Armeija

ppföf

Odotatteko yksinäiset armeijaa vai pelottaako se? Ite en ole täysin yksinäinen mutta siltä kuitenki tuntuu..
Mä odotan inttiä pelolla ja innolla, koska siellä elämä alkaa tyhjältä pöydältä, mikä voikin olla myös huono juttu. eitiiä..

13

1912

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Armeija on paras paikka yksinäiselle

• yksinäinenpoika.

hommasin vapautuksen.

• dfghjkd

kävin intin 11 kk -84->85, siellä oli kavereita, osa oli hyviä , suurin osa idiootteja.

• 11+14

Oman intin kävin vuonna 2006 6kk, meni kyllä ihan kivasti ja kavereitakin olisin saanut jos eivät olisi asuneet niin kaukana.
      Muistan kyllä, että jonkun verran ihmettelivät tuvassa miksi olen niin hiljainen ja yhtä tiettyä tyyppiä mun hiljaisuus tuntui jopa ärsyttävän, mutta ei mitään kiusaamisen tapaista ollut ikinä.
      Pahinta oli ne hetket kun sunnuntai-iltaisin joutuu palaamaan lomilta ja kun saapuu kasarmille niin tulee ilmoitus, että metsäleiri alkaa heti seuraavana aamuna..
      Nykyään kun näkee kaduilla inttipoikia niin tulee aina hyvä fiilis, että ei tarvitse ainakaan intissä kärsiä.

• Kävin intin 1995. Silloin mulla oli yks amiksen luokka kaveri samassa ryhmässä. Ei se intti ollut mitenkään paha paikka. Kuntoa mulla riitti ja olin muutenkin aktiivinen kaikeen. Luokka kaverin kanssa oltii koko intti aika yhdessä.

Kukaan ei varmaan usko et olin sosiaalinen silloin ja juttelin kaikkien kanssa. Sain kuntsareitakin intti aikana 6 ja olin aika hyvä kaikessa mitä tein. No se oli intti aikaa ja nyt olen yksinäinen ja kavereita ei ole. Tää intti kaverini kuoli sitten myöhemmin. Tosi surullista joo...

• kellon toinen ääni

Kävin sivarin. Intti on turhaa pelleilyä, sen ajan voi käyttää hyödyllisemminkin.

• a18plus6

Suoritin intin '98. Oli ihan mukava kokemus, armeija on kuitenkin erilainen paikka kun koulu jne, siellä vedetään samaa köyttä. Kaikki ovat aika kaukana kotona, ympärillään vieraita ihmisiä ja huutavat alikersantit (tarkoituksella) saavat aikaan me-henkeä. Plussana on myös se, että armeijassa on todella hyvää ruokaa! Tai sitten ruokahalu on yllättävän hyvä kun liikutaan paljon :P

Enivei, pelotti se inttiin meno minuakin, ainahan sitä kaikkea uutta ja vierasta hieman kammoksuu. Eikä siellä aina niin kivalta tunnukaan, kun ei sitä nykyihminen ole oikein tottunut siihen, että kaikkeen pitää saada lupa ja aina vain käsketään / huudetaan. Demokratia ja kansalaisvapaudet jäävät kasarmin porttien ulkopuolelle. Mutta kun ottaa homman avoimella asenteella, ja ymmärtää että se huutaminen nyt vain kuuluu siihen touhuun, intti tulee sinullekin olemaan ihan mukava kokemus. Ainakin kun mietit sitä 15 vuoden jälkeen :)

Siitä saat sitten paljon jutunjuurtakin, suurin osa ikäluokasta armeijan suorittaa, ja yleensä, kun miehet ovat keskenään, juttu kääntyy jossain kohtaa armeijakokemuksiin. Ja sekin on syytä mainita, että nuoret naiset ovat univormujen perään ;D

• väsyttää

Kävin armeijan 2002. Melko kusipäistä porukkaa oli aluksi, mutta vaihdettuani komppaniaa, tupakaveritkin muuttuivat mukavammiksi. Olihan siellä hyviä ja huonoja hetkiä. Joskus jopa vituttikin, mutta se kuuluu asiaan. Liian helppoa ei saa olla. Nykyään taitaa vaan olla sellainen leikkikoulu jossa sotilaita kohdellaan kuin vauvoja. Ei mitään haastetta. Ruoka oli todella hyvää! Vapaaehtoinen iltapalakin on joka päivä. Suosittelen kyllä käymään armeijan jos ei ole mitään psyykkistä tai fyysistä estettä. Siellä oppii asioita, saa paukutella rynkyllä ja mahdollisesti muillakin pyssyköillä ;) Sokerina pohjalla ilmaiset ruoat. Ja pääseehän sieltä aina pois jos tuntuu ettei kertakaikkiaan pysty olemaan. Kokeilemalla ei mitään häviä. Jännitystä ei kannata pelätä. Sekin kuuluu asiaan.

• tuopin pohja

Mun ei olis pitäny koskaan joutua sinne siinä tilassa missä silloin olin.
      Systeemi vaan tavallaan pakotti, ymmärrän nykyisin ettei se paikka ollut minua
      varten sillä henkisen terveyden tilalla varustettuna mikä silloin oli.
      Sinne ei pidä mennä kenenkään elämäänsä lisää pilaamaan jos ei ole
      riittävän hyvässä henkisessä kunnossa.
      Jos esim. entiset kouluvainoamiset vaivaa ja kiertää mielessä niin, että
      suurinpiirtein lähes suunnittelee joidenkin entisten ku'sipäiden nuppaamista
      jollain konstilla, armeija ei varmaankaan ole oikea paikka siinä olotilassa.
      Itse en vaan sitä siinä iässä ymmärtänyt ja tää systeemi ei taatusti jätä ketään
      siellä käyttämättä jos ei itse tajua parastaan.
      Ei ollut hjyvä paikka mulle.

• xcb

Pääsin armeijasta vajaat 9 v siten, puoli vuotta rynkyllä rynkyteltyäni. Jos nyt ois palvelut eesä niin aukkiin joutumistakin enempi ahistaisi rokotteiden otto. Se lähinnä että millä keinois koitettas painostaa noijen Narkorixien eli turhien nuhapiikkien käyttöön. Eihän se kai nykyalokkaillekaan täysin pakollista oo mutta luimma erittäin suositeltavaa. Eli painostus on kai kova mutta en tiiä minkälainen.
      Emmä silloin ite 10 v sitten mitän rokotteiden vastustamisesta ymmärtäny, eik käyny ees mielesäkkään asettaa niitä kyseenalaisiksi, sielä van jonossa paijjatta poksereissa ja släpäreissä seisottiin ja vuorollaan käytiin piikattavina

• sdfgvsdgf

Korjaanettä ei aukkiin joutuminen suorastaan pelottaisi vaan se aukkiutumisen riski, joka aina vaanii alkuviikot eli suunnilleen peruskoulutuskauden ajan. Mutta aika helppo minun oli se välttää ku teki rasitestit sillaan että ei kiinnosta minkäänlaiset johtamiset. Ennen armeijaa ku yhelle 6-kymppiselle papalle mainitsin että armeija eesä ja oon ylioppilas niin sanoi hän että no niin ilman muuta sitä sitten aukkiin joutuu. Se lisäsi entisestään ahistustani koska en todellakaan halua käskeä ketään sillä itsetuntoni ei ole mitenkään taivaitahipovaksi kehittynyt. Hänen aikanaan 50-luvulla varmaan joutuikin ylioppineet herkemmin pitemmän kaavan mukaan armeijan käymän

• yksin ja kiusattu

Hakkasin yhen tupakaverin armeijassa koska se kiusasi ja vit.tuili mulle koko ajan.
      Sen mielestä mitään en tehnyt oikein vaikka sain hyvät arvostelut melkein kaikesta mitän tein. Olin hyvä ampuja ja sain kuntsareitakin monta. Mä vaan hermostuin ja hakkasin sen kunnolla kun en jaksanut kuunnella sen vit.tuilua. Siltä murtu käsi ja nenä.
      Jouduin 3 päiväksi sit putkaan ja ja mut siirrettiin toiseen palvelus paikkaan. Muuten se olikin ihan jees.

• Jpr: 2/03 1. Jk

Yks meijän komppaniasta ryhty vissiin sotilaskarkuriksi palveluksen puolivälin tienoilla. Muuannen leirin jälkeen sitä ei ainakaan enää näkynyt kasarmilla.
        Oli ne ammunnat kyllä tympeitä. Pyssy tärähti aina niin halvatusti ettei tienny kenen tauluun haulit läksi. Ja se kaasunaamarirynkytys oli vielä perseemmästä. Piti panna jokku irtorillit tms. linssit silmien eteen ko omat rillit ei mahtunu naamarin ja naaman väliin, mutta ei niissä valtion linsseissäkään potku meinannu riittää miinus kasin silmille. Sitten ku oli vielä muudan yliluutnantti joka muisti aina syventyä parjaamaan sitä lähet ehiänä säilynyttä taulua, joka oli suoraan minun tulilinjallani. Muilla kai meni ATT:t huomattavan nappiin ainakin ku omiin osumiini vertaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...

Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel
      Ikävä
      227
      1799
    2. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1478
    3. Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?

Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori
      Tv-sarjat
      48
      1362
    4. Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta

Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav
      Ikävä
      174
      1300
    5. Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?

Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks
      Pyhäjärvi
      13
      1207
    6. Kaipaan mies sun katsetta

Ootko hylännyt mut?
      Ikävä
      51
      994
    7. Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_
      Maailman menoa
      190
      948
    8. Kristinuskon arvot käyttöön

Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric
      Luterilaisuus
      284
      912
    9. Zoon hallitus hajoamassa !

H pj on lähtemässä karkuun.
      Ähtäri
      26
      882
    10. Joo joo kumpikin on rakastuneita

Mitäs nyt tehdään vai ollaanko vaan niin kuin ei oltaiskaan
      Ikävä
      64