Tiede itsessään ei tunnetusti ota kantaa uskonasioihin.
Kuitenkin tieteen saavutuksilla perustellaan usein jumaluuden olemassaolon epätodennäköisyyttä.
Tieteestä on tullut fudamentalisti-ateistien lyömäase uskovaisia vastaan mutta se on kuitenkin varsin tehoton koska vähintään yhtä varmasti kuin ateistit aavistavat jumaluuksien olemattomuuden, niin uskovaiset kokevat hengellisen herätyksen.
Samat kipinät siellä aivolohkoissa säkenöi molemmilla osapuolilla kun yhdessä samanaikaisesti kuvittelevat tietävänsä miten todellisuus edessämme makaa.
let's get ready to rumble...!
19
106
Vastaukset
- söin hänet
... Kuitenkin tieteen saavutuksilla perustellaan usein jumaluuden olemassaolon epätodennäköisyyttä. ...
Antaisitko muutaman esimerkin?- live@
"Antaisitko muutaman esimerkin?"
Minulla ei ole aikaa tyhmille kysymyksille. live@ kirjoitti:
Minulla ei ole aikaa tyhmille kysymyksille.Meillä olisi kyllä aikaa viisaille vastauksille, mutta sinulla ei taida olla ainuttakaan.
live@ kirjoitti:
Minulla ei ole aikaa tyhmille kysymyksille."Minulla ei ole aikaa tyhmille kysymyksille."
Oho. Ketku multinikki kreationisti väistää kiusallisen kysymyksen. Tämäpä oli todellinen yllätys.- Five☻black kids
puolimutkateisti kirjoitti:
"Minulla ei ole aikaa tyhmille kysymyksille."
Oho. Ketku multinikki kreationisti väistää kiusallisen kysymyksen. Tämäpä oli todellinen yllätys.Vastaan sitten lisää kunhan olet oppinut edellisetkin.
Muista, kertaus on opintojen äiti.
- Epäjumalienkieltäjä
Uskomus, että on olemassa kaikkivaltias ja hyvä Jumala on kaikkien havaintojen vastainen. Eihän sinun tarvitse kuin lukea minkä tahansa päivän Hesari, niin huomaat että ei joka lapsosen rinnalla kulje "ihana enkeli" heitä suojelemassa.
Ihmisten kärsimys kumoaa kaikkitietävän ja hyvän Jumalan olemassaolon. Ei voi olla kaikkivaltiasta hyvää olentoa, jonka moraali on alempi kuin mitä me toisiltamme odotamme.- heipulis
Siinä oli taas apinauskovaisen surkea parahdus.
Uskomus, että on joku evoluutio on kaikkien havaintojen vastainen, ei tarvitse lukea edes hesaria.
Ihmisen ja maailman olemassaolo kumoaa evoluution. Evoluutiouskisten moraali on jossakin apinan tasolla, jopa alempi. - Epäjumalienkieltäjä
heipulis kirjoitti:
Uskomus, että on joku evoluutio on kaikkien havaintojen vastainen, ei tarvitse lukea edes hesaria.
Ihmisen ja maailman olemassaolo kumoaa evoluution. Evoluutiouskisten moraali on jossakin apinan tasolla, jopa alempi.Ei ansaitse vastausta. Jos keksit jonkun oikean argumentin, niin jatka ihmeessä.
- live@
"Ihmisten kärsimys kumoaa kaikkitietävän ja hyvän Jumalan olemassaolon..."
Sinä karsinoit itsesi nyt raamattuun, minä tarkoitin jumalauskoja yleisesti. - Fiksu kreationisti
"Ihmisten kärsimys kumoaa kaikkitietävän ja hyvän Jumalan olemassaolon. Ei voi olla kaikkivaltiasta hyvää olentoa, jonka moraali on alempi kuin mitä me toisiltamme odotamme."
Syy ja seuraus. Jumala rankaisee ihmisiä synneistää, niin nyt kuin aina ennenkin. Et voi väittää olevasi puhdas pulmunen, koska jokainen, joka täällä maan päällä elää, on joko syntiä tehnyt tai tulee tekemään. >Eihän sinun tarvitse kuin lukea minkä tahansa päivän Hesari, niin huomaat että ei joka lapsosen rinnalla kulje "ihana enkeli" heitä suojelemassa.
Tällä perusteella jumalan todennäköisyys olisi kuitenkin kasvanut, sillä lastenkin turvallisuus on paitsi sivistysmaissa myös koko maailmassa nykyään paljon paremmalla tolalla kuin ennen.
Toisaalta – paradoksaallisesti – hihupeleillelle tämä tosiasia on kauhea tietää ja siksi se pitää kieltää. Keskeinen keino tässä on huomion siirtäminen elävistä "syntymättömiin lapsiin".heipulis kirjoitti:
Ihmisen ja maailman olemassaolo kumoaa evoluution. Evoluutiouskisten moraali on jossakin apinan tasolla, jopa alempi.Siinä taas oli surkea parahdus, jonka "asiasisältö" ilmiselvästi vahvistaa että ainakin sen kirjoittaja on taattu apina. Ja siitä taas seuraa vääjäämättä, että olemme kaikki.
