kokemuksia sittereistä

tuleva äippä

Onko kokemuksia kumpi versio sittereistä olisi parempi: keinuva vai värisevä? Värisevästä lähinnä oon miettinyt onko toimiva. Vai olisiko keinutettava kuitenkin parempi vauvan rauhoittamisessa?

9

1643

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mihin tarvii?

      Meillä sitä ei tarvittu ollenkaan - ihan jäi käyttämättömänä nurkkaan. Pötköteltiin lattialla leikkimatolla ja lapsi pääsi liikkumaan heti kun oli siihen valmis, toisin kuin sitteristä pääsisi.

    • :)

      Meillä on sellanen, johon saa värinän ja jalat kun laittaa eri asentoon, niin saa myös keinuteltua :) Menee vauva iän jälkeen lapsella 15kg saakka sitten tuolina.. Esikoinen tykkää vieläkin tuossa istuskella kun on tuolina!

      Merkki on Fisher-Price Wonderland 2in1 Deluxe Swing Seat.

    • helposti hoituu

      Et kule tarttee kumppakaan, tee helpostimutoiltava tyyny lattialle ja nöösi siihen. Viihtyy hyvin lattialla ja on turvallinen testattu juttu neljällä lapsellani ekalle ostin sitterin, kävekytelineen, hyppykiikun, blay-keskuksen, sisäkypärän ja paljon muuta okeesti tosi turhia passivoivat tenavan yhtten asentoon. Kaikki muut tän koekappaleen jälkeen lähtenee ryömimään varsin varhain kun ovat saaneet aktivoitua itse kehoaan ei oo ollut tärinöitä ja vapinoita keinuissa / sitterissä. Ekat pari kuukautta oon pitänyt pientä kantoliinassa, siihen ovat rauhoittuneet myöhemminkin..

    • 15+17

      Meillä ei lapsi viihtynyt lattialla, mutta viihtyi sitterissä.. Ja nimijuhliin leipoessa oli sitteri enemmän kuin kätevä kun toisella jalalla kiikutin sitterissä unille ja samalla leivoin! :) Mutta kylläpä on silti meilläkin opittu aikaisin ryömimään, nousemaan tukia vasten yms..

      Ei se olekkaan siitä kiinni, että onko sitteri vai ei vaan siitä kuinka paljon lapsi siinä sitterissä veittää aikaa :) Meillä tosin ei ollutkaan mitään kävelytuolia tms.. Sitteri ja leikkimatto (joka saatiin kaupan päälle kun yhdistelmät ostettiin).. Leikkimatto oli turha, siinä ei viihtynyt juuri lainkaan, mutta sitterissä aina hetken, esim kun itse olin suihkussa, niin vauva sitterissä pesuhuoneessa lelujen kanssa yms..

    • Perinteisen mallinen sitteri ei ole välttämättä se vauvalle ergonomisin ratkaisu ja sen vuoksi vauvat ei niissä kovin kauaa viihdy, tai tarvitsee viihtyäkseen leluja ja hytkyttimiä. Kannattaa tutustua myös Doomoon säkkituolisittereihin. Ne on ergonomisia sillä vauvan selkä on koko alalta tuettu luonnolliseen kaarevaan asentoon. Siinä ei ole käyttörajoituksia kuten perussittereissä eli voit laittaa jo vastasyntyneen doomoo sitteriin ja antaa nukkua siinä päikkärit jos siltä tuntuu. Lisätarvikkeena saatavilla myös keinujalat ja lelukaari mutta asiakaspalautteen mukaan vain harva on todennut esim keinujalkoja tarvitsevansa. Vauva on tyytyväinen kun saa köllötellä siinä täysin rentona.

      Ja jatkokäyttöä löytyy, vauva-ajan jälkeen sitterin valjasosa vaihdetaan toiseen päälliseen jolloin se toimii säkkituolina ja on lapsen lempipaikka kouluikään asti!

      p.s. ihan hyvä idea oli myös iso muotoutuva tyyny ja kantoliina. Niitä ergonomisia ratkaisuja nuokin!

    • minä

      Meillä sitteri oli käytössä oikeastaan vain syöttötuolina siinä vaiheessa kun vauva ei vielä oikein pysynyt syöttötuolissa (eli 6-7kk iässä). Muuten sitä ei varsinkaan kakkosen kanssa käytetty ollenkaan. Kantoliinassa vauva viihtyi hyvin ja sai olla lähellä, silti käi kädet vapaiksi.
      Esikoiselle muutenkin tuli hankittua kaikenlaista turhaa valmiiksi. Esikoista odottavalle voisi melkein neuvoa, että hanki vain välttämättömät (vaipat, vähän vaatteita, kantoliina, vaunut, sänky jos et halua nukkua vauva vieressä) valmiiksi, loput ehtii sitten myöhemminkin kun tietää mitä tarvitsee ja haluaa.

      • .....

        Miksi kantoliina pitäisi hankkia? Meillä esikoinen on jo kohta 2v eikä ole ikinä tarvittu.. En siis suosittele automaattisesti kantoliinan hankkimista vaan omien tarpeiden mukaan. Enemmän meillä on sitteriä käytetty kun mitään kantoliinaa olisi tarvittu :P

        Joten en laskisi kantoliinaa välttämättömäksi, kuten ei ehkä sitterikään monille ole.


    • Vauva tarvitsee ravintoa, lämpöä ja läheisyyttä/vuorovaikutusta. Lastentarvikkeet (vaipat mukaan lukien) hankitaan vanhempien jaksamisen tueksi. Siitä on hyvä lähteä!

    • tuleva äippä

      Onpas tänne tullut paljon vinkkejä :) Kiitoksia hurjasti kaikille! Tosiaan tässä ensimmäistä odotellessa niin ei oikein vielä tiedä mikä kaikki olisi tärkeä ja hyvä olla, ja mikä taas turha ostos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      60
      898
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe