Olen lakannut uskomasta jumalaan. Tämä on ihana ja vapauttava tunne. Enää minun ei tarvitse yrittää elää tuonpuoleisen toivossa vaan saan elää tätä hetkeä. Olisipa joku jo aikaisemin ravistanut minut pois uskosta. Parasta on se, ettei tarvitse yrittää uskoa todeksi mitään sellaista, joka jo lähtökohtaisesti tuntuu uskomattomalta.
Voisiko tätä uskonnottomuuden ilosanomaa julistaa jossain vai tulkitaanko se heti uskon rauhan rkkomiseksi ja sen vuoksi saisin rikossyytteen.
Mieleni tekisi jakaa "Ole uskonnoton" lappuja esim joulukirkon ovella.
Uskonnottomuuden ihana vapaus
62
364
Vastaukset
- sen kuns menet
Se olisikin jos ateismi ryhtyiso levittämään "sanomaansa". Siinä voisi olla ideaa mutta se johtaisi todennäköisesti kansalaisten harmistumiseen. Vaikka mistä sitä tietäisi.
- Uskottakoon tai ei
Ehkäpä ongelmasi oli siinä, että uskomisen sijasta "yritit uskoa".
Siinä käy vähän samalla tavoin kuin hauskanpidon kanssa. Jos bileissä on sellainen fiilis, että täytyy kovasti "yrittää pitää hauskaa", niin eihän siitä mitään tule. Mutta sitten kun lopetat yrittämisen ja otat homman rennommin, niin homma alkaa heti toimia paremmin.- mitäteetvapaudella
Aloittaja, mitä aiot nyt tehdä toisin kuin teistinä eläessäsi?
Nythän sinua eivät sinun oman katsomuksesi mukaan sido mitkään muut moraalivelvoitteet kuin oma tahtosi. Olet hyvä lähimmäisiäsi kohtaan aina, kun tahdot ja haluat sitä.
Ja jokainen haluaa mitä haluaa. Pekka-Eric Auvinen halusi ampua ihmisiä ja ylisti uskonnottomuuden ihanuutta, kun ymmärsi, että mahdollisen esteen tekonsa toteuttamiselle muodosti vain hänen oma mielensä. Ja kun sen esteen oli raivannut tieltään, niin.... - taas se **** Auvinen
mitäteetvapaudella kirjoitti:
Nythän sinua eivät sinun oman katsomuksesi mukaan sido mitkään muut moraalivelvoitteet kuin oma tahtosi. Olet hyvä lähimmäisiäsi kohtaan aina, kun tahdot ja haluat sitä.
Ja jokainen haluaa mitä haluaa. Pekka-Eric Auvinen halusi ampua ihmisiä ja ylisti uskonnottomuuden ihanuutta, kun ymmärsi, että mahdollisen esteen tekonsa toteuttamiselle muodosti vain hänen oma mielensä. Ja kun sen esteen oli raivannut tieltään, niin....Auvinen oli tyypillinen ateisti.
Ja naulapommin koulubussissa räjäyttävä muslimiterroristi on tyypillinen teisti.
Eiku hetkinen... Menikös tää nyt ihan oikein? - Uskomaton
taas se **** Auvinen kirjoitti:
Auvinen oli tyypillinen ateisti.
Ja naulapommin koulubussissa räjäyttävä muslimiterroristi on tyypillinen teisti.
Eiku hetkinen... Menikös tää nyt ihan oikein?Sisäinen mielenrauhani on nyt vakaa ja tasapainoinen ja tunnen rakastavani omaa ja läheisteni elämää enemmän kuin ennen. Nyt elämällä on se tarkoitus, mikä muillakin eliöillö on, elämän jatkaminen.
Mistä ihmeestä tuon Auvisen tähän keksitte. En siitä provosoidu.
Eikö teitä uskovia oikeasti koskaan häiritse uskontoihin liittyvät järjettömyydet? - Uskomaton
Juuri niin, olen lakannut yrittämästä ja olen kokenut sisäisen vapautuksen ja rauhan. Retoorisesti juuri sen saman, minkä moni uskova todistaa saaneensa kokiessaan yhteyden jumalaan. Tunnen itse asiassa salaisesti kuuluvani uskonnottomien yhteisöön, vaikka mihinkään sellaiseen en kuulukaan. Tämä uskonnottomuuteni on oma asiani, mutta koen, että varmasti on monia muitakin, jotka ovat jossain elämänsä vaiheessa vapautuneet uskonnon käsittämättämättömyyksistä.
- palaja sinä
Uskomaton kirjoitti:
Sisäinen mielenrauhani on nyt vakaa ja tasapainoinen ja tunnen rakastavani omaa ja läheisteni elämää enemmän kuin ennen. Nyt elämällä on se tarkoitus, mikä muillakin eliöillö on, elämän jatkaminen.
Eikö teitä uskovia oikeasti koskaan häiritse uskontoihin liittyvät järjettömyydet?Ei uskovainen usko uskontoon vaan Herraan Jeesukseen Kristukseen.
Ei sinulla todennäköisesti elävää uskoa ole koskaan ollutkaan.
Raamattu kertoo ihmisen järjettömyydestä.
Sinä siten et ole vapaa synnin kuoleman ja perkeleen vallasta, olet Jumalan vihan alla.
Eikö tämä kuulostakkin pahalta, mutta valitettavasti näin täytyy olla.
Palaja takaisin kun vielä on mahdollista. - hissa
Uskomaton kirjoitti:
Sisäinen mielenrauhani on nyt vakaa ja tasapainoinen ja tunnen rakastavani omaa ja läheisteni elämää enemmän kuin ennen. Nyt elämällä on se tarkoitus, mikä muillakin eliöillö on, elämän jatkaminen.
Eikö teitä uskovia oikeasti koskaan häiritse uskontoihin liittyvät järjettömyydet?Kyllähän se totta on että valtauskonnot ovat vain politiikan välineitä ja hellerius on bisnestä ja houruilua kaatamisineen ja mongerruskielillä puhumisineen jollaisista Raamattu ei puhu mitään.
Jos noista pääsee irti niin hyvähän se vain on. Minäkin erosin kirkosta, mutta sitten luin kuitenkin varmuuden vuoksi Raamatun lävitse, ja nyt olen sitä mieltä että sen täytyy olla Jumalan sanaa sillä se on aivan liian viisas kirja ollakseen ihmisen sanaa. - Apo-Calypso
palaja sinä kirjoitti:
Ei uskovainen usko uskontoon vaan Herraan Jeesukseen Kristukseen.
Sinä siten et ole vapaa synnin kuoleman ja perkeleen vallasta, olet Jumalan vihan alla.
Palaja takaisin kun vielä on mahdollista.Pidä partapellesi sekä läpimätä ja kupansyömä "uskosi".
- Apo-Calypso
hissa kirjoitti:
Kyllähän se totta on että valtauskonnot ovat vain politiikan välineitä ja hellerius on bisnestä ja houruilua kaatamisineen ja mongerruskielillä puhumisineen jollaisista Raamattu ei puhu mitään.
Jos noista pääsee irti niin hyvähän se vain on. Minäkin erosin kirkosta, mutta sitten luin kuitenkin varmuuden vuoksi Raamatun lävitse, ja nyt olen sitä mieltä että sen täytyy olla Jumalan sanaa sillä se on aivan liian viisas kirja ollakseen ihmisen sanaa.Vastenmielinen valehteleva vajakki kummittelemassa taas uudella nikillä.
(Jatkoa nikeille Pollliisi, viksumpi, korfu, corfu, jb007, jb, a., jyr.kop, jyr jne. jne.)
Pidä partapellesi sekä läpimätä ja kupansyömä "uskosi". - Venlafaxin?
Apo-Calypso kirjoitti:
Vastenmielinen valehteleva vajakki kummittelemassa taas uudella nikillä.
(Jatkoa nikeille Pollliisi, viksumpi, korfu, corfu, jb007, jb, a., jyr.kop, jyr jne. jne.)
Pidä partapellesi sekä läpimätä ja kupansyömä "uskosi".unohdit taas plussata
- muuten vain
Uskomaton kirjoitti:
Eikö teitä uskovia oikeasti koskaan häiritse uskontoihin liittyvät järjettömyydet?Mikä on taustasi? Oletko jonkun lahkon kasvatti?
- Kyllästynyt
mitäteetvapaudella kirjoitti:
Ja jokainen haluaa mitä haluaa. Pekka-Eric Auvinen halusi ampua ihmisiä ja ylisti uskonnottomuuden ihanuutta, kun ymmärsi, että mahdollisen esteen tekonsa toteuttamiselle muodosti vain hänen oma mielensä. Ja kun sen esteen oli raivannut tieltään, niin....Tuot pelottavalla tavalla esiin, miten sinun moraalisi toimii ja mitä mietit mielessäsi, jos vain voisit. Toivottavasti uskosi ei ikinä horju, jos se on tosiaan ainut, mikä sinut pitää seuraamasta esim. Auvisen jalanjälkiä!
- buubbi
palaja sinä kirjoitti:
Ei uskovainen usko uskontoon vaan Herraan Jeesukseen Kristukseen.
Palaja takaisin kun vielä on mahdollista.Synnit ja kadotokset ovat uskovaisten slangia, joku sisäpiirin juttu varmaan.
Ja Perkele ei kuulu kristinskoon ollenkaan, se on ukkosenjumala
- palaja sinä
Moi uskomaton
Niin moniaat luopuu uskostansa ja saavat sielulleen iankaikkisen vahingon.
Sinä sitten olet Jumalan vihan alla.
Ei sinua maallinen tuomioistuin tuomitse mutta kaikki joille ei Jumalan sana kelvannu joutuu vastaamaan teoistaan.
Toki sanan vastaanottaminen on vapaaehtoista, mutta ilman seuraamuksia ei voi jäädä.
Uskon todeksi eläminen ei ole muuta kuin sanan vastaanottamista, saarnassa ja ehtoollisessa, raamatussa.
Palaja takaisin jospa Herra on vielä armollinen.- Uskomaton
En totiseti halua palata entiseen. Minulla on sisäinen varmuus siitä, että mitään tuonpuoleista ei ole ja on vain tämä elämä. Rakastan elämää ja läheisiäni tässä ja nyt. Sen vuoksi en elä mitään sitten jos elämää. Lakkaa sinäkin uskomasta, uskonnottomuus totisesti tuo elämällesi tarkoituksen.
Palaja sinä, älä pelkää vaan rohkeasti elä nyt tarkoituksellista elämää. - palaja sinä
Uskomaton kirjoitti:
En totiseti halua palata entiseen. Minulla on sisäinen varmuus siitä, että mitään tuonpuoleista ei ole ja on vain tämä elämä. Rakastan elämää ja läheisiäni tässä ja nyt. Sen vuoksi en elä mitään sitten jos elämää. Lakkaa sinäkin uskomasta, uskonnottomuus totisesti tuo elämällesi tarkoituksen.
Palaja sinä, älä pelkää vaan rohkeasti elä nyt tarkoituksellista elämää.Uskomaton
Okei en enempää asiasta enää, mutta tahdon toivottaa sinulle hyvää jatkoa ja hyvää joulun aikaa läheistesi kanssa. t.MH - Uskomaton
palaja sinä kirjoitti:
Uskomaton
Okei en enempää asiasta enää, mutta tahdon toivottaa sinulle hyvää jatkoa ja hyvää joulun aikaa läheistesi kanssa. t.MHKiitos ja hyvää ja rauhallista Joulua sinullekin. Kiitos tästä keskustelutuokiosta. t. JK
- hissa
Uskomaton kirjoitti:
Kiitos ja hyvää ja rauhallista Joulua sinullekin. Kiitos tästä keskustelutuokiosta. t. JK
Jeesuksen synttäreitäkö ajattelit kuitenkin viettää, hehe.
Ja vieläpä pakanallisin menoin kuusineen ja tonttuineen, hehe.
Olette te ateistit ja uskikset outoa sakkia. - xmases
hissa kirjoitti:
Jeesuksen synttäreitäkö ajattelit kuitenkin viettää, hehe.
Ja vieläpä pakanallisin menoin kuusineen ja tonttuineen, hehe.
Olette te ateistit ja uskikset outoa sakkia.Mikä juhla joulu alunperin oli? Et kai yritä väittää, että jessen syntymäpäivä...
- mielestäni
"Toki sanan vastaanottaminen on vapaaehtoista, mutta ilman seuraamuksia ei voi jäädä."
Tämä e i ole vapaaehtoista vaan puhdasta kiristystä. - palaja sinä
Jos esim. olisin täysin varaton ja velkaa olisi vaikka 300000£ ja joku tarjoutuisi maksamaan velkani ilman takaisin maksua, niin enkö suostuisi?
Tai olisin tuomittu kuolemaan ja kuolemansellissä odottaisin päivää milloin tuomio toteutetaan ja eräänä päivänä sellin ovet avataan ja kuuluu sanat olet vapaa mene kotiisi, mutta en uskoisi vaan jäisin selliini istumaan, olisinko viisas?- Uskomaton
Palaja sinä, Sinut tuomitaan vain tässä elämässä, jos olet väärin tehnyt. Ei ole mitään tuonpuoleista eikä varsinkaan mitään vapahtajaa, pelastajaa. Lakkaa yrittämästä uskoa siihen, mihin et oikeasti kuitenkaan usko. Pahinta mitä itsellesi ja läheisillesi voit tehdä on se että johdatat heidät uskomaan sellaiseen, jota todellisuudessa ei ole. Älä johdata lähimmäistäsi harhaopin teille, vaan pysy totuudessa.
- joo-o
"Jos esim. olisin täysin varaton ja velkaa olisi vaikka 300000£ ja joku tarjoutuisi maksamaan velkani ilman takaisin maksua, niin enkö suostuisi?"
