Tämä on vain minun tarinani, niitä on tuhansia lisää maailmalla. Olin aina varma, että kun saan lapsia, ne tulevat sektiolla. Luulin olevani satavarma jo. Nyt olen 110-varma, kun olen kokenut kuparikierukan laiton.
Ensiksi, älkää menkö kokemattomille sanomaan, että "älä pelkää, ei se satu ollenkaan, vähän nipistää vain". Tai höpöttämään, että "jos jännität, sitten sattuu". Minä en osannut jännittää, koska en ollut etsinyt mitään tietoa netistä ennen laittoa. Älä mene omaa kokemustasi kertomaan ohjeistuksena mahdollisesti hyvinkin erilaisille naisille.
Toiseksi, koska olen kokenut seksuaalisen hyväksikäytön 4-vuotiaana, olen äärimmäisen aistiherkkä. Sitä on mahdotonta sellaisen kuvitella joka ei sitä ole kokenut, mutta elämäni on sellaista, että tunnen jatkuvasti jokaisen kehoni ääriviivan, ja olen ylitietoinen jokaisesta liikkeestäni ja ajatuksestani. Tästä syystä olen myös äärimmäisen kipuherkkä, nimenomaan genitaaliseuduilla. Enkä silti koskaan osannut edes kuvitella sellaista kipua.
Kuulin vasta jälkeenpäin, että äitini laittoi toisen kierukkansa nukutuksessa. Voi, kun olisin tajunnut, että se on mahdollista!
Minua ei ole ikinä jännittänyt gynekäynti, ei edes hätägynetutkimus päivystävällä mieslääkärillä, jonka nyt jälkeenpäin tiedostan virheeksi historiani takia, en vain kehdannut kieltäytyä koska olin tosi kipeä ja tarvitsin pikaista lääkitystä, mutta se käynti jäi kummittelemaan mieltäni, ja saan edelleen vilunväristyksiä, vaikka tiedän ettei siinä ollut mitään seksuaalista. Mies oli asiallinen ja ripeäotteinen.
Tässä maassa on monia, paljon useampia kuin annetaan ymmärtää, joilla on kaltaiseni lapsuudentraumat. Olemme niin erilaisia, ja silti meidän on vaikea olla arvostelematta muita omien kokemustemme pohjalta, joten muistakaa että siellä toisella näytöllä voi olla joku sellainen, joka ei naureskele miehille, kun he ovat niin kipuherkkiä. Tai joku sellainen, joka tajuaa ettei synnytys ja siihen liittyvä kipu tee naista, vaan se mitä korvien välissä on. Jos et kokenut olevasi nainen ennen synnytystä, se on oma asiasi ja oma tuntemuksesi, monet muut tuntevat toisin.
Monet ovat myös traumatisoituneet synnytyksestä, koska "voimallistuneet" naiset joilla kivun tuntemus sattuu olemaan hyvin erilaista, eivät pitäneet heitä riittävinä naisina erilaisine valintoineen, ja jälleen kerrran ohjasivat muita sen perusteella mitä he itse ovat kokeneet. Pointti on se, että elämme maassa, jossa meillä on vapaus valita mm. synnytystapamme, ja aiheeseen liittyen, myös kierukan laittamistapa.
Olen 27-vuotias synnyttämätön nainen. Jos olet niin kipuherkkä kuin minä, kannattaa laittaa kierukka nukutuksessa. Se hetki, kun gyne otti kohdunsuustani kiinni pihdeillä, halusin kuolla. Rääkäisin kovaa ja korkealta, niin kovaa, että huone kaikui ja varmasti huutoni kaikui myös koko lääkärikeskuksessa. Kiljuin kivusta ja huusin: en kestä, en kestä! Potkin jalkatuista vastusta, ja yritin tiputtautua lattialle pää edellä, koska olin juuri pyörtymässä, silmissäni musteni, ja näin pelkkää mustaa pientä valkoista pistettä lukuunottamatta. Kipu vaan ei lähtenyt minnekään. Mieheni oli pitämässä kädestäni kiinni, eikä hän ikinä ole nähnyt mitään vastaavaa. Gyne pyyteli anteeksi, mutta säilyi asiallisena ja piti pihdit paikallaan, ja sai kuin saikin laitettua kierukan paikalleen vaikka hän sitä suuresti epäili. Ultralla tarkistettiin ja se oli ihanteellisesti paikallaan. Olin turta, olin kauhuissani, tärisin ja itkin. Mieheni sanoi, ettei enää ikinä halua minun kokevan tuollaista kipua, hän itsekin melkein itki ja sanoi toivoneensa voivansa ottaa kivut itselleen. Hän oli kauhusta valkea, ja kyseli jatkuvasti vointiani. En muista lainkaan ratikkamatkaa anoppilaan. Muistan vain olleeni sekava kaupungilla. Näin jatkuvasti painajaisia kokemastani kivusta, puristin reisiäni yhteen, ja kipu oli elävänä muistissa, koin jatkuvasti vilunväristyksiä ja minua oksetti. Olin kauhusta kankea ja tuijotin kattoon päiväkausia. Kului kuukausi ennen kuin uskalsin harrastaa seksiä. (Älkää käsittäkö väärin, mieheni ei joudu olemaan puutteessa sillä meidän seksimme ei läheskään aina ole yhdyntää. Harrastamme paljon suuseksiä ja muunlaista hyväilyä mieluummin.)
Edelleenkin tunnen fyysistä kipua kun muistan ja henkeni salpaantuu hetkeksi. Tuostakin päätellen, minä todennäköisesti synnnytyksessä menisin tajuttomaksi, koska en kestäisi kipua. Tietäisin myös että repeäisin, koska minulla on ohuet limakalvot ja repeän usein pelkässä yhdynnässä. Kohtuun liittyvä kipu on kyllä kamalinta kipua mitä voi kuvitella, ja tottakai sillä on yhteys lapsuudentraumaani. En ole tyytyväinen että se on ohi, minua oksettaa ja sattuu edelleen, hieman eri tavalla vain. Sellaisessa kivussa ei ole mitään voimaannuttavaa, ei ainakaan minulle.
Varoitus: Traumaattisen kivulias kuparikierukka
2
124
Vastaukset 2
- Takitaki
JATKOA: Älkää siis ihmiset antako kenenkään käännyttää päätänne tällaisissa valinnoissa, oli kyse kierukan laitossa tai synnytystavassa, tai missä tahansa muussa sinua itseäsi koskevissa valinnoissa. Joku valitsee luomusynnytyksen ilman kipulääkkeitä, ja toiset taas sektion. Ensiksi mainitut eivät ole yhtään sen suurempia ihmisiä kuin jälkimmäisetkään.
En ikinä itse kirjoita tänne saati hae täältä neuvoa, koska tiedän mitä täältä yleensä saa niskaansa. Juuri siitä syystä koen tärkeäksi kirjoittaa asiallisen varoituksen niille, jotka TULEVAT hakemaan neuvoa täältä, tai joita vain askarruttaa kyseinen asia. Hakutuloksissa saa ainakin jonkun kokemuksen, jos itse tietää olevansa kipuherkkä.
Kipu on niin erilaista eri ihmisillä. Kuka todella tietää mitä kipu on? Miten kukaan voi tulla kertomaan sinulle, millaista SINUN kipusi on? Kipua kun on monenlaista- ja asteista. Elämä on niin moniulotteista, ettei sitä ihmisaivojen rakenne voi tajuta. Liikaa olen lukenut joidenkin "ämmien" rehvastelua synnytyskivuista, ja heidän halveksuntaa sektion valinneista (tai sitä vasta harkitsevia) kohtaan. Heistä tulee kuin rekkamiehiä. Totuushan taitaa olla, että sitä voimallistumistakin ohjaa omat ennakkoluulot. Naiseus ja naisellisuuskin ovat juuri sitä, mitä itse haluat niiden olevan. Siihen riittää se, että tiedostat olevasi nainen, haluat olla nainen tässä elämässä, siinä se!
Olen siis ihan yhtä voimallistunut ja suuri nainen ilman kipuja ja kipujen kanssa, niinkuin kaikki muutkin ovat. Älkää siis antako kenenkään muun kyseenalaistaa sitä tunnetta.
Mitä enemmän arvostelee muita, sitä enemmän itsessä on korjattavaa.- Hope85
Hei,
Tekstistäsi jäi päällimmäiseksi ajatus, että olet kokenut asennuksen samanalaisena hallitsemattomana tilanteena kuin tuon hyväksikäytön. Kokemuksesi ei siis liity niinkään kierukkaan vaan yleiseen kipuherkkyyteesi ja henkisiin traumoihin. Olethan keskustellut hyväksikäytöstä jonkin ammattiauttajan kanssa? Voimia sinulle. Hae apua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä on totta mikä ei?
Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?251935- 128875
Just saying
Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.126665- 54598
Löytyikö syy miksi Martina on Muhiksen kanssa
Saipa naurut Gekkosen kuvasta, missä ovat ravintola Hookissa Immu fight night ottelun jälkeen, Muhoksella pullottaa hirv90575- 65541
Jos selviäisi että kaivattusi
Olisi savant asperger? Rakastaisitko vielä? Savant-lahjakkuus olisi kapea-alaista neroutta liittyen mekanisiin ja tilan88540- 42525
Päivän aivopieru Trumpilta
Trump julisti sodan hyttysiä vastaan. Myös punkit ovat Trumpin sodan kohteena. Eikö vieläkään USA:n kansa tajua tuon uko64520Jokin ei täsmää
Joskus yksi vuosiluku saa katsomaan koko tarinaa uudestaan. Löysin gradun. Matematiikka ei oikein täsmää siihen, mitä mi299512- 12497
Jorma Uotinen läväytti härskin heiton - Paljastus uudesta TTK-romanssista?
Tuomari Jorma Uotisen linja on välillä hyvinkin rohkea TTK:ssa. Hän näpäytti Jaakko Parkkalille ja Kastanja Rauhalalle v9483Oliko Jani Halmeen aika jo tippua TTK:sta?
Jani Halme ja Claudia Ketonen joutuivat jättämään TTK:n. Halme ja Ketonen saivat viimeiseksi jäänestä tanssista, sambas26474Toivotko vielä viestiä
Minulta? En rohkene enää ottaa yhteyttä, kun varmasti jo uusia naisia elämässä. Nolaisin vain itseni.36472Kuka kaipaa T m?
Kerro nainen kirjaimesi vaan... Haluan miettiä kuka tulee ekana mieleeni.. kuin kurkistus tunteiden meren pinnalle, jota32451Miksi jotku naiset on niin tyhmiä
Että elättelevät turhaa toivoa toisen kustannuksella. Onko ne kaikki kaappilesboja vai mikä niitä vaivaa? Sitten itketä51425- 58422
- 41416
S-ryhmän vastuullisuuden kaksoisstandardi
Vastuullisuuspuhe on helppoa. Vaikeampaa on selittää, miksi S-ryhmän omien merkkien tuotteita ja raaka-aineita hankitaan9407Jätä jo se puolisosi, mun kanssa kilpa-asetelma on tuhoisa.
Eikä hän tule sitä voittamaan. Myöskään missään vanhassa ei kannata roikkua, koska ei uskalla kohdata muutosta, hyvät as27406