Olen tullut vainoharhaiseksi naisista

13+11

Väkisinkin aina miettii kun juttelee jonkun kanssa, että milloin ruetaan utelemaan miehen rahallista omaisuutta, tai potentisia tuloja tulevaisuudessa. Aina kun puhe tulee jostain töistä tai opiskelusta, mietin onko kyseessä joku kullankaivaja joka etsii työssä käyvää miestä elättämään häntä, tai punnitseeko mahdollisesti miehen opiskeluja että hän voisi myöhemmin saada opiskelustaan työn josta tienaisi paljon. Tavallaan minua vituttaa niin paljon ajatus jo siitä, että nainen punnitsee miehen varallisuutta hakiessaan suhdetta, että mielummin olen sinkkuna, kuin ottaisin jonkun naisen joka tavallaan haluaisi vain hyötyä minusta. Jos olisi aidosti kiinnostunut toisesta, ei pitäisi olla mitään merkitystä miehen tuloilla.

23

249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dii.ba

Hmm.. Ei se nyt ihan noin mene. Kysytään koska ollaan kiinnostuneita toisten tekemisistä. Ja mistä sitä tietää onko nainen varakas, ja punnitsee täytyykö hänen elättää sinua tai meinaatko sinä hyötyä hänestä.

• Typy Tipunen

Itse ainakin kysyn työstä tai opiskeluista sen tähden, että haluan tietää ihmisestä enemmän ja siitä mistä hän on kiinnostunut. Mutta varmaan niitä onnenonkijoitakin on. Tunnen kyllä sellaisia naisia joille miehet tulot ja varakkuus on tärkeää, toisaalta nämä naiset itse tienaavat myös erittäin hyvin.

• Nnbbvv

Okei, sinä ajattelet tuolla tavalla.
      Minua kiinnostaa tietää, onko tuo ajattelutapa tyypillistä sellaiselle, jolla on tili miinuksen puolella ja työnteko ei se kaikkein mieleinen juttu.
      Voisitko paljastaa meille.

• 5+7

Ei ole tili miinuksella, mutta en ole kyllä rikaskaan. Olen ollut suurimman osan elämästäni töissä, tällä hetkellä olen työtön.

• silmät avautui
        5+7 kirjoitti:

Ei ole tili miinuksella, mutta en ole kyllä rikaskaan. Olen ollut suurimman osan elämästäni töissä, tällä hetkellä olen työtön.

Työttömänä näkee asiat uusin silmin ! =)

• Typy Tipunen

Vaikea sanoa muiden ajatuksenjuoksusta paljoakaan. Itse työttömänä ollessani en treffaillut varakkaita koska koin huonommuutta tilanteeni vuoksi. En missään nimessä halua olla elätti tai siipeilijä. Olisi nolottanut sanoa aina ei:tä kun toinen keksii kivaa tekemistä, joka maksaa liikaa.

• yksi plus kaksi

Minullakin on vainoharhainen olo treffeillä, kun naisissa on ilmeisesti paljon sellaisia, jotka ovat käyneet valtavasti miehiä läpi, mutta esittävät siveyden sipulia. Esimerkiksi tällä palstalla saa välillä lukea näiden naisten tunnustuksia.

Haluan naisen, joka pystyy laskemaan kumppaninsa kahden käden sormilla.
      Vanhempana voi mennä vähän enemmän, mutta ei paljon.

Uskon, että koko kylän kanssa maannut on taipuvaisempi pettämään tai jättämään seksuaalisen kyllästymisen takia. Tosin aseksuaali nainen ei myöskään ole hyvä. On näissä irtosuhteilijoissa varmaan poikkeuksia, mutta en aio ottaa riskiä, että osuuko sellainen kohdalle vai ei.

Tämä asenne on tullut sen jälkeen, kun olen seurannut muutaman nuoren naisen suhdevirityksiä. Pelimieheksi minusta ei ole, joten pelinainen ei kelpaa. Kaipa sitä pitää olla sitten yksin.

