Lammas ja vuohi

just a rookie

Vuohet ja lampaat erkanivat neljä miljoonaa vuotta sitten. Jotku kretut väittää niitä samaksi lajiksi mutta ei ne ole. Mistään rappeutumisesta ei myöskään ole kysymys. Joku fiksumpi vois referoida tätä.

> Scientists have cracked the genetic code of sheep to reveal how they became a distinct species from goats around four million years ago. The study is the first to pinpoint the genetic differences that make sheep different from other animals.

http://www.sciencedaily.com/releases/2014/06/140605141851.htm

13

358

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedän paremmin

Taas tyypillinen ad hoc tutkimus. Mitään evoluutiota ei ole tapahtunut. Lammas ja vuohi ovat rappeutuneet samasta baraminista.

• Hallelujah!

• tieteenharrastaja

Missä ero:

"Lammas ja vuohi ovat rappeutuneet samasta baraminista."

Lampaalla ja vuohella on siis menneisyydessä yhteinen esi-isä, josta ne molemmat nykyisin poikkeavat niin, etteivät pysty normaalisti lisääntymään keskenään. Näinhän evoluutiokin sanoo.

• Fiksu kreationisti

Jep.

• Fiksu kreationisti

Lampaat ja vuohet eivät ole "erkaantuneet" toisistaan, vaan kummatkin ovat edellenkin samaa lajia, samaan baraminilahkoon luotuja.

Ongelma on lähinnä sisäsiittoisuus joka aiheuttaa rappeutumista. Kromosomien vertailusta ja lajien käytöksestä huomaakin, että vuohi on lähempänä alkuperäistä lammasta kuin lammas.

• JumaIa

Kuulehan Fiksu-bebis, arkissa oli sekä vuohi että lammas, ja jos haluat niin voin herättää Nooan kertomaan sen sinulle itse. Kommenttisi on jälleen kerran sellainen osoitus raamatunvääntelystä, että kehotan sinua varomaan sanojasi jos haluat varmistaa ettet päädy kadotukseen.

• spällymälöö

"Kromosomien vertailusta ja lajien käytöksestä huomaakin, että vuohi on lähempänä alkuperäistä lammasta kuin lammas."

Oletko nähnyt alkuperäisen lampaan omin silmin? :-)

• spällymälöö kirjoitti:

"Kromosomien vertailusta ja lajien käytöksestä huomaakin, että vuohi on lähempänä alkuperäistä lammasta kuin lammas."

Oletko nähnyt alkuperäisen lampaan omin silmin? :-)

Tämä "fiksu kreationisti" näkee ilmeisesti näkyjä, jos moisen ihmetempun on kyennyt tekemään.

Mutta edelleenkään "fiksu kreationisti" ei ole kyennyt vastaamaan siihen kysymykseen, johon minun lapsenikin kykenee vastaamaan: kiertääkö Maa aurinkokuntamme keskustäheteä, Aurinkoa, ja pyöriikö Maa pyörähdysakselinsa ympäri?

Kai nyt "fiksu kreationsit" tuollaisenkin kykenee näkemään? Se kun ei vaadi edes ihmetemppuja kuten tässä vuohi ja lammas asiassa.

• Lopettakaa jo

Taas on tehty palstalla lampaista ja vuohista tositieteellistä tutkimusta ihan omin silmin kattomalla ja ite funtsimalla. Lajit ja lahkot ja baramiinit sinkoilee sekaisin ihan miten sattuu ja sen mukaan kun on iha ite funtsittu.
      No, tätähän se kreationismi on.

• selvää kuin mikä

Tuo lammas-vuohi ongelma on kyllä teidän evolutionistien ongelma koska te ette tunne lisääntymisbiologiaa. Minä olen ollut kreationisti jo vuosikymmenten ajan eikä mulla ole koskaan ollut mitään epävarmaa lajikäsitteistä.
        Molempain lihaa ollaan syöty ja vuohenmaitojuustoakin ollaan syöty. Ja jalassa on talvisin ihan kunnon (lampaan) villasta tehdyt sukat.
        Ei siis ole mitään probleemaa tässä reaalitodellisuudessa. Lapsuus vietettiin maaseudulla jossa monessa talossa oli molempia elämiä eli lampaita ja vuohia. Jo aivan pikkulapsena opittiin tuntemaan kotieläimet lajinsa mukaan.
        Koskaan ei ollut mitään epäselvää.
        Henkilö jolla logiikka ei ole hallussa voi tehdä hölmöjä kysymyksiä.

• tieteenharrastaja
        selvää kuin mikä kirjoitti:

Tuo lammas-vuohi ongelma on kyllä teidän evolutionistien ongelma koska te ette tunne lisääntymisbiologiaa. Minä olen ollut kreationisti jo vuosikymmenten ajan eikä mulla ole koskaan ollut mitään epävarmaa lajikäsitteistä.
        Molempain lihaa ollaan syöty ja vuohenmaitojuustoakin ollaan syöty. Ja jalassa on talvisin ihan kunnon (lampaan) villasta tehdyt sukat.
        Ei siis ole mitään probleemaa tässä reaalitodellisuudessa. Lapsuus vietettiin maaseudulla jossa monessa talossa oli molempia elämiä eli lampaita ja vuohia. Jo aivan pikkulapsena opittiin tuntemaan kotieläimet lajinsa mukaan.

Kohtalaista parodiaahan tuossa kirjoitat. Ongelmasi on, että kohteesi tekee sen itse vielä paljon taitavammin.

• selvää kuin mikä kirjoitti:

"Minä olen ollut kreationisti jo vuosikymmenten ajan eikä mulla ole koskaan ollut mitään epävarmaa lajikäsitteistä."

Kiva kiva. Montako majava- ja montako hirvilajia maailmassa on?

• lentävä lehmä
        selvää kuin mikä kirjoitti:

--- Tuo lammas-vuohi ongelma on kyllä teidän evolutionistien ongelma koska te ette tunne lisääntymisbiologiaa. ---

Buahhahhaa. Meille se ei ole ongelma, mutta meille on lievä ongelma saada "fiksu" kreationisti kertomaan millä perusteilla hän pitää esimerkiksi lammasta ja vuohta samana lajina sekä leijonaa ja kissaa samana lajina. Toistaiseksi häneltä ei ole herunut mitään järjellistä. Sama koskee JC:tä, jolle tuntuu olevan ylivoimaista esimerkiksi käsitteiden "jänis" ja "kettu" sisältö.

Mutta jos sinulle kerran lajit ovat selviä niin voisit varmaan kertoa, montako nisäkäslajia maailmassa on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      102
      4609
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      27
      2405
    3. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      110
      2282
    4. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      200
      2189
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      421
      1974
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      172
      1526
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      100
      1279
    8. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      32
      1075
    9. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      976
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      79
      860
    Aihe