Montaa keskustelua täällä lukeneena, miksi te uskovat olette ateismi -palstalla todistamassa omaa uskoanne ja totuuttanne? Teille on varattu aika monta muuta paikkaa missä keskustella tälläkin palstalla (islam, jehovat, kristinusko jne.). Antakaa ateistien keskustella ateismista ja keskusteltaa te "omienne" parissa jumalasta ja uskosta. Luulisi jumalan rankaisevan teitä, kun olette näin kiinnostuneita ateismista.
Miksi?
25
185
Vastaukset
Minusta on mukavaa, että täällä on muös uskovia. Dialogi on tärkeätä, tiedä vaikka aina meistä jokunen alkaisi ymmärtää toinen toistemme tapaa ajatella. Ja voihan sitä ajatella, että tämä on sivistyksen ruohonjuuritason eturintama :)
- samaa mieltä olen
Olet oikeassa iksu!
Juuri näin sen pitää toimiakkin. Jos palsta halutaan säilyttää vian sisäpiirin omana jutustelukerhona, silloin oltava jatkuva valvonta, viestit pitää sensuroida ennen julkaisua ym. Tämä palsta on avoin vapaaseen milipiteiden vaihtoon. usein toivoisi vain asiallisuutta. - cfghjiko
samaa mieltä olen kirjoitti:
Olet oikeassa iksu!
Juuri näin sen pitää toimiakkin. Jos palsta halutaan säilyttää vian sisäpiirin omana jutustelukerhona, silloin oltava jatkuva valvonta, viestit pitää sensuroida ennen julkaisua ym. Tämä palsta on avoin vapaaseen milipiteiden vaihtoon. usein toivoisi vain asiallisuutta.Näyttää olevan avoin myös suoranaisille törkeyksille. Tämä pysyy täällä kuin paska junttilan tuvan seinällä. Lienee jonkun ylläpidon hörhön kirjoittama, koska ei poisteta.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11624948
Niinkuin itsekkin sanoit, palstan nimi on "ateismi". Se ei tarkoita sanaa "ateisteille".
Palstan tarkoitus on keskustella kaikesta ateismiin liittyvästä, oli sitten uskovainen tai ei.- A the ist
Ateismissa itsessään nyt ei oikeastaan ole paljoa keskustelemista. Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että täällä on uskovaisiakin. Tosin nämä raamatunlauseita ja videokokoelmia spammaavat hurlumhei-julistajat ovat lähinnä ärsyttäviä, eivätkä juurikaan kykene keskustelemaan mistään. Moiset kun saisi jotenkin pois tai edes noudattamaan jonkinlaisiakaan yleisesti hyväksyttyjä sääntöjä, netikettiä niin paikka paranisi paljon. Tietenkin voidaan ajatella että em. julistajat toimivat varoittavina esimerkkeinä, mikä onkin ainoa kuviteltavissa oleva funktio moisille.
Ateismi (ja kreationismi) -palstan suola ja viihdyke ovat nimenomaan uskonsoturit.
- A the ist
Totta.. Ei pidä unohtaa uskovien viihdearvoa. Joidenkin tapauksessa se on melko mittava :)
- Uskovaiset täällä
On eri asia keskustella ateismista kuin jatkaa vuosituhansia ajan jatkunutta sortoa ja painostusta (kristin)uskovaisten taholta. Keskustella aiheesta, ei todistaa omaa uskoaan ja totuutta. Tällä dialogilla, jota täällä käydään, ei saada aikaan yhteisymmärrystä. Uskovat ovat pelkästään ateismia vastaan ja ainoana pyrkimyksenä on todistaa ateismi vääräksi. Missä on uskovaisten, niin paljon mainostettu, suvaitsevaisuus?
Suvaitaan vaan. Hyvä että hihhuleilla on jotain tekemistä Tempausta odotellessa. Muuten ne norkoilisi kadulla ja häiritsisi ohikulkijoita tyrkyttämällä traktaattejaan tai huutelemalla muslimien perään.
- miksi te sitten?
Ja minusta kun näyttää, että tämä palsta on hiljenemässä ja monet ateistit ovat siirtyneet uskovaisten palstoilla: Helluntailaiset, Kirkko kuulolla jne. väittelemään, häiriköimään ja julistamaan ateimiaan. No miksipä ei: nämähän ovat kaikille avoimia? No miksi sitten meidän pitäisi nyhjöttää ja ottaa loskaanne äpällemme.
Joten vuoroin kyläillään.- A the ist
Perin kristillisiä ovat nuo sanavalintasi. Olen siitä huolimatta kuitenkin samaa mieltä, mutta jätä ensi kerralla tuo halvahko suunsoitto pois. Se on hiukan lapsellista. Eikä taida jumalasikaan moisesta pitää.
Suomi24 ei ole korvamerkinnyt ainuttakaan palstaansa vain sen otsikkoon positiivismielisesti suuntautuville. Eriävät mielipiteet ovat sallittuja.
- Uskovaiset täällä
Alkuperäinen viestini olikin tarkoitettu juuri näillä palstoilla roikkuville hihhuleille, jotka julistavat mm., että "ateistit ovat yksinkertaisia", "ateistien elämä ei jatku kuoleman jälkeen", "koeteltkaa uskoanne" ja jumalaan uskominen ja raamattu ovat ainoita oikeita oppeja. Jos keskustelu ateismipalstalla on tällä tasolla, niin ei ateismista tosiaan löydy paljoa keskusteltavaa. Edelleen, sorto ja painostus on eri asia kuin asiallinen, eriävämielinenkin keskustelu aiheesta. Suvaitsevaisuus on myös sitä, että antaa ateistien pitää mielipiteensä ja ajatuksensa ilman, että yritetään käännyttää (kristin)uskoon.
No keskustellaan ateismista!
Millaista toivoa ateismi on antanut elämääsi?
Miten tulla ateistiksi?
Mikä on ateismin sanoma?
Saako ateismista jotain lohdutusta?
Tekeekö ateismi vapaaksi?
Onko ateismi auttanut päihteistä eroon ihmisiä?
Onko ateisteilla joku lämmin henkisiä kokoontumispaikkoja, missä voi jakaa ilot ja surut ja voi olla vapaasti oma itsensä?
Tekeekö ateismi onnelliseksi?
Miten ateisti antaa toivoa tai lohtua kuolevalle läheiselleen?
Viimeinen kysymys
Voiko ateismista edes keskustella?- Uskovaiset täällä
aselon kirjoitti:
Miten tulla ateistiksi?
Mikä on ateismin sanoma?
Onko ateisteilla joku lämmin henkisiä kokoontumispaikkoja, missä voi jakaa ilot ja surut ja voi olla vapaasti oma itsensä?
Viimeinen kysymys
Voiko ateismista edes keskustella?Olipas sinulla jo puolueellinen asenne keskustelun aloitukseen, mutta lyhyesti keskustelua/vastauksia kysymyksiisi.
"No keskustellaan ateismista!
Ateismi ei anna toivoa, koska se tarkoittaa minulle uskonnottomuutta. Mutta kysymykseesi lähinnä voisi vastata, että se antaa toivoa, että voi itse vaikuttaa elämänsä suuntaan ja kulkuun ja tehdä elämästään juuri sellaisen kuin haluaa.
Miten tulla ateistiksi?
Ateistiksi ei välttämättä tulla. Olen jo lapsesta saakka pitänyt jumalaa samanlaisena kuin esim. joulupukki tai muut satuolennot. Tämä ei tarkoita etten usko mihinkään näkymättömään, mutta jumala on minulle samalla viivalla näiden kanssa, yhtä tarua.
Mikä on ateismin sanoma?
Jokaiselle ateismin sanoma voi olla erilainen. Minulle uskonnot edustavat lähinnä ihmisten hallitsemista ja sortamista, ateismi uskonnottomuutta ja vapautta.
Ei ateismista tarvitse saada lohdutusta.
Tekee minut ainakin erittäin vapaaksi!
Ei varmasti sen enempää tai vähempää kuin uskonnotkaan. Ei uskonnolla tai ateismilla ole mitään tekemistä päihteiden kanssa. Ihmiset niitä käyttävät.
Ei tarvitse, kun on oma perhe ja ystävät, jonka parissa jakaa ilot, surut ja olla vapaasti oma itsensä.
Erittäin!
Ei tarvitse antaa toivoa tai lohtua. Jokainen vastaa omasta onnestaan ja olemisestaan. Pitää uskaltaa elää itse, eikä uskonnon/jumalan avulla.
Viimeinen kysymys
Voiko ateismista edes keskustella?"
VOI ja vaikka kuinka. - -s-
aselon kirjoitti:
Miten tulla ateistiksi?
Mikä on ateismin sanoma?
Viimeinen kysymys
Voiko ateismista edes keskustella?Millaista toivoa ateismi on antanut elämääsi?
-En tiedä voiko tätä kutsua toivoksi, mutta on ollut hyvä huomata, että valtaosa sukulaisista ja tuttavapiiristä on ihan täysipäisiä, normaaleja ihmisiä, eivätkä minkäänsortin uskovaisfanaatikkoja.
Miten tulla ateistiksi?
-En tiedä, olen ollut ateisti ikäni. Syntymällä? Tulemalla järkiinsä? Nuo tulevat vaihtoehdoista päällimmäisenä mieleen.
Mikä on ateismin sanoma?
-Vaikkapa: Free your mind and your ass will follow.
-Tavallaan tekee, ainakin teistisistä uskonnoista vapaaksi. Se on jo paljon.
-Tavallaan. Uskonnothan ovat oopiumia kansalle.
-On. Puuttumatta omituiseen lauseenrakenteluusi, ateisti voi kokoontua toisten samanlaisten tai vaikkapa ei-ateistien kanssa ihan minne parhaaksi näkee. Jopa paikkoihin, joita ei pidetä yllä verovaroilla tai kymmenyksillä. Eikä tarvitse edes palvoa ketään.
-Onhan sekin mahdollista. Varsinkin jos pääsee sen myötä eroon jonkun fanaatikkolahkon tms vaikutuspiiristä.
-Jokainen ateisti kaiketi omalla tavallaan. Mikään ismi moisessa tilanteessa ei taida olla avuksi. Kuolevaa ei ole sopivaa kiusata julistamalla hänelle omaa ajatusmaailmaansa.
Voiko ateismista edes keskustella?
-Näköjään voi. Nyt voitkin antaa tulla niitä videoita ja raamatunlauseita. Lupaan jättää ne huomiotta kuten tähänkin asti. - miss ei kirj.
aselon kirjoitti:
Miten tulla ateistiksi?
Mikä on ateismin sanoma?
Viimeinen kysymys
Voiko ateismista edes keskustella?Hyviä kysymyksiä joihin vastaan mielelläni.
"Millaista toivoa ateismi on antanut elämääsi?"
Ajattelen positiivisesti, aina ei onnistu mutta silti.
Miten tulla ateistiksi?
En ole koskaan uskonut jumaliin. Kai ne jotka ovay uskoneet ovat alkaneet tajuamaan jotain ja ajattelemaan ihan itse. Olettaisin että se ei ole ollut helppoa.
Mikä on ateismin sanoma?
Onko sellaista? En ole ainakaan kuullut joten en tiedä.
Ei ateismi sinänsä anna lohtua, mutta ateisti saa lohtua ihmisiltä, luonnosta, musiikista, kuka nyt mistäkin.
No sitä se tekee kyllä. :)
On paljon ihmisiä jotka ovat päässeet eroon päihteistä ilman jumalia. Jotkut tulevat uskoon ja sitä kautta pääsevät eroon. Ei siinä mitään, vaarattomampi vaihtoehto jeesushuume on kuitenkin, kunhan elää ihmisiksi.
Kaikki ei hengelliset kokoontumiset jossa voi olla vapaasti oma itsensä.
Tällä hetkellä minä olen onnellinen.
Olemalla läsnä ja kuuntelemalla ja kuolevan toiveita kuunnellen.
Tietysti voi. - miss ei kirj.
miss ei kirj. kirjoitti:
Hyviä kysymyksiä joihin vastaan mielelläni.
"Millaista toivoa ateismi on antanut elämääsi?"
Ajattelen positiivisesti, aina ei onnistu mutta silti.
Miten tulla ateistiksi?
En ole koskaan uskonut jumaliin. Kai ne jotka ovay uskoneet ovat alkaneet tajuamaan jotain ja ajattelemaan ihan itse. Olettaisin että se ei ole ollut helppoa.
Mikä on ateismin sanoma?
Onko sellaista? En ole ainakaan kuullut joten en tiedä.
Ei ateismi sinänsä anna lohtua, mutta ateisti saa lohtua ihmisiltä, luonnosta, musiikista, kuka nyt mistäkin.
No sitä se tekee kyllä. :)
On paljon ihmisiä jotka ovat päässeet eroon päihteistä ilman jumalia. Jotkut tulevat uskoon ja sitä kautta pääsevät eroon. Ei siinä mitään, vaarattomampi vaihtoehto jeesushuume on kuitenkin, kunhan elää ihmisiksi.
Kaikki ei hengelliset kokoontumiset jossa voi olla vapaasti oma itsensä.
Tällä hetkellä minä olen onnellinen.
Olemalla läsnä ja kuuntelemalla ja kuolevan toiveita kuunnellen.
Tietysti voi.Ja huom.
Nämä ovat vain minun ajatuksiani, eikä niitä ole kiveen hakattu eikä niitä löydy ateistien raamatusta koska sellaista ei ole. Joku toinen voi ajatella toisella tavalla.
- DD-DD
Samasta syystä kuin skeptikot räyhäävät UFO-palstalla.
- -s-
Pikaisella vilkaisulla näyttää kyllä siltä, että pahimmat räyhääjät ja nimittelijät ovat kyllä kallellaan extraterrestiaalimmalle puolelle.
- Atte von Ateisti
Parasta liene olisi jos ateismipalstalla keskusteltaisiin vain ateismista, ei sanaakaan jumalasta, uskonnosta ja uskiksista puhumattakaan kirkosta.
Jo vuonna 1948 Hertta Kuusinen sanoi että oikeaa demokratiaa on se että saa äänestää vain meidän puoluetta.
Mukaillen Herttaa: ainoaa suvaitsevaisuutta on se että ei suvaitse uskiksia.
Suvaitsevaisuuden voikin sitten jokainen itse määritellä kunhan se on ateistinen. - 1213
Minun nähdäkseni ateistit erittäin usein puhuvat täälä uskovista ja Jumalasta. On mielestäni hyvä, jos myös toinen näkökulma tulee esiin vvaikka ehkä sinua häiritseee, jos kaikki ei ole samaa mieltä ja hymistele keskenään ateismin erinomaisuudesta.
Syyhän on hyvin yksinkertainen, täällä puhutaan paljon uskonnosta ja uskovaisista, Se taas vetää paikalle asianosaisia. Eihän tässä sen kummallisempaa ole. Uskovaiset tulevat kertomaan oman näkemyksensä uskosta, jota elävät joka päivä todeksi. Ei tämän pitäisi keltään olla pois tai häiritä, kunhan se tapahtuu asiallisessa ja kunnioitavassa sävyssä :)
- bigger bang
Paras palsta bongata umpijääriä uskovaisia on tämä. Ikävä ettei islamin tai muun uskoisia paljoa näy, menee ateisim vs. kristinusko jaaritteluksi.
Täällä olis pelastettavia sieluja kokeiltavaksi. ;) - K.R.S.
Tyhjäpäiset julistajat ja trollit saisivat pysyä poissa, heillä ei ole aikomustakaan keskustella mistään.
Parempi että uskovaiset tulevat tänne pilkattavaksi, kuin että pitäisi vaivautua uskovaispalstoille heitä pilkkaamaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1222613Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2262252Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j611603Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1841461- 561340
Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä751086Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa681086- 361021
Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi39972- 52924