"Adventtitotuus" on propagandaa III

papin poika

"Adventtitotuuteen" kuluu ohjeistuksia joita on paras totella ja adventistit kyllä tottelevatkin mielellään papin ja Pääkonferenssin antamia ohjeita.
Papiston antamat ohjeet koskevat ihmistä henkilökohtaisesti joka päivä mm. ruokailun osalta ja sapattisin olevilla puhdistautumiusrituaaleilla.

Pastoreiden "adventtitotuus" kieltää käytännösssä esim. sianlihan syömisen samallalailla kuin muissa ei-kristillisissä uskonnoissa.
Puhdistautumismääräyksiä totellaan melkein 95% jalkojenpesurituaalilla sapattisin ja tämäkin kuuluu kategoriaan "adventtitotuus".
Tämä rituaali on tullut Amerikasta Suomeen sillä juutalaisetkaan eivät pese toisten jalkoja sapattisin.

19

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyh!

      Olet turhanpäinen suunsoittaja. Me teemme uskomme mukaan emmekä sinulta lupaa kysy.

    • PYH!

      RAAMATTU KIELTÄÄ SIANLIHAN SYÖMISEN.

      • tottele pastoriasi

        Koraani kieltää sianlihan syömisen.
        Paavali ei kieltänyt sianlihan syömistä ja eiköhän Paavalin sanat ole Raamatusta.

        Mikä jae UT:ssa kieltää sianlihan syömisen?
        Olen nähnyt adventistivanhimman syövän sianlihaa, mitkä ovat kurinpito toimenpiteet tapauksessa?


      • Liberaalit
        tottele pastoriasi kirjoitti:

        Koraani kieltää sianlihan syömisen.
        Paavali ei kieltänyt sianlihan syömistä ja eiköhän Paavalin sanat ole Raamatusta.

        Mikä jae UT:ssa kieltää sianlihan syömisen?
        Olen nähnyt adventistivanhimman syövän sianlihaa, mitkä ovat kurinpito toimenpiteet tapauksessa?

        En itse ole adventisti, mutta minulla on käynyt kylässä adventisteja (kirkon johto-portaan ihmisiä!!!), jotka ovat syöneet sianlihaa läsnäollessani, pyytäneet minua keittämään heille kahvia, tilanneet (ITSE!) ravintolassa itselleen punaviiniä jne., joten eivät he kaikki ole suinkaan sellasia tiukkapipoja, kuin kirkko vaatii! Ja sapattina halusivat kauppoihin ja toisena sapattina eivät halunneet paikalliseen adventtiseurakuntaan vaan mieluummin ajamaan sen sijaan autolla monta sataa kilometriä... Eli täysijärkisiäkin joukosta löytyy!


      • pyh!
        Liberaalit kirjoitti:

        En itse ole adventisti, mutta minulla on käynyt kylässä adventisteja (kirkon johto-portaan ihmisiä!!!), jotka ovat syöneet sianlihaa läsnäollessani, pyytäneet minua keittämään heille kahvia, tilanneet (ITSE!) ravintolassa itselleen punaviiniä jne., joten eivät he kaikki ole suinkaan sellasia tiukkapipoja, kuin kirkko vaatii! Ja sapattina halusivat kauppoihin ja toisena sapattina eivät halunneet paikalliseen adventtiseurakuntaan vaan mieluummin ajamaan sen sijaan autolla monta sataa kilometriä... Eli täysijärkisiäkin joukosta löytyy!

        Jos niin tekivät, ovat LUOPIOITA JA PETTUREITA.


      • pyh!
        tottele pastoriasi kirjoitti:

        Koraani kieltää sianlihan syömisen.
        Paavali ei kieltänyt sianlihan syömistä ja eiköhän Paavalin sanat ole Raamatusta.

        Mikä jae UT:ssa kieltää sianlihan syömisen?
        Olen nähnyt adventistivanhimman syövän sianlihaa, mitkä ovat kurinpito toimenpiteet tapauksessa?

        RAAMATTU KIELTÄÄ SIANLIANSYÖMISEN. Paavali ei sitä muuta miksikään.


      • Liberaalit
        pyh! kirjoitti:

        Jos niin tekivät, ovat LUOPIOITA JA PETTUREITA.

        He kertoivat näin tekevänsä jatkuvasti, eivät siis poikkeustilanteessa, silti ovat "ylemmillä portailla" Suomen Adventtikirkossa, jep!


      • pyh! kirjoitti:

        RAAMATTU KIELTÄÄ SIANLIANSYÖMISEN. Paavali ei sitä muuta miksikään.

        pyh! kirjoitti: «RAAMATTU KIELTÄÄ SIANLIANSYÖMISEN. Paavali ei sitä muuta miksikään.»

        En ole kuullut kenenkään syöneen sianlikaa.


      • pyh! kirjoitti:

        RAAMATTU KIELTÄÄ SIANLIANSYÖMISEN. Paavali ei sitä muuta miksikään.

        11 Hän näki taivaan avoinna, ja taivaasta tuli alas ikään kuin suuri purjekangas, joka laskettiin maahan neljästä kulmastaan kannateltuna.
        12 Siinä oli kaikenlaisia maan eläimiä, nelijalkaisia ja matelijoita, sekä taivaan lintuja.
        13 Samassa hän kuuli äänen: "Nouse, Pietari! Teurasta ja syö!"
        14 Mutta hän vastasi: "Ei, ei, Herra! En ole koskaan syönyt mitään epäpuhdasta tai kiellettyä."
        15 Silloin ääni puhui uudelleen: "Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpuhtaaksi."


      • alex.kasi kirjoitti:

        11 Hän näki taivaan avoinna, ja taivaasta tuli alas ikään kuin suuri purjekangas, joka laskettiin maahan neljästä kulmastaan kannateltuna.
        12 Siinä oli kaikenlaisia maan eläimiä, nelijalkaisia ja matelijoita, sekä taivaan lintuja.
        13 Samassa hän kuuli äänen: "Nouse, Pietari! Teurasta ja syö!"
        14 Mutta hän vastasi: "Ei, ei, Herra! En ole koskaan syönyt mitään epäpuhdasta tai kiellettyä."
        15 Silloin ääni puhui uudelleen: "Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpuhtaaksi."

        27 Me lähetämme siis Juudaan ja Silaan, jotka myös suusanalla ilmoittavat teille saman.
        28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
        29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"


      • alex.kasi kirjoitti:

        27 Me lähetämme siis Juudaan ja Silaan, jotka myös suusanalla ilmoittavat teille saman.
        28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
        29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"

        16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
        17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
        18 Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
        19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.
        20 Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."


      • alex.kasi kirjoitti:

        16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
        17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
        18 Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
        19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.
        20 Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."

        23 "Kaikki on luvallista", mutta ei kaikki ole hyödyksi; "kaikki on luvallista", mutta ei kaikki rakenna.
        24 Älköön kukaan katsoko omaa parastaan, vaan toisen parasta.
        25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,
        26 sillä: "Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on".
        27 Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan, kyselemättä mitään omantunnon tähden.


    • Hei-

      Olet hauskalla päällä tänään.

      Kaikilla kansainvälisillä organisaatiolla ja suomalaisilla yhdistyksilläkin on pakko olla ylin toimielin. Kansainvälisessä organisaatiossa toimielimen jäsenet koostuvat samalla valintametodilla kaikista jäsenmaista ja jokaisella on yhtä suuri itsenäinen toimivalta -äänestyslappu. Näin kaikki ryhmät toimivat- Myös adventtiliikeen pääkonfrenssi. On yksi lysti missä istuvat vuosikokouksensa ja nykyajan kokoustaminen käy netissäkin. Ei se sen kummempi ole pääkonsfrenssi.
      Jokaisella yhtiöllä- ja kunnallisella yksiköllä on hallitus, lautakunta, tai johtokunta, ja jokaisella jäsenellä itsenäistä valtaa äänestyslappu.

      Jäsenvaatimus on että on pitkällä juoksulla sovussa 10- käskun lain kanssa koska tuo laki opettaa synnin, Room 3:20. Ei muuta jäsenvaatimusta ole.
      Ihmisillä on oma omatunto jota ei voi määrätä. Kukaan ei käske mitään eikä käskytä mitään. Kaikissa järjestöissä, yhdistyksissä, jne. on yhdessä sovitus säännöt ja joka maassa on oma lainsäädäntö ja sidosryhmät.
      Suomessa ei saa yhdistys rekisteriin ilman yhdistyksen sääntöjä. Toimielimille määritellään toimivalta säännöissä. Tasa-arvoisia ihmisiä jäseninä.

      Papisto on taas tiedollisuuden vaatimukset- teologian A tutkinnon suorittaneita joiden ammattinimike on sitten pappi tai pastori universaalisti suomessa Suomen yliopistoissa valmistuneet ja maailmalla yliopistojen teologian tutkinnot ovat melko lailla universaaleja- samat vaatimukset täyttäviä teologiset tiedekunnat. Ovat evankeliumin kokopäiväisiä työläisiä, 1 Kor 9.

      Kukaan ei käskytä syömisiä. Kukaan ei vahdi syömisiä. Kirkko on uranuurtaja ollut ihmisten luontaishoidoissa ennen lääketieteen aikaa. Nykyisin asiaa palvelee vain yksi vaivainen terveuskurssi jonka voi tilata ilmaiseksi jos haluaa ja siinä yksinkertaisimmat perustat terveellisille tavoille joita sitten vapaaehtoisesti voi itse kukin soveltaa jos tahtoo.
      Jumalan terveysneuvo on 3 Moos 11 jonka idea on että liha on ravintoketjkun ensimmäisiä eläimiä jotka eivät ravintoketjussa muita eläimiä ja raatoja syöden kerää tauteja ja saasteita. Terveysneuvo on pätevä ajan loppuun saakka.
      Terveysasioista on kyse jos hiukankin ruoasta- ei kukaan käskytä eikä usko ole syömistä ja juomista, vaan kyse on terveydestä ja kasvatuksesta tässä-. tiedon antamista maksimissaan metodeissaan.

      Jalat on hyvin pesty yleensä jo kotona ennen ehtoollista. Jeesuksen esimerkkiin liittyy toinen opetus kuin puhtaus; Joh 13.

      Siunauksia
      Jari Laurila

      • Soijanakot

        Geenimanipuloitu soijanakko (soija) on kasvatettu kasvisuojelumyrkyillä.
        Soijanakot etenkin amerikkaliaset ovat epätervellisiä vaikka ovatkin Flinkin perusravintoa ja sen kyllä huomaa.
        Amerikka on luvattu roskaruuan ja kulttien maa.


      • HÄPEÄ OS OSAAT!
        Soijanakot kirjoitti:

        Geenimanipuloitu soijanakko (soija) on kasvatettu kasvisuojelumyrkyillä.
        Soijanakot etenkin amerikkaliaset ovat epätervellisiä vaikka ovatkin Flinkin perusravintoa ja sen kyllä huomaa.
        Amerikka on luvattu roskaruuan ja kulttien maa.

        Kuka käskee ostaa amerikkalaisia soijanakkoja??? HÄH????

        Suurin osa Suomessa myytävistä on tehty ihan muualla kuin Amerikassa.

        Onko susta jotenkin kivaa aina herjata yhtä Flinkkiä?? HÄH?????


      • Soijanakot kirjoitti:

        Geenimanipuloitu soijanakko (soija) on kasvatettu kasvisuojelumyrkyillä.
        Soijanakot etenkin amerikkaliaset ovat epätervellisiä vaikka ovatkin Flinkin perusravintoa ja sen kyllä huomaa.
        Amerikka on luvattu roskaruuan ja kulttien maa.

        Mikähän lienee sinun (soijanakot) perusravintosi - nämä kitkerät kirjoituksisi viittaisivat joihinkin erittäin paljon maustettuihin ruokiin - sellaisiin joita maustetaan niin paljon että kaikki muu maku peittyy.. jää vain sellainen katkera kitkeryyden maku suuhun jota sitten voi vaikka purkaa lähimmäisiinsä (tosin vain huhuillen pusikkoon piiloutuneena) ..

        alex :)


    • surkeaa pöperöä

      Soijanakot ja Nutanan "terveystuotteet" aiheuttavat aivojen surkastumista ja sen kyllä huomaa adventisteista.

      • veli.

        Nykyään löytyy Soijajäätelöä, kaurajäätelöä, riisijäätelöä. kasvispyöryköitä, kasvispihvejä, falafelpyöryköitä, ja niin edespäin. Taitaa nykyään enemmän olla muita kuin advareita jotka näitä ostavat.


      • pyh!

        Ja sulla ei ole aivoja lainkaan. Niin typeriä kirjoitat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      70
      2078
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1406
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1383
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      957
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      360
      884
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe