Miksi jumala loi?

väärä mies

Herää kysymys, että miksi jumala loi ihmiselle karvaa kainaloihin ja sukuelimien alueelle ja joillekkin rinnan seudulle ja muutamille jopa selkäpuolellekkin?

Raamatun satukirjassa kerrotaan hemmosta, jonka nimeksi oli annettu Eesau.
Hän oli kuulema yhtä karvainen kuin "pässi". Eesaun veli nimittäin laittoi tarinassa pässin karvat käsiin ja sokea isä luuli poilkaansa toiseksi pojakseen.

Isän olisi pitänyt kopasta nivusista ja tunnistaa poikansa aitouden peeniksestä?

13

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seleveehän se on

      Parta on pakkasella hyvä, ei palele naamaa.
      Kulmakarvatkin suojelee otsalta valuvaa hikeä, kun otsa hiessä tekee työtä.
      jne.

      Vaimo mielellään hiplaa rinta ja selkäkarvoja. Tietäähän olevansa miehensä kanssa. jne. Myös onhan se lämpökerros paidan alla, kun talvi on.

      Kaikella on oma tarkoituksensa..

      • Karvainen kuin...

        "Kulmakarvatkin suojelee otsalta valuvaa hikeä, kun otsa hiessä tekee työtä.
        jne."

        Kyllä se on vain niin, että osa siitä alkukantaisesta eläimestä on vielä muistona kun evoluutio on tehnyt työtään.
        Karvaa on jäänyt sinne tänne "turkkiin".

        Sitä paitsi siellä Raamatun tarinakirjassahan se hikoilu tuli vasta myöhemmin ihmisen kohtaloksi? Se hikoiluhan oli kirous? No satukirjat sikseen.

        Paljonkos esim. ne rintakarvat lämmittää ihmisellä?
        Meneppäs 20 asteen pakkasella seisomaan ulos rinta paljaana ja testaa.
        Taitaapi pian tehdä mieli palata sisälle jälleen.


    • Hei-

      Kyllä kaiketi varmaankin pääasiassa suojaamaan hiertymiltä ja lämmöneristykseen.


      Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

      • kyllä näin on jämpti

        "Kyllä kaiketi varmaankin pääasiassa suojaamaan hiertymiltä ja lämmöneristykseen."

        Naisetkin ajelee kainalokarvansa alvariinsa ja onhan se paljon mukavampi kun ei tarvitse niitä hien polttamia karvoja nuuhkia. Sitä paitsi ne hiertymät loppu kokonaan nivusista kun karvat ajelin. Jos karvat hiertymiltä estäis, niin silloinhan jalkaterät ois pitäny myös karvoittaa?

        Alapään karvatkin on parempi ajaa kokonaan pois, niin eipä ole niitä kusenpolttamia karvoja kiusana. Enkä ole kyllä huomannut, että ne karvat paljoa lämmittäis?

        Kyllä ne ihmisen karvat on vain niitä evoluution jäänteitä.


      • kyllä näin on jämpti kirjoitti:

        "Kyllä kaiketi varmaankin pääasiassa suojaamaan hiertymiltä ja lämmöneristykseen."

        Naisetkin ajelee kainalokarvansa alvariinsa ja onhan se paljon mukavampi kun ei tarvitse niitä hien polttamia karvoja nuuhkia. Sitä paitsi ne hiertymät loppu kokonaan nivusista kun karvat ajelin. Jos karvat hiertymiltä estäis, niin silloinhan jalkaterät ois pitäny myös karvoittaa?

        Alapään karvatkin on parempi ajaa kokonaan pois, niin eipä ole niitä kusenpolttamia karvoja kiusana. Enkä ole kyllä huomannut, että ne karvat paljoa lämmittäis?

        Kyllä ne ihmisen karvat on vain niitä evoluution jäänteitä.

        Hei-


        Mene metsään apinoita katselemaan ja mieti miksi yhä apinoita on olemassa ?

        Minusta olemassa olevat apinat ovat sen tulosta että lajien sisällä on tapahtunut muutosta, mutta ei koskaan lajista toiseen.

        Ihminen ei onneksi ole apina vaan ihminen, mutta apinoita on montaa lajiketta.
        Samoin kissoja- On laihialaisesta maatiaskissasta leijonaan, esim. mm.


        Siunauksia
        Jari Laurila


      • Karvan varassa?
        jarinhotelli kirjoitti:

        Hei-


        Mene metsään apinoita katselemaan ja mieti miksi yhä apinoita on olemassa ?

        Minusta olemassa olevat apinat ovat sen tulosta että lajien sisällä on tapahtunut muutosta, mutta ei koskaan lajista toiseen.

        Ihminen ei onneksi ole apina vaan ihminen, mutta apinoita on montaa lajiketta.
        Samoin kissoja- On laihialaisesta maatiaskissasta leijonaan, esim. mm.


        Siunauksia
        Jari Laurila

        Kysymys luotsille: miten tämä aihe liittyy adventismiin/adventisteihin? Onko heillä jotenkin "erilainen" karvoitus, vai ?


      • yhtä kaikenkarvaiset
        Karvan varassa? kirjoitti:

        Kysymys luotsille: miten tämä aihe liittyy adventismiin/adventisteihin? Onko heillä jotenkin "erilainen" karvoitus, vai ?

        >>Kysymys luotsille: miten tämä aihe liittyy adventismiin/adventisteihin? Onko heillä jotenkin "erilainen" karvoitus, vai ?>>

        Tämä liittyy siten, että on olemassa "kaikenkarvaisia" adventisteja.

        On myös olemassa "kaikenkarvaisia" helluntailaisia, luterilaisia, katolilaisia, baptisteja, vapaakirkollisia jne, joten aiheen yleisluontoisuudesta ja tärkeydestä johtuen tämä aihe kannattaisi ehdottomasti viedä tutkisteltavaksi myös heidän palstoilleen.

        Tämä voisi olla myös yksi yhdistävä tekijä, joka lieventäisi hieman jännityksiä ja keskinäisiä kiistoja paremmuudesta näiden seurakuntien välillä...olemmehan kaikki samalla tavoin kaikenkarvaisia... Tässä ei ole adventistia, ei helluntailaista, ei luterilaista, katolilaista, vapaakirkollista tai baptistia jne, vaan kaikki me olemme yhtä "kaikenkarvaista" joukkoa omine karvoinemme...


      • Wanha muisto
        yhtä kaikenkarvaiset kirjoitti:

        >>Kysymys luotsille: miten tämä aihe liittyy adventismiin/adventisteihin? Onko heillä jotenkin "erilainen" karvoitus, vai ?>>

        Tämä liittyy siten, että on olemassa "kaikenkarvaisia" adventisteja.

        On myös olemassa "kaikenkarvaisia" helluntailaisia, luterilaisia, katolilaisia, baptisteja, vapaakirkollisia jne, joten aiheen yleisluontoisuudesta ja tärkeydestä johtuen tämä aihe kannattaisi ehdottomasti viedä tutkisteltavaksi myös heidän palstoilleen.

        Tämä voisi olla myös yksi yhdistävä tekijä, joka lieventäisi hieman jännityksiä ja keskinäisiä kiistoja paremmuudesta näiden seurakuntien välillä...olemmehan kaikki samalla tavoin kaikenkarvaisia... Tässä ei ole adventistia, ei helluntailaista, ei luterilaista, katolilaista, vapaakirkollista tai baptistia jne, vaan kaikki me olemme yhtä "kaikenkarvaista" joukkoa omine karvoinemme...

        Lapsuudesta muistuu mieleen: "Bokstaavi, Fingerpori, Melli ja Nekkuuuuu...ja te kaikenkarvaiset kakarat!" Muistaako joku, mistä tämä oli? Oliko joku lasten radio-ohjelma?


      • Iloiset
        Wanha muisto kirjoitti:

        Lapsuudesta muistuu mieleen: "Bokstaavi, Fingerpori, Melli ja Nekkuuuuu...ja te kaikenkarvaiset kakarat!" Muistaako joku, mistä tämä oli? Oliko joku lasten radio-ohjelma?

        "Kiva, kiva, huusivat lapset ja taputtivat suuria, karvaisia käsiään!"


      • yhtä kaikenkarvaiset kirjoitti:

        >>Kysymys luotsille: miten tämä aihe liittyy adventismiin/adventisteihin? Onko heillä jotenkin "erilainen" karvoitus, vai ?>>

        Tämä liittyy siten, että on olemassa "kaikenkarvaisia" adventisteja.

        On myös olemassa "kaikenkarvaisia" helluntailaisia, luterilaisia, katolilaisia, baptisteja, vapaakirkollisia jne, joten aiheen yleisluontoisuudesta ja tärkeydestä johtuen tämä aihe kannattaisi ehdottomasti viedä tutkisteltavaksi myös heidän palstoilleen.

