Tähtitiede on tiedettä, josta ei ole mitään käytännön hyötyä. Se on vain sellaista "nice to know" -tietoa. Joskus entisaikaanhan se oli lähinnä "herrasmiesten harrastelua", ja sellaiseksi sen soisi jälleen muuttuvan, jotta turhaan ei ihmisten verorahoilla ylläpidettäisi sellaisia turhia syöttiläitä kuin esim. Valtaoja ja Enqvist.
Tähtitieteestä ei oikeastaan ole mitään hyötyä
16
198
Vastaukset
- ____________________
Onneksi Sinä sentään teet jotain hyödyllistä... eli valitat turhasta täällä.
- ....................
Jonkunhan täytyy ihmisten silmät avata.
- Pelkästään suu auki
Kyllä se tietysti ketuttaa, kun ei itse pääse edes yliopistoon.
- hfv
sinne nyt ei suurin osa ihmisistä haluakkaan ja hyvä niin.
Tätä yhteiskuntaa kuitenkin ylläpidetään konkreettisella työllä,jossa tehdyn työn jälki vaikuttaa ja näkyy.
- ei ihan noinkaan
Kukaan ei pysty sanomaan perustutkimuksesta, mikä voi vielä joskus olla hyödyllistä ja mikä ei. Minun mielestäni myös tiedolla sinänsä on itseisarvo.
Lisäksi avaruustutkimus on ala, johon menee veronmaksajien varoja parin ison tuopin verran vuodessa nuppia kohti.
Ilman avaruustutkimusta meillä tuskin olisi satelliittiyhteyksiä, kaukokartoitusta, GPS:a ja sitä käyttävä sovellutuksia ja monia muita nykyään arkipäiväisinä pidettyjä palveluja.Onhan avaruustutkimuksesta paljon, jopa ratkaisevan paljon hyötyjä tavallisellekin kuluttajalle. Näin jopa sotateollisuuden sovelluksista.
Avaruustutkimus nykyaikaisine luotaimineen ja radiopeileineen avartaa näkemystämme maailmassa, jossa elämme. Onhan maapallommekin osa universumia.
Yhä tehokkaammat maatakiertävät avaruusasemat kuvaavat maastaohjatuilla käskyillä kaukaisia galaksiryhmiä ja mm. yrittävät selvittää pimeänaineen/materian problematiikkaa kaikkineen.
Varmaan se asteroidien seuraaminen on jotensakin hyödyllistä etteivät pääse meitä aivan yllättäen tuhoamaan.
- elämä on turhaa
Oikeastaan mistään ei ole mitään jyötyä, mutta silti kaikenlaista puuhaillaan
- 606
Tähtitieteilijät yöt pitkät katselevat tähtiä.
Luonnonlait ovat kaikkialla samat. Avaruudessa on sellaisia olosuhteita mitä ei laboratoriossa ole mahdollista toteuttaa. Aineistoakin on paljon. - valtaviemäri
Aloittajan kanssa samaa mieltä; kiva tietää, mutta kaikki mitä tiedetään on vain hipunhipunhippu kaikesta.
- hgcgffhdyr
Mistä tiedät?
Väitteesi ei kestä loogista tarkastelua. Jos et tiedä, paljonko on kaikki, et voi mitenkään arvioida nykyisen tietomme osuutta kaikesta. Pelkkä tyhjä perusteeton väite.
Kuten Wittgenstein totesi: "Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen"
- valtaviemäri
...tosin tunnen muutamia tyyppejä, joka sanovat: Minä tiijjjän kaeken.
- Maammelaulu
Mutta kaikista paras pätevyyden mittari on kylläkin se että osaa soittaa maammelaulun piereskelemällä,elikkä persetrumpetilla.
- Pätevyyttä riittää
Varsinkin, jos soittaa laulun kaikki 12 säkeistöä yhteen menoon.
- hiilest tehty ahvena
Ai jaa, sää olet sama miält ku Hiatanen?
"Mää ole sitä miält, et jos mää olisi ollu Jumal nii mää en olisis tehnyk koko tährei."
Minusta vain on miljoona kertaa mielenkiintoisempaa seurata mitä maailmankaikkeudessa TODELLA tapahtuu kuin plärätä raamatun lehtiä loputtomasti edestakaisin. - katoa! katoa! katoa!
Maailmankaikkeudesta ei ole mitään hyötyä. Liikaa kärsimystä ja salkkareita, kunpa maailmankaikkeus katoaisi heti olemattomiin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706644
- 594512
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283198- 613017
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271576- 151574
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341379
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471303