• xcblövbbnnk

Jos kysyy töistä, ei halua työtöntä. (Harva nainen haluaa, ellei ole itse työtön. Lyhyt työttömyys voi olla ok, mutta ns. elämäntapatyöttömyys=toimettomuus=ei kiinnostusta yrittää mtn on turn-off.)

Jos kysyy opiskelusta, saa suuntaa, mikä kiinnostaa, mitä haluaa tehdä elämässään.

Henkilökohtaisesti en tunne yhtään suomalaista naista, jolla olisi hyväksikäyttöasennetta. Naisethan opiskelee enemmän, naisista harvempi on työtön, naiset käyttää rahaa vastuullisemmin ts. miehillä on enemmän maksuhäiriömerkintöjä jne jne. Tasavertaisen kumppaninhan moni haluaa. Työssäkäyvä, raha-asiansa hoitava ei ehkä halua kumppanikseen sitä varatonta työtöntä, mutta hällekin varmaan löytyy kaltaisensa.

• tekemisen pakko

Siihen se tasavertaisuus loppuukin, jos ansaitsevat saman verran. Silti se käytännössä menee aina niin, että mies maksaa enemmistön kaikesta. Mies voi tulla ihan hyvin toimeen omillaankin työttömänä, mutta ei tietysti kykene maksamaan ylimääräistä naiselle ja sekös siinä sitten onkin suuri ongelma.

• ghjllhcvbn
        tekemisen pakko kirjoitti:

Siihen se tasavertaisuus loppuukin, jos ansaitsevat saman verran. Silti se käytännössä menee aina niin, että mies maksaa enemmistön kaikesta. Mies voi tulla ihan hyvin toimeen omillaankin työttömänä, mutta ei tietysti kykene maksamaan ylimääräistä naiselle ja sekös siinä sitten onkin suuri ongelma.

Joo, en epäile, ettei voi tulla toimeen omillaan. En tiedä tosin, mitä vuosia työttömänä olleet saavat käteen, ja minkälaista elämää niillä voi viettää. Voiko tehdä mitään, mihin useimmilla edes keskituloisilla, työssäkäyvillä varaa? Voiko suhde toimia, jos toisella ei varaa lähteä lomamatkalle, ulos syömään, harrastuksiin tms.?

Tuo asenne, että suomalaisille naisille pitäisi miesten jotain kustantaa, tuntuu erittäin vieraalta. Onkohan sille mutun lisäksi ihan faktaa perusteeksi?

• 14+11
        ghjllhcvbn kirjoitti:

Joo, en epäile, ettei voi tulla toimeen omillaan. En tiedä tosin, mitä vuosia työttömänä olleet saavat käteen, ja minkälaista elämää niillä voi viettää. Voiko tehdä mitään, mihin useimmilla edes keskituloisilla, työssäkäyvillä varaa? Voiko suhde toimia, jos toisella ei varaa lähteä lomamatkalle, ulos syömään, harrastuksiin tms.?

Tuo asenne, että suomalaisille naisille pitäisi miesten jotain kustantaa, tuntuu erittäin vieraalta. Onkohan sille mutun lisäksi ihan faktaa perusteeksi?

Parisuhteessa ollessa ostin lähes aina esim kaikki ruuat ja maksoin muuteskin enemmän elinkustannuksista. Yksi suhde oli naisen kanssa joka ei maksanut mistään mitään, ei käynyt töissä ja oli niin laiska ettei jaksanut edes roskia viedä, vei roskiksen parvekkeelle ettei kotona haise, kun ei ollut jaksanut viedä roskiksille asti. Itse olen ollut aina töissä, kun seurustelin ja nykyään työttömänä ei jostain kumman syystä ketään löydykään enää :D

• Nnbbvv

Olen samaa mieltä kanssasi, ja samalla ihmettelinkin miksi tekstisi aiheuttaa miinustamisen arvoista mielipahaa?

Itse ainakin haluan, että mies arvostaa minua myös siitä syystä että käyn töissä ja olen ahkera. Se on tylsää olla sellaisessa asemassa, että mies heti ensi tapaamisella miettii "haluaako nainen miehen vaan hänen rahojen vuoksi".

• ahaa, nyt tajuan
        14+11 kirjoitti:

Parisuhteessa ollessa ostin lähes aina esim kaikki ruuat ja maksoin muuteskin enemmän elinkustannuksista. Yksi suhde oli naisen kanssa joka ei maksanut mistään mitään, ei käynyt töissä ja oli niin laiska ettei jaksanut edes roskia viedä, vei roskiksen parvekkeelle ettei kotona haise, kun ei ollut jaksanut viedä roskiksille asti. Itse olen ollut aina töissä, kun seurustelin ja nykyään työttömänä ei jostain kumman syystä ketään löydykään enää :D

En ole koskaan tavannut miestä, joka olisi edes tarjonnut treffeillä. Olen aina myös ihmetellyt sitä, kuinka jotkut väittävät miehen elättävän naista parisuhteessa, kun ei ole koskaan minulla ollut niin, eikä kenelläkään naiskaverillani.

Nyt yhtäkkiä valaistuin.

Kyseessä ovat nämä tämän palstan kansoittamat ätmit, jotka luulevat, etteivät kelpaa naisille omana itsenään, ja jotka yrittävät siksi "ostaa" naisia rahoittamalla heitä. Ihan tiedoksi vaan, että normaalit miehet eivät toimi niin, vaan tavallisissa mies- ja naissuhteissa kumpikin osapuoli hoitaa omat raha-asiansa itse.

• 17+8
        ahaa, nyt tajuan kirjoitti:

En ole koskaan tavannut miestä, joka olisi edes tarjonnut treffeillä. Olen aina myös ihmetellyt sitä, kuinka jotkut väittävät miehen elättävän naista parisuhteessa, kun ei ole koskaan minulla ollut niin, eikä kenelläkään naiskaverillani.

Nyt yhtäkkiä valaistuin.

Kyseessä ovat nämä tämän palstan kansoittamat ätmit, jotka luulevat, etteivät kelpaa naisille omana itsenään, ja jotka yrittävät siksi "ostaa" naisia rahoittamalla heitä. Ihan tiedoksi vaan, että normaalit miehet eivät toimi niin, vaan tavallisissa mies- ja naissuhteissa kumpikin osapuoli hoitaa omat raha-asiansa itse.

ATM ei ole missään tekemisissä naisien kanssa, normaalit miehet ovat.

• kjhgsdög
        14+11 kirjoitti:

www.fi.wikipedia.org/wiki/Itsestä_yleistäminen

Koska sinun naisesi oli laiska, eikä maksanut mistään mitään, ovat kaikki naiset laiskoja, eivätkä maksa mistään mitään. Tämä selvä. Minulla ei ole annettavaa tämän tasoiseen argumentointiin - olenhan laiska nainen, joka ei viitsi tuhlata mitään, ei edes aikaa :b.

• 4+4
        kjhgsdög kirjoitti:

www.fi.wikipedia.org/wiki/Itsestä_yleistäminen

Koska sinun naisesi oli laiska, eikä maksanut mistään mitään, ovat kaikki naiset laiskoja, eivätkä maksa mistään mitään. Tämä selvä. Minulla ei ole annettavaa tämän tasoiseen argumentointiin - olenhan laiska nainen, joka ei viitsi tuhlata mitään, ei edes aikaa :b.

"Tuo asenne, että suomalaisille naisille pitäisi miesten jotain kustantaa, tuntuu erittäin vieraalta. Onkohan sille mutun lisäksi ihan faktaa perusteeksi? "

No eipä ollut valitettavasti muuta faktaa kuin omakohtainen kokemus, mutta kyllä varmasti jos asiaa on tutkittu "paljon miehet käyttävät enemmän rahaa parisuhteissa kuin naiset" saataisiin jotain muutakin tilastoa asiasta. Tuskimpa olin ainut poikkeus kokonaisuudessa.

• takomisen pekke
        tekemisen pakko kirjoitti:

Nordean pohjoismaisen tutkimuksen Sinun, minun vai meidän rahat mukaan pariskunnista vain pienellä osalla taloutta hoidetaan niin, että eniten ansaitseva maksaa suuremman osan, eli käytännössä se yleistäen menee juuri päinvastoin kuin, mitä väität.

" [N]aiset huolehtivat perheessä usein sellaisista juoksevista menoista, joista ei tule laskua eikä siten jää myöskään jälkiä. Monesti naisen rahat siis vain tuntuvat kuluvan johonkin eikä juuri mitään jää säästöön.

Perheessä mies saattaa maksaa asunnon vastikkeen tai vuokran, sähkö-, vakuutus- ja muut yhteiset laskut ja kokea, että näin hän vastaa lähes kaikista perheen kuluista. Niinpä hän hyvillä mielin ostaa lopuilla rahoillaan itselleen vaikka osakkeita tai kotiteatteriin uudet kaiuttimet.

Samaan aikaan pariskunnan nainen saattaa käydä joka päivä ruokakaupassa. Hän maksaa suurimman osan lasten harrastuksista ja ostaa lähes kaikki lasten vaatteet. Hän myös huolehtii anopille syntymäpäivälahjan ja tuliaiskukat kyläpaikkaan sekä hankkii keittiöön uudet verhot ja sävyyn sopivat astiapyyhkeet. Myös lapsille säästämisestä huolehtii usein äiti. Omista säästöistä ja taloudellisesta riippumattomuudesta huolehtiminen jää tämän myötä taka-alalle." (newsroom.nordea.com/fi/blogpost/nainen-ota-vastuu-omasta-taloudestasi/)

www.slideshare.net/NordeaBank/sinun-minun-vai-meidn-rahat

• Mies31v.

Tapasin tuossa melkein pari vuotta sitten naisen. Ja olin silloin työtön. Paneskeltiin heti ekana yönä, niinkuin aina. Seuraavana päivänä juteltiin ja nainen kyseli nämä tyypilliset; Oletko töissä, opiskelut, autoa ja onkos ollut paljon naisia. :D Vastasin että olen työtön, peruskoulun käynyt ja jonkun aikuisten amiksen, ei ole autoa, ja silloin kerroin että joku kymmenen naista ollut jo sinä vuonna. Nainen vastasi että olis ollu jees jos mulla olis auto ollu, niin oltais voitu mennä jonnekin. Että kai olen hakemassa töitä ja sanoin joo, niin hän sanoi että toivottavasti tärppää. Naisiin sanoi, että ei kai se niin paljoa ole, samalla suudellen ja koskettelemalla litteää vatsaani ja käsivarsiani. Sanoin että olen ollut kymmeniä kiloja lihavampi joskus vuosia aikaisemmin, nainen sanoi tähän heti että älä enää lipsahda vaan pidä ittes tollasena, mutta ei liikaa treeniä, ettei mene överiksi. Hmmm :D

Seksi oli tosi jees, nainen ihan nätti ja kroppa. Siinä se oli, ei mitään yhteistä. Jäi pariin tapaamiseen ja oli vähän pettynyt kun ei mua oikein napannut enää.

Tapasin tän naisen viime vuonna. Mentiin hänen luo ja sama setti. Juteltiin ja nainen kyseli samat. Sanoin että olin töissä, niinkuin olinkin. Ja että hain kouluun, hainkin. Nainen sanoi tähän: No mutta toi kuulostaa todella hyvältä, silloin viimeksi kun oltiin niin sullahan meni todella huonosti ja tulevaisuuden näkymät todella mitättömät. Melkein repesin, ja kiehuin, ja otin hänet siinä sohvalla! Kun käytiin hakemassa ruokaa, otti hän kadulla kädestäni ja antoi pusuja muiden nähden.

Ihmetteli myöhemmin mihin hävisin. Aiai. Näitä on nähty ja paljon. Ja vaikka olisin missä töissä ja rahoissa, niin tällainen ei ole ikinä muuta kuin pelkkä pano. Ei auta ulkonäkö tai mikään sellainen. Niin ja kaikki tällaisista on muistanut haukkua sen eksän.

Tsemppiä vaan jokaiselle jolla on jo kaikki: iso mulkku, mahdollisesti yliopistot(AMK ei ole sitä!), töitä ja rahaa, sekä auto ja mukavat nahkapenkit. Niin ja oma kämppä, keskustasta, oikea poliittinen kanta. Oikea tyyli ja vaikka mitä. Hyvin se menee. :)

• ---------

"yliopistot(AMK ei ole sitä!)"

Onpas, koska voin jatkaa suoraan amk-pohjalta maisteriohjelmaan halutessani. Olen siis tällä hetkellä käytännössä luonnontieteiden kandidaatti amk-papereilla.

• Mikähän mahtoi olla vuodatuksen pointti? Nätti nainen ei siis kelvannut kuiteskaan muuhun kuin seksiin, mutta et oikein itsekkään tiedä, että miksei kelvannut?

• No eipä kyllä itselle olisi tullut mieleenkään, että joku voisi tuollaisten työhön/opiskeluun liittyvien kysymysten perusteella pitää minua onnenonkijana. Antaisikohan tämä selityksen sille, miksi joitakin miehiä ei ole enää eka tapaamisen jälkeen näkynyt, kun olen ollut heidän mielestään vain rahojen perässä…?

Pitääpä olla varovaisempi niiden puheenaiheiden kanssa jatkossa; ei voi varmaan itsestäänkään mitään tuollaisia työ/opiskelujuttuja kertoa, ettei mies vain pidä sitä vihjailuna siitä, että olisin herranjumala kiinnostunut hänen arkielämänsä yksityiskohdista. Vielä jos mies on itse sellainen, ettei saa sanaa suustaan, niin voi käydä mielenkiintoiseksi se keskustelu treffien aikana.

• nirso snobiko?

Eikö miehiä sitten yhtään kiinnosta naisen työ, koulutus tai asumismuoto? Jos nainen sanoo asuvansa yhä vanhempiensa luona, peruskoulu käyty vuosia sitten ja sen jälkeen lähinnä makaillut kotona pelejä pelaten työttömänä, niin kelpuutatteko sellaisen seurusteluun ja tulevien lastenne äidiksi?

Kyllä minua kiinnostaa miehen ammatti ja koulutus muistakin syistä kuin kulujen jakamismielessä. Olen asunut toistaikseksi kahdessa avoliitossa ja kummassakin kumpikin maksoi omat kulunsa. Yhdessä maksettiin asumiseen liittyvät kulut suunnilleen puoliksi (miehen työttömyyden aikana minä maksoin suurimman osan).

Jos siis löydät kivan naisen, niin älä nyt heti epäile häntä loiseksi. Pidät vaan tiukasti kiinni siitä, että kumpikin maksaa omat kulunsa. Jos parisuhde on aito, rakastava ja lämmin, niin ei siinä silloin välttämättä ole enää väliä, että kumpi maksaa mitäkin, jos rahaa riittää kummallakin. En osaa ainakaan omien vanhempieni kohdalla ajatella, että he tasaisivat laskimen kanssa osuuksia, että kumpi maksaa mitäkin.

Minä haluan joskus tulevaisuudessa omakotitalon ja pari lasta. Koska itsekin käyn töissä, niin olen valmis maksamaan asunnosta puolet. Omat rahani eivät riitä omakotitalon ostamiseen yksin, joten tarvitsen siihen myös miehen tuloja. Sen takia miehen tulot ovat tärkeät. Elämäntaparenttu tai luottotietonsa menettänyt pitkäaikaistyötön voivat olla kivoja miehiä muuten, mutta en ole valmis luopumaan haaveestani saada koti ja lapset. Mamu-lähiössä asuin opiskeluvuodet enkä halua sinne enää ikinä takaisin.

• •••••

Toi on niin shittiä, että joku suomalainen mies maksaisi naisen elämisen. Minä jouduin aikoinani maksamaan pätkätyöläisenä ekonomimiehen lounaatkin. Rikkaat on kitsaita, niin se vaan menee. Kysyn ammatit sen takia, että onko ihmisellä kunnnianhimoa ja elämänintoa, aktiivisuutta. Työtönkin käy, mikäli on tavoitteita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      59
      4703
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      65
      3808
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      213
      3241
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      114
      3061
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      48
      2894
    6. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2558
    7. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2216
    8. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      248
      2003
    9. Mistä olet eniten

Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      108
      1872
    10. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      36