Mie en jaksaa enää. Kukaan ei hitokseenkaan ala uskomaan todennäköisyyttä koskevia absoluutista totuuksiani - ei edes matematiikkapalstalla, jossa sentään luulisi edustamaani absoluuttista totuutta arvostettavan.
Sehän on niin hitokseen varma, että kun noppaa heittää niin ei sieltä mitään kruunan tai klaavan alkeistapahtumaa tule niinkuin denialistievot väittävät vaan todennäköisyydella 1 tulee jonkin tapahtuman (ei alkeistapahtuman) toteutuminen jos sitä ei ole ensin reaalisesti määritelty "joksikin" mahdolliseksi "tapahtumaksi" suotuisan tapauksen (ennakko)nimeämisen "jälkeen".
P(jotakin tai kaikki) = P(ns. jokin "alkeistapahtuma") = 1
Mie romahan. Matematiikka kieroilee, evot kieroilevat, kaikki paisi minä kieroilevat.
Siinä mielessä olen ritarillinen, että pyrin aina hämäämään heikompiälyiset puolelleni sekä puolustan ja ihailen erityisesti itseäni.
Mie en enää usko mihinkään paitsi itseeni. Niinpä aioin perustaa oman keskustelufoorumin keskustelu.totuus24.fi ennenkuin mie romahan ihan kokonaan.
Sinne ei hitokseenkaan saa tulla kukaan, joka on eri denialistista mieltä kuin minä. Siellä meillä vallitsee sitten sopuisa käsitys totuudestani.
Suoraan sanottuna en usko edes itseäni lainkaan.
Mie romahan.
Mie en jaksa enää - mie romahan
27
996
Vastaukset
Antsku kumminkii antais siulle anteeksi; hää on näet hyvä ihmine - ja häl on tunteet.
Mut hää ei romaha niinku sie, koska Anstku ei oo luomisuskone. Mansikkalasha ei oo onneks ees kirkkoo, seurakuntakeskus kylläkii.- Aukino
Ei luomisusko tarkoita muuta kuin että jokin olio kerää vempaimpia, aisteja, elimiä kaiken aikaa itteensä, ja luo niillä kaiken muunkin olevaisen.
Evosuko tai kosmologia ajattelee, että se "Jumala" tai muu vastaava "Minä-olento", tekee sen kaiken vain fysikaalisten voimien avulla, mutta valitettavasti kaikki olemassaoleva materiaali, ei ole oman unviersiumimme materiaa eikä oma universiumimme valoa, ja kun sellaiset voimat Jumaliin ja ihmisiinkin hieman vaikuttavat, he oppivat luomaan tämän oman maailmankaikkeutemme...
- Pakstori
Jos sinulle on tullut sellainen taakka, että yrität muistella kaikkea täällä kirjoittamaasi, niin se olisi raskas taakka, se olisi "Herran Taakka". Minä olen siinä määrin pienempi, etten välitä, kenen kiveksiin tai munasarjoihin mun puheet päätyy, vaan minäkin yritän yleensä olla oikeassa vain sen hetken, kun olen jotakin kirjoittanut. Ne jotka tietosesti ovat väärässä, heille maailma antaa menestyksen, koska kaikki tietävät, että sellaisella joutuu Hellvetiin, ja siksi sellaisia ihmisiä pelätään ja kunnioitetaan, mutta se ei ole itsessään ehkä väärin, että se on niin silti tuomittu.
Raamattu sanoo tosin, että älkää ottako kunniaan "Sattumanne Järjestelyistä" minä-itsellenne, ellette järjestele sitä väärin, jolloin on ihan sama kuka siitä kunnian saa. "Pankaa kaikki kuormanna Hänen harteilleen, sillä hän pitää teistä huolen!" Henkisissä kuormissa turvautukaa Herraan, kuka se tänä aika sitten elävänä olisikin, ja fyysisissä asioissanne on parempi antaa kuormansa koneillemme." Jeesukseen kannaatta nykyaikan turvautua ainoastaan, jos on varma hänen olevan vielä olemassa ja elossa. Minä on kolme-neljä alle minuutin unta nähnyt Jeesuksesta, ja se on aika lähellä keskiarvoa siitä, kuinka paljon Jeesus nykyään krisityille, joita silti on miljardeja, esiintyy... South Parkissa - lapsellisesas piirretyssä - tosin Jeesus esiintyi suorastaan kymmeniä minuutteja, monissa osissaan, ja vaikutti kyllä aivan aidolta. Myös Saattana nimistä Pirua ovat tosin siinä piirretyssä yhtä paljon näyttäneet... Saattanan esiintyessä tapahtui kauheasti hassuja murhia, ja Jeesuksen esiintyessä oli paremmat keskustelut.... Jeesus ei ole silti mikään "Action Hero", vieläkään, paitsi lääkärinhommissa... Ja ei silloin ole väliä, kuka maailmammekaan lääkäreistä, Jeesuksena esiintyy....- voi voi
Et sitten ymmärrä huumoriakaan... Aloitus nimittäin oli sitä!
- Pakstori
voi voi kirjoitti:
Lainaa: voi voi
No, voin joskus sitäkin ymmärtää, mutta yritin tehdä siitä vitsistä vielä paremman, kun en ymmärtänyt sitä... Minusta on koomisinta, kun joku ei ymmärrä jonkin olevan vitsi, vaikka se heti tragediakin, jos esim. Suomi-Ruotsi vitsit kaikki tehtäisiin todeksi, ei jäisi montaakaan suomalaista tai ruotsalaista elävien kirjoihin....
- Maukkino
Lainaa: *JB
P(jotakin tai kaikki) = P(ns. jokin "alkeistapahtuma") = 1
Älä nyt noin pienen ongelman vuoksi luule, ettei sitä uskota....
Jos esim. nopan 1/6-todennäköisyys on 1 niin silloin kaikki 6 tulosta olisivat tulleet esim. 600% prosentin todennäköisyydellä, ja tottakai, kaikki mahdolliset todennäköisyydet tapahtuvat, omassakin maailmankaikkeudessamme, mutta jos todennäköisyys on pieni, se ei montaa kertaa voi täälläkään tapahtua, ellei itse tapausta aleta manipuloimaan niin, että esim. nopasta ruveta ykköspuolta jatkuvasti kaikkialla eniten kääntämään esiin.... Sellainen ei silti muuttaisi mitään, koska todennäköisesti silloin jossain muualla, käännettäisiinkin jatkuvasti kakkospuolta, ja muita, eli siksi sekin todennäköisyys pysyisi samana....
600% prosentista nopan suhteen voisi puhua, josa heittäjiä on 6 ja katostaan yhden henkilön kannalta asiaa, että kuinka monta niitä tulosta yhteensä tuli...
Mutta tottkai, jokaisen mahdollisen tuloksen todennäköisyys on yksi, mutta silloin pitäisi ruveta puhumaaan juuri suorittajien tai arvontakertojen useamman määrän takia, suuremmista prossistakin kuin 100%- kvasi2
Mutta, jos kirjoitit nopanheiton tuloksen paperille heti nopanheiton jälkeen, niin millä todennäköisyydellä sinulla on paperilla juuri saatu tuo tulos?
- kvasi3
kvasi2 kirjoitti:
Mutta, jos kirjoitit nopanheiton tuloksen paperille heti nopanheiton jälkeen, niin millä todennäköisyydellä sinulla on paperilla juuri saatu tuo tulos?
Etkä kvasi2 vieläkään tiedä mitä se todennäköisyys on? Kuinka todennäköisesti olet siis harvinaisen tyhmä?
- Pakstori
kvasi2 kirjoitti:
Tulos on kuusi-sivuisessa nopassa prosennteina, kaiken aikaa se
p = 1/6*100% = 16,6666666% ( yksi tulos kuudesta)
q = 5/6*100% = 83,3333333% (loput viisi kuudesta)
Jos heitetään useamman kerran, niin silloin lasketaan esim. kombinaatiomäärillä, binomijakauma:
P = (n nCr k)*p^k*q^(n-k)
(eli ^ on potenssiin koroitus)
n nCr k = n!/((n-k!)*k!)
Eli tuossa saadaan selville todennäköisyys P, kun ollaan saatu heitoista määrllä n, k-kpl onnistumaan, halutulla todennäköisyydella p ja loppujen todennäköisyys q.
p on se alkuprossa itsessään, ja q on tavallisesti 1-p.
n on heittojen lukumäärä ja k on p-tuloksen lukumäärät heitoissa, tuolla kaavallahan sai sen kolikkoheitonkin todennäköisyydet, "aarretta etsiessä sillä 100 heitolla", joka säije on sittemmin jostain syystä kadonnut täältä....
Tuo sama kaava on varmasti Wikipediassakin, hakusanalla: "binomijakauma". - kvasi2
Pakstori kirjoitti:
Jos heitetään useamman kerran, niin silloin lasketaan esim. kombinaatiomäärillä, binomijakauma:
n nCr k = n!/((n-k!)*k!)
Eli tuossa saadaan selville todennäköisyys P, kun ollaan saatu heitoista määrllä n, k-kpl onnistumaan, halutulla todennäköisyydella p ja loppujen todennäköisyys q.
n on heittojen lukumäärä ja k on p-tuloksen lukumäärät heitoissa, tuolla kaavallahan sai sen kolikkoheitonkin todennäköisyydet, "aarretta etsiessä sillä 100 heitolla", joka säije on sittemmin jostain syystä kadonnut täältä....
Tuo sama kaava on varmasti Wikipediassakin, hakusanalla: "binomijakauma".Mihinkähän se kolikkotarina oikein katosi? Olin juuri saanut johdettua hienon Omega-reitin, kun koko ketju katosi. Liian epävakaa tämä sivusto.
- kbasi2
Pakstori kirjoitti:
n nCr k = n!/((n-k!)*k!)
Tuo sama kaava on varmasti Wikipediassakin, hakusanalla: "binomijakauma".Entäpä, jos olisit kirjoittanut luvun paperille ennen nopanheittoa?
- Maukkino.
kbasi2 kirjoitti:
Entäpä, jos olisit kirjoittanut luvun paperille ennen nopanheittoa?
lainaa: kbasi2
Niinhän kaikki veikkaajatkin tekee, kun arpovat tuloksia joukkuilleen, eikä se auta yhtään, ainoastaan, että muistaa tuleeko se tulos....
Se ei vaikuta todennäköisyyteen, tietääkseni ollenkaan?
Mutta mulla oli sellainen kokemus, että kun pelattiin Petrin kanssa taannoin, valehtelematta satoja pelejä Yatzya, Petrillä oli pitkään enemmän yli 200 tuloksia, kunnes laskin maksimipisteet: 373 muistaakseni, ja kohta sain tuloksesi yli 330 tai jotain, eli kyllä tolla sun teorialla saattaa olla vinha perä....
Toinen ihme sattui Hennan kanssa, osuimme samaan pistemäärään, samalla kierroksella, kerran, vaikka itse tulos oli hieman alle 180, olikohan vain 175 tai jotain...
Se oli aika epätodennäköistä, ja tarkistimme sitä muutamaan kertaan...
Todennäköisyys varmaan luokkaa 1/(150 x 150) = 22500, mikäli Yatzyssa olisi keskiarvo saada jotain 150 pistettä...
Muutamia kertoja onnistui, myös Yatzy ekalla heitolla, kaikissa muutamassa sadassa pelaamassani noppapelissä.... Varmaan alle kymmenen kertaa silti? - tieteenharrastaja
Maukkino. kirjoitti:
Niinhän kaikki veikkaajatkin tekee, kun arpovat tuloksia joukkuilleen, eikä se auta yhtään, ainoastaan, että muistaa tuleeko se tulos....
Mutta mulla oli sellainen kokemus, että kun pelattiin Petrin kanssa taannoin, valehtelematta satoja pelejä Yatzya, Petrillä oli pitkään enemmän yli 200 tuloksia, kunnes laskin maksimipisteet: 373 muistaakseni, ja kohta sain tuloksesi yli 330 tai jotain, eli kyllä tolla sun teorialla saattaa olla vinha perä....
Toinen ihme sattui Hennan kanssa, osuimme samaan pistemäärään, samalla kierroksella, kerran, vaikka itse tulos oli hieman alle 180, olikohan vain 175 tai jotain...
Todennäköisyys varmaan luokkaa 1/(150 x 150) = 22500, mikäli Yatzyssa olisi keskiarvo saada jotain 150 pistettä...
Muutamia kertoja onnistui, myös Yatzy ekalla heitolla, kaikissa muutamassa sadassa pelaamassani noppapelissä.... Varmaan alle kymmenen kertaa silti?Tuo on todennäköisyys sille, että kumpikin saatte 150 pistettä:
"Todennäköisyys varmaan luokkaa 1/(150 x 150) = 22500, mikäli Yatzyssa olisi keskiarvo saada jotain 150 pistettä..."
Saman tuloksen todennäköisyys on pienempi, koska tulos saa silloin olla mikä tahansa Olettaen (asiaa tietämättä) tässä, että tuon pelin tulosjakautuma on symmetrinen.. - Maukkiino
Maukkino. kirjoitti:
Muutamia kertoja onnistui, myös Yatzy ekalla heitolla, kaikissa muutamassa sadassa pelaamassani noppapelissä.... Varmaan alle kymmenen kertaa silti?ÖÖ, max pistemäärä Jatsissa on 374, jos laskee Yatzyn hyvityksen, sun muut maksimeina ja Jatsin, eikä laske Jatsiin lisäksi heitetyn Jatsin kokoa....
Petri sai enemmän yli komensadan tuloksia mutta mulla tuli kerran ihan rehellisesti heittämällä yli 330 pistettä.... - Maukkiino
Maukkiino kirjoitti:
ÖÖ, max pistemäärä Jatsissa on 374, jos laskee Yatzyn hyvityksen, sun muut maksimeina ja Jatsin, eikä laske Jatsiin lisäksi heitetyn Jatsin kokoa....
Petri sai enemmän yli komensadan tuloksia mutta mulla tuli kerran ihan rehellisesti heittämällä yli 330 pistettä....Ja siis Hennan kanssa saatiin vissiin 275 pisteiksi molemmat, samalla kierroksella, mutta eipä tota enää muista, ja mitä merkitystä nyt tällä on, sori....
- Anukkiino
tieteenharrastaja kirjoitti:
Tuo on todennäköisyys sille, että kumpikin saatte 150 pistettä:
"Todennäköisyys varmaan luokkaa 1/(150 x 150) = 22500, mikäli Yatzyssa olisi keskiarvo saada jotain 150 pistettä..."
Saman tuloksen todennäköisyys on pienempi, koska tulos saa silloin olla mikä tahansa Olettaen (asiaa tietämättä) tässä, että tuon pelin tulosjakautuma on symmetrinen..Joo, mutta jos se sama tulos osuu sellaiseen pistemäärään, joka oli ehkä Hennan kanssa silloin 275, niin tulos on todennäköisempi kuin silloin, kun osutaan pistemäärään, jonka mahdollisuus tulla on pienempi.
Hyvin suuret pisteet, on aina samalla kohtuu tehokkaalla taktiikalla pelattaessa todennäköisempiä silti, kuin hyvin pienet....
EI ole helppa laskea Yatzy todareita, mutta oon miitä siskon pojan Antin kanssa joskus laskenut, ja pohjimmiltaan nekin, binomijakumia, kuten siinä lantin heitssa... - kvasi2
Maukkino. kirjoitti:
Muutamia kertoja onnistui, myös Yatzy ekalla heitolla, kaikissa muutamassa sadassa pelaamassani noppapelissä.... Varmaan alle kymmenen kertaa silti?Minulle käy silleen, että kun kirjoitan luvun paperille ennen nopanheittoa,
niin aika harvakseltaan saan saman numeron nopanheitossa, mutta jos kirjoitan nopanheitossa saamani luvun ylös paperille vasta nopanheiton jälkeen, niin saan aina paperille saman luvun kuin nopanheitossa. - kvasi3
kvasi2 kirjoitti:
Minulle käy silleen, että kun kirjoitan luvun paperille ennen nopanheittoa,
niin aika harvakseltaan saan saman numeron nopanheitossa, mutta jos kirjoitan nopanheitossa saamani luvun ylös paperille vasta nopanheiton jälkeen, niin saan aina paperille saman luvun kuin nopanheitossa."Minulle käy silleen, että kun kirjoitan luvun paperille ennen nopanheittoa,
niin aika harvakseltaan saan saman numeron nopanheitossa, mutta jos kirjoitan nopanheitossa saamani luvun ylös paperille vasta nopanheiton jälkeen, niin saan aina paperille saman luvun kuin nopanheitossa."
Ihanko tosi. Hitsi että olet nero kvasi2! Merkittävä havainto!
Ja kuka väittää etteikö kreationisti kykene tekemään merkittäviä havaintoja.
Repikää siitä evot!
(Tirskahdus) - kvasi3
kvasi3 kirjoitti:
"Minulle käy silleen, että kun kirjoitan luvun paperille ennen nopanheittoa,
niin aika harvakseltaan saan saman numeron nopanheitossa, mutta jos kirjoitan nopanheitossa saamani luvun ylös paperille vasta nopanheiton jälkeen, niin saan aina paperille saman luvun kuin nopanheitossa."
Ihanko tosi. Hitsi että olet nero kvasi2! Merkittävä havainto!
Ja kuka väittää etteikö kreationisti kykene tekemään merkittäviä havaintoja.
Repikää siitä evot!
(Tirskahdus)E on kyvykäs.
- tieteenharrastaja
kvasi2 kirjoitti:
Minulle käy silleen, että kun kirjoitan luvun paperille ennen nopanheittoa,
niin aika harvakseltaan saan saman numeron nopanheitossa, mutta jos kirjoitan nopanheitossa saamani luvun ylös paperille vasta nopanheiton jälkeen, niin saan aina paperille saman luvun kuin nopanheitossa.Onnittelut. Olet keksimälläsi empiirisellä kokeella havainnut ennakko- ja jälkitodennäköisyyksien eroavuuden. Vahinko, ettei löytö kuitenkaan ole tieteelle uusi.
- *CB
Mie en edelleenkään jaksa. Vaihdoin nikkiniänikin, mutta ei se hitokseenkaan auta. Ei kukaan usko miun henkilökohtaista tottuutta, vaikka kuinka lainauslouhin ja vääristelen. Eikö kukaan hitokseenkaan ajattele miun tunteita. Yksi ihana Jorma meidän hengellisestä yhteisöstämme katsoi hellästi minnuu niillä lutusilla spanielin silmillään ja sanoi että, kuule *JB, sulla on täysi oikeus siun ommaan tottuuteen.
Itkettää niin hitokseen. Jeesuskaan ei enää auta. Hää on sitten kaiketi hitokseen loukkaantunut kun menin sanomaan etten enää hittokaan häneen usko.
Mie romahan.- Pakstori
Lainaa: *CB
Itkettää niin hitokseen. Jeesuskaan ei enää auta. Hää on sitten kaiketi hitokseen loukkaantunut kun menin sanomaan etten enää hittokaan häneen usko.
Jeesus toteaisi nyt lakoonisesti:"Sinulle ei kelvannut olla yksi vähäisimmistä veljistäni, sinun piti ruveta hieman henkisesti kasvamaan", ja nauraisi päälle, ja sanoisi:"En minäkään kaikkia Mooseksen lakeja pitänyt oikeina, mitä niitä oli muualla kuin kymmenessä käskyssä"....
Mooseksen aikaan, varmaan 3500 vuotta sitten, Mooses oli aina innoissaan Aaroninsa kanssa menemässä heti lynkkaamaan kaikki lakinsa rikkojat, ja se meni kieroon Mooseksen laeissa, ja tuomioissaan, että muissa rikoksissa, kuin älä tapa, rangaistus oli kuolema, eihän sitä olisi saanut soveltaa kuin juuri murhan ja tapon yhteydessä, muissa olisi rangaistuksena "vamma vammasta, silmä simästä ja hammas hampaasta", raiskaajan oma vaimo raiskattaisiin, pilkaajaa pitäisi pilkata jne....Se olisi ollut oikein, mutta Mooses rupesi jopa sapattina puita kerännyttä ukkoa kivittämään, ja mm. se Mooseksen tuomio meni överiksi minun oikeustajustani kyllä. Mutta koko ajanhan, AINA seuraavassa tapahtumassa Jahve näytti, että "missä nyt teitte virheen tuomioissanne"...Sanoihan todella monikin myöhempi VT:N profeetta, että kaikki Mooseksen lain kohdat eivät olleet oikeita, vaan siellä oli kohtia, jotka johtivat noudattajansa kuolemaan....
Kun esim. juuri, kun Mooses oli saanut valmiiksi, pienikasvuiset sukupuuttoon tuomitsevan lain, niin eteen tuli "anakilaiset", jotka olivat päätä pitempiä heitä, ja Mooses tuomitsi juuri ne sukupuuttoon, tuhoamalla koko kaupunkinsa, vaikka israelilaiset olivat anakilaisiin verrattuna "kuin heinäsirkkoja", ja anakilaiset: "kookkaita kuin tammet"....
Nykyään ei tuollaisia kokoeroja enää ole, ellei mun lähes kääpiöimäistä 158 cm varttani verrata johonkin koripalloilijan 220 cm:ruhoon... Kuitenkaan kukaan normaalikokoisista, ilman sairautta kasvuikäisenä, ei ole enää kääpiö ja jättiläiskasvusta ollaan todella kaukansa, vielä omassa maailmassamme, ja tokihan tuo oma varteni saattaisi Tolkienille kelvata, "isokokoiseksi dwarffiksi tai hobitiksi" silti....
Mutta esim. kissoilla on kauhia kokoero, tavallisen pikkukissan ja leijonan välillä, ja tokihan ihmisetkin tottujaan kuvittelee usein kissan kokoiseksi.... Mutta ei siitä sen enempää, lieko noita joissakin metsissä, ja kallionkoloissa oikeasti, tiedä häntä....Ihmisten saduissa noita on paljonkin, ja vanhan kansan unissa ja näyissä....Ja nykyään lapsia saattaa kiinostaa uskoa vielä tuollaisiinkin "tonttuihin" alle puolen metrin mittaisiin aikuisiinkin? - Pakstori
Pakstori kirjoitti:
Lainaa: *CB
Jeesus toteaisi nyt lakoonisesti:"Sinulle ei kelvannut olla yksi vähäisimmistä veljistäni, sinun piti ruveta hieman henkisesti kasvamaan", ja nauraisi päälle, ja sanoisi:"En minäkään kaikkia Mooseksen lakeja pitänyt oikeina, mitä niitä oli muualla kuin kymmenessä käskyssä"....
Mooseksen aikaan, varmaan 3500 vuotta sitten, Mooses oli aina innoissaan Aaroninsa kanssa menemässä heti lynkkaamaan kaikki lakinsa rikkojat, ja se meni kieroon Mooseksen laeissa, ja tuomioissaan, että muissa rikoksissa, kuin älä tapa, rangaistus oli kuolema, eihän sitä olisi saanut soveltaa kuin juuri murhan ja tapon yhteydessä, muissa olisi rangaistuksena "vamma vammasta, silmä simästä ja hammas hampaasta", raiskaajan oma vaimo raiskattaisiin, pilkaajaa pitäisi pilkata jne....Se olisi ollut oikein, mutta Mooses rupesi jopa sapattina puita kerännyttä ukkoa kivittämään, ja mm. se Mooseksen tuomio meni överiksi minun oikeustajustani kyllä. Mutta koko ajanhan, AINA seuraavassa tapahtumassa Jahve näytti, että "missä nyt teitte virheen tuomioissanne"...Sanoihan todella monikin myöhempi VT:N profeetta, että kaikki Mooseksen lain kohdat eivät olleet oikeita, vaan siellä oli kohtia, jotka johtivat noudattajansa kuolemaan....
Kun esim. juuri, kun Mooses oli saanut valmiiksi, pienikasvuiset sukupuuttoon tuomitsevan lain, niin eteen tuli "anakilaiset", jotka olivat päätä pitempiä heitä, ja Mooses tuomitsi juuri ne sukupuuttoon, tuhoamalla koko kaupunkinsa, vaikka israelilaiset olivat anakilaisiin verrattuna "kuin heinäsirkkoja", ja anakilaiset: "kookkaita kuin tammet"....
Nykyään ei tuollaisia kokoeroja enää ole, ellei mun lähes kääpiöimäistä 158 cm varttani verrata johonkin koripalloilijan 220 cm:ruhoon... Kuitenkaan kukaan normaalikokoisista, ilman sairautta kasvuikäisenä, ei ole enää kääpiö ja jättiläiskasvusta ollaan todella kaukansa, vielä omassa maailmassamme, ja tokihan tuo oma varteni saattaisi Tolkienille kelvata, "isokokoiseksi dwarffiksi tai hobitiksi" silti....
Mutta esim. kissoilla on kauhia kokoero, tavallisen pikkukissan ja leijonan välillä, ja tokihan ihmisetkin tottujaan kuvittelee usein kissan kokoiseksi.... Mutta ei siitä sen enempää, lieko noita joissakin metsissä, ja kallionkoloissa oikeasti, tiedä häntä....Ihmisten saduissa noita on paljonkin, ja vanhan kansan unissa ja näyissä....Ja nykyään lapsia saattaa kiinostaa uskoa vielä tuollaisiinkin "tonttuihin" alle puolen metrin mittaisiin aikuisiinkin?Jos joku ei usko, että ainakin Jeremia profeetoista ei pitänyt kaikkea laiksi kirjoitettua oikeana:
Jer 8:8
8. Kuinka te voitte väittää: "Me olemme viisaita, meillä on Herran laki." Totisesti, lainopettajien kynä on väärentänyt Herran lain!
Hesekiel 20:24-26
24. He eivät olleet tehneet määräysteni mukaan, he eivät olleet piitanneet säädöksistäni eivätkä pitäneet minun sapattiani kunniassa, sillä heidän silmänsä tähysivät yhä heidän isiensä epäjumaliin.
25. Siksi minä annoin heille säädöksiä, jotka eivät olleet hyviä, annoin heille määräyksiä, jotka vievät kuolemaan.
26. Minä annoin heidän saastua omista uhrilahjoistaan, kun he toivat esikoispoikansa tuliuhriksi alttarille. Minä saatoin heidät kauhun valtaan, jotta he tulisivat tietämään, että minä olen Herra. - Pakstori
Pakstori kirjoitti:
Jos joku ei usko, että ainakin Jeremia profeetoista ei pitänyt kaikkea laiksi kirjoitettua oikeana:
Jer 8:8
8. Kuinka te voitte väittää: "Me olemme viisaita, meillä on Herran laki." Totisesti, lainopettajien kynä on väärentänyt Herran lain!
Hesekiel 20:24-26
24. He eivät olleet tehneet määräysteni mukaan, he eivät olleet piitanneet säädöksistäni eivätkä pitäneet minun sapattiani kunniassa, sillä heidän silmänsä tähysivät yhä heidän isiensä epäjumaliin.
25. Siksi minä annoin heille säädöksiä, jotka eivät olleet hyviä, annoin heille määräyksiä, jotka vievät kuolemaan.
26. Minä annoin heidän saastua omista uhrilahjoistaan, kun he toivat esikoispoikansa tuliuhriksi alttarille. Minä saatoin heidät kauhun valtaan, jotta he tulisivat tietämään, että minä olen Herra.Mutta koska nimeni on Aki, ei Laki ole koskaan minusta ollut kaukana, ja toinen nimeni Veikko kuvaa sitä, että sitä voi Vääristellä kyllä kovin oikeaksikin... Veisin ihmisiä kirkkoon, ellei oman kirkkoni jäsenet olisi jättäneet minua melko yksin, helluilla on paha maailman slogani:"Seurakunta ei tarvitse sinua, sinä tarvitset seurakuntaa" joka on johdettu tietysti siitä sananlaskusta että "Ei sota yhtä sotilasta kaipaa"... Mutta tuostakaan syystä, ei helluseurakuntakaan ole suuri Suomessa, ne mieluummin erottaa seurakuunasta, kuin liittää jos on tapakulttuuri eri kuin "vanhemmistoveljillä", siksi olemme niin pieniä vielä Suomessa....Luulenpa että Vapaakirkko on kohta suurin suomalaisista pikkulahkoista.... Vaikka sekin kai luterilaisuuden sisällä, mutta kuitenkin....
Kuitenkin apostoli Paavali eritoten ei pitänyt ruuista, huumeista, tai sellaisista kieltäytymistä minkään arvoisina, tai ylpeyden arvoisina korkeintaan, mutta se oli Paavalinkin mielestä vain "arvontonta ylpeyttä"... Jos oikeasti osaat ammattisi kommverkit täydellisesti, niin siinä on syytä ylpeyteen tietysti...
Pietari puolestaan oli loppuelämänsä askeetikko, kävi äijjälle takaperoisesti kuin Buddhan palvelijoille, jotka rupesivat askeetikoiksi, baikka Buddha itse kyllä nautti loppuelämänsä aikana kaikesta saamastaan arvonannosta, ja Buiddhahan oli lopulta kai aika "läski", kuten kuvatkin hänestä osoittavat....
Tietysti Jeesuksin sanoi, että "ei lihasta ole mitään hyötyä", ja ei ulkonäölle ainakaan ole hyötyä olla liian lihava, vaikka jos se lihasta kaikki "ylipainosi" on niin silloin siitä on paljonkin hyöytyä, jos pääset urheilukilpailuihin tai naisille ittees näyttämään.... No yhdelle naiselle tietenkin vain, kerrallaan....
http://personal.inet.fi/koulu/karppi/kortti.htm
Koska kyseessä on tavallaan leikki, korttipeli, voinee "aikuisilla" olla jokin kynnys uskoa tätä lakia, mutta se on hyvä, Jeesuskin iloitsi kerran, että tämä on ilmoitettu vain "lapsenmielisille".
Firefox tai Opera ei näytä maan merkkejä oikein, Explorer näyttää, mutta jos tuon vaikkapa copy-pasteaa Wordiin sen pitäisi olla oikein, tai vohan sen imuroida suoraankin Wordiin:
http://personal.inet.fi/koulu/karppi/korttipakka.doc
Luultavasti eteesi aukeaisi yo:sta imurointi-ikkuna, ja siinä ei varmasti ole mitään virusta, ellei Sonera ole siihen selliasta pistänyt, vaikka eihän se virus toimisikaan, koska kyseessä on doc-tiedosto, joten huoletta voit tuon Wordiisi kopioida, jos haluat....
Tosin tuohon eka html:ään saattaisi pystyä kyllä lisäämään viruksen muistiin lataavan ohjelman, mutta en usko, että siellä sellaista on....
- Atesiti...
Mutta älä oikeesti rumaha..: Jos ei sielussa aivan tautista tuskaa, niin runkkaa, joku kaunis nainen, lehtikuvasta, tai jätä turskahtamatta, niin eipä siinäkään sitten enää saaastu, niin heti tuska katoaa, kun saa dopamiinia liikaa päähän, valitettavasti silloin pesiytyy häpeäkin kuin kyy poveen, mutta eipä muutakaan keinoa mulla ole tuskaa karkuun....
En tiedä ootko homosekusaali sitten, mutta siinä en voi auttaa, en kauhiasti itte himostu miehen kuvista, vaikka jos se on kauhean nätiksi naisen vaatteisiin laittautunut, lähes transu bodari, niin kylläpä siinä saattaisi helposti ittekin pian haluta sitä persieseen vedellä tai jottain. Mutta älkää transsut ruvetko puoskaroimaan elimiänne, tai ottamaan tatuointeja, ei tarvi niin konrkeettisen transu olla, mutta naisten vaatteidenkin kokeilu oli jo Mooseksen Jumalalle Iljetys, mutta eihän se tietsyti tarkoita, etteikö semmosia monetkin Isät ja Äidit tehneet kuin meitä teki....
Ei sulla ole varmaan mitään fyysistä ongelmaa, vielä, olet tuskin nuori edes vielä ja oot vaan lähes skitsoksi itseäsi ajanut, kun ensin näyttelit kreationistia ja jumalauskoista, mutta sitten sanoit olevasi väärä ateisti, joka ei usko Jumalan olemassaoloon ollenkaan.... Olen minäkin ateisti ja hetero, mutta mun ateismi etsii olematonta Jumalaansa olevaiseksi, koska ei Parasta Jumalaa ole vielä maan päällä ihmisenä koskaan ollut....- VIkstori
Suomi-Ruotsi-Norja vitsi:
Norjalaisilla on 400 000 hiihtäjää, Ruotsilla 200 000 ja Suomella 100 000. Norjalainen tuli 1,3,4 Ruotsalainen 2, ja Suomalainen 5,7. Puolalainen oli välissä, se kuudes, joka viissiin vielä hetken vallassa?
Viittu, ei olisi pitänyt miettiä, että en tiedä, miten tässä käy, niin ei oltaisi tultu viidenneksi, siinä naisten hiihdossa... Naisten viestissä on mahkut hopealle, sitä ette saa naiset tyriä....
- *JB
Mie oon saanu ihan hitokseen uutta uskoa Jorman, miun oman kullanmurun avulla. Hää on väsymättä vakuuttanut miulle, että minulla on oikeus miun omaan käsitykseen lajienmukaisten lajien pyrkimyksestä olla enemmän lajinsa mukaisia lajeja. Enhän mie hitokseenkaan tiiä mikä on lajinsa mukainen laji, mutta Jumala kyllä tietää.
En mie tiää mitään. Mie vaan luulen. Mie romahan. Tai niin mie ainakin luulen että mie romahan. Siihen muuten Jomppa leikkisästi aina virkoo että "ja mie niin homahan". On se niin lutunen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532325Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖271354Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut871106Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt551062Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me1741026Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.12941- 88914
- 68903
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22843Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10833