        Tämä voisi olla myös yksi yhdistävä tekijä, joka lieventäisi hieman jännityksiä ja keskinäisiä kiistoja paremmuudesta näiden seurakuntien välillä...olemmehan kaikki samalla tavoin kaikenkarvaisia... Tässä ei ole adventistia, ei helluntailaista, ei luterilaista, katolilaista, vapaakirkollista tai baptistia jne, vaan kaikki me olemme yhtä "kaikenkarvaista" joukkoa omine karvoinemme...

        Asiaan hienokseltaan liittyen kerron niille, jotka eivät sitä tienneet, että sana kaikenkarvainen ei oikeastaan liity lainkaan karvoihin.

        Sana "karva" on alkujaan tarkoittanut väriä. Siitä on joissakin sanonnoissa vielä jäänteitä, kuten "ruosteenkarvainen". Kun Aleksis Kivi kuvasi veljesten hiuksia hampun-karvaisiksi, hän tarkoitti myös nimenomaan hamppuköyden väriä eikä hiuskarvojen kankeutta.

        Sana "väri" on lainattu germaaniselta kielialueelta. Laina on luultavasti sen verran vanha, että olisi virhe sanoa sen tulleen ruotsin kielestä, joka on oikeastaan itsenäisenä melko nuori kieli.

        Kaikenkarvainen on siis kaikenvärinen. Adventistienkin joukossa ovat edustettuina jotakuinkin kaikki ihmiskunnassa esiintyvät ihonvärit.


      • Katsoako vai ei?
        v.aari kirjoitti:

        Asiaan hienokseltaan liittyen kerron niille, jotka eivät sitä tienneet, että sana kaikenkarvainen ei oikeastaan liity lainkaan karvoihin.

        Sana "karva" on alkujaan tarkoittanut väriä. Siitä on joissakin sanonnoissa vielä jäänteitä, kuten "ruosteenkarvainen". Kun Aleksis Kivi kuvasi veljesten hiuksia hampun-karvaisiksi, hän tarkoitti myös nimenomaan hamppuköyden väriä eikä hiuskarvojen kankeutta.

        Sana "väri" on lainattu germaaniselta kielialueelta. Laina on luultavasti sen verran vanha, että olisi virhe sanoa sen tulleen ruotsin kielestä, joka on oikeastaan itsenäisenä melko nuori kieli.

        Kaikenkarvainen on siis kaikenvärinen. Adventistienkin joukossa ovat edustettuina jotakuinkin kaikki ihmiskunnassa esiintyvät ihonvärit.

        V.aari: Meinaatkos, ettei ole adventistia karvoihin katsomista?


      • et silleen
        jarinhotelli kirjoitti:

        Hei-


        Mene metsään apinoita katselemaan ja mieti miksi yhä apinoita on olemassa ?

        Minusta olemassa olevat apinat ovat sen tulosta että lajien sisällä on tapahtunut muutosta, mutta ei koskaan lajista toiseen.

        Ihminen ei onneksi ole apina vaan ihminen, mutta apinoita on montaa lajiketta.
        Samoin kissoja- On laihialaisesta maatiaskissasta leijonaan, esim. mm.


        Siunauksia
        Jari Laurila

        Evoluutiota voidaan kuvata "puuna", jossa on yhteinen runko tyvi ja niistä lähtevät haaroittumaan oksat. Yhtään samanlaista oksaa ei puusta löydy, vaikkakin ne kaikki ovat lähtöisin samasta "siemenestä".
        Lajien valinta on aivan samanlainen prosessi.
        Kyllähän se "apinakin" sieltä puusta vielä löytyy, vaikka siitä toisesta haarasta ympäristön ja olosuhteiden vuoksi kehittyikin ihminen.


      • pyh!
        et silleen kirjoitti:

        Evoluutiota voidaan kuvata "puuna", jossa on yhteinen runko tyvi ja niistä lähtevät haaroittumaan oksat. Yhtään samanlaista oksaa ei puusta löydy, vaikkakin ne kaikki ovat lähtöisin samasta "siemenestä".
        Lajien valinta on aivan samanlainen prosessi.
        Kyllähän se "apinakin" sieltä puusta vielä löytyy, vaikka siitä toisesta haarasta ympäristön ja olosuhteiden vuoksi kehittyikin ihminen.

        Viekää sontanne mukananne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      85
      741
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      675
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      29
      555
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe