Uusimman AutoBild lehden mukaan kannattaa renkaat vaihtaa siten että paremmat vetävälle akselille.
Tällöin renkaat kuluvat tasaisesti.
Myös autot on suunniteltu niin että kaikki renkaat ovat samanlaiset.
Itse olen näin toiminut vuosikymmeniä.
Suomessa harhaoppisesti on suositeltu parempia aina taakse?
Paremmat renkaat aina vetävälle akselille.
10
73
Vastaukset
- aina näin
Kerrankin AutoPiltti tietää mistä puhuu, kunhan eroa ei ole ihan kohtuuttoman paljon.
Minä aina ihmettelen sitä kun sanovat että paremmat aina taakse myös etuvedossa. Itse kyllä laittaisin paremmat eteen etuvedossa. Kyllä huonoilla takarenkailla tulee toimeen mutta ei huonoilla eturenkailla.
Tietenkin paras jos kaikki renkaat olisivat saman tasoiset- vanhat talvirenkaat
autoilija kirjoitti:
Minä aina ihmettelen sitä kun sanovat että paremmat aina taakse myös etuvedossa. Itse kyllä laittaisin paremmat eteen etuvedossa. Kyllä huonoilla takarenkailla tulee toimeen mutta ei huonoilla eturenkailla.
Tietenkin paras jos kaikki renkaat olisivat saman tasoisetRenkaat pysyy hyvin samantasoisina ja ne voi vaihtaa kaikki 4 yhtaikaa, kun aina sesongin alkaessa laittaa ne hieman paremmat vetäville pyörille. Näin menetellen ei synny mitään ongelmaa missään vaiheessa.
Olisi peräti omituista jos laittaa alle 2 hyvää ja 2 silestonea. Älyssään oleva kuski näet vaihtaa ne silestonet uusiin jo ennen alle laittoa. Jos ei rahat riitä uusiin, niin edullisia käytettyjäkin löytyy.
Ongelmia tästä rengasasiasta syntyy vain uusavuttomille.
- pasca ohje
Mites nelivetoisessa?
- älyhoiäläjätä..
No paremmat vetävälle ja huonommat työntävälle.
- The Köle
Olen ihan samaa siihen asti kunhan eturenkaat ovat edes kohtuuliset, eli takaveroiseenkin paremmat eteen, jos renkaat ihan pskat.................
-tämä siksi, että suurin osa jarrutustehosta tapahtuu etupyörillä......
Tämä Suomalaisten liikenneopettajien ohje perustuu siihen olettamukseen, että kuski ei osaa tehdä mitään, jos auton perä irtoaa a) kurvissa b) jarrutuksessa.
-jos ajotaito on sellainen, että ei tidä mitä a ja b tapauksessa pitää tehdä, silloin kannattaa laittaa paremmat taakse..... AINA!- ihan ulallako?
The Köle on sitten melkoinen trolli. Paremmat renkaat laitetaan vetopäähän sen koska ne kuluu siellä nopeammin ja kun vähintään jokaisen ajokauden jälkeen vaihtaa toiselle akselille, niin renkaat kuluvat tasaisesti ja sehän on paras tilanne ja jopa taloudellisin. Köle se taitaa ostella aina kaksi rengasta kerralla, vai kuinka?
- jeremias6
ihan ulallako? kirjoitti:
The Köle on sitten melkoinen trolli. Paremmat renkaat laitetaan vetopäähän sen koska ne kuluu siellä nopeammin ja kun vähintään jokaisen ajokauden jälkeen vaihtaa toiselle akselille, niin renkaat kuluvat tasaisesti ja sehän on paras tilanne ja jopa taloudellisin. Köle se taitaa ostella aina kaksi rengasta kerralla, vai kuinka?
Toyota huollossa laittavat aina paremmat renkaat eteen, riippumatta siitä mikä pää vetää.
- 535d
jeremias6 kirjoitti:
Toyota huollossa laittavat aina paremmat renkaat eteen, riippumatta siitä mikä pää vetää.
toyotoilla ei vedä mikään muu ku etupää
- lätäkkö lattialla
535d kirjoitti:
toyotoilla ei vedä mikään muu ku etupää
Skodalla vetää ovistakin ja bonuksena tulee vielä vettä takajalkatilaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo666234Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583073- 312233
- 131847
- 201818
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191803Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131552- 181539
- 511515
- 91473