Mitä tarkoittaa jos mies elää pääomatuloilla? Onko kuinka harvinaista että 40 kymppinen mies pystyy tulemaan pääomatuloilla toimeen? Olen tapaillut miestä muutaman kuukauden, mutta hän ei ole puhunut raha asioistaan muuta kun ettei käy töissä vaan tulee toimeen pääomatuloilla? Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?
Pääomatulot?
11
108
Vastaukset
- .................
Jos on asuntoja, peltoja ja metsää, niin mikä ettei. Vuokratuloja asunnoista, mökeistä tms., peltovuokraa, metsästä tulee väkisin jo myrskypuista, vaikkei laittaiskaan kaikkea matalaksi. Voi olla myös vuokratontteja ym. Onko hän saanut kenties perintöä? Asuntojen pitäminen kunnossa, metsänhoito ym. vie myös aikaa, joten ei se pelkkää löhöilyä ole.
Esim osakkeista saatavat osingot, vuokratulot, korkotuotot yms lasketaan pääomatuloiksi.
Eihän se kovin yleistä ole, että joku pelkillä pääomatuloilla elättää itsensä, muttei mitenkään mahdotonta, jos vain siihen malliin on asiansa hoitanut.- ex vaimo
Kyllä 4 kymppisellä pitää olla jo sievoinen omaisuus, ellei ole juopotellut tai laiskotellut. Valitettavasti vaan tänä päivänä on paljon persaukisia vuokralla asuvia pelkästään tietokonepelejä pelaaavia ja palstoilla kaiket päivät kirjoittavia uunoja.
- kylä näi o
.
"Mekin emme kirjoittele jatkuvasti palstoille niin kuin juapot uunot"
har!111
. Miten niin pitää olla?
Eiköhän se ole jokaisen itsensä päätettävissä miten paljon omaisuutta hankkii tai jättää hankkimatta, joillekin kun maallinen mammona on melkoisen merkityksetöntä. Jotkut haluavat omaehtoisesti asua vuokralla koko elämänsä, toiset käyttävät rahansa matkusteluun, harrasteluun tms mistä saavat itselleen enemmän sisältöä elämäänsä kuin varsinaisesta omaisuudesta.
Ei se tarkoita automaattisesti laiskottelua tai juopottelua, jollei ole "sievoista omaisuutta" nelikymppisenä.
- tmitmitmitmitmi
Eikös se Sukarikin työllistä itse itsensä, vai pitäiskö mennä työkkäriin etsimään "kunnollista" työtä?
Tämä kaveri ehkä ansainnut omaisuuden myymällä yrityksensä ja ehkä kehittelee toista yritysideaansa, jonka eteen pitää tehdä työtä, maksaa siis itse itselleen palkkaa, niin kuin kaikki muutkin yrittäjät, toiminimellä jms. tai ilman työtä tekevät yrittäjät, mutta työtä onnistumisen eteen pitää tehdä. - Tietämätön
Entä näkyvätkö kaikki pääomatulot verotiedoissa? Miehellä sen perusteella vain 2000 pääomatuloja vuodessa?
EX-vaimo maksaa korvausta, hukkaan menneistä vuosista.
- joojoo,
ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.
- kylä näi o
.
"Ja jokainen on oman onnensa seppä" kok
har!111
.
- kysy mieheltänsä
Ei käy töissä = työtön! Kusettaa sua! Miksi sinä kaivelet miehen tulotietoja? Onko ne sulle oleellisia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1711111
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55539Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä295533Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37531Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489- 49477
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45472