Gallup: koulutus

kyselee

Tuolla toisaalla on puhetta koulutustaustan merkityksetä, mutta otetaan tähän kysely sinkuille:

- sukupuoli
- ikä
- koulutus
- työtilanne (onko töissä ja mitä töitä suunnilleen tekee)


Yritetään pitää tämä asiallisena, ei tartte tunkea tähän ketjuun niitä selvää tämä-viestejä kun ne ei liity mitenkään itse aiheeseen.

105

761

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei tohtoriksi enää

      Nainen, 37
      Yo, datanomi, insinööri ja diplomi-insinööri (tuta)
      Managerina IT-alalla

      Töistä ei ole puutetta nyt eikä tulevaisuudessa. Tällä kokemuksella ja koulutuksella saa aina töitä ja uusia tilaisuuksia saa jatkuvasti.

      Vinkki kaikille nuoremmille sinkuille: tulevaisuudessa hyväpalkkaisen työtehtävän saaminen ei tule olemaan helppoa ilman akateemista koulutusta. Suomessakin alkaa näkyä viitteitä trendistä, jossa vaativampiin tehtäviin vaaditaan akateeminen koulutus. Näin jopa siinä määrin, että jotkut bisnekset vaativat kaikilta akateemisen koulutyksen; amiksia ei enää edes palkata. Ei, vaikka periaatteessa jotkut tehtävät voisi suorittaa ei-akateeminenkin.

      • Akateemisella koulutuksella ei välttämättä saa talvella jäätyneitä vesiputkia auki, siihen riittää ammattikoulu. Lisäksi tulevaisuudesa esim. putkimiehille on kysyntää, sillä 1970 luvulla rakennetut kerrostalot alkavat kaipaamaan putkiremonttia.

        Myöskin talonrakennus- ja sähköala kulkevat käsi kädessä.

        Tietysti jos haluaa viiden tonnin tai suuremman palkan, on ainut tie monasti opiskelu. Sinänsä autoalalla insinööri ei paljoa saa palkkaa. Yksi tuttu sai stipendin, aikoi pyrkiä insinöörioppiin. Ajoi kuitenkin rekkakortin ja totesi saavansa sillä hetkellä enemmän palkkaa, mitä autoalan insinööri. Huomioiden myös, että tapaamishetkellä hän olisi vielä istunut opintopenkillä tai ollut vastavalmistunut.

        Moni akateemisen koulutuksen saanut tekee myös pätkätöitä.
        Kirjaston hoitaja ei myöskään saa suurta palkkaa, katsoen akateemiseen koulutukseen.


      • 452173212415646

        Höpö höpöä....

        Eikös se wanhan ajan rakennusmestarin koulutuskin kaivettu naftaliinista, kun liikakoulutetuista ei ollut siihen hommaan? Akateemisuus ei aina riitä - eikä ole ns käypää valuuttaa kaikkialla. Joskus optimaalisinta voi olla vähäisempi akateemisuus vankalla käytännän suorittamisen taidolla.

        Hyvintoimivassa yhteiskunnassa arvostetaan sekä käytännön osaajia että teoreetikkoja. Kumpikaan ei ole toistaan arvokaampi. Liikakoulutus ei ole millään muotoa ekonomista tai yhteiskuntaa hyödyttävää. Elinikäisen oppimisen puolestapuhuja toki olen.

        Kaiken voi aina tehdä mahdollisimman monimutkaisesti, mutta EI TARVITSE tehdä.
        "Simplicity is the ultimate sophistication."


      • ei tohtoriksi enää
        runontaja kirjoitti:

        Akateemisella koulutuksella ei välttämättä saa talvella jäätyneitä vesiputkia auki, siihen riittää ammattikoulu. Lisäksi tulevaisuudesa esim. putkimiehille on kysyntää, sillä 1970 luvulla rakennetut kerrostalot alkavat kaipaamaan putkiremonttia.

        Myöskin talonrakennus- ja sähköala kulkevat käsi kädessä.

        Tietysti jos haluaa viiden tonnin tai suuremman palkan, on ainut tie monasti opiskelu. Sinänsä autoalalla insinööri ei paljoa saa palkkaa. Yksi tuttu sai stipendin, aikoi pyrkiä insinöörioppiin. Ajoi kuitenkin rekkakortin ja totesi saavansa sillä hetkellä enemmän palkkaa, mitä autoalan insinööri. Huomioiden myös, että tapaamishetkellä hän olisi vielä istunut opintopenkillä tai ollut vastavalmistunut.

        Moni akateemisen koulutuksen saanut tekee myös pätkätöitä.
        Kirjaston hoitaja ei myöskään saa suurta palkkaa, katsoen akateemiseen koulutukseen.

        Tehtäviä, joihin saa pätevyyden ammattikoulusta, ei voi pitää kovin vaativana. Eikä muuten palkkaustakaan.

        Insinööri ei ole akateeminen. Diplomi-insinööri on. Omasta mielestäni hyvä palkka on >7000 euroa/kk, joten meillä on hyvästä palkasta ja asemasta varmasti aivan eri käsitys.

        On itsestä kiinni, mihin ammattiin opiskelee valmiudet. Itseään saa syyttää, jos typeränä menee lukemaan itsensä pienipalkkalaiseksi - .jos siis haaveilee isommista ansioista tai rutkuttaa pientä palkkaansa.

        Nykyään on ammattikorkeakouluista valmistuneilla valitettavasti hyvin harhaiset käsitykset siitä, mihin pestiin sillä koulutuksella pääsee. Tulevaisuudessa pääsee vielä vähemmän johtajaan pallille kuin tänä päivänä.


      • 452173212415646 kirjoitti:

        Höpö höpöä....

        Eikös se wanhan ajan rakennusmestarin koulutuskin kaivettu naftaliinista, kun liikakoulutetuista ei ollut siihen hommaan? Akateemisuus ei aina riitä - eikä ole ns käypää valuuttaa kaikkialla. Joskus optimaalisinta voi olla vähäisempi akateemisuus vankalla käytännän suorittamisen taidolla.

        Hyvintoimivassa yhteiskunnassa arvostetaan sekä käytännön osaajia että teoreetikkoja. Kumpikaan ei ole toistaan arvokaampi. Liikakoulutus ei ole millään muotoa ekonomista tai yhteiskuntaa hyödyttävää. Elinikäisen oppimisen puolestapuhuja toki olen.

        Kaiken voi aina tehdä mahdollisimman monimutkaisesti, mutta EI TARVITSE tehdä.
        "Simplicity is the ultimate sophistication."

        "Eikös se wanhan ajan rakennusmestarin koulutuskin kaivettu naftaliinista, kun liikakoulutetuista ei ollut siihen hommaan?"

        Siihen hommaan ei ollut mitään koulutusta, kun teknikon koulutus lakkautettiin.


      • määmy
        452173212415646 kirjoitti:

        Höpö höpöä....

        Eikös se wanhan ajan rakennusmestarin koulutuskin kaivettu naftaliinista, kun liikakoulutetuista ei ollut siihen hommaan? Akateemisuus ei aina riitä - eikä ole ns käypää valuuttaa kaikkialla. Joskus optimaalisinta voi olla vähäisempi akateemisuus vankalla käytännän suorittamisen taidolla.

        Hyvintoimivassa yhteiskunnassa arvostetaan sekä käytännön osaajia että teoreetikkoja. Kumpikaan ei ole toistaan arvokaampi. Liikakoulutus ei ole millään muotoa ekonomista tai yhteiskuntaa hyödyttävää. Elinikäisen oppimisen puolestapuhuja toki olen.

        Kaiken voi aina tehdä mahdollisimman monimutkaisesti, mutta EI TARVITSE tehdä.
        "Simplicity is the ultimate sophistication."

        Mä oon samaa mieltä siinä, et jokainen kouluttautuu haluamalleen tasolle.
        Jokin aika sit ymmärsin uutisis, et aikovat vähentää perinnerakentajan koulutusta. Samalla katoaa tärkee ammattiala, vaik perinnerakentajist on pulaa.


      • määmy
        ei tohtoriksi enää kirjoitti:

        Tehtäviä, joihin saa pätevyyden ammattikoulusta, ei voi pitää kovin vaativana. Eikä muuten palkkaustakaan.

        Insinööri ei ole akateeminen. Diplomi-insinööri on. Omasta mielestäni hyvä palkka on >7000 euroa/kk, joten meillä on hyvästä palkasta ja asemasta varmasti aivan eri käsitys.

        On itsestä kiinni, mihin ammattiin opiskelee valmiudet. Itseään saa syyttää, jos typeränä menee lukemaan itsensä pienipalkkalaiseksi - .jos siis haaveilee isommista ansioista tai rutkuttaa pientä palkkaansa.

        Nykyään on ammattikorkeakouluista valmistuneilla valitettavasti hyvin harhaiset käsitykset siitä, mihin pestiin sillä koulutuksella pääsee. Tulevaisuudessa pääsee vielä vähemmän johtajaan pallille kuin tänä päivänä.

        Mä kyllä arvostan korkealle heitä, jotka remppas meidän tönön. Ilman raksamiehiä asuttaisii kodas.

        Jos arvostaa duunii mitä tekee, jälki on hyvää.


      • ei tohtoriksi enää
        määmy kirjoitti:

        Mä kyllä arvostan korkealle heitä, jotka remppas meidän tönön. Ilman raksamiehiä asuttaisii kodas.

        Jos arvostaa duunii mitä tekee, jälki on hyvää.

        Älkää nyt sekoittako palkkeaa ja arvostusta toisiinsa. Kaksi aivan eri asiaa. Kyllä mäkin arvostan niitä, jotka tekevät duunit, joita itse ei viitsi.

        Tosin esim. juuri noita raksamiehiä on vaikea arvostaa, koska suurin osa niistä on liian tyhmiä ja laiskoja hoitaakseen hommansa laadukkaasti ja ammattitaidolla. Työn laatu on suurimmalle osalle aivan tuntematon käsite.


      • ei tohtoriksi enää
        452173212415646 kirjoitti:

        Höpö höpöä....

        Eikös se wanhan ajan rakennusmestarin koulutuskin kaivettu naftaliinista, kun liikakoulutetuista ei ollut siihen hommaan? Akateemisuus ei aina riitä - eikä ole ns käypää valuuttaa kaikkialla. Joskus optimaalisinta voi olla vähäisempi akateemisuus vankalla käytännän suorittamisen taidolla.

        Hyvintoimivassa yhteiskunnassa arvostetaan sekä käytännön osaajia että teoreetikkoja. Kumpikaan ei ole toistaan arvokaampi. Liikakoulutus ei ole millään muotoa ekonomista tai yhteiskuntaa hyödyttävää. Elinikäisen oppimisen puolestapuhuja toki olen.

        Kaiken voi aina tehdä mahdollisimman monimutkaisesti, mutta EI TARVITSE tehdä.
        "Simplicity is the ultimate sophistication."

        Eipä niille rakennusmestareille maksetakaan paljon mitään. Olisi pitänyt aikaisemmasa vietissäni painottaa minun tarkoittavan vaativia asiantuntija- ja johtajatehtäviä. Nyt niihin on rinnastettu tavan duunarit ja niiden palkat. Rakennusmestari ei ole johtaja. Rakennusliikkeen talous- tai toimitusjohtaja esimerkiksi on.


      • ei tohtoriksi enää kirjoitti:

        Älkää nyt sekoittako palkkeaa ja arvostusta toisiinsa. Kaksi aivan eri asiaa. Kyllä mäkin arvostan niitä, jotka tekevät duunit, joita itse ei viitsi.

        Tosin esim. juuri noita raksamiehiä on vaikea arvostaa, koska suurin osa niistä on liian tyhmiä ja laiskoja hoitaakseen hommansa laadukkaasti ja ammattitaidolla. Työn laatu on suurimmalle osalle aivan tuntematon käsite.

        "Tosin esim. juuri noita raksamiehiä on vaikea arvostaa, koska suurin osa niistä on liian tyhmiä ja laiskoja hoitaakseen hommansa laadukkaasti ja ammattitaidolla. Työn laatu on suurimmalle osalle aivan tuntematon käsite."

        Kerrankin joku puhuu täyttä asiaa kaunistelematta mitään turhaan. Tuon asian olen itsekin joutunut toteamaan, kun näissä uusissa taloissa on asunut. Seinät vuotavat, ilmanvaihto nyt toimii jos toimii, ovet vähän vinoja, halpoja puolalaisia kupariputkia on käytetty vesijohtoihin (eivät tule kestämään sen 50 vuotta) jne.

        Tällä hetkellä asunnossani tiivistetään seiniä, koska ne ovat olleet rikkinäisiä, eli edes ehjiä seiniä ei osata tehdä. Kaikesta tästä johtuen yhtiövastike on myös usein kalliimpi uusissa taloissa, koska korjattavaa löytyy niin paljon.


      • ap
        ei tohtoriksi enää kirjoitti:

        Eipä niille rakennusmestareille maksetakaan paljon mitään. Olisi pitänyt aikaisemmasa vietissäni painottaa minun tarkoittavan vaativia asiantuntija- ja johtajatehtäviä. Nyt niihin on rinnastettu tavan duunarit ja niiden palkat. Rakennusmestari ei ole johtaja. Rakennusliikkeen talous- tai toimitusjohtaja esimerkiksi on.

        Hei tän oli tarkoitus olla gallup! Antaa kaikilla olla vaan omia mielipiteitä ;)


      • ei tohtoriksi enää kirjoitti:

        Eipä niille rakennusmestareille maksetakaan paljon mitään. Olisi pitänyt aikaisemmasa vietissäni painottaa minun tarkoittavan vaativia asiantuntija- ja johtajatehtäviä. Nyt niihin on rinnastettu tavan duunarit ja niiden palkat. Rakennusmestari ei ole johtaja. Rakennusliikkeen talous- tai toimitusjohtaja esimerkiksi on.

        Jos rakennusmestariksi opiskellut perustaa oman firman, hän silloin on firmansa johtaja.

        Yksi sähhköasentajaksi opiskellut tuttu aikanaan perusti rakennusliikkeen. Huono onni hänellä, ensimmäinen asiakas yritti päästä mahdollisimman pienellä maksuilla ja valitti jokaisesta työstä. Ulkopuolisten tarkastajien toimesta kaikki valitukset hylättiin.
        Se tosin ei rakennuttajalle kelvannut, vaan vei oikeuteen. Rakennuttaja hävisi tuttu voitti.


      • m36-intj kirjoitti:

        "Tosin esim. juuri noita raksamiehiä on vaikea arvostaa, koska suurin osa niistä on liian tyhmiä ja laiskoja hoitaakseen hommansa laadukkaasti ja ammattitaidolla. Työn laatu on suurimmalle osalle aivan tuntematon käsite."

        Kerrankin joku puhuu täyttä asiaa kaunistelematta mitään turhaan. Tuon asian olen itsekin joutunut toteamaan, kun näissä uusissa taloissa on asunut. Seinät vuotavat, ilmanvaihto nyt toimii jos toimii, ovet vähän vinoja, halpoja puolalaisia kupariputkia on käytetty vesijohtoihin (eivät tule kestämään sen 50 vuotta) jne.

        Tällä hetkellä asunnossani tiivistetään seiniä, koska ne ovat olleet rikkinäisiä, eli edes ehjiä seiniä ei osata tehdä. Kaikesta tästä johtuen yhtiövastike on myös usein kalliimpi uusissa taloissa, koska korjattavaa löytyy niin paljon.

        Monesti tuo "hutilointi" johtuu liian tiukasta aikataulusta. Kun ensimmäiset talot Jätkäsaareen tulivat, joutuivat asuntojen kylpyhuoneet jälkikäteen kuivattamaan, koska niiden lattiat ei ehtineet kuivumaan ennen pintamateriaalin laittoa.

        Itse olin rakennuksilla, missä timpurit olivat ruuvanneet joka toisen kipsilevyruuvin ja maalari sai kunnian ruuvata loput ennen kittien laittoas.

        Tuo äskeinen siis koski elementtitaloja ja huonosta rakennustavasta voitte kysyä Viinasen Iirolta (ex-valtionvarainministeri), hänen ostamassaan kerrostalo-osakkeesta korjattu vuosia rakennusvirheitä.


      • Sarkasmimimi
        runontaja kirjoitti:

        Jos rakennusmestariksi opiskellut perustaa oman firman, hän silloin on firmansa johtaja.

        Yksi sähhköasentajaksi opiskellut tuttu aikanaan perusti rakennusliikkeen. Huono onni hänellä, ensimmäinen asiakas yritti päästä mahdollisimman pienellä maksuilla ja valitti jokaisesta työstä. Ulkopuolisten tarkastajien toimesta kaikki valitukset hylättiin.
        Se tosin ei rakennuttajalle kelvannut, vaan vei oikeuteen. Rakennuttaja hävisi tuttu voitti.

        Jep. Ja jos kampaaja perustaa omaan kotiinsa kampaamon, on hän johtaja.


      • 99%
        ei tohtoriksi enää kirjoitti:

        Eipä niille rakennusmestareille maksetakaan paljon mitään. Olisi pitänyt aikaisemmasa vietissäni painottaa minun tarkoittavan vaativia asiantuntija- ja johtajatehtäviä. Nyt niihin on rinnastettu tavan duunarit ja niiden palkat. Rakennusmestari ei ole johtaja. Rakennusliikkeen talous- tai toimitusjohtaja esimerkiksi on.

        Hei hyvä akateeminen nimim. Ei tohtoriksi enää. Voisitko selittää mikä teoria on taustalla siinä todellisuudessa, jossa asiantuntija ja - johtotehtävissä oleville kuuluu maksaa enemmän kuin duunarille? Jos palkkoja lasketaan samassa suhteessa mahdollisimman alas, kuinka alas duunarin palkan voi laskea? Lopulta: syökö duunarit sen johtajan, jos ei muuta tarjolla?


      • :)))))))))))))))
        ei tohtoriksi enää kirjoitti:

        Eipä niille rakennusmestareille maksetakaan paljon mitään. Olisi pitänyt aikaisemmasa vietissäni painottaa minun tarkoittavan vaativia asiantuntija- ja johtajatehtäviä. Nyt niihin on rinnastettu tavan duunarit ja niiden palkat. Rakennusmestari ei ole johtaja. Rakennusliikkeen talous- tai toimitusjohtaja esimerkiksi on.

        Tutustuppa rakennusalan yrityksiin ja vertaa niiden tulosta vaikkapa vastaaviin konsulttiyrityksiin..... Joo, minäkin luulen, että siinä vaiheessa duunarit alkaa näyttää mielenkiintoisilta ;)


      • jjkkkk
        runontaja kirjoitti:

        Monesti tuo "hutilointi" johtuu liian tiukasta aikataulusta. Kun ensimmäiset talot Jätkäsaareen tulivat, joutuivat asuntojen kylpyhuoneet jälkikäteen kuivattamaan, koska niiden lattiat ei ehtineet kuivumaan ennen pintamateriaalin laittoa.

        Itse olin rakennuksilla, missä timpurit olivat ruuvanneet joka toisen kipsilevyruuvin ja maalari sai kunnian ruuvata loput ennen kittien laittoas.

        Tuo äskeinen siis koski elementtitaloja ja huonosta rakennustavasta voitte kysyä Viinasen Iirolta (ex-valtionvarainministeri), hänen ostamassaan kerrostalo-osakkeesta korjattu vuosia rakennusvirheitä.

        Jos ne raksahempat tekisivät raksalla muutakin kuin nojailisivat lapioon ja röökaisivat, niin ehtisivät kiinnittää ne ruuvitkin.

        Ahkera raksa/remonttimies on äärimmäisen harvinainen näky. Jos se samainen tekee vielä laatua, niin sille voisi maksaa paljonkin enemmän kuin tavalliselle tunarille.


      • ei tohtoriksi enää
        :))))))))))))))) kirjoitti:

        Tutustuppa rakennusalan yrityksiin ja vertaa niiden tulosta vaikkapa vastaaviin konsulttiyrityksiin..... Joo, minäkin luulen, että siinä vaiheessa duunarit alkaa näyttää mielenkiintoisilta ;)

        Uhh... huomaa kyllä kommentistasi, ettet juurikaan ymmärrä
        a) naisista
        b) liiketoiminnasta
        c) toimialojen eroavaisuuksista erityisesti sijoitettavan pääoman ja riskitason suhteen

        Ei, duunarit eivät missään vaiheessa näytä mielenkiintoisilta.

        Terkuin pro.


      • ei tohtoriksi enää
        99% kirjoitti:

        Hei hyvä akateeminen nimim. Ei tohtoriksi enää. Voisitko selittää mikä teoria on taustalla siinä todellisuudessa, jossa asiantuntija ja - johtotehtävissä oleville kuuluu maksaa enemmän kuin duunarille? Jos palkkoja lasketaan samassa suhteessa mahdollisimman alas, kuinka alas duunarin palkan voi laskea? Lopulta: syökö duunarit sen johtajan, jos ei muuta tarjolla?

        Liikeyrityksen ainoa tehtävä on tuottaa voittoa omistajilleen. Lähdetään siitä.

        On montakin syytä, miksi johtajille kuuluu maksaa enemmän kuin duunarille, mutta tässä pari tärkeintä:

        1. Duunari on helppo korvata toisella duunarilla. Ei yksinkertaisesti tarvitse maksaa paljon palkkaa, kun samalla osaamisprofiililla löytyy markkinoilta tekijöitä helposti ja nopeasti, jos joku päättää lähteä. Johtajia yritykselle sopivalla osaamisprofiililla ei löydy. Harvinaisuuksille on pakko maksaa.
        2. Johtaja pystyy päätöksillä ja toimeenpannuilla sellaisilla tuottamaan yritykselle hetkessä merkittävän lisäyksen viivan alle (esim. myyntiopimuksilla, toiminnan tehostamisella tai kustannusrakennetta korjaamalla). Duunari pystyy tuottamaan yritykselle ainoastaan suoritteensa verran.

        Vastaus kysymykseesi: duunarin palkan voi laskea tasan niin alas kuin sillä joku vielä töihin tulee.


      • Asuntokammo
        m36-intj kirjoitti:

        "Tosin esim. juuri noita raksamiehiä on vaikea arvostaa, koska suurin osa niistä on liian tyhmiä ja laiskoja hoitaakseen hommansa laadukkaasti ja ammattitaidolla. Työn laatu on suurimmalle osalle aivan tuntematon käsite."

        Kerrankin joku puhuu täyttä asiaa kaunistelematta mitään turhaan. Tuon asian olen itsekin joutunut toteamaan, kun näissä uusissa taloissa on asunut. Seinät vuotavat, ilmanvaihto nyt toimii jos toimii, ovet vähän vinoja, halpoja puolalaisia kupariputkia on käytetty vesijohtoihin (eivät tule kestämään sen 50 vuotta) jne.

        Tällä hetkellä asunnossani tiivistetään seiniä, koska ne ovat olleet rikkinäisiä, eli edes ehjiä seiniä ei osata tehdä. Kaikesta tästä johtuen yhtiövastike on myös usein kalliimpi uusissa taloissa, koska korjattavaa löytyy niin paljon.

        Mikä firma rakentanut ja minä vuonna?


      • Mies1985
        jjkkkk kirjoitti:

        Jos ne raksahempat tekisivät raksalla muutakin kuin nojailisivat lapioon ja röökaisivat, niin ehtisivät kiinnittää ne ruuvitkin.

        Ahkera raksa/remonttimies on äärimmäisen harvinainen näky. Jos se samainen tekee vielä laatua, niin sille voisi maksaa paljonkin enemmän kuin tavalliselle tunarille.

        Naisista noin 0% ymmärtää mitään rakentamisesta tai remonteista. Miehistä vähenevä vähemmistö. Ihmettelen tätä ihmisten kuviteltua korkeaa tietämystä mikä tässä ketjussa vallitsee.

        Hyvä taso noissa hommissa edellyttää paljon tietotaitoa jota täytyy jatkuvasti päivittää eivätkä kirjastojen vanhentuneet kirjat riitä. Sen lisäksi hahmottamiskykyä ja logiikkaa.


      • trololllloooollll
        ei tohtoriksi enää kirjoitti:

        Uhh... huomaa kyllä kommentistasi, ettet juurikaan ymmärrä
        a) naisista
        b) liiketoiminnasta
        c) toimialojen eroavaisuuksista erityisesti sijoitettavan pääoman ja riskitason suhteen

        Ei, duunarit eivät missään vaiheessa näytä mielenkiintoisilta.

        Terkuin pro.

        Ei kysymys ollut riskitasosta tai pääomista vaan puhtaasti mitä jää viivan alle. Sinusta taas huomaa, että olet wikipediasta valmistunut muka-akateeminen trolli :D. Jatkahan toki... meille muille aika on arvokasta -ihan rahallisestikin.


      • jjkkkk kirjoitti:

        Jos ne raksahempat tekisivät raksalla muutakin kuin nojailisivat lapioon ja röökaisivat, niin ehtisivät kiinnittää ne ruuvitkin.

        Ahkera raksa/remonttimies on äärimmäisen harvinainen näky. Jos se samainen tekee vielä laatua, niin sille voisi maksaa paljonkin enemmän kuin tavalliselle tunarille.

        Kyse oli rakennuksista, joita eivät olleet saaneet valmiiksi aikataulun mukaan. Pahasti kesken ennen määräaikaa, tiedä sitten oliko liian tiukkaan laskettu vai laiskottelua.

        Naapurillani taas oli pieni rakennusyritys, kun hän lähti asioille alkoi palkollisia ramaista ja laiskottelivat niin kauan kun pomo oli poissa. Mikä taas tuotti sen, ettei mitään tullut valmiiksi ja kun ei valmiiksi tullut mikään työosio, ei tullut myöskään rahaa ja konkurssi oli valmis.


      • Asuntokammo kirjoitti:

        Mikä firma rakentanut ja minä vuonna?

        Minäkin haluaisin tietää tuon.


      • ei tohtoriksi enää kirjoitti:

        Liikeyrityksen ainoa tehtävä on tuottaa voittoa omistajilleen. Lähdetään siitä.

        On montakin syytä, miksi johtajille kuuluu maksaa enemmän kuin duunarille, mutta tässä pari tärkeintä:

        1. Duunari on helppo korvata toisella duunarilla. Ei yksinkertaisesti tarvitse maksaa paljon palkkaa, kun samalla osaamisprofiililla löytyy markkinoilta tekijöitä helposti ja nopeasti, jos joku päättää lähteä. Johtajia yritykselle sopivalla osaamisprofiililla ei löydy. Harvinaisuuksille on pakko maksaa.
        2. Johtaja pystyy päätöksillä ja toimeenpannuilla sellaisilla tuottamaan yritykselle hetkessä merkittävän lisäyksen viivan alle (esim. myyntiopimuksilla, toiminnan tehostamisella tai kustannusrakennetta korjaamalla). Duunari pystyy tuottamaan yritykselle ainoastaan suoritteensa verran.

        Vastaus kysymykseesi: duunarin palkan voi laskea tasan niin alas kuin sillä joku vielä töihin tulee.

        Itse asiassa ei voi laskea, tässä maassa on ammattiliitot, mitkä pitää huolen minimipalkoista. Tietysti, jos Virosta tai Puolasta tuo työntekijät, heillä voi palkata vitosen tuntipalkalla.

        Monessa teollisuusfirmassa maksetaan kahta palkkaa, ulkomailta tulleet saavat monasti pienemmän palkan mitä ulkomailta tulleet.


      • ei enää tohtoriksi
        Mies1985 kirjoitti:

        Naisista noin 0% ymmärtää mitään rakentamisesta tai remonteista. Miehistä vähenevä vähemmistö. Ihmettelen tätä ihmisten kuviteltua korkeaa tietämystä mikä tässä ketjussa vallitsee.

        Hyvä taso noissa hommissa edellyttää paljon tietotaitoa jota täytyy jatkuvasti päivittää eivätkä kirjastojen vanhentuneet kirjat riitä. Sen lisäksi hahmottamiskykyä ja logiikkaa.

        Well... minä satun olemaan sitten se tuohon nollaan prosenttiin mahtuva nainen.

        Erittäin vaativa asiakas olen, sillä tiedän mihin remonttireiskoken pitäisi pystyä, ja mitä odotan työn laadulta. Jos minä pystyn tekemään asian paremmin kuin "raksamies", niin raksari on aika heikoilla arvostuksen saamiseksi. Useimmiten nimittäin pystyn hoitamaan homman kotiin paremmin kuin remontti-reiska. SE on pelottavaa.


      • din don
        runontaja kirjoitti:

        Kyse oli rakennuksista, joita eivät olleet saaneet valmiiksi aikataulun mukaan. Pahasti kesken ennen määräaikaa, tiedä sitten oliko liian tiukkaan laskettu vai laiskottelua.

        Naapurillani taas oli pieni rakennusyritys, kun hän lähti asioille alkoi palkollisia ramaista ja laiskottelivat niin kauan kun pomo oli poissa. Mikä taas tuotti sen, ettei mitään tullut valmiiksi ja kun ei valmiiksi tullut mikään työosio, ei tullut myöskään rahaa ja konkurssi oli valmis.

        I rest my case. Suurin osa amismiehistä on aivan sairaan laiskaa porukkaa.


      • sinkkunainen (05)
        Asuntokammo kirjoitti:

        Mikä firma rakentanut ja minä vuonna?

        Mä voin sanoa omani. Ostin Oulun keskustasta Skanskan rakentaman kerrostalo-osakeen 3h kk.

        Sisäpihan ikkunoiden olisi pitänyt olla keskenään samalla tasolla. Eivät olleet. Ei näytä kovin hyvältä, kun ikkunat ovat 1,5 senttiä eri tasolla toisiinsa verrattuna.

        Edellisen lisäksi kaikenlaista pientä juttua, mitkä olisi voitu hoitaa siistimmin. Kylppärin laatoitus oli aika huonolaatuista. En tykännyt.


      • ei enää tohtoriksi
        trololllloooollll kirjoitti:

        Ei kysymys ollut riskitasosta tai pääomista vaan puhtaasti mitä jää viivan alle. Sinusta taas huomaa, että olet wikipediasta valmistunut muka-akateeminen trolli :D. Jatkahan toki... meille muille aika on arvokasta -ihan rahallisestikin.

        Jos et ymmärrä ROI-käsitettä, en suosittele yrityksen perustamista. Viivan alle jäävällä osuudella ei ole merkitystä, jos ROI jää liian alhaiseksi.

        Viivan alle jäävä osuus on (yleensä) suhteessa otettuun riskitasoon (sis. mm. sijoitettu pääoma, markkinat ja kyvykkyys).

        Terkuin pro.


      • din don kirjoitti:

        I rest my case. Suurin osa amismiehistä on aivan sairaan laiskaa porukkaa.

        Sitten ymmärtää miksi yrittäjät palkkaavat ulkomailta timpureita ja osasellaisia jotka väittävät olevansa timpureita, vaikka pelkkiä apumiehin ja jälki on mitä on.


      • ei enää tohtoriksi kirjoitti:

        Well... minä satun olemaan sitten se tuohon nollaan prosenttiin mahtuva nainen.

        Erittäin vaativa asiakas olen, sillä tiedän mihin remonttireiskoken pitäisi pystyä, ja mitä odotan työn laadulta. Jos minä pystyn tekemään asian paremmin kuin "raksamies", niin raksari on aika heikoilla arvostuksen saamiseksi. Useimmiten nimittäin pystyn hoitamaan homman kotiin paremmin kuin remontti-reiska. SE on pelottavaa.

        Jos ei tiedä mitään rakennushommista, on hieman vaikea arvioida työn laatua. Pintaremontin kyllä näkee, rakenteiden sisälle ei.

        Sinänsä kirvesmiehille opetetaan rakennuspiirustusten lukeminen.


      • ei enää tohtoriksi
        runontaja kirjoitti:

        Itse asiassa ei voi laskea, tässä maassa on ammattiliitot, mitkä pitää huolen minimipalkoista. Tietysti, jos Virosta tai Puolasta tuo työntekijät, heillä voi palkata vitosen tuntipalkalla.

        Monessa teollisuusfirmassa maksetaan kahta palkkaa, ulkomailta tulleet saavat monasti pienemmän palkan mitä ulkomailta tulleet.

        Kuten sanoin, duunarin palkan voi laskea tasan niin alas kuin sillä joku vielä töihin tulee.

        Vähimmäispalkasta nyt sattuvat pitämään huolen ammattiliitot, eivätkä duunarit Suomessa tule alle sen töihin. Jos tulevatkin, ovat seuraavaksi liiton kera kimpussa hilaamassa palkkoja ylöspäin. Liittojen on pakko pitää huolta siitä, sillä palkka olisi muutoin mahdollista laskea vieläkin alemmas.

        Jos kuvittelet, ettei palkkakustannusten laskeminen ole mahdollista, olet todella väärässä. Työtä voi ulkoistaa, YT-neuvotteluissa potkitaan pois parhaiten tienaavaa duunariporrasta ja jätetään vastavalmistuneet jne. Yritykselle merkittävää ei ole yksilön palkka, vaan yrityksen palkkakulut kokonaisuutena. Huomioiden tieytysti lisäksi yrityksen kustannusrakenne ja palkan osuus siitä.


      • ei enää tohtoriksi kirjoitti:

        Jos et ymmärrä ROI-käsitettä, en suosittele yrityksen perustamista. Viivan alle jäävällä osuudella ei ole merkitystä, jos ROI jää liian alhaiseksi.

        Viivan alle jäävä osuus on (yleensä) suhteessa otettuun riskitasoon (sis. mm. sijoitettu pääoma, markkinat ja kyvykkyys).

        Terkuin pro.

        Yleensä ROI = return ON investment, kyse siis simppelisäi tuotosta.
        Return OF investment sen sijaan taipuisi esim. palautusprosentiksi tai palautetuksi rahamääräksi.


      • Asuntokammo kirjoitti:

        Mikä firma rakentanut ja minä vuonna?

        Melko varmasti YIT, talo on 90-luvulta. YIT:ltä saa varmaa laatua :)
        Ei tässä mitään muuta hyvää ollut että suht. halpa, moderni talo haluamaltani paikalta, ja tästä asunnosta saa kuitenkin asumiskelpoisen, kunhan vähän remontoi, kun perusasiat kuitenkin kunnossa.


      • ei tohtoriksi enää
        runontaja kirjoitti:

        Jos ei tiedä mitään rakennushommista, on hieman vaikea arvioida työn laatua. Pintaremontin kyllä näkee, rakenteiden sisälle ei.

        Sinänsä kirvesmiehille opetetaan rakennuspiirustusten lukeminen.

        Minä olen piirtänyt niitä osana työtäni joskus kauan sitten, samoin luin laskenut elementtikaavioita.

        Kaikkea sitä elämänsä aikana ehtii.


      • Åke
        ei tohtoriksi enää kirjoitti:

        Tehtäviä, joihin saa pätevyyden ammattikoulusta, ei voi pitää kovin vaativana. Eikä muuten palkkaustakaan.

        Insinööri ei ole akateeminen. Diplomi-insinööri on. Omasta mielestäni hyvä palkka on >7000 euroa/kk, joten meillä on hyvästä palkasta ja asemasta varmasti aivan eri käsitys.

        On itsestä kiinni, mihin ammattiin opiskelee valmiudet. Itseään saa syyttää, jos typeränä menee lukemaan itsensä pienipalkkalaiseksi - .jos siis haaveilee isommista ansioista tai rutkuttaa pientä palkkaansa.

        Nykyään on ammattikorkeakouluista valmistuneilla valitettavasti hyvin harhaiset käsitykset siitä, mihin pestiin sillä koulutuksella pääsee. Tulevaisuudessa pääsee vielä vähemmän johtajaan pallille kuin tänä päivänä.

        Yhtään dippa-inssejä vähättelemättä, ei ne mitään akateemisia ole.


      • ei tohtoriksi enää
        runontaja kirjoitti:

        Yleensä ROI = return ON investment, kyse siis simppelisäi tuotosta.
        Return OF investment sen sijaan taipuisi esim. palautusprosentiksi tai palautetuksi rahamääräksi.

        Jos koet ymmärtäväsi ko.- käsitteen ja mitä sen avulla tehdään, niin selitätkö, miksi Metso halusi antaa lisäosingon omistajilleen, vaikka samaan aikaan aloitti YT-neuvottelut henkilötyövuosien vähentämiseksi?

        Minusta edelliseen on selvä syy ja lisäosinko olisi pitänyt jakaa. Ihan täysin looginen perustekin. Eiköhän se tule jaetuksi joskus myöhemmin, kun kohu on laskenut riittävästi.


      • ei enää tohtoriksi kirjoitti:

        Kuten sanoin, duunarin palkan voi laskea tasan niin alas kuin sillä joku vielä töihin tulee.

        Vähimmäispalkasta nyt sattuvat pitämään huolen ammattiliitot, eivätkä duunarit Suomessa tule alle sen töihin. Jos tulevatkin, ovat seuraavaksi liiton kera kimpussa hilaamassa palkkoja ylöspäin. Liittojen on pakko pitää huolta siitä, sillä palkka olisi muutoin mahdollista laskea vieläkin alemmas.

        Jos kuvittelet, ettei palkkakustannusten laskeminen ole mahdollista, olet todella väärässä. Työtä voi ulkoistaa, YT-neuvotteluissa potkitaan pois parhaiten tienaavaa duunariporrasta ja jätetään vastavalmistuneet jne. Yritykselle merkittävää ei ole yksilön palkka, vaan yrityksen palkkakulut kokonaisuutena. Huomioiden tieytysti lisäksi yrityksen kustannusrakenne ja palkan osuus siitä.

        Kuten aikaisemmin sanoin, ulkomailta saa halvemmalla työntekjät. Kolmella eurolla ja vielä enemmän säästää, jos jättää välilliset maksut maksamatta. Jos huomaa jäävänsä kiinni LELin ja muun vastaavan maksamisesta, ajaa osakeyhtiön alas ja avaa uuden osakeyhtiön. Tuolla niksillä ei joudu maksamaan maksamattomia pakollisia veroja.


      • ei tohtoriksi enää kirjoitti:

        Jos koet ymmärtäväsi ko.- käsitteen ja mitä sen avulla tehdään, niin selitätkö, miksi Metso halusi antaa lisäosingon omistajilleen, vaikka samaan aikaan aloitti YT-neuvottelut henkilötyövuosien vähentämiseksi?

        Minusta edelliseen on selvä syy ja lisäosinko olisi pitänyt jakaa. Ihan täysin looginen perustekin. Eiköhän se tule jaetuksi joskus myöhemmin, kun kohu on laskenut riittävästi.

        Se lisäosinko maksetaan seuraavassa osinkojaossa tai jakavat useammalle jaolle.
        Koska en ole köynyt kauppakoulua, en muuten ala miettimään asiaa.

        Suurin osa kuitenkin tietää "Lasketaan tulot joista vähennetään menot, huomioidaan myös mahdolliset riskit. Ne rahat mitä jää jäljelle ja varmuudella ei ole käyttöä, jaetaan osinkoina."

        Periaatteessa Metson tuotto oli niin hyvä, ettei lisäosingon maksamiseen nähty estettä. Oletettavasti se oli saatu aikaan eläkkeelle siirtymisen kautta, eli eläkkeelle siirtymineen/työpaikan vaihtaneen tilalle ei palkattu uutta.

        Tuo siis oli oletustani


      • akateeminen.,
        ei tohtoriksi enää kirjoitti:

        Älkää nyt sekoittako palkkeaa ja arvostusta toisiinsa. Kaksi aivan eri asiaa. Kyllä mäkin arvostan niitä, jotka tekevät duunit, joita itse ei viitsi.

        Tosin esim. juuri noita raksamiehiä on vaikea arvostaa, koska suurin osa niistä on liian tyhmiä ja laiskoja hoitaakseen hommansa laadukkaasti ja ammattitaidolla. Työn laatu on suurimmalle osalle aivan tuntematon käsite.

        "Kyllä mäkin arvostan niitä, jotka tekevät duunit, joita itse ei viitsi."

        Ei viitsi - tai ei osaa. Vai oletko sä niitä tohtoreita, jotka periaatteessa olisivat joka alan ammattilaisia, mutta eivät vain _viitsi_ esimerkiksi tehdä sähköhommia kotonaan.. Heh heh.


      • erwerwewwe
        ei tohtoriksi enää kirjoitti:

        Tehtäviä, joihin saa pätevyyden ammattikoulusta, ei voi pitää kovin vaativana. Eikä muuten palkkaustakaan.

        Insinööri ei ole akateeminen. Diplomi-insinööri on. Omasta mielestäni hyvä palkka on >7000 euroa/kk, joten meillä on hyvästä palkasta ja asemasta varmasti aivan eri käsitys.

