Olinpa kuuntelemassa turun seuroja, tekninenpuoli verotti sanaa.

oikeetasannoo

Virret meni hyvin, rukoukset ja saarna., mutta se puhe oli se vaikean sekavaa, saarnan aiheesta pompittiin ja selittäminen ei avautunut sivuraiteelle joutuneelle. Artikulaatio oli heikkoa ja äänenvoimakkuus vähäinen, Puheessa saisi olla alku, mistä tarina lähtee ja loppuu johonkin.. Ja jäsenneltyä asiaa jota ymmärtää,,, vielä tulkkaaja sotki lisää.
Ei paljon autuutta haittaa, vaikka ottaisivat ehtoolliset, kasteet ja häät tähän sekamelskaan., Olen kuullut siellä päin joskus oikein kunnon henkeviä puheita.
Nurminen,
wanha Niemeläinen B oikea sanavirtuloosi
ja jotkut hyllytetyt edesmenneet,,
Vika on kuulijassa.. anteeksi.
oli rh...

33

533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onkohan mietitty..

      EL-saarnamonologia vaatii kokemusta kuulemisen hallinnassa, jota tulkkauksen kilpahuuto pahentaa.., sekä hälinät täyteen buukatussa salissa.

      Miksi ottaa rituaaleja lisää kun ei hallita näitäkään. Ehtoolliset on symbolisia toimintoja, jotka vie aikaa, sekoittaa ja vaatii panostustakin ja jakajilta jonkun oikeamielisyysuskonkurssin, jotta joka paikassa toimittaisiin samoin. ym.. ei rituaali ole ilmaistakaan. jos 800-2000 yllätysvierasta..

      • 5+7#

        800-2000 yllätysvierasta?


    • ,77,

      Hohhoh,, kirkko on niin "paha" nyt..

    • vapaa-ajatus-el

      Lestojen kannattaisi integroida hengllinen ohjelmariitti kirkkoon sopivaksi ja pyytää lestojen kirkolle maksamia kymmenyksiä oman kirkon kuluihin ja saada ehtoollosvuoro kirkon tiloihin vaikka kerran kk ja paikallinen"mies"pappi ja lestaavustajat jakajiksi. säästyy rahaa ja rauhaa..
      Silloin parempi maallishengellinen status, jonne kehtaa etuovesta mennä, kuin ruveta omaksi epämääräiseksisalaseuraksi, jossa piilee lahkojen vaarat ja ihmissäännöt. entistä jyrkempinä.. ja jäsenkato

      • 5+7#

        vapaa-ajatus-el 6.1.2015 14:47

        "Silloin parempi maallishengellinen status, jonne kehtaa etuovesta mennä"

        Mikä estää menemästä milloin vain kirkkoon ehtoolliselle?

        Et sitten muuta pyydä, kuin ne kymmenykset omaan käyttöön, mitkä menee veroina kirkolle ja sen lisäksi tilat ja pappi käyttöön ja tykötarpeet?

        Samantapaisia ajatuksia kuulee joskus lapsilta.

        Toivottavasti juttusi oli pelkkä vitsi.

        Oletko koskaan ajatellut koko asian syitä ja merkityksiä?


      • felipe,,
        5+7# kirjoitti:

        vapaa-ajatus-el 6.1.2015 14:47

        "Silloin parempi maallishengellinen status, jonne kehtaa etuovesta mennä"

        Mikä estää menemästä milloin vain kirkkoon ehtoolliselle?

        Et sitten muuta pyydä, kuin ne kymmenykset omaan käyttöön, mitkä menee veroina kirkolle ja sen lisäksi tilat ja pappi käyttöön ja tykötarpeet?

        Samantapaisia ajatuksia kuulee joskus lapsilta.

        Toivottavasti juttusi oli pelkkä vitsi.

        Oletko koskaan ajatellut koko asian syitä ja merkityksiä?

        taidetaan olla molemmat lapsia,,)) sillä erotuksella että kun hiffaan että lestat maksaa ev,lut kirkon kulut, niin myös omansa toisin kuin jotkut muut..


