Hel-vetillä peloittelu.

aquaria

Hel-vetillä peloittelu on vieläkin aika yleistä. Fundamentalistisilla kristityillä se on yhä yksi tärkeimpiä keinoja saada asiaansa esille. Se kohdistuu jopa lapsiin ja nuoriin .Sillä on helpo saada ihminen jonkinlaiseen hätään sillä jokainen tietää kuinka hauras ihmiselämä on. Jokaikinen päivä on uutisissa kuolema lähellämme tautien ja onnettomuuksien muodossa .

Tämä on elämänlaadun kannalta tuhoisaa. Ihminen unohtuu. Sen ilo ja kyky nauttia elämästä heikkenee ja lähimmäisen tarpeet ja tasa-arvoinen yhdessäolo vaarantuu.

41

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi ketju riittää
      • mistö uutta?

Kaikissa ketjuissahan on vanhoja aineksia, ainakin melkein kaikissa.

• Terve menoa jehovan todistajiin. Ne ei siihen usko, kuin myös moneen muuhunkaan Raamatun totuuteen he ei usko.

Kuinka monta kertaa on h.e.l.v.e.t.t.i Raamatussa???

• totuusvoittaaaina kirjoitti:

Terve menoa jehovan todistajiin. Ne ei siihen usko, kuin myös moneen muuhunkaan Raamatun totuuteen he ei usko.

Kuinka monta kertaa on h.e.l.v.e.t.t.i Raamatussa???

MATT.5:22. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen Ja 29. Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.

Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.

MATT.23:33. Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

LUUK.12:5. Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.

JAAK.3:6. Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.

• twiikeri1
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

MATT.5:22. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen Ja 29. Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.

Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.

MATT.23:33. Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

LUUK.12:5. Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.

JAAK.3:6. Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.

Uskonnottomalle nuo listat ei merkkaa mitään, kun heille raamattu on vain satukirja. Laskepa seuraavaksi montako kertaa 'värttinä' mainitaan prinsessa ruususessa, tai 'myrkkyomena' lumikissa.

• humaani

mielisairas ihminen on sen kensinyt ja mielisairas ihminen uskoo siihen. Jos se olisi olemassa niin parempi mennä sinne kuin uskovaisten taivaaseen. Siellä ainakin voisi auttaa jotain onnetonta, jehovia, hellareita ja lestoja autan viimeiseksi.

• aquaria

Ainakin se on myyttinen taru taikauskoiselta ajalta ja taitaa olla monien "pakanallistenkin" uskontojen kestouskomus jolla peloiteltiin ihmisiä jonkinlaiseen "ruotuun" jo tuhansia vuosia sitten.

• humaani
        aquaria kirjoitti:

Ainakin se on myyttinen taru taikauskoiselta ajalta ja taitaa olla monien "pakanallistenkin" uskontojen kestouskomus jolla peloiteltiin ihmisiä jonkinlaiseen "ruotuun" jo tuhansia vuosia sitten.

putoaisiko pohja kristinuskolta jos helvettioppi poistettaisiin?

• Niin....
        humaani kirjoitti:

putoaisiko pohja kristinuskolta jos helvettioppi poistettaisiin?

Jumalan meille tiedoksi antaman Raamatun sisältö on muuttumaton. Tätä sisältöä meidän tulee tutkia. Jos kuka tahansa toisin opettaa nin hän olkoon.....

• aquaria
        Niin.... kirjoitti:

Jumalan meille tiedoksi antaman Raamatun sisältö on muuttumaton. Tätä sisältöä meidän tulee tutkia. Jos kuka tahansa toisin opettaa nin hän olkoon.....

....helvetin tulen ansainnut, arvelen. Niinhän se "Niin" menee luulisin tai ainakin sinne päin.
        Humaanin kysymys on minusta kinkkinen sillä voihan tämä hel-vettioppi myös karkoittaa kristinuskon piiristä ihmisiä sen julmuuden ja epäoikeudenmukaisuuden takia.

• tunnustaa
        Niin.... kirjoitti:

Tulkinnat kuitenkin tuntuvat kovasti vaihtelevan. Raamatusta löytyy sellaisia hirveyksiä, joita en usko sinunkaan enää kannattavan.

Joten eiköhän ole aika myöntää tosiasia, että raamattu ei anna kaikkeen vastauksia. Lisäksi sitä ei pidä ottaa ylimpänä totena. Toki siellä on jonkin verran käypiä elämän ohjeita, mutta yhtä monta täysin päätöntä kehoitusta. Jopa rikollisia kehoituksia.

Mistä kukaan tietää mitä kohtaa raamatusta tulee seurata ja mitä kohtia ei enää seurata ja noudateta?

• Macrame
        Niin.... kirjoitti:

Raamattuko muuttumaton? Perehdypä vähän aiheeseen. Varsinkin vuosina 900-1800 raamattua muunneltiin aina uusien paavien mielen mukaan. Esim. se että magdalan maria olisi sama henkilö kuin eri kohdassa main. prostituoitu ei ole raamatun totuus. Eräs paavi vaan 1300luvulla tulkitsi niin.

• aquaria
        tunnustaa kirjoitti:

Tulkinnat kuitenkin tuntuvat kovasti vaihtelevan. Raamatusta löytyy sellaisia hirveyksiä, joita en usko sinunkaan enää kannattavan.

Joten eiköhän ole aika myöntää tosiasia, että raamattu ei anna kaikkeen vastauksia. Lisäksi sitä ei pidä ottaa ylimpänä totena. Toki siellä on jonkin verran käypiä elämän ohjeita, mutta yhtä monta täysin päätöntä kehoitusta. Jopa rikollisia kehoituksia.

Mistä kukaan tietää mitä kohtaa raamatusta tulee seurata ja mitä kohtia ei enää seurata ja noudateta?

Ei kukaan voikaan tietää. Monilla uskovilla on todella idioottimainen käsitys Raamatun kohtien noudattamisesta. Ne ovat skitsoisia ja julmia ja monet kohdat, kuten sanoit, jopa rikollisia. Siinä mielessä evl.kirkon nykykannan ymmärtää vaikka lahkot ja kilpailevat kirkot sen tuomitsevatkin , jälleen saa-tanan oppina ja helvettiin johtavana, kuinkas muuten.

• hellari...

Iankaikkisuus on loputon ja ajallinen taival on verrattain lyhyt siihen verrattuna. Syntiinlankeemuksen tähden olemme täällä kuolevaissa ruumiissa ja ilman Jeesustanei olen toivoa.
      Kyllä ero Jumalasta, iankkainen kadotus on Raamatun keskeisimpiä asioita. Jos ei helvettiä olisi, niin ei uskominen Jeesukseen olisi tarpeellista.

• vanha ja vakaa

Paremmin sanottu, "raamatun keskeisimpiä valeita". Raamattu onkin ihmiskunnan suurimpia kusetuksia järjettömine oppeineen. Kuka haluaisi seurustella massamurhaajajumalan kanssa? Ehkä joku paatunut uskovainen.

• Aquaria
        vanha ja vakaa kirjoitti:

Paremmin sanottu, "raamatun keskeisimpiä valeita". Raamattu onkin ihmiskunnan suurimpia kusetuksia järjettömine oppeineen. Kuka haluaisi seurustella massamurhaajajumalan kanssa? Ehkä joku paatunut uskovainen.

vanha ja vakaa, aika hyvä tuo sana paatunut. Olen joskus ajatellut vähän samaa. Uskovathan syyttävät ateistejä ja agnostikkoja tai ainakin "suruttomia" niinkuin he sanovat paatuneiksi. Todellisuudessa taitaa olla niin että ainakin osa uskovista on todella paatuneita kun eivät näe uskon taustalla olevia hirmutöitä muuta kuin rakkautena .

• ihminen.....

Todistuksia:

www.divinerevelations.info

Helvetistä ei turhaan varoiteta.

Jumala haluaa ihmisten Pelastuvan. Vain Jeesus Pelastaa.

• Ei varoiteta ei. Kuinka kävi rikkaan miehen? Ja kuinka Lasaruksen? Ja tämä ei ole vertaus vaikka jehovan todistajat toisin väittää

LUUK.16:19. Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
        20. Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
        21. ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
        22. Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
        23. Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        24. Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        25. Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
        26. Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
        27. Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
        28. - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
        29. Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
        30. Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
        31. Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

• foksmalder_se_aito

Muistakaa tutkia myös ei-kristillisiä kokemuksia. Teidän mukaanne ilmeisesti myös hindujen mytologia on todellinen, sillä siitä on ihan samanveroisia kokemuksia.

On myös täysin uskonnottomia kuolemanrajakokemuksia.

Ainoa syy miksi te että tätä tiedä on se, ettette halua tietää, sillä tämä tieto uhkaa uskomuksianne.

• Aquaria

Kun jo luomiskertomus ei voi missään tapauksessa täsmätä tieteellisen todellisuuden kanssa niin miksi nämä hel-vettiteoriat sitten voisivat?
      Tälläisiä myyttejähän on ollut monissa uskonnoissa kautta koko historian sivun ja taitaa olla vanhempiakin kuin mitä kristinuskossa ovat.

k

• Äläolevälinpitämätön

" Tälläisiä myyttejähän ( helevetin olemassaolosta ) on ollut monissa uskonnoissa kautta koko historian sivun ja taitaa olla vanhempiakin kuin mitä kristinuskossa ovat."

Olen nähnyt 2 kertaa unen helevetissäolosta. Niin ovat monet muutkin kertoneet nähneensä.Lisäksion kuolemanrajakokemukset olemassa, joita en ole itse kokenut. Lisäksi olen kokenut henkimaailman vaikutuksen On tilanteita joissa henkimaailma pystyy liikuttamaan esineitä. Olen itse ollut heiluvassa sängyssä ja niin on jotkin muutkin kertoneet.

Mutta nämä ovat asioita, joita jos sattuu itse kokemaan niin silloin tietää varmasti jos ei itse koe niin on aina skeptinen olo.Ainakin itsellä on muiden juttuihin epäilevä olo vaikka koitan hyvätahtoisesti uskoakin. No,ainakin itse olen päässyt ihan tieto ja kokemusta on varmuuteen Raamatussa kerrotun Jumalan olemassaolosta.

Ja evankeliointikäsky koskee minuakin ja teenkin sitä koska se on Jumalan antama käsky ja siihen sisältyy paljonmuutakin kuin helevetiltä ihmisen sielun,joka tuntee kipua helevetissä jos sinne joutuu ja ties millaista tuskaa. Uneni perusteella en halua yhdenkään ihmisen joutuvan helevettiin.

Toteutuneista enneunista lienee tieteellisiä todisteitakin olemassa. Ei kai siihen kummallisia tarvita. Joku kertoo unensa ja sitten katsotaan tapahtuuko se. Rakasta lähimmäistäsi. Jos ajattelet etten pysyty niin tee siitä päätös: aion rakasta ihmisiä. Kun ajattelee ihmisiä millaisia olemme niin.....Jumalaon antanut tärkeimmäksi vai oliko se toiseksi tärkein käsky mutta käsky,joka on vsan pakkonoudatettava: Rakastakaa toisianne.

• Aquaria
        Äläolevälinpitämätön kirjoitti:

" Tälläisiä myyttejähän ( helevetin olemassaolosta ) on ollut monissa uskonnoissa kautta koko historian sivun ja taitaa olla vanhempiakin kuin mitä kristinuskossa ovat."

Olen nähnyt 2 kertaa unen helevetissäolosta. Niin ovat monet muutkin kertoneet nähneensä.Lisäksion kuolemanrajakokemukset olemassa, joita en ole itse kokenut. Lisäksi olen kokenut henkimaailman vaikutuksen On tilanteita joissa henkimaailma pystyy liikuttamaan esineitä. Olen itse ollut heiluvassa sängyssä ja niin on jotkin muutkin kertoneet.

Mutta nämä ovat asioita, joita jos sattuu itse kokemaan niin silloin tietää varmasti jos ei itse koe niin on aina skeptinen olo.Ainakin itsellä on muiden juttuihin epäilevä olo vaikka koitan hyvätahtoisesti uskoakin. No,ainakin itse olen päässyt ihan tieto ja kokemusta on varmuuteen Raamatussa kerrotun Jumalan olemassaolosta.

Ja evankeliointikäsky koskee minuakin ja teenkin sitä koska se on Jumalan antama käsky ja siihen sisältyy paljonmuutakin kuin helevetiltä ihmisen sielun,joka tuntee kipua helevetissä jos sinne joutuu ja ties millaista tuskaa. Uneni perusteella en halua yhdenkään ihmisen joutuvan helevettiin.

Toteutuneista enneunista lienee tieteellisiä todisteitakin olemassa. Ei kai siihen kummallisia tarvita. Joku kertoo unensa ja sitten katsotaan tapahtuuko se. Rakasta lähimmäistäsi. Jos ajattelet etten pysyty niin tee siitä päätös: aion rakasta ihmisiä. Kun ajattelee ihmisiä millaisia olemme niin.....Jumalaon antanut tärkeimmäksi vai oliko se toiseksi tärkein käsky mutta käsky,joka on vsan pakkonoudatettava: Rakastakaa toisianne.

Rakasta lähimmäistäsi on minustakin hyvä käsky. Minusta Jeesuksen opit ja opetukset köyhien muistamisesta monin eri tavoin olisivat kaikille, myös uskoville, hyviä ohjenuoria. Havaintojeni mukaan ne ovat kuitenkin meiltä kaikilta jääneet toisarvoiseen asemaan.

Unet taas ovat minusta vaan edellisten päivien sekasotkuisia heijastumia joilla ei ole mitään totuusarvoa.

Helvettikäsitykseni olen jo esiintuonut joten siitä ei sen enempää.

• humaani

"älä tee toiselle sitä mitä et itsellesi haluaisi tehtävän" Kultainen sääntö ja mitään muita käskyjä ei tarvita, raamatun varsinkaan.

• Äläolevälinpitämätön kirjoitti:

"mutta käsky,joka on vsan pakkonoudatettava: Rakastakaa toisianne."

Tarvitsetteko te tosiaan käskyn jotta voisitte rakastaa toisia, puuttuuko teiltä uskovilta empatiakyky? Siksikö te pidätte Jahvea rakastavana jumalana kun teiltä puuttuu empatiakyky ettekä näe kuinka sadistinen jumalanne on.

• humaani kirjoitti:

"älä tee toiselle sitä mitä et itsellesi haluaisi tehtävän" Kultainen sääntö ja mitään muita käskyjä ei tarvita, raamatun varsinkaan.

Kultainen sääntö joka kuuluu useampaan maailmankatsomukseen ja on kristinuskoa vanhempi on ainoa mitä tarvitaan ja siihen riittää terve empatiakyky. Mitään eriillsiä käskyjä ei tarvitse muut kuin uskovat joilta empatiakyky ilmeisesti puuttuu.

• Aquaria
        angelus_nigrum kirjoitti:

Tarvitsetteko te tosiaan käskyn jotta voisitte rakastaa toisia, puuttuuko teiltä uskovilta empatiakyky? Siksikö te pidätte Jahvea rakastavana jumalana kun teiltä puuttuu empatiakyky ettekä näe kuinka sadistinen jumalanne on.

angelus_nigrum olet oikeassa. Uskovat vaan ei tähän pysty vastaamaan kun ovat niin heikoilla alkeellisimmissakin loogisissa kysymyksissä. Hel-vetillä peloittelu on heidän tärkein uskon pointtinsa.

• Helppi
        Aquaria kirjoitti:

angelus_nigrum olet oikeassa. Uskovat vaan ei tähän pysty vastaamaan kun ovat niin heikoilla alkeellisimmissakin loogisissa kysymyksissä. Hel-vetillä peloittelu on heidän tärkein uskon pointtinsa.

Jumala ei pidä ikuista vihaa.
        Piinahelvetti on eksytys, joka estää kasvun Jeesuksessa Kristuksessa.
        Jeesus Kristus kirkastaa Isän Kaikkivaltiaan Jumalan.
        Antikristus estää kasvun Kristuksessa.
        Jokainen meistä tietää mikä on oikein ja väärin.
        Piinahelvetti on räikeä petos, vailla armoa ja oikeutta.
        Etsikää Herraa.
        Tutkikaa mikä on helvetti ja kadotus..

• ihminen.....
        Aquaria kirjoitti:

Rakasta lähimmäistäsi on minustakin hyvä käsky. Minusta Jeesuksen opit ja opetukset köyhien muistamisesta monin eri tavoin olisivat kaikille, myös uskoville, hyviä ohjenuoria. Havaintojeni mukaan ne ovat kuitenkin meiltä kaikilta jääneet toisarvoiseen asemaan.

Unet taas ovat minusta vaan edellisten päivien sekasotkuisia heijastumia joilla ei ole mitään totuusarvoa.

Helvettikäsitykseni olen jo esiintuonut joten siitä ei sen enempää.

Mikä on Jumalan mielipide? Mikä on Jumalan käsitys? Mikä on Jumalan Sana? Mikä on Totuus?

Ihmisen mielipiteellä ei ole mitään väliä. Ainoastaa väliä on sillä, mikä on Jumalan Sana. Jumalan Sana on Totuus. EI ihmisten käsitykset, mielipiteet jne.

Ihmisen sydän on täynnä petollisuutta. Ihmisen luonto, ihmisen liha haluaa uskoa mikä sen mielestä on esim. mukavaa. Ihmisen liha sotii Jumalaa vastaan! Jumala on Kaikkivaltias. Kaikki on Jumalalle mahdollista. Siihen ei ihmisen sanomisilla ole mitään tekemistä. Yksin Jumala tietää kaiken. Yksin Jumala on viisas. Yksin Jumala on Hyvä. Lista jatkuisi...

Taivas ja Kärsimys - Hel vetti ovat Todellisia. Saa tana EI halua Sinun tietävän Totuutta. Ymmärrätkö että Saa tanan aika on käymässä vähiin? Ja se näkyy...eksytystä on koko ajan enemmän ja enemmän. Kuulin, että jenkeissä Saa tanan palvojia on soluttautunut kirkkoihin, heitä on papin virkaan vihitty. Saa tana (demoneineen) on Todellinen Sielunvihollinen.

Opetus, joka opettaa, että Hel vettiä ei olisi olemassa, EI ole Jumalasta. Jumala varoittaa Hel vetistä. Uskommeko Jumalaa? Vai uskommeko lihaamme, joka ei halua uskoa Jumalaa? USKOKAA JUMALAA!

Jumala EI valehtele.

On lähimmäisenrakkautta kertoa myös Hel vetistä, koska se on Todellinen. Jumala EI toivo kenenkään joutuvan Hel vettiin. Ihmisellä on vapaa tahto valita.

Jumalan Lasten tulee saarnata Totuutta, säästelemättä.

Saa tana haluaa uskotella, että Hel vettiä ei ole olemassa. Mistäköhän syystä? Tämä on Saa tanan yksi suurimmista valheista ja vetoaa juuri ihmisen lihaan ja ihmisen lihan haluun olla uskomatta Totuutta.

• ihminen.....
        humaani kirjoitti:

Ihminen ei päätä mitä pitää noudattaa ja mitä ei. Vaan Jumala päättää mitä pitää noudattaa ja mitä ei, mikä on pyhää ja mikä on epäpyhää, mikä on syntiä ja mikä ei ole syntiä.

Jumala on Kaiken Yläpuolella, Jumalan Sana on Totuus ja sitä tulee noudattaa.

• ihminen.....
        Helppi kirjoitti:

Jumala ei pidä ikuista vihaa.
        Piinahelvetti on eksytys, joka estää kasvun Jeesuksessa Kristuksessa.
        Jeesus Kristus kirkastaa Isän Kaikkivaltiaan Jumalan.
        Antikristus estää kasvun Kristuksessa.
        Jokainen meistä tietää mikä on oikein ja väärin.
        Piinahelvetti on räikeä petos, vailla armoa ja oikeutta.
        Etsikää Herraa.
        Tutkikaa mikä on helvetti ja kadotus..

Opetus, joka kieltää Kärsimys - Hel vetin olemassaolon, EI ole Jumalasta. Tällaisessa opetuksess vääristellään Jumalan, Kaikkivaltiaan, Sanaa ja tehdään Jumalasta valehtelija. JUMALA EI VALEHTELE.

USKOKAA JUMALAA, älkää eksyttäviä ihmisen omia mielipiteitä!

• ihminen.....
        ihminen..... kirjoitti:

Mikä on Jumalan mielipide? Mikä on Jumalan käsitys? Mikä on Jumalan Sana? Mikä on Totuus?

Ihmisen mielipiteellä ei ole mitään väliä. Ainoastaa väliä on sillä, mikä on Jumalan Sana. Jumalan Sana on Totuus. EI ihmisten käsitykset, mielipiteet jne.

Ihmisen sydän on täynnä petollisuutta. Ihmisen luonto, ihmisen liha haluaa uskoa mikä sen mielestä on esim. mukavaa. Ihmisen liha sotii Jumalaa vastaan! Jumala on Kaikkivaltias. Kaikki on Jumalalle mahdollista. Siihen ei ihmisen sanomisilla ole mitään tekemistä. Yksin Jumala tietää kaiken. Yksin Jumala on viisas. Yksin Jumala on Hyvä. Lista jatkuisi...

Taivas ja Kärsimys - Hel vetti ovat Todellisia. Saa tana EI halua Sinun tietävän Totuutta. Ymmärrätkö että Saa tanan aika on käymässä vähiin? Ja se näkyy...eksytystä on koko ajan enemmän ja enemmän. Kuulin, että jenkeissä Saa tanan palvojia on soluttautunut kirkkoihin, heitä on papin virkaan vihitty. Saa tana (demoneineen) on Todellinen Sielunvihollinen.

Opetus, joka opettaa, että Hel vettiä ei olisi olemassa, EI ole Jumalasta. Jumala varoittaa Hel vetistä. Uskommeko Jumalaa? Vai uskommeko lihaamme, joka ei halua uskoa Jumalaa? USKOKAA JUMALAA!

Jumala EI valehtele.

On lähimmäisenrakkautta kertoa myös Hel vetistä, koska se on Todellinen. Jumala EI toivo kenenkään joutuvan Hel vettiin. Ihmisellä on vapaa tahto valita.

Jumalan Lasten tulee saarnata Totuutta, säästelemättä.

Saa tana haluaa uskotella, että Hel vettiä ei ole olemassa. Mistäköhän syystä? Tämä on Saa tanan yksi suurimmista valheista ja vetoaa juuri ihmisen lihaan ja ihmisen lihan haluun olla uskomatta Totuutta.

Kirkko, pappi, pastori, uskonto, kirkkoon kuuluminen, ehtoollinen, kaste, mikään asia tai kukaan ihminen EI pelasta. Kaste on Jumalan ohje ja sitä pitää noudattaa. Mutta esim. se ei pelasta.

VAIN JEESUS PELASTAA.

• ihminen.....
        ihminen..... kirjoitti:

Kirkko, pappi, pastori, uskonto, kirkkoon kuuluminen, ehtoollinen, kaste, mikään asia tai kukaan ihminen EI pelasta. Kaste on Jumalan ohje ja sitä pitää noudattaa. Mutta esim. se ei pelasta.

VAIN JEESUS PELASTAA.

Jumalan Sanan mukaista kastettä EDELTÄÄ USKO. Vauvakaste ei ole Jumalan Sanan mukainen ja vauvakasteen yhteydessä kerrotaan valheita, joihin ihminen saattaa uskoa koko elämänsä.

Usko! Tee parannus ja käänny synneistäsi! Tunnusta syntisi Jeesukselle! Tunnusta Jeesuksen nimeä ihmisten edessä. Kiellä itsesi ja seuraa Jeesusta. Noudata Jumalan Sanaa. Elä Jumalan Tahdon mukaisesti.

• angelus_nigrum kirjoitti:

Rakastaminen on paljon muutakin kuin myötätuntoa eli empatiaa. Koska ihmisen on helpompi vihata tai suuttuessaan olla paha kuin rakastaa, rakastaminen vaatii paljon. Se vaatii jokapäiväistä hengellistä kasvamista ja kilvoittelua.

Se käsky on ylimpänä kaikkia muita. Huomaa että monille uskoville (kuten kaikille muillekin) sen noudattaminen on haastavampaa kuin pelon kautta toimiminen. Pelkoa käytetään siksi, että moni mieluummin koettaa vältellä jotain kuin tehdä jotain.

• ihminen.....
        mummomuori kirjoitti:

Rakastaminen on paljon muutakin kuin myötätuntoa eli empatiaa. Koska ihmisen on helpompi vihata tai suuttuessaan olla paha kuin rakastaa, rakastaminen vaatii paljon. Se vaatii jokapäiväistä hengellistä kasvamista ja kilvoittelua.

Se käsky on ylimpänä kaikkia muita. Huomaa että monille uskoville (kuten kaikille muillekin) sen noudattaminen on haastavampaa kuin pelon kautta toimiminen. Pelkoa käytetään siksi, että moni mieluummin koettaa vältellä jotain kuin tehdä jotain.

Rakastan yli kaiken ja pelkään Jumalaa ja rakastan kaikkia ihmisiä.

Jumalaa tulee myös pelätä, kuten Hän Sanassaan sanoo.

• twiikeri1

Olen minäkin nähnyt etiäisiä. Pari vuotta sitten näin tarkasti tutun hautajaiset, en halunnut uskoa, mutta sillä todettiin syöpä viime kesänä, ja kuoli kun ensilumi oli maassa, kuten näin. En silti ole koskaan helvettiä tai taivasta nähnyt. Ikinä. Varmaan johtuu siitä kun en usko niihin. Eli uni on seuraus omasta ajattelusta.

• NORMAAL

Kuka nyt edes miettii mitä kuoleman jälkeen tapahtuu, jos mitään edes tapahtuu? Minuun ei moiset hömpänpömpät tehoa, lähinnä nauran ihmisille, jotka yrittävät pelotella helvetillä. :D

• humaani

Näinhän se normaalisti menee ja yleinen usko taitaa myös olla terve käsitys että jos Jumala on olemassa hän ei sellaista paikkaa ole luonut vaan se on taikauskoisen ajan myyttejä.

• ihminen.....
        humaani kirjoitti:

Näinhän se normaalisti menee ja yleinen usko taitaa myös olla terve käsitys että jos Jumala on olemassa hän ei sellaista paikkaa ole luonut vaan se on taikauskoisen ajan myyttejä.

• jotain rotia
        ihminen..... kirjoitti:

Sairasta kuvamaailmaa!

• Tunnustaa

Helvetillä ja kadotuksella lasten pelottelu pitäisi olla rangaistava teko siinä missä tukkapölly, luunappi ja selkäsaunakin.

• Tex Willer

Helevetti on kuvauksiensa perusteella paikka jonne ei haluaisi pahimman vihamiehenkään joutuvan. Onnekseni en ketään vihaa mutta naapurin kanssa oli joskus vihanpitoa mutta kuovuin siitä uskoontultuani ja Herran tahtoa tajuttuani.

Naapurikin on jotenkin lauhtunut eikä ainakaan avoimesti osoita mieltään vaan on alkanut lauhkeammaksi.

"Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä palkka, jonka te taivaissa saatte, on suuri. Niinhän vainottiin profeettojakin, jotka elivät ennen teitä. "

Matteus 5: 11 - 12

Minua on jumalattomat herjanneet kun olen kertonut olevani uskossa ja Jumalan tahtoa. Olen iitä ollut loukkaantunutkin hieman,toisaalta olen ollut tietoinen että katseeni on ollut lihassani eikä Jeesuksessa. Olen autuas. En oikein ymmärrämitä autuas on mutta autuas olen, koska minua on herjattu Herran tähden ja se on syy leveään hymyyni. Kai se autuus on jokin iloisuus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysynkin sinulta nyt...

Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä
      Ikävä
      57
      5728
    2. Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa

että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet
      Naisen logiikka
      125
      4178
    3. Nainen, vaikka kaikki on

ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.
      Tunteet
      18
      2586
    4. HH En uskalla enää ottaa sinuun yhteyttä

Enkä tiedä miltä sinusta tuntuu nyt. Itsellä tosi tyhjä olo, harmittaa kun kaikki levällään. Toivottavasti sulla kaikki
      Ikävä
      9
      1951
    5. Onkohan tämä jotain elämää suurempaa

Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m
      Ikävä
      39
      1945
    6. Missä paikassa ja minkälaisessa tilanteessa

Olit silloin kun tajusit ihastuneesi häneen?
      Ikävä
      106
      1883
    7. Onko Marilyn Monroe mielestäsi maailman kaunein nainen kautta aikojen?

Marilyn Monroe sai sekaisin naisten ja miesten päät kurvikkailla muodoillaan ja keimailevalla asenteellaan. Monroe onkin
      Maailman menoa
      150
      1876
    8. Mihin kiinnitit ensimmäisenä huomiota

kun eka kerran näit kaivattusi?
      Ikävä
      92
      1531
    9. Ihan pelästyin kun sut

näin. Huh huh kun olit vanhentunut.
      Ikävä
      113