Tuo oli epärehellinen vertaus. Korjataanpa sitä, jotta se olisi totuudenmukaisempi:
"Jos esim. olisin täysin varaton ja velkaa olisi vaikka 300000£ ja joku maksaisi velkani pois ilman lupaani ja vaatisi sitten minulta vastapalvelusta tai minulle käy huonosti, niin enkö suostuisi?"
- wind --
Todellisuudessa uskoon kasvaneet tai sille polulle
heränneet eivät palaa entiseen minäänsä, jos sellainen on ollut.
Uskoa kyllä koetellaan, mutta jos siitä pitää luopua...
kyse ei ole varsinaisesti sydämen uskosta, vaan teoreettisesta
uskonnollisuudesta luopumisesta. Varsinaista heräämistä ei
ole tapahtunutkaan siinä mittakaavassa, kuin uskovat sen kokevat....
God has no religion ( Gandhi ) - 103
Jos on uskova, ei siitä kannata luopua, jos saa sitä hyötyä. Itse en usko oikeasti Jumalaan, mutta olen silti kirkon jäsen. Olen jopa enemmän kuin tapakristitty, minä aidosti pidän ja vaikutun uskonnollisista rituaaleista. En aiokaan erota kirkosta, vaan pidän sitä hintansa väärtinä henkisen manipulaation ja voimaannuttamisen välineenä.
Ateisteille suosittelen kirkon palvelusten käyttöä ja jopa Jumalaan turvaamista elämän vaikeina hetkinä. Korostan vielä, ettei Jumalaan tarvitse uskoa siitä hyötyäkseen.- 14+7
''Ateisteille suosittelen kirkon palvelusten käyttöä ja jopa Jumalaan turvaamista elämän vaikeina hetkinä.''
Miten Jumalaan turvataan uskomatta siihen? - Aada agnostikko
14+7 kirjoitti:
''Ateisteille suosittelen kirkon palvelusten käyttöä ja jopa Jumalaan turvaamista elämän vaikeina hetkinä.''
Miten Jumalaan turvataan uskomatta siihen?14 7,lle.Tuskin kaikille ateisteille olisi kirkon palveluista hyötyä.Mutta kyllä kirkossa on myös elämänviisautta, jota voi hyödyntää ja mahdollisuus löytää samanhenkistä seuraa.Silloinkun kristinusko pystyy luomaan hyvää yhteisöllisyyttä esim.todella moni työyhteisö jää mennen tullen toiseksi.Arvostan sellaista vähempiosaisten ja elämänvaikeuksissa kamppailevien hyväksymistä täysin joukkoon.Silloin myöskin kun auttaa muita tulee itse autetuksi.
Monesti mielenterveysasiakkaat sysätään vaan psykiatrian puolelle hoitoon, mutta esim. tässä on mielestäni kaikilla ihmisillä vastuu auttaa lähimmäistään ja eläytyä hänen tilanteeseensa.Kuinkahan monen "Auvisen"teot ovat jääneet tekemättä kun on löytynyt jokin porukka missä on voinut kohdata omat ongelmansa turvallisessa ilmapiirissä.Sellaisen yhteisöllisyyden rakantamiseen olisi mielestäni hyvä sekä ateistien että teistien pyrkiä. - 14+7
Aada agnostikko kirjoitti:
14 7,lle.Tuskin kaikille ateisteille olisi kirkon palveluista hyötyä.Mutta kyllä kirkossa on myös elämänviisautta, jota voi hyödyntää ja mahdollisuus löytää samanhenkistä seuraa.Silloinkun kristinusko pystyy luomaan hyvää yhteisöllisyyttä esim.todella moni työyhteisö jää mennen tullen toiseksi.Arvostan sellaista vähempiosaisten ja elämänvaikeuksissa kamppailevien hyväksymistä täysin joukkoon.Silloin myöskin kun auttaa muita tulee itse autetuksi.
Monesti mielenterveysasiakkaat sysätään vaan psykiatrian puolelle hoitoon, mutta esim. tässä on mielestäni kaikilla ihmisillä vastuu auttaa lähimmäistään ja eläytyä hänen tilanteeseensa.Kuinkahan monen "Auvisen"teot ovat jääneet tekemättä kun on löytynyt jokin porukka missä on voinut kohdata omat ongelmansa turvallisessa ilmapiirissä.Sellaisen yhteisöllisyyden rakantamiseen olisi mielestäni hyvä sekä ateistien että teistien pyrkiä.Ymmärrän kyllä, että ateisti voi turvata kirkkoon yhteisönä, mutta, miten Jumalaan turvataan uskomatta siihen?
- vastaus sinulle
Voit olla tällä hetkellä vapaa ja koet sitä tunnetasolla. Oletkohan koskaan sitten edes ollut uskossa sisällä. Jos on ollut uskossa, niin ei voi olla niin, että ei olisi kokenut koskaan mitään Jumalan toimintaa, läsnäoloa elmässään. Ihminen voi olla esim. uskovan perheen tai suvun puolesta kristillisissä tai uskonnollisissa kuvioissa mukana,mutta ei ole ollut uudestisyntynyt. On vain uskotellut pään ja opetuksen mukaan, mutta Sana ei ole tullut lihaksi ja tai eläväksi Pyhässä Hengessä.
Toinen mahdollisuus on myös, että olet ollut aidosti herätyksessä, Jumala on kutsunut puoleensa, mutta olet laittanut pakit Jumalan kutsulle. Silloin ihmisen henki, paatuu ja kuolee hengellisille asioille ja ihminen kokee: ei ole mitään Jumalaa tai hengellistä.
Näin ulkopuolisena, en tiedä, mitkä on sydämesi hengellinen tilanne tällä hetkellä. Ihmisellä on täysi oikeus sanoa totaalisesti ei Jumalalle ja elämälle hänen yhteydessään. Se on sinun oma valintasi. Jeesus ei koskaan pitänyt väkisin ketään yhteydessään. Hän soinoi jopa läheisimmille opetuslapsileen. Tahdotteko tekin mennä pois? Pietari vastasi, että minne me menisimme, sinulla Herra on iankaikkisen elämän sanat.
Olen olut hyvin kauan uskossa: konenut niin paljon Jumalan johdatusta, jopa yliluonnollista ja ole täysin vakuuttunut, että elämämme ei pääty fyysisen kuoleman hetkmellä.
Minusta ei voi tulla koskaan "rehellsitä" ateistia.- Aada agnostikko
Nim.Vastaus sinulle: tekstisi on hihhulin lapsellista, tietämätöntä, fundamentalismin täysin värittämää oppirakennelmaa.Aivosi ajattelevat mitä jokin uskonlahko on sinut aivopessyt ajattelemaan.
Kaltaistesi uskomukset ja edesottamukset saattavat kaiken muunkin kristinuskossa arveluttavaan valoon. - Vinoilija
Oikeasti nyt. Minä luin kaikki teidän uskovaisten viestit tästä ketjusta enkä nähnyt mitään muuta kuin manipulointi yrityksiä. Kukaan ei ollut onnellinen aloittajan puolesta tai rohkaissut häntä päättämään kohtalostaan/elämästään itse. Sen sijaan sitä perinteistä uhkailua Jumalan vihalla löytyi ja sitä miten aloittajan pitää muuttua ihmisenä, jotta "Jumala" välittää hänestä. Eli paljon lähimmäisenrakkautta löytyi.
Alussa myös kiisteltiin moraalista(yksi usk. lempi aiheista) ja minun täytyy ottaa kantaa:
""""Nythän sinua eivät sinun oman katsomuksesi mukaan sido mitkään muut moraalivelvoitteet kuin oma tahtosi. Olet hyvä lähimmäisiäsi kohtaan aina, kun tahdot ja haluat sitä."""
Mikäli kommentin kirjoittaja kokee että ilman uskontoa hänellä ei ole moraalia, niin hän voi puhua vain omasta itsestään, ei muista. Hän ei voi päättää muiden tunteista, koska muut eivät ole kopioita hänestä.
""""Eikö tämä kuulostakkin pahalta, mutta valitettavasti näin täytyy olla."""
Ja kuitenkin(oletettavasti sama kommentoija) hän seuraavassa kommentissaan sanoo "eikö kuulostakin pahalta" jolloin hän avoimesti näyttää ymmärtävän että hänen sanansa saavat pahaa oloa aikaan. Mikäli hän ei tietäisi moraalia oikean ja väärän takana , hän ei pystyisi kertomaan mikä tuntuu pahalta ja mikä ei. Toisaalta jos hän on alunperinkin moraaliton(omin sanoin), miten hän pystyy kertomaan että Jumala ei ole?
- palstaa seuraava
Nykyään on näitä tuulesta toiseen vireseen leijuvia ihmisiä. Yksi päättää luopua rehuista, leivästä ja alkaa karppaamaan: ja uusi antaa hetkeksi taivaallisen onnen ja vapauden. Toinen löytää pelastuksen mindfullnessista tai toinen muuttaa kaupungista maalle ja alkaa touhilla luomua.
Kuitenkin ennen pitkää sielun oivallus lässähtää ja paha olo hiipii sisimpää. Näin on myös kristinukson laita, jos todellista yhteyttä Jumalaan ei ole syntynyt.
Kun lukee ketjua tarkemmin, niin uskonnoton ei ole vielä koskaan löytänyt elämää Jeesuksessa Kristuksessa. Onneksi häne ei ole luopio tai paatunut.- Uskomaton
Palstaa seuraavalle, kasvoin lapsuuteni uskovaisessa kodissa ja olin aktiivi seurakuntanuori. Lapseni kasvatin samoin kristillisten arvojen mukaisesti ja opetin heille uskon jumalaan. Mielestäni olin tuolloin elävässä uskossa niinkuin sanonta kuuluu. Uskoon kuuluu kuitenkin niitä epäuskon ja lankeemuksen hetkiä. Nämä hetket ajan myötä lisääntyivät ja aloin vieraaantua Jeesuksesta. Samalla huomasin, ettei kristinusko ollutkaan elämässäni se kantava voima, joksi sitä luulin. Todellakin olen luopio enkä tunne mitään katumusta. Päin vastoin, nyt kun elämästäni on poistunut uskon kilvoittelu, huomaan olevani paljon tasapainoisempi ja parempi ihminen tässä elämässä. Kuolemaakaan en pelkää vaikka olen kuolemalle läheisiäni menettänyt. Nyt viiskymppisenä olen muuttanut käsityksiäni elämästä. Lapseni ovat jo aikuisia he saavat itse uskoa tai olla uskomatta, toki olen heille nykyiset ajatukseni heille avannut.
Kokemukseni pohjalta kannustan muitakin miettimään onko uskosi lainkaan tarpeellinen. Uskonnottoman ei tarvitse luopua mistään mukavista traditioista, siksi voin laulaa kirkossa hoosiannaa riemumielin ja viettää joulua. Moni tuttavani olettaa minun olevan edelleen uskossa vaikken olekaan. - M.H
Uskomaton kirjoitti:
Palstaa seuraavalle, kasvoin lapsuuteni uskovaisessa kodissa ja olin aktiivi seurakuntanuori. Lapseni kasvatin samoin kristillisten arvojen mukaisesti ja opetin heille uskon jumalaan. Mielestäni olin tuolloin elävässä uskossa niinkuin sanonta kuuluu. Uskoon kuuluu kuitenkin niitä epäuskon ja lankeemuksen hetkiä. Nämä hetket ajan myötä lisääntyivät ja aloin vieraaantua Jeesuksesta. Samalla huomasin, ettei kristinusko ollutkaan elämässäni se kantava voima, joksi sitä luulin. Todellakin olen luopio enkä tunne mitään katumusta. Päin vastoin, nyt kun elämästäni on poistunut uskon kilvoittelu, huomaan olevani paljon tasapainoisempi ja parempi ihminen tässä elämässä. Kuolemaakaan en pelkää vaikka olen kuolemalle läheisiäni menettänyt. Nyt viiskymppisenä olen muuttanut käsityksiäni elämästä. Lapseni ovat jo aikuisia he saavat itse uskoa tai olla uskomatta, toki olen heille nykyiset ajatukseni heille avannut.
Kokemukseni pohjalta kannustan muitakin miettimään onko uskosi lainkaan tarpeellinen. Uskonnottoman ei tarvitse luopua mistään mukavista traditioista, siksi voin laulaa kirkossa hoosiannaa riemumielin ja viettää joulua. Moni tuttavani olettaa minun olevan edelleen uskossa vaikken olekaan.minulla ei ole elämää jos en saa kuulla Jumalan sanaa päivittäin, se sana on niin merkillinen että sen kautta saa kaiken mitä ihminen tarvitsee säilyäkseen yhteydessä Herraan. usko on lahja, sen voi menettää jos sanan hylkää tietoisesti. en oikein osaa ilmaista itseäni paremmin, mutta että ilman sanan kuuloa joka on ollut päivittäistä mieleni menee levottomaksi ja heti kun kuulen sanaa niin syttyy kiitosta Jeesusta kohtaan. se sana on sitä elämän leipää minulle. on aikoja milloin sana ei maistu ja silloin syntielämä saa valtaa, mutta Pyhä Henki muistuttaa lempeästi ja ohjaa ja antaa voimaa palata sanan pariin. se on kuin vuoristorataa mutta Herrani ei ole minua jättänyt, on ollut uskollinen tähän päivään asti. sanassaan Hän lupaakin olla meidän kanssa maailman loppuun asti. kun pysymme hänessä hän pysyy meissä Hän on viinipuu ja me olemme oksat. oksa kuolee pian jos se irtoaa rungosta josta elämä virtaa oksaan.
t.MH - Apo-Calypso
M.H kirjoitti:
minulla ei ole elämää jos en saa kuulla Jumalan sanaa päivittäin, se sana on niin merkillinen että sen kautta saa kaiken mitä ihminen tarvitsee säilyäkseen yhteydessä Herraan. usko on lahja, sen voi menettää jos sanan hylkää tietoisesti. en oikein osaa ilmaista itseäni paremmin, mutta että ilman sanan kuuloa joka on ollut päivittäistä mieleni menee levottomaksi ja heti kun kuulen sanaa niin syttyy kiitosta Jeesusta kohtaan. se sana on sitä elämän leipää minulle. on aikoja milloin sana ei maistu ja silloin syntielämä saa valtaa, mutta Pyhä Henki muistuttaa lempeästi ja ohjaa ja antaa voimaa palata sanan pariin. se on kuin vuoristorataa mutta Herrani ei ole minua jättänyt, on ollut uskollinen tähän päivään asti. sanassaan Hän lupaakin olla meidän kanssa maailman loppuun asti. kun pysymme hänessä hän pysyy meissä Hän on viinipuu ja me olemme oksat. oksa kuolee pian jos se irtoaa rungosta josta elämä virtaa oksaan.
t.MHPidä partapellesi sekä läpimätä ja kupansyömä "uskosi".
- Aada agnostikko
Uskomaton kirjoitti:
Kokemukseni pohjalta kannustan muitakin miettimään onko uskosi lainkaan tarpeellinen. Uskonnottoman ei tarvitse luopua mistään mukavista traditioista, siksi voin laulaa kirkossa hoosiannaa riemumielin ja viettää joulua. Moni tuttavani olettaa minun olevan edelleen uskossa vaikken olekaan.Uskomaton:Kiva lukea kertomustasi.Itse olen vahvasta uskovaisuudesta vuosien, elämänkokemuksen, tiedon lisääntymisen ja monien keskustelujen jälkeen päätynyt kokonaan uskonnottomaksi.Tärkeintä minusta on olla rehellinen sille mitä aidosti sisimmässään kokee ja ympärillään näkee.Tosin aidosti koin myös uskovaisuuteni, mutta kun se elämäntapa oli niin kaukana todellisuudesta, että se oli pakko hylätä.
- palstaa seuraava
Uskomaton kirjoitti:
Kokemukseni pohjalta kannustan muitakin miettimään onko uskosi lainkaan tarpeellinen. Uskonnottoman ei tarvitse luopua mistään mukavista traditioista, siksi voin laulaa kirkossa hoosiannaa riemumielin ja viettää joulua. Moni tuttavani olettaa minun olevan edelleen uskossa vaikken olekaan.Jokainen vastaa itse elämästään ja kohtaa myös kerran kuoleman. Olen sataprosenttinen kristitty ja minuun ei jonkun luopuminen tekee mitään vaikutusta. Siis sinä mielessä, että alkaisin itse mettimään uskoakko vai ei.
Jos joku luopuu Jumalasta ja Jeesuksesta, nin se sen henkilön oma asia. Tottakai luopio voi kannustaa vakaumustaan siinä missä uskovainen uskonsa tärkeyttä.
Jos lankeaa ja jatkaa sillä teillä, niin voi paatua ja Raamatun mukaan tekee Pyhän Hengen pilkan. Silloin uskon menettää merkityksensä ja voi alkaa jopa vainoamaan ja vihaamaan uskonasioita... Itse ainakin toivon, että Herra sallisi vaikka ennenaiksen kuoleman kuin iankaikkisen eron Jumalasta ja taivaasta.
Liekö sinulle sitten niin käymässä. Se on kyllä hierveä kohtalo.
Tunnen erään ennen palavan uskovaisen. Hän alkoi elämään avoliitossa uskomattoman miehen kanssa. Nyt hän on täysin turta uskonasioille. Ja sanoo että on ihan yksi hailee miten elää. - 1+20
palstaa seuraava kirjoitti:
Jokainen vastaa itse elämästään ja kohtaa myös kerran kuoleman. Olen sataprosenttinen kristitty ja minuun ei jonkun luopuminen tekee mitään vaikutusta. Siis sinä mielessä, että alkaisin itse mettimään uskoakko vai ei.
Jos joku luopuu Jumalasta ja Jeesuksesta, nin se sen henkilön oma asia. Tottakai luopio voi kannustaa vakaumustaan siinä missä uskovainen uskonsa tärkeyttä.
Jos lankeaa ja jatkaa sillä teillä, niin voi paatua ja Raamatun mukaan tekee Pyhän Hengen pilkan. Silloin uskon menettää merkityksensä ja voi alkaa jopa vainoamaan ja vihaamaan uskonasioita... Itse ainakin toivon, että Herra sallisi vaikka ennenaiksen kuoleman kuin iankaikkisen eron Jumalasta ja taivaasta.
Tunnen erään ennen palavan uskovaisen. Hän alkoi elämään avoliitossa uskomattoman miehen kanssa. Nyt hän on täysin turta uskonasioille. Ja sanoo että on ihan yksi hailee miten elää.Oletko aina ollut yhtä sairas mieleltäsi?
- Uskomaton
Jokainen vastaa itse elämästään ja kohtaa myös kerran kuoleman. Olen sataprosenttinen kristitty ja minuun ei jonkun luopuminen tekee mitään vaikutusta. Siis sinä mielessä, että alkaisin itse mettimään uskoakko vai ei.
Tunnen erään ennen palavan uskovaisen. Hän alkoi elämään avoliitossa uskomattoman miehen kanssa. Nyt hän on täysin turta uskonasioille. Ja sanoo että on ihan yksi hailee miten elää.Kommentti palstaa seuraavalle:
"Itse ainakin toivon, että Herra sallisi vaikka ennenaiksen kuoleman kuin iankaikkisen eron Jumalasta ja taivaasta.
Liekö sinulle sitten niin käymässä. Se on kyllä hierveä kohtalo."
Vai toivot sinä minulle ennenaikaista kuolemaa. Ihan tieten tahtoenko toivot, että lapseni menettävät minut ennen aikojaan. Muistan lapsuudestani kun isäni oli kuollut ollessani 10-vuotias, eräs uskovainen pohdiskeli äidilleni, että tämä taisi olla Jumalan johdatusta tai rankaisu. 10-vuotiasta eivät lohduttaneet nuo sanat.
Minulla ei vielä ole lapsenlapsia, mutta pian saattaa syntyä, jos Jumala suo, niin kuin sanonta kuuluu.
Huomaatko sitä valtavaa ristiriitaa siinä, että toivot minulle ennenaikaista kuolemaa ja samanaikaisesti olen tärkeä läheisilleni ja sinä silti rohkenet toivoa kuolemaani. Maailma on muuten täynnä mielestäsi vääräuskoisia, jotka mielestäsi sietäisivät kuolla ennen aikojaan.
Lopuksi sinulle arvoitus, minkä käskyn merkitys Luhtherin mukaan on seuraava:
"Meidän tulee niin pelätä ja rakastaa Jumalaa, että emme aiheuta lähimmäisellemme mitään vahinkoa tai kärsimystä, vaan autamme ja tuemme häntä kaikissa elämän tarpeissa."
Ai niin, sinähän vain toivoit kuolemaa etkä ollut ketään tappamassa. Siinä se iso ero olikin. - palstaa seuraava
Uskomaton kirjoitti:
Kommentti palstaa seuraavalle:
"Itse ainakin toivon, että Herra sallisi vaikka ennenaiksen kuoleman kuin iankaikkisen eron Jumalasta ja taivaasta.
Liekö sinulle sitten niin käymässä. Se on kyllä hierveä kohtalo."
Vai toivot sinä minulle ennenaikaista kuolemaa. Ihan tieten tahtoenko toivot, että lapseni menettävät minut ennen aikojaan. Muistan lapsuudestani kun isäni oli kuollut ollessani 10-vuotias, eräs uskovainen pohdiskeli äidilleni, että tämä taisi olla Jumalan johdatusta tai rankaisu. 10-vuotiasta eivät lohduttaneet nuo sanat.
Minulla ei vielä ole lapsenlapsia, mutta pian saattaa syntyä, jos Jumala suo, niin kuin sanonta kuuluu.
Huomaatko sitä valtavaa ristiriitaa siinä, että toivot minulle ennenaikaista kuolemaa ja samanaikaisesti olen tärkeä läheisilleni ja sinä silti rohkenet toivoa kuolemaani. Maailma on muuten täynnä mielestäsi vääräuskoisia, jotka mielestäsi sietäisivät kuolla ennen aikojaan.
Lopuksi sinulle arvoitus, minkä käskyn merkitys Luhtherin mukaan on seuraava:
"Meidän tulee niin pelätä ja rakastaa Jumalaa, että emme aiheuta lähimmäisellemme mitään vahinkoa tai kärsimystä, vaan autamme ja tuemme häntä kaikissa elämän tarpeissa."
Ai niin, sinähän vain toivoit kuolemaa etkä ollut ketään tappamassa. Siinä se iso ero olikin.Onko sinun ymmäryksessä nyt jotain vikaa, kun et ponjaa, mitä toinen nimenomaan yrittää sanoa. Sanoin selvästi itsestäni, että kuolema ilman uskoa Jeesukseen ja Jumalaan on niin hirveä asia, että ennen lähtisin täältä vaikka ennen sitä aikaa, päivieni mittaa, jonka Luoja on minulle suonut. Olenkin joskus rukoillut, että Herra jos olen luopumassa sinusta ja menenemässä helvettiin, niin katkaise elämänlankani vaikka nyt kun olen uskossa.
Sinusta en ole puhunut yhtään mitään. Lue tuo edellinen kommenttini tarkemmin. - 1+20
Onko sinun ymmäryksessä nyt jotain vikaa, kun et ponjaa, mitä toinen nimenomaan yrittää sanoa. Sanoin selvästi itsestäni, että kuolema ilman uskoa Jeesukseen ja Jumalaan on niin hirveä asia, että ennen lähtisin täältä vaikka ennen sitä aikaa, päivieni mittaa, jonka Luoja on minulle suonut. Olenkin joskus rukoillut, että Herra jos olen luopumassa sinusta ja menenemässä helvettiin, niin katkaise elämänlankani vaikka nyt kun olen uskossa.
Sinusta en ole puhunut yhtään mitään. Lue tuo edellinen kommenttini tarkemmin.''Sinusta en ole puhunut yhtään mitään. Lue tuo edellinen kommenttini tarkemmin. ''
Lue itse oma kommenttisi tarkemmin.
Edellisestä viestistäsi:
''Liekö sinulle sitten niin käymässä.'' - Pekka-
Onko sinun ymmäryksessä nyt jotain vikaa, kun et ponjaa, mitä toinen nimenomaan yrittää sanoa. Sanoin selvästi itsestäni, että kuolema ilman uskoa Jeesukseen ja Jumalaan on niin hirveä asia, että ennen lähtisin täältä vaikka ennen sitä aikaa, päivieni mittaa, jonka Luoja on minulle suonut. Olenkin joskus rukoillut, että Herra jos olen luopumassa sinusta ja menenemässä helvettiin, niin katkaise elämänlankani vaikka nyt kun olen uskossa.
Sinusta en ole puhunut yhtään mitään. Lue tuo edellinen kommenttini tarkemmin."Sanoin selvästi itsestäni, että kuolema ilman uskoa Jeesukseen ja Jumalaan on niin hirveä asia, että ennen lähtisin täältä vaikka ennen sitä aikaa, päivieni mittaa, jonka Luoja on minulle suonut. Olenkin joskus rukoillut, että Herra jos olen luopumassa sinusta ja menenemässä helvettiin, niin katkaise elämänlankani vaikka nyt kun olen uskossa."
Juuri tämän kaltaiset ajatuksen kulut saivat aikaan noitien polttamiset ja kidutukset. Uskovien mielestä mikään maallinen kärsimys ei ole pahempi kuin se, että ikuisesti kärsii helvetissä.
Eiköhän olisi kuitenkin parempi antaa jokaisen itse päättää ja valita. On onni, että emme elä teokratiassa.
- 1213
Ihan mielenkiintoista sinänsä. Myös uskovat voivat julistaa olevansa vapaita, heitä ei enää johda maalliset mielihalut. Ja itse asiassa Raamattu sanoo jopa:
Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita.
Ensimmäinen kirje korinttilaisille 6:12
"Kaikki on luvallista", mutta ei kaikki ole hyödyksi; "kaikki on luvallista", mutta ei kaikki rakenna.
Ensimmäinen kirje korinttilaisille 10:23
Oikeastaan siis kaikki on sallittua, mutta kaikki ei ole hyväksi. Kaikilla teoilla on seuraukset, joskus kannattaa siis ehkä miettiä hiukan, haluaako ne seuraukset.- ei usko ei
Nämähän on vanhoja kirjeitä korinttolaisille, mitä ihmettä jotain menneitä asiota puidaan? On se mahtava asia kun Suomen laki riittää minullekkin, ei tarvi harrastaa uskontoja ja lahkojen omia säädettyjä lakeja. hirveintä on jehovien kiertely talosta taloon, vanhat ukot vie nuoria poikia kierroksille...tai naiset kulkee pää alhaalla miehensä perässä. Vuosikymmeniä olen seurannut uskontoja ja tiedettä....kyllä siinä menee fiktiot ja faktat sekaisin kun värkkää raamatun kanssa.
Onneksi ei ole ns. raamatun taivasta ja helvettiä, ne ovat aivan ihmisten keksimiä juttuja. - 1213
ei usko ei kirjoitti:
Nämähän on vanhoja kirjeitä korinttolaisille, mitä ihmettä jotain menneitä asiota puidaan? On se mahtava asia kun Suomen laki riittää minullekkin, ei tarvi harrastaa uskontoja ja lahkojen omia säädettyjä lakeja. hirveintä on jehovien kiertely talosta taloon, vanhat ukot vie nuoria poikia kierroksille...tai naiset kulkee pää alhaalla miehensä perässä. Vuosikymmeniä olen seurannut uskontoja ja tiedettä....kyllä siinä menee fiktiot ja faktat sekaisin kun värkkää raamatun kanssa.
Onneksi ei ole ns. raamatun taivasta ja helvettiä, ne ovat aivan ihmisten keksimiä juttuja."Onneksi ei ole ns. raamatun taivasta ja helvettiä, ne ovat aivan ihmisten keksimiä juttuja. "
Pystytkö todistamaan väitteesi? - hallitse ja hajoita
1213 kirjoitti:
"Onneksi ei ole ns. raamatun taivasta ja helvettiä, ne ovat aivan ihmisten keksimiä juttuja. "
Pystytkö todistamaan väitteesi?Ei ole kukaan tullu vielä taivaasta kertoon mitään, eikä sieltä helvetistä. Sitten kun eka tulee kertoon uutiset niin uskon. Ei ole hublet eikä muutkaan kaukoputket vielä tavoittanu taivaasta ihmisiä, eikä tästä toisestakaan porukasta ole havaintoa, nämä taivas ja helvetti perustuu uskomuksiin. Näillä uskon höpötyksillä oli helppo aikoinaan pitää kansa nöyränä ja hallinnassa, nykyään ei ole enään tarvis, voi unhoittaa uskot. Maapallon ikäkin on vanhempi kuin raamattu väittää, eikä siinä vielä kaikki...
hallitse ja hajoita kirjoitti:
Ei ole kukaan tullu vielä taivaasta kertoon mitään, eikä sieltä helvetistä. Sitten kun eka tulee kertoon uutiset niin uskon. Ei ole hublet eikä muutkaan kaukoputket vielä tavoittanu taivaasta ihmisiä, eikä tästä toisestakaan porukasta ole havaintoa, nämä taivas ja helvetti perustuu uskomuksiin. Näillä uskon höpötyksillä oli helppo aikoinaan pitää kansa nöyränä ja hallinnassa, nykyään ei ole enään tarvis, voi unhoittaa uskot. Maapallon ikäkin on vanhempi kuin raamattu väittää, eikä siinä vielä kaikki...
"Sitten kun eka tulee kertoon uutiset niin uskon."
Kannattaneeko, kyllä maailmaan tarinoita riittää.- korjattaaa
ertert kirjoitti:
"Sitten kun eka tulee kertoon uutiset niin uskon."
Kannattaneeko, kyllä maailmaan tarinoita riittää.Tarkennus, kun tulee tuttu edesmennyt pullisteleen, että on helvetin kovia bileitä, vois ainakin olla kiinnostavaa ;p
En todellakaan ala jonkun näkyihin, uniin tai harhoihin uskoon, joka tulee sanoo nähneensä jonkun edesmenneen. tämä ns. raamatun opus kertoo niin paljon ristiriitaisia asioita jo jeesuksesta, opetuslapsillakin eri näkemyksiä jeesuksesta, enkä alennu lukeen, tai kirjoittaan tänne enään niitä kohtia, kukin saa etsiä ajallaan kohdat...jos vähääkään kiinnostaa, kaikkia ei ole laitettu raamattuun mitkä ei sinne sovellu. Ihmisetkin uskoo jo tuhansia vuosia sitten kirjoitettuihin asioihin mitä silloin tapahtui, jotkin paavalin, korinttolaisten kirjeet ym...mitä niitä enää jauhetaan ja kerrotaan.
- se näkyy kaus
Uskomaton
"Olen lakannut uskomasta jumalaan"
Mutta nyt uskotkin ateismiin tosin sanoen sekin on uskomus ja on sama kuin esim:olisit jehivan todistaja.Mainitset näin itse.
"Mieleni tekisi jakaa "Ole uskonnoton" lappuja esim joulukirkon ovella"
Pi-ru sinua kulettaa kun halu on jakaa ja jakaa lehtisiä ovien edessä.
Sinä olet ollut väkisinkin jehovan todistaja koska veriin tuo on jäänyt,hel-vetti odottaa joka tapauksessa (kuolema).
Ei auta ateismi ja lappujen jako pelastumiseen.bububuhahahahaha
Et ole ollut elävässä uskossa vaan jehovan todistajana.
Karkuun et koskaan pääse se riivattu seuraa sinua läpi elämän.se näkyy kaus
>>>Et ole ollut elävässä uskossa vaan jehovan todistajana... bububuhahahahaha ...Karkuun et koskaan pääse se riivattu seuraa sinua läpi elämän.
- M.T
isä meidän joka olet taivaassa
pyhitetty olkoon sinun nimesi
tulkoon sinun valtakuntasi
tapahtukoon sinun tahtosi
myös maan päällä niinkuin taivaassa
anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme ja
anna meille meidän syntimme anteeksi
niin kuin mekin anteeksi annamme niille jotka ovat meitä vastaan rikkoneet
älä saata meitä kiusaukseen
vaan päästä meidät pahasta
sillä sinun on valtakunta voima ja kunnia
iankaikkisesti
aamen- Apo-Calypso
Pidä partapellesi sekä läpimätä ja kupansyömä "uskosi".
- M. mikä?
Isä meidän, joka olet pessyt tukkasi XZ:lla.
Pyhitetty olkoon sinun BMW:si.
Tulkoon sinun suosikkiohjelmasi Simpsonit.
Tapahtukoon sinun tahtosi
myös Marimekon toimistossa niin kuin Siwassa.
Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen Vaasan Ruispalamme, jonka makua ei voi vastustaa.
Ja anna meille meidän syntimme anteeksi soittamalla meille Nokia N95:llä, niin kuin mekin soitamme niille, jotka ovat meille soittaneet Nokia 6230i:llään.
Äläkä saata meitä kiusaukseen, sillä sinne löytää helposti myös uudella Toyotallamme (jossa on GPS- navigaattori ja yli 200 hp). Sillä sinun on HP, WSOY ja Kumho iänkaikkisesti. Juo juhlamokka ja aamen. - Nykyaikaa
M. mikä? kirjoitti:
Isä meidän, joka olet pessyt tukkasi XZ:lla.
Pyhitetty olkoon sinun BMW:si.
Tulkoon sinun suosikkiohjelmasi Simpsonit.
Tapahtukoon sinun tahtosi
myös Marimekon toimistossa niin kuin Siwassa.
Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen Vaasan Ruispalamme, jonka makua ei voi vastustaa.
Ja anna meille meidän syntimme anteeksi soittamalla meille Nokia N95:llä, niin kuin mekin soitamme niille, jotka ovat meille soittaneet Nokia 6230i:llään.
Äläkä saata meitä kiusaukseen, sillä sinne löytää helposti myös uudella Toyotallamme (jossa on GPS- navigaattori ja yli 200 hp). Sillä sinun on HP, WSOY ja Kumho iänkaikkisesti. Juo juhlamokka ja aamen.Toi oli hyvä, paljon todellisempi kuin jonku jumalan tai raamatun runo.
- Meidä isä lähtee nyt
Joku tehny runon vuosia sitten, on kyllä perempiakin nykyään, mutta kyllä menettelee. Kukahan hihhuli keksinyt sanan synti, jotenki turha sana, kuuluu vain uskovaisille, lähinnä käden nostajille vai ketä ne oli?
- jumalaton...
Oletkohan sinäkin m.t ihan täysillä käypä,tämä on ateismi palsta ei mikään runo tai liirun laarun palsta.
Uskovien palstat on ihan erikseen.
Neuvon ensi töiksesi sinut jehovan todistajien pariin,ehkäpä siitä lohkenee jotain jutun juurta näin alustavasti.
Ja tuota aloittamaasi värsyäsi tulet tarvitsemaan kovinkin hartaasti tuolla palstalla. - kysympä vain
Miten voi ihminen lakata uskomasta, jos on noinkin kauan uskonut. Koetko, että sinua on vedetty höplästä silloin kun uskoit. Miten se että olet uskossasi lankeillut, tekee tyhjäksi sen, johon ennen uskoit. Eikö se ole sinun heikkous ja eihän sen vuoksi Jumala lakkaa olemasta, jos olet langennut uskossasi.
Jos nyt toteat, että olet uskonut tuhjään, niin etkö koe itseäsi melko hölmöksi. Tuskin sinua kaikki atet ottavat kovin tosissaan.- mielikuvitustahanse
"eihän sen vuoksi Jumala lakkaa olemasta, jos olet langennut uskossasi."
No ei lakkaa kun ei mitään jumalia ole koskaan ollutkaan :)
Tässä pieni otos kreikkalaisista jumalista jotka ihminen on keksinyt ja jotka nyt ovat painuneet unholaan.
Acidalia, Aello, Aesculapius, Agathe, Agdistis, Ageleia, Aglauros, Agne, Agoraia, Agreia, Agreie, Agreiphontes, Agreus, Agrios, Agrotera, Aguieus, Aidoneus, Aigiokhos, Aigletes, Aigobolos, Ainia,Ainippe, Aithuia , Akesios, Akraia, Aktaios, Alalkomene, Alasiotas, Alcibie, Alcinoe, Alcippe, Alcis,Alea, Alexikakos, Aligena, Aliterios, Alkaia, Amaltheia, Ambidexter, Ambologera, Amynomene,Anaduomene, Anaea, Anax, Anaxilea, Androdameia,Andromache, Andromeda, Androphonos, Anosia, Antandre,Antania, Antheus, Anthroporraistes, Antianara, Antianeira, Antibrote, Antimache, Antimachos, Antiope,Antiopeia, Aoide, Apatouria, Aphneius, Aphrodite, Apollo, Apotropaios, Areia, Areia, Areion, Areopagite, Ares, Areto, Areximacha,Argus, Aridnus,Aristaios, Aristomache, Arkhegetes, Arktos, Arretos, Arsenothelys, Artemis, Asclepius, Asklepios, Aspheleios, Asteria, Astraeos , Athene, Auxites, Avaris, Axios, Axios Tauros,Bakcheios, Bakchos, Basileus, Basilis, Bassareus, Bauros, Boophis, Boreas , Botryophoros, Boukeros, Boulaia, Boulaios, Bremusa,Bromios, Byblis,Bythios, Caliope, Cedreatis, Celaneo, centaur, Cerberus, Charidotes, Charybdis, Chimera, Chloe, Chloris , Choreutes, Choroplekes, Chthonios, Clete, Clio, clotho,Clyemne, cockatrice, Crataeis, Custos, Cybebe, Cybele, Cyclops, Daphnaia, Daphnephoros, Deianeira, Deinomache, Delia, Delios, Delphic, Delphinios, Demeter, Dendrites, Derimacheia,Derinoe, Despoina, Dikerotes, Dimeter, Dimorphos, Dindymene, Dioktoros, Dionysos, Discordia, Dissotokos, Dithyrambos, Doris, Dryope,Echephyle,Echidna, Eiraphiotes, Ekstatophoros, Eleemon, Eleuthereus, Eleutherios, Ennosigaios, Enodia, Enodios, Enoplios, Enorches, Enualios, Eos , Epaine, Epidotes, Epikourios, Epipontia, Epitragidia, Epitumbidia, Erato, Ergane, Eribromios, Erigdoupos, Erinus, Eriobea, Eriounios, Eriphos, Eris, Eros,Euanthes, Euaster, Eubouleus, Euboulos, Euios, Eukhaitos, Eukleia, - Vaikea totuus
"Jos nyt toteat, että olet uskonut tuhjään, niin etkö koe itseäsi melko hölmöksi. Tuskin sinua kaikki atet ottavat kovin tosissaan. "
Aha. No nythän se tuli sieltä. Te ette poistu uskosta tai kyseenalaista Jumalaa koska pelkäätte että olette väärässä ja sinun maineesi menee siinä mukana. Eli olet liian ylpeä myöntämään että saatat olla väärässä ja pelkäät että ihmiset aidan toisella puolella vain ilkkuvat sinulle siitä. Minun isoäitini teki juuri sen virheen että ei koskaan myöntänyt asiaa, mutta vanhainkodissa vuoteenomana hän ohimennen epäsuorasti totesi että häntä oli huijattu, mutta ei sen syvällisemmin asiasta halunnut puhua. Elämä meni silmien ohi uskonnon mukana - samoin rahat. Surullista.
Minä en myöskään tiedä mitä tarkoitat tosissaan ottamisella, mutta olen itse iloinen että aloittaja on löytämässä uuden tien elämässään - mikä se sitten onkaan, niin hän päättää siitä nyt itse.
Jos aloittaja on onnellinen kun on luopunut uskosta jumalaan, ja kaikesta muustakin uskosta, ateismin ja kommunisminkin uskosta, niin onnittelen silloin voit elää
uskomatonta elämää, joka on todelle uskomatonta.- ovellako tavataan?
No ei kai sinua kukaan estä menemästä jakamaan noita lappuja. Sen kun menet jouluyönä tai aamuna kirkon ovelle töllistelmään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss875926Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa243537- 1602069
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2291991Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1741751Martinan bisnekset rajusti tappiolla
Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.2841503Voiko olla, onko se tosiaan niin että
Kumpikin rakastetaan toisiamme. Nyt pitää sukeltaa pakastimeen ❤️🥵571031- 671021
Metsa Man Extra kanava toimii hyvin
ja sieltä voipi kahta vanhoja vitejoita pahimpaan puutteeseen. Peukalot ylös.211000Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?
Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan. Itseäni hiukan kiusaa, kun saman talon asukkaat eivät vastaa tervehdykseen.109937