    • Puhuvainen,,

      Tätä täytyy viedä eteenpäin.

      • teu,

        Oikein, niin on Ja teekkin se kunnolla sillä (vapaa-ajatus-oli EL:n. ) oikea kirjoitus
        Se oli sopivasti muokattu . Aivan totuus .. olen 2009 saakka käynyt useammin kir-
        kossa kuin normaali Lesta . ja vaikka syy oli aluksi ,vain se että muutin 150 m pää-
        hän kirkosta ja vaikka ensimmäisenä vuonna en vielä käynyt joka toinen Su . Niin
        2010 .jo kävin ja siitä se on kasvanut niin että viime vuonna kävin n.40 kertaa ja
        siksi voin sanoa syvemmällä Rintaäänellä ,kuinka Kirkollis asiat on Suomessa -.

        Meillä on vielä Hyvin Yleisesti ottaen , Arkkipiispa ,ja Helsigin piispa pitää saada
        pois palvelusta ,,niin samalla poistuu ne rumat jutut (Sodomian yms.).
        Myönnän , että on niitä muitakin, asioita ,mutta ne selvii sitten kun käytte Kirkossa
        n.1/2. SU- .- On olemassa pahoja puheitä , Naapurimaistamme asiaa ei ole nimek-sikään mutta panettelua on sen enempi .. Ja se nähdään yleensä LV:t sanana .


      • teu,
        teu, kirjoitti:

        Oikein, niin on Ja teekkin se kunnolla sillä (vapaa-ajatus-oli EL:n. ) oikea kirjoitus
        Se oli sopivasti muokattu . Aivan totuus .. olen 2009 saakka käynyt useammin kir-
        kossa kuin normaali Lesta . ja vaikka syy oli aluksi ,vain se että muutin 150 m pää-
        hän kirkosta ja vaikka ensimmäisenä vuonna en vielä käynyt joka toinen Su . Niin
        2010 .jo kävin ja siitä se on kasvanut niin että viime vuonna kävin n.40 kertaa ja
        siksi voin sanoa syvemmällä Rintaäänellä ,kuinka Kirkollis asiat on Suomessa -.

        Meillä on vielä Hyvin Yleisesti ottaen , Arkkipiispa ,ja Helsigin piispa pitää saada
        pois palvelusta ,,niin samalla poistuu ne rumat jutut (Sodomian yms.).
        Myönnän , että on niitä muitakin, asioita ,mutta ne selvii sitten kun käytte Kirkossa
        n.1/2. SU- .- On olemassa pahoja puheitä , Naapurimaistamme asiaa ei ole nimek-sikään mutta panettelua on sen enempi .. Ja se nähdään yleensä LV:t sanana .

        ""teu""

        Ja tarkoitan tuolla panettelulla, Suomen kirkkoa se ei ole saanut olla rauhassa
        Elikkä kun Ruotsin kirkko on ollut huono , se on vääjäämättä Ruotsisa ajateltu
        saman laiseksi , piittaamatta siitä lainkaan ,mikä on tilanne Suomessa ,.

        Ja näin on asia vaikka tästä on monesti puhuttu /kirjoitettu otan esimerkin .
        Kun Suomessa on toimittu , niin kuin on Ruotsista kailotetaan kirkko on huono
        miksi ? kysy sitä LV;t het antaa vastauksen jos antaa , Mutta kun sanotaan ,
        että Soumen kirkko on huono , millä sanoja perustelee paikkansa pitävyyden
        Minä olen tutkinut asian omalla käymisellä , ja voin sanoa että tieto on erikuin
        on väitetty, meillä on vielä toistaiseksi ehjä ja kallis kirkko .. olen käynyt 6 vuoden
        aikana n. 165. kertaa kirkossa . ja saanut sellaisen käsityksen , että ihminen
        joka käy 2-3 kertaa vuodessa , ei tiedä paljon mistään mitään .

        Mutta kailottaa täytyy . Suosittelen että tukitte asiaa se voi olla antoisa .,
        No en minäkään väitä että se siitä paljon paranee vaikka joka pyhä kävisi
        Mutta Ei se ole