- Epäjumalienkieltäjä
Fiksu kreationisti kirjoitti:
"Ihmisten kärsimys kumoaa kaikkitietävän ja hyvän Jumalan olemassaolon. Ei voi olla kaikkivaltiasta hyvää olentoa, jonka moraali on alempi kuin mitä me toisiltamme odotamme."
Syy ja seuraus. Jumala rankaisee ihmisiä synneistää, niin nyt kuin aina ennenkin. Et voi väittää olevasi puhdas pulmunen, koska jokainen, joka täällä maan päällä elää, on joko syntiä tehnyt tai tulee tekemään.Tuo on täysin kestämätön väite. Kun minä olen terve, taloudellisesti kohtuullisen hyvin menestynyt ja tyytyväinen elämääni niin johtuuko se muka siitä että olen niin jumalattoman paljon synnittömämpi kuin Lastenklinikalla syöpään kuoleva leikki-ikäinen?
Maailma on täynnä viattomien kärsimystä, jota vastenmielinen ja elämälle vieras "synnin palkka" höpötys ei selitä. - Epäjumalienkieltäjä
RepeRuutikallo kirjoitti:
>Eihän sinun tarvitse kuin lukea minkä tahansa päivän Hesari, niin huomaat että ei joka lapsosen rinnalla kulje "ihana enkeli" heitä suojelemassa.
Tällä perusteella jumalan todennäköisyys olisi kuitenkin kasvanut, sillä lastenkin turvallisuus on paitsi sivistysmaissa myös koko maailmassa nykyään paljon paremmalla tolalla kuin ennen.
Toisaalta – paradoksaallisesti – hihupeleillelle tämä tosiasia on kauhea tietää ja siksi se pitää kieltää. Keskeinen keino tässä on huomion siirtäminen elävistä "syntymättömiin lapsiin".Turvallisuus paranee sitä mukaan kun yhteiskunnat maallistuvat.
Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:
Turvallisuus paranee sitä mukaan kun yhteiskunnat maallistuvat.
Ehkäpä Jumala on niin ovela, että käyttää maallistumista ja uskonnottomia työkaluinaan. Uskovaisethan saivat näyttää kykyjään ensin lähemmäs pari tuhatta vuotta, ja meno oli sellaista että juuri kukaan ei ollut turvassa oikein missään.
Koraanissakin sanotaan, että Allah punoo parhaat juonet...RepeRuutikallo kirjoitti:
Ehkäpä Jumala on niin ovela, että käyttää maallistumista ja uskonnottomia työkaluinaan. Uskovaisethan saivat näyttää kykyjään ensin lähemmäs pari tuhatta vuotta, ja meno oli sellaista että juuri kukaan ei ollut turvassa oikein missään.
Koraanissakin sanotaan, että Allah punoo parhaat juonet..."Koraanissakin sanotaan, että Allah punoo parhaat juonet..."
Varmaankin pitää paikkansa. Ainakin Jaakopin, yurkin tai Miihkalin Jumala vaikuttaa varsin tumpelolta säheltäjältä, jonka keskeisin missio on se, ettei kukaan vaan rakasta ketään muuta jumalaa.- Five☻black kids
Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:
Ei ansaitse vastausta. Jos keksit jonkun oikean argumentin, niin jatka ihmeessä.
Puolimutka>"Ihmisten kärsimys kumoaa kaikkitietävän ja hyvän Jumalan olemassaolon. Ei voi olla kaikkivaltiasta hyvää olentoa, jonka moraali on alempi kuin mitä me toisiltamme odotamme. "
Se mikä on sinun mielestsi moraalia ei ole sinnepäinkään.
Raamattu ei., btw, puhu moraalista yhtikäs mitään.
Oliko yllätys!
Täällä erityisesti kummastuttaa teidän käyttämänne stereotypiat.
Mistä hiidestä te niitä kouhitte?
Mikä velvollisuus meistä kellään on vastata niistä? - ei apina
RepeRuutikallo kirjoitti:
Siinä taas oli surkea parahdus, jonka "asiasisältö" ilmiselvästi vahvistaa että ainakin sen kirjoittaja on taattu apina. Ja siitä taas seuraa vääjäämättä, että olemme kaikki.
Ihminen osaa kirjoittaa mitä vain mutta apina ei joten se todistaa että olemme eri lajia.
- saarnaaja
puolimutkateisti kirjoitti:
"Koraanissakin sanotaan, että Allah punoo parhaat juonet..."
Varmaankin pitää paikkansa. Ainakin Jaakopin, yurkin tai Miihkalin Jumala vaikuttaa varsin tumpelolta säheltäjältä, jonka keskeisin missio on se, ettei kukaan vaan rakasta ketään muuta jumalaa.16:4 Kaiken on Herra tehnyt määrätarkoitukseen, niinpä jumalattomankin onnettomuuden päivän varalle.
5:22 Jumalattoman vangitsevat hänen rikoksensa, ja hän tarttuu oman syntinsä pauloihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604696Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362159Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti511698- 1781669
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1651537Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2781372Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1981219- 871152
- 2041136
- 651094