        On itsestä kiinni, mihin ammattiin opiskelee valmiudet. Itseään saa syyttää, jos typeränä menee lukemaan itsensä pienipalkkalaiseksi - .jos siis haaveilee isommista ansioista tai rutkuttaa pientä palkkaansa.

        Nykyään on ammattikorkeakouluista valmistuneilla valitettavasti hyvin harhaiset käsitykset siitä, mihin pestiin sillä koulutuksella pääsee. Tulevaisuudessa pääsee vielä vähemmän johtajaan pallille kuin tänä päivänä.

        Insinööri tai diplomi-insinööri ovat pitkälti saman arvoisia koulutuksia muutamien työvuosien jälkeen, jolloin työkokemus ja menestyminen omassa työssään ovat paljon tärkeämpiä seikkoja.

        Insinööri - tai DI koulutus, sen jälkeen muutamia vuosia työelämässä, jonka jälkeen kaupallinen koulutus yliopistossa on aika tavallinen polku johtavaan asemaan. Tuolloin on usein yhdentekevää onko pohjana DI:n vai amk insinöörin tutkinto, koska kaupallisen alan tutkinnolla ja työkokemuksella on selvästi suurempi merkitys.

        Tosin en näe mitään syytä miksi hakeutuisi ammattikorkeakouluun jos mahdollisuus hakeutua myös yliopistoon. Tietenkin ammattikoulupohjaisille AMK voi olla ainoa vaihtoehto


      • tohtoriksi vielä
        ei tohtoriksi enää kirjoitti:

        Minä olen piirtänyt niitä osana työtäni joskus kauan sitten, samoin luin laskenut elementtikaavioita.

        Kaikkea sitä elämänsä aikana ehtii.

        Oot laskenut elementtikaavioita, dafuq? Punostuksia olet saattanut mitoittaa, mutta tuokin on rakennusinssin hommaa johon ei tutalainen ihan heti ryhdy.

        Mitä rakentamisen laatuun tulee, on se koko ajan vain noussut, mutta samaten on vaatimukset. Lisäksi on nykypäivänä jo ammattilaisenkin hyvin vaikea pysyä kehityksen perässä, sillä koko ajan tulee aivan uusia rakennustuotteita joilla täysin uudet ominaisuudet.


      • ei enää tohtoriksi
        tohtoriksi vielä kirjoitti:

        Oot laskenut elementtikaavioita, dafuq? Punostuksia olet saattanut mitoittaa, mutta tuokin on rakennusinssin hommaa johon ei tutalainen ihan heti ryhdy.

        Mitä rakentamisen laatuun tulee, on se koko ajan vain noussut, mutta samaten on vaatimukset. Lisäksi on nykypäivänä jo ammattilaisenkin hyvin vaikea pysyä kehityksen perässä, sillä koko ajan tulee aivan uusia rakennustuotteita joilla täysin uudet ominaisuudet.

        Ei mitään punostuksien mitoituksia, vaan elementtikaavioiden laskemista. Se ei mitään rakettitiedettä ole. Itse asiassa todella helppoa. Rakennusinsinööritoimistossa sitä tein joskus kauan, kauan sitten. Tuskin muistan enää. Se oli aikana ennen tutalaisuutta.


    • ap

      Olisi vähän vähempikin tarina riittänyt mutta ei siinä mitään, mahtuuhan tänne =)

      Unohdin listata itseni:
      - DI (puunjalostus)
      - mies 42 vuotta
      - päällikkönä teollisuusyrityksessä.

      • kaikkea kuullut

        aha,puu- ja palikkalinja :DD sori,oli pakko.. :)


    • - nainen
      - 37v.
      - AMK
      - töissä terveydenhuoltoalalla

    • ........

      -FM (humanistinen ala)
      -Mies 43 v.
      -Asiantuntijatehtävissä, pysyvä työsuhde. Hyvä palkka. Jatkuvasti töissä valmistumisesta lähtien. Parisuhteet ovatkin ollet sitten vastaavasti pätkäparisuhteita : (

    • - sukupuoli - neutri
      - ikä - riittävästi
      - koulutus - 2x keskiasteen tutkintoa
      - työtilanne (onko töissä ja mitä töitä suunnilleen tekee) - viimeisestä työpaikasta haastoivat oikeuteen kun pidin puoliani, ei enää menossa töihin tässä elämässä.

    • lkj3

      - sukupuoli: N
      - ikä: 40
      - koulutus: 2 x keskiasteen tutkinto
      - työtilanne: ei päivääkään työttömänä. Aina löytynyt töitä.
      - ala: ihan tavishommia omalta alalta tavisyrityksessä

    • ruqoaädksadjf

      - nainen
      - 32 v
      - sairaanhoitaja/psykiatrinen sairaanhoito, OTK
      - töissä julkishallinnossa, keikkatöitä satunnaisesti sairaanhoitajana (yövuorot sairaalassa ihan parasta)

    • ap

      Taidat runontaja olla aika vaikea ihminen - yksinkertaisia kysymyksiä tuossa avauksessani mutta sinun piti päästä kertomaan näkemyksesi akateemisista ihmisistä. Lisäksi toisessa viestissä vastailit vähän mitä sattuu.. ja tuo oikeusjuttu jotenkin sopii tuohon linjaasi mitä vedät. Pidä siitä kiinni!

      Olen puhunut.

      • Olen erittäin yksinkertainen henkilö, joska halutessa saa yksinkertaisen asian näyttämään monimutkaiselta.

        Asian huvittavin puoli on siinä, että teoista joista minua syytetään, on valvontakameran kuvia. Tekijä on ollut liikkeellä polkupyörällä, pyörää ei kylläkään näy niissä kuvissa. Tihutyön tekijällä on ollut pyöräilykypärä, minkä muodon näkee hyvin yhdestä kuvasta. Minulla ei ole ollut sen muotoista kypärää. Eikä minulla mylskään ole ollut saappaita, mitä kuvassa olevalla henkilöllä on.
        Niistä huolimatta syyttäjä itsepäisesti yrittää saada minulle tuomiota teosta, mitä en ole tehnyt.


    • mies 86

      -Ks. nimimerkki
      -26v.
      -Matkailualan perustutkinto, humanistinen ala/taloushallinto. Viittä vaille valmis enkun kandidaatti.
      -En ole töissä tällä hetkellä, mutta jos johonkin laskentatoimen hommiin pääsis...

    • Mies jostakin

      - mies
      - 34v
      - Amk-inssin ja DI:n tutkinnot
      - Asiantuntijatehtävissä it-alalla
      - Töitä on enemmän kuin jaksaa tehdä. Myös moni muu firma olisi kiinnostunut.

      Kumppanin suhteen ei ole varsinaisia koulutusvaatimuksia. Muut asiat merkkaavat paljon enemmän.

    • Lähihoitaja

    • fghfghfghfghfgh

      - mies
      - 36
      - ei ole jaksanut koulussa istua
      - mitä nyt sattuu, harvoin, tekemään

    • puppugeneraattori

      - sukupuoli: on
      - ikä: liikaa (30 )
      - koulutus: on sekin
      - työtilanne: ei ole töissä, vaan hulluuden vuoksi työkyvyttömyyseläkkeellä eli ei tee suunnilleen mitään (tuskin kävisi palstalla, jos ei niin olisi)

      • Vastaa rehellisesti

        Sinäkö se lutkittelija olet?


      • roskapostibottiko
        Vastaa rehellisesti kirjoitti:

        Sinäkö se lutkittelija olet?

        En tiedä miksi vaivaudun vastaamaan sulle. Liikaa aikaa kenties? Ilmeisesti oletat, että kaikki vääryys ja pahuus maailmassa on mt-ihmisten aikaansaannosta?

        Ihan sama...


    • Jack Dempsey

      -mies
      -47v
      -peruskoulu
      -energia-ala, toimihenkilö/asiantuntijatehtävissä

    • mustispeppers

      - sukupuoli: nainen
      - ikä: 37
      - koulutus: lukio, 2 keski-asteen tutkintoa, vähää vailla Amk-tutkinto
      - työtilanne (onko töissä ja mitä töitä suunnilleen tekee): Hyvä työtilanne, ehkä tulossa lomautuksia tälle syksylle, mutta luultavasti eivät koske mua. Vaikituisesti töissä n. 8 vuotta.

      • JD

        Niin, kyllä tämän päivän työelämässä pitkät työsuhteet samalla työnantajalla käyvät yhä harvinaisemmiksi, tämä minun pian 15 vuoden rupeamani tulee todennäköisesti olemaan ainakin minulle se pisin putki.


      • mustispeppers
        JD kirjoitti:

        Niin, kyllä tämän päivän työelämässä pitkät työsuhteet samalla työnantajalla käyvät yhä harvinaisemmiksi, tämä minun pian 15 vuoden rupeamani tulee todennäköisesti olemaan ainakin minulle se pisin putki.

        Niinpä, tuntuu jotenkin oudolta, että on ollut samalla työnantajalla pitkään tai kohtuu pitkään. Onhan siellä kaikkea ikävää välillä, ei sitä nykyään osaa toimettomanakaan olla. Haaveena on kyllä oma yritys, samalta alalta, missä nyt on työntekijänä.


    • habla.

      Motokuskin koulutus. Tällä hetkellä ajan tukkirekkaa.

    • "- sukupuoli"
      Mies.

      "- ikä"
      Vähää vaille 29.

      "- koulutus"
      amk-inssi kouluttautumassa di:ksi.

      "- työtilanne"
      Hiljasta on ollu viime vuodet.

    • ap

      Kiinnostaisi nämä palstan häiriköt, että minkä alan häiriköistä on kyse.. Nyt vaan rohkeasti kertomaan itsestä nimemerkit periaatteen.mies, mies32 ja aisuri ti** ja muutama muu!!

      Mut jättäkää se perusp.aska pois, kertokaa itsestänne nuo jutut mitä alussa listasin.

      • Aisuri Ti**

        En ole häirikkö. Haluan vain tietää, mitä mieltä muut palstalaiset ovat monikultturisen seksin jakautumisesta perheessämme.


    • erasmaisteri

      Mies, 29 v, FM, periaatteessa työskentelen Eezyn kautta yrittäjämäisesti, käytännössä työtön kun ei ole asiakkaita.

    • - mies
      - 50
      - korpraali
      - hyvä (ei liikaa)

      Kathmandu (Nepal) sijaitsee Kathmandun laakson pohjoisosassa noin 1400 metrin korkeudessa, missä on myös korkeakoulu.

      Davos 1500 m

      Andien vuoristossa komeileva La Paz on maailman korkeimmalla sijaitseva hallinnollinen pääkaupunki. Noin 3600 metrin korkeudessa sijaitseva kaupunki korkeakouluineen.

      Japani taitaa olla korkeasti koulutettujen ihmisten kärkimaita, mutta sielläkin osattiin rakentaa ydinvoimala rantaan, merenpinnan alapuolelle.

      Itse summaisin asian näin, että jos meillä ei olsi korkeasti koulutettuja typeryksiä sekoilemassa ja tuhoamassa tätä MAAPALLOA, niin työttömyys luvut olsivat aivan eriluokkaa. Eli yli 50%, joten korkeakoulut ovat erittäin tärkeitä jotta työllisyys pysyy alle 15%.

      http://www.zedge.net/ringtone/1390693/?cep=10

      • love you


    • Mies
      35v
      Yo
      Alaa vaihtamassa

      Elämä meni aika eri tavalla kuin suunnittelin, joten kouluja en saanut käytyä. Onneksi asian voi korjata nyt, kun tuli oikea aika.

      • kissezzzzzzz

        :-*


    • vastaukset

      - Mies
      - 35
      - Ammattikoulu
      - Töissä (ohjelmistosuunnittelija)

    • ap

      Vielä mahtuu vastauksia palstalle..

      • Nämä gallupit aina epäilyttävät, kun ei niistä yleensä synny mitään syvempää (no, ylempänä oli jotain), ja toisekseen en uskalla vastata kovin tarkasti siinä pelossa, että joku sellainen tunnistaa, jonka en halua tunnistavan.

        Sukupuoli on siis neu--- mies, ja ikää on 30 vuotta. Ylempi korkeakoulututkinto löytyy, eli filosofian maisteri, tosin luonnontieteelliseltä alalta. Matematiikasta. Naisethan ovat tässä kohdassa jo lopettaneet lukemisen ja siirtyneet seuraavaan levyseppähitsaajaan ja itsensä sujuvasti johtajaksi valehtelevaan peluriin, mutta töissä olen, vakituisessa työsuhteessa ja tietysti kokopäiväisenä. Juuri tässä kohdassa haluan vähän rajoittaa paljastuksiani, mutta sanotaan että koulutusta vastaavissa tehtävissä, asiantuntijaroolissa finanssialalla noin karkeasti ottaen.


      • 1 <3 brain
        lord.boredom kirjoitti:

        Nämä gallupit aina epäilyttävät, kun ei niistä yleensä synny mitään syvempää (no, ylempänä oli jotain), ja toisekseen en uskalla vastata kovin tarkasti siinä pelossa, että joku sellainen tunnistaa, jonka en halua tunnistavan.

        Sukupuoli on siis neu--- mies, ja ikää on 30 vuotta. Ylempi korkeakoulututkinto löytyy, eli filosofian maisteri, tosin luonnontieteelliseltä alalta. Matematiikasta. Naisethan ovat tässä kohdassa jo lopettaneet lukemisen ja siirtyneet seuraavaan levyseppähitsaajaan ja itsensä sujuvasti johtajaksi valehtelevaan peluriin, mutta töissä olen, vakituisessa työsuhteessa ja tietysti kokopäiväisenä. Juuri tässä kohdassa haluan vähän rajoittaa paljastuksiani, mutta sanotaan että koulutusta vastaavissa tehtävissä, asiantuntijaroolissa finanssialalla noin karkeasti ottaen.

        Mitä ihmettä sä vielä olet sinkkuna? Oikeasti.


      • 1 <3 brain kirjoitti:

        Mitä ihmettä sä vielä olet sinkkuna? Oikeasti.

        Miten niin? Kun ei ole oikeanlaista kemiaa naisten kanssa (tai pikemminkin naisilla ei ole minun kanssani sitä kemiaa), niin ei ole. Siihen ei mitkään koulutukset tai työpaikat tai oletettu älykkyys, joka useiden naisten mielestä on vieläpä sellaista inhottavaa matemaattis-loogista lajia, eikä paljon parempaa ja kemiallisempaa tunneälyä, auta.


      • Opettelisit sitä
        lord.boredom kirjoitti:

        Miten niin? Kun ei ole oikeanlaista kemiaa naisten kanssa (tai pikemminkin naisilla ei ole minun kanssani sitä kemiaa), niin ei ole. Siihen ei mitkään koulutukset tai työpaikat tai oletettu älykkyys, joka useiden naisten mielestä on vieläpä sellaista inhottavaa matemaattis-loogista lajia, eikä paljon parempaa ja kemiallisempaa tunneälyä, auta.

        tunneälyä. Siitäon paljon kirjojakin


      • Opettelisit sitä kirjoitti:

        tunneälyä. Siitäon paljon kirjojakin

        Luulen, että minulla on vähän tunneälyäkin - en ole varma, kun en sitä osaa mitata. En osaa sitten sanoa, miten suuri osuus sillä on iankaikkiseen sinkkuuteeni - kemiaanhan vaikuttaa moni muukin seikka. Ulkonäkö, historia, supliikki...


      • lord-mulle varattu!
        1 <3 brain kirjoitti:

        Mitä ihmettä sä vielä olet sinkkuna? Oikeasti.

        Määäpä rakastan Lord Boredomia vielä enemmän. En tarvii edes tunneälyä, kemiaa tai mannapuuroa ja mansikkaa lisää.


      • lord-mulle varattu! kirjoitti:

        Määäpä rakastan Lord Boredomia vielä enemmän. En tarvii edes tunneälyä, kemiaa tai mannapuuroa ja mansikkaa lisää.

        Tuo on aika rumaa pilaa.


      • syy sinkkuuteen?
        lord.boredom kirjoitti:

        Tuo on aika rumaa pilaa.

        Miten niin pilaa? Eikö sua saa haluta?


      • syy sinkkuuteen? kirjoitti:

        Miten niin pilaa? Eikö sua saa haluta?

        Saa haluta, mutta valehtelu on rumaa!


      • menen puuuiiiiiiisss
        lord.boredom kirjoitti:

        Saa haluta, mutta valehtelu on rumaa!

        Samaa mieltä valehtelusta. Idea oli imitoida kissatappelua sinusta -ei väittää, että oisit jo varattuvarattu ts. suhteellinen. Yritys epäonnistui, joten olkaamme yhtä mieltä siitä, että oli sekä huonoa että rumaa pilaa. Pyydän anteeksi.


    • Mies1985

      Koulut ovat aivan turhia, koska niissä ei opi mitään hyödyllistä. Kaiken tarvittavan tiedon saa netistä ja käden taidot kansanopistosta.

    • ............

      mies
      31
      työtön paskasinkku

      • ............

        tradenominruoja laaduttomasta ammattikorkeakoulusta


    • 4 + 19

      - Nainen
      - 27 v
      - Amk (tradenomi)
      - Tällä hetkellä etsin töitä...

    • - mies
      - 45v
      - maisteri
      - vakituisessa työsyhteessa

    • ap

      Aika paljon korkeasti tai keskiasteella kouluttautuneita täällä. Vai onko niin että kouluttamattomat jotenkin häpeävät sitä eivätkä vastaa?

      • Se on kieltämättä mielenkiintoista, että tässä ketjussa ei ole paljoa tyypillistä "korkeakoulutetut on vaan jotain kirjaviisaita eikä oikeasti osaa mitään vs. amikset ne vaan osaa ohjeiden mukaan käännellä jakoavainta eikä ajatella itse mitään"-taistelua, eikä myöskään "humanistit eli hömppätieteilijät vs. aspergerit jotka osaavat keskustella vain yhtälöistä ja kaavoista"-taistelua.


    • 11+15=26

      -nainen
      -24v.
      -yo / tarkoitus jatkaa vielä opiskeluja
      -töissä


      Kelpaisko?

    • rabbidd

      -mies
      -23v.
      -tekniikan yo (kemiantekniikka, maisterivaihe)
      -opiskelija

      • Onnittelut loistavasta alavalinnasta. Harmittaa nyt jälkikäteen etten mennyt samaiselle linjalle kun hain ja pääsin silloin kun nykyisen FM koulutusohjelman valitsin.


      • 24
        crazy_catwoman kirjoitti:

        Onnittelut loistavasta alavalinnasta. Harmittaa nyt jälkikäteen etten mennyt samaiselle linjalle kun hain ja pääsin silloin kun nykyisen FM koulutusohjelman valitsin.

        Mikäs sun ala sitten on?


      • crazy_catwoman kirjoitti:

        Onnittelut loistavasta alavalinnasta. Harmittaa nyt jälkikäteen etten mennyt samaiselle linjalle kun hain ja pääsin silloin kun nykyisen FM koulutusohjelman valitsin.

        Kemisteistä löytyy paljon työttömiä ainakin yliopiston puolelta, joten tuskin ala mikään loistava on. Toisekseen tieteenä kemia ei ole mitenkään perustavanlaatuinen.

        Kun yksi fysiikan proffani latasi kerran taululle pitkät lausekkeet Schrödingerin yhtälöstä sovellettuna yhteen kvarkkijärjestelmään, niin sanoi sitten yksinkertaisesta Coulomb-termistä että tuossa teillä on kaikki mikä liittyy kemiaan.

        Kaikki merkittävät tekniikat ja teoriat mitä käytetään kemiassa ovat kuitenkin suoraa fysiikkaa, eli vaikkapa kvanttimekaniikka, massaspektrometrit, elektronirakennelaskut, NMR-spektroskopia jne.


      • 24 kirjoitti:

        Mikäs sun ala sitten on?

        Biotieteet. Enempää en viitti paljastaa kun meitä on kuitenkin suht vähän suomessa vielä, ettei kukaan tunnista ;)


      • m36-intj kirjoitti:

        Kemisteistä löytyy paljon työttömiä ainakin yliopiston puolelta, joten tuskin ala mikään loistava on. Toisekseen tieteenä kemia ei ole mitenkään perustavanlaatuinen.

        Kun yksi fysiikan proffani latasi kerran taululle pitkät lausekkeet Schrödingerin yhtälöstä sovellettuna yhteen kvarkkijärjestelmään, niin sanoi sitten yksinkertaisesta Coulomb-termistä että tuossa teillä on kaikki mikä liittyy kemiaan.

        Kaikki merkittävät tekniikat ja teoriat mitä käytetään kemiassa ovat kuitenkin suoraa fysiikkaa, eli vaikkapa kvanttimekaniikka, massaspektrometrit, elektronirakennelaskut, NMR-spektroskopia jne.

        Kemistit on eri asia.
        Nimenomaan kemiantekniikka on tulevaisuuden ala, kun ratkaistaan öljyn korvaamista ja kehitetään ympäristöystävällisempiä poltto-aineita ym. Materiaalien kierrätys ja uudelleen hyödyntäminen ja kestävä kehitys on tulevaisuuden haaste ja kemiantekniikan alaa. Pelkästää työkkärin sivuilla on parikymmentä paikkaa avoinna ne jotka työllistyy suoraan kouluista harjoittelujen kautta.


    • ikisinkku87

      - nainen
      - 25
      - opiskelen kauppakorkeakoulussa viimesiä kursseja
      - en töissä

    • szdfghj
      • jonon jatkona

        sukupuoli;Mies
        - ikä;27v
        - koulutus;amiksen ja amk:n välistä,sähkön erikoisammattitutkinto,työteknikko
        - Työtilanne;tuotannonkoordinaattori,töitäon,ainakin niin kauan kun maailmalla tilauksen vetää.


    • koulutuksella väliä!

      Nainen
      35 v
      FM, KTyo
      vakituinen työsuhde vuodesta 2006 eikä sitä ennenkään työttömyyspäiviä
      koulutusta vastaava työ asiantuntijatehtävissä

    • Kommentti 1

      Opiskelkaa hyvät miespuoliset uroot! Vastuullisuus ja vastuuntuntoisuus ovat muuten katoava luonnonvara - ja tämä huolettaa. Tiedän, koska työkseni näen nuorten ihmisten (n. 20 v ) kykyä ja halua hoitaa tehtävänsä. Välinpitämättömyys ja itsekkyys valtaavat muuten liiaksi ja ilmeisesti sama linja on sitten työelämässäkin. Tsemppiä kaikille!

    • Ikisinkku76

      Mies
      36
      FM
      Oman alan töitä tehty yli 10v.

    • Kuuma kissa

      Jos teet tällaista shaipaa niin katso,
      että edes vaihtoehdot ovat sellaisia, että voidaan vastata.

      Sanotaan vaikka ,että joku vastaaja on työtön..
      Omasta halustaan..Ei käy töissä, mutta saa
      mm.vuokratuloja 21 534,72 € kuussa.(Ei lapaan,firman tilille[optio jaot])
      Mitä se vastaa tähän ja millaiseen valoon se joutuu?
      Entä kun se my omaisuutensa, ja viivan alle jää 2,3 milj.eur.??

      Kaveri on kouluttamaton työtön eikä suunnitelle mitään.
      kun teet jonkilaista listausta niin varmista,
      että kaikki saavat olla oma itsensä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      86
      2327
    2. Mitä tapahtunut?

      Ken tietää mitä viitostiellä betonin kohilla käynyt punaisen auton kanssa?
      Suomussalmi
      23
      1530
    3. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      78
      1484
    4. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      339
      1298
    5. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      58
      1245
    6. Valmistaudu syyskuun OrpoPurraan: Hamstraa näitä ennen syyskuuta - Isossa osassa tuotteita hinnat..

      ..ovat kallistumassa, jopa satojen eurojen lovi IL: Hamstraa näitä https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/175f5038-fe22-498
      Maailman menoa
      27
      1228
    7. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      85
      1164
    8. Ikävöin kyllä

      En voi ottaa nyt yhteyttä, joten puran tänne järjetöntä ikävääni. Tunteeni sinua kohtaan ovat valtaisat.
      Ikävä
      33
      1056
    9. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      62
      1049
    10. Hesari tunnustaa että Ukraina on häviämässä sodan - Suomen poliittinen eliitti housut kintuissa

      Oliko aivan pakko sitoutua politiikkaan jossa pumpattiin älyttömät summat rahaa Kankkulan Kaivoon eli Kiovan natseille?
      Maailman menoa
      224
      1010
    Aihe