Voitteko kertoa naiset

Että tälläistä

Miksi monella naisella on oikeasti hylkäämisperusteena miehelle se ettei mies pidä eläimistä? (tai on allerginen eläimille) Tämän olen huomannut monessa profiilissa ja ihan live elämässäkin.

Monen tutun naisen kohdalla olen törmännyt kyseiseen ilmiöön, että kun on muutettu asumaan yksin niin hetken päästä otetaan koira tai kissa etteivät illat olisi niin yksinäisiä.

Sitten jos vastaan on tullut kiva mies joka ei pidä eläimistä niin systemaattisesti nämä tuntemani naiset (3 kpl) ovat hylänneet miehen jos ei tykkää koirasta/kissasta.

Tämä on minulle miehenä täysin käsittämätöntä ymmärtää! Nainen on ottanut eläimen korvikkeeksi miehelle/asuin kumppanille kun ei sitä juuri sillä hetkellä ole ollut, mutta kun sellainen olisi tarjolla niin heivataan mäkeen. Eli missä vaiheessa korvikkeesta tulee tärkeämpi kuin se asia mitä se korvaa?

Tässä ei nimittäin minun mielestäni ole mitään järkeä!

Olen asiasta keskustellut kyseisten naisten kanssa (ja myös muiden ihmisten kanssa) ja saadut vastaukseni ovat olleet luokkaa: "eihän siitä nyt raaski luopua kun se ainakin pysyy uskollisena, mies ei välttämättä" tai "no jos nyt on eläin otettu niin kyllä siitä pitää huolehtia loppuun asti, kyllä noita miehiä nyt muitakin tulee"

Mielestäni yllä olevat vastaukset ovat täysin järjettömiä jos vaakakupissa on mahdollisuus parisuhteeseen. Eli kai haluan kysyä, että mikä teitä naisia vaivaa?

Onko teistä tosiaan tullut noin joustamattomia uusien parisuhteiden suhteen?

75

1100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vilwa

Öö koska eläin on tullut ennen miestä/naista? Ja satutko ymmärtämään sellaista, että esim. omassa kodissani on aina ollut kissa, koira tai molemmat ja on luonnollista, että sellainen tulee löytymään myös minun kodistani. Eläin on ystävä ja ystäviä ei jätetä. Minkälainen ihminen luopuu lemmikistään sen vuoksi, että joku mahdollisesti kiinnostunut vieras niin haluaa? Aika helvetin itsekästä se ainakin olisi.

• Juuri tätä

tarkoitin. Mielestäni se jos nainen valitsee kissan mieluummin kuin miehen niin valinta on järjetön. Varsinkin kun sitten kyseiset naiset ruikuttavat, ettei kunnollista miestä löydy. NO JUURIHAN SINÄ HEIVASIT YHDEN SELLAISEN ULOS KISSAN VUOKSI!

Ei ihme että niin moni nainen asuu yksin ilman miestä jos eläimet ovat tärkeämpiä.

• Vilwa
        Juuri tätä kirjoitti:

tarkoitin. Mielestäni se jos nainen valitsee kissan mieluummin kuin miehen niin valinta on järjetön. Varsinkin kun sitten kyseiset naiset ruikuttavat, ettei kunnollista miestä löydy. NO JUURIHAN SINÄ HEIVASIT YHDEN SELLAISEN ULOS KISSAN VUOKSI!

Ei ihme että niin moni nainen asuu yksin ilman miestä jos eläimet ovat tärkeämpiä.

Sinä puhut siitä, että vieraan ihmisen takia luovuttaisiin lemmikistä. Siis ilman, että se vieras yrittää tutustua siihen lemmikkiin ensin? En minäkään esim. vaatisi miestä lopettamaan jalkapallon peluutaan, sen vuoksi, että en siitä itse pidä. Huono vertaus, mutta joskus ne ovat tarpeellisia.

On eri asia, jos esim parisuhteen aikana toinen tulee allergiseksi, mutta jos pitäisi olla ilman eläimiä siksi, että olisi enemmän miehiä tarjolla, niin huh huh. Onneksi ei ole tarvinnut, eläinystäviä/eläimiä sietäviä on paljon enemmän kuin teitä muita.

• ketjun aloittaja
        Vilwa kirjoitti:

Sinä puhut siitä, että vieraan ihmisen takia luovuttaisiin lemmikistä. Siis ilman, että se vieras yrittää tutustua siihen lemmikkiin ensin? En minäkään esim. vaatisi miestä lopettamaan jalkapallon peluutaan, sen vuoksi, että en siitä itse pidä. Huono vertaus, mutta joskus ne ovat tarpeellisia.

On eri asia, jos esim parisuhteen aikana toinen tulee allergiseksi, mutta jos pitäisi olla ilman eläimiä siksi, että olisi enemmän miehiä tarjolla, niin huh huh. Onneksi ei ole tarvinnut, eläinystäviä/eläimiä sietäviä on paljon enemmän kuin teitä muita.

En sano, että pitäisi olla ilman lemmikkiä siksi että olisi enemmän miehiä. Entä jos mies on lähtökohtaisesti allerginen? Ei voi olla kymmentä minuuttia samassa huoneessa, millä siinä tutustut? Tai jos tutustumisen jälkeen mies toteaa, ettei halua kantaa vastuuta eläimestä, jota ei ole itse hankkinut niiin mitä järkeä on heittää mies ulos sillä perusteella?

Vertauksesi jalkapalloon on todella huono ja hyvä että tajuat sen itsekin. Jalkapallo tuskin tulee kotiin asti? Sinun ei varmaankaan tarvitse huolehtia jalkapallosta? Ei herätä aamuisin viemään jalkapalloa ulos? Ei nukkua sen vieressä? Eikä se herätä sinua aamuisin? Miehen jalkapallo rasittaa sinua murto-osan siitä, mitä eläimen hoitaminen voi rasittaa miestä.

Pointti oli se, että mielestäni ei ole mitään järkeä naisilla pitää sellaista eläintä josta ei puolison takia olisi valmis luopumaan. Eikö sen puolison pitäisi olla tärkeämpi kuin eläimen? Jos nainen pitää eläintä tärkeämpänä, niin mielestäni hän ei ole mitenkään valmis tasavertaiseen parisuhteeseen.

• miesvm1967
        ketjun aloittaja kirjoitti:

En sano, että pitäisi olla ilman lemmikkiä siksi että olisi enemmän miehiä. Entä jos mies on lähtökohtaisesti allerginen? Ei voi olla kymmentä minuuttia samassa huoneessa, millä siinä tutustut? Tai jos tutustumisen jälkeen mies toteaa, ettei halua kantaa vastuuta eläimestä, jota ei ole itse hankkinut niiin mitä järkeä on heittää mies ulos sillä perusteella?

Vertauksesi jalkapalloon on todella huono ja hyvä että tajuat sen itsekin. Jalkapallo tuskin tulee kotiin asti? Sinun ei varmaankaan tarvitse huolehtia jalkapallosta? Ei herätä aamuisin viemään jalkapalloa ulos? Ei nukkua sen vieressä? Eikä se herätä sinua aamuisin? Miehen jalkapallo rasittaa sinua murto-osan siitä, mitä eläimen hoitaminen voi rasittaa miestä.

Pointti oli se, että mielestäni ei ole mitään järkeä naisilla pitää sellaista eläintä josta ei puolison takia olisi valmis luopumaan. Eikö sen puolison pitäisi olla tärkeämpi kuin eläimen? Jos nainen pitää eläintä tärkeämpänä, niin mielestäni hän ei ole mitenkään valmis tasavertaiseen parisuhteeseen.

Jos et pidä eläimistä niin älä tapaile naisia joilla on lemmikki. Kaltaisiani miehiä jotka pitävät eläimistä ja kykenevät sopeutumaan niiden kanssa elämiseen, toki tietyin säännöin koska eläin ei ole talon isäntä tai emäntä, löytyy kyllä.

Tosin en minäkään ala sohvalla nukkumaan jos eukko on niin pöljä että päästää eläimen mieluummin viereensä kuin minut. Totean vaan ettei oo kyl ihan mun juttu ja moro teille :)

• Vilwa

Ja siksi en etsikään ihmistä, joka ei eläimistä tykkää tai niitä halua. Ja niitä riittää. Mikä tässä on niin vaikea sinun ymmärtää?? Jos otat lemmikin, pidät siitä huolta. End of story. Eivät ne ole mitään kertakäyttöesineitä.

• huoh..

Ilmeisesti naisen pitäisi luopua lapsistaankin, koska jos lapset ovat hänelle mistä tärkeämpiä, nainen ei ole valmis parisuhteeseen?

• Rachel98@

No mul on ollu aina kotoon koira. Mä vaa pidän koirist. Minust ois kiva et mun tuleva mies pitäis kans koirist ku oon niihin tottunu. Sit vois olla kotoon lemmikki. Kyl mä huolisin miehen jokamei haluis lemmikkii mut se on aika tottumusjuttu. Mun parhaal kamul on koira ja monel mun kaveril on koira. On mukavaa ku on kavereit jotka on ns. koiraihmisii. Mä aion ostaa Habbo.comii koiran tai jonkuu eläimen. Oon Habbo.comis Rachel99@ vaik oon syntyny 98. Pyytäkää kamuks. En osaa sit kunnol enkkuu et voitais puhuu suomee.

• zeebra1981
        huoh.. kirjoitti:

Ilmeisesti naisen pitäisi luopua lapsistaankin, koska jos lapset ovat hänelle mistä tärkeämpiä, nainen ei ole valmis parisuhteeseen?

Suosittelen ainkin.

• karvakorva.

Olin vähän aikaa naisen kanssa jolla oli koira. Se koira oli sille elämääkin tärkeämpi. En saanut nukkua naisen vieressä koska nainen nukkui koiran kanssa aina. Nainen ei voinut lähteä ravintolaann koska koira jäisi yksin kotiin. Sanoin sitten että ei tästä tule mitään koska en jaksanut kilpailla koiran kansa huomiosta. Koira voitti.

• miesvm1967

Ei koira voittanut vaan ihminen hävisi. Ja se nainen oli oman pelinsä hävinnyt jo aikaa sitten näemmä.

"En saanut nukkua naisen vieressä koska nainen nukkui koiran kanssa aina"

Voi elämän kevät :D xD Mä siiirrän koiran kyllä pois jos se estää yhtään ihmisten kanssakäymistä. Kahjo muija ja aivan lapsellinen hupakko, sori nyt vaan.

• olen ihmetellyt itse

samaa ilmiötä. Tutustuin jokin aikaa sitten naiseen, jolla oli n. 35 neliön yksiössä 2 isoa pitkäkarvaista koiraa myös. En tunne koirarotuja, mutta saksanpaimenkoiran kokoisia jötkäleitä olivat ja vielä huonokäytöksisiä. Hyppivät päälle ja jos jotain söit niin kävivät hyvin tungetteleviksi.

Kaiken lisäksi kärsin lievää koirakammoa, kun minun kimppuuni on lapsena käynyt isohko koira ja en siksi todellakaan pidä koirista. Kissat ihan ok.

Naisessa itsessään ei ollut mitään vikaa, mutta parin kuukauden jälkeen kun toin asian ilmi, että jos suhde jatkuu pidemmälle niin koirille pitää löytää jokin muu sijoituspaikka. No se oli viimeinen kerta kun tavattiin. Nainen oli yhtä kiintynyt koiriinsa kuin useimmat äidit ovat lapsiinsa, eikä voinut kuvitellakaan luopuvansa kummastakaan.

Että silleen tuli jäätyä kakkoseksi kahelle hurtalle.

• miesvm1967

Naisessa oli se vika ettei se osannut kontrolloida niitä koiria, ei koira saa noin käyttäytyä ihmistä kohtaan että hyppii silmille tai tunkee samalle lautaselle. Meillä koira ei edes saa oleskella keittiössä kun ihmiset ruokailevat vaan se menee omalle paikalleen odottelemaan. Juurikin syystä että on iso pirulainen ettei sen voi antaa hyppiä keittiön pöydän ympärillä kerjäämässä. Kun säännöt ovat selvät ja järjelliset niin yhteiselämä toimii.

• Mutta kukapa
        miesvm1967 kirjoitti:

Naisessa oli se vika ettei se osannut kontrolloida niitä koiria, ei koira saa noin käyttäytyä ihmistä kohtaan että hyppii silmille tai tunkee samalle lautaselle. Meillä koira ei edes saa oleskella keittiössä kun ihmiset ruokailevat vaan se menee omalle paikalleen odottelemaan. Juurikin syystä että on iso pirulainen ettei sen voi antaa hyppiä keittiön pöydän ympärillä kerjäämässä. Kun säännöt ovat selvät ja järjelliset niin yhteiselämä toimii.

"äiti" nyt "lapsiaan" kieltäisi.

• miesvm1967
        Mutta kukapa kirjoitti:

"äiti" nyt "lapsiaan" kieltäisi.

Niin, suhde eläimeen on silloin täysin vääristynyt.

• Ja käsittääkseni
        miesvm1967 kirjoitti:

Niin, suhde eläimeen on silloin täysin vääristynyt.

juuri näin on useimmilla lemmikillisillä naisilla. Lemmikki menee miehen edelle, eikä asiasta voi keskustella.

• miesvm1967
        Ja käsittääkseni kirjoitti:

juuri näin on useimmilla lemmikillisillä naisilla. Lemmikki menee miehen edelle, eikä asiasta voi keskustella.

En ole tavannut vielä naista jolla lemmikki menisi miehen edelle.

Yhteistoimintaahan siinä tarvitaan ja molemminpuolista ymmärrystä tilanteeseen.

Ilmeisesti ne naiset eivät ole olleet sinusta oikeasti kiinnostuneitakaan? Kiukuttelet nyt siitä todellisuudessa. Jos nainen rakastuu sinuun oikeasti niin ei se lemmikkiään hävitä muttei anna sen häiritä teidänkään välejä vaan sopeuttaa tilanteen kaikille siedettäväksi. Näin minä ainakin olen kokenut. Toki minäkin ymmärrän että koiraa joutuu ulkoiluttamaan muutaman kerran päivässä joten otin joskus naisen koiran viikonloppuhoitoon että hän sai nauttia hetken vapaudesta ja touhuta omia juttujaan ilman häiriötä.

• Ketjun aloittaja
        miesvm1967 kirjoitti:

En ole tavannut vielä naista jolla lemmikki menisi miehen edelle.

Yhteistoimintaahan siinä tarvitaan ja molemminpuolista ymmärrystä tilanteeseen.

Ilmeisesti ne naiset eivät ole olleet sinusta oikeasti kiinnostuneitakaan? Kiukuttelet nyt siitä todellisuudessa. Jos nainen rakastuu sinuun oikeasti niin ei se lemmikkiään hävitä muttei anna sen häiritä teidänkään välejä vaan sopeuttaa tilanteen kaikille siedettäväksi. Näin minä ainakin olen kokenut. Toki minäkin ymmärrän että koiraa joutuu ulkoiluttamaan muutaman kerran päivässä joten otin joskus naisen koiran viikonloppuhoitoon että hän sai nauttia hetken vapaudesta ja touhuta omia juttujaan ilman häiriötä.

Empä ole vielä yhtään tälläistä sopeuttajaa tavannut, joka olisi kenenkään miehen vuoksi mitenkään suhdettaan eläimiinsä muuttanut.

Ja itse en lemmikeistä pidä, mutta en myöskään tapaile naisia joilla sellaisia on. Ehkä joku akvaario voisi mennä. Joten en ole itse näitä naisia tavoitellut, mutta kuten sanoin että tunnen muutaman sellaisen tapauksen muuten.

Ja mielestäni heidän käytöksensä on järjenvastaista.

• miesvm1967
        Ketjun aloittaja kirjoitti:

Empä ole vielä yhtään tälläistä sopeuttajaa tavannut, joka olisi kenenkään miehen vuoksi mitenkään suhdettaan eläimiinsä muuttanut.

Ja itse en lemmikeistä pidä, mutta en myöskään tapaile naisia joilla sellaisia on. Ehkä joku akvaario voisi mennä. Joten en ole itse näitä naisia tavoitellut, mutta kuten sanoin että tunnen muutaman sellaisen tapauksen muuten.

Ja mielestäni heidän käytöksensä on järjenvastaista.

En minäkään väitä etteikö naisen käytös voisi olla järjenvastaista. Miesten kohdallahan ilmiö on hyvinkin tuttu :D

• miesvm1967

No enpä minäkään ole aikonut koiraani heivata naisen takia. Muutama kirjoittelu on päättynytkin sen takia että nainen on allerginen tai muuten vain ei pitänyt koirista.

Se nyt vaan kuuluu mun elämääni, naisen on se syytä hyväksyä vaan. Ei se nyt ikuisesti elä kuitenkaan. Mutta kun nainen hyväksyy koirani osana tätä laumaa niin saa vastaavasti rakkautta meiltä, paljon :) En mä silti käytännössä pistä koiraani ihmisen edelle, se on ihmislaumassa se alin jäsen kuitenkin. Jopa noilla hampailla. Naisen on vain hyväksyttävä että se ON.

En itsekään alkaisi keneltäkään vaatimaan että heivaapas kattis tai rakkis tai lähen lätkimään, se olisi ihan naurettavan ylimielistä. Yrittäisin vain sopeutua ja olen sopeutunutkin aikoinaan.

• lemmikki tärkeämpi

Aloittajan asenne on todella vastenmielisen käsittämätön: lemmikkistä pitäisi luopua vain sen takia että voisi tutustua johonkin mieheen, jonka kanssa EHKÄ voisi saada suhteen aikaiseksi. Miksi kuvittelet, että sinä tuntematon mies olisit naiselle tärkeämpi kuin lemmikki, joka on saattanut olla jo vuosia naisella? Jos et todellakaan ymmärrä miksi näin on, älä ikinä ota yhteyttä naisiin joilla on lemmikki. Luonteestasi puuttuu kokonaan empatia, jos odotat naisen luopuvan lemmikistään sinun takiasi.

Tarkemmin ajatellen älä ota yhteyttä kehenkään naiseen. Tuollainen empatian puute näkyy myös muussa käyttäytymisessäsi, etkä ole hyvä kumppanivaihtoehto kenellekkään.

• Ketjun aloittaja

Ei vaan lemmikistä pitäisi voida olla TARVITTAESSA valmis luopumaan jos parisuhde näyttää kehkeytyvän. Puhun nyt tässä tapauksista, jotka jo lähtökohtaisesti ovat tehneet sen päätöksen että jolloi mies hyväksy lemmikkejä niin mies on se joka lähtee.

Moni ei tällä alkuasetelmalla anna edes tilaisuutta miehelle, vaan asettaa eläimet edelle, mikä ei mielestäni ole terveeseen parisuhteeseen haluavan ihmisen merkki.

Sinun asenne tässä vastemmielinen on jos pidät jotain eläintä tasavertaisena elämänkumppanina ihmiselle.

Ja miksi kuvittelen olevani tärkeämpi naiselle kuin eläin? No ehkä siksi koska olen IHMINEN. Eikö nyt ihmisen pitäisi olla parisuhteessa tärkeämpi kuin eläimen? Enkö minä nyt ihmisenä voi tarjota suhteeseen hieman enemmän kuin eläin?

Vai oletko sillä linjalla, että "dog is all you need". Mites sellaiset asiat kuin seksi, kumppanuus, yhteiset keskustelut, lapset, yhteiset harrastukset, yhteiset kiinnostuksen kohteet, huolenpito kun olet sairaana?

Saatko noita kaikkia asioita esim. kissalta?

Ja mitä empatiaan tulee, niin kyllä sitä löytyy ihmisille, mutta eläimistä en niin välitä. Mitä pahaa siinä on?

• miesvm1967
        Ketjun aloittaja kirjoitti:

Ei vaan lemmikistä pitäisi voida olla TARVITTAESSA valmis luopumaan jos parisuhde näyttää kehkeytyvän. Puhun nyt tässä tapauksista, jotka jo lähtökohtaisesti ovat tehneet sen päätöksen että jolloi mies hyväksy lemmikkejä niin mies on se joka lähtee.

Moni ei tällä alkuasetelmalla anna edes tilaisuutta miehelle, vaan asettaa eläimet edelle, mikä ei mielestäni ole terveeseen parisuhteeseen haluavan ihmisen merkki.

Sinun asenne tässä vastemmielinen on jos pidät jotain eläintä tasavertaisena elämänkumppanina ihmiselle.

Ja miksi kuvittelen olevani tärkeämpi naiselle kuin eläin? No ehkä siksi koska olen IHMINEN. Eikö nyt ihmisen pitäisi olla parisuhteessa tärkeämpi kuin eläimen? Enkö minä nyt ihmisenä voi tarjota suhteeseen hieman enemmän kuin eläin?

Vai oletko sillä linjalla, että "dog is all you need". Mites sellaiset asiat kuin seksi, kumppanuus, yhteiset keskustelut, lapset, yhteiset harrastukset, yhteiset kiinnostuksen kohteet, huolenpito kun olet sairaana?

Saatko noita kaikkia asioita esim. kissalta?

Ja mitä empatiaan tulee, niin kyllä sitä löytyy ihmisille, mutta eläimistä en niin välitä. Mitä pahaa siinä on?

Niin, kysymys kuuluu että MINKÄLAINEN ihminen oikeastaan olet jos haluat kengittää kanit, koirat, kissat ulos vaikka ne ovat naiselle tärkeitä?

Jos et kerran pidä eläimistä niin etsi ihmisiä jotka ovat samankaltaisia kuin sinä, miksi hakkaat päätäsi tiiliseinään? Ei eiläinrakas ja eläinvihaaja kykene kuitenkaan saman katon alla asumaan joten miksi änkeät sinne väkisin.

Ei oo sullakaan vittu kaikki kohdillaan!

• ketjun aloittaja
        miesvm1967 kirjoitti:

Niin, kysymys kuuluu että MINKÄLAINEN ihminen oikeastaan olet jos haluat kengittää kanit, koirat, kissat ulos vaikka ne ovat naiselle tärkeitä?

Jos et kerran pidä eläimistä niin etsi ihmisiä jotka ovat samankaltaisia kuin sinä, miksi hakkaat päätäsi tiiliseinään? Ei eiläinrakas ja eläinvihaaja kykene kuitenkaan saman katon alla asumaan joten miksi änkeät sinne väkisin.

Ei oo sullakaan vittu kaikki kohdillaan!

Miksi automaattisesti oletat, että minä tässä hakkaan päätäni seinään?

En minä tapaile ihmisiä joilla on eläimiä. En edes yritä, olen allerginen melkein kaikille karvaisille, enkä pidä eläimistä muutenkaan.

En keskustele tässä henkilökohtaisella tasolla, vaan ryhmätasolla.

Ja mielestäni on epätervettä muodostaa ihmisenä sellainen suhde johonkin eläimeen, jonka sitten asettaa ihmisten keskeisten suhteiden edelle.

Ja kun tosiaan olen sivusta seurannut näiden muutaman naisen tuskastelua siitä ettei kunnon miestä löydy ja kun olen kysynyt että mikä tuossa edellisessä oli vikana? Niin vastaus on ollut: "no kun se ei tykänny mun Pepestä." Jatko kommettini on ollut: "No eiko sitä Pepeä voisi vaikka antaa sun siskolle?" (joka asuu kilometrin päässä) Niin vastaus on ollut: "EIIIIIII!!!!!! missään nimessä Pepeä voi antaa kenellekään!"

Mielestäni tuon tason kiintymys ei ole tervettä ja ainakin näillä muutamalla naisella heidän miesrintamaansa selvästi vaikuttavaa.

• miesvm1967

Miksi automaattisesti oletat, että minä tässä hakkaan päätäni seinään?

En minä tapaile ihmisiä joilla on eläimiä. En edes yritä, olen allerginen melkein kaikille karvaisille, enkä pidä eläimistä muutenkaan.

En keskustele tässä henkilökohtaisella tasolla, vaan ryhmätasolla.

Ja mielestäni on epätervettä muodostaa ihmisenä sellainen suhde johonkin eläimeen, jonka sitten asettaa ihmisten keskeisten suhteiden edelle.

Ja kun tosiaan olen sivusta seurannut näiden muutaman naisen tuskastelua siitä ettei kunnon miestä löydy ja kun olen kysynyt että mikä tuossa edellisessä oli vikana? Niin vastaus on ollut: "no kun se ei tykänny mun Pepestä." Jatko kommettini on ollut: "No eiko sitä Pepeä voisi vaikka antaa sun siskolle?" (joka asuu kilometrin päässä) Niin vastaus on ollut: "EIIIIIII!!!!!! missään nimessä Pepeä voi antaa kenellekään!"

Mielestäni tuon tason kiintymys ei ole tervettä ja ainakin näillä muutamalla naisella heidän miesrintamaansa selvästi vaikuttavaa.

No, ei kai se meidän murhe ole, älä sinäkään murehdi turhia. Ne ei vaan siis oo löytäny sitä kunnon miestä vielä ja sillä sipuli. Tuo sinun ratkaisusi häivyttää lemmikki ei toimi kuitenkaan. Tosin siinä olet oikeassa ettei se saisi kyllä noin isoksi ongelmaksi muodostua. Parisuhde on kuitenkin tiimityöskentelyä joten kaikkien on syytä sopeutua johonkin, ellei, niin on väärät ihmiset kyseessä.

• sitä sun tätä

Oli minullakin koira ja moni mies irvisteli ajatuksellekkin siitä, vaikka ei ollut
      kysymys allergiasta. Yhden mielestä ne haisee, vaikka itsellä oli niin
      kamala jalka käry, että huh soikoon.

Eipä olisi tullut kuuloonkaan heivata koiraa ulos, kun se oli asunut
      luonani koko elämänsä.

Näin jälkikäteen ajatellen, niin hirveästi on allergioita ja sitten muuten
      vain koiria, tai muita eläimiä vihaavia.

Koirani nukkui omalla paikallaan ja sänkyyn, eikä sohvalle ei ollut
      asiaa. On totta, että koiran paikka ei ole sänky, se on vähän sama,
      kuin nukkuisi itse vaatteet ja kengät jalassa.

Kun lukee näitä juutuja ja aikaisempia ketjuja, niin monella oli
      ongelmana se, että koira oli sängyn valtaaja terrori. Ei se noin voi
      mennä ja silloin ymmärrän kyllä näitä miehiä, tai naisia, ketkä jää
      koiran varjoon.

• miesvm1967

"Yhden mielestä ne haisee, vaikka itsellä oli niin
        kamala jalka käry, että huh soikoon"

Hahhahhaha!! kiitos nauruista :D

totta joo ettei koira tai muukaan lemmikki kyllä saa terrorisoida talossa eli olla tyrannina, sillon on ihminen toiminut aivan väärin.

• Ikisinkku M

Miksi vaivaat päätäsi asialla jolle et vaan voi mitään? Sinun pitää laittaa omaan profiiliisi tuo jyrkkä suhtautuminen lemmikeihin ja jos on allergioita niin kerrot niistä, sittenpähän osaavat olla ottamatta yhteyttä ja itse kun myös et ota yhteyttä jos yhtään mainitsevat eläimistä niin ei kai tuossa pitäisi ongelmaa olla, voit vielä sitten varmistaa asian ensiviesteissä niin ettei tule törmäyksiä.

Itse oikeastaan arvostan enemmän naista joka tuntevat vastuuta hankkimistaan elukoista eivätkä ole niitä heivaamassa minnekään heti jonkun nettituttavuuden löydyttyä, jos elukat on semmoisia joiden kanssa en pärjäisi niin sehän on hyvä sitten heti tietää niin ei kulu aikaa hukkaan kummallakaan. Esim. koiria hyvinkin yhden sulattaisin, kahta en luultavasti ja kolmea en varmasti mutta ei se ole minulta hirveästi pois jos joku nainen haluaa koirineen elää, hänen valinta.

Itse en itse kyllä ole tällä hetkellä edes hakemassa ketään tai mitään mutta jos olisin niin enpä viitsisi heti alkaa vaatimaan mistään luopumisia, katsoisin että lähtötilanne on jo valmiiksi sellainen jonka voin sietää ja jos ei niin en edes yrittäisi. Jos naisella vaikkapa on lapsia niin en lähde edes kiinnostumaan kun ei vaan ole mun juttu ruveta miksikään uusioisäksi kenenkään toisen muksuille, eikös se ole noiden lemmikikien kanssa vähän sama asia, jos ei sinusta tunnu sopivalle jo alussa niin suottakai sitä alkaa jänkäämään vaan jatkaa mieluummin sen sopivamman hakemista.

Sitten vielä sekin että ne lemmikin on monivuotisia kumppaneita, googlasin että koirat elävät keskimäärin 10-14v, kissat 14-20v, avioliitot kestää suomessa keskimäärin 11v ja aktiivisilla nettideittaajilla kaikenlaiset liitot ja suhteet varmaan reippaasti vähemmän aikaa. Joku koira on uskollinen koko ikänsä, nettilöydön kanssa saa olla varmaan hyvillään jos vuodenkaan jaksaa katsella niin siinä mielessähän lemmikin pitäminen on paljon pysyvämpi suhde ja siihen kannattanee panostaa kun nykymaailmassa hyvin pärjää ilman parisuhdettakin ja luultavasti paljon vähemmillä murheilla.

• miesvm1967

Ihan järkipuhetta. Ymmärrän kyllä että jos joku viikon vanha nettideitti tulee kyrpä pystyssä ärjymään että heitä toi rakki vittuun että päästään panemaan niin eipä semmonen juurikaan nappaa :D Kai siinä jo alkaa nainenkin itkemään tommosen edessä että missä ne kunnon miehet oikein on.

No joojoo oli ihan kärjistetty esimerkki mutt kuiteskin. Olipa nyt vaan hauska päästä sanomaan tuokin :P

• Ikisinkku M
        miesvm1967 kirjoitti:

Ihan järkipuhetta. Ymmärrän kyllä että jos joku viikon vanha nettideitti tulee kyrpä pystyssä ärjymään että heitä toi rakki vittuun että päästään panemaan niin eipä semmonen juurikaan nappaa :D Kai siinä jo alkaa nainenkin itkemään tommosen edessä että missä ne kunnon miehet oikein on.

No joojoo oli ihan kärjistetty esimerkki mutt kuiteskin. Olipa nyt vaan hauska päästä sanomaan tuokin :P

Oli tuo tavallaan ihan hyväkin kun kyllä noitakin varmaan on, siis itsensä niin erinomaiseksi kuvittelevia ihmisä jotka luulee että toinen on heti heidät tavattuaan valmis heittämään mäkeen koko aikaisemman elämänsä. Minä ainakin näkisin niin että suhteeseen ei kannata edes ryhtyä sellaisen kanssa joka ei heti ole riittävä, jos jo lähdössä toinen yrittää alkaa muuttamaan toista ja hänen elämäntapojaan niin en jaksa uskoa että kestää kovinkaan pitkään jos se toinen ei ole erityisen alistuvaa ja myötäilevää sorttia.

Sivustaseuranneena muiden suhteissa olen sen nähnyt että ihmiset jotka johonkin kumppaninsa ominaisuuksiin eivät ole alkujaankaan olleet kovin tyytyväisiä ovat sitten myöhemmin eronneet, luultavasti siksi että se toinen kyllästyy mäkättämiseen ja jänkäämiseen ennepitkää ja heivaa sitten valittajan pellolle ja ihan oikein, mitä sitä itseään ja toista kiusaamaan huonolla suhteella. Kyllä minä ainakin jos jonkun otan niin haluan sellaisen joka miellyttää, toki kompromisessa joutuu aina tekemään mutta ne pitää itselleen hyväksyä eikä väkisin vaatia sitä toista muuttumaan täysin omien halujensa mukaiseksi kun ei se onnistu kuitenkaan.

• miesvm1967
        Ikisinkku M kirjoitti:

Oli tuo tavallaan ihan hyväkin kun kyllä noitakin varmaan on, siis itsensä niin erinomaiseksi kuvittelevia ihmisä jotka luulee että toinen on heti heidät tavattuaan valmis heittämään mäkeen koko aikaisemman elämänsä. Minä ainakin näkisin niin että suhteeseen ei kannata edes ryhtyä sellaisen kanssa joka ei heti ole riittävä, jos jo lähdössä toinen yrittää alkaa muuttamaan toista ja hänen elämäntapojaan niin en jaksa uskoa että kestää kovinkaan pitkään jos se toinen ei ole erityisen alistuvaa ja myötäilevää sorttia.

Sivustaseuranneena muiden suhteissa olen sen nähnyt että ihmiset jotka johonkin kumppaninsa ominaisuuksiin eivät ole alkujaankaan olleet kovin tyytyväisiä ovat sitten myöhemmin eronneet, luultavasti siksi että se toinen kyllästyy mäkättämiseen ja jänkäämiseen ennepitkää ja heivaa sitten valittajan pellolle ja ihan oikein, mitä sitä itseään ja toista kiusaamaan huonolla suhteella. Kyllä minä ainakin jos jonkun otan niin haluan sellaisen joka miellyttää, toki kompromisessa joutuu aina tekemään mutta ne pitää itselleen hyväksyä eikä väkisin vaatia sitä toista muuttumaan täysin omien halujensa mukaiseksi kun ei se onnistu kuitenkaan.

Helkkarin hyviä pointteja, olet varmaankin aivan oikeassa tuossa.

• Ja juuri
        Ikisinkku M kirjoitti:

noiden mielipiteiden vuoksi olet ikisinkku. Joku eläinkö on nyt jo "koko entinen elämä"?

Itse ainakin kierrän kaikki hevostytöt, kennelinpitäjät ja kotieläintarhan pitäjät kaukaa. Heillä menee niin paljon aikaa eläimiensä parissa, että suhde toiseen jää helposti taustalle.

• miesvm1967
        Ja juuri kirjoitti:

noiden mielipiteiden vuoksi olet ikisinkku. Joku eläinkö on nyt jo "koko entinen elämä"?

Itse ainakin kierrän kaikki hevostytöt, kennelinpitäjät ja kotieläintarhan pitäjät kaukaa. Heillä menee niin paljon aikaa eläimiensä parissa, että suhde toiseen jää helposti taustalle.

Juu, kierrä ihmeessä jos kerran voi osallistua.

• miesvm1967
        miesvm1967 kirjoitti:

Juu, kierrä ihmeessä jos kerran voi osallistua.

siis jos kerran et voi osallistua :D

• miesvm1967
        miesvm1967 kirjoitti:

siis jos kerran et voi osallistua :D

Sehän on teidän molempien voitto silloin, eikö?

• Ikisinkku M
        Ja juuri kirjoitti:

Ehkä niinkin ja sinä oilet onnettomissa suhteissa kerta toisensa jälkeen kun väkisin yrität ihmisiä muuttaa haavekuviksesi, minä suhteilen hasrvemmin mutta ne onkin sitten hyviä pätkiä kun ei tarvitse tuhlata aikaa marisemiseen. Niin minäkin kiertäisin kennelinpitäjät kun niissä on niin kova melu koko ajan pihapiirissä, kotieläintarhakin olisi ehkä liikaa mutta hevostyttö voisi olla ihan ok mutta nuo on semmoisia juttuja jotka tapauskohtaisesti tulee harkittavaksi, ei niitä etukäteen voi tietää. Minusta on ihan hyvä jos naisella on muutakin puuhaa kuin pelkästään minun kyljessä kyhnöttää, aika pian varmaan alkaisi kyllästyttämään jos elämä pyörisi 24/7 vain toistensa seurassa.

• sinkkunainen...

Minä kerta kaikkiaan inhoan ihmisiä, jotka sanovat etteivät pidä eläimistä. En halua edes puhua sellaisen ihmisen kanssa, saati että edes harkitsisin seurustelua. En yritä kääntää sellaisen ihmisen päätä tai selitellä omaa kantaani. Aivan yksinkertaisesti vain poistun paikalta. Sellainen ihminen on niin erilainen, että voisi olla yhtä hyvin toiselta planeetalta. Planeetalta, josta en pidä tippaakaan.

Vastaavasti taas ihminen joka pitää eläimistä tekee positiivisen vaikutuksen. Koiraihmiset nyt eivät herätä suuria tunteita, mutta jos mies sanoo pitävänsä kissoista, hänen pisteensä nousevat heti melkoisesti.

• miesvm1967

Minä pidän kissoista erityisesti. Sanon vaikken enää seuraa haekaan enkä tarvitse peukutuksia tähän sinulta. Itsellä ollut 3 kissaa yhtaikaa aikoinaan. Emo, pentu ja löytökissa. On ne kauniita eläimiä, diggaan. Nyt on vaan tuo koira tällä hetkellä.

Olet oikeassa, ei noin erilaisten ihmisten kannata yrittää keskenään mitään, niin suuret luonne-erot tulevat esiin monessa muussakin asiassa ja koko juttu on tuhoon tuomittu ekasta päivästä lähtien. Toiset on samanlaisia, toiset erilaisia, siitä on turha kenenkään muita syytellä. Se vaan on niin.. voi julma maailma.

• Onko myös

tarantellat, käärmeet ja liskot kivoja?

• sinkkunainen...
        miesvm1967 kirjoitti:

Minä pidän kissoista erityisesti. Sanon vaikken enää seuraa haekaan enkä tarvitse peukutuksia tähän sinulta. Itsellä ollut 3 kissaa yhtaikaa aikoinaan. Emo, pentu ja löytökissa. On ne kauniita eläimiä, diggaan. Nyt on vaan tuo koira tällä hetkellä.

Olet oikeassa, ei noin erilaisten ihmisten kannata yrittää keskenään mitään, niin suuret luonne-erot tulevat esiin monessa muussakin asiassa ja koko juttu on tuhoon tuomittu ekasta päivästä lähtien. Toiset on samanlaisia, toiset erilaisia, siitä on turha kenenkään muita syytellä. Se vaan on niin.. voi julma maailma.

No ei sitten peukuteta. Arvelinkin kyllä että pitäisit kissoista. Olen tällä palstalla vähän seurannut kirjoituksiasi ja ihmetellyt, mitä noin fiksu mies tekee tällaisessa paikassa ;)

• miesvm1967
        sinkkunainen... kirjoitti:

No ei sitten peukuteta. Arvelinkin kyllä että pitäisit kissoista. Olen tällä palstalla vähän seurannut kirjoituksiasi ja ihmetellyt, mitä noin fiksu mies tekee tällaisessa paikassa ;)

Ikävöin naistani jonka piti lähteä maan toiseen laitaan hautajaisiin minulle tuntemattomiin sukulaisiin.

Tyttöjen puolesta olen surullinen koska pappa meni siinä.

Naisella nyt oon vaan ollut viimisen vuoden sisään tätä paskaa että haluaisin vaan halata häntä ja sanoa että välitän. Tietää se sen kyl muuteski joten sanon että FAK OFF maailma, me ollaan kimpassa sua vastaan :)

• kuuletko kun puhun
        miesvm1967 kirjoitti:

Ikävöin naistani jonka piti lähteä maan toiseen laitaan hautajaisiin minulle tuntemattomiin sukulaisiin.

Tyttöjen puolesta olen surullinen koska pappa meni siinä.

Naisella nyt oon vaan ollut viimisen vuoden sisään tätä paskaa että haluaisin vaan halata häntä ja sanoa että välitän. Tietää se sen kyl muuteski joten sanon että FAK OFF maailma, me ollaan kimpassa sua vastaan :)

Hyvä "miesvm1967" tiedätkö mitä on oikeasti ikävöidä. Menetin aviomiehen
        autokolarissa. Sitten olin avoliitossa ja hänkin kuoli tapaturmaisesti.

En ole menettänyt elämän toivoa, mutta joskus satuttaa, kun jotkut
        miettii pieniä erojaan. No ei se ole sinun syy, ei kenenkään, vaan minun
        tuuria.

No eteenpäin.

• miesvm1967
        kuuletko kun puhun kirjoitti:

Hyvä "miesvm1967" tiedätkö mitä on oikeasti ikävöidä. Menetin aviomiehen
        autokolarissa. Sitten olin avoliitossa ja hänkin kuoli tapaturmaisesti.

En ole menettänyt elämän toivoa, mutta joskus satuttaa, kun jotkut
        miettii pieniä erojaan. No ei se ole sinun syy, ei kenenkään, vaan minun
        tuuria.

No eteenpäin.

Niinpä ja mun naiseni kaatui kotona ja katkasi niskansa. Tiedän kyllä mitä on oikeasti ikävöidä. Tiedän myös mitä on syyttää maailmaa pahuudesta.

Tiedän myös mitä on selviytyä, se onkin tärkein pointti Silti ei tarvi unohtaa, kunhan selviytyy :)

• miesvm1967
        miesvm1967 kirjoitti:

Niinpä ja mun naiseni kaatui kotona ja katkasi niskansa. Tiedän kyllä mitä on oikeasti ikävöidä. Tiedän myös mitä on syyttää maailmaa pahuudesta.

Tiedän myös mitä on selviytyä, se onkin tärkein pointti Silti ei tarvi unohtaa, kunhan selviytyy :)

Sulla on siis käynyt tuplasti huono tuuri elämäs muhun nähden mutta jos pystyt sieltä nouseen.. olet äärimmäisen vahva ihminen.. jota kukaan ei oikeastaan ymmärrä, se on vahvojen ihmisten kohtalo ennen hajoamista :P

On tää elämä oikeesti perseestä välillä.. onneksi ite löysin ihanan ihmisen viertelleni, toivon että sulleki käy tsäkä. Some roses for you :)

• kuule kun puhun
        miesvm1967 kirjoitti:

Sulla on siis käynyt tuplasti huono tuuri elämäs muhun nähden mutta jos pystyt sieltä nouseen.. olet äärimmäisen vahva ihminen.. jota kukaan ei oikeastaan ymmärrä, se on vahvojen ihmisten kohtalo ennen hajoamista :P

On tää elämä oikeesti perseestä välillä.. onneksi ite löysin ihanan ihmisen viertelleni, toivon että sulleki käy tsäkä. Some roses for you :)

En ole katkera, paljonkohan sekin hyödyttäisi, mutta sinun heitto, että
        "naiseni kaatui kotona ja katkaisi niskansa" on suoranaista kettuilua.
        Sopii tosin aloitukseen.

Tiedätkö mitä, olen säilynyt samana ihmisenä kaikesta huolimatta.
        Saan kiittää siitä suurta ystäväjoukkoa. Nyt tiedän ketkä on aitoja
        ja ketkä vain sanojen helinää tarjoilevaa sakkia.

Mulla on hyvä huumori ja osaan nauraa itselleni. Onpa minulla ollut säpinää
        rakkaus rintamallakin, muttei netin kautta, eikä kumpikaan mies täältä
        löytynyt. Oli tosin profiili taannoin ja oikein mukavia tyyppejä tapasin.

Joten eipä ole mitään pahaa sanottavaa deittailustakaan.

• Anonyymi

Olen myös sitä mieltä, että jos joku sanoo minulle ettei pidä eläimistä, niin minulla ei ole hänelle sen jälkeen mitään sanottavaa. Sellaiset ihmiset ovat ihmisen vääristymiä vain.

• pieni välipala tähän

Lapsena minulla oli monta ns. kulkukissaa ja ne oli tosi rakkaita.
      Isäni ei pitänyt laisinkaan mun touhuistani, vaikka maalla asuttiinkin
      ja olihan näistä hyötyäkin, kun pyydystivät hiiriä.

Eräs kissa päätti muuttaa kotoaan, kun edellisenä iltana sopivat
      sen lopettamisesta. Tämä katti tuli meille, matkaa noin 3km.
      Hulluinta oli, kun se kävi entisessä asuinpaikassaan kääntymässä ja palasi
      meille takaisin.

Tämmöisiä katteja ennen muinoin...

• miesvm1967

Kissat ovat salaperäisiä otuksia? Ei vaan ihmiset ei vain ymmärrä kissan käytöstä vieläkään kunnolla :)

Omassa lapsuudessani maaseudulla oli navettakissoilla hyvinkin tärkeä merkitys rottien ja hiirten torjujina. Ne asuivat elämänsä navetassa lehmien kanssa ja olivat melko vapaaseen työsuhteeseensa peräti hyvin tyytyväisiä. Ja tulivat silti ihmisen kutsusta rapsutettaviksi koska ihminen niitä enimmäkseen hoiti ja ruokki kuitenkin.

Tiesittekö että viljatiloilla voi olla kissan kokoisia rottia? Omin silmin nähty vaikken mikään aito heinähattu olekaan.

• heinäpaali on

Maalaisena en ikuna ottaisi allergista miestä, jaiks. Mikään ei ole tuskastuttavampaa kuin elää luonnosta vieraantuneen ihmisen kanssa, joka niiskuttaa jokaisesta asiasta.
      Eläimet kuuluvat omaan ympäristööni ja koirien, kissojen, lintujen, hevosten, kanojen, pässien, kuttujen yms. seura voittaa kybällä kaksilahkeiset :P

• Heikotus

Niin naisilla kuin miehillä on varaa olla joustamaton noin isosssa asiassa kuin karvainen perheenjäsen. Sitä ei uuden tuttavuuden takia heitetä menemään tai ei oikeasti ole eläinrakas ihmisolento. :)

Naisena kun tiedän, että on olemas hyvinkin eläinrakkaita miehiä niin miksi tuhlata kummankaan aikaa sitten ollenkaan eläinvihaajan/allergikon kanssa?
      Ehei, en luopuisi kissoistani tai koirastani kenenkään miehen takia, ikinä. Mieluummin sitten vanhapiika lopuikääni.

En tuo esille kantaani kellekää erityisemmin, mutta ihminen joka ei tunne tarvetta huolehtia lemmikistä tai koe seuraa yksinäisyyteen eläimestä on mielestäni jotenkin vajaa tunnetasoltaan. Ei lainkaan sellainen mitä tuntea haluisin yhtään lähemmin.
      Tosin parisuhteessa on aina makkari ollut se ihmisten paikka, paitsi jos toinen on matkoilla tms. Jäi muuten exänikin joskus "kiinni" kun oli sohvalla sitten elukoiden kanssa nukkunut mielummin kun yksin oli kotona :D ja koira ei saa häiritä ruokailua, jos en tarkoituksella anna sohvalla viekus vähä kuolata ja herkutella samalla, heh.. eli elämillä on tietyt rajat koska se on rakkautta pitää järjestys ja johtajuus itsellään.

Ex-aviomieheni muuten halusi pitää vanhan kissani, jonka tapasi muinoin suht pentuna seurustelumme alkuaikoina. Ulkoilumahdollisuudet ovat nyt paremmat mitä nykyisessä kodissani jne.. olisin kuulemma ollut itsekäs ottaessani kissan mukaani. Samoin jäi muut sittemmin yhdessä hankitut lemmiksit hänelle, mutta saan välillä hoitoon niitä. Joten todellakin löytyy eläinrakkaita miehiä, jotka eronkin jälkeen ovat mitä sanoneetkin. :)

On paljon naisia, jotka eivät voi sietää minkäälaisia elukoita. Nämä sopivat niille miehille, joilla ei eläinrakkautta ole. Ei ole minun ongelma jos hiukan nipo ja tunnekylmä sattuis toinen olemaan tavalla tai toisella. Jotkut ovat vain rajoittuneita välittämään ihmisistä, ei luonnosta.

• Ei miehen korvike

En minä ainakaan ole koiraa ottanut miehen korvikkeeksi, vaan siksi että pidän koirista. Se asia ei muutu miksikään, vaikka löytäisin hyvän miehenkin. Edelleen haluaisin elämääni myös koiran.

Toisekseen ihminen joka ei pidä eläimistä, on kyllä epäilyttävä... Tuntuu että sellaiselta ihmiseltä puuttuu jokin osa maanläheisyydestä, hellyydestä, vastuuntunnosta, leikkimielisyydestä tms. Siksi siis haluaisin eläinrakkaan miehen, vaikka itselläni ei eläintä olisikaan. Allergialle ei toki mitään voi, mutta onneksi on niitäkin, joilla allergiaa ei ole.:)

• AMEN4

Eläintä pitää hoitaa, kun sen on ottanut, mutta mies osaa toivottavasti
      huolehtia itsestään ja suotavaa olisi, että kertoo profiilissaan jo suhteensa
      karvakorviin.

• miesvm1967

Kaikkia vitun ongelmia näyttää tulevan.

Ulkoilutin koiraani niin tien ja pellon yli juoksi kettu, koiralta meni palikat ihan sekasin siitä syystä.

Mitäpä tuohon sanomaa kuin että "sivulle" ja jos sanoma ei mene perille kuten tuon kanssa ei aina mee niin otetaan matsi jossa raukkaparka taipuu.

Yrittää se välillä yhä kun on sakemanni-uros ja täyttää just 2v eli tulee aikuiseks. No, ei se mun kans juurikaan uskalla koska tietää miten siinä käy. Silti välillä on matsia.

• ohi aiheen
        miesvm1967 kirjoitti:

Kaikkia vitun ongelmia näyttää tulevan.

Ulkoilutin koiraani niin tien ja pellon yli juoksi kettu, koiralta meni palikat ihan sekasin siitä syystä.

Mitäpä tuohon sanomaa kuin että "sivulle" ja jos sanoma ei mene perille kuten tuon kanssa ei aina mee niin otetaan matsi jossa raukkaparka taipuu.

Yrittää se välillä yhä kun on sakemanni-uros ja täyttää just 2v eli tulee aikuiseks. No, ei se mun kans juurikaan uskalla koska tietää miten siinä käy. Silti välillä on matsia.

Koira käyttäytyy lajityypillisesti, se on eläin. Kaksivuotias vasta harjoittelee aikuista ja silloin tällöin nuoren villi uteliaisuus puskee kaiken opetuksen läpikin. Älä moiti tai rankaise eläinystävääsi, se elää vaistoillaan eikä hötkyile pahuuttaan.
        Oma vajaan vuoden ikäinen sankarini nauttii ensi keväänsä riemussa kaikenlaisesta kaivamisesta ja piilottamisesta puutarhaan... siinä lentää kukkasipulitkin, mutta näkisitpä sen luonnonlapsen nauravan onnesta :D

• eläin rakas 10000000

Kaikenlaisii elättejä voi olla..Mulla oli kersana biisami, sen päässä
      ilmeisesti jotain vikaa, kun tuli heinälatoon asustelemaan ja kävi lehmien
      vesikupeissa juomassa, että polskuttelemassa.

Minä ruokin sitä salaa ja kun kutsuin, nii se tuli esiin. Kerran äiti oli
      saanut melkein sydärin, kun se pirulainen oli käydä nilkkaan kiini.
      Isäni otti sen päiviltään heinähangolla. Kysyin vanhemmiltani, että
      mihinkähän se on kadonnu, nii iha olivat äimänä. Ei tietoo, lähti
      varmaan kottiinsa.

• Daami69

Yksinkertaista.

Mies ei ole kiva jos hän inhoaa eläimiä. Itse pidän ja jos mies ei pidä, tai juoksee jopa karkuun kuten yksi treffeillä käynyt teki, en aloita miehen kanssa yhtään mitään. Ja eihän sellaista miestä voi HYLÄTÄ eli JÄTTÄÄ jonka kanssa ei ole koskaan edes alkanut seurustelemaan.

Mies joka kuvittelee että yksi tapaaminen, tai jopa että pelkkä kirjoittelu netin kautta on mukamas joku lupaus suhteesta, ei ole oikein tolkuissaan ja siksikään hän ei kiinnostaisi, oli elämiä tai ei.

Itse en ole ottanut eläimiä miesten tai muidenkaan ihmisten korvikkeiksi. En ole kiinnostunut ihmisistä jotka pitävät eläimiä korvikkeina tai kuvittelevat että eläimet ovat ihmisiä. Kumpikin asenne ällöttää. Eläin on eläin ja jos jostain tietystä lajista pitää, on valmis sitoutumaan kaikkeen siihen mitä sen eläimen kanssa eläminen on. On ymmärrettävää että toinen ihminen ei ole sitoutunut, mutta pakkoko sellaisen ihmisen kanssa on rynnätä yhteen jonka kanssa ei jaa jotain erittäin olennaista mielenkiinnon kohdetta. Sama asiahan se voisi olla esim. uskonnon kanssa. Jos toinen uskoo täsmälleen päinvastoin kuin minä, voin ennustaa että ongelmia tulee!

En ehkä alkaisi seurustelemaan edes sellaisen miehen kanssa joka vihaa jotain sellaista eläintä josta en itse edes välitä. On viehättävää että miehellä on myönteinen asenne elämää, eläimiä ja luontoa kohtaan. Metsästäjän ja kalastajan kanssa seurustelisin kyllä, jos hänellä on silti kunnioittava asenne luontoa kohtaan ja ei suhtaudu saaliseläimiinsä kuin esineisiin. Itse en tosin touhuun mukaan lähtisi.

Jos tilanne olisi se että seurustelen eläinmyönteisen ihmisen kanssa ja hän saa allergian, sitten varmaankin eläimet lähtisivät. En aseta toisen terveyttä vaaraan. Toisaalta tiedän miehiä jotka allergiastaan huolimatta pitävät itse silti eläimiä, että on meitä moneen junaan.

• kissafani2

Miksi etsit naista jolla on kissa tai koira lemmikkinä???

Itselläni on kissoja 2 ja olen profiilissa maininnutkin sen. Sitten joku mies lähtee treffeille ja selittää olevansa allerginen kissoille. Siis eikö miehet lue niitä profiileja. En minä kissoista luovu ne kuuluvat elämääni.Olen niille kodin antanut ja siinä kodissa saavatkin elää onnellista kissanelämää ja toivoisin löytäväni samanhenkisen miehen joka myös kissoista tykkää.

Ja voithan kysyä siltä naiselta jonka kanssa treffeille menet onko sillä lemmikkejä? Jos on niin älä mene sen kanssa mihinkään.

• Ihan samalla periaatteella olen kuin edelliset: en ole koiria ottanut miehen korvikkeeksi ja loppuun asti ne hoidan tuli millainen ihmisuros tahansa kohdalle. Jos koirani ovat miehelle ongelma niin hänen ei kannata ylipäänsä tutustua minuun parisuhdemielessä.

• Ja taas

yksi syy lisää miksi suomalaiset ovat niin yksinäisiä.

• pieni poika vielä

Kyllähän se miestä risoo, kun nainen syytää hellyyttä ja huomiota eläimelle eikä tälle keskenkasvuiselle äitiä kaipaavalle pikku pojalle. Oi nyyh....

• Ketjun aloittaja

Housuissas on pieni poika. Niin pieni ettei se vielä osaa edes seistä.

Meikäläisellä on ikää 27 vuotta. Että pidä vaan noi oidibaaliset ajatukset omana tietonasi.

• Heh, ei koira tai kissa ole miehen korvike. Eikä eläinrakkaus ole asia josta voisi opetella eroon saadakseen "hyvän" miehen. Lisäksi pidän melkoisena huijaamisena deittailla kaksi kuukautta ennenkuin ilmoittaa kumppanille että ei siedä eläimiä.

Onneksi oman elämäni miehet ovat itsekin eläinrakkaita ja esim. kissat jäivät exälle koska hänelle olivat rakkaampia.

• Koiraako

Olen seurustellut aikoinaan kahden koiran omistajan kanssa. Se oli yhtä koirankusettamista pitkillä lenkeillä.
      Mitään järkevää tekemistä ei voinut suunnitella. Yhtä koiraa koko elämä.

• näin

Jaa, minulla on päinvastainen kokkemus. On pari koiraa, ja kun alan jonkun kanssa seurustella niin ottavat ne koiratkin kontolleen ja heti alkaa mies auttaa ja haluaa käyttää niitä lenkillä, kun mies soittaa niin ensimmäinen kysymys että mitä "mopelle ja mustille kuuluu? joko ne on käyneet iltalenkillä?"..
      Sitten kun jätän miehen niin hänellä on ikävä olo kun joutuu "perheestä " eroon joka on siis koirat ja minä.
      Mutta se mitä miehet ei monesti käsitä, että se eläimen otto ei ole tapahtunut miehen korvikkeeksi, vaan sentakia että koirat ovat minun harrastus sekä osa-aikainen ammatti, olen itse valinnut koirallisen elämän että joka reissulle ei lähdetä mukaan, eikä koiria laiteta hoitolaan ihan joka viikko.
      Lomareissutkin suunnitellaan että mieluiten koiran vosii ottaa mukaan..
      miksi jonkun miehen mielestä mun pitäisi vaihtaa koirat mieheen, kun ei mies voi korvata koiraa siin kun ei koirakaan korvaa miestä. Minä en HARRASTA miestä tai parisuhdetta, enkä tienaa sillä yhtään lisätulojakaan.
      Se vasta sairasta on, jos naisen elämään ei mahdu muuta kuin mies, ja mies on sekä puoliso että lemmikki, että harrastus.
      Ap ei nyt tajua sitä, ettei kaikki naiset ota lemmikkiä korvikkeeksi millekään, vaan se lemmikki otetaan siksi että halutaan lemmikki. elämästä ei puutu varsinaisesti multakaa mitään, otin lemmikin siihen lisäksi enkä paikkaa silä mitään miehen mentävää aukkoa.
      Ehkä siitä johtuukin että miehet kiintyvät minun koiriini, koska näkevät että ne eivät ole mitään mamman mussukoita vaan työ- ja harrastuskoiria, mutta myös perheenjäseniä.
      Ehkä asia on niin että jos nainen hoitaa lemmikkinsä hyvän, niin ei miehelle tule edes mieleen että miksi ei saisi olla lemmikkiä.
      Ainut poikkeus on se ajankäyttö, jotkut miehet mieltävät että se 2 h päivässä käyttäminen lenkillä ja hoitaminen on heidän ajasta pois..
      vaikka itse kyllä saavat sen pari tuntia kulumaan esimerkiksi netissä tai mitä vaan muuta. Herkästi mieltävät että naisen aikaa menee liikaa mutta eivät käsitä sitä että se menisi yhtä lailla mihin tahansa muuhunkin asiaan,
      koirat vaan on se ainoa harrastus josta ei voi laistaa siksi että ei tänään huvita. Nainen jolla on se lemmikki, ei myöskään varmaan ole nii läheisriippuvainen miehestä kuin olisi nainen jolle se mies on samalla myös harrastus ja elämäntapa, kuin että se olisi todellinen ihmissuhde jossa molemmilla on tilaa.

• tasapuolisuutta.

Hyvin sanottu.

Mikään ei ole niin ärsyttävää miehessä kun se että hän edellyttää jotta naisen pitää olla ikäänkuin valmiustilassa miehen viihdyttämistä ja hoivaamista varten kokoajan, mutta mies itse saa kyllä touhuta omiaan ihan tasan niin paljon ja usein kuin vain suinkin huvittaa.

Lapsellista olla mustasukkainen asioista jotka vievät toisen aikaa jos ei kumminkaan olla eikä pystytä olemaan yhdessä kokoajan. Eihän se ole järkevääkään olla, sillä ei kukaan niin ihmeellisen ihana ole että häntä jaksaa vuorokauden ja viikon ympäri. Henkireät ovat tärkeitä. NAISELLEKIN.

• no kun,

Itse otin aikanani koiran, koska pidin koirista. En minkään korvikkeeksi. Lemmikki on pysynyt talossa ja saanut hyvää hoitoa, vaikka kuvioihin ilmestyi mies ja myöemmin lapset. Mies on lähtenyt, lapset asuvat vielä kotona, niin lemmikkikin. Minulle ja meille se on perheenjäsen, osa palapeliä.

Ymmärrän kyllä toisen allergiat ja senkin, etteivät kaikki pidä eläimistä, mutta oikeuteni on minullakin. Minulle lemmikki on, kuten sanottu, perheenjäsen - ja minä en ole siitä valmis luopumaan.

Eihän lemmikki ole lelu, jota heitellään paikasta toiseen ja josta luovutaan jos ei enää huvitakaan. Vastuu, se vastuu, eläimestäkin.

Minä jätän eläintenvihaajat ja allergikot suosiolla väliin, koska tilanne olisi epäreilu sekä minulle että em. henkilölle. Kumpikin hukkaisi vain aikaansa. Olisi epäreilua odottaa, että luopuisin rakkaasta perheenjäsenestäni saadakseni heilastella, mutta olisi epäreilua odottaa allergikon tulevan toimeen vaivansa kanssa lemmikkitaloudessa tai olettaa, että eläintenvihaajaa ei koiran läsnäolo haittaisi.

Allergikolla on oikeus haluta, ettei lemmikkejä ole. Samoin eläintenvihaajalla. Minulla on oikeus haluta asustella edelleen lemmikin kanssa. Meressä on paljon kaloja, eivät ne kaikki ole allergikkoja tai vihaa eläimiä.

• Näin

Samaa mieltä. Mielestäni jotain kertoo myös naisesta, jos on valmis luistamaan lemmikin hoitamisesta ja jopa luopumaan siitä miehen takia.
        Se tarkoittaa, että miehestäkin todennäköisesti voi luopua, kun tulee parempi mies vastaan. Kyvyttömyys sitoutua.
        Tätä ei voi ymmärtää ihmiset joilla ei koskan ole ollut vaikkapa koiraa tai kissaa,
        sitä ei voi ymmärtää kuinka se eläin tulee tärkeäksi.
        Nainen joka alkaa laiminlyödä sitä lemmikkiään miehen tullessa elämään, on todennäköisesti ihminen joka käy kuin tuuliviiri asiasta seuraavaan, eikä osaa ottaa huomioon toisen tai omia tunteita, omaa liikaa miellyttämisen halua, on läheisriippuvainen ja pelkää torjutuksi tulemista mikäli säilyttää oman elämänsä.
        Tällaisen naisen kanssa ei pysty loppupeleissä mieskään elämään, vaan tulee kohdelluksi koiran tavalla eli huonosti.

• oma kuva

Minä näen asian näin että allergia on täysin eri asia kuin "ei pidä eläimistä / vihaa eläimiä". Ensimmäinen ei ole minusta perustavaa laatua oleva puute. Minulla on lemmikkejä mutta jos yhteen muuttaminen tulisi joskus ajankohtaiseksi, olisin niistä valmis luopumaan. Sitä ennen,, Jos ei voida olla meillä niin voidaan olla teillä.
      Jos mies vain vihaan eläimiä tai ei vain pidä niistä niin minulle se kertoo ihmisestä jo sen verran että parisuhde ei kiinnosta. Jos mies VAATII jo tapailuvaiheessa valitsemaan lemmikin ja itsensä välillä jomman kumman syyn takia, se on minusta merkki vakavasta luonnevammasta.

• Sellaista se on

Olen tehnyt itselleni tästä patin.
      Eli joko on syytä oppia tykkäämään koirista tai olla ilman naista.
      Toistaiseksi yksinolo voittaa chiuahuan paskan lattialla.
      Ei voi auttaa se on omasta asennoitumisesta kiinni yleensä koira korvaa miehelle tai naiselle lapsen ja seurustelu kumppanin.

Itse lopetin elukkani kun aloin seurustelemaan aikanaan.
      Minulla oli undulaatteja ja kyllä itketti taittaa niskat, mutta minkäs
      teet oli se sen arvostakin.

• en usko

Ja sitten sinä kokkasit niistä undulaateista poikaystävällisen päivällistä.

Ei vaan meinaan kuulosta oikein todelliselta... Ikinä mistään lintuallergiasta kuullut. Ja jos kyse oli lintuvihasta, niin millä tavalla ne hemmetin linnut haittaa mitenkään siellä häkissään?

Eikä ihmiset myöskään paskata koiriaan keskelle asuntoa. Oiskohan ne iltalääkkeet nyt ottamatta...?

• Ei tarvi uskoa
        en usko kirjoitti:

Ja sitten sinä kokkasit niistä undulaateista poikaystävällisen päivällistä.

Ei vaan meinaan kuulosta oikein todelliselta... Ikinä mistään lintuallergiasta kuullut. Ja jos kyse oli lintuvihasta, niin millä tavalla ne hemmetin linnut haittaa mitenkään siellä häkissään?

Eikä ihmiset myöskään paskata koiriaan keskelle asuntoa. Oiskohan ne iltalääkkeet nyt ottamatta...?

Aika sama miltä se kuullostaa. Ja ei en poikaystävälle, eikä muutenkaan ollut meidän perheessä miehillä asiaa keittiöön! Lue, mieti ja vastaa.Ja tässä järjästyksessä..

Tappaminen on helppoa ...varsinkin jos suhun luotetaan.
        Ex-muijalta oon ampunut 6 kissaa ja kaksi koiraa.
        Koirat oli todella mukava homma, koska vihasin niitä.
        Homamn pointti oli siinä että patruuna maksoi 74 snt kun lopetus lääkärillä olis ollut 90 €. Ehkä julmuudestasi huolimatta ymmärrät että undulaatit ja kissat ei oikein sovi yhteen?

• en usko
        Ei tarvi uskoa kirjoitti:

Aika sama miltä se kuullostaa. Ja ei en poikaystävälle, eikä muutenkaan ollut meidän perheessä miehillä asiaa keittiöön! Lue, mieti ja vastaa.Ja tässä järjästyksessä..

Tappaminen on helppoa ...varsinkin jos suhun luotetaan.
        Ex-muijalta oon ampunut 6 kissaa ja kaksi koiraa.
        Koirat oli todella mukava homma, koska vihasin niitä.
        Homamn pointti oli siinä että patruuna maksoi 74 snt kun lopetus lääkärillä olis ollut 90 €. Ehkä julmuudestasi huolimatta ymmärrät että undulaatit ja kissat ei oikein sovi yhteen?

Olisit sitten sanonut että menit kimppaan kissanaisen kanssa. Jos kirjoittelee liian arvoituksellisia, tottakai lukijalle tulee ihmetys.

Olisi ne linnut voinut varmaan myydäkin. Tai antaa pois ilmaiseksi. Mutta jos on asennoitunut sillä tavalla että eläin on pelkkä esine jonka voi heittää pois, tai jopa nauttii tappamisesta, niin eipä kai sitä sitten voi antaa kellekään toiselle ihmiselle mahdollisuutta rakastaa sitä eläintä mitä itse ei enää asuntoonsa halua.

Kummallisen kiire ihmisillä myös on rynnätä yhteen asumaan kun ei muka sen verran ollut aikaa että olisi rauhassa etsitty uutta kotia linnuille.

Säästäähän noilla itse suoritetuilla tapoilla tietysti pitkän pennin eläinlääkärikuluja jos on ihan pakko lopettaa. Hyvistä syistä, eikä mistä sattuu tappohinkusyistä.

• lifemocker

jos naisella on eläimiä niin eihän hänen elämäänsä sitten sellainen mies sovi joka niistä ei pidä

• "korvikkeista"

Näin miehenä täytyy sanoa aloittajalle, että et kai oikeasti luule, että nainen noin vain dumppaa lemmikkinsä jonkun miehen takia? On ne lemmikit paljon muuta, kuin vain joku korvike.

• eläintenystävä

Itselleni eläimet eivät koskaan ole olleet korvikkeita millekään. Eläinrakkaita joko ollaan tai ei olla. Onnekseni olenkin aina tapaillut miehiä, jotka myös pitävät eläimistä, eikä aloittajan kirjoittamaa ongelmaa ole koskaan ollut.

Aloittaja ei selkeäsi tunnu tajuavan, miksi ihmiset pitävät lemmikeitä. Suosittelenkin hänelle, että laittaa jo ilmoitukseen, ettei halua eläimiä omistavia naisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1914
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1660
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1266
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      53
      1145
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      893
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      852
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe