Yksinkertainen virtapiiri-tehtävä?

Oleta kuvan 1. mukainen virapiiri (pisteet ovat kuvassa tyhjää tilaa), jossa
on yksi tasajännitelähde ja kaksi vastusta R1 = 100 Ohmia ja R2 = 900 Ohmia.

Kuva 1.

|->---D-----|
|.................|
|.................|
R1............R2
|.................|
_............... |
-1V............|
|.................|
|-----D-----|
|.................|
|.................|
R1.............R2
|.................|
|.......(*)......|
|.................|
|.................|
|--

11

271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ps. Sorry huonot kuvat, toivottavasti niistä selkiää minkälaisesta piiristä on kyse. Vaikea lähettää parempaa mallia kun ei ole minkäänlaista esikatselu mahdollisuutta.

    • Anteeksi virhe 1. kohdassa: Sen pitäisi olla tietenkin I = U/(R1 R2) = 0.001A.
      (Ei siis kerto, vaan jakomerkki).

    • Mitä mitä? Luulin että tämä olisi kiinnostanut varsinkin elektroniikka kavereita.

    • No hei, arvauksia edes... Luulin, että palstalla oli fyysikoitakin.

    • Missä tämän ratkaisu viipyy fyysikot?

    • Kuukausi kulunut ilman että kukaan vastaisi. Kai tämä on vaikea sitten.

    • Liian vaikea ratkaista??

    • Kolme kuukautta ilman ratkaisua. Tämä virtapiiri... Missä ovat insinöörit :)

    • Eipä näytä onnistuvan. Isolla suulla siellä huudellaan Räsästen perään kuin räkättirastaat! Itse ei osata mitään mutta kiva huudella niiden perässä roikkuen, jotka osaavat! Naurettava looseri! Et osaa ratkaista edes tätä lukio tason tehtävää! Siinähän ilkut :)

      • BlackNemo

        Eikös se ole sama jos 1Vvirtalähde on kyseessä. Sama tasavirta piirissä kulee. Juuri sillä hetkellä. Siis jos jotenkin solenoidista nyt ylipäätään tasavirtaa ulos saa? Pieni sähkögeneraattori joka tasasuunnataan, konkilla reguloidaan ja palkataan kiinalainen pyörittämään generaattoria preussilaiseen tyyliin, tasaistavauhtia niin, että virranvaihtelut on minimaalisia :) niin tulee mukavaa tasalaatuista sähköä, kuin lauantaimakkara. Silloin ainakin on aivan samat arvot 1V virta lähteellä. :) No vitsit sikseen. Onkos sinulla jotain tarkempaa tietoa tästä?


      • asfda

        Melko säälittävää jopa sinulta. Ketään ei vaan kiinnosta paikallisen röllin huutelut, ja sitten otatkin nokkiin, kun kukaan ei jatka.

        Huono rölli on huono rölli...


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 53
      720
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      663
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe