittaa 3-5laakarin resepteja ja pitaa itsesi pillereissa.

        Juurikin näin


      • Anonyymi
        Ansku-72 kirjoitti:

        Heippa !
        Lueskelin nyt vasta (aiheen tullessa omalle kohdalle esiin) näitä keskusteluja ja tunnen itseni niin kohtalotoveriksi kanssasi.
        Minä olen syönyt ensimmäisen kerran imovanea vuonna 1991 elikkä minulle on tullut 20 vuotta täyteen imovanen käytössä. Olen 28 vuotias.
        Kärsin paniikkihäiriöstä, jonka sain silloin -90 kun vanhempi tyttäreni syntyi.
        Nukkuminen oli todella vaikeaa ja äitini "tarjosi" minulle ensimmäisen imovanen. Se toimi ja toi helpotusta elämään niinä kolmena iltana, kun sitä kokeilin ja pyysin saada lääkkeet myös itselleni.
        Minulla on ollut omalääkäri, joka on kirjoittanut alkuun 1-1 1/2 tab. iltaisin unettomuuteen, mutta lääkäreiden tiukennettua otetta lääkkeiden jakamisessa, sain minäkin ohjeistuksen ottaa vain 1 tab. illassa.
        Aikaisemmin otin imovanesta puolikkaan noin klo 21-22 ja se antoi turvallisen ja helpottuneen olon ja minä pystyin rauhoittumaan katsomaan televisiota tai lukemaan tms. Oikeastaan odotin iltaa ja sitä rauhaa, joka siitä laskeutuu päälle. Kun sitten menin puolen yön aikaan nukkumaan otin sen yhden tabletin, jonka turvin nukuin todella hyvät yöunet.
        Minulle lääkäri kirjoittaa 100 tabl. kerralla ja valitettavasti aina välillä otan edelleen sen puolikkaan muutaman tunti ennen nukkumaan menoa.
        En myöskään juo, kuin ehkä kerran vuodessa, korkeintaan kaksi ja silloinkaan en koskaan juo tolkkua pois itseltäni vaan juomiseni on todella asiallista. Tämä johtunee varmaan siitäkin, kun krapulassa paniikki on todella pahana päällä. Ennemmin juomatta, kuin tahallaan panikointia.
        Oma lääkärini vaihtuio terveyskeskuksessa ja tämä teki elämäni painajaiseksi. uusi lääkäri alkoi ohjailla käyttöäni vähemmäksi tuostakin ja tunsin todella suurta pettymystä. Ymmärrän väärinkäyttäjät tai niitä hankkivat, jotka sitten niitä eteenpäin myyvät, mutta minun kohdallani näin ei ole. Tuntuu kuuin lääkäri olisi suunnilleen ajanut minut mielummin ottamaan sen pari olutta illalla kuin imovanen ??? Sain tarpeekseni ja etsin oman vanhan omanlääkärini käsiin (yksityiseltä puolelta) ja homma toimiii taas.
        Mutta en todellakaan voi käsittää kuinka tuo imovane saa lääkärit niin negatiiviseksi. Jokainen tapaus pitäisi käydä läpi henkilökohtaisesti ja taustat kartoittaen. Minäkin olen valmis menemään mihin tahansa seulaan, jossa voidaan tarkastaa vaikka kuukausittain, etten käytä mitään huumaavaa, alkoholia tms. vaan imovanea, joka todella tuo helpotusta elämään iltaisin.
        Mietin jo ennenkuin löysin oman lääkärini uudelleen tuota vaihtoehtoa, että pyydän jotakin tuttavaani, joka lääkettä ei käytä hakemaan itselleen sen 30 tab. paketin itselleni ja minä sitten voin ostaa lääkkeet häneltä. Koen sen kuitenkin vääräksi tavaksi, mutta alkaa tuntua siltä, että joskus meidän "ei narkkistenkin" on alettava pelleilemään, jotta normaali elämä onnistuisi.
        Olisi kiva tietää mitä sinulle kuuluu nyt, olit kirjoittanut tuon aloitustekstisi vuonna 2004 !

        Johtuu varmaan siitä että kun imovanrn tulo loppuu
        Tulet valvomaan siitä etiäpäin 24 h joka päivä.

        Et pysty nnuukkumssn. Nnormaslia unta enää.

        Kokemuta on


      • Anonyymi
        etelänimovanemies kirjoitti:

        oli pakko tulla etsimään kokemusta imovanesta. Vaikka kuulosta hurjalta asialta, en ole nukkunut kokonainen yö 19 vuoteen.

        välillä sairaslomalla välillä työssä. tuo unettomuus on niin invalidisoiva.

        kun olen taas valvonut kahden vk putki. pakko lääkärille. käytän seroquel tavalla uneen saamiseen, sen lisäksi että otan 500mg yöksi. nyt lääkäri määräsi minulle 2 tb imovanea yöksi.

        imovanea on nukahtamislääke ja pitäisi melkein saman tie sänkyyn.

        imovanen kanssa en myöskään nukun.... oikeasti mikään vitun lääke ei autta mihinkään. eilen otin 2.5 tb...

        Ma vien lääkkeet apetkiin ettei tule käytetty väärin...
        yhtä asia pelkän... pelkoa että sekoa... ja se pelko on todellinen!!!

        sitten vielä pitäisi käydä työssä olla vitun reipas jne...


        mutta hyvä ihmiset se mitä tarvitsemme on rakkautta. Ja kuten väitän : Rakkaus ei paranna sairautta mutta voi lievittää sen oireita...
        Suomessa hoidetaan ihmisiä lääkkeillä. Unohdetaan että ihminen on kokonaisuus,…

        mutta lopetan tähän… hyvää pääsiäistä kaikille!!

        Joo puolet pillereilläjs puolet hoitaa


      • Anonyymi
        ko ? kirjoitti:

        Olet syönyt 11-vuotta Imovanea ja vielä toimii??
        Minä olen syönyt pari vuotta ja yksi tabletti meinaa olla liian vähän.
        Sitä ennen käytin Stilnoc- nimistä nukahtamislääkettä, mutta se ei toiminut alkuunkaan ja sainkin lääkärin kirjoittamaan Imovanea. Ongelma mulla on se, että miten saisin lääkärin kirjoittamaan "2 tablettia iltaisin jne"
        Olen yrittänyt käyttää myös Valeriaanaa yksistään ja Imovanen lisäksi, mutta sillä ei ollut mitään merkitystä. Ja se lääkärin pässinpää ei kirjota mulle enempää sitä Imovanea. Pian ottaa entisetkin pois. Pitääkin laittaa joku kaveri lääkäriin. niinkuin tuo imovanenainen tuossa suunnitteli.

        Jaa että valeriaanaa toisten lääkkeiden kanssa , ei siinä pahemmasti ole ajateltu että vois tulla ” kolari” kahden lääkkeen kohdatessa ihmisen elimistössä


      • Anonyymi
        Ansku-72 kirjoitti:

        Heippa !
        Lueskelin nyt vasta (aiheen tullessa omalle kohdalle esiin) näitä keskusteluja ja tunnen itseni niin kohtalotoveriksi kanssasi.
        Minä olen syönyt ensimmäisen kerran imovanea vuonna 1991 elikkä minulle on tullut 20 vuotta täyteen imovanen käytössä. Olen 28 vuotias.
        Kärsin paniikkihäiriöstä, jonka sain silloin -90 kun vanhempi tyttäreni syntyi.
        Nukkuminen oli todella vaikeaa ja äitini "tarjosi" minulle ensimmäisen imovanen. Se toimi ja toi helpotusta elämään niinä kolmena iltana, kun sitä kokeilin ja pyysin saada lääkkeet myös itselleni.
        Minulla on ollut omalääkäri, joka on kirjoittanut alkuun 1-1 1/2 tab. iltaisin unettomuuteen, mutta lääkäreiden tiukennettua otetta lääkkeiden jakamisessa, sain minäkin ohjeistuksen ottaa vain 1 tab. illassa.
        Aikaisemmin otin imovanesta puolikkaan noin klo 21-22 ja se antoi turvallisen ja helpottuneen olon ja minä pystyin rauhoittumaan katsomaan televisiota tai lukemaan tms. Oikeastaan odotin iltaa ja sitä rauhaa, joka siitä laskeutuu päälle. Kun sitten menin puolen yön aikaan nukkumaan otin sen yhden tabletin, jonka turvin nukuin todella hyvät yöunet.
        Minulle lääkäri kirjoittaa 100 tabl. kerralla ja valitettavasti aina välillä otan edelleen sen puolikkaan muutaman tunti ennen nukkumaan menoa.
        En myöskään juo, kuin ehkä kerran vuodessa, korkeintaan kaksi ja silloinkaan en koskaan juo tolkkua pois itseltäni vaan juomiseni on todella asiallista. Tämä johtunee varmaan siitäkin, kun krapulassa paniikki on todella pahana päällä. Ennemmin juomatta, kuin tahallaan panikointia.
        Oma lääkärini vaihtuio terveyskeskuksessa ja tämä teki elämäni painajaiseksi. uusi lääkäri alkoi ohjailla käyttöäni vähemmäksi tuostakin ja tunsin todella suurta pettymystä. Ymmärrän väärinkäyttäjät tai niitä hankkivat, jotka sitten niitä eteenpäin myyvät, mutta minun kohdallani näin ei ole. Tuntuu kuuin lääkäri olisi suunnilleen ajanut minut mielummin ottamaan sen pari olutta illalla kuin imovanen ??? Sain tarpeekseni ja etsin oman vanhan omanlääkärini käsiin (yksityiseltä puolelta) ja homma toimiii taas.
        Mutta en todellakaan voi käsittää kuinka tuo imovane saa lääkärit niin negatiiviseksi. Jokainen tapaus pitäisi käydä läpi henkilökohtaisesti ja taustat kartoittaen. Minäkin olen valmis menemään mihin tahansa seulaan, jossa voidaan tarkastaa vaikka kuukausittain, etten käytä mitään huumaavaa, alkoholia tms. vaan imovanea, joka todella tuo helpotusta elämään iltaisin.
        Mietin jo ennenkuin löysin oman lääkärini uudelleen tuota vaihtoehtoa, että pyydän jotakin tuttavaani, joka lääkettä ei käytä hakemaan itselleen sen 30 tab. paketin itselleni ja minä sitten voin ostaa lääkkeet häneltä. Koen sen kuitenkin vääräksi tavaksi, mutta alkaa tuntua siltä, että joskus meidän "ei narkkistenkin" on alettava pelleilemään, jotta normaali elämä onnistuisi.
        Olisi kiva tietää mitä sinulle kuuluu nyt, olit kirjoittanut tuon aloitustekstisi vuonna 2004 !

