Valtaoja v. Enqvist

Tiedegallup

Kumpi on ärsyttävämpi? Itse äänestän Enqvistiä.

31

174

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syy moiseen?

Mikä kavereissa ärsyttää? Sekö, että et pääse kummankaan oppilaaksi, kun koulut eivät oikein sujuneet?

• s.fj

Luulen kyllä että 99% suomalaisista viis veisaa jostain Valtaojan tai Engvistin jutuista.
        Pitävät niitä korkeintaan höyrypäinä puolihulluina tiedemiehinä.

• hgffgdx
        s.fj kirjoitti:

Luulen kyllä että 99% suomalaisista viis veisaa jostain Valtaojan tai Engvistin jutuista.
        Pitävät niitä korkeintaan höyrypäinä puolihulluina tiedemiehinä.

Valtaoja taidettiin valita tunnetuimmaksi tiedemieheksii, tosin TV näkyvyyden perusteella lähinnä. Valtaojan kirjat ovar hyviä, joskaan eivät niinkään tiedekirjoja.
        Enqvistiä arvostetaan kaikissa tiedettä arvostavissa piireissä.

Kaltaisesi pahnanpohjimmaiset ovat vaan katkeria kaikille, jotka pärjäävät heitä paremmin, eli sinun tapauksessasi sille 99 %:lle kansasta.

• Eiköhän se riipu
        hgffgdx kirjoitti:

Valtaoja taidettiin valita tunnetuimmaksi tiedemieheksii, tosin TV näkyvyyden perusteella lähinnä. Valtaojan kirjat ovar hyviä, joskaan eivät niinkään tiedekirjoja.
        Enqvistiä arvostetaan kaikissa tiedettä arvostavissa piireissä.

Kaltaisesi pahnanpohjimmaiset ovat vaan katkeria kaikille, jotka pärjäävät heitä paremmin, eli sinun tapauksessasi sille 99 %:lle kansasta.

Kiinnostuksesta,mikä itse ketäkin kiinnostaa.
        Yhtä hyvin vois sanoa sitte että kaikki semmoset on tyhmiä,jotka ei ole hyviä ruuan laittajia.

• callub

Aloittajasta tulee heti mieleen se vanha klisee kengännumerosta ja älykkyystasosta.

• hkjhjkhkjhkjkjh

Pidän molempien esitystavasta, vaikka ovatkin varsin erilaisia. Enqvist on yksi parhaista luonnoitsijoita, jota olen nähnyt.

Ärsyttäviä ovat kateelliset koulupudokkaat, jotka arvostelevat julkisuuden henkilöitä tiedepalstoilla purkaen omaa turhautuneisuuttaan. Typeryytesi ei ole näiden henkilöiden vika. kyllä se johtuu ihan sinusta itsetäsi ja tietenkin vanhemmistasi.

• ....................

Kummatkin ovat ahdasmielisiä ateisteja.

• Tiede jyrää

Ateisti on avaramielinen ja hyväksyy oman pienuutensa ja häviävyytensä maailmankaikkeudessa. Uskovainen sen sijaan pitää itseään ja oman surkeutensa kuolemattomuutta niin tärkeänä asiana että kuvittelee itselleen luojajumalan lohdukkeeksi ja välttääkseen tosiasian kohtalostaan eli persoonan totaalisen katoamisen ikuisesti. Siis ei koskaan enää mitään uutta yritystä, ei mitään kuolemanjälkeistä elämää. Sellaisten kuvitteleminen on älyllistä epärehellisyyttä, jos nyt uskovaisten tapauksessa älyllisyydestä voidaan edes puhua.

Sekä Enqvist että Valtaoja ovat älykkäitä ja asiallisia ihmisiä isolla I:llä.

• itse kristitty

Kovin ahdasmielistä ateistia en ole ikinä tuntenut. Kristityiksi itseään kutsuvissä sitäkin enemmän.

• ....................
        Tiede jyrää kirjoitti:

Ateisti on avaramielinen ja hyväksyy oman pienuutensa ja häviävyytensä maailmankaikkeudessa. Uskovainen sen sijaan pitää itseään ja oman surkeutensa kuolemattomuutta niin tärkeänä asiana että kuvittelee itselleen luojajumalan lohdukkeeksi ja välttääkseen tosiasian kohtalostaan eli persoonan totaalisen katoamisen ikuisesti. Siis ei koskaan enää mitään uutta yritystä, ei mitään kuolemanjälkeistä elämää. Sellaisten kuvitteleminen on älyllistä epärehellisyyttä, jos nyt uskovaisten tapauksessa älyllisyydestä voidaan edes puhua.

Juuri tuollaista ahdasmielisyyttä tarkoitin.

• ....................
        itse kristitty kirjoitti:

Kovin ahdasmielistä ateistia en ole ikinä tuntenut. Kristityiksi itseään kutsuvissä sitäkin enemmän.

Et pidä siis esim. Stalinia ahdasmielisenä? Tai Pohjois-Korean valtaapitäviä?

Nuo kaksi esimerkkiä ovat ateistin perikuvia ja kyllä minä pidän tuollaisia ihmisiä kovin ahdasmielisinä.

• Hyhhyh sinua
        .................... kirjoitti:

Nuo kaksi esimerkkiä ovat ateistin perikuvia ja kyllä minä pidän tuollaisia ihmisiä kovin ahdasmielisinä.

Et siis edes tunne ateisteja koska noin epätoivoinen diktaattorikortti täytyi hihasta vetää. Kovin ahdasmielistä.

• Valehtelet itsellesi

Juuri tuollaista ahdasmielisyyttä tarkoitin.

Minkälaista ahdasmielisyyttä? Sekö on ahdasmielisyyttä että en jaa luulojasi kuolemanjälkeisistä elämistä ja muusta hömpästä? Pikemminkin se on ahdasmielisyyttä että kuvittelet olevasi niin tärkeä että tarvitset itsellesi luojajumalan, ja pelkäät lopullista kohtaloasi niin paljon että sinun täytyy kuvitella taivas lohdutukseksesi. Huijaat itseäsi. Olet niin ahdasmielisen itserakas että kuvittelet olevasi jotenkin niin tärkeä että tarvitset jumalan luojaksesi. Sinua pelottaa se että sinä, persoonasi tulee häviämään lopullisesti, ikuisiksi ajoiksi etkä enää koskaan ole edes tietämässä että sinua on koskaan ollutkaan. Miltäs kohtalosi kuulostaa?

• Rr 666Rr

Vain idioottiuskovainen voi olla näin ahdasmielinen, että pitää tulla inttelemään uskonnostaan tähtitieteen palstalle. Siis TIETEEN. Taikauskovaisilla ei ole tänne mitään asiaa.

• tffdiyt

Poliittisesti tarkoituksenmukainen ateismi on aivan rinnastettavissa fundamentaaliseen uskonnollisuuteen.

• ....................
        Valehtelet itsellesi kirjoitti:

Minkälaista ahdasmielisyyttä? Sekö on ahdasmielisyyttä että en jaa luulojasi kuolemanjälkeisistä elämistä ja muusta hömpästä? Pikemminkin se on ahdasmielisyyttä että kuvittelet olevasi niin tärkeä että tarvitset itsellesi luojajumalan, ja pelkäät lopullista kohtaloasi niin paljon että sinun täytyy kuvitella taivas lohdutukseksesi. Huijaat itseäsi. Olet niin ahdasmielisen itserakas että kuvittelet olevasi jotenkin niin tärkeä että tarvitset jumalan luojaksesi. Sinua pelottaa se että sinä, persoonasi tulee häviämään lopullisesti, ikuisiksi ajoiksi etkä enää koskaan ole edes tietämässä että sinua on koskaan ollutkaan. Miltäs kohtalosi kuulostaa?

Miltäs oma, sinun vanhempiesi ja jälkeläistesi kohtalo kuulostaa?

• asdadadada
        Rr 666Rr kirjoitti:

Vain idioottiuskovainen voi olla näin ahdasmielinen, että pitää tulla inttelemään uskonnostaan tähtitieteen palstalle. Siis TIETEEN. Taikauskovaisilla ei ole tänne mitään asiaa.

Miksei tiede ole pystynyt synnyttämään laboratorio-olosuhteissa elämää? Miksei tiede pysty selittämään, miten kaikki on saanut alkunsa?

• Paremmalta

Miltäs oma, sinun vanhempiesi ja jälkeläistesi kohtalo kuulostaa?

Lohdulliselta.

• Olemisen äärellä
        asdadadada kirjoitti:

Miksei tiede ole pystynyt synnyttämään laboratorio-olosuhteissa elämää? Miksei tiede pysty selittämään, miten kaikki on saanut alkunsa?

Miksi tiede ei pysty selittämään, miksi ylipäänsä on jotain, sen sijaan ettei olisi mitään? Kaikella on alkusyy, alkuperä. Ajan ja avaruuden tuolla puolen. Ikuinen ja ääretön.

• Olemisen äärellä
        tffdiyt kirjoitti:

Poliittisesti tarkoituksenmukainen ateismi on aivan rinnastettavissa fundamentaaliseen uskonnollisuuteen.

Ei ateismi ole psykologisesti muuta kuin että ihminen korottaa itsensä Jumalan paikalle kaiken keskukseksi ja mitaksi, niin kuin antiikin ajan pakanat, jotka ajattelivat olevansa universumin keskipisteessä ja kaiken kiertävän heitä itseään loitontuvissa kehissä.

• Olemisen äärellä
        Valehtelet itsellesi kirjoitti:

"Olet niin ahdasmielisen itserakas että kuvittelet olevasi jotenkin niin tärkeä että tarvitset jumalan luojaksesi."

Olet niin ahdasmielisen itserakas, että kuvittelet olevasi jotenkin niin tärkeä ettet tarvitse Jumalaa (sic) Luojaksesi (sic), voisi joku kommentoida.

• Olemisen äärellä
        itse kristitty kirjoitti:

"Kovin ahdasmielistä ateistia en ole ikinä tuntenut."

No minä olen, varsinaisia saarnamiehiä ja joskus harvemmin -naisiakin. Kiivailijoita, kuin Jeesuksen apostolit.

"Kristityiksi itseään kutsuvissä sitäkin enemmän."

Koska kristittyjä on maailmassa edelleen enemmän, ja tulee olemaan vastakin, samoin muiden uskontojen edustajia.

• Tiede jyrää kirjoitti:

Tiede jyrää.

Samaa mieltä. Alansa huippuja molemmat. Sen sijaan nämä ateismista jankkaajat elävät niissä poteroissa, joihin jo ammoiset uskonasianlobbaajat laskivat heidän linnouttuvankin - loppuiäkseen.

• pöyifitrxu
        asdadadada kirjoitti:

Keinotekoinen bakteerin perimä on jo tehty. Varsinaisen elämän luominen alkaa olla melko lähellä.

• yttutr
        Olemisen äärellä kirjoitti:

Ei ateismi ole psykologisesti muuta kuin että ihminen korottaa itsensä Jumalan paikalle kaiken keskukseksi ja mitaksi, niin kuin antiikin ajan pakanat, jotka ajattelivat olevansa universumin keskipisteessä ja kaiken kiertävän heitä itseään loitontuvissa kehissä.

Ateismi on psykologisesti sitä, ettei tarvitse kuvitteellisia kainalosauvoja elämäänsä.
        Itse olen agnostikko.

• lufyifutxr
        Olemisen äärellä kirjoitti:

"Kovin ahdasmielistä ateistia en ole ikinä tuntenut."

No minä olen, varsinaisia saarnamiehiä ja joskus harvemmin -naisiakin. Kiivailijoita, kuin Jeesuksen apostolit.

"Kristityiksi itseään kutsuvissä sitäkin enemmän."

Koska kristittyjä on maailmassa edelleen enemmän, ja tulee olemaan vastakin, samoin muiden uskontojen edustajia.

Mutta miksi ktistillisyyteen kuuluu leimallisesti ahdasmielisyys. Ainakin aina kun puhutaan "oikeaa uskoa" saarnaavista ryhmistä. Suvaitsemattomuus kohdistuu jopa muihin kristittyihin.

• jorma hyvinkäältä

jos on tunnettu tähtitiedemies, saako paremmin naisia

• jos oikein muistan

Näin on ainakin Valtaojan tapauksessa. Taitaa olla jo kolmas vaimo.

• jorma hyvinkäältä
        jos oikein muistan kirjoitti:

Näin on ainakin Valtaojan tapauksessa. Taitaa olla jo kolmas vaimo.

olen tainnut tehdä väärän uravalinnan, mutta ei kai tässä vaiheessa voi enää mitään, on tultava toimeen sillä mitä on, ja nyt nukkumaan

• Jormakkalasta
        jorma hyvinkäältä kirjoitti:

olen tainnut tehdä väärän uravalinnan, mutta ei kai tässä vaiheessa voi enää mitään, on tultava toimeen sillä mitä on, ja nyt nukkumaan

Jos haluaa saada paremmin naisia, kannattaa varmasti keskittyä ennemmin naisten jahtaamiseen kuin tähtitieteeseen. Ensinnäkin arvelen sen tuovan nopeammin tulosta, ja toiseksi olevan huomattavasti helpompaa.

• Starchaser..
        Jormakkalasta kirjoitti:

Jos haluaa saada paremmin naisia, kannattaa varmasti keskittyä ennemmin naisten jahtaamiseen kuin tähtitieteeseen. Ensinnäkin arvelen sen tuovan nopeammin tulosta, ja toiseksi olevan huomattavasti helpompaa.

Kenelle on, kenelle ei. Sitä paitsi pystyvä kaveri ehtii mainiosti tehdä molempia ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6644
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4512
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      3198
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      3017
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1905
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1576
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1574
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      38
      1505
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1379
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      47
      1303
    Aihe