Mikä on tärkein sekä rakkain huonekalusi ja mistä

koivupöytä

hankit sen? Onko sillä tunnearvoa?

16

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyöstix

Kyllä se on tää arvokas niskatyyny...hyväksyttänee huonekaluksi?

• Kyöstix

Se on ostettu oikeen kiertävältä myyntiedustajalta.

• Tärkein on ehkä kierrätyspuusta valmistettu sohvapöytä. Olen jollain tavalla kiintynyt siihen.

Hankin sen puusepältä suoraan ja sillä on siinä mielessä tunnearvoa, että se oli ensimmäisiä huonekaluja, joita hankin eron jälkeen. Pikkuhiljaa kämppä täyttyi omin käsin kannetuista ja kootuista huonekaluista, sillä oli jonkinlainen symbolinen merkitys... Uuden elämän rakentaminen pala palalta, huonekalu huonekalulta.

• koivupöytä

Mahtaaa olla painava siirtää?

• koivupöytä kirjoitti:

Mahtaaa olla painava siirtää?

On joo :)

Ei se ihan mahdottomia paina, mutta jytyä puuta kuitenkin eikä meinaa oikein saada kunnollista otetta. Juuri viikko sitten siirsin sitä pois maton päältä kun vein maton ulos tuulettumaan ja jouduin hivuttamaan yksi kulma kerrallaan. Turhauttavaa.

• koivupöytä
        oasis79 kirjoitti:

On joo :)

Ei se ihan mahdottomia paina, mutta jytyä puuta kuitenkin eikä meinaa oikein saada kunnollista otetta. Juuri viikko sitten siirsin sitä pois maton päältä kun vein maton ulos tuulettumaan ja jouduin hivuttamaan yksi kulma kerrallaan. Turhauttavaa.

Tuli mieleen kun on tullut siirrettyä täyspuista vanhaa astiakaappia. Hiki tuli ja tuskaista. Ei meinaan turhan usein viitti siirrellä

• koivupöytä kirjoitti:

Tuli mieleen kun on tullut siirrettyä täyspuista vanhaa astiakaappia. Hiki tuli ja tuskaista. Ei meinaan turhan usein viitti siirrellä

Ei tosiaan viitsi usein siirrellä. Mä fuskaan niin pitkään kuin omatunto antaa myöden. Nostelen vain maton kulmat ja imuroin alta. Laiskimus olen... :)

• Miksi te

erositte?

• Miksi te kirjoitti:

erositte?

Liian pitkä tarina, ei jaksa.

• Baarijakkara, kaupasta, ei tunnearvoa

• varakas mies

Biljardipöytä

• ei jenkkiä

Joustinpatjasänky 120 cm leveä ja tunnearvoa on.

• Ei kyllä mikään huonekalu sisällä tunnearvoa. Katselen tässä ympärilleni ja elottomia esineitä kaikki. Sydämeni ehkä kovettui kiveksi esineisiin nähden kun riekaleiksi muuttunut lempinalleni riistettiin multa n. 5-vuotiaana :o

• Nyt juhlimme

senkin edestä; isoisän vanha senkki täyttää 150 vuotta.

• määmy

Laiskanlinna, mun ikioma lukupleisi

• ....

Eipä juuri ole tunnearvoa huonekaluilla tai muillakaan tavaroilla. Vesisänky on huonekaluista ehkä tärkein, koska sen ansiosta minäkin saan nauttia kunnon yöunista ja säryttömistä heräämisistä. Monta vuotta oli perinteinen sänky, joko sälepohjalla ja vaahtomuovi- tai joustinpatjalla ja aina oli särkyjä aamulla herättyä.

Ehkä sen kaikista huonekaluista hävittäisin ihan viimeisenä juuri tuon terveysvaikutuksen vuoksi. Kaikki muu on korvattavissa helpommin ja saa mun puolesta vaikka kadota. Materiaalia se vaan on. Muistot ja tunnearvo on mun päässä, niin kauan kun elän. Varsinaisesti en tarvi mitään esineitä muistojen vuoksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      34
      1962
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      165
      1900
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      385
      1797
    4. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      216
      1248
    5. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      92
      1123
    6. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      34
      970
    7. Oletko ollut *ittupää

Siinäpä se kysymys eli oletko ollut *ittupää hänelle? Miksi?
      Ikävä
      95
      775
    8. Kiantama oy

Tämän päivän uutiset.....https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012036470.html.
      Suomussalmi
      15
      698
    9. Haluaisin nähdä ja tavata sinut mies

Vielä tässä elämässä.
      Ikävä
      32
      684
    10. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      47
      675
    Aihe