        Kuka on lääkärisi haluaisin myös 2 Imovanea 7,5mg ! Ansku


      • Anonyymi

        Olen käyttänyt Imovanea vähemmän tai enemmän säännöllisesti yli 20 vuotta. On hyvä, että lääkärillä on tieto (rehellinen) lääkkeen käytöstä. Se on meidän käyttäjien parhaaksi. Uskon, että he ihan oikeasti haluavat auttaa meitä uniongelmaisia ilman, että ajaudumme samalla lääkeriippuvaisiksi.
        Siinä kysytään myös meiltä aktiivisuutta. Heti kun kaikki tuntuu olevan suht´ kohdallaan, tulisi oma-aloitteellisesti käynnistää annostelun vähentäminen - siis tässä tapauksessa vain Imovanen.
        Mitä toimiviin comboihin tulee, niin itselläni on käytössä seuraava: tuntia ennen "säännöllistä" nukahtamisaikaa pienenpieni Mirtatsapiini (4,5mg). Ellet sellaista saa, koeta puolikas 15mg. Tässä vaiheessa en koske Imovaneen, mutta teen sen yöllä vessaherätyksen yhteydessä (klo 2-3:30). Nykyisin 1/3 tai puolikas riittää jatkamaan noin kuuteen saakka.
        Meidän tulisi myös näin someaikana muistaa, että kaikki ruutujen äärellä ( myös känny) vietetty aika illalla syö uniamme. Ei pelkästään valvomisen vaan ns. sinisen valon vaikutuksesta.
        Lääkäreiden suupielet nousevat, kun he huomaavat meidän toimivan aktiivisesti uniongelmien ratkaisemiseksi. Näin toimien minulla ei ole koskaan ollut vaikeuksia saada tarvitsemiani pillereitä.


    • imovane

      Imovane todellakin tekee onnelliseksi. En käyttänyt sitä päivisin, mutta useinkin öisin en saanut unta lääkkeestä huolimatta. Olin aika onnellinen, vaikka valvoinkin.

      Imovaneen tulee usein toleranssi ja siksi lääkettä tarvitsee helposti jatkuvasti lisää, jotta se aiheuttaisi saman vaikutuksen. Jos annoksen pystyy pitämään pienenä, niin luulen, että se johtuu siitä, ettei loppujen lopuksi kärsi nukahtamisongelmista, vaan (vierotuksen jälkeen) nukkuisi suunnilleen yhtä hyvin myös ilman lääkettä. Se, mikä hämää, on, että vierotusoireina on mm. unettomuutta ja silloin alkaa luulla, että lääke aiheuttaa nukahtamisen. Kyse on kuitenkin siitä, että elimistö vaatii annoksen, johon se on tottunut ja ilman sitä ei toimi.

      Imovane aiheuttaa riippuvuutta, mutta en osaa sanoa onko se pahempaa kuin jonkun muun lääkkeen. Itselläni selvät vierotusoireet kestivät muutamia öitä, mutta unirytmin palautumisesta "normaaliksi" en osaa sanoa. Olen nukkunut ilman imovanea noin kuukauden. Nukahtaminen on vaikeaa edelleen, mutta niin se oli ennen lääkettäkin, jota viimeksi käytin 1,5 vuotta putkeen.

      Imovanea ei pitäisi käyttää päivällä, koska se voi aiheuttaa mm. vakavia muistihäiriöitä lievemmistä oireista puhumattakaan. Miten sellainen ihminen esimerkiksi voi tehdä työtä, kun ei seuraavana päivänä muista mitään siitä, mitä edellisenä teki? Siksi lääkärit varmaan kavahtavat ajatusta, että lääkettä ottaa päivällä. Itse on aika vaikea tarkkailla sitä, mitä kaikkea ei seuraavana päivänä enää muista tehneensä. Jos lääkettä ottaa kotona ja illalla, ei unohtamisesta varmaan ole pahaa haittaa. Kaikilla ei tietenkään esiinny pahoja muistikatkoksia. Itse huomasin välillä aamuisin, että tavaroita oli eri paikassa kuin mihin mielestäni olin ne illalla jättänyt.

      Minä sain lääkäriltäni (psykiatri) niin paljon imovanea kuin halusin. Siihen pääsee siten, että valittaa (kärsii) monista muista psyykkisistä ongelmista ja kokeilee kymmeniä lääkkeitä. Kyllä vuosien mittaan reseptit alkavat irrota suhteellisen kevyesti eikä enää lasketa, montako pilleriä on ottanut. Pitää muuttua ns. toivottomaksi tapaukseksi. En kyllä olisi hirveän valmis suosittelemaan sitä. Vaikka tuntuu, että lääke muuttaa helvetin taivaaksi, niin kyllä lääkäreillä on perusteensa sille, etteivät jakele lääkkeitä.

      • höh

        kokeillut Imovanea päivällä ja nupeaa nukuttamaan muutaman tunnin jälkeen ettei tahdo sänkyyn päästä.
        Minkäänlaista piristävää vaikutusta ei tullut.


      • Imovanemies

        Eihän kaikille sovi alkoholikaan, mutta minulle noi Imovanet sopii ja minkäänlaisia muistihäiriöitä en ole huomannut. Muistan seuraavana päivänä aika tarkkaan mitä olen edellisenä päivänä jopa puhunut jne. No nykyään en siis käytä enää päivällä sitä Imovanea, mutta illalla kylläkin.
        Olen myös huomannut sen että "selivin päin" käyn jotenkin ylikierroksilla niin etten pysty kunnolla ajattelemaan jos siis pitää miettiä jotain hommaa tarkasti, mutta Imovane auttaa tähänkin ongelmaan.


      • ImoExpert
        Imovanemies kirjoitti:

        Eihän kaikille sovi alkoholikaan, mutta minulle noi Imovanet sopii ja minkäänlaisia muistihäiriöitä en ole huomannut. Muistan seuraavana päivänä aika tarkkaan mitä olen edellisenä päivänä jopa puhunut jne. No nykyään en siis käytä enää päivällä sitä Imovanea, mutta illalla kylläkin.
        Olen myös huomannut sen että "selivin päin" käyn jotenkin ylikierroksilla niin etten pysty kunnolla ajattelemaan jos siis pitää miettiä jotain hommaa tarkasti, mutta Imovane auttaa tähänkin ongelmaan.

        No joo. Varoituksen sana sitten tästä teidän ihmelääkkeestä. Parin päivän rouskimisen jälkeen tulee pahempi krapula kuin alkoholista, joka kestää useita päiviä. Lisäksi Tsopiklonilla(Imovanen vaikuttava aine) on tehty Suomessa vuonna 2002 57 itsemurhaa, kun seuraavaksi paras "lääke" oli jotain 27 tapausta käsittänyt sydänlääke. Olipa se Porvoon perhesurmaaja tehnyt tekosensa juuri ko. lääkkeen (rinnakkaisvalmiste Zopinox, vaikuttava aine Tsopikloni kummassakin) alaisena. Tuo lääke tekee järjettömätkin päätökset helpoksi. Tuo Porvoon tapaus karmeimmasta päästä. Mutta olen lukenut juttuja salaluukkujen tehtailemisesta lautalattiaan keskellä yötä Imovanen alaisena.

        IMHO minusta X-kertaa vaarallisempia kuin bentsot.


      • venäjälle linkkei

        parhaat hallut

        allu suosittelee


      • imo-ex
        ImoExpert kirjoitti:

        No joo. Varoituksen sana sitten tästä teidän ihmelääkkeestä. Parin päivän rouskimisen jälkeen tulee pahempi krapula kuin alkoholista, joka kestää useita päiviä. Lisäksi Tsopiklonilla(Imovanen vaikuttava aine) on tehty Suomessa vuonna 2002 57 itsemurhaa, kun seuraavaksi paras "lääke" oli jotain 27 tapausta käsittänyt sydänlääke. Olipa se Porvoon perhesurmaaja tehnyt tekosensa juuri ko. lääkkeen (rinnakkaisvalmiste Zopinox, vaikuttava aine Tsopikloni kummassakin) alaisena. Tuo lääke tekee järjettömätkin päätökset helpoksi. Tuo Porvoon tapaus karmeimmasta päästä. Mutta olen lukenut juttuja salaluukkujen tehtailemisesta lautalattiaan keskellä yötä Imovanen alaisena.

        IMHO minusta X-kertaa vaarallisempia kuin bentsot.

        Imo koukuttaa osan ihmisistä tosi helposti, ei ne varotukset ole turhaa purkin mukana jaossa.
        9 päivän (puolikas illal) kuurin jälkeen lopetin imon käytön kun pitkään vaivanneet selkäkivut katosivat muun lääkityksen johdosta.
        Seuraavana aamuna Karmeat krapulanomaiset oireistot, kehon polttelua, vapinaa jne alkoi tulee, vintti pimeni ja sairaalaan. Lekuri tenttas et onko krapula, otti kokeet ja kertoi että myös imo voi tehdä jo noin nopeasti kovat vierotusoireet. Otin tän jälkee illal taas imon ja sain nukuttua ja olo oli helpottunut mutta sekavanlainen. Seuraavana iltana en ottanut imoa ja samat krapulanomaiset oireet alkoi taas. Myrkky mikä myrkky! Varovaisuutta sen kanssa....En käytä enää sitä koskaan, mieluummin olen huonolla unilla väsyneenä kuin narkkina pyörin duunissa miettien mitähän seuraavaksi tekisin...


      • 89554412549978
        ImoExpert kirjoitti:

        No joo. Varoituksen sana sitten tästä teidän ihmelääkkeestä. Parin päivän rouskimisen jälkeen tulee pahempi krapula kuin alkoholista, joka kestää useita päiviä. Lisäksi Tsopiklonilla(Imovanen vaikuttava aine) on tehty Suomessa vuonna 2002 57 itsemurhaa, kun seuraavaksi paras "lääke" oli jotain 27 tapausta käsittänyt sydänlääke. Olipa se Porvoon perhesurmaaja tehnyt tekosensa juuri ko. lääkkeen (rinnakkaisvalmiste Zopinox, vaikuttava aine Tsopikloni kummassakin) alaisena. Tuo lääke tekee järjettömätkin päätökset helpoksi. Tuo Porvoon tapaus karmeimmasta päästä. Mutta olen lukenut juttuja salaluukkujen tehtailemisesta lautalattiaan keskellä yötä Imovanen alaisena.

        IMHO minusta X-kertaa vaarallisempia kuin bentsot.

        Nyt ainakin tiedän syyn miksi Porvoossa lekurit ei määrää Imovanea kovin mielellään...


      • ----------
        venäjälle linkkei kirjoitti:

        parhaat hallut

        allu suosittelee

        Imon käyttöhän pitäis vähitellen lopettaa, ettei mikää ihme jos sen äkkiä lopettaa et tulee noi vieroitusoireet.


      • Imovane tai zopinoxia

        Pakko käyttää imovanea tai korvaavaa lääkettä zopinoxia jotta saa tasasemman olon. Rauhoittaa.
        Yritän olla vähällä päivisin. Jotta lääkket riittävät mahdollisimman kauan kunnes taas saa. OLen käyttänyt vuosia. Truxalista ja seroquelista olen luopunut nukahtamis tarkoituksena. Kyllä imovane on hyvä lääke kun se alkaa vaikuttaa.


      • Käyttäjä
        venäjälle linkkei kirjoitti:

        parhaat hallut

        allu suosittelee

        Olen huomannut että halluja tulee varsinkin öisin kun ja herää sitä...Viime yönä kävi näin, mutta ei voi lopettaa. I need rauhoittavia. Ei siinä ettei tulisi harrastettua ja urheiltua, mutta ei se riitä ja vielkö on päivät pitkälti yksin. Pärjään tällä.
        Pysyn tällä erossa alkoholista.


      • seikku

        Olen käyttönyt imovaneja jo 8 vuotta.Sain unettomuuteni vaihevuosien seurauksena. Apteekissa varoittelivat, että lääke saattaa aiheuttaa huoniomuistisuutta ja uuden oppimisen vaikeutumista. en ole ainakaan itese huomannut mitään. Mutta kun täytyy käydä vielä töissaä niin pakko on nuikkua yöllä.


      • tramadol
        ImoExpert kirjoitti:

        No joo. Varoituksen sana sitten tästä teidän ihmelääkkeestä. Parin päivän rouskimisen jälkeen tulee pahempi krapula kuin alkoholista, joka kestää useita päiviä. Lisäksi Tsopiklonilla(Imovanen vaikuttava aine) on tehty Suomessa vuonna 2002 57 itsemurhaa, kun seuraavaksi paras "lääke" oli jotain 27 tapausta käsittänyt sydänlääke. Olipa se Porvoon perhesurmaaja tehnyt tekosensa juuri ko. lääkkeen (rinnakkaisvalmiste Zopinox, vaikuttava aine Tsopikloni kummassakin) alaisena. Tuo lääke tekee järjettömätkin päätökset helpoksi. Tuo Porvoon tapaus karmeimmasta päästä. Mutta olen lukenut juttuja salaluukkujen tehtailemisesta lautalattiaan keskellä yötä Imovanen alaisena.

        IMHO minusta X-kertaa vaarallisempia kuin bentsot.

        et

        pösilö taida paljo päihdekäytöstä tietää.mikä
        ihmee tietäjä luulet olevs


      • lähellä

        montato imovanea pitää ottaa että nukkuu kuolon uneen ,en jaksa enää elää


      • Uuno DG
        imo-ex kirjoitti:

        Imo koukuttaa osan ihmisistä tosi helposti, ei ne varotukset ole turhaa purkin mukana jaossa.
        9 päivän (puolikas illal) kuurin jälkeen lopetin imon käytön kun pitkään vaivanneet selkäkivut katosivat muun lääkityksen johdosta.
        Seuraavana aamuna Karmeat krapulanomaiset oireistot, kehon polttelua, vapinaa jne alkoi tulee, vintti pimeni ja sairaalaan. Lekuri tenttas et onko krapula, otti kokeet ja kertoi että myös imo voi tehdä jo noin nopeasti kovat vierotusoireet. Otin tän jälkee illal taas imon ja sain nukuttua ja olo oli helpottunut mutta sekavanlainen. Seuraavana iltana en ottanut imoa ja samat krapulanomaiset oireet alkoi taas. Myrkky mikä myrkky! Varovaisuutta sen kanssa....En käytä enää sitä koskaan, mieluummin olen huonolla unilla väsyneenä kuin narkkina pyörin duunissa miettien mitähän seuraavaksi tekisin...

        Kärsin kovasta tinnituksesta ja olen syönyt IMOVANEA jo vuosia. Nyt yksi tonttu t-keskus lääkäri/medone keksi, että lääkitykseni pitää lopettaa. Äijällä ei mitään tietoa vaivoistani kun luulee, että vedän imoa huvikseni. Onko kellään samaa vaivaa? Nukahtaminen ei onnistu ja olo on kuin olisin käynyt KGB-agentin toimistossa vaikka pitäisi olla lääkäri. Heittävät keikkaa paikasta paikkaan ja sotkevat ihmisten lääke asiat.Vastuu ei kait heille potilaasta kuulune??? Luin heidän omilta sivuiltaan "medone" kuinka yksikin lääkäri on jo käynyt yli 30 t-keskuksessa pätevöitymässä. Sanophan vaan, että se on syvältä. Ja palkka juoksee. Siis reppumiehiä luxus-luokassa. Kuntaan ei kannatene valittaa koska en luota ko.instituutioon. Kokemusta alalta on 25 v. kunnan duunarina (kolmivuoro työ) Nyt sitten valvon eläkkeellä ollessanikin. Vain narrina pitänevät. Se on nyt sitä sortoa. Ei voi sanoa mitään kun kirjoittelevat potilaskertomukseen kaiken. Kaikkea hyvää kaikille jotka olette näillä sivuilla kirjoitelleet. Koitetaan jaksaa vaikka mikä olisi.


      • monta
        ImoExpert kirjoitti:

        No joo. Varoituksen sana sitten tästä teidän ihmelääkkeestä. Parin päivän rouskimisen jälkeen tulee pahempi krapula kuin alkoholista, joka kestää useita päiviä. Lisäksi Tsopiklonilla(Imovanen vaikuttava aine) on tehty Suomessa vuonna 2002 57 itsemurhaa, kun seuraavaksi paras "lääke" oli jotain 27 tapausta käsittänyt sydänlääke. Olipa se Porvoon perhesurmaaja tehnyt tekosensa juuri ko. lääkkeen (rinnakkaisvalmiste Zopinox, vaikuttava aine Tsopikloni kummassakin) alaisena. Tuo lääke tekee järjettömätkin päätökset helpoksi. Tuo Porvoon tapaus karmeimmasta päästä. Mutta olen lukenut juttuja salaluukkujen tehtailemisesta lautalattiaan keskellä yötä Imovanen alaisena.

        IMHO minusta X-kertaa vaarallisempia kuin bentsot.

        murhaa on tehty ssri lääkkeiden vaikutuksen alaisena, koulumurhat ym.


      • imovane
        imo-ex kirjoitti:

        Imo koukuttaa osan ihmisistä tosi helposti, ei ne varotukset ole turhaa purkin mukana jaossa.
        9 päivän (puolikas illal) kuurin jälkeen lopetin imon käytön kun pitkään vaivanneet selkäkivut katosivat muun lääkityksen johdosta.
        Seuraavana aamuna Karmeat krapulanomaiset oireistot, kehon polttelua, vapinaa jne alkoi tulee, vintti pimeni ja sairaalaan. Lekuri tenttas et onko krapula, otti kokeet ja kertoi että myös imo voi tehdä jo noin nopeasti kovat vierotusoireet. Otin tän jälkee illal taas imon ja sain nukuttua ja olo oli helpottunut mutta sekavanlainen. Seuraavana iltana en ottanut imoa ja samat krapulanomaiset oireet alkoi taas. Myrkky mikä myrkky! Varovaisuutta sen kanssa....En käytä enää sitä koskaan, mieluummin olen huonolla unilla väsyneenä kuin narkkina pyörin duunissa miettien mitähän seuraavaksi tekisin...

        10 vuotta imovanen orja.saan joka kuukausi 30 kpl.käytän ne noin vajaassa viikossa 2-6 illassa joskus reilun kännin päälle pari kolmetablettia kerralla.uni tulee pehmeästi onko vaarallista.


      • Allu Isopussi
        venäjälle linkkei kirjoitti:

        parhaat hallut

        allu suosittelee

        Asiaton viesti, mode poistakoon tämän.


      • testattu on
        ImoExpert kirjoitti:

        No joo. Varoituksen sana sitten tästä teidän ihmelääkkeestä. Parin päivän rouskimisen jälkeen tulee pahempi krapula kuin alkoholista, joka kestää useita päiviä. Lisäksi Tsopiklonilla(Imovanen vaikuttava aine) on tehty Suomessa vuonna 2002 57 itsemurhaa, kun seuraavaksi paras "lääke" oli jotain 27 tapausta käsittänyt sydänlääke. Olipa se Porvoon perhesurmaaja tehnyt tekosensa juuri ko. lääkkeen (rinnakkaisvalmiste Zopinox, vaikuttava aine Tsopikloni kummassakin) alaisena. Tuo lääke tekee järjettömätkin päätökset helpoksi. Tuo Porvoon tapaus karmeimmasta päästä. Mutta olen lukenut juttuja salaluukkujen tehtailemisesta lautalattiaan keskellä yötä Imovanen alaisena.

        IMHO minusta X-kertaa vaarallisempia kuin bentsot.

        Munkin mielestä Imovane/Zopinox vie kyllä järjen täysin... ainakin mulla. Jos otan sellaisen illalla, mutta en jostain syystä nukahdakaan ja nousen ylös, niin olen täysin ilman järkeä. Olen ottanut yliannoksen 30 kpl Zopinoxia ja toisella kertaa otin Oxaminia 30 kpl ja voin sanoa, että Zopinox oli sata kertaa vahvempi ja olin täysin sekaisin... en yhtään ihmettele, jos joku on oikeesti tehnyt jotain kauheita tekoja sen vaikutuksen alla.. vie järkevän ajattelun täysin..


      • Anonyymi
        Uuno DG kirjoitti:

        Kärsin kovasta tinnituksesta ja olen syönyt IMOVANEA jo vuosia. Nyt yksi tonttu t-keskus lääkäri/medone keksi, että lääkitykseni pitää lopettaa. Äijällä ei mitään tietoa vaivoistani kun luulee, että vedän imoa huvikseni. Onko kellään samaa vaivaa? Nukahtaminen ei onnistu ja olo on kuin olisin käynyt KGB-agentin toimistossa vaikka pitäisi olla lääkäri. Heittävät keikkaa paikasta paikkaan ja sotkevat ihmisten lääke asiat.Vastuu ei kait heille potilaasta kuulune??? Luin heidän omilta sivuiltaan "medone" kuinka yksikin lääkäri on jo käynyt yli 30 t-keskuksessa pätevöitymässä. Sanophan vaan, että se on syvältä. Ja palkka juoksee. Siis reppumiehiä luxus-luokassa. Kuntaan ei kannatene valittaa koska en luota ko.instituutioon. Kokemusta alalta on 25 v. kunnan duunarina (kolmivuoro työ) Nyt sitten valvon eläkkeellä ollessanikin. Vain narrina pitänevät. Se on nyt sitä sortoa. Ei voi sanoa mitään kun kirjoittelevat potilaskertomukseen kaiken. Kaikkea hyvää kaikille jotka olette näillä sivuilla kirjoitelleet. Koitetaan jaksaa vaikka mikä olisi.

        Harvoinpa nuo lääkärit ovat erikoistuneet uniongelmiin. Unilääkkeet ovat jotenkin "ongelmallisia". Niihin voi tulla tottumus. Se itseasiassa kertoo, että unilääke ei enää tehoa. Ei se muuta kerro.

        Minulta lopetettiin unilääke. Kun olin valvonut pari viikkoa, menin yksityiselle lääkärille, joka kirjoitti reseptin. Sitten terveyskeskuslääkäri kirjoitti reseptin. Meni vuosi ja sitten joku tuuraaja alensi annostusta. Taas piti soittaa terkkariin ja omalääkäri muutti reseptin entisenkaltaiseksi. Ja taas nelisen kuukautta sitten joku laski annostusta. Ajattelin, että pitäisi mennä jonnekin uniklinikalle, mutta niidenkin nettisivut luettuani, ihmettelin, että ovatko nuokaan asiantuntijoita! Ajatus kävi mielessä siksi, että lääkärit ottavat tosissaan lääkemääräyksen, kun sen on kirjoittanut "erikoislääkäri" eivätkä lähde sitä heti muuttelemaan.


    • Monta vuotta

      Olen samaa mieltä imovane on myös hyvä lääke päivisin paniikki oireisiin. Yks kaks niin alkaa helpotttaa ja jos illalla ei tarvitse käyttää niin se on hyvä juttu. Hyvä lääke

      • itse otin

        7 zopinoxia illalla kännissä. Pidin kirjaa siitä, mitä näin. Näin mm. pikku-ukkoja ja jonkun kyttäämässä minua. En suosittele kokeilemaan huvin vuoksi. sopii nukahtamislääkkeeksi satunnaisesti, mutta jatkuvaan käyttöön ei, mielestäni. Aamulla en muistanut mistään mitään.


      • Ansku-72

        Uskon, että näin on, mutta en ole itse ainetta käyttänyt vielä ainakaan päivisin. Mutta otan sen puolikkaan pari tuntia ennen nukkumaan menoa ja kyllä illat tuntuvat nyt paljon rauhallisemmilta ja levollisimmilta.


    • apinatarha

      Imovane ei ainakaan meikäläiselle sano yhtään mitään. Sain hoitajalta 7,5-sia unettomuuteen avohoidon pillereistä, kun ei pysty kirjoittamaan reseptiä. Otin illalla yhden, odotin 30 min - ei mitään. Otin toisen, odotin 30 min - ei mitään. Loppujen lopuksi söin 5 x 7,5, eikä sanonut yhtään mitään. Ei nukuttanut tai edes rauhoittanut, lähinnä vaan vitutti ja loppuyö meni sitten valvoessa.

      Sain sitten myöhemmin respalle tenoxit, mutta turhaan niitäkin olen syönyt.

    • Apuko

      Mulla on ollut tosi pitkään stressiä, joka ei vaan lähde millään. Stressaan jopa pikku asioista..ja sit oon tosi usein ahdistunut, joten päätin täältä lukemani perusteella, että kokeilen ottaa yhden. Oloni helpottui täysin. Nyt on niin rauhallinen olo. Pelkään kyllä tässä asiassa sitä, että jos jään koukkuun kyseiseen lääkkeeseen. En voi uskoa tätä.. minulla ei ole ollut varmaan 2 vuoteen näin rentoutunut olo. Huono puoli lääkkeessä on kuitenkin se kun suu kuivuu ja tulee semmonen ärsyttävä "metallinen maku" toho kurkunpäähä. Imovanen käyttöä en kuitenkaan aloita. Kysyn lääkäriltä oikeita lääkkeitä stressiini.

    • Nimimerkki

      Lääkäri määräsi mulle Zopiklon (Imovanen rinnakkaisvalmiste) 7.5 mg lähinnä ynirytmin korjaamiseen. Univaikeuksia ei varsinaisesti ole. Noh, heräsin eilen 15 aikaan päivällä. Illalla puoli kahdeltatoista otin yhden napin ja tunnin päästä toisen. Siitä vielä puolentunninpäästä kolmannen. Eikä mitään vaikutusta. Nukahdin puoli viiden aikaan.Onko mahdollista ettei lääkkeet vaan tehoa joihinkin? Toleranssistakaan ei ole kyse, en ole ennen ko lääkkeitä syönyt.

      • nimetön20

        Kokemusta on.Mä oon ainaskin niin vaikea tapaus mikään lääke ei tunnu tepsivän,lääkärit sanoo vain että toiset ihmiset ovat niin herkkiä lääkkeille eli toisille sopii tietty lääke ja toiset joutuu kokeilemalla hakea sen oikean lääkkeen eli niin yksilöllistä.


    • Pötkylä

      Olen samaa mieltä että Imovane on ihan yes (kun ei käytä liikaa) Mulla on ahdistus ja jännitys niin kun otan yhden i:n aamulla ennen töitä niin oon rento koko päivän. Pitäiskö kysyä joltain lekurilta miten toi vaikuttaa paremmin kun jotkut muut ahdistuslääkkeet????

      • Nore

        Imovane vaikuttaa samoihin reseptoreihin aivoissa kuin bentsodiatsepiinitkin mutta sen vaikutusmekanismia ei täysin tunneta. On siis aivan mahdollista, että joillekin Imovane toimii täsmälääkkeenä ahdistuneisuuteen ja/tai paniikkioireisiin, joten se on käypä lääke myös päiväsaikaan kuten niin monet bentsotkin.


      • Nääntynyt
        Nore kirjoitti:

        Imovane vaikuttaa samoihin reseptoreihin aivoissa kuin bentsodiatsepiinitkin mutta sen vaikutusmekanismia ei täysin tunneta. On siis aivan mahdollista, että joillekin Imovane toimii täsmälääkkeenä ahdistuneisuuteen ja/tai paniikkioireisiin, joten se on käypä lääke myös päiväsaikaan kuten niin monet bentsotkin.

        Oon käyttäny Imovanea aika kauan. Mulle riittää puolikas illalla ja nukun ok. Psyykkinen riippuvuus on suuri. Liittyy tähän stressiin ja nukkumiseen yleensä. Ikinä en päivällä ottaisi!En pidä tuota puolikasta vielä kohtuuttomana käyttönä. Tietysti olisi kiva pystyä nukkumaan ilman mitään. Mutta kun ei onnistu.


      • fii4
        Nore kirjoitti:

        Imovane vaikuttaa samoihin reseptoreihin aivoissa kuin bentsodiatsepiinitkin mutta sen vaikutusmekanismia ei täysin tunneta. On siis aivan mahdollista, että joillekin Imovane toimii täsmälääkkeenä ahdistuneisuuteen ja/tai paniikkioireisiin, joten se on käypä lääke myös päiväsaikaan kuten niin monet bentsotkin.

        mulle lääkäri määräs imovanea aamulla. olin ihmeissäni, mut sanoi (päihdelääkäri ja psykiatri), että mulla on niin vaikea ahdistuneisuus, että imov. taittaa pahimman tuskan. ja kyllä toimii! otan heti aamulla, juon aamukahvit ja naps! puolen tunnin päästä oon ihan kuosissa. käyn nyt töissäkin, se on aika vaatimatonta toimistohommaa, mutta pystynpähän johonkin. -ja ne jotka alkaa moralisoimaan, pliis ei kannata!


    • zeni

      oon ihan samaa mieltä kanssasi!!!lääkärit ei oo aina oikeessa!!!

    • Pekka Töpöhäntä

      Imovane on täysin paska lääkevalmiste. Järjetöntä määrätä kyseistä myrkkyä kenellekään. Sain kyseistä "myrkkyä" unettomuuteen ja tämän lääkkeen avulla nukuin vielä vähemmän. Olin järjettömässä valveunessa noin kolme tuntia ja sen jälkeen täysin hereillä ja olo oli aivan älytön. tuntui että nahka olisi ollut kolme numeroa liian pieni päälleni ja olin levoton. Paska olo ei meinannut tasoittua millään ja tämän päälle iski armoton vitutus. Vessanpyttyyn mokoma paskalääke joutaa!

      • maija meikäläinen

        eiköhän lääkken käyttö ole paljon,ihmisestä kii,toisille sopii,toisille ei!itse käyttänyt kauan,san hyvin nukuttua,otan ainoastaan nukahtamiseen,puolikas,tai kokonaisen tarvittaessa!tunnen ihmisen,jolle i mitään vaikutusta,eli ei nukkunut,vanen avulla!


    • puukko--allu

      Lääkkeissä on aina mukavempi olla, pöpöt pysyy kaukana pääki kunnolla, pontikalla huuhdotaan Imovanet kuonoon, jos auot sitä päätäsi lähet enkelikuoroon!

    • Hyvät Aineet

      Eihän ne mitään tajua.

      • kun tukki

        Imovanen avulla noin 6 tuntia, ottanut 1kpl illalla jo 18 vuoden ajan, Hyvä lääke ainakin mulle, eikä aamulla ole tokkuraista oloa, niinkuin Remeronista jota välillä kokeiltiin, okei auttaa myös krooniseen hermosärkyyn kun saan nukuttua, toleranssi ei ole noussut. Tässä näkee, että jos jollekin ei tuo lääke sovi, olemme niin erilaisia , mutta mulle sopii, lääkäri kirjoittaa yleensä 200kpl kerralla 1kpl per ilta ja mulle tuo määrä riittää puoleksi vuodeksi.


      • Ansku-72
        kun tukki kirjoitti:

        Imovanen avulla noin 6 tuntia, ottanut 1kpl illalla jo 18 vuoden ajan, Hyvä lääke ainakin mulle, eikä aamulla ole tokkuraista oloa, niinkuin Remeronista jota välillä kokeiltiin, okei auttaa myös krooniseen hermosärkyyn kun saan nukuttua, toleranssi ei ole noussut. Tässä näkee, että jos jollekin ei tuo lääke sovi, olemme niin erilaisia , mutta mulle sopii, lääkäri kirjoittaa yleensä 200kpl kerralla 1kpl per ilta ja mulle tuo määrä riittää puoleksi vuodeksi.

        Minä nukun imovanen avulla sen 9 tuntia jos siihen on mahdollisuus.
        Olen käyttänyt lääkettä tasan 20 vuotta ja joskus on mennyt kaksikin tab. illalla mutta aina vähennän sen siihen 1 tabl. illalla, eikä se ole tuottanut ongelmia. Se 1 tabletti vaikuttaa hyvin vielä 20 vuoden käytönkin jälkeen ainakin minulla.


    • Only skin

      Käytän myös Imovanea väärin, sillä otan sitä usein päivällä sosiaaliseen fobiaan ja ahdistukseen, sekä piristeeksi. Ilman tuntuu siltä, etten osaa oikein ryhtyä mihinkään - minulla on myös ADD-oireita ja aiemmin vietin päiviä sängynpohjalla. Puolikas riittää, mutta tarvittaessa boostaan sitä Opamoxilla.

      Tiedän että pitäisi lopettaa, sillä pelkään muistini heikkenevän / että vanhetessa saan muistihäriön. Olen käyttänyt lääkettä jo 10 vuotta, mutta aluksi epäsäännöllisesti ja vain iltaisin.

      • zopiklonisti

        add-lääke ;-) illalla 1 uneen. päivällä 3-6 add-oireisiin. eikä tartte mitään stimulantteja. imovane tai zopinox tosiaankin piristävät, lisäävät aktiivisuutta, tulee aikaansaava mutta vaikka energinen, silti tasapainoinen ja rauhallinen olo. ilman on helvettiä. add saa aikaan että olwen kuin ennenkin: saamaton, eristäytyvä, unohtelevainen, hajamielinen jopa niin, että olen vaaraksi kotona ja liikkuessani liikenteessä. olin tuollainen kunnes määrättiin imovane uniongelmiin ja keksin sejn vaikutuksen. siitä lähtien olen aina onneni kukkuloilla kun reseptin jostain kopuraani saan.


      • systeemi1
        zopiklonisti kirjoitti:

        add-lääke ;-) illalla 1 uneen. päivällä 3-6 add-oireisiin. eikä tartte mitään stimulantteja. imovane tai zopinox tosiaankin piristävät, lisäävät aktiivisuutta, tulee aikaansaava mutta vaikka energinen, silti tasapainoinen ja rauhallinen olo. ilman on helvettiä. add saa aikaan että olwen kuin ennenkin: saamaton, eristäytyvä, unohtelevainen, hajamielinen jopa niin, että olen vaaraksi kotona ja liikkuessani liikenteessä. olin tuollainen kunnes määrättiin imovane uniongelmiin ja keksin sejn vaikutuksen. siitä lähtien olen aina onneni kukkuloilla kun reseptin jostain kopuraani saan.

        Olen myös huomannut,että 1kpl imovanea aamupäivästä auttaa sosiaalisiin pelkotiloihin,paremmin kuin bentsot(oxamin)otan myös yöksi tarvittaessa yhden Imovanen!


      • ihme lääkkeitä
        systeemi1 kirjoitti:

        Olen myös huomannut,että 1kpl imovanea aamupäivästä auttaa sosiaalisiin pelkotiloihin,paremmin kuin bentsot(oxamin)otan myös yöksi tarvittaessa yhden Imovanen!

        vistiketjun aloittajalla kenties adhd? :D
        noh, itsellänikin immovane vaan piristi vaikka unilääkkeeksi määrättiin.. lopetin siis sen kun silloin oli tarkoitus nimenomaan löytää se unilääke.


    • aune100

      montako imovanea tarvitaan hengenviemiseen?

      • jätä imot purkkiin

        Ei Imovanella saa henkeä itseltään ellei ole jokin hankala perussairaus - erityisesti sellainen, jossa hengitys ei toimi normaalisti. Kannattaa nyt miettiä vielä pariin kertaan muutenkin, elämä voi silti ollakin elämisen arvoista.


    • Seurailija__

      Minä olen syönyt imovanea reilu 5 vuotta joka ilta (-muutama poikkeus) 2,5-5 mg. Ei se nukahtamiseen enää auta (paitsi että on pakko ottaa, koska on riippuvainen), mutta juuri tuo rento olo, imovanepöllyt, on se, joka psyykkisesti on koukuttanut aineeseen. Joskus olen käyttänyt sitä krapula-ahdistukseen ja jännitykseen. Nyt kuitenkin olen lukenut tsopiklonin pitkäaikaiskäytön vaikutuksista ja päätin lopettaa. Kun pitkään syö bentsoja tai johdannaisia, omat välittäjäainesysteemit voivat mennä sekaisin ja seurauksena voi olla mm. ahdistusta, masennusta, jännistystä, oppimisvaikeuksia, muistihäiriöitä..Lieviä oireita olen huomannutkin. Unettomia öitä on edessä, mutta ei kiinnosta olla enää mistään "pöllyistä" riippuvainen.

    • jupsista

      oonkohan mä ainut kelle impparit tekee vähän päinvastasta... Aloin lauantaina taas iltasin sitä ottamaan kun kesästä asti vaivannu uniongelmat. Nyt o vasta tiistai, ja pelkotilat on iltasin aivan mahdottomia ja huono-olokin vaivaa. Ja tämä alko siis vasta nyt kun aloin impparia univaivaan ottamaan..

    • Karmea tinnitus!

      Karmean tinnituksen takia otan unta varten 2 kpl 5mg:n Levoziniä ja 1- tai joskus 1,5 kpl Imovanea.
      Näin ollut vuoden päivät. Koskahan on suurennettava annosta?

    • halovane

      kannatti varmaan kertoa lääkärille. äläkä vaan yritä saaha sitä takas. jos se auttaa, käytä sitä. mutta älä syö niillä itteäs kehään. jos osaa olla hyvä itselääkäri, ei silloin tarvitse lääkäreille kertoa. itse syön imoja myös paniikkioireisiin. toimii. reseptin käyn uusimassa kolmen kuukauden välein, etteivät yhtäkkiä päätä 'nyt sinä olet koukussa'. varmistan siis että saan myös jatkossa. en ole koukussa, vaikka olen jo kolme vuotta syönyt. pitäö oppia tunnistamaan koska se riippuvuus alkaa syntyä ja siinä vaiheessa pitää se tauko. i haven't any prblms.

      vittuako menit lääkärille kertomaan, toisaalta ihan hyvä koska et näytä osaavan varoa riippuvuutta. vituttaa ihmiset jotka ensin aiheuttavat itselleen ongelmia, tai pelastavat itsensä. ja seuraavaksi täyttävät kaikki kiintolevyt suomi24:lta ja aiheuttavat siten ylimääräisiä kuluja muille. ja mitä vittua minä tähän enempää.

      anteeksi krapula-avautuminen.

      • Soo soo!

        Krapulakin on vieroitusoire!


    • 34l5kj34lk5j3l4k5j3l

      Vaikka unilääkkeiden vaikutusmekanismi on samankaltainen kuin päiväkäyttöön tarkoitetuilla rauhottavilla lääkkeillä, ei unilääkkeiden päiväkäyttöä suositella. Tätä perustellaan sillä että unilääkkeillä on monesti arvaamattomampi vaikutus reaktiokykyyn ja muistiin. Periaatteessa lääkemääräyksen vastainen käyttö on väärinkäyttöä, vaikka omasta mielestä käyttäisikin lääkettä oikein, joten uutta reseptiä ei välttämättä saa mikäli väärinkäyttö tulee lääkärin tietoon.

    • STFU.COM

      VITUN NARKKI

      • OLEN.......

        Käyttänyt imovanea 20v. Sain aluksi niitä gynegologilta vaihdevuosien aiheuttamaan unettomuuteen (kuuma aalto tui 3 kertaa tunnissa) Olin 45v. Työterveyslääkäri kirjoitti aina jatkoa, Rankat vaihdevuodet kesti 15v. Lomalla ja viikonloppuisin en ottanut. Nyt olen eläkkeellä ja fyysiset vaivat ja kivut aiheuttaa unettomuutta.(niska ja selkä mäsänä)

        Yks. fysiatri sanoi, että imovane on niin mieto lääke, että voin ottaa sen joka ilta, nukun edelleen 1kpl per ilta. Terv. keskus lääkäri lähetti psykiatrille, kävin 3 kertaa, no psykiatri määräsi imovanea ja lähetti terv.keskukseen tiedoksi, että samalla kun kipulääkkeet (panagod, lyrica) uusitaan voi uusia imovanenkin.

        Mutta mitä arvaus lääkäri suorastaa huusi, ettei jatkossa kirjoita imovanea, koska olen kuulema liian nuori ja niihin jää riippuvaiseksi. Olen 66v krooninen kipupotilas, 4 lapsen isoäiti, en ole mikään teini-ikäinen ja tk.lääkäri pistää nyt poikki 20v käytön jälkeen.

        Sanoin lääkärille, että tiedot on siellä ja lääke on psykiatrian määräys, johon tk.lääkäri huusi, että hän ei psykiatrin määräyksiä noudata, mainitsen, että toleranssia ei ole tullut, nukun edelleen 1 imo per ilta. Samalla auttaa hermokipuihin. Kaipa kuolen pumppukohtaukseen kuten siskoni, valvoi 2 viikkoa ja sydän ei kestänyt, ei annettu nukahtamislääkettä vaan ohje "ulkoile" vaihdevuodet valvotti häntäkin. Toivon tälle lääkärille ikuiset vaihdevuodet, tappoi sisareni, että tämmöstä.


      • Pekuvane
        OLEN....... kirjoitti:

        Käyttänyt imovanea 20v. Sain aluksi niitä gynegologilta vaihdevuosien aiheuttamaan unettomuuteen (kuuma aalto tui 3 kertaa tunnissa) Olin 45v. Työterveyslääkäri kirjoitti aina jatkoa, Rankat vaihdevuodet kesti 15v. Lomalla ja viikonloppuisin en ottanut. Nyt olen eläkkeellä ja fyysiset vaivat ja kivut aiheuttaa unettomuutta.(niska ja selkä mäsänä)

        Yks. fysiatri sanoi, että imovane on niin mieto lääke, että voin ottaa sen joka ilta, nukun edelleen 1kpl per ilta. Terv. keskus lääkäri lähetti psykiatrille, kävin 3 kertaa, no psykiatri määräsi imovanea ja lähetti terv.keskukseen tiedoksi, että samalla kun kipulääkkeet (panagod, lyrica) uusitaan voi uusia imovanenkin.

        Mutta mitä arvaus lääkäri suorastaa huusi, ettei jatkossa kirjoita imovanea, koska olen kuulema liian nuori ja niihin jää riippuvaiseksi. Olen 66v krooninen kipupotilas, 4 lapsen isoäiti, en ole mikään teini-ikäinen ja tk.lääkäri pistää nyt poikki 20v käytön jälkeen.

        Sanoin lääkärille, että tiedot on siellä ja lääke on psykiatrian määräys, johon tk.lääkäri huusi, että hän ei psykiatrin määräyksiä noudata, mainitsen, että toleranssia ei ole tullut, nukun edelleen 1 imo per ilta. Samalla auttaa hermokipuihin. Kaipa kuolen pumppukohtaukseen kuten siskoni, valvoi 2 viikkoa ja sydän ei kestänyt, ei annettu nukahtamislääkettä vaan ohje "ulkoile" vaihdevuodet valvotti häntäkin. Toivon tälle lääkärille ikuiset vaihdevuodet, tappoi sisareni, että tämmöstä.

        Helkutti sentään, varmaan meet assalle tai kadunkulmalle myymään noita! Jos ihmisellä on ikää, sairauksia ja hermokipuja niin imovane on mieto , ja mitä parhain lääke, jolla voi nukkua yli yön.
        Ei siinäkään mitään pahaa ole, että mieliala kohoaa, ja se on jonkin moinen oljenkorsi yli kipuliaan yön. Syö ja nuku.! (huoletta).


    • imov.tarvittaessa

      Tk ei mielellään kirjoita/uusi bentzoja, ei ole tehnyt niin vuosikausiin.

      Käänny sen sinua hoitaneen psykiatrin puoleen. Tai varaa aika toiselta psykiatrilta. (tai gynekologilta)

      • lääkkeet tarpeeseen

        Pakko sen tk:nkin on resepti uusia, jos lääkkeet ovat välttämättömiä jokapäiväisestä elämästä selviämiseen. Oli kolmiolääkkeitä tai ei.

        Jos lääkkeitä käytetään vain tarpeeseen, ei mitään ongelmia uusimisessa ole, tai ei ainakaan saisi olla. Eivät kolmiolääkkeet ole sen kummempia siinä mielessä kuin mitkään muutkaan lääkkeet.

        Jos tk kieltäytyy uusimasta oikeasti tarpeellista lääkeresieptiä vain vetoamalla siihen, että lääkepurkin kyljessä on kolmio, toimii tk siinä tapauksessa mielestäni väärin, ja ainakin itse tekisin valituksen tai jotain.


      • ....................
        lääkkeet tarpeeseen kirjoitti:

        Pakko sen tk:nkin on resepti uusia, jos lääkkeet ovat välttämättömiä jokapäiväisestä elämästä selviämiseen. Oli kolmiolääkkeitä tai ei.

        Jos lääkkeitä käytetään vain tarpeeseen, ei mitään ongelmia uusimisessa ole, tai ei ainakaan saisi olla. Eivät kolmiolääkkeet ole sen kummempia siinä mielessä kuin mitkään muutkaan lääkkeet.

        Jos tk kieltäytyy uusimasta oikeasti tarpeellista lääkeresieptiä vain vetoamalla siihen, että lääkepurkin kyljessä on kolmio, toimii tk siinä tapauksessa mielestäni väärin, ja ainakin itse tekisin valituksen tai jotain.

        Tk:lla ei ole mitään velvollisuutta uusia rauhoittavia lääkkeitä, joiden käyttö unettomuuden ja ahdistuneisuuden hoidossa on varsin kyseenalaista, koska ne eivät korjaa taustalla olevaa syytä. Kyseessä on lääkärin päätös. Kannattaa toki pysyä yhden lääkärin hoidossa, koska seuraava ei välttämättä hyväksy noita kolmiolääkkeitä ollenkaan. Siinä sitten voi olla pahassa kusessa ja lääkekoukussa, jos käyttö on jatkunut vuosia. Rauhoittavia lääkkeitä tai riippuvuutta aiheuttavia unilääkkeitä ei koskaan pitäisi käyttää muutamaa viikkoa kauempaa.


      • Anonyymi
        lääkkeet tarpeeseen kirjoitti:

        Pakko sen tk:nkin on resepti uusia, jos lääkkeet ovat välttämättömiä jokapäiväisestä elämästä selviämiseen. Oli kolmiolääkkeitä tai ei.

        Jos lääkkeitä käytetään vain tarpeeseen, ei mitään ongelmia uusimisessa ole, tai ei ainakaan saisi olla. Eivät kolmiolääkkeet ole sen kummempia siinä mielessä kuin mitkään muutkaan lääkkeet.

        Jos tk kieltäytyy uusimasta oikeasti tarpeellista lääkeresieptiä vain vetoamalla siihen, että lääkepurkin kyljessä on kolmio, toimii tk siinä tapauksessa mielestäni väärin, ja ainakin itse tekisin valituksen tai jotain.

        Tai menisin yksityislääkäriin. Mieluiten sellaiselle jolle unettomuus on kiinostuksen aihe,


    • kokenut.

      Kela saa selville,jos käyt useammalta läääriltä reseptejä. Älä tee sitä virhettä.

    • imov.tatrvittaessa

      KELA saa tosiaan asian selville jos hakee lääkkeille KELA-korvausta (esim. Imovanen josta tässä on olut puhetta on lähes ilmainen lääke, toki siitä korvauksen olen aina otattanut pois, eli esittänyt KELA-kortin).. Ei kannata hakea useammalta, ihan oman itsensä takia.

      Tuossa aiemmassa viestissä on kehoitettu kääntymään gynen TAI psykiatrin puoleen, ei molempien.

      Tk-lääkäri on useimmiten LL, nuo kirjoittajan lääkärit erikoistuneita, joten itse kääntyisin erikoislääkärin puoleen.

    • levoton 69

      Minulle on kokeiltu kymmeniä lääkkeitä nukkumiseen,mutta mikään ei ole auttanut.On määrätty untasyventäviä,masennuslääkkeitä,melatoonia mistään ei apua.Nyt sain tuota imovanea,otan sen illalla 8 jälkeen, tunnin sisällä alkaa ns levottomat paikat joten pakko nousta kävelemään hirveetä.Ajattelinkin katsoa olisiko jollain kokemusta tästä lääkkeestä?jotenkin pisti tämä kirjoitus silmään eli tuota voisin kokeilla.Otin joskus tenoksin päivällä 2h päästä menin kauppaan ja rento olo.On kokemusta lääkäreistä, ne eivät halua kirjoittaa pelkkiä nukkumislääkkeitä,ehkä siksi kun niihin jää koukkuun, riippuu ihmisetä!aina tyrkytetään masennuslääkkeitä ne vasta turruttaakin multa ainakin menee tunteet.Mä en ole suostunut enään niihin lääkkeisiin olen sanonut että en tarvitse,tarvin vain lääkettä mikä auttaa nukkumaan, eli siitä jo masentuu jos valvoo ja nukkuu 2-3h yö ja päivällä on senmukainen olo ja mulle on aivan sama jos syö nukkumiseen lääkettä ja nukkuu, elämän laatukin parempaa joka-asiassa. Tämä on vain mun mielipiteeeni vuosien lääkekokeilujen jälkeen joten kokemusta on,mutta kokeilen ottaa tota imovanea noin mitä kerroit jos se vaikka tepsii vaaraa siitä ei ainaskaan ole kiitti vinkistä.

    • sepi-77

      Moi. Olen muutaman kerran ottanut Imovanea, välil toimii, mut taas, kuten nyt ei tunnu toimivan.

      Otan myös alkoholia joskus.. en haluaisi vaihtaa unilääkkeisiin. onko kokemuksia? nim. unetonko?

    • ewertz

      Mulla imovane vaihdettiin levoziniin ja unen laatu parani huomattavasti.

    • kemiallinen toppatak
    • Mä täältä jostain

      Mulla on käytössä imovane 7,5mg. Mä en nääs nuku jos en ota imovanea. Olen kokeillu stillnottia,tenoxia.Kaksisuuntaista kun sairastan,uni rytmi on tärkee ettei mee sekasi.

    • MansenKundi

      Komppaan Pekka Töpöhäntää. Kokemukseni Imovanesta oli myös negatiivinen.

      Elikkä, ensimmäisenä iltana nappasin puolikkaan 7,5sen ja iskin sänkyyn odottamaan että vaikutus alkaisi. Odotin vartin, puoli tuntia, tunnin. Olo oli sekava, mutta unta ei tullut. Aamupäivällä herätessäni olo oli pöhnäinen, hieman epätodellinen.

      Seuraavana iltana tein minulle kohtalokkaaksi osoittautuneen virheen, ja tuplasin annoksen. Take two, double dose, kokonainen naamaan ja menoks. Sama kaava, rupesin odottelemaan, että unta tulisi. Aamulla herätessä oloni oli äärimmäisen sekava. Muistin olleeni hereillä tunteja napin ottamisen jälkeen, mutta muuta muistikuvaa ei ollut. Nettihistoriasta katsoin käyneeni koneella 2 ja ½ tuntia napin ottamisen jälkeen.

      Koko seuraavan päivän olin aivan kuistilla. Jouduin miettimään erittäin tarkkaan mitä sanoin, autolla ajaminen oli erilaista, kaveri tokaisi että vaikutin etäiseltä.. Iltaa kohden rupesi ahdistamaan, ja jossain vaiheessa iski äärimmäinen levottomuus/ahdistus/paniikki; hengen saaminen oli hankalaa, ja ravasin huoneessani vain edes takas miettien, miten helvetissä saan tän fiiliksen pois.. Onneksi tilanne kesti vain pari minuuttia.

      Ilmeisesti koukutuin siis jo kahdesta kerrasta. Levottomuuskohtauksen (paniikki-, ahdistus-?), jollaista en siis ole aikaisemmin kokenut, jälkeinen yö oli uneton. Lieviä levottomuuksia tuli yöllä, jolloin nousin jaloittelemaan. Lopulta nukahdin aamun pikkutunneilla, kun en enää pysynyt hereillä. Unen laatu oli surkeaa, ja heräsin kymmeneltä, kolmen tunnin valveunen jälkeen, lievä levottomuus päällä. Vasta kolmen "Imovanettoman" yön jälkeen olin 99% palautunut.

      Huh heijaa..

      Lääkäri korosti Imovanea antaessaan, ettei bentsoja _IKINÄ_ tule ottaa edes kahtena peräkkäisenä iltana (kaiketi joissain tapauksissa kyllä), mutta enpä olisi uskonut, että ois tällein käynyt. Olisi kait pitänyt kuunnella.

      Lukemani perusteella lähes kellekkään ei ole käynyt samalla tavalla kuin minulle, ajattelin kuitenkin kirjoittaa kokemukseni. Tarkoitus ei ole sanoa Imovanea kehnoksi lääkkeeksi, lähinnä kaiketi vain muistuttaa että tälläinenkin mahdollisuus on olemassa (Yksi tuhannesta vai miten se meni), ja etteivät bentsot ole lievä lääke. Niin, ja että vieroitusoireet ovat pelkkää tuskaa.

      Itse en enään ikinä tule koskemaan kyseiseen "myrkkyyn".

    • hirveä lääke

      Hirveä lääke myös tuo Imovane. Ei todellakaan ole mikään ratkaisu uniongelmiin pidemmän päälle. Suosittelen ennemmin vaikka melatoniini 1mg tarvittaessa illalla. Luonnollinen ja paljon parempi lääke.

      • Hieno mies//

        Melatoniini on hyvä jos ottaa 3-9mg tarpeen mukaan. Syön imovanea ja teho kyllä heikkenee äkkiä. Alussa oli tosi hyvä ja seuraava päiväkin tuntui hyvältä.


      • edullinen ja hyvä
        Hieno mies// kirjoitti:

        Melatoniini on hyvä jos ottaa 3-9mg tarpeen mukaan. Syön imovanea ja teho kyllä heikkenee äkkiä. Alussa oli tosi hyvä ja seuraava päiväkin tuntui hyvältä.

        Melatoniini toimii hyvin. Näyttäs riittävän, että ottaa 3mg tai 4,5 joskus.
        Lääkäri kirjoitti yliopiston apteekin melatoniini 3mg reseptin ja kiitän.
        Pitää ottaa n tunti ennen toivottua vaikutusta. Otan yhden ja alan lukemaan ja uni tulee n tunin kuluttua. Ja uni on laadultaan hyvää. Välillä oli aikoja jolloin uni jäi vähäiseksi, nyt saatan nukkua 8-9 tuntia, eikä uni häviä vaikka herää yöllä pari kolmekin kertaa...100 kpl maksoi n 13 e. joten paljon edullisempaa kuin käsikaupasta saatavat yhden mg:n tabletit.


    • kyllä itseni

      mielestä on paras unensaanti yhdistelmä imovane 7,5mg ja 2mg sirdulad nämä kun vetää illalla ni ei tarvii kauaa unta odotella...

      sitä en kyllä ymmärrä miks porukka vetää tätä päivisin?

      kun siihen olisi paljon parempi lääke rivatrilkin tajolla, sitten illalla vaa imo sirdu

      • kyllä itseni

        tuli vielä mieleen että sitäkään en ymmärrä et miksi määrätään semmosia lääkeitä ihmisille jotka ei ole edes tarkotettu siihen vaivaan?

        esim. unettomuuten määrätään monesti jotain masennus ja mielialalääkeitä mutta ei ne mitään unettomuuten vaikuta...

        kyllähän uni ongemiin pitäisi määrätä se lääke mikä siihen on tarkotettu eikä muita lääkkeitä.

        minkä takia määrätä unilääkettä päiväkäyttöön? ku siihen on ne oikeatkin lääkkeet...

        jos haluaa vähän kovempia niin pyytää suoraan "amfetamiini johdainnaisia" lääkkeitä kuten concreta jne... tai suoraan amfetamiini lääkkeen kuten dextroamphetamine sulfate entinen dexedrine...

        ni kyllä lähtee ahdistukset, jännitystilat, masennukset, jaksaa nousta sängystäkin ylös ja suorittaa päivän askareet on letkeä ja rento olo ja juttu luistaa...

        kyllä nykysin on kaikkeen lääke mutta en ymmärrä sitä miksi eka määrätään kaikke skeidaa enen kuin niitä lääkkeitä jotka on siihen tarkotettu ja monesti näitä oikeita lääkkeitä on todella vaikea saadaa jota tarvitsisi ja jotka on oikeasti tarkotettu siihen vaivaan...

        itelle ainakin imovane oli todella vaikea saada ei meinannu millään määrätä sai puhua ummet ja lämmet että sai sen...

        ei kuulemma mielellään nuorille määrää ite oon kumminkin jo 30 kymppinen...

        sitä pitää ihmetetllä että kyllä heti päihde ongelmaisille tulee heti kaikki mutta sitten kun on normaali ihminen jolla ei ole päihde ongemaa ni ei meinaa saada millään vaikka niitä tarvitsisikin...


      • kyllä itseni
        kyllä itseni kirjoitti:

        tuli vielä mieleen että sitäkään en ymmärrä et miksi määrätään semmosia lääkeitä ihmisille jotka ei ole edes tarkotettu siihen vaivaan?

        esim. unettomuuten määrätään monesti jotain masennus ja mielialalääkeitä mutta ei ne mitään unettomuuten vaikuta...

        kyllähän uni ongemiin pitäisi määrätä se lääke mikä siihen on tarkotettu eikä muita lääkkeitä.

        minkä takia määrätä unilääkettä päiväkäyttöön? ku siihen on ne oikeatkin lääkkeet...

        jos haluaa vähän kovempia niin pyytää suoraan "amfetamiini johdainnaisia" lääkkeitä kuten concreta jne... tai suoraan amfetamiini lääkkeen kuten dextroamphetamine sulfate entinen dexedrine...

        ni kyllä lähtee ahdistukset, jännitystilat, masennukset, jaksaa nousta sängystäkin ylös ja suorittaa päivän askareet on letkeä ja rento olo ja juttu luistaa...

        kyllä nykysin on kaikkeen lääke mutta en ymmärrä sitä miksi eka määrätään kaikke skeidaa enen kuin niitä lääkkeitä jotka on siihen tarkotettu ja monesti näitä oikeita lääkkeitä on todella vaikea saadaa jota tarvitsisi ja jotka on oikeasti tarkotettu siihen vaivaan...

        itelle ainakin imovane oli todella vaikea saada ei meinannu millään määrätä sai puhua ummet ja lämmet että sai sen...

        ei kuulemma mielellään nuorille määrää ite oon kumminkin jo 30 kymppinen...

        sitä pitää ihmetetllä että kyllä heti päihde ongelmaisille tulee heti kaikki mutta sitten kun on normaali ihminen jolla ei ole päihde ongemaa ni ei meinaa saada millään vaikka niitä tarvitsisikin...

        sitäkin ihmettelen että miksi ihmiset on niin sokeita tässä lääkäri ja lääke asiassa?

        ku vähän ite ottais selvää niin huomais että ei ne lääkärit mitään tiedä sen enempää ku ite potilastkaan joka on asiaan perehtynyt voi olla jopa niin että potilas tietaa nämä jutut paremmin ku ite lääkäri jos on opiskellut läksynsä...

        moni vetää jotain mieliala ja masennus lääkeittä vuosia vaikka jos vähän tuntis itteään ja tekis pohja työtä niin huomais että monen vuoden kokeilut vois vältääs ku osaisi mennä suoraan asiaan ja pyytää oikeet lääkkeet suoraan... ;)

        sitten itketään ku ei ole saatu apua ja voidaan huonosti no mikäs ihme se in ku ei uskalleta kyseenalaistaa lääkäriä vaan sokeasti tehdään niin kuin lääkäri sanoo...

        kyllä pitää sanoa että suuri apu on päihdelinkinstä ja semmosesta sivusta kun Psychoactive Vault

        täältä saa kaikki parhaat vinkit ja miten päästä ite asiaan ja saadaa se lääke mitä halutaan tarvitsipa sitä tai ei ja muuta kivaa siellä kun porukka puhuu näistä niin avoimesti ni sieltä vaan soveltamaan juttuja omaan käyttöön...

        siellä saa myös tiedot siitäkin mikä on hyvä viihde käyttöön jos lääkkeistä haluaa muutakin niin sieltä vaan vinkkiä kattoo...

        välillä oon miettinyt sitä että ajatteleekohan porukka siellä yhtään mitä jutuillaan saa aikaan?

        itelle on ainakin ollu suuri apu näistä sivuista...

        no sehän on jokaisen oma asia käyttääkö tietoa hyvään vai pahaan...

        tos hommasin itteni just psykiatriselle ni jo rupee irtoo sitä mitä haluaa, eikä tarvii tapella lääkärien kanssa vuosii... ;)


      • kyllä itseni
        kyllä itseni kirjoitti:

        tuli vielä mieleen että sitäkään en ymmärrä et miksi määrätään semmosia lääkeitä ihmisille jotka ei ole edes tarkotettu siihen vaivaan?

        esim. unettomuuten määrätään monesti jotain masennus ja mielialalääkeitä mutta ei ne mitään unettomuuten vaikuta...

        kyllähän uni ongemiin pitäisi määrätä se lääke mikä siihen on tarkotettu eikä muita lääkkeitä.

        minkä takia määrätä unilääkettä päiväkäyttöön? ku siihen on ne oikeatkin lääkkeet...

        jos haluaa vähän kovempia niin pyytää suoraan "amfetamiini johdainnaisia" lääkkeitä kuten concreta jne... tai suoraan amfetamiini lääkkeen kuten dextroamphetamine sulfate entinen dexedrine...

        ni kyllä lähtee ahdistukset, jännitystilat, masennukset, jaksaa nousta sängystäkin ylös ja suorittaa päivän askareet on letkeä ja rento olo ja juttu luistaa...

        kyllä nykysin on kaikkeen lääke mutta en ymmärrä sitä miksi eka määrätään kaikke skeidaa enen kuin niitä lääkkeitä jotka on siihen tarkotettu ja monesti näitä oikeita lääkkeitä on todella vaikea saadaa jota tarvitsisi ja jotka on oikeasti tarkotettu siihen vaivaan...

        itelle ainakin imovane oli todella vaikea saada ei meinannu millään määrätä sai puhua ummet ja lämmet että sai sen...

        ei kuulemma mielellään nuorille määrää ite oon kumminkin jo 30 kymppinen...

        sitä pitää ihmetetllä että kyllä heti päihde ongelmaisille tulee heti kaikki mutta sitten kun on normaali ihminen jolla ei ole päihde ongemaa ni ei meinaa saada millään vaikka niitä tarvitsisikin...

        mitä täällä lukee juttuja niin kylläpä porukalle irtoaa helposti reseptejä kertokaapa siitä prosessista että miten saitte imovanen kun itellä se oli kiven alla että sain sen... ja en kyllä usko että sitä ihan helposti määrätään, kuten täällä saa sen kuvan että kuka vaan saa sen ku menee vaan pyytämään...

        jos en ois ite ottanut selvää asioista ni en ois ikinä saanut imovanea ja siihenkin jouduin selittelemään kaikkee että sen sain jos tämän reseptin haluu niin pitää osata puhua...

        mulle oli unettomuuteen aikasemmin määrätty keptinoria, mirtzapiiniä ja näitten annosta vaan nostettiin sitten sain puhuttua näitten kylkiäiseksi imovanen

        mutta eihän mirtzopiini ja keptinoori mitää unettomuuten auta...

        nykysin käytän vaan imovanea... nytten oon hakemassa lisälääkkeitä kun on vähän ollu täs kaikenlaista...

        ei oo helppo kuulkaa hommata niitä kovempia lääkkeitä vaikka täällä sen kuvan saakin ja kun jotkut päihdeongelmaiset menee pyytää ni heti tulee kaikki ja kuulostaa helpolta että sen kun menee vaan pyytää mutta ei se niin helpoa ole...
        eka saa taistella byroraketian kanssa ja lääkärien enenn kuin saa mitää kummempaa josta olisi jotain hyötyäkin...

        eipä tuu tavallisella ihmisella näitä respoi jossei käytä vähän luovuutta ja viekkautta hyväksi....

        mikähän siinä onkin että sama asia sossussa että jos on maahanmuttaja tai päihde ongelmainen niin heti irtoaa kaikki mutta jos on tavallinen tallaaja niin ei irtoo mitään kun kovan taistelun jälkeen...


      • Huvuubib
        kyllä itseni kirjoitti:

        tuli vielä mieleen että sitäkään en ymmärrä et miksi määrätään semmosia lääkeitä ihmisille jotka ei ole edes tarkotettu siihen vaivaan?

        esim. unettomuuten määrätään monesti jotain masennus ja mielialalääkeitä mutta ei ne mitään unettomuuten vaikuta...

        kyllähän uni ongemiin pitäisi määrätä se lääke mikä siihen on tarkotettu eikä muita lääkkeitä.

        minkä takia määrätä unilääkettä päiväkäyttöön? ku siihen on ne oikeatkin lääkkeet...

        jos haluaa vähän kovempia niin pyytää suoraan "amfetamiini johdainnaisia" lääkkeitä kuten concreta jne... tai suoraan amfetamiini lääkkeen kuten dextroamphetamine sulfate entinen dexedrine...

        ni kyllä lähtee ahdistukset, jännitystilat, masennukset, jaksaa nousta sängystäkin ylös ja suorittaa päivän askareet on letkeä ja rento olo ja juttu luistaa...

        kyllä nykysin on kaikkeen lääke mutta en ymmärrä sitä miksi eka määrätään kaikke skeidaa enen kuin niitä lääkkeitä jotka on siihen tarkotettu ja monesti näitä oikeita lääkkeitä on todella vaikea saadaa jota tarvitsisi ja jotka on oikeasti tarkotettu siihen vaivaan...

        itelle ainakin imovane oli todella vaikea saada ei meinannu millään määrätä sai puhua ummet ja lämmet että sai sen...

        ei kuulemma mielellään nuorille määrää ite oon kumminkin jo 30 kymppinen...

        sitä pitää ihmetetllä että kyllä heti päihde ongelmaisille tulee heti kaikki mutta sitten kun on normaali ihminen jolla ei ole päihde ongemaa ni ei meinaa saada millään vaikka niitä tarvitsisikin...

        Ei amfetamiini poista ahdistusta vaan lisää sitä. Ihan turha alkaa mitään dekstreo tai concertaa ahdistukseen syömään.


    • herkkis 48

      Mulla myös alkoi jo vuosia sitten paniikkikohtaukset ja ahdistunut olo oli todella usein,sain mielialalääkkeet (seroxat) joka muuten hyvä mutta ei sitten oikein mikään hauskakaan tuntunu enää miltään,panikkikohtauksiin sain xanoria. Jossain vaiheessa pikkuhiljaa lopettelin seroxatin ja jollain lailla aloin pärjäillä.Eräs lääkäri määräsi unettomuuteen imovanea,auttoi nukahtamaan,mutta viimeaikoina mulle on tapahtunut kaikenlaista ikävää,kokeilin imovanea aamulla...se on auttanu mua nousemaan sängystä ja taittanu pahemman tuskan....Otan sitä nyt aamulla ja joskus iltapäivällä,illalla en....Ja voin siis paljon paremmin! Tuntuu vaan et oonkin nyt oikein tosi väärinkäyttäjä?! Alkoholia en käytä ollenkaan että siitä ei ongelmaa ole...

    • MikaTheThird

      Juu, lääkäri ei voi määrätä lääkettä, kuin niihin vaivoihin, mihin se on tarkoitettu ja testattu. Minulla erittäin vaikea jatkuva säteilykipu selässä. Imovane auttaa todella paljon kipuihini. Kerroin lääkärille asiasta, hän ei voi määrätä kipuun nukahduslääkettä. Joten olen hiljaa ja järsin nappeja. Ei tule kovaa vieroitusoiretta, siis ainakaan 2 - 3 napilla päivässä. Pystyy lopettamaan melkein seinään. Pientä tärinää ja unettomuutta. Aikaisemmin valvoin kolme vuorokautta helposti vain ja ainoastaan kivun vuoksi. Imovanen kanssa ei tällaisia valvomisputkia enää ole. Erittäin hyvä kipulääke ja nukahduslääke MINULLE. Yksilöllisiä kun olemme.

    • pakkonukkua

      Mulla toimii imovne hyvin sekä Stella. melatoniinilla ei mitään unta. tokkura vaan seuraava päivä.

    • Kyhiuji

      Sanoisimpa että ihan vanhanajan bentsot on parempia kuin nämä Imovanet. Lääkeyhtiöt tehtailee uusia lääkkeitä vanhojen täysin toimivien tilalle vain siksi että pamipurkki ei maksa kuin muutaman euron. Ihan paskoja nämä kaikki nukahtamis/onnellisuus/masennuslääkkeet.

      • Kjuuh

        Jos Imovane toimii, niin on hyvä lääke, mutta lääkärit rinnastaa ne nykyisin bentsoihin, koska on ilmeisesti suosittu väärinkäyttäjien keskuudessa (bentsoriippuvaiset kiskovat ilmeisesti levykaupalla niitä pamien puutteeseen). 15-vuotta sitten sai sadan pakettiin reseptin, että heilahti.
        Vieroitusoireet on parin kolmen yön juttu, vaikka olisi repinyt niitä vuosi tolkulla.


    • wwituxmennyt

      Ei nykyään lääkärit uskalla kirjoitella isoja määriä juurikin noita pkv lääkkeitä. Pelkäävät Valviraa samoin eräs apteekkari kertoi miten pilkun tarkasti Valvira valvoo.

    • unista

      Imovane on unilääke ei mikään ahdistuslääke. Ei kait se toimikaan enää uneen jos sitä päivälläkin syö

    • Anonyymi

      Miten toimii melatoniini ja puolikas Imovanea.
      Viikon nukkunut huonosti, otan nyt kokonaisen 7,5 mg aamulla työhön pitää mennä.

    • Anonyymi

      Nykyään lääkärit ei suosittele synteettisten unilääkkäiden käyttöä
      yhdessä melatoniinin kanssa. Voi olla enemmän haittoja kuin hyötyä.

    • Anonyymi

      Aikaa on kulunut aloituksesta, joten eiköhän ole addiktilla pönttö jo sekaisin?

      • Anonyymi

        Ha, muistan tämän ketjun. En ole aloittaja, mutta edelleen imovane-koukussa, vaikka päiväkäyttöä yritän välttää vaihtelevalla menestyksellä. Pirullinen lääke vieroittautua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ha, muistan tämän ketjun. En ole aloittaja, mutta edelleen imovane-koukussa, vaikka päiväkäyttöä yritän välttää vaihtelevalla menestyksellä. Pirullinen lääke vieroittautua.

        Kyllä Imovanestakin eroon pääsee. Ainakin itse päääsin, se vain edellytti täydellistä pidättäytymistä ko. lääkkeestä.
        Ensimmäiset yöt ovat pahimpia, mutta vähitellen helpottaa. Noin viikon kuluttua nukuin normaalisti (toki sitä ennen oli lähes unettomia öitä).


    • Anonyymi

      kyllä MIRTAZAPIN ORION 15 MG ON PARAS UNTA JA UNEN LAATUA PARANTAVA LÄÄKE JA LÄÄK. SANO ET SAAN KÄYTTÄÄ VAIKKA LOPUN IKÄNI ! KÄYTIN IMOVANEA 7.5 MG LÄHES 15 VUOTTA HUOMASI MUISTINI HEIKKENEMISTÄ LOPETTAKAA KIIRUUSTI EM: LÄÄKKEHEEN KÄYTÖN SANON KOKEMUKSENI PERUSTTEELLA ! ! !

      • Anonyymi

        Ei Mirtazapinkaan kaikille sovi. Se saa ihmisen lihomaankin.
        Pitkäaikaisesta unilääkekäytöstä on erittäin vaikea päästä eroon.
        Voi viedä vuoden. Se tuhoaa uni-valverytmin. Ei nukuta koskaan.
        Tietysti lähes kaikki keskushermostoa turruttavat "auttavat" kaikkeen.
        Ne turruttaa kivun tunteen ja muutakin. Jopa huimauksen tunteen,
        mutta ovat salakavalia. On paha, jos ei tunne kipua. Joku oire/tauti
        voi päästä pahaksi. Kaatuilu on vaarallista, kun ei tunne huimausta,
        yht'äkkiä kaatuu ketoon tai auton alle.


    • Anonyymi

      Olen käyttänyt Imovane 7,5 mg 30 vuotta ja äitini käytti yli 40 vuotta , 87v ikään jolloin kuoli aivoinfaktiin aamuyöstä.

      Nyt en saanut enää 100 kpl, kuten olen saanut aina, vaan 30. Peloteltiin Imovanella ja annettiin MIRTAZAPIN.

      Luin netistä että MIRTAZAPIN käytetään unilääkkeenä, sen suurta haittavaikutusta aiheuttavana väsymyksen takia. .... Laitoin puoliksi, puolikaan halki ja kynsi saksilla vielä poikki. Noin 1/8 otin ja nukuin ja nukuin ja olisin edelleen nukkunut mutta nousin. Ensimmäisenä päivänä en olisi herännyt ulosmenoon 12 mennessä, vaikka olen aamuvirkku.
      Seuraavina päivinä pieni muru auttaa ja nukkuu aina helposti uudelleen. Aamulla on kyllä ok kunnossa.

      ONGELMANI on aloitus, vaikka juon vain aamukahvin, se pitää pirteänä 18 tuntia. Jos en juo kahvia, saa nukuttua, mutta aamuvirkkuna, mitä teen kun nukun klo 21-aamu 5.

    • Anonyymi

      Ole käyttänyt imovane lääkettä 6vuotta se. On auttanut että saan nukuttua ei ole mitään haitta ollu olen.muuten kyllä terve 90vuotiS mummu

    • Anonyymi

      Sain kerran opiskeluaikoina kämppikseltä Imovane-tabletin nukahtamisongelmaan eikä siitä tullut mitään vaikutusta minulle. Kuin kalkkitabletin olisi ottanut. Kerran sain ahdistukseen lääkäriltä reseptin Opamoxiin (bentsodiatsepiini eli rauhoittava) eikä silläkään tullut rauhoittavaa vaikutusta minulle. Ilmeisesti minulla ei ole ns. bentsoaivot. Ja hyvä niin kai. Olen joutunut opettelemaan kestämään ajoittaisen unettomuuden ja ahdistuksen ilman mitään kemiallista apua. Ahdistus kuuluu normaaliin elämään.

    • Anonyymi

      On tääl kyl nii urpoo jengii et huhhuh :D jos se jollekki tehoo ni miksei söis? Plus noi lekurit ny ihan vitusti. Bentsot pitää niiden takia hakee kadulta. ..

    • Anonyymi

      Lääkärikunta on tehokkaasti,peloteltu Z ja bentsofarmakoilla
      Unettomuus on sen seurausta.
      Pohjanmaalla,ei 1970 ja 1980: luvuilla kärsitty unettomuudesta, mummut nappas konjakin tai,Imovanen tai Tenoxin. Tuskin kukaan nosti,annista.aamulla navettaan klo 7…
      Melatoniini,, placebon luokkaa. Mirtsat ja doxet tekee uneliaaksi seuraavaksi,päiväksi.
      Liikunta paras lääke, korvatulpat ja liina silmille.
      Imovaneahan ottaa lääköritkin jos,tinnituksia,tai,kr aärkyjä.
      Tiukka kontrolli,ettei nosta annosta 0,5-1 tbl max.
      Stilnoct 1/2;aika,4 t voi nokareen ottaa vielä klo 4,jollei nyt,ihan lentokoneen rattiin tartte mennä.
      Nämä faktoja kentöltä…..good night.

    • Anonyymi

      Kun imovane toimii se on hyvä juttu. Itse söin korvattavaa lääkettä zopinoxia kuukauden ajan 1 1/2 tablettia päivässä jolloin lopulta elimistö meni sekaisin ja tuli karmeat olot. Pari viikkoa tärisin ja kävin hätäisillä lenkeillä että olo helpottuisi, mutta sitten määrättiin pamit ja olo alkoi hiljalleen tasaantua ja meni. Karmea kokemus oli! 2 viikon krapula. Imovanessa on se lääke yhdiste sellaista ainetta että kun se pidempi aikaisella kuormittaa vatsan happoja ja muutenkin elimistöä, seuraukset ovat arvaamattomia. Vieläkin toisinaan muistelen kuitenkin lääkkeen tuomia hyviä fiiliksiä ja pitkiä yöunia, mutta toisten en siihen lääkkeeseen eksy, vaikka kyllä en ole varma, on se toisaalta niin hyvä lääke.

    • Anonyymi

      Imovanessa ja Xopinoxissa on sama vaikuttava aine,
      ne on eri lääketehtaan valmisteita, siksi eri nimi.

    • Anonyymi

      Imovanea ei saa nyt, saaneekohan joskus myöhemmin. Olen kysynyt useammastakin apteekista, toiset sanoo et tulee eri toimittaja ja sais vuoden lopulla. Onko kellään tietoa?

      • Anonyymi

        Ainakin nyt saa, kun eilen hain apteekista. Valmiste jotenkin vähän uudistunut, musta vaikutus oli vähän huonompi kuin ennen ja kuulin yhdeltä toiselta samaa. Vaikuttava aine pysynyt samana mutta jotakin lisäaineita muuteltu.


    • Anonyymi

      Sama täällä minulle vaikuttaa imovane tosi hyvin

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9084
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2668
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      134
      2433
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1285
    Aihe