Psykiatrinen osasto

ahdistunuttyttö

Haluaisin mennä ihan omatahtoisesti osastolle.. mutta kun aloin laskeskella kuinka paljon kuukauden olo tulisi tuolla maksamaan niin en nyt sitten tiedä. Kuka maksaa tuolla olon, maksaisiko sossu? vai joutuuko itse kustantamaan siellä olon?

74

654

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokenut.

Hullujen huoneella olo on sairasta, henkilökunta on täysin mielivaltasta, psykiatri antaa pahimmassa tapauksessa sulle hullun leiman eli skitsofrenia diagnoosin, sairas halu.

• ahdistunuttyttö

oon jo kerran ollut psykiatrisella osastolla ja ei oo mitään hullun papereita.. sillonki palvelu oli tosi hyvää. En kysyny minkälaista siellä osastolla on vaan sitä maksanko itse vai auttaako sossu, jos haluat kommentoida minkälaista olo siellä on, niin voisitko ystävällisesti kommenttisi pois? :)

• ahdistunuttyttö

siis jättää pois...

• tsemiä

Viimeksi aikuisosastolla ollessani siellä oli sosiaalityöntekijä, jonka kanssa selvittelin kaikkia toimeentuloasioita sekä Kelan tukia. Voithan yrittää selvittää tuota sossusta itsekin, mutta kyllä mä aika varma olen, että sossu maksaa.

• Ei ilmaista

Jos nyt jotain tuloja on, niin pitäishän se vuorokausimaksu ens maksaa, kunnes sitte tulee raja vastaan ja sossu osallistuu maksuihin. Mutta ei psykiatriset sairaalat ole ilmaisia kenellekään. Ei edes pakkohoidossa, tiedän kun itse olin. Normaalisti sairaalavuorokausi on siinä 36 e:n paikkeilla, riippuu sairaanhoitopiiristä. Mulle ainakin tuli ihan pyytämättä sosiaalityöntekijä puhumaan, kun ei päästetty ihan heti osastolta pois.

• ahdistunuttyttö

mulla on vaan toimeentulotuki.. ei mitään muuta... joten sossun on pakko auttaa kuluissa, mutta voi olla etten tarvia koko osasto jaksoa mutta en tiedä vielä..

• Saanen kysyä että miksi edes haluat osastolle?

• ahdistunuttyttö

tottakai saa, mulla on ollu masennusta kohta 3 vuotta ja samoin ahistusta, mutta oon pärjänny ilman lääkkeitä ja 19.6 perjantaina mun ahistus paheni aika lailla.. jouduin käydä lääkärillä joka määräs mulle diapameja ja jos ei ahistus katoo niin mun pitää mennä taas käymään lääkärin luona.. mun piti pe aamuna lähtee kreikkaan mut alko ahistaa niin paljo etten pystyny lähtee mihinkää..

• Minkälaisissa tilanteissa tulee ahdistusta? On hyvä kun olet pärjännyt ilman lääkkeitä koska niihin on tarkoitus jäädä koukkuun ja ne voivat jopa pahentaa ahdistustasi. Se harmittaa kun joutuu jättämään ulkomaan matkan väliin kun ei pysty lähtee sinne

• sairasta.

Mieluummin käyttäsin lääkkeitä, kun lähtisin skitsofreniataloon, en tietenkään neuroleptejä vaan hävittäsin ne..

• ahdistunuttyttö

se ahdistus tulee millon missäki, n.3 vuotta sitte ahdistuskohtauksia tuli mm. koulussa, kotona, äitin luona, millo missäki.. sitte tuli pari ihan ok kuukautta ei ahistanu hirveesti ja mieliki oli ihan ok mut sit syksyllä taas 2011 alko ne hirveet ahistuskohtaukset.. niitä tuli lähes koko ajan.. ja sillon mun oli pakko käyä puhumas joka viikko.. ja sitte ne taas harveni ja nyt tänä vuonna joskus maaliskuusta tuli taas kauheet ahistuskohtaukset.. en pystyny ees koulussa olla tai tehä tehtäviä ja päätimpä sitte pistää jarrut pohjaan ja lopettaa koulun ja en oikeestaan kadu sitä päätöstä.. mut siis joku tietty biisi, tai sana tai muisto saattaa laukasta sen kohtauksen mutta sitku on päässy puhumaa jonku kanssa ja alkanu kuunnella rauhallista musaa niin se ahistus on loppunu, mutta nytpä ei loppunukkaa koitin keskittyä iha muihi juttuihi mut silti ahisti... en oo koskaan oikeestaan halunnu syödä lääkkeitä, mut nyt oli jo ihan pakko ottaa vastaan diapam resepti.. olo on nyt jo aika paljon parempi ja tiie häntä vaikka en tarviais koko osasto jaksoa kun oon saanu nää pillerit popsittua naamariin.. ja nyt en tarvia enää ku puolikkaan pillerin päivää kohden..

• taitavat olla traumaperäisiä tai liittyä jotenkin sosiaaliseen pelkoon?

• Ja on hyvä että yrittää pysyä erossa pillereistä niistä kun loppujen lopuksi ei ole kuin haittaa pitkällä tähtäimellä

• ahdistunuttyttö

tää on joo traumaperästä, nyt mun on pakko napsia naamariin noita diapameja, ei oikeen muu auta.. ja oloki on parantunu, tosin nyt jouduin vetästä vielä toisen puolikkaan mutta eiköhän tää tästä.. ja jos ei niin sit meen takas lääkäriin

• Ehkä tämä on oudosti sanottu mutta pitää vaan yrittää kohdata ne menneisyyden haamut ja päästä sinuiksi traumojensa kanssa niin toivon mukaan ahdistuskin menee siinä samassa

• autaja

Kuleppa ahdistuttyttö mee vaan osastolle ja puhu sairalan sossutädille kyllä maksaa paitsi vantalla 14vuorokautta sossu maksaa en tiedä kuka lopun
        mutta katsotaan olen selvittämässä hallintooikeudessa
        autan pulaan joutuneita

• ahdistunuttyttö

asiat on käyty läpi tosi monta kertaa, ja ahistus ei oo kadonnu mihinkään.. se on kai tullu jäädäkseen.. tän 3 vuoden aikana asioita on käyty läpi toosi tosi monta kertaa käyn koko ajan puhumassa noista asioista ja ei se ahistus mihinkää katoo..

• Sitten se taitaa olla silleen että ajttelet noita asioita ja se aiheuttaa sen ahdistuksen eli ajatukset pitää ohjata johonkin mukavampaan olkoon se vaikka tulevaisuus tai jokin muu vaikka oletkin tuota jo yrittänyt mutta se on ainoa asia mitä voi tehdä jos ei halua lääkkeitä käyttää mikä on hyvä
        Niin ja tehdä jotain sellaista jonka aikana ajatukset katoaa tiedä sitten mitä se tekeminen sitten on

• ahdistunuttyttö

koitan olla ajattelematta, koitan tehdä päivisin vaikka mitä etten muistelis vanhoja mutta nyt syön ainaki tuon diapam kuurin loppuun tai pitäskö sanoa, syön diapam pillereitä vaan jos tarviin niitä.. muuten en vedä nappeja naamariin ja mie en oikeesti huvikseni nappeja naamarii viskaa täytyy oikeesti olla tosi paska homma et niitä syön, vaikka pää kainalossa :D

• Lääkkeet on niille joilla on fyysisiä kipuja juuri niinkuin totesit pää kainalossa tai jalka:)

• tietäjä 1242

Totta on, että bentsot ei mikään kestävä ratkaisu tohon ole, mutta kannattaa sitten sitä samaa kriittisyyttä kuin lääkärin vastaanotolla myös harrastaa kun kuuntelee näitä Suomi24:n kahvipöytäpsykologeja.

Pikaisesti kuulostaa siltä, että jos ahdistuskohtaukset liittyvät aina määrättyihin tilanteisiin, hyväksi olisi altistusterapia ja jos kohtaukset tulevat tilanteesta riippumatta, vaikka kognitiivinen psykoterapia.

Lääkehoitoa kuitenkin suosittelisin, ja todennäköisesti eniten apua olisi säännöllisen bentsonkäytön sijaan SSRI-hoidosta kunnon annoksella. Yleisesti hyvin siedetty lääkkeen aloitukseen liittyvien haittavaikutusten jälkeen, alkuun voi olla pahoinvointia ym. Terapia mahdollisesti lisänä tähän. Nykyään vaan karu tosiasia on, että terapiaan pääsy voi olla vaikeaa määrätyillä paikkakunnilla ja lääkkeitä on saatavilla kaikkialla helpolla.

• En yritä olla mikään psykolgi vaan kannustaa toista yrittämään selättää tuo vaiva ilman lääkkeitä

• ahdistunuttyttö

mie en mielelläni lääkkeitä syö, erosin perjantai aamuna ja sen takia oon ollu hieman mieli maassa mutta tiien että tää menee ohi, mutta ahistus ei mee ohi, nää ahistuskohtaukset tulee tosi harvoin ja ne menee kyllä ohi aikanaan mutta en ymmärrä tätä ahdistusta.. koitan altistaa itteäni aina vähän kerrallaan niille asioille ja kun alkaa tuntua pahalta niin lopetan sen siihen.. se on auttanut asiaa aika paljon..

• Pidä tuo periaate ettet sorru lääkkeisiin huomaat että tulee parempi fiilis kun selätät tuon ahdistuksen ilman niitä ja viellä kun tulee tuo ero niin se kyllä pahentaa fiilistä tilapäisesti mutta se menee tosiaankin ohi
        Kannattaa ehkä yrittää lopettaa nuo altistusjutut koska se palauttaa sinut vaan niihin huonoihin muistoihin joista pitää päästä eroon

• ahdistunuttyttö

no mun on vähän pakko altistaa itteeni... ei oikeen muu auta.. ei viitti oikee selibaatis elää lopun elämää.. jotenki musta tuntuu et kaikki asiat levii taas käsiin :D en saa ees vuokra-asuntoo mistään päin.. :D

• Kyllä asiolla on tapana palata raiteilleen joskus
        Ja etkö pysty palaamaan kotiin siksiaikaa kunnes löydät sen asunnon?

• ahdistunuttyttö

oon tällä hetkellä äitin luona, ja äiti on kreikassa.. että oon täällä niin kauan ku pystyn olemaa... enköhän löydä asunnonki jossain vaiheessa jostain..

• Hyvä kun ajattelet positiivisesti:)
        Eikä kannata kiirehtiä sen kanssa

• ahdistunuttyttö

pakkohan tässä on hieman aatella positiivisesti, pari päivää/ pari viikkoo eteenpäin niin en murehi enää mun exää.. vois kai kohta mennä nukkumaan ku alkaa olla aika väsyny olo.. :D

• Miehiä tulee ja miehiä menee ei kannata lannistua sen takia pidä tuo asenne:)

• ahdistunuttyttö

tai voi siinä mennä puol vuottakin.. mutta aikaa tartteen että voin unohtaa sen, mun sydän on kyllä joo murtunu, mut mitäs siitä.. pitäs keksii jotai tekemistä etten murehi menneitä koko ajan.. oon nyt 2 päivää pärjänny ilman lääkkeitä ja taas on aika ahistava fiilis mut en tiie miks.. kai se tästä...

• Mutta tuo lääke uutinenhan on hyvä :)
        Kyllä se sydänkin paranee ajan kanssa elämä on kokeiluja täynnä ennen kuin se oikea löytyy

• ahdistunuttyttö

hyvää huomenta vaan xD ei löydy asuntoo.. ei oo miestä, sydän suruja.. menee taas loistavasti :D

• Huomenta
        Asunnon hankinta tuskin nyt tuossa tilanteessa on ykkösasia kun on jo katto pään päällä

• Nainen bipolla

Älä ota kauhean vakavasti noita "juhan" kommentteja. Kukaan muu ei tiedä sun ahdistuksen astetta ja vaikutusta kuin sä itse ja mieluummin ottaa lääkkeen kuin ajautuu vielä pahempaan ahdistukseen. Joskus kun ahdistus valtaa mielen, niin sitä voi epätoivoissaan tehdä vaikka mitä. Sillon kannattaa ihan omalla päällä miettiä, onko lääkkeistä kokonaan kieltäytyminen se ainoa oikea suhtautumistapa asiaan. Mut itse sen päätät.

• Ihmiset sortuvat liian helposti lääkkeisiin koska näkevät ne helppona ratkaisuna ongelmiinsa ja tottakai aloittaja kuuntelee omaa päätään nämä minun kommentit ovat tarkoitus olla vaan kannustavia

• ahdistunuttyttö

mä aion sanoo sen kohta irti, en pysty enää ees käymään siellä.. mitä järkee on pitää asuntoo jossa ei voi ees olla paria minuuttia pidempää? ja mä haluun muuttaa täältä hevon vittuu, asun keskellä ei mitään mistä ei ees pääse mihinkää.. mua ahistaa olla täällä, itseasiassa kysyin jo tänää yhtä asuntoo mut en oo saanu vastausta vielä...

• ahdistunuttyttö

Nainen bipolla: mut on toi juha oikeesti oikeessa siinä et lääkkeitä ei kannata kauheesti syödä, koska niihin jää koukkuun.. ite oon pystyny olla 2 päivää ilman niitä lääkkeitä.. mut voi olla et joudun silti ottamaa niit pillereitä.. niinku oon sanonu, en syö huvikseni pillereitä et mul täytyy olla pää suurinpiirtein kainalossa ennenku alan syödä lääkkeitä

• ahsistunuttyttö

mielenkiintone video.. mutta en osaa enkkua niin hyvi että tajuaisin mitä noi puhuu, ja en saa tohon suomenkielistä tekstitystäkään.. mutta nykysin syödään iha liikaa lääkkeitä kaikkeen.. päätäsärkee samantie otetaa lääkkeitä, vatsaa koskee lääkkeitä, kuukautiskivut ja lääkkeitä.. lähes kaikkeen syödään lääkkeitä.. ja mun isä ottaa lääkkeet ja alkoholin sekasin.. ite en noin tee koska oon absolutisti, otan lääkkeitä vaan sillon jos on pakko.. muuten en kyllä niihin koske

• Absolutistikin viellä:)
        Eli tossa videos on et monilla se lääkkeiden käyttö menee yli ja ne kuolee niiden takia
        Ja muutenkin niillä lääkkeillä saa vaan tilapäisen hyvän olon tunteen ja ne maksaa

• ahdistunuttyttö

niin, no toi on totta.. joo, olen unelma tyttöystävä ;) :DD jos ei oteta huomioon mun masennusta ja ahdistuneisuushäiriötä :D

• Varmasti olet;)
        (Oikeesti)

• ahdistunuttyttö
        juha260 kirjoitti:

Varmasti olet;)
        (Oikeesti)

oon ollu jo monta päivää ilman diapameja.. mikä ihana tunne ku ei enää ahista!! :D

• ahdistunuttyttö kirjoitti:

oon ollu jo monta päivää ilman diapameja.. mikä ihana tunne ku ei enää ahista!! :D

Ja teit sen ilman lääkkeitä:) Hyvä

• ahdistunuttyttö

ilman ja ilman parina ekana päivänä söin niitä diapameja, mut sit ei enää tarvinnu..

• Eli suurimman osan ajasta ilman:)

• ahdistunuttyttö

kauampa sitä hyvää oloo kestiki.. kaikki on taas niin päin helvetiä ku asiat voi vaan olla...

• Ajattelet taas jotain huonoa tai muuta

• ahdistunuttyttö
        juha260 kirjoitti:

Ajattelet taas jotain huonoa tai muuta

Miten sen ottaa... mun exän takia mul on ihan kauhee olo.. se ei välittäny musta paskan vertaa.. halus vaan tehä mun elämästä helvetin.. ajattelen sitä tahtomattani lähes koko ajan...

Miten sen ottaa... mun exän takia mul on ihan kauhee olo.. se ei välittäny musta paskan vertaa.. halus vaan tehä mun elämästä helvetin.. ajattelen sitä tahtomattani lähes koko ajan...

Hän ei sitten ollut arvoisesi Unohda se löydät kyllä paremman

• ahdistunuttyttö
        juha260 kirjoitti:

Hän ei sitten ollut arvoisesi Unohda se löydät kyllä paremman

koko ajan koitan unohtaa sitä, mut se ei oo niin helppoo.. eiköhän tää taas tästä..

koko ajan koitan unohtaa sitä, mut se ei oo niin helppoo.. eiköhän tää taas tästä..

Kaikki unohtuu aikanaan:)

• ahdistunuttyttö
        juha260 kirjoitti:

Kaikki unohtuu aikanaan:)

niin kai, oltiin kuitenki suurinpiirtein vuos yhdessä.. kyllä siihen menee aikaa et unohtaa tollasen tyypin jota rakasti enemmän ku mitään muuta.. menin viikonloppuna kaverin luo espooseen ja eilen se jätti mut yksin isoon kauppakeskukseen.. ja sitä ei saa mun kanssa tehdä siis koskaan... sain sitte paniikkikohtauksen ulkopuolella... en koskaan pysty puhumaa jos mul on joku hätänä... menin sit ambulanssiin sisälle ja syke oli 110.. ja paineet (verenpaineet kai) 150 vai sanoko se 160... et semmonen reissu

niin kai, oltiin kuitenki suurinpiirtein vuos yhdessä.. kyllä siihen menee aikaa et unohtaa tollasen tyypin jota rakasti enemmän ku mitään muuta.. menin viikonloppuna kaverin luo espooseen ja eilen se jätti mut yksin isoon kauppakeskukseen.. ja sitä ei saa mun kanssa tehdä siis koskaan... sain sitte paniikkikohtauksen ulkopuolella... en koskaan pysty puhumaa jos mul on joku hätänä... menin sit ambulanssiin sisälle ja syke oli 110.. ja paineet (verenpaineet kai) 150 vai sanoko se 160... et semmonen reissu

Mutta hän ei selvästikkään rakastanut sinua eli unohda se. Valitettavasti kaverikin teki sinulle noin :(

Mutta pitää alkaa miettimään omaa parastaan eikä hengailla tuollaisten kaverien kanssa jotka ei välitä vaan kannattaa alkaa miettimään kuka on sellainen kaveri johon luottaa

• ahdistunuttyttö
        juha260 kirjoitti:

Mutta hän ei selvästikkään rakastanut sinua eli unohda se. Valitettavasti kaverikin teki sinulle noin :(

Mutta pitää alkaa miettimään omaa parastaan eikä hengailla tuollaisten kaverien kanssa jotka ei välitä vaan kannattaa alkaa miettimään kuka on sellainen kaveri johon luottaa

huomenna ois jo depressiohoitaja onneks.. pääsen puhumaa asioista jonku ihmisen kanssa.. ja muutenki pääsen tuomaa omia ajatuksia ilmi.. mahtaa kaveri ihmetellä muuten että miks mulle ei voi soittaa, tai pistää faceen tai skypeen viestiä mut antaa ihmetellä ^^ :DD no joo, noi diapamit ei enää teho ollenkaa, tuo pikemminki semmosen väsyneen olon.. rentouttava musiikkikaan ei enää auta.. opiskeluista ja työnteosta voin vaan haaveilla mut neki tuottaa vaan pahemman olon mikä mulla nyt on..

huomenna ois jo depressiohoitaja onneks.. pääsen puhumaa asioista jonku ihmisen kanssa.. ja muutenki pääsen tuomaa omia ajatuksia ilmi.. mahtaa kaveri ihmetellä muuten että miks mulle ei voi soittaa, tai pistää faceen tai skypeen viestiä mut antaa ihmetellä ^^ :DD no joo, noi diapamit ei enää teho ollenkaa, tuo pikemminki semmosen väsyneen olon.. rentouttava musiikkikaan ei enää auta.. opiskeluista ja työnteosta voin vaan haaveilla mut neki tuottaa vaan pahemman olon mikä mulla nyt on..

Diapamit roskiin vaan kyllä asiat järjestyy ajan kanssa:)

• ahdistunuttyttö
        juha260 kirjoitti:

Diapamit roskiin vaan kyllä asiat järjestyy ajan kanssa:)

ei nää mun asiat ihan niin yksinkertasia ole... haluun kuitenki pitää ne diapamit kaiken varalta lähellä jos tulee tarve ottaa puolikas.. en kuitenkaan niitä nyt oo ottanu taas pariin päivään paitsi la iltana oli pakko ottaa puolikas...

ei nää mun asiat ihan niin yksinkertasia ole... haluun kuitenki pitää ne diapamit kaiken varalta lähellä jos tulee tarve ottaa puolikas.. en kuitenkaan niitä nyt oo ottanu taas pariin päivään paitsi la iltana oli pakko ottaa puolikas...

Tuskin ne ovatkaan yksinkertaisia ja hyvä että otat niitä lääkkeitä edelleen vaan pakon edessä:)

• ahdistunuttyttö
        juha260 kirjoitti:

Tuskin ne ovatkaan yksinkertaisia ja hyvä että otat niitä lääkkeitä edelleen vaan pakon edessä:)

kävin tänään lääkärillä tän ahistuksen takia.. sen mielipide oli kyl tosi selvä "mina en myonna sinulle sairaslomaa vaan sina menet kuntouttavaan tyotoimintaan ja tyovoimakeskuksessa loydatte varmasti teille sopivan tyoharjoittelupaikan" hyvää palvelua.. seuraavaks koitan saada psykiatrin kautta saikkua...

kävin tänään lääkärillä tän ahistuksen takia.. sen mielipide oli kyl tosi selvä "mina en myonna sinulle sairaslomaa vaan sina menet kuntouttavaan tyotoimintaan ja tyovoimakeskuksessa loydatte varmasti teille sopivan tyoharjoittelupaikan" hyvää palvelua.. seuraavaks koitan saada psykiatrin kautta saikkua...

No lääkärit on yleensä vaan töissä eli heitä ei kiinnosta. Varmasti saat Psykiatrilta paremman mielipiteen:)

• ahdistunuttyttö
        juha260 kirjoitti:

No lääkärit on yleensä vaan töissä eli heitä ei kiinnosta. Varmasti saat Psykiatrilta paremman mielipiteen:)

tein muuten liukkaan lähön.. sitte se sano vielä "no sitten sina saat karenssin..
        no vittu aivan sama mutta sinne kuntouttavaan työtoimintaan mie en pysty menemää..vittu anna olla" otin kamppeeni, lähin ovesta ulos ja paiskasin sen oven kiinni niin että varmasti kuulu koko käytävällä ja sit meinasin kaataa jonku vitun kasvinki matkalla ulos :DD mun sisällä joku vaan huutaa että mun on pakko pistää tälle kaikelle stoppi ja olla hetki tekemättä yhtään mitään.. en tiedä miks, kai joku mun kehon varotus etten polttais itteäni taas loppuun..

tein muuten liukkaan lähön.. sitte se sano vielä "no sitten sina saat karenssin..
        no vittu aivan sama mutta sinne kuntouttavaan työtoimintaan mie en pysty menemää..vittu anna olla" otin kamppeeni, lähin ovesta ulos ja paiskasin sen oven kiinni niin että varmasti kuulu koko käytävällä ja sit meinasin kaataa jonku vitun kasvinki matkalla ulos :DD mun sisällä joku vaan huutaa että mun on pakko pistää tälle kaikelle stoppi ja olla hetki tekemättä yhtään mitään.. en tiedä miks, kai joku mun kehon varotus etten polttais itteäni taas loppuun..

Jos asut viellä siellä kotona niin silloin on hyvää aikaa rauhoittua ja meittiä asioita:)

• ahdistunuttyttö
        juha260 kirjoitti:

Jos asut viellä siellä kotona niin silloin on hyvää aikaa rauhoittua ja meittiä asioita:)

valitettavasti en asu enää kotona, ja tää saattaa oikeesti kuullostaa hölmölle mut oon mielummin työkyvyttömyyseläkkeellä ku menisin opiskelemaa tai töihin, mua oikeesti ahistaa ajatus töihin menosta... ei musta oo siihen rumbaan enää, vaikka saisin ahistuslääkkeet ni mitä se muuttais? ei tää ajatus mun päästä mihinkää katoo, asiat on niinku se on...

valitettavasti en asu enää kotona, ja tää saattaa oikeesti kuullostaa hölmölle mut oon mielummin työkyvyttömyyseläkkeellä ku menisin opiskelemaa tai töihin, mua oikeesti ahistaa ajatus töihin menosta... ei musta oo siihen rumbaan enää, vaikka saisin ahistuslääkkeet ni mitä se muuttais? ei tää ajatus mun päästä mihinkää katoo, asiat on niinku se on...

Tuo eläke ei kyllä kuulosta kovin järkevältä viellä tässä vaiheessa koska kun on töissä saa muuta ajateltavaa ja jos taas jäät eläkkeelle jo nyt niin mitä sitten miettisit ja tekisit?

• ahdistunuttyttö
        juha260 kirjoitti:

Tuo eläke ei kyllä kuulosta kovin järkevältä viellä tässä vaiheessa koska kun on töissä saa muuta ajateltavaa ja jos taas jäät eläkkeelle jo nyt niin mitä sitten miettisit ja tekisit?

keksin kuule miljoona parempaa tapaa viettää aikaa, ei musta oo töihin.. no kerro mikä susta ois sitte fiksua jos en pysty opiskelemaa, tekemää töitä tai menemään kuntouttavaan työtoimintaan, kerro mulle?

• ahdistunuttyttö
        ahdistunuttyttö kirjoitti:

keksin kuule miljoona parempaa tapaa viettää aikaa, ei musta oo töihin.. no kerro mikä susta ois sitte fiksua jos en pysty opiskelemaa, tekemää töitä tai menemään kuntouttavaan työtoimintaan, kerro mulle?

voisin vielä lisätä tähän, että oon ollu työkyvytön kohta 3 vuotta..

Jos kerran keksit miljoona parempaa tapaa viettää aikaa, niin se on hyvä. Ajattelin vaan ettet jää ihan tyhjän päälle sitten....

• ahdistunuttyttö
        juha260 kirjoitti:

Jos kerran keksit miljoona parempaa tapaa viettää aikaa, niin se on hyvä. Ajattelin vaan ettet jää ihan tyhjän päälle sitten....

3 vuotta työkyvyttömänä on aika pitkä aika... joka päivä mie oon tekemistä keksiny vaikka aika onki välillä käyny pitkäks.. en oo oikeesti pystyny ees ajattelemaa töihin menoa tai kouluun hakemista... mä haluun oikeesti katkasta tän noidankehän

• ahdistunuttyttö
        ahdistunuttyttö kirjoitti:

3 vuotta työkyvyttömänä on aika pitkä aika... joka päivä mie oon tekemistä keksiny vaikka aika onki välillä käyny pitkäks.. en oo oikeesti pystyny ees ajattelemaa töihin menoa tai kouluun hakemista... mä haluun oikeesti katkasta tän noidankehän

tiiän kyllä että ne ei mielellään kirjota näin nuoria eläkkeelle.. ja mun terapeuttikin sano tossa oisko ollu maanantaina aika osuvasti "jos kukaan ei kirjota siulle sairaslomaa, niin kuka sitte kirjottaa siulle ne eläkepaperit?" niin, ei kukaan... ja mie päätin että voin kyllä käydä siellä työvoimakokeilussa kerran mut vaan puhumassa tästä mun tilanteesta jospa hyö sitte uskois että ei musta oo töihin..

• tiipiie

Potilasmaksut menee niin, että on tietty määrä omavastuullisia hoitopäiviä, jotka laskutetaan ja loput hoitopäivistä on maksuttomia. Jos tulonasi on toimeentulotuki, sairaalamaksut hyväksytään hakemuksessa.

• pikakahvi85

Harkitse tarkkaan millaiseen henkiseen ja fyysiseen väkivaltakokemukseen olet valmis. Se kohdistuu sinuun ja muihin potilaisiin. Jos on heikossa kunnossa sen näkeminen ja kokeminen voi olla raskasta. Jos uskot että voit jättää tänään tappamatta itsesi , älä mene tänään sairaalaan.

esimerkkinä:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/6078004#comment-62874008

• ahdistunuttyttö

no, toinen vaihtoehto on se että jatkan depressiohoitajalla käyntiä ja jos tarve vaatii niin sitten terapiaan..

• c xb xbn

psykiatrisen osaston päivämaksu on yleensä puolet somaattisen puolen päivämaksusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      310
      7141
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2116
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1327
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1267
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1203
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1200
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1126
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1061
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      289
      1008
    Aihe