Mielipiteitä?

174

441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eläke katto

      3000€ suurin eläke mitä suomessa voi saada


      • toni.
        Genio.Mente kirjoitti:

        Minusta sekin on liikaa.

        Heh, onko tää enää todellista?

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288560338566.html

        todellisuuden taju alkaa näköjään tyypillä hämärtää?

        joskus pikkupoikana ammuin ritsalla jotain pikkulintua ja osuin, lintu putosi oksalta kuolleena, sillä oli pesä siinä lähellä ja poikaset taisivat menehtyä sinne kuin emo ei enää tullut

        kyllä silloin itkin ja häpesin ja häpeän vieläkin itku ei taida enää auttaa

        nyt en enää edes kalasta koska sekin on eläinten rääkkäystä mielestäni

        turkistarhaus on verrattavissa keskitysleiriin ja jos tuo tapahtuu vain että saadaan jotain turkiksia somisteeksi niin ollaan pahempia petoja kuin eläimet, joten turkistarhaus kerrasta seis

        harrastan vieläkin ampumista pistoolilla ja kiväärillä mutta ei tulisi edes pahemmissa kuumehoureissa mieleen ampua eläintä?

        tuossa lintulaudalla käy vieläkin lintuja syömässä ja harakka teki pesää tuohon puuhun pihassa, oli niin painavia oksia että piti vetää perässään, mitenkähän nostaa ne puuhun?

        "En ole koskaan nähnyt villieläimen säälivän itseään. Lintu putoaa kuolleeksi jäätyneenä oksaltaan. Koskaan säälimättä itseään - DH Lawrence ..."


      • toni. kirjoitti:

        todellisuuden taju alkaa näköjään tyypillä hämärtää?

        joskus pikkupoikana ammuin ritsalla jotain pikkulintua ja osuin, lintu putosi oksalta kuolleena, sillä oli pesä siinä lähellä ja poikaset taisivat menehtyä sinne kuin emo ei enää tullut

        kyllä silloin itkin ja häpesin ja häpeän vieläkin itku ei taida enää auttaa

        nyt en enää edes kalasta koska sekin on eläinten rääkkäystä mielestäni

        turkistarhaus on verrattavissa keskitysleiriin ja jos tuo tapahtuu vain että saadaan jotain turkiksia somisteeksi niin ollaan pahempia petoja kuin eläimet, joten turkistarhaus kerrasta seis

        harrastan vieläkin ampumista pistoolilla ja kiväärillä mutta ei tulisi edes pahemmissa kuumehoureissa mieleen ampua eläintä?

        tuossa lintulaudalla käy vieläkin lintuja syömässä ja harakka teki pesää tuohon puuhun pihassa, oli niin painavia oksia että piti vetää perässään, mitenkähän nostaa ne puuhun?

        "En ole koskaan nähnyt villieläimen säälivän itseään. Lintu putoaa kuolleeksi jäätyneenä oksaltaan. Koskaan säälimättä itseään - DH Lawrence ..."

        Itse en ole mikään Animalian tai muun vastaavan järjestön kannattaja. Se olisi tekopyhää tapauksessani. Syön lihaa ja tykkään nahkavaatteista yms. Mutta kyllä eläimen kasvattaminen pelkästään sen turkin takia on turhamaista ja tarpeetonta. En kuulu turkistarhauksen kannattajiin.

        Mutta naurettavinta koko touhussa on se, että kansalaisaloitteella ei ole lopulta mitään merkitystä. Näin paljon meidän mielipiteistä välitetään. Sen verran vaan, että niillä kansalaisaloitteilla voi pyyhkiä persettä hätätapauksessa, jos ei satu muuta paperia lähettyvillä olemaan.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Minusta sekin on liikaa.

        Heh, onko tää enää todellista?

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288560338566.html

        no voi kamalaa,

        "- Ajatelkaa niitä pieniä itkeviä lapsia niiden työttömien turkistarhaajien kodeissa, jotka ovat ilman työtä ja syrjäytyvät. Ajatelkaa niitä itkeviä pieniä lapsia, kansanedustaja Kimmo Sasi (kok) lausui ja syytti, että tuhansille turkistarhaajille halutaan järjestää potkut."

        ei meillä itketty sillon ku iskä jäi ysikytluvun laman aikaan työttömäksi, meitä lapsia oli siihen aikaan jo 8, minusta se oli aika kivaakin aikaa.. usein koulusta tullessa kotona tuoksui vastapaistettu leipä, kai se oli sit edullisempaa leipoa leivät itse.. ja muutaman kerran viikossa haettiin työväentalolta lihasoppaa..
        lapsen silmin se oli aika jänskää aikaa,
        plus että isä oli kerrankin aina kotona ja sillä oli aikaa meille muksuille,

        eik se olis turkistarhaajien muksuillekin kivvaa et iskällä olis aikaa niille, ettei aina olis tappamassa eläimiä et jotkut hienostotantat sais turkkia päällensä..

        murperrkele


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Itse en ole mikään Animalian tai muun vastaavan järjestön kannattaja. Se olisi tekopyhää tapauksessani. Syön lihaa ja tykkään nahkavaatteista yms. Mutta kyllä eläimen kasvattaminen pelkästään sen turkin takia on turhamaista ja tarpeetonta. En kuulu turkistarhauksen kannattajiin.

        Mutta naurettavinta koko touhussa on se, että kansalaisaloitteella ei ole lopulta mitään merkitystä. Näin paljon meidän mielipiteistä välitetään. Sen verran vaan, että niillä kansalaisaloitteilla voi pyyhkiä persettä hätätapauksessa, jos ei satu muuta paperia lähettyvillä olemaan.

        Eihän sun tartte laittaa kun 10 nättiä tyttöä keskelle Helsinkiä kerämään nimiä paperiin niin hyvä, ettei päivässä saat tehtyä kansalaisaloitteen vaikka perseenpyyhkimisen pakollisuudesta.

        Ihan turhia koko kansalaisaloitteet.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Eihän sun tartte laittaa kun 10 nättiä tyttöä keskelle Helsinkiä kerämään nimiä paperiin niin hyvä, ettei päivässä saat tehtyä kansalaisaloitteen vaikka perseenpyyhkimisen pakollisuudesta.

        Ihan turhia koko kansalaisaloitteet.

        Itse en henkilökohtaisesti ole allekirjoittanut sitä turkistarhaus-aloitetta. Niin kuin sanoin, se vituttaa että meidän kansanedustajamme suhteutuvat niin ylimielisesti kansaansa ja pitävät niitä tyhmempänä kuin ne on.

        Mut eikös sun akkas ollut kokkari-aktiivi? Onko sillä yhtään enemmän järkeä päässä kuin kokkareilla yhteensä? Jos on, niin miksi vitussa se on yhtenä niistä idiooteista?


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Itse en henkilökohtaisesti ole allekirjoittanut sitä turkistarhaus-aloitetta. Niin kuin sanoin, se vituttaa että meidän kansanedustajamme suhteutuvat niin ylimielisesti kansaansa ja pitävät niitä tyhmempänä kuin ne on.

        Mut eikös sun akkas ollut kokkari-aktiivi? Onko sillä yhtään enemmän järkeä päässä kuin kokkareilla yhteensä? Jos on, niin miksi vitussa se on yhtenä niistä idiooteista?

        Sori, typo. Siis yleensä, ei yhteensä.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Eihän sun tartte laittaa kun 10 nättiä tyttöä keskelle Helsinkiä kerämään nimiä paperiin niin hyvä, ettei päivässä saat tehtyä kansalaisaloitteen vaikka perseenpyyhkimisen pakollisuudesta.

        Ihan turhia koko kansalaisaloitteet.

        Niin ja teille ei tarvi muuten luvata kuin yksi hiekkakasa jonnekin parin lapsen leikkipaikalle ja taas saadaan miettiä, että mistä niitä ääniä oikein kepulle ropisee...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Itse en henkilökohtaisesti ole allekirjoittanut sitä turkistarhaus-aloitetta. Niin kuin sanoin, se vituttaa että meidän kansanedustajamme suhteutuvat niin ylimielisesti kansaansa ja pitävät niitä tyhmempänä kuin ne on.

        Mut eikös sun akkas ollut kokkari-aktiivi? Onko sillä yhtään enemmän järkeä päässä kuin kokkareilla yhteensä? Jos on, niin miksi vitussa se on yhtenä niistä idiooteista?

        Äänestitkö vaaleissa?


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Niin ja teille ei tarvi muuten luvata kuin yksi hiekkakasa jonnekin parin lapsen leikkipaikalle ja taas saadaan miettiä, että mistä niitä ääniä oikein kepulle ropisee...

        Uskooko joku poliitikkojen lupauksiin?

        Oppitunti numero 1.

        Sitä äänestetään kenen kuvitellaan valehtelevan vähiten.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Äänestitkö vaaleissa?

        En, enkä tule äänestämäänkään. En usko, että äänestämällä voi vaikuttaa. Uskon edelleen, että ainoa tapa vaikuttaa, on olla äänestämättä. Ainakin tässä nykyisessä maailmassa.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        En, enkä tule äänestämäänkään. En usko, että äänestämällä voi vaikuttaa. Uskon edelleen, että ainoa tapa vaikuttaa, on olla äänestämättä. Ainakin tässä nykyisessä maailmassa.

        Se on sitte ihan turha valittaa.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        En, enkä tule äänestämäänkään. En usko, että äänestämällä voi vaikuttaa. Uskon edelleen, että ainoa tapa vaikuttaa, on olla äänestämättä. Ainakin tässä nykyisessä maailmassa.

        Vaalit on se kansalaisaloite joka täytyy allekirjoittaa, että voi vaikuttaa.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Se on sitte ihan turha valittaa.

        En minä valita, minä kehotan kansalaisia ilmaisemaan mieleipiteensä olemaan äänestämättä. Mikä silmiä hivelevä näky se olisikaan, jos äänestysprosentti kaikissa vaaleissa olisi korkeintaan 5%... Siitä se muutos alkaisi. Haluaisin nähdä kuin monella kansanedustajalta löytyisi munaa tehdä sen jälkeen nykyisenlaisia päätöksiä...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        En minä valita, minä kehotan kansalaisia ilmaisemaan mieleipiteensä olemaan äänestämättä. Mikä silmiä hivelevä näky se olisikaan, jos äänestysprosentti kaikissa vaaleissa olisi korkeintaan 5%... Siitä se muutos alkaisi. Haluaisin nähdä kuin monella kansanedustajalta löytyisi munaa tehdä sen jälkeen nykyisenlaisia päätöksiä...

        Tiedätkö mikä on parlamentarismi ja miten se toimii?


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Tiedätkö mikä on parlamentarismi ja miten se toimii?

        Se, että kerran neljässä vuodessa äänestetään 200 tyyppiä kusemaan meitä linssiin. Joissakin maissa vähemmän henkilöitä ja toisissa enemmän.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Se, että kerran neljässä vuodessa äänestetään 200 tyyppiä kusemaan meitä linssiin. Joissakin maissa vähemmän henkilöitä ja toisissa enemmän.

        Miksi sä äänestämättä jättämisellä annat kannatuksesi sellaiselle tyypille joka kusee sua linssiin? Sä taidat tykätä siitä.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Miksi sä äänestämättä jättämisellä annat kannatuksesi sellaiselle tyypille joka kusee sua linssiin? Sä taidat tykätä siitä.

        Mieti nyt vähän. 95% äänioikeutetuista vs. 5%. Kuin moni olisi niin tyhmänrohkea, että siihen hommaan lähtisi silloin? Ne jotka lähtisi, eivät uskaltaisi ryssiä ja kusta linssiin samalla tavalla kuin nykyiset...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Mieti nyt vähän. 95% äänioikeutetuista vs. 5%. Kuin moni olisi niin tyhmänrohkea, että siihen hommaan lähtisi silloin? Ne jotka lähtisi, eivät uskaltaisi ryssiä ja kusta linssiin samalla tavalla kuin nykyiset...

        Se 200 tyyppiä ajais niiden 5%:n etuja jotka ne on sinne äänestäny. Sähän kannustat ihmisiä oligarkiaan. Mieti sinä sitä.

        Mitä enemmän ihmisiä käyttää äänioikeuttaan, sitä tasa-arvoisempi, avoimempi ja reilumpi yhteiskunta.


      • huom. sivusta
        relaxed_eyes kirjoitti:

        Se 200 tyyppiä ajais niiden 5%:n etuja jotka ne on sinne äänestäny. Sähän kannustat ihmisiä oligarkiaan. Mieti sinä sitä.

        Mitä enemmän ihmisiä käyttää äänioikeuttaan, sitä tasa-arvoisempi, avoimempi ja reilumpi yhteiskunta.

        "Mitä enemmän ihmisiä käyttää äänioikeuttaan, sitä tasa-arvoisempi, avoimempi ja reilumpi yhteiskunta. "

        Tai ainakin mahdollisuus siihen.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Se 200 tyyppiä ajais niiden 5%:n etuja jotka ne on sinne äänestäny. Sähän kannustat ihmisiä oligarkiaan. Mieti sinä sitä.

        Mitä enemmän ihmisiä käyttää äänioikeuttaan, sitä tasa-arvoisempi, avoimempi ja reilumpi yhteiskunta.

        Minä kannustan kapinaan.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Minä kannustan kapinaan.

        Porvaria nukuttaa hyvin, kun vasemmisto ja anarkistit jättävät äänestämättä, eli vaikuttamatta ja jättävät äänestämisen ja vaikuttamisen suosiolla eri arvoja ajaville. Mnun on vissiin turhaa ihmetellä, että mikä logiikka tuollaisessa toiminnassa on.


    • Siis hitto! Eikö nyt palstan viisailta löydy mitään mielipiteitä tähän aiheeseen?

      Uskooko joku tosiaan, että halpa työvoima tai hintakustannuksiin nähden liian alhainen palkka on ratkaisu tähän "talouskriisiin"?

      • heh..

        Porukka kattoo että aloittaja on genio, eikä avaa koko aloitusta.


      • heh.. kirjoitti:

        Porukka kattoo että aloittaja on genio, eikä avaa koko aloitusta.

        Jep, kun kirjoitan puskasta, silloin joku saattaa jopa lukeakin mitä kirjoitan...


      • toni.

        minä ainakaan en usko, ei saada muuta kuin parhaassa tapauksessa sisällisota aikaiseksi, suomalaisia ei voi kusettaa loputtomiin ja kun raja tulee vastaan alkaa tapahtumaan ja sitä on sitten melko mahdoton pysäyttää


      • He-hee ;-)
        Genio.Mente kirjoitti:

        Jep, kun kirjoitan puskasta, silloin joku saattaa jopa lukeakin mitä kirjoitan...

        Voithan sä jutella itsesi kanssa puskasta, kuten muutenkin yleensä teet.


      • toni. kirjoitti:

        minä ainakaan en usko, ei saada muuta kuin parhaassa tapauksessa sisällisota aikaiseksi, suomalaisia ei voi kusettaa loputtomiin ja kun raja tulee vastaan alkaa tapahtumaan ja sitä on sitten melko mahdoton pysäyttää

        Olen pohjimmiltani pasifisti, mutta sisällisodan syttyessä tiedän kyllä kummalle puolelle asetun. En ainakaan niiden puolelle, jotka ihmettelee "...miksi ne ei syö leivoksia..."


      • He-hee ;-) kirjoitti:

        Voithan sä jutella itsesi kanssa puskasta, kuten muutenkin yleensä teet.

        Sori, mut mä en ole vielä niin yksinäinen. Tuskin tulen ikinä olemaan...

        Heh, mä muuten aloin käyttämään tätä rekattua nimmariani ainoastaan yhdestä syystä. Ainoastaan siitä syystä, että sen näkeminen näyttäisi ärsyttävän jotakin teistä niin perkeleesti. Ettei melkein psykoosiin asti...


      • toni.

      • Hassu Setä
        Genio.Mente kirjoitti:

        Sori, mut mä en ole vielä niin yksinäinen. Tuskin tulen ikinä olemaan...

        Heh, mä muuten aloin käyttämään tätä rekattua nimmariani ainoastaan yhdestä syystä. Ainoastaan siitä syystä, että sen näkeminen näyttäisi ärsyttävän jotakin teistä niin perkeleesti. Ettei melkein psykoosiin asti...

        TAAS imartelet itseäsi :-)


      • Hassu Setä kirjoitti:

        TAAS imartelet itseäsi :-)

        En, vaan sinua kun vaivaudun kommetoimaan sinulle.


      • setämamma
        Genio.Mente kirjoitti:

        En, vaan sinua kun vaivaudun kommetoimaan sinulle.

        sit sä imartelet meitä usein


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Olen pohjimmiltani pasifisti, mutta sisällisodan syttyessä tiedän kyllä kummalle puolelle asetun. En ainakaan niiden puolelle, jotka ihmettelee "...miksi ne ei syö leivoksia..."

        Mahtaako sinulla ja Kukkomiehellä olla paljonkin hengenheimolaisia? Suurin osa nykymenoon tympääntyneistä on passiivisia vätyksiä, eivätkä ikinä osallistuisi kapinaanne. En siis vielä varusta jollaani paetakseni Viroon.


    • Ikisinkku M

      Niin, onhan täällä virkamiehillä pitkät perinteet työn synnyttämisessä itselleen, ainoa ongelma vaan että sitä oikeasti tuottavaa työtä ei synny ihan itsekseen toivotalkoilla. Minusta työvoimapulasta koohkaamisen (kuinkahan kauan sitäkin on jo jatkunut) pitäisi kiinnittää huomiota siihen kuinka paljon täällä nykyisellään tehdään turhaa työtä ja valjastaa sitä tekevät reservit tuottavaan työhön sitämukaa kun tarvetta ilmenee, tällätavoin toimien en usko oikeaa työvoimapulaa koskaa syntyvän. Vartiaiselle ja kumppaneillehan se olisi vähän haastellisempaa siirtyä oikean sorvin ääreen tyhjänjauhajan virasta mutta kansakunnan voitto olisi ilmeinen.

      • Mietitään nyt vaikkapa Vartiaista. Tuskin hänen tarvii duunipäivän jälkeen ruokakaupassa miettiä, että mihin hänellä on varaa ja mihin ei.

        Joo, tuodaan meille ulkomailta halvemmat ja paremmat virkamiehet, kansanedustajat ja johtajat. Pysyy ainakin heidän palkkakustannukset kurissa ja kilpailukykyisenä. Tuskin ne huonompaa työtä siinä tekisivät kuin nykyiset...


      • toni.
        Genio.Mente kirjoitti:

        Mietitään nyt vaikkapa Vartiaista. Tuskin hänen tarvii duunipäivän jälkeen ruokakaupassa miettiä, että mihin hänellä on varaa ja mihin ei.

        Joo, tuodaan meille ulkomailta halvemmat ja paremmat virkamiehet, kansanedustajat ja johtajat. Pysyy ainakin heidän palkkakustannukset kurissa ja kilpailukykyisenä. Tuskin ne huonompaa työtä siinä tekisivät kuin nykyiset...

        nyt tämä? http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2013/04/1745782/yllatyspaatos-valtio-leikkaa-rajusti-suomalaisten-hyvinvoinnista



      • Ikisinkku M
        Genio.Mente kirjoitti:

        Mietitään nyt vaikkapa Vartiaista. Tuskin hänen tarvii duunipäivän jälkeen ruokakaupassa miettiä, että mihin hänellä on varaa ja mihin ei.

        Joo, tuodaan meille ulkomailta halvemmat ja paremmat virkamiehet, kansanedustajat ja johtajat. Pysyy ainakin heidän palkkakustannukset kurissa ja kilpailukykyisenä. Tuskin ne huonompaa työtä siinä tekisivät kuin nykyiset...

        Niinpä ja kun huomoidaan että sen Vartiaisen euroihin on joutunut aika monta muuta ihmistä tekemään tuottoisaa vientikauppaa ennen kuin ne eurot on Suomeen tienattu ja Vartiaisen handussa niin onhan tämä aika huono malli, Vartiainen kun sitten vielä suurimman osan niistä euroistaan pistää jemmaan niin ei oikein hyvä ole kokonaisuuden kannalta.

        Jos Vartiasenkin mittava energia saataisiin valjastettua tuottamaan jotain hyödyllistä jota joku maan rajojen ulkopuolelta haluaisi ostaa mentäisiin paljon tukevammalla pohjalla ja ehkä huomattaisiin että sinne Vartiasen entiselle paikalle ei tarvitakaan enää ketään louskuttamaan, iso hyöty jos vartianen ssästyisi kuluissa ja tuottaisi tuloissa.

        Minusta nuo virkamiesten ja poliitikoiden hommat kannattaisi hoitaa ikäänkuin projektiluonteisesti niin että on tiukka aikataulu ja sitä noudatetaan, jos lipsutaan niin vaikuttaisi tuloihin, ei menisi vatvomiseksi niin kuin esim. nyt nämä kuntauudistuksetkin joita ne pyörittelee kun itselleen vaan leipää tienaavat sillä ja kansa maksaa. Oikeastaan kaikki voitaiisiin hoitaa ostopalveluina ulkomailta, Intiassahan se on työ halpaa niin sieltä varmaan saataisiin hyvät tarjoukset eduskunnan hommista ja Kiinakin olisi varmaan kiinnostunut, tarsjouskilpailut vaan vuosittain pystyyn.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Mietitään nyt vaikkapa Vartiaista. Tuskin hänen tarvii duunipäivän jälkeen ruokakaupassa miettiä, että mihin hänellä on varaa ja mihin ei.

        Joo, tuodaan meille ulkomailta halvemmat ja paremmat virkamiehet, kansanedustajat ja johtajat. Pysyy ainakin heidän palkkakustannukset kurissa ja kilpailukykyisenä. Tuskin ne huonompaa työtä siinä tekisivät kuin nykyiset...

        Minä olen keskituloinen, eikä minunkaan tarvitsisi miettiä ruokakaupassa hintoja, jos en olisi niin pihi luonteeltani. Tilastokeskuskin väittää, että keskivertopulliainen käyttää nykyisin ruokaan enää alle 15% tuloistaan.

        Siitä voi päätellä, että suurimman osan kansasta ei tarvitse ja he ovat pääosin tyytyväisiä nykymenoon. Siksihän valta pysyy vaaleista toiseen samoissa käsissä.


      • mistäs johtuukaan??
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Minä olen keskituloinen, eikä minunkaan tarvitsisi miettiä ruokakaupassa hintoja, jos en olisi niin pihi luonteeltani. Tilastokeskuskin väittää, että keskivertopulliainen käyttää nykyisin ruokaan enää alle 15% tuloistaan.

        Siitä voi päätellä, että suurimman osan kansasta ei tarvitse ja he ovat pääosin tyytyväisiä nykymenoon. Siksihän valta pysyy vaaleista toiseen samoissa käsissä.

        Ei ruoan hinta ylivoimnen ole Suomessa kallista hinnasta huolimatta
        vaan asumisen hinnassa on liikaa ilmaa, eikä jää rahaa edes halpaan ruokaan

        Helsingissä asuminen on kallimpaa, kuin Manhattanilla ja kaupunginjohtajakin tienaa enemmän, kuin New Yorkissa


    • no niin, viedään viimeinenkin kunnioitus matalapalkka-aloilta.. hommataan sinne töihin täysin osaamatonta sakkia tekemään hommat entistäkin halvemmalla,
      itse teen siivoustyötä ja enimmäkseen pidänkin työstäni ja arvostan sitä.
      olen myös sen verran alaa opiskellut että osaan valita oikeanlaiset välineet, puhdistusaineet ja menetelmät saadakseni myös puhdasta, siis Puhdasta jälkeä aikaan.
      jos tuonne nyt laitetaan jotain osaamattomia halpatyöläisiä lotraamaan läpimärkien moppien kanssa ja käyttämään samaa nuhjuista luutua niin vessojen kuin ruokapöytienkin pyyhkimiseen.. niin ensinnäkin lattiapinnat eivät puhdistu liian märällä mopilla, se lika vaan saostuu sen veden kanssa ja jämähtää entistä tiukemmin siihen lattiaan mikä lisää lattioiden kulumista ja tarvetta peruspesuille, mitkä yleensä ovat erikseen tilattavia lisätöitä.. eli se lisää kustannuksia.
      toisekseen, kenestäkään ei varmaan ole kivaa syödä pöydän ääressä joka on pyyhitty samalla siivouspyyhkeellä kuin vessa, eikä ole kiva koskea ovenkahvaan joka myöskin on pyyhitty sillä samalla pyyhkeellä..
      vaan se mitä ei tiedä se ei haittaa.. paitsi että Minä tiedän, olen nähnyt monenlaista..
      muista aloista nyt en sen tarkemmin tiedä, mut eikö aika monet uudet rakennukset ole olleet vuoden tai parin sisään homeessa, ja onko ne vieläkään saaneet valmiiksi sitä yhtä ydinvoimalaa..?

      "Suomalaiset eivät kuitenkaan haluaisi tehdä raskasta tai epämiellyttävää työtä."
      lainaus täältä: http://yle.fi/uutiset/tutkijat_100_000_uutta_maahanmuuttajaa_tarvitaan_suomeen_toihin/6598480
      ehkäpä haluaisivatkin jos palkkaus olisi työn kuormittavuuden, niin henkisen kuin fyysisenkin, tasalla ja mitoitukset ym. odotukset työntekijän jaksavuudesta työmäärään nähden, vieläpä annettujen työtuntien sisällä realistisia.. tätä nykyä se ei mielestäni ole sitä,

      terv. taas kohta työttömäksi jäävä mur,

      • Niinpä. Kyllä siivousalallakin duunia on, kunhan tekee sen ilmaiseksi. Tai mieluummin maksaa siitä, että saa olla siinä töissä käyvän "etuoikeutetussa" asemassa. Sehän on kaikkien porvareiden märkä päiväuni.

        Se on kuules ihan sama homma rakennusalallakin. Kyllä alalla tehtävää ja duunia piisaa. Ainakin täällä pk-seudulla on aika paljon korjattavaa ja saneerattavaa. Ei alalla duunista ja tekijöistä pulaa ole. Maksajista taas on.

        Muakin muuten vituttaa ihan vitusti siivoojien kohtalo tässä maassa. Ei riitä se paska palkka aika kovaa henkistä kanttia vaativasta duunista, mutku sekin pitäisi saada ilmatteeks. Eipä moni tajua minkälaista se siivoojan arki on.

        Nim. Itsekin itseäni siivustyöllä elättänyt.


      • 24**
        Genio.Mente kirjoitti:

        Niinpä. Kyllä siivousalallakin duunia on, kunhan tekee sen ilmaiseksi. Tai mieluummin maksaa siitä, että saa olla siinä töissä käyvän "etuoikeutetussa" asemassa. Sehän on kaikkien porvareiden märkä päiväuni.

        Se on kuules ihan sama homma rakennusalallakin. Kyllä alalla tehtävää ja duunia piisaa. Ainakin täällä pk-seudulla on aika paljon korjattavaa ja saneerattavaa. Ei alalla duunista ja tekijöistä pulaa ole. Maksajista taas on.

        Muakin muuten vituttaa ihan vitusti siivoojien kohtalo tässä maassa. Ei riitä se paska palkka aika kovaa henkistä kanttia vaativasta duunista, mutku sekin pitäisi saada ilmatteeks. Eipä moni tajua minkälaista se siivoojan arki on.

        Nim. Itsekin itseäni siivustyöllä elättänyt.

        Oletko harkinnut erikoissiivousta?


      • 24** kirjoitti:

        Oletko harkinnut erikoissiivousta?

        En ole harkinnut siivoustöitä enää melkein 16 vuoteen. Olen ollut rakennusalalla sen verran, että voin sanoa olevani aika hyvä siinä mitä teen. Ja olen toki tehnyt kaikkia niitä erikoissiivoushommia. Olin aika hyvä niissäkin, vaikka itse niin sanon. Hyvä ja nopeakin vielä. Mutta ne maksajat, maksajat...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Niinpä. Kyllä siivousalallakin duunia on, kunhan tekee sen ilmaiseksi. Tai mieluummin maksaa siitä, että saa olla siinä töissä käyvän "etuoikeutetussa" asemassa. Sehän on kaikkien porvareiden märkä päiväuni.

        Se on kuules ihan sama homma rakennusalallakin. Kyllä alalla tehtävää ja duunia piisaa. Ainakin täällä pk-seudulla on aika paljon korjattavaa ja saneerattavaa. Ei alalla duunista ja tekijöistä pulaa ole. Maksajista taas on.

        Muakin muuten vituttaa ihan vitusti siivoojien kohtalo tässä maassa. Ei riitä se paska palkka aika kovaa henkistä kanttia vaativasta duunista, mutku sekin pitäisi saada ilmatteeks. Eipä moni tajua minkälaista se siivoojan arki on.

        Nim. Itsekin itseäni siivustyöllä elättänyt.

        kaikkein mieluitenhan itse siivousalalla pitäs tehdä kahden ihmisen työt, yhden ihmisen työajalla, ilmaiseksi..

        ainoa paikka mistä sain jo ihan kelpo palkkaa oli rakennussiivous, 10,50e/tunti
        eikä työtahti tosiaankaan päätä huimannut, harmi vaan et kaikki raksasiivoukset tahtoo olla määräaikaisia.. niihin sais sit olla koko ajan itteensä tyrkyttämässä,

        mur


      • Genio.Mente kirjoitti:

        En ole harkinnut siivoustöitä enää melkein 16 vuoteen. Olen ollut rakennusalalla sen verran, että voin sanoa olevani aika hyvä siinä mitä teen. Ja olen toki tehnyt kaikkia niitä erikoissiivoushommia. Olin aika hyvä niissäkin, vaikka itse niin sanon. Hyvä ja nopeakin vielä. Mutta ne maksajat, maksajat...

        Ne maksajat kyllä tykkäs siitä, että tein yksin kolmen ihmisen duunin, mutta siitä ne ei tykännyt et halusin siitä myös kolmen ihmisen liksan... Joten lopetin sen turhuuden, pitäköön tunkkinsa ja maksakoon kolmelle ihmiselle se palkka mikä heille kuuluu. Minä pärjään yhdenkin ihmisen palkalla. En vaan suostu enää tekemään kolmen ihmisen duuneja yhden ihmisen palkalla. Etsiköön jonkun toisen hölmöm joka siihen suostuu...


      • 24**
        Genio.Mente kirjoitti:

        En ole harkinnut siivoustöitä enää melkein 16 vuoteen. Olen ollut rakennusalalla sen verran, että voin sanoa olevani aika hyvä siinä mitä teen. Ja olen toki tehnyt kaikkia niitä erikoissiivoushommia. Olin aika hyvä niissäkin, vaikka itse niin sanon. Hyvä ja nopeakin vielä. Mutta ne maksajat, maksajat...

        Erikoissiivouksella tarkoitin kämppiä, missä on mätäneviä ruumiita maannut.
        Palkkaus on korkea.


      • murriperkele kirjoitti:

        kaikkein mieluitenhan itse siivousalalla pitäs tehdä kahden ihmisen työt, yhden ihmisen työajalla, ilmaiseksi..

        ainoa paikka mistä sain jo ihan kelpo palkkaa oli rakennussiivous, 10,50e/tunti
        eikä työtahti tosiaankaan päätä huimannut, harmi vaan et kaikki raksasiivoukset tahtoo olla määräaikaisia.. niihin sais sit olla koko ajan itteensä tyrkyttämässä,

        mur

        Mä aloitin nykyisessä firmassa samalla palkalla, enkä todellakaan tehnyt rakennussiivouksia. Ymmärrän hyvin sen, ettei kenenkään tarvitse ostaa sika säkissä. Joten en alkanut änkyröimään siitä ja menin duuniin. Kuukauden kuluttua, toisen liksan saaneena, kattelin tilini saldoa ja mietin et lähenkö duuniin tai en. Menin kuitenkin ja päivällä soitin pomoille. Sanoin vaan, että kyllä se palkka täytyy tarkistaa. Kovan väännön ja "tulenaran" tilanteen jäljeen se nousi jonkun verran et sillä jopa alkoi pärjäämään jotenkuten liksasta liksaan. Nyt pari vuotta samassa firmassa olleena, mietin, että heidän pitäis tarkistaa palkkani uudestaan, jos menaavat mut vielä mun kesäloman jälkeen talossa pitää...

        Joillakin työnantajilla on samanlainen ainutlaatuisuus-illuusio kuin joillakin naisilla. Ne kuvittelevat olevan ainutlaatuisen korvaamattoman erinomaisia. Ei se kyllä ihan niinkään ole...

        Minä olen toisaalta aika hyvässä asemassa nykyisin. Minulla on sen verran kokemusta ja ammattitaitoa, etten ole ollenkaan huolissani duunien riittävyydestä. Mutta mikä taas vituttaa on se, miten nuoret kaverit valmistuessaan ammattikoulusta talonrakennuspuolelta, eivät saa koulutuksensa vastineeksi mitään muuta kuin pätkätöitä ja epävarmuutta. Ja taas tarvitaan sitä ulkomaista työvoimaa...


      • 24** kirjoitti:

        Erikoissiivouksella tarkoitin kämppiä, missä on mätäneviä ruumiita maannut.
        Palkkaus on korkea.

        Mä oon tehnyt asbesti- ja kreosoottihommiakin. Kyllä siinä muutama mätänevä ruumiskin menis. Suojavarustus ja kaasunaamaritkin on keksitty...


    • Palstan väki
      • Minä olisin valmis ulkoistamaan Vartiaisen ja muiden hänen kaltaisten homman joillekin halvemmille tyypeille.

        Ei helvetti! Missä helvetin surrealistisessa todellisuudessa nämä herrat oikein elävät?


    • El commandante

      _Siistijä_ on oikea ammattinimike ja siihen tarvitaan koulutstakin kemiasta ja mikrobiologiasta--ei tavis ymmärrä kaikkea tahrojenpoistosta etc.

      Kun olin käsi kipsattuna, lähetti lääkäri pesijättären ja kax mummua
      toinen kysyi: Misäs pyykkipulveria on mää pesen lattian..HÖH juuri vahattu lattia!
      Kylppärin kaakelitkin olin pessyt kidesoodalla(=samaa kuin ruokasooda)
      Mummu "siisti" kaakelit muovimattovahalla----se oli siivooja se:D

      • meh, "siistijä", "siivooja" whatever.. ei oo kyllä oikeita ammattinimikkeitä jos puhutaa alaa opiskelleista henkilöistä.
        toimitilahuoltaja ja laitoshuoltaja ovat.

        ja mitä 70-luvun reliikkejä sää oot saanu kotiis siivoomaan..?
        kuka v'ttu laittaa lattiavahaa seiniin, niinku.. :P

        mur,


      • el commandante
        murriperkele kirjoitti:

        meh, "siistijä", "siivooja" whatever.. ei oo kyllä oikeita ammattinimikkeitä jos puhutaa alaa opiskelleista henkilöistä.
        toimitilahuoltaja ja laitoshuoltaja ovat.

        ja mitä 70-luvun reliikkejä sää oot saanu kotiis siivoomaan..?
        kuka v'ttu laittaa lattiavahaa seiniin, niinku.. :P

        mur,

        Vanhuuden höpö se mummu olikin=O)
        On kolmessaki koulussa ollut siivousoppia ja saan tilata laivoille aineita, joihin tarvitaa poliisilaitoksen lupa

        Miten murri poistaisi butyylihydrokloriditolueenitahran?
        Eipä muka ammattifirmakaan osannut sitä......


      • el commandante kirjoitti:

        Vanhuuden höpö se mummu olikin=O)
        On kolmessaki koulussa ollut siivousoppia ja saan tilata laivoille aineita, joihin tarvitaa poliisilaitoksen lupa

        Miten murri poistaisi butyylihydrokloriditolueenitahran?
        Eipä muka ammattifirmakaan osannut sitä......

        no empä osais minäkään näin yht'äkkiseltään tuollasta tahraa poistaa
        jossei se armottomalla jynssäämisellä lähtis,
        harvemmin toimistoissa tulee vastaan..

        mur


      • el commandante
        murriperkele kirjoitti:

        no empä osais minäkään näin yht'äkkiseltään tuollasta tahraa poistaa
        jossei se armottomalla jynssäämisellä lähtis,
        harvemmin toimistoissa tulee vastaan..

        mur

        vise on mäntypihkaa, josta nykyään purukumi tehdään, eikä enää mexicolaista
        chickletpihkaa
        Jo muinaissuomalaiset 5000 vuotta sitten käyttivät anitseptinä
        myös tököttiä=koivupihkaa

        Muuttuu luonnossa meripihkaksi--löytynyt 400 000 vuotta vanhoja fossiileja
        joissa hyönteinen sisällä-----nekin huuhtoutuiva jääkauden sulaessa Viroon
        hyväksi pimeäksi bisneksesxy---------seilorit ostelivat ja myivät kovalla hinnalla
        neukkuaikana.............se liukenee vain..............enpäs sanokaan=O):


      • el commandante kirjoitti:

        vise on mäntypihkaa, josta nykyään purukumi tehdään, eikä enää mexicolaista
        chickletpihkaa
        Jo muinaissuomalaiset 5000 vuotta sitten käyttivät anitseptinä
        myös tököttiä=koivupihkaa

        Muuttuu luonnossa meripihkaksi--löytynyt 400 000 vuotta vanhoja fossiileja
        joissa hyönteinen sisällä-----nekin huuhtoutuiva jääkauden sulaessa Viroon
        hyväksi pimeäksi bisneksesxy---------seilorit ostelivat ja myivät kovalla hinnalla
        neukkuaikana.............se liukenee vain..............enpäs sanokaan=O):

        aaa, pihka lähtee rasvalla
        jo lapsena pihkaset kädet putsattiin margariinillä tai jollain vastaavalla ku oltiin kiipeilty puissa,

        mur


      • el commandante
        murriperkele kirjoitti:

        aaa, pihka lähtee rasvalla
        jo lapsena pihkaset kädet putsattiin margariinillä tai jollain vastaavalla ku oltiin kiipeilty puissa,

        mur

        Eppäs hokannut Tolua, jota saa kaupasta----tolueeniakin saa tilaamalla 10€/l
        20€ kotiinkuljetus, kun ei saa postissa lähettää-------pitää olla laborantin taidot
        niin jytyyn kamaan


      • el commandante kirjoitti:

        Eppäs hokannut Tolua, jota saa kaupasta----tolueeniakin saa tilaamalla 10€/l
        20€ kotiinkuljetus, kun ei saa postissa lähettää-------pitää olla laborantin taidot
        niin jytyyn kamaan

        mitäs sillä jos kotikonsteinkin lähtee..?
        sitäpaitsi en ole koskaan pitänyt tolun hajusta,
        enkä sen siivouksellisista ominaisuuksista edes kotisiivouksessa,

        mur


      • toni.
        murriperkele kirjoitti:

        mitäs sillä jos kotikonsteinkin lähtee..?
        sitäpaitsi en ole koskaan pitänyt tolun hajusta,
        enkä sen siivouksellisista ominaisuuksista edes kotisiivouksessa,

        mur

        murri mites toi coca cola lähtee tuosta lattiasta http://i1124.photobucket.com/albums/l563/Toni_Smolander/DSCF9027_zps54cbd1ab.jpg laitoin koirani delin tassuun kun jotenkin venäytti jalkansa jäällä kun oli liukasta eikä nuo lähde pesemällä pois, tuo cocis estää liukumista ja sitä käytetään koiranäyttelyssäkin

        eihän nuo nyt oikeestaan haittaa mutta jos ne siitä poiskin saisi jotain mattoa se on missä tahrat

        lopuksi del kuvattiin selkä ja jalat eikä mitään löytynyt ja taas on vauhti päällä


    • Juu, onhan se Juhana herttua täysin oikeassa, jos katsotaan sitä tekstiä hyvin suppeasti. Mutta sitten sinne jää hiukan muita aspekteja jotka mahdollisesti pitäisi huomioida ennen toimeenpanoa.

      Ehkä yksi ongelma herttuan ajattelussa on se, että tälläkin hetkellä Suomessa on reippaasti yli 200k työtöntä. Osa ei ehkä edes halua töihin, mutta ihan riittävästi porukkaa olisi avointen työpaikkojen täyttämiseen, mutta...

      -Työn ja tekijän sijainti eivät kohtaa
      -Työn osaamisvaatimukset ja tekijän osaaminen eivät kohtaa
      -Maksuhalu ja palkkatoive eivät kohtaa
      -Työsopimuksen ajallinen kesto ei kannusta töihin pyrkimiseen

      Muutama merkittävä seikka työllistymisen suhteen on se, että vertaillessa 10 vuotta taaksepäin:
      -Työllisyysaste on prosentuaalisesti suurempi nyt, vaikka työttömien prosentuaalinen osuus on suunnilleen yhtä suuri
      -Täytettyjen osa-aikaisten työpaikkojen määrä on kasvanut yli 25%
      -Prosentuaalisesti eniten on kasvanut yrittämällä itsensä työllistävät

      Onkohan ministeriössä kukaan jaksanut lukea tilastoja?

      • ~~i~~

        Missä ministeriössä?

        Kyllä nää ihmiset joilla on ratkaisumalleja esittää, on asioihin aika syvällisesti perehtyneet.

        Noihin ranskalaisin viivoin listaamaasi neljään ongelmakohtaan ovat Soininvaara & Vartiainen raportissaan esittäneet ratkaisuja.


      • Che revolucinista

        Työttömillä on kuin salainen sopimus, ettei alipalkattuna tehdä töitä eli
        rahaa porvarin pohjattomaan kukkaroon ja porvarien vastaisku viedä työt Kiinaan
        ja rahat offshorepankkeihin (Kypros esim.)

        kokoomuksen hyvävelisysteemi on kriminalisoimaton mafia Cosa nostra
        talouselämä rikkaitten perheiden klaaneissa ja trriadeissa?oligarkit


      • ~c~
        ~~i~~ kirjoitti:

        Missä ministeriössä?

        Kyllä nää ihmiset joilla on ratkaisumalleja esittää, on asioihin aika syvällisesti perehtyneet.

        Noihin ranskalaisin viivoin listaamaasi neljään ongelmakohtaan ovat Soininvaara & Vartiainen raportissaan esittäneet ratkaisuja.

        Oho, toi näyttää jo Rion Kristus-patsaalta. Ei hyvä.


      • kirjaudun just...
        ~~i~~ kirjoitti:

        Missä ministeriössä?

        Kyllä nää ihmiset joilla on ratkaisumalleja esittää, on asioihin aika syvällisesti perehtyneet.

        Noihin ranskalaisin viivoin listaamaasi neljään ongelmakohtaan ovat Soininvaara & Vartiainen raportissaan esittäneet ratkaisuja.

        "Kyllä nää ihmiset joilla on ratkaisumalleja esittää, on asioihin aika syvällisesti perehtyneet."

        Ratkaisumalleja? Mitä niillä ratkaistaan? Täytetään avoimet työpaikat ilmaisella ulkomaisella työvoimalla? Mihin oma väki? Millä se elätetään?

        *pankkiiri on ihminen, joka lainaa sinulle sateenvarjon aurinkoisena päivänä ja vaati sen takaisin silloin kun sataa"

        -Samuel Clemens-


      • ~~i~~ kirjoitti:

        Missä ministeriössä?

        Kyllä nää ihmiset joilla on ratkaisumalleja esittää, on asioihin aika syvällisesti perehtyneet.

        Noihin ranskalaisin viivoin listaamaasi neljään ongelmakohtaan ovat Soininvaara & Vartiainen raportissaan esittäneet ratkaisuja.

        Soininvaara&Vartianen raportissaan? Mikäs tämä raportti on, haluaisitko linkata?

        Ihan kylmiltään en usko herrojen aiemman aivotyöskentelyn pohjalta että mitään kovin mullistavaa olisit tuotu esille.

        Vartiaisen viimeisin teesi oli jo melko uudenlaista ajattelua ja siksi osittain varsin oikeassakin. Muilta osin Vartiaisen ajattelu ei poikkea aiemmasta konsensuksesta muutoin kuin esitystavallaan, jota ilman herttua ei pääsisi edes otsikoihin.

        Totta, eipä mullakaan ole esittää ratkaisuja näihin ongelmiin, tosin eipä se ole mun hommanikaan.


      • ~c~
        kirjaudun just... kirjoitti:

        "Kyllä nää ihmiset joilla on ratkaisumalleja esittää, on asioihin aika syvällisesti perehtyneet."

        Ratkaisumalleja? Mitä niillä ratkaistaan? Täytetään avoimet työpaikat ilmaisella ulkomaisella työvoimalla? Mihin oma väki? Millä se elätetään?

        *pankkiiri on ihminen, joka lainaa sinulle sateenvarjon aurinkoisena päivänä ja vaati sen takaisin silloin kun sataa"

        -Samuel Clemens-

        Matalapalkka-aloille on esitetty ratkaisuja, jotka eivät käy demareille, koska demarit ovat joko hyvin yksinkertaisia tai muuten epähuomiossa maalanneet itsensä nurkkaan.

        Mikään työvoima ei ole ilmaista.

        Ay-liikkeelle ei käy se, että suomalaisia työllistettäisiin matalapalkka-aloille, niin pakkohan se on haalata maahan ulkomaalaisia, kun niille ne rahat kelpaa. Ja milläkö oma multisairas väki elätetään? Niiden ulkomaalaisten maksamilla veroilla, muun muassa.


      • ~c~
        Toljake kirjoitti:

        Soininvaara&Vartianen raportissaan? Mikäs tämä raportti on, haluaisitko linkata?

        Ihan kylmiltään en usko herrojen aiemman aivotyöskentelyn pohjalta että mitään kovin mullistavaa olisit tuotu esille.

        Vartiaisen viimeisin teesi oli jo melko uudenlaista ajattelua ja siksi osittain varsin oikeassakin. Muilta osin Vartiaisen ajattelu ei poikkea aiemmasta konsensuksesta muutoin kuin esitystavallaan, jota ilman herttua ei pääsisi edes otsikoihin.

        Totta, eipä mullakaan ole esittää ratkaisuja näihin ongelmiin, tosin eipä se ole mun hommanikaan.

        Kokeillaan pääsetkö suoraan tästä:

        http://vnk.fi/julkaisukansio/2013/r01-matalapalkka/PDF/fi.pdf

        Molemmilla on puhevika mutta ajatukset kulkee ilman nykimistä.


      • ~c~ kirjoitti:

        Matalapalkka-aloille on esitetty ratkaisuja, jotka eivät käy demareille, koska demarit ovat joko hyvin yksinkertaisia tai muuten epähuomiossa maalanneet itsensä nurkkaan.

        Mikään työvoima ei ole ilmaista.

        Ay-liikkeelle ei käy se, että suomalaisia työllistettäisiin matalapalkka-aloille, niin pakkohan se on haalata maahan ulkomaalaisia, kun niille ne rahat kelpaa. Ja milläkö oma multisairas väki elätetään? Niiden ulkomaalaisten maksamilla veroilla, muun muassa.

        Ay-liike on yks paska, millä suurin huolenaihe on se, että mitäköhän pullaa syödää kahvin kans seuraavassa palaverissa missä ei puhuta mitään muuta kuin paskaa. EK on taas se toinen ääripää. Julkisesti esitetää teatteria, mutta todellisuudessa ovat hyviä kamuja keskenään ja jakavat keskenään osan niiden ihmisten työllään ansaitsemia rahoja, joiden "etuja" ne mukamas ajavat. Mun mielestä kummatkin etujärjestöt voisi lakkauttaa haitallisena ja tarpeettomana kansantaloudelle.

        Kuin paljon sinulle pitäisi maksaa palkkaa, jotta suostuisit tekemään esimerkiksi siivoushommia?


      • ~c~
        Genio.Mente kirjoitti:

        Ay-liike on yks paska, millä suurin huolenaihe on se, että mitäköhän pullaa syödää kahvin kans seuraavassa palaverissa missä ei puhuta mitään muuta kuin paskaa. EK on taas se toinen ääripää. Julkisesti esitetää teatteria, mutta todellisuudessa ovat hyviä kamuja keskenään ja jakavat keskenään osan niiden ihmisten työllään ansaitsemia rahoja, joiden "etuja" ne mukamas ajavat. Mun mielestä kummatkin etujärjestöt voisi lakkauttaa haitallisena ja tarpeettomana kansantaloudelle.

        Kuin paljon sinulle pitäisi maksaa palkkaa, jotta suostuisit tekemään esimerkiksi siivoushommia?

        Palkka millä siivoaisin riippuu tietysti muusta turvasta ja verotuksesta. Siivousta ei kylläkään kannata tehdä palkkatyöläisenä vaan yrittäjänä.


      • ~c~ kirjoitti:

        Palkka millä siivoaisin riippuu tietysti muusta turvasta ja verotuksesta. Siivousta ei kylläkään kannata tehdä palkkatyöläisenä vaan yrittäjänä.

        Miten meinaisit pärjätä siivousalan jättejä vastaan, jotka käyttävät kaikkialla poikkeuksetta kyynärpäätaktiikkaa? Käyttävät koska niillä on vara siihen, mihin ei pienellä yksityisyrittäjällä ole.

        Mutta vasta silti kysymykseen. Paljon sinulle pitäisi maksaa palkkaa, jotta suostuisit tekemään sitä? Mua oikeasti kiinnostaa se.


      • ~s~
        Genio.Mente kirjoitti:

        Miten meinaisit pärjätä siivousalan jättejä vastaan, jotka käyttävät kaikkialla poikkeuksetta kyynärpäätaktiikkaa? Käyttävät koska niillä on vara siihen, mihin ei pienellä yksityisyrittäjällä ole.

        Mutta vasta silti kysymykseen. Paljon sinulle pitäisi maksaa palkkaa, jotta suostuisit tekemään sitä? Mua oikeasti kiinnostaa se.

        Kymppi riittää palkkatyöstä, tosin maahanmuuttajilla on epäreilu kilpailuetu, kun niistä maksetaan palkkatukea työnantajalle.

        Yrittäminen vaatii kontaktoitumista. Monikin haluaisi kotiinsa siivoojan, mutta ei halua jatkuvasti vaihtuvaa työntekijää. Tässä on pienen siivousfirman mahdollisuus.

        Mitä jätteihin tulee, niin ne eivät juuri tarkista työntekijöidensä taustoja, vaan rekrytoivat kenen tahansa kadulta poikenneen. Ihme kun isompia vahinkoja ei ole vielä tapahtunut. Siivojana pääsisi soluttautumaan lähes mihin tahansa, saisi avaimet, koodit ja haluamansa tiedot.

        Minäkin aikoinaan puhelinkeskuksessa olisin voinut mykistää puoli Suomea jos olisin halunnut. Olisi pojilla ollu piuhoissa selvittelemistä.


      • ~s~ kirjoitti:

        Kymppi riittää palkkatyöstä, tosin maahanmuuttajilla on epäreilu kilpailuetu, kun niistä maksetaan palkkatukea työnantajalle.

        Yrittäminen vaatii kontaktoitumista. Monikin haluaisi kotiinsa siivoojan, mutta ei halua jatkuvasti vaihtuvaa työntekijää. Tässä on pienen siivousfirman mahdollisuus.

        Mitä jätteihin tulee, niin ne eivät juuri tarkista työntekijöidensä taustoja, vaan rekrytoivat kenen tahansa kadulta poikenneen. Ihme kun isompia vahinkoja ei ole vielä tapahtunut. Siivojana pääsisi soluttautumaan lähes mihin tahansa, saisi avaimet, koodit ja haluamansa tiedot.

        Minäkin aikoinaan puhelinkeskuksessa olisin voinut mykistää puoli Suomea jos olisin halunnut. Olisi pojilla ollu piuhoissa selvittelemistä.

        siitä kympistä maksetaan ensiksi verot sun muut. käteen jää kuukaudessa ehkä, hmmm....1100-1200. Vuokra 600-900(varovainen arvio), matkakustannukset, puhelin(nykyisin aika pakollinen), sähkö, ja syödäkin pitäis. Mitä, jos on lapsia...?

        Teet kokopäiväduunia ja sen lisäks joudut silti fattaan kerjuulle? Sitäkö sä haet?


      • ~s~
        Genio.Mente kirjoitti:

        siitä kympistä maksetaan ensiksi verot sun muut. käteen jää kuukaudessa ehkä, hmmm....1100-1200. Vuokra 600-900(varovainen arvio), matkakustannukset, puhelin(nykyisin aika pakollinen), sähkö, ja syödäkin pitäis. Mitä, jos on lapsia...?

        Teet kokopäiväduunia ja sen lisäks joudut silti fattaan kerjuulle? Sitäkö sä haet?

        En mä fattaan ekana säntää. Tuleehan tohon vielä jos vuokralla asuu, asumistukea. Jos on lapsia tulee vielä enemmän asumistukea. Ja lapsilisät. Ja kun nyt olen oletettu siivooja, olen varmaankin myös yh, joten lasten isä(t) saavat maksaa elarit. Ja lapsilisän yh-korotus tulee. Kersoille ostan vaatteet kirpparilta ja kasvatan kuriin ja nuhteeseen. Sillee siinä on edettävä.


      • ~s~ kirjoitti:

        En mä fattaan ekana säntää. Tuleehan tohon vielä jos vuokralla asuu, asumistukea. Jos on lapsia tulee vielä enemmän asumistukea. Ja lapsilisät. Ja kun nyt olen oletettu siivooja, olen varmaankin myös yh, joten lasten isä(t) saavat maksaa elarit. Ja lapsilisän yh-korotus tulee. Kersoille ostan vaatteet kirpparilta ja kasvatan kuriin ja nuhteeseen. Sillee siinä on edettävä.

        Mut eikö työllä olisi kuitenkin tarkoitus pärjätä ilman tukia? Tai onko ihan hölmö ajatus?

        "Ja kun nyt olen oletettu siivooja, olen varmaankin myös yh, joten lasten isä(t) saavat maksaa elarit. Ja lapsilisän yh-korotus tulee. Kersoille ostan vaatteet kirpparilta ja kasvatan kuriin ja nuhteeseen. Sillee siinä on edettävä."

        Ensinnäkin, harvempi siivooja saa kymppiä tunnille hommistaan. Lähdetään siitä. Kymppi tunnissa olisi ihan riittävä, jos arjen pakolliset kulut olisi puolet nykyisestä ja teille porvareille jäisi silti riittävästi teidän rappiolliseen tyhjään elämään.


      • ~s~
        Genio.Mente kirjoitti:

        Mut eikö työllä olisi kuitenkin tarkoitus pärjätä ilman tukia? Tai onko ihan hölmö ajatus?

        "Ja kun nyt olen oletettu siivooja, olen varmaankin myös yh, joten lasten isä(t) saavat maksaa elarit. Ja lapsilisän yh-korotus tulee. Kersoille ostan vaatteet kirpparilta ja kasvatan kuriin ja nuhteeseen. Sillee siinä on edettävä."

        Ensinnäkin, harvempi siivooja saa kymppiä tunnille hommistaan. Lähdetään siitä. Kymppi tunnissa olisi ihan riittävä, jos arjen pakolliset kulut olisi puolet nykyisestä ja teille porvareille jäisi silti riittävästi teidän rappiolliseen tyhjään elämään.

        "Arjen pakolliset kulut" on esim. ruokaa, jonka hinta sisältää paitsi suoran veron, myös kaupan työnantajan sivukulut ja muut pakolliset kustannukset, jotka ovat tätä yhteistä hyvinvointiamme. Ruuan hinta olisi alempi, jos ei hintojen tarvitsisi sisältää myös sitä, että jotkut eivät tee työtä ollenkaan, mutta heidänkin elämisensä pitää maksaa. Jos työllisyysaste olisi parempi, pienemmälläkin palkalla saisi ostettua enemmän.

        Matalapalkkatyöllä ei ole tarkoitus eikä voi pärjätä ilman tukia. On tukia, jotka kuuluu myös kovapalkkaisille. Kaikki me saadaan jotain tukia. Mutta se onkin kysymys, mitä kautta tukea kohdennetaan.


      • ~s~ kirjoitti:

        "Arjen pakolliset kulut" on esim. ruokaa, jonka hinta sisältää paitsi suoran veron, myös kaupan työnantajan sivukulut ja muut pakolliset kustannukset, jotka ovat tätä yhteistä hyvinvointiamme. Ruuan hinta olisi alempi, jos ei hintojen tarvitsisi sisältää myös sitä, että jotkut eivät tee työtä ollenkaan, mutta heidänkin elämisensä pitää maksaa. Jos työllisyysaste olisi parempi, pienemmälläkin palkalla saisi ostettua enemmän.

        Matalapalkkatyöllä ei ole tarkoitus eikä voi pärjätä ilman tukia. On tukia, jotka kuuluu myös kovapalkkaisille. Kaikki me saadaan jotain tukia. Mutta se onkin kysymys, mitä kautta tukea kohdennetaan.

        Oletko sinä yhteiskunnan tukijärjestelmää vastaan? Minä en ole. Se on tarpeellinen jo yhteiskuntarauhan vuoksi.

        Minä olen sitä vastaan, että kokopäivätyötä tekevä tarvitsee yhteiskunnan tukea. Jos ei vielä mennyt sinun pienien friedmanilaisten aivojen jakeluun.


      • ~c~
        Genio.Mente kirjoitti:

        Oletko sinä yhteiskunnan tukijärjestelmää vastaan? Minä en ole. Se on tarpeellinen jo yhteiskuntarauhan vuoksi.

        Minä olen sitä vastaan, että kokopäivätyötä tekevä tarvitsee yhteiskunnan tukea. Jos ei vielä mennyt sinun pienien friedmanilaisten aivojen jakeluun.

        En ole tukia vastaan. Rahan täytyy kaikin tavoin kiertää, ja nopeesti.

        Ei sellaisia palkkoja matalan tuottavuuden aloille tule, etteikö kokopäivätyöläinenkin tarvitsisi ja saisi jotain tukea, ELLEI verorasitetta ja sitä kautta käteen jäävää tuloa ja hintoja saada laskettua. Mutta kun sekään ei käy. Katkeruus menneestä estää tulevaisuuden.


    • Enemmän töitä ei ole ratkaisu, vaan vähemmän töitä mutta laadukkaammin.

      Se on sitte justihin sama, että maksaako se työ 8 euro vai 15 euroa tunnilta.

      • Se ei ole sama, jos pakolliset arjen kulut on tätä nykyistä luokkaa. Työnteon pitäisi olla palkitsevaa. Ei nöyryyttävää, niin kuin se nykyisin liian monelle on.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Se ei ole sama, jos pakolliset arjen kulut on tätä nykyistä luokkaa. Työnteon pitäisi olla palkitsevaa. Ei nöyryyttävää, niin kuin se nykyisin liian monelle on.

        Ei oo pakko asua sellaisessa paikassa missä ei pysty arjen kuluistaan selviytymään.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Ei oo pakko asua sellaisessa paikassa missä ei pysty arjen kuluistaan selviytymään.

        Vaihtoehtona on muuttaa sellaiseen paikkaan, missä arjen kuluista vastaa yhteiskunta.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Vaihtoehtona on muuttaa sellaiseen paikkaan, missä arjen kuluista vastaa yhteiskunta.

        Nyt on kyllä pikkuusen mustavalkoosta.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Nyt on kyllä pikkuusen mustavalkoosta.

        Ei kuule ole.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Ei kuule ole.

        Onhan se jos on vain kaksi vaihtoehtoa.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Onhan se jos on vain kaksi vaihtoehtoa.

        Miksi luulet muuttoliikkeen pk-seudulle olevan niin kova? Minä en panisi ollenkaan pahitteeksi, jos se muuttoliike kääntyisi poispäin täältä.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Miksi luulet muuttoliikkeen pk-seudulle olevan niin kova? Minä en panisi ollenkaan pahitteeksi, jos se muuttoliike kääntyisi poispäin täältä.

        Iso pyörä pyörii niin sitä on vaikea pysäyttää. En mä todellakaan tiedä miksi se muuttovirta on niin kova, eikä se mua oikeastaan kiinnostakaan.

        Tiedätkö mikä mua tässä aloituksessa riapoo eniten? Haluatko tietää? Tai haluatko arvata vai kerronko?


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Iso pyörä pyörii niin sitä on vaikea pysäyttää. En mä todellakaan tiedä miksi se muuttovirta on niin kova, eikä se mua oikeastaan kiinnostakaan.

        Tiedätkö mikä mua tässä aloituksessa riapoo eniten? Haluatko tietää? Tai haluatko arvata vai kerronko?

        No mun näkyvä nimimerkki tietenkin. Ja se, että sinulla ei ole taaskaan mitään fiksua sanottavaa. What else is new in this old world?


      • Genio.Mente kirjoitti:

        No mun näkyvä nimimerkki tietenkin. Ja se, että sinulla ei ole taaskaan mitään fiksua sanottavaa. What else is new in this old world?

        Duunarin ainainen valitus rahojen riittämättömyydestä. Aivan niinku duunari olisi ainoa joka olisi joskus ollut tiukoilla. Duunari vaan on sellanen, että tuli tuli ja tili meni ja kumpikaan ei nähnyt toistaan. Se tuhlaa tilinsä samantien viinaan ja kitaroihin sun muuhun humpuukiin, sen sijaan, että laittaisi niitä pennejään yhtään sivuun.

        Mä oon ollut joskus niin tiukoilla, että en periaatteessa kehtaisi edes kertoa, mutta en mä silti tunne katkeruutta niitä kohtaan jolla on menny tai menee taloudellisesti mua paremmin. Vaikka tässä nyt olen muutaman vuoden sisällä saanut jotain vähän hankittuakin, säästöönkin, sijoittanutkin jotain johonkin, niin silti kasvatan itte omat kurkkuni, perunani sunmuut porkkanat, vien lehdet lehtikeräykseen ja pullot kauppaan niinku kunnon kommunistin kuuluukin tehdä.

        Mua vaan riapoo tua duunarin valitus kun sen rahat ei riitä kahteen kossuun per päivä.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Duunarin ainainen valitus rahojen riittämättömyydestä. Aivan niinku duunari olisi ainoa joka olisi joskus ollut tiukoilla. Duunari vaan on sellanen, että tuli tuli ja tili meni ja kumpikaan ei nähnyt toistaan. Se tuhlaa tilinsä samantien viinaan ja kitaroihin sun muuhun humpuukiin, sen sijaan, että laittaisi niitä pennejään yhtään sivuun.

        Mä oon ollut joskus niin tiukoilla, että en periaatteessa kehtaisi edes kertoa, mutta en mä silti tunne katkeruutta niitä kohtaan jolla on menny tai menee taloudellisesti mua paremmin. Vaikka tässä nyt olen muutaman vuoden sisällä saanut jotain vähän hankittuakin, säästöönkin, sijoittanutkin jotain johonkin, niin silti kasvatan itte omat kurkkuni, perunani sunmuut porkkanat, vien lehdet lehtikeräykseen ja pullot kauppaan niinku kunnon kommunistin kuuluukin tehdä.

        Mua vaan riapoo tua duunarin valitus kun sen rahat ei riitä kahteen kossuun per päivä.

        Mettis, rakkaani, minä(vaikka olenkin umpikommari) en ole yrittäjien vihollinen. Me kaikki ollaan samassa kusessa. Me tarvitaan toisiamme, ilman meitä teillä ei olisi mitä myydä ja ilman teitä meillä ei olisi duunia.

        Minua vaan vituttaa se, että ne suurimmat hyödyt päätyy aina jostain syystä niille jotka sen vähiten ansaitsee.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Mettis, rakkaani, minä(vaikka olenkin umpikommari) en ole yrittäjien vihollinen. Me kaikki ollaan samassa kusessa. Me tarvitaan toisiamme, ilman meitä teillä ei olisi mitä myydä ja ilman teitä meillä ei olisi duunia.

        Minua vaan vituttaa se, että ne suurimmat hyödyt päätyy aina jostain syystä niille jotka sen vähiten ansaitsee.

        Mikään ei estä pyrkimästä siihen eniten hyötyvien mutta vähiten sitä ansaitsevien joukkoon.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Duunarin ainainen valitus rahojen riittämättömyydestä. Aivan niinku duunari olisi ainoa joka olisi joskus ollut tiukoilla. Duunari vaan on sellanen, että tuli tuli ja tili meni ja kumpikaan ei nähnyt toistaan. Se tuhlaa tilinsä samantien viinaan ja kitaroihin sun muuhun humpuukiin, sen sijaan, että laittaisi niitä pennejään yhtään sivuun.

        Mä oon ollut joskus niin tiukoilla, että en periaatteessa kehtaisi edes kertoa, mutta en mä silti tunne katkeruutta niitä kohtaan jolla on menny tai menee taloudellisesti mua paremmin. Vaikka tässä nyt olen muutaman vuoden sisällä saanut jotain vähän hankittuakin, säästöönkin, sijoittanutkin jotain johonkin, niin silti kasvatan itte omat kurkkuni, perunani sunmuut porkkanat, vien lehdet lehtikeräykseen ja pullot kauppaan niinku kunnon kommunistin kuuluukin tehdä.

        Mua vaan riapoo tua duunarin valitus kun sen rahat ei riitä kahteen kossuun per päivä.

        Mä olen ollut työelämässä yli 20 vuotta, enkä voi sanoa että elintasoni olisi siitä mitenkää parantunut, vaikka paperilla se näyttääkin paremmalta kuin joskus16-17 vuotta sitten. Todellisuus onkin sitten ihan jotain muuta...

        Minusta ei vaan ole kaltaisteni tavallisten ihmisten riistäjäksi. Niiltähän se kaikki revitään, koska aina on helpointa lyödä puolustuskyvytöntä. Ihminen sellainen elukka, että se ei itsekkyydessään jätä sellaista tilaisuutta käyttämättä. Sinä olet tehnyt omat valintasi ja minä omani. Minä en käänny kaltaisiani tavallisia ihmisiä vastaan. En ole kyllä aina heidän puolellakaan, mutta heitä vastaankaan en käänny. Koska he ovat hyvin pieni syy meidän nykyisissä tekaistuissa taloudellisissa ongelmissa.

        MIeti nyt vähän minkälaisia kusipäitä maailma ihailee ja vielä maksaakin siitä...

        http://www.iltalehti.fi/viihde/2013042216935294_vi.shtml?fb_action_ids=513042768732692&fb_action_types=og.recommends&fb_ref=flb_y&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Mikään ei estä pyrkimästä siihen eniten hyötyvien mutta vähiten sitä ansaitsevien joukkoon.

        Ei estäkään, lue alempi viestini.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Mä olen ollut työelämässä yli 20 vuotta, enkä voi sanoa että elintasoni olisi siitä mitenkää parantunut, vaikka paperilla se näyttääkin paremmalta kuin joskus16-17 vuotta sitten. Todellisuus onkin sitten ihan jotain muuta...

        Minusta ei vaan ole kaltaisteni tavallisten ihmisten riistäjäksi. Niiltähän se kaikki revitään, koska aina on helpointa lyödä puolustuskyvytöntä. Ihminen sellainen elukka, että se ei itsekkyydessään jätä sellaista tilaisuutta käyttämättä. Sinä olet tehnyt omat valintasi ja minä omani. Minä en käänny kaltaisiani tavallisia ihmisiä vastaan. En ole kyllä aina heidän puolellakaan, mutta heitä vastaankaan en käänny. Koska he ovat hyvin pieni syy meidän nykyisissä tekaistuissa taloudellisissa ongelmissa.

        MIeti nyt vähän minkälaisia kusipäitä maailma ihailee ja vielä maksaakin siitä...

        http://www.iltalehti.fi/viihde/2013042216935294_vi.shtml?fb_action_ids=513042768732692&fb_action_types=og.recommends&fb_ref=flb_y&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582

        >Koska he ovat hyvin pieni syy meidän nykyisissä tekaistuissa taloudellisissa ongelmissa.

        Mä en kyllä ihan allekirjoita tuota väitettä. Kansalaisten yksityisestä ylivelkaantumisesta on osittain lähteny myös valtioiden ylivelkaantumiset. Kukaan ei oo pakottanu perusduunariperhettä ottamaan 300 000 asuntolainaa, 2 uutta autoa velaksi & ulkomaanmatkoja luottokortilla yms.

        Sitä paitsi:

        http://www.demari.fi/politiikka/uutiset/11758-veronmaksajien-rahoja-ei-mene-euroakaan-kreikkaan-suomi-saakin-ison-potin


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        >Koska he ovat hyvin pieni syy meidän nykyisissä tekaistuissa taloudellisissa ongelmissa.

        Mä en kyllä ihan allekirjoita tuota väitettä. Kansalaisten yksityisestä ylivelkaantumisesta on osittain lähteny myös valtioiden ylivelkaantumiset. Kukaan ei oo pakottanu perusduunariperhettä ottamaan 300 000 asuntolainaa, 2 uutta autoa velaksi & ulkomaanmatkoja luottokortilla yms.

        Sitä paitsi:

        http://www.demari.fi/politiikka/uutiset/11758-veronmaksajien-rahoja-ei-mene-euroakaan-kreikkaan-suomi-saakin-ison-potin

        Kuka on hinnoitellut asunnot 300 000 euron arvoiseksi ja miksi?


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Kuka on hinnoitellut asunnot 300 000 euron arvoiseksi ja miksi?

        Markkinatalous. Tyhmät duunarit maksaa mitä vaan, että ne saa sanoa asuvansa omistusasunnossa.

        Hyvää yötä ja viikonloppua.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Markkinatalous. Tyhmät duunarit maksaa mitä vaan, että ne saa sanoa asuvansa omistusasunnossa.

        Hyvää yötä ja viikonloppua.

        Ui! Nyt se tuli! NE KAIKKIVOIVAT MARKKINAVOIMAT, mistä Jykä on saanut useita kertoja kunnon niskalenkin...

        Mettis, sä oot oikeasti aika tyhmä. Etkä edes tajua hävetä tyhmyyttäs.


      • lautapojan laulu
        Genio.Mente kirjoitti:

        Ui! Nyt se tuli! NE KAIKKIVOIVAT MARKKINAVOIMAT, mistä Jykä on saanut useita kertoja kunnon niskalenkin...

        Mettis, sä oot oikeasti aika tyhmä. Etkä edes tajua hävetä tyhmyyttäs.

        Mettis ei todellakaan oo tyhmä, vaan yrittäjäluontoonen kunnon mies! Ihan toista maata kuin joka asiasta naukuva geenio. Se palstavätys ei itsemäärittelemästään sisäisestä valosta huolimatta ole menestynyt millään elämänalueella.


    • Mahdoitko nähdä dokkaria, jossa kaverit perustelivat näkemyksiään? Jos, niin ymmärsitkö?

      Minä katsoin, mielestäni ymmärsin ja kauhistelin lopputulemaa.

      • Kaverit, joiden ei ole tarvinnut ikinä elää tavallisten ihmisten arkea-.

        Mitäköhän tästäkin maailmasta tulisi, jos kaikki olisi Vartiaisia, Kiandereita tai ratikkakuskeja...? Kuka ne oikeat duunit tekis?


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Kaverit, joiden ei ole tarvinnut ikinä elää tavallisten ihmisten arkea-.

        Mitäköhän tästäkin maailmasta tulisi, jos kaikki olisi Vartiaisia, Kiandereita tai ratikkakuskeja...? Kuka ne oikeat duunit tekis?

        No duunrit, kuten tähänkin asti. On aivan vitun typerää sotkea keskenään työntekoa ja eläkevakuuksia.


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        No duunrit, kuten tähänkin asti. On aivan vitun typerää sotkea keskenään työntekoa ja eläkevakuuksia.

        Ja tietenkin ilmaiseks, mieluummin vaikka maksaisi siitä että saa tehdä duunia, vai mitä?



      • Oasis
        Genio.Mente kirjoitti:

        Kaverit, joiden ei ole tarvinnut ikinä elää tavallisten ihmisten arkea-.

        Mitäköhän tästäkin maailmasta tulisi, jos kaikki olisi Vartiaisia, Kiandereita tai ratikkakuskeja...? Kuka ne oikeat duunit tekis?

        Mikä on oikeaa duunia? Eikö kaikki rehellinen työ ole oikeaa duunia, istuupa sitten johtajan/päättäjän pallilla tai korjailee autojen sähkövikoja?


      • patria o muerte Che
        Ratikkakuski kirjoitti:

        No duunrit, kuten tähänkin asti. On aivan vitun typerää sotkea keskenään työntekoa ja eläkevakuuksia.

        hahhaa..... tuleeko eläkevakuuksiakin vipuvelkarahalla?

        Työstä raha muodostuu, eikä kasva Ratikan rahapuutarhassa, taukki!


      • Oasis kirjoitti:

        Mikä on oikeaa duunia? Eikö kaikki rehellinen työ ole oikeaa duunia, istuupa sitten johtajan/päättäjän pallilla tai korjailee autojen sähkövikoja?

        Ei ole. Maailmassa tehdään aika vitusti turhaa ja leikkiduunia. Esimerkiksi finannssisektorissa, mikä kattaa kai yli 90% maailmantaloudesta, on suurin osa turhaa.


      • Che S qeidas
        Oasis kirjoitti:

        Mikä on oikeaa duunia? Eikö kaikki rehellinen työ ole oikeaa duunia, istuupa sitten johtajan/päättäjän pallilla tai korjailee autojen sähkövikoja?

        Tuotanollinen työ on rahaa tuottaavaa työtä porvarin taskuun

        Teveydenhuolto ei tuota rahaa, muille, kuin yksityissairaalan voittoina
        nekin offshorepankkeihin enimmäkseen


      • Oasis
        Genio.Mente kirjoitti:

        Ei ole. Maailmassa tehdään aika vitusti turhaa ja leikkiduunia. Esimerkiksi finannssisektorissa, mikä kattaa kai yli 90% maailmantaloudesta, on suurin osa turhaa.

        No jos oikein yksinkertaistetaan niin ainoaa oikeaa työtähän olisi pelkästään selviytymiseen liittyvät kuten ravinnonhankinta, ilmastoon sopivan asumismuodon ylläpitäminen jne.
        Ei kukaan mitään tee vaikkapa design-valaisimella, tavallisellakin pärjää, mutta miellän silti sen design-valaisimen suunnittelijan oikeaksi työläiseksi. Ilman kasvohoitojakin pärjää, silti arvostan kosmetologien työtä. Ilman autoakin periaatteessa pärjäisi, mutta koska kuluttaja päättää usein kuitenkin auton tarvitsevansa, on joka ikinen ihminen auton tuotantoketjussa antanut panoksensa siihen, että auto on saatu kuluttajalle asti. Mun mielestä kaikki tuo on oikeaa työtä nykymaailman mittapuulla.

        Itsekin pyörittelen työssäni paljon ns. teoreettista potaskaa. Analysoin ja raportoin, kokoan tietoa ja päätän kenelle se on oleellista, kenelle ei ja mitä kootun tiedon perusteella pitäisi tehdä. Enkö siis mielestäsi tee oikeaa työtä? En loukkaannu vaikka vastaat, että en tee :


      • Oasis
        Oasis kirjoitti:

        No jos oikein yksinkertaistetaan niin ainoaa oikeaa työtähän olisi pelkästään selviytymiseen liittyvät kuten ravinnonhankinta, ilmastoon sopivan asumismuodon ylläpitäminen jne.
        Ei kukaan mitään tee vaikkapa design-valaisimella, tavallisellakin pärjää, mutta miellän silti sen design-valaisimen suunnittelijan oikeaksi työläiseksi. Ilman kasvohoitojakin pärjää, silti arvostan kosmetologien työtä. Ilman autoakin periaatteessa pärjäisi, mutta koska kuluttaja päättää usein kuitenkin auton tarvitsevansa, on joka ikinen ihminen auton tuotantoketjussa antanut panoksensa siihen, että auto on saatu kuluttajalle asti. Mun mielestä kaikki tuo on oikeaa työtä nykymaailman mittapuulla.

        Itsekin pyörittelen työssäni paljon ns. teoreettista potaskaa. Analysoin ja raportoin, kokoan tietoa ja päätän kenelle se on oleellista, kenelle ei ja mitä kootun tiedon perusteella pitäisi tehdä. Enkö siis mielestäsi tee oikeaa työtä? En loukkaannu vaikka vastaat, että en tee :

        Pahoittelut kirjoitusvirheistä, mun näppis korjailee välillä miten sattuu :)


      • Oasis
        Che S qeidas kirjoitti:

        Tuotanollinen työ on rahaa tuottaavaa työtä porvarin taskuun

        Teveydenhuolto ei tuota rahaa, muille, kuin yksityissairaalan voittoina
        nekin offshorepankkeihin enimmäkseen

        Eli tuotannollinen työ on oikeaa työtä? Mihin vedetään tuotannollisuuden raja?

        Onko esim pelkästään visuaalista mielihyvää aiheuttavien esineiden tuottaminen oikeaa työtä?


      • Oasis kirjoitti:

        Pahoittelut kirjoitusvirheistä, mun näppis korjailee välillä miten sattuu :)

        Ei mua kirotusvireet haittaa, Se sisältö merkkaa.

        "Ei kukaan mitään tee vaikkapa design-valaisimella, tavallisellakin pärjää, mutta miellän silti sen design-valaisimen suunnittelijan oikeaksi työläiseksi."

        Paskantärkeileviä ylipalkattuja mulkkuja ne on.

        "Itsekin pyörittelen työssäni paljon ns. teoreettista potaskaa. Analysoin ja raportoin, kokoan tietoa ja päätän kenelle se on oleellista, kenelle ei ja mitä kootun tiedon perusteella pitäisi tehdä. Enkö siis mielestäsi tee oikeaa työtä? En loukkaannu vaikka vastaat, että en tee :"

        Teet turhaa työtä. Mä tekisin sen puoleen hintaan paremmin ja siitä tulisi myös valmista. Ihan sama mistä alasta kyse, lopulta on aina kyse ihmisistä. Siitä, että oikeat ihmiset tekee oikeanlaiset tehtävät.


      • Oasis kirjoitti:

        Eli tuotannollinen työ on oikeaa työtä? Mihin vedetään tuotannollisuuden raja?

        Onko esim pelkästään visuaalista mielihyvää aiheuttavien esineiden tuottaminen oikeaa työtä?

        Ei ole.


      • hohhoijaaah
        Genio.Mente kirjoitti:

        Ei mua kirotusvireet haittaa, Se sisältö merkkaa.

        "Ei kukaan mitään tee vaikkapa design-valaisimella, tavallisellakin pärjää, mutta miellän silti sen design-valaisimen suunnittelijan oikeaksi työläiseksi."

        Paskantärkeileviä ylipalkattuja mulkkuja ne on.

        "Itsekin pyörittelen työssäni paljon ns. teoreettista potaskaa. Analysoin ja raportoin, kokoan tietoa ja päätän kenelle se on oleellista, kenelle ei ja mitä kootun tiedon perusteella pitäisi tehdä. Enkö siis mielestäsi tee oikeaa työtä? En loukkaannu vaikka vastaat, että en tee :"

        Teet turhaa työtä. Mä tekisin sen puoleen hintaan paremmin ja siitä tulisi myös valmista. Ihan sama mistä alasta kyse, lopulta on aina kyse ihmisistä. Siitä, että oikeat ihmiset tekee oikeanlaiset tehtävät.

        Ei sinusta lampun muotoilijat tekee turha työtä ja muotoilisit paremman valaisimen tuosta vaan. Näkis vaan. Mikset tee sitten? Ja kääri fyffejä?


      • tättä guu
        Genio.Mente kirjoitti:

        Ei ole.

        Buhahahahaa..Idiootti ja typetys.


      • hihihi..
        Oasis kirjoitti:

        Eli tuotannollinen työ on oikeaa työtä? Mihin vedetään tuotannollisuuden raja?

        Onko esim pelkästään visuaalista mielihyvää aiheuttavien esineiden tuottaminen oikeaa työtä?

        gentsu on tuhannen päissään ja huomenna krapuloissaaan taas häpeää noloja vauvamaisia kirjoituksiaan.


      • Oasis
        Genio.Mente kirjoitti:

        Ei mua kirotusvireet haittaa, Se sisältö merkkaa.

        "Ei kukaan mitään tee vaikkapa design-valaisimella, tavallisellakin pärjää, mutta miellän silti sen design-valaisimen suunnittelijan oikeaksi työläiseksi."

        Paskantärkeileviä ylipalkattuja mulkkuja ne on.

        "Itsekin pyörittelen työssäni paljon ns. teoreettista potaskaa. Analysoin ja raportoin, kokoan tietoa ja päätän kenelle se on oleellista, kenelle ei ja mitä kootun tiedon perusteella pitäisi tehdä. Enkö siis mielestäsi tee oikeaa työtä? En loukkaannu vaikka vastaat, että en tee :"

        Teet turhaa työtä. Mä tekisin sen puoleen hintaan paremmin ja siitä tulisi myös valmista. Ihan sama mistä alasta kyse, lopulta on aina kyse ihmisistä. Siitä, että oikeat ihmiset tekee oikeanlaiset tehtävät.

        Höpsis, design-valaisinten suunnittelijat ovat ihan mielettömän tärkeitä. Sä osuit nyt vähän herkkään kohtaani, maailmassa ei ole koskaan liikaa kenkiä tai design-valaisimia ;)

        Joskus harvoin kieltämättä tuntuu siltä, että esim. raportoin joitain asioita turhaan. Sitten taas tulee hetkiä kun saa kuulla olleensa suureksi avuksi ja hyödyksi ja se kuittaa tuon hetkellisen turhuuden tunteen.
        Mutta sitä en usko, että tekisit mun työn paremmin kuin minä. Mä oon nimittäin tosi hyvä siinä mitä teen. Olen saanut mukavasti tunnustusta työstäni, nautin siitä ja olen tyytyväinen työnantajaani, jotta ihan vielä en luovuta paikkaani sulle :


      • Oasis kirjoitti:

        Höpsis, design-valaisinten suunnittelijat ovat ihan mielettömän tärkeitä. Sä osuit nyt vähän herkkään kohtaani, maailmassa ei ole koskaan liikaa kenkiä tai design-valaisimia ;)

        Joskus harvoin kieltämättä tuntuu siltä, että esim. raportoin joitain asioita turhaan. Sitten taas tulee hetkiä kun saa kuulla olleensa suureksi avuksi ja hyödyksi ja se kuittaa tuon hetkellisen turhuuden tunteen.
        Mutta sitä en usko, että tekisit mun työn paremmin kuin minä. Mä oon nimittäin tosi hyvä siinä mitä teen. Olen saanut mukavasti tunnustusta työstäni, nautin siitä ja olen tyytyväinen työnantajaani, jotta ihan vielä en luovuta paikkaani sulle :

        "Sä osuit nyt vähän herkkään kohtaani, maailmassa ei ole koskaan liikaa kenkiä tai design-valaisimia ;)"

        On. Imelda Marcosin kengillä olisi kengittänyt aika monta kenkien tarpeessa olevaa akkaa.


      • hihihi.. kirjoitti:

        gentsu on tuhannen päissään ja huomenna krapuloissaaan taas häpeää noloja vauvamaisia kirjoituksiaan.

        Minun mielestäni musiikkikaan ei ole oikea työtä. Vaikka kovasti siitä pidänkin. Eikä urheilukaan.


      • kumiankalle
        Oasis kirjoitti:

        No jos oikein yksinkertaistetaan niin ainoaa oikeaa työtähän olisi pelkästään selviytymiseen liittyvät kuten ravinnonhankinta, ilmastoon sopivan asumismuodon ylläpitäminen jne.
        Ei kukaan mitään tee vaikkapa design-valaisimella, tavallisellakin pärjää, mutta miellän silti sen design-valaisimen suunnittelijan oikeaksi työläiseksi. Ilman kasvohoitojakin pärjää, silti arvostan kosmetologien työtä. Ilman autoakin periaatteessa pärjäisi, mutta koska kuluttaja päättää usein kuitenkin auton tarvitsevansa, on joka ikinen ihminen auton tuotantoketjussa antanut panoksensa siihen, että auto on saatu kuluttajalle asti. Mun mielestä kaikki tuo on oikeaa työtä nykymaailman mittapuulla.

        Itsekin pyörittelen työssäni paljon ns. teoreettista potaskaa. Analysoin ja raportoin, kokoan tietoa ja päätän kenelle se on oleellista, kenelle ei ja mitä kootun tiedon perusteella pitäisi tehdä. Enkö siis mielestäsi tee oikeaa työtä? En loukkaannu vaikka vastaat, että en tee :

        Tutkimustyöllä voi lisätä hyvinvointia, mut THL:kin tekee liikaa nollatutkimuksia


      • Oasis
        Genio.Mente kirjoitti:

        Ei ole.

        Mun mielestä taas on, jos vain sillä työllä pystyy elättämään itsensä eli kuluttaja on valmis maksamaan siitä.

        Mä ihailen sitä, että jotkut ihmiset osaa luoda tyhjästä jotain kaunista. Jos se on vielä käytännöllistäkin, niin vielä parempi mutta pelkästään kauneusarvo esim veistoksessa on kiehtovaa.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Mieti nyt, ratikka, jopa eläkkeellä oleva kokkari ihmettelee...

        http://raimoilaskivi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/138505-mihin-elakerahastoja-jemmataan

        Minusta tässä keskustelussa sotketaan keskenään kaksi asiaa. Taloustieteilijät maailmankatsomuksestaan riippumatta kertovat faktat. Sitten niitä pidetään heidän henkilökohtaisina mielipiteinään ja halutaan ampua.

        Korkeita palkkoja ja eläkkeitä kateellinen kansa aina kritisoi ymmärtämättä, kenen rahoja siinä siirretään ja kenelle. Eli ei yhteiskunnan rahoja etuoikeutetuille vaan yritysten omistajien rahoja palkansaajille ja viimekädessä valtiolle veroina, eli meille kaikille.

        Kolmannekseen, jos tulisi eläkekatto, homma hoituisi muilla keinoin. Mieti nyt vähän: Joku saa palkkaa 10.000 ja siitä aikanaan eläkettä 6000. Eläkekatto on kuitenkin 3000. No jatkossa kaveri saa palkkaa vähemmän ja erotuksen muuna hyödykkeenä, jonka avulla eläketulo on kuitenkin edelleen 6000. Vai kuvitteletteko te palstan oikeudenmukaisuuden perään huutavat kommarit lakkauttavanne ulkomaalaiset pankit ja sijoitus-, sekä vakuutusyhtiöt?

        Lopuksi helppo kysymys: Mtiä eroa siinä on, saanko minä vanhana nyt itse maksamillani rahoilla lisäeläkettä vai esimerkiksi osinko- tai vuokratuloa?


      • patria o muerte Che kirjoitti:

        hahhaa..... tuleeko eläkevakuuksiakin vipuvelkarahalla?

        Työstä raha muodostuu, eikä kasva Ratikan rahapuutarhassa, taukki!

        Miten sitten on mahdollista, että olen eläessäni haalinut enemmän omaisuutta kuin saanut palkkaa? Jospa rahapuutarha sittenkin on olemassa, mutta tyhmät kommarit eivät ole sitä löytäneet tai ainakaan halunneet hyödyntää...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Ei ole.

        Kyllä maailma olisi parempi paikka, jos kaikki olisivat tuottavassa työssä raksalla.


      • P**** Himanen
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Minusta tässä keskustelussa sotketaan keskenään kaksi asiaa. Taloustieteilijät maailmankatsomuksestaan riippumatta kertovat faktat. Sitten niitä pidetään heidän henkilökohtaisina mielipiteinään ja halutaan ampua.

        Korkeita palkkoja ja eläkkeitä kateellinen kansa aina kritisoi ymmärtämättä, kenen rahoja siinä siirretään ja kenelle. Eli ei yhteiskunnan rahoja etuoikeutetuille vaan yritysten omistajien rahoja palkansaajille ja viimekädessä valtiolle veroina, eli meille kaikille.

        Kolmannekseen, jos tulisi eläkekatto, homma hoituisi muilla keinoin. Mieti nyt vähän: Joku saa palkkaa 10.000 ja siitä aikanaan eläkettä 6000. Eläkekatto on kuitenkin 3000. No jatkossa kaveri saa palkkaa vähemmän ja erotuksen muuna hyödykkeenä, jonka avulla eläketulo on kuitenkin edelleen 6000. Vai kuvitteletteko te palstan oikeudenmukaisuuden perään huutavat kommarit lakkauttavanne ulkomaalaiset pankit ja sijoitus-, sekä vakuutusyhtiöt?

        Lopuksi helppo kysymys: Mtiä eroa siinä on, saanko minä vanhana nyt itse maksamillani rahoilla lisäeläkettä vai esimerkiksi osinko- tai vuokratuloa?

        Olen Ratikkakuskin guru, siitä asiavirheet


      • Olet vaan
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Miten sitten on mahdollista, että olen eläessäni haalinut enemmän omaisuutta kuin saanut palkkaa? Jospa rahapuutarha sittenkin on olemassa, mutta tyhmät kommarit eivät ole sitä löytäneet tai ainakaan halunneet hyödyntää...

        Keinotellut ja palstaillut enemmän, kuin tehnyt työtä, siten mahdollista loisimisesi


      • Loiseläjä Ratikka
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Kyllä maailma olisi parempi paikka, jos kaikki olisivat tuottavassa työssä raksalla.

        Ja Ratikka myisi ne kaikki rakennukset raksamiehille ökyhinnalla


    • Tony DiNozzo

      Mitäs mieltä sä olet tästä sun palstajohtamisesta? Huomaan vaan, että herjaat täällä meikäläistä omalla nimellä ja kuvittelet, että olisin kimpussasi puskissa...

      Te narkkarithan olette niin jännää porukkaa, että mun elämä pyörii vain teidän ympärillä...

      Sä perustat tän oman asiakirjoittaja-esitykses palstalla siihen, että syyttelet toisia omista puskailuistas.
      Vartiaiset ja Kianderit on pikkutekijöitä tohon sun logiikkaan verrattuna. Ensin oma pää kuntoon ja sitten vasta kommentoimaan.

      • Häivy!


      • Tony DiNozzo
        Genio.Mente kirjoitti:

        Häivy!

        Tottakai mä häivyn. :D Ihmettelen vaan tätä, kun en ole koko mestassa käynytkään, niin yks mies esittää täällä yhtäkkiä asiakirjoittajaa erityisesti suhteessa minuun, joka kuulemma häiriköin puskissa.
        Vaikutat esittävän tilanteen jotenkin siihen tyyliin, että joudun häiriköimään puskissa, koska mun rahkeet ei riitä saman tasoiseen kirjoitteluun, kuin mihin sä pystyt.
        Vartiaisten ja Kiandereiden palkat perustuvat siihen, että ne esittävät itsensä kyvykkäämpinä johtajina suhteessa muihin. Ihan, kuin heillä olisi jotkin luonnolliset lähtökohdat ammattiinsa, mitä toisilla ei ole.

        Niiden ja sinun ero on oikeastaan siinä, että ne harjoittavat sitä johtamista vasta silloin, kuin ovat sellaisessa asemassa, kun sä harjoitat samantapaista enempi ruohonjuuritasolla.

        Buona sera!


      • Tony DiNozzo kirjoitti:

        Tottakai mä häivyn. :D Ihmettelen vaan tätä, kun en ole koko mestassa käynytkään, niin yks mies esittää täällä yhtäkkiä asiakirjoittajaa erityisesti suhteessa minuun, joka kuulemma häiriköin puskissa.
        Vaikutat esittävän tilanteen jotenkin siihen tyyliin, että joudun häiriköimään puskissa, koska mun rahkeet ei riitä saman tasoiseen kirjoitteluun, kuin mihin sä pystyt.
        Vartiaisten ja Kiandereiden palkat perustuvat siihen, että ne esittävät itsensä kyvykkäämpinä johtajina suhteessa muihin. Ihan, kuin heillä olisi jotkin luonnolliset lähtökohdat ammattiinsa, mitä toisilla ei ole.

        Niiden ja sinun ero on oikeastaan siinä, että ne harjoittavat sitä johtamista vasta silloin, kuin ovat sellaisessa asemassa, kun sä harjoitat samantapaista enempi ruohonjuuritasolla.

        Buona sera!

        Kirjoita tänne, jos jotain asiaa. https://twitter.com/GenioMente Sinua ja sinunlaisia varten tein sellaisenkin...


      • Tony DiNozzo
        Genio.Mente kirjoitti:

        Kirjoita tänne, jos jotain asiaa. https://twitter.com/GenioMente Sinua ja sinunlaisia varten tein sellaisenkin...

        Kuten sanoin, en ole kiinnostunut sinun seuraamisestasi, vaikka tunnut minuun(ja myös muihin) sillä tavoin suhtautuvan, kuin sinusta oltaisiin erityisen kiinnostuneita.

        En ole tätä palstaakaan seurannut vuoteen aktiivisesti(sinkut-palstaa seurasin syksyllä). Jostain syystä kuitenkin vaikuttaa siltä, että tämä palsta on seurannut minua edelleen poissaollessani.


      • steelhandler
        Genio.Mente kirjoitti:

        Kirjoita tänne, jos jotain asiaa. https://twitter.com/GenioMente Sinua ja sinunlaisia varten tein sellaisenkin...

        punainen nenä puuttu. muutoin pellen kriteerit jo täyttyykin.


      • steelhandler kirjoitti:

        punainen nenä puuttu. muutoin pellen kriteerit jo täyttyykin.

        Juu, ja se dazumainen atleettinen kroppakin...


      • Onko mopopojat käyneet viime aikoina oven takana kolkuttelemassa?


    • :)...

      http://www.peda.net/veraja/projekti/centraali/jao/filosof/12/11

      — Kuvittele joukko ihmisiä, jotka elävät jonkinlaisessa
      maanalaisessa luolamaisessa olinpaikassa, josta johtaa
      ulkoilmaan koko luolan levyinen pitkä käytävä. Täällä he ovat olleet lapsesta asti, jaloistaan ja kaulastaan
      samaan paikkaan kytkettyinä. He pystyvät katsomaan
      vain sisäänpäin, koska kahle estää heitä kääntämästä
      päätään. Ylempänä ja kauempana heidän selkänsä takana palaa tuli, ja sen ja vankien välissä kulkee samoin
      ylempänä poikkitie. Sitä pitkin on rakennettu matala
      muuri, aivan kuin nukketeatterin suojus, jonka ylitse
      sen takana olevat esiintyjät näyttävät temppujaan...

      • Tony DiNozzo

        Juu, tuo on legendaarinen Platonin "luolavertaus". Tuttu lukio-ajalta. Tuossa varmaan peräänkuulutetaan uskallusta kritisoida annettua todellisuutta. Ja Platoniltahan oli lähtöisin nää ideamaailmat sun muut.


      • Tony DiNozzo kirjoitti:

        Juu, tuo on legendaarinen Platonin "luolavertaus". Tuttu lukio-ajalta. Tuossa varmaan peräänkuulutetaan uskallusta kritisoida annettua todellisuutta. Ja Platoniltahan oli lähtöisin nää ideamaailmat sun muut.

        Sinä, ikävä kyllä, et ole päässyt edes sinne luolaan asti...


      • Tony DiNozzo

        Tämän voisi tosin kääntää niinkin, että millaisessa vankilassa sitten ovat ne, jotka sitä varjoteatteria esittävät...
        Palstallahan homma menee niin, että ilveilijät esittävät lukijoille omaa varjoteatteriaan ja kuvittelevat pystyvänsä hallitsemaan lukijoiden todellisuuskäsityksiä ja käsityksiä ilveilijöistä itsestään. Heillä on fantasia omasta jumaluudestaan, siitä, että voivat määrittää toisille todellisuuden.
        Jumaluuskuvitelma on todellinen mielen vankila, eikä sitä saa näyttämään muulta, kuin vankilalta ilman niitä, joille varjoteatteria esittää.


      • anarkistilippu
        Genio.Mente kirjoitti:

        Sinä, ikävä kyllä, et ole päässyt edes sinne luolaan asti...

        :DDD

        Go Genio Go!!!


      • Tony DiNozzo
        Genio.Mente kirjoitti:

        Sinä, ikävä kyllä, et ole päässyt edes sinne luolaan asti...

        Eli mä olen aina ollut vapaa niistä varjoteatterin esittäjistä ja saanut vapaasti käsittää todellisuutta? Ei se ihan noinkaan mene. Jokainen on yhteiskuntaan syntynyt. Paitsi susilapset, jotka syntyvät eläinyhteisön varjoteatteriin.


      • Bandidoksen jäsen
        Tony DiNozzo kirjoitti:

        Tämän voisi tosin kääntää niinkin, että millaisessa vankilassa sitten ovat ne, jotka sitä varjoteatteria esittävät...
        Palstallahan homma menee niin, että ilveilijät esittävät lukijoille omaa varjoteatteriaan ja kuvittelevat pystyvänsä hallitsemaan lukijoiden todellisuuskäsityksiä ja käsityksiä ilveilijöistä itsestään. Heillä on fantasia omasta jumaluudestaan, siitä, että voivat määrittää toisille todellisuuden.
        Jumaluuskuvitelma on todellinen mielen vankila, eikä sitä saa näyttämään muulta, kuin vankilalta ilman niitä, joille varjoteatteria esittää.

        poju nyt hiljaa tai tullaan oven taa


    • Oikeassahan se on. Sitten kun sosiaaliturva on ajettu alas ja Suomessa on Kataisenkin toivomat 1,5 miljoonaa maahanmuuttajaa huolehtimasta meidän töistä (kai niinku ikäluokkien pieneminen jne, eli nyt eläkeläisiä on 1,5 miljoonaa, niin tarvitaan 1 maahanmuuttaja yhtä eläkeläistä kohti? Sallikaa eutanasia! Laskekaa viinanhintaa!) niin joka kadun nurkalla on äijääakkaa polvillaan kerjäämässä duunia 2€/tunti. Ei sillä elä eikä verotulot sillä kasva, mutta työpaikat lisääntyvät.


      Sinänsä omituista tuon linkin persu, joka on huolissaan palkkojen riittämättömyydestä_ Perussuomalaiset nimenomaan ajavat Suomeen matalatyöpaikkoja!

      "Täystyöllisyys saataisiin, kun sallittaisiin työnantajien maksaa työstä vähän."

      http://www.martikaisenmalli.com/


      Jos joku kehitys on huolestuttavaa, niin aina nuo muutamat idiootit, jotka eivät tajua missä puolueessa ovat eivätkäö ole edes viitsineet lukea puolueensa puolueohjelmaa.

      • Minä en luota mihinkään, missä puhutaan politiikasta tai vaikkapa rahastoista. Kaikissa niissä haisee kusetus.


    • -Puskasta-
    • "Wahlroos vähättelee ja halveksii demokratiaa ja vaatii sen tilalle totalitaarista markkinavaltaa,
      käytännössä markkinoiden diktatuuria. Hän on vahvojen puolella heikkoja ja puolustuskyvyttömiä vastaan. Kun fasistit ovat yleensä nationalisteja, taloudessa heillä on virtuaalinen isänmaa, jossa markkinavoimien muodostama virtuaalikansa elää markkinauskossa eivätkä sitä sido kansainväliset sopimukset tai kansalliset lait."



      http://eskoseppanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/138880-onko-wahlroos-talousfasisti

      • Kalliossa on paljon porukkaa, joilla on fasismia vastustavia merkkejä vaatteissaan. Olen joskus miettinyt, mahtavatko raukat edes tietää, mitä fasismi on. Tuskin ovat kovin syvällisesti perehtyneet esimerkiksi Italian poliittiseen historiaan. Ennemminkin luulen moisen periytyneen entisestä Neuvostoliitosta, jossa kaikkea kommunismin vastaista nimitettiin fasistiseksi.


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Kalliossa on paljon porukkaa, joilla on fasismia vastustavia merkkejä vaatteissaan. Olen joskus miettinyt, mahtavatko raukat edes tietää, mitä fasismi on. Tuskin ovat kovin syvällisesti perehtyneet esimerkiksi Italian poliittiseen historiaan. Ennemminkin luulen moisen periytyneen entisestä Neuvostoliitosta, jossa kaikkea kommunismin vastaista nimitettiin fasistiseksi.

        Se on totta, et harvempi jaksaa perehtyä historiaan ja sen ilmiöihin. Niitä trendipellejä on kaikkialla.

        Fasismi oli valloillaan myös entisessä Neuvostoliitossa, sitä vaan sanottiin siellä sosialismiksi ja kansa uskoi. Siellä oli yksi kansa ylitse muiden, venäläiset.

        Jos olisit perehtynyt historiaan paremmin, huomaisit että mikään ei ole muuttunut. Orjuus on edelleen olemassa ja voi hyvin. Sille orjuudelle on vaan annettu uudet vaatteet, jotta kukaan ei näkisi sen olevan orjuutta. Ja eletään sentään jo vuotta 2013...

        Mutta turhaan mä sulle mitään selitän. Sinähän taidat olla niitä Nalle-faneja...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Se on totta, et harvempi jaksaa perehtyä historiaan ja sen ilmiöihin. Niitä trendipellejä on kaikkialla.

        Fasismi oli valloillaan myös entisessä Neuvostoliitossa, sitä vaan sanottiin siellä sosialismiksi ja kansa uskoi. Siellä oli yksi kansa ylitse muiden, venäläiset.

        Jos olisit perehtynyt historiaan paremmin, huomaisit että mikään ei ole muuttunut. Orjuus on edelleen olemassa ja voi hyvin. Sille orjuudelle on vaan annettu uudet vaatteet, jotta kukaan ei näkisi sen olevan orjuutta. Ja eletään sentään jo vuotta 2013...

        Mutta turhaan mä sulle mitään selitän. Sinähän taidat olla niitä Nalle-faneja...

        Tsekkaa, ratikka, vaikkapa sellainen leffa kuin Bertoluccin 1900. Siinä olisi sellainen nopea johdanto. Olisi mielenkiintoista kuulla sinulta, että näkisitkö siinä mitään yhtäläisyyksiä nykyaikaan...

        http://en.wikipedia.org/wiki/1900_(film)


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Se on totta, et harvempi jaksaa perehtyä historiaan ja sen ilmiöihin. Niitä trendipellejä on kaikkialla.

        Fasismi oli valloillaan myös entisessä Neuvostoliitossa, sitä vaan sanottiin siellä sosialismiksi ja kansa uskoi. Siellä oli yksi kansa ylitse muiden, venäläiset.

        Jos olisit perehtynyt historiaan paremmin, huomaisit että mikään ei ole muuttunut. Orjuus on edelleen olemassa ja voi hyvin. Sille orjuudelle on vaan annettu uudet vaatteet, jotta kukaan ei näkisi sen olevan orjuutta. Ja eletään sentään jo vuotta 2013...

        Mutta turhaan mä sulle mitään selitän. Sinähän taidat olla niitä Nalle-faneja...

        Se, että Nalle on mielestäni oivallinen provosoija ja keskustelun herättäjä, ei tarkoita, että olisin hänen kanssaan samaa mieltä. Omat, todelliset mielipiteeni ovat paljon maltillisempia kuin Nallen kärjistykset, vaikka samansuuntaisia olisivatkin. Tällaisella palstalla tosin minä, aivan kuin moni muukin, ilmaisee itseään mustavalkoisesti.


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Se, että Nalle on mielestäni oivallinen provosoija ja keskustelun herättäjä, ei tarkoita, että olisin hänen kanssaan samaa mieltä. Omat, todelliset mielipiteeni ovat paljon maltillisempia kuin Nallen kärjistykset, vaikka samansuuntaisia olisivatkin. Tällaisella palstalla tosin minä, aivan kuin moni muukin, ilmaisee itseään mustavalkoisesti.

        Minusta Nalle on lopulta tyhmä. Olis vaan hiljaa ja nauttis elämästään. Kun sitä nappulaakin on riittävästi useankin elämän tarpeeseen. Mutta sitähän se on. Mikään ei riitä. Ihmisellä, jolla on varaa kaikkeen, ja joka ei oikein tiedä mitä haluaa. Lisää rahaa ja vielä lisää rahaa ja sit vielä lisää, muttei oikein tiedä mitä sillä kaikella tekisi. Money-junkey. Ei mitään tyylitajua, ei makua, ei mitään.

        Jos yhteiskunnassa olisi anarkismi(elettäisi vaikkapa luonnonlakien mukaan), ei olisi keinotekoisia sääntöjä mitkä suojelee Nallea ja nallenkaltaisia, niin mitä luulet että olisiko Nalle ollut enää hengissä? Olisiko uskaltanut ahnehtia itselleen sellaista omaiuutta tai puhella sellaisia mitä puhelee nyt? Niinpä...

        Niinkuin jo ylempänä mettiksellekin kirjoitin. Minä en ole yrittäjien ja yrittämisen vihollinen, päinvastoin. Mutta kusettamisen vihollinen olen. Minä tunnen monia yrittäjiä, tunnen myös joitakin kusettajia. Mitä luulet kumpien kanssa tulen paremmin juttuun? Mitä luulet kumpi porukka pitää minusta ja kumpi inhoaa...?


      • ~c~
        Genio.Mente kirjoitti:

        Minusta Nalle on lopulta tyhmä. Olis vaan hiljaa ja nauttis elämästään. Kun sitä nappulaakin on riittävästi useankin elämän tarpeeseen. Mutta sitähän se on. Mikään ei riitä. Ihmisellä, jolla on varaa kaikkeen, ja joka ei oikein tiedä mitä haluaa. Lisää rahaa ja vielä lisää rahaa ja sit vielä lisää, muttei oikein tiedä mitä sillä kaikella tekisi. Money-junkey. Ei mitään tyylitajua, ei makua, ei mitään.

        Jos yhteiskunnassa olisi anarkismi(elettäisi vaikkapa luonnonlakien mukaan), ei olisi keinotekoisia sääntöjä mitkä suojelee Nallea ja nallenkaltaisia, niin mitä luulet että olisiko Nalle ollut enää hengissä? Olisiko uskaltanut ahnehtia itselleen sellaista omaiuutta tai puhella sellaisia mitä puhelee nyt? Niinpä...

        Niinkuin jo ylempänä mettiksellekin kirjoitin. Minä en ole yrittäjien ja yrittämisen vihollinen, päinvastoin. Mutta kusettamisen vihollinen olen. Minä tunnen monia yrittäjiä, tunnen myös joitakin kusettajia. Mitä luulet kumpien kanssa tulen paremmin juttuun? Mitä luulet kumpi porukka pitää minusta ja kumpi inhoaa...?

        Vai ei ole tyylitajua ja makua. Wahlroos on tehnyt kulttuuriteon entisöidessään rahaa säästelemättä Åminnen kartanon. Taisi tulla ohessa työllistettyäkin pikkusen.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Minusta Nalle on lopulta tyhmä. Olis vaan hiljaa ja nauttis elämästään. Kun sitä nappulaakin on riittävästi useankin elämän tarpeeseen. Mutta sitähän se on. Mikään ei riitä. Ihmisellä, jolla on varaa kaikkeen, ja joka ei oikein tiedä mitä haluaa. Lisää rahaa ja vielä lisää rahaa ja sit vielä lisää, muttei oikein tiedä mitä sillä kaikella tekisi. Money-junkey. Ei mitään tyylitajua, ei makua, ei mitään.

        Jos yhteiskunnassa olisi anarkismi(elettäisi vaikkapa luonnonlakien mukaan), ei olisi keinotekoisia sääntöjä mitkä suojelee Nallea ja nallenkaltaisia, niin mitä luulet että olisiko Nalle ollut enää hengissä? Olisiko uskaltanut ahnehtia itselleen sellaista omaiuutta tai puhella sellaisia mitä puhelee nyt? Niinpä...

        Niinkuin jo ylempänä mettiksellekin kirjoitin. Minä en ole yrittäjien ja yrittämisen vihollinen, päinvastoin. Mutta kusettamisen vihollinen olen. Minä tunnen monia yrittäjiä, tunnen myös joitakin kusettajia. Mitä luulet kumpien kanssa tulen paremmin juttuun? Mitä luulet kumpi porukka pitää minusta ja kumpi inhoaa...?

        Sinulla on näköjään kova tarve leimata kanssasi eri mieltä olevat tyhmiksi.

        Tuottavan työn määritelmäkään ei ole mikään absoluuttinen asia, jonka juuri sinä osaisit oikein määrittää.

        Ihailemassasi anarkissa vasta vahvemman oikeus toteutuisikin. Jostain syystä luulet, että se tasa-arvostaisi ihmiset. Todellisuudessa vahvemmat söisivät heikommat, aivan kuin luonnossakin tapahtuu. Sinunkin hyvinvointisi ei ole ansiotasi vaan vahvempien hyvän tahdon vallassa eikä se siitä muuksi muutu minkäänlaisessa yhteiskunnassa.


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Sinulla on näköjään kova tarve leimata kanssasi eri mieltä olevat tyhmiksi.

        Tuottavan työn määritelmäkään ei ole mikään absoluuttinen asia, jonka juuri sinä osaisit oikein määrittää.

        Ihailemassasi anarkissa vasta vahvemman oikeus toteutuisikin. Jostain syystä luulet, että se tasa-arvostaisi ihmiset. Todellisuudessa vahvemmat söisivät heikommat, aivan kuin luonnossakin tapahtuu. Sinunkin hyvinvointisi ei ole ansiotasi vaan vahvempien hyvän tahdon vallassa eikä se siitä muuksi muutu minkäänlaisessa yhteiskunnassa.

        Nalle olisi aika yksinäinen anarkiassa. Se joutuisi yksi puolustautumaan ja niin kuin tiedetään, jokaiselle hevoselle löytyy kengittäjä. Ei Nalle ja nallenkaltaiset selviäisi hengissä anarkiassa, ne pelkää sitä. Minä taas pärjäisin. Tiedätkö miksi? Siksi, että pärjään erilaisten ihmisten kanssa enkä ole uhka kenellekään.

        Noiden sinun mielestäsi "vahvempien" hyvinvointi on minun ja minunkaltaisteni ansioita. Sitähän sinä ja sinunkaltaiset eivät ymmärrä.


      • ~c~ kirjoitti:

        Vai ei ole tyylitajua ja makua. Wahlroos on tehnyt kulttuuriteon entisöidessään rahaa säästelemättä Åminnen kartanon. Taisi tulla ohessa työllistettyäkin pikkusen.

        Voisi ensitöikseen ajella vaikka viiksensä.

        Mieti nyt vähän. Tyypillä nappulaa usean elämän tarpeeseen. Turha lässyttää, ettei ole keneltäkään pois, koska onhan se. Se on pois kansantalouden kierrosta. Kukaan meistä ei ole niin erinomainen ja loistava, että olisi ansainnut sellaista.


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Sinulla on näköjään kova tarve leimata kanssasi eri mieltä olevat tyhmiksi.

        Tuottavan työn määritelmäkään ei ole mikään absoluuttinen asia, jonka juuri sinä osaisit oikein määrittää.

        Ihailemassasi anarkissa vasta vahvemman oikeus toteutuisikin. Jostain syystä luulet, että se tasa-arvostaisi ihmiset. Todellisuudessa vahvemmat söisivät heikommat, aivan kuin luonnossakin tapahtuu. Sinunkin hyvinvointisi ei ole ansiotasi vaan vahvempien hyvän tahdon vallassa eikä se siitä muuksi muutu minkäänlaisessa yhteiskunnassa.

        Ja se on totta, ratikka. Minä pidän ahneutta tyhmyytenä. Pidätkö sinä ahneutta viisautena?


      • ~c~
        Genio.Mente kirjoitti:

        Voisi ensitöikseen ajella vaikka viiksensä.

        Mieti nyt vähän. Tyypillä nappulaa usean elämän tarpeeseen. Turha lässyttää, ettei ole keneltäkään pois, koska onhan se. Se on pois kansantalouden kierrosta. Kukaan meistä ei ole niin erinomainen ja loistava, että olisi ansainnut sellaista.

        Elämä ei ole reilua eikä kukaan ole luvannutkaan, että olisi. Sen kun ymmärtää, niin helpottaa. The game is on.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Voisi ensitöikseen ajella vaikka viiksensä.

        Mieti nyt vähän. Tyypillä nappulaa usean elämän tarpeeseen. Turha lässyttää, ettei ole keneltäkään pois, koska onhan se. Se on pois kansantalouden kierrosta. Kukaan meistä ei ole niin erinomainen ja loistava, että olisi ansainnut sellaista.

        Ei sen puoleen. Minusta myös vaikkapa jotkut urheilijatkin ansaitsee liikaa. En näe mitään ihailtavaa Christiano Ronaldossa tai David Beckhamissakaan. Heidänkin ansiot on pois muilta. Heidänkin hyvinvointi on meidän tavallisten ihmisten ansiota, ei heidän "erinomaisuuden".


      • ~c~ kirjoitti:

        Elämä ei ole reilua eikä kukaan ole luvannutkaan, että olisi. Sen kun ymmärtää, niin helpottaa. The game is on.

        Heh, nää on taas näitä "hyviä" argumentteja...

        Sinäkin olet joskus puhellut ihan fiksuja, mitä tulee ihmissuhteisiin ja sellaista. Sinun suuri miinus on juuri se eräänlainen erinomaisuus-illuusio. Muista, että kukaan meistä ei ole korvaamaton ja kaikkien meidän paska haisee. Kenenkään paska ei tuoksu kukkasille.


      • Nainen Puskasta
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Sinulla on näköjään kova tarve leimata kanssasi eri mieltä olevat tyhmiksi.

        Tuottavan työn määritelmäkään ei ole mikään absoluuttinen asia, jonka juuri sinä osaisit oikein määrittää.

        Ihailemassasi anarkissa vasta vahvemman oikeus toteutuisikin. Jostain syystä luulet, että se tasa-arvostaisi ihmiset. Todellisuudessa vahvemmat söisivät heikommat, aivan kuin luonnossakin tapahtuu. Sinunkin hyvinvointisi ei ole ansiotasi vaan vahvempien hyvän tahdon vallassa eikä se siitä muuksi muutu minkäänlaisessa yhteiskunnassa.

        Tyhmäksi leimaaminen on heikon ihmisen merkki. Geniolta löytyy sekä suhteessa palstan ihmisiin että palstan ulkopuolisiin,vaikka päättäjiin.


      • Nainen puskasta
        Genio.Mente kirjoitti:

        Ja se on totta, ratikka. Minä pidän ahneutta tyhmyytenä. Pidätkö sinä ahneutta viisautena?

        Tyhmäksi heittäytyminen ei salaa todellista tyhmyyttä. Kaltaisesi luuseri saa kiksinsä palstalle kirjoittajien leimaamisesta, mitä tämäkin ketju on täynnä. Ja mitä Ratikka tarkoitti.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Nalle olisi aika yksinäinen anarkiassa. Se joutuisi yksi puolustautumaan ja niin kuin tiedetään, jokaiselle hevoselle löytyy kengittäjä. Ei Nalle ja nallenkaltaiset selviäisi hengissä anarkiassa, ne pelkää sitä. Minä taas pärjäisin. Tiedätkö miksi? Siksi, että pärjään erilaisten ihmisten kanssa enkä ole uhka kenellekään.

        Noiden sinun mielestäsi "vahvempien" hyvinvointi on minun ja minunkaltaisteni ansioita. Sitähän sinä ja sinunkaltaiset eivät ymmärrä.

        Nallella olisi anarkiassa muurit ympärillään ja palkka-armeija lahtaamassa kaltaisiasi kapinoitsijoita. Edelleenkin ihmettelen, miksi sinä ja hengenheimolaisesi moista toivotte.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Ja se on totta, ratikka. Minä pidän ahneutta tyhmyytenä. Pidätkö sinä ahneutta viisautena?

        Ahneudellekaan ei ole yksiselitteistä määritelmää. Sinun ymmärtämäsi ahneus ei ole sama asia kuin minun käsittämäni ahneus. Ei siinä ole kyse tyhmyydestä tai viisaudesta.

        Tein joskus aloituksen asiasta palstalle kysyen, miksi on ahneempaa pitää kiinni omista euroistaan kuin vaatia muiden euroja itselleen. Kuten arvata saattaa, makoilevat stallarit olivat asiasta kanssani eri mieltä. Siis mieltä. Kyseessähän on mielipideasia.


      • VIVA LA REVLUCION
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Nallella olisi anarkiassa muurit ympärillään ja palkka-armeija lahtaamassa kaltaisiasi kapinoitsijoita. Edelleenkin ihmettelen, miksi sinä ja hengenheimolaisesi moista toivotte.

        Juuri siksi maailmassa soditaankin paraikaakin


    • ...taisin n.3-4 vuotta sitten kirjoittaa täällä että ensin romahtaa nokia, ja sitten suomi, ja pian samaan koloon ryömii koko eurooppa ja Kiinasta syntyy" hypervalta".
      Se on vain niin että eläkkeellä olevat ja sille kohta jäävät kovatuloiset rasittavat niin paljon Suomen yhteiskuntaa tulevaisuudessa että homma menee uusiksi .
      150 miljardia muistaakseni on eläkerahastoissa säästörahaa, suurin osa siitä on tullut sijoitustuloista. Piakkoin sijoitustuotot romahtaa ja sitten sen myötä työtä tekevien työeläkemaksut nousevat pilviin. Ei kannata enää tehdä töitä. Summa summaarum. Eläkkeitä leikataan, ja luodaan vihdoin ja viimein se mikä pitäisi olla ehdottomasti käytössä jo nyt = eläkekatto

      • himis..

        Pitkätukille ei pidä maksaa mitään eläkettä!


      • Miten se käytännössä toteutetaan? Miten firmoja estetään maksamasta pomoilleen lisäeläkkeitä? Miten estetään vakuutusten ottamista ulkomailta jne?

        Minäkin olisin voinut asuntosijoittamisen sijaan maksaa itselleni eläkevakuutusta. Miten sinä tuon kaiken estät? Lopputulemahan on sama: Joku maksaa, että joku saa tulevaisuudessa lisätuloa. Minusta eläkekatto on silkkaa pölhöpopulismia.


      • himis.. kirjoitti:

        Pitkätukille ei pidä maksaa mitään eläkettä!

        ...kumpa tietäisit... =)


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Miten se käytännössä toteutetaan? Miten firmoja estetään maksamasta pomoilleen lisäeläkkeitä? Miten estetään vakuutusten ottamista ulkomailta jne?

        Minäkin olisin voinut asuntosijoittamisen sijaan maksaa itselleni eläkevakuutusta. Miten sinä tuon kaiken estät? Lopputulemahan on sama: Joku maksaa, että joku saa tulevaisuudessa lisätuloa. Minusta eläkekatto on silkkaa pölhöpopulismia.

        ......politiikassakin saadaan nopeasti uusia päätöksiä ja lakeja aikaan kun on kyse rahasta.....ja varsinkin jos on kyse valtion rahasta. Ja nuo eläkevakuutukset, ne on täysin sekundaa, maksat itsellesi nettotuloista eläkettä ja kun nostat itse maksaman eläkkeen maksat siitä veroa uudelleen. Järkevää? Niilläkin rahoilla sai parempaa vastinetta muualta. Korostan Presidentin fraasia; " Kohtuus kaikessa, ja niin hyvä tulee"...myös eläkkeissä... =)


      • iivar-runoilija kirjoitti:

        ......politiikassakin saadaan nopeasti uusia päätöksiä ja lakeja aikaan kun on kyse rahasta.....ja varsinkin jos on kyse valtion rahasta. Ja nuo eläkevakuutukset, ne on täysin sekundaa, maksat itsellesi nettotuloista eläkettä ja kun nostat itse maksaman eläkkeen maksat siitä veroa uudelleen. Järkevää? Niilläkin rahoilla sai parempaa vastinetta muualta. Korostan Presidentin fraasia; " Kohtuus kaikessa, ja niin hyvä tulee"...myös eläkkeissä... =)

        Mikähän se kohtuus sinun mielestäsi olisi? Tuokin kun on jälleen mielipidekysymys eikä mikään absoluuttinen fakta.

        Eläkkeitähän ei maksa valtio vaan eläkevakuutusyhtiöt ja -kassat. Tai no, kansaneläkkeen vissiin, mutta sen osuus on aika häviävän pieni koko kakusta.

        Nykyisistä eläkevakuutuksista olen kanssasi tismalleen samaa mieltä. Senhän takia minä en niihin olekaan haksahtanutkaan vaan Helsingin kantakaupungin putkiremontoituihin kivitaloyksiöihin.


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Miten se käytännössä toteutetaan? Miten firmoja estetään maksamasta pomoilleen lisäeläkkeitä? Miten estetään vakuutusten ottamista ulkomailta jne?

        Minäkin olisin voinut asuntosijoittamisen sijaan maksaa itselleni eläkevakuutusta. Miten sinä tuon kaiken estät? Lopputulemahan on sama: Joku maksaa, että joku saa tulevaisuudessa lisätuloa. Minusta eläkekatto on silkkaa pölhöpopulismia.

        .." Eläkekatolla korkeiden eläkkeiden syntymistä ei voitaisi estää. Esimerkiksi johtajien korkeat eläkkeet ovat seurausta paitsi korkeista palkoista, myös johtajasopimuksissa määritellyistä lisäeduista, jotka eivät kuulu lakisääteisen työeläkkeen piiriin. Ne ovat työnantajien johtajille maksamia ylimääräisiä etuuksia, joihin ei voitaisi vaikuttaa työeläkkeelle asetetulla katolla.."

        Yllähän se on mainittu, ongelman ydin johon ei NYKYISEN lainsäädännön ja työeläkelain mukaan. Mutta näitäkin lakeja voidaan muuttaa.... kun köysi kiristyy tarpeeksi omalla kaulalla , sitä moni toivoo jonkun toisen tilalle..... =)


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Mikähän se kohtuus sinun mielestäsi olisi? Tuokin kun on jälleen mielipidekysymys eikä mikään absoluuttinen fakta.

        Eläkkeitähän ei maksa valtio vaan eläkevakuutusyhtiöt ja -kassat. Tai no, kansaneläkkeen vissiin, mutta sen osuus on aika häviävän pieni koko kakusta.

        Nykyisistä eläkevakuutuksista olen kanssasi tismalleen samaa mieltä. Senhän takia minä en niihin olekaan haksahtanutkaan vaan Helsingin kantakaupungin putkiremontoituihin kivitaloyksiöihin.

        ......asuntoja tarvitaan....ihan sama oli lama tai ei, se on totta. Mutta jotenkin minusta tuntuu että Helsingin arvostus hiipuu lähivuosina. Tosin tämä savonlinna on tuppukylä, mutta keskustan uusien asuntojen hinta hipoo jo Helsinkiä. Syynä hinnoittelu ja voiton tavoittelu. Kaikki tavoittelevat voittoa ja hyvinvointia, niinhän se menee. Lapiomies-> Mestari->Rak.liikkeen johtaja, kaikki maksaa veroja ja tukee yhteiskuntaa. Missä vika? Se on yhteiskunnassa, siellä työntuottavuus romahtaa. Siellä on liikaa kuluja, turhia paperinpyörittäjiä jotka eivät loppukädessä tee mitään hyödyllistä. Jos suurien yrityksien pomot saavat jopa 100 kertaa enemmän eläkettä kuin se lapiomies, niin se mielestäni liikaa.... jossain mättää. Saksassa on noin 10 kertaa enemmän ihmisiä kuin Suomessa, mutta sen yhteiskunnan rattaita pyörittää sama määrä virkamiehiä kuin Suomessa. Joku Suomessa on silloin pielessä, eikö? Sama kuin yhdellä talotyömaalla olisi 10 mestaria, vaikka se yksi mestari valvoo helposti 10 talotyömaata. Joku tässä ketjussa on pielessä.... homma ei toimi kohtuuden mukaan.... =)


      • iivar-runoilija kirjoitti:

        .." Eläkekatolla korkeiden eläkkeiden syntymistä ei voitaisi estää. Esimerkiksi johtajien korkeat eläkkeet ovat seurausta paitsi korkeista palkoista, myös johtajasopimuksissa määritellyistä lisäeduista, jotka eivät kuulu lakisääteisen työeläkkeen piiriin. Ne ovat työnantajien johtajille maksamia ylimääräisiä etuuksia, joihin ei voitaisi vaikuttaa työeläkkeelle asetetulla katolla.."

        Yllähän se on mainittu, ongelman ydin johon ei NYKYISEN lainsäädännön ja työeläkelain mukaan. Mutta näitäkin lakeja voidaan muuttaa.... kun köysi kiristyy tarpeeksi omalla kaulalla , sitä moni toivoo jonkun toisen tilalle..... =)

        Suomen eduskunta voi muuttaa vain Suomen lakeja. EU voi muuttaa vain EU-lakeja. Miten johonkin Jerseystä maksettaviin eläkkeisiin voidaan vaikuttaa? Painostamalla Brittihallitusta, mutta taitaa Suomen tai edes EU:n muskelit olla aika vähissä. Puhumattakaan muusta maailmasta.

        Minä en koskaan lakkaa ihmettelemästä, etteikö edes parantumaton idealisti koskaan luovuta. Minustakin olisi kivaa, jos kaikki voisivat hyvin ja maailmassa vallitsisi hyvä tahto. Vaan kun ei vallitse.

        Minä kun olen varma, että henkilöstörahaston rahani menevät lopulta lonkkaleikkaukseen. Elämä on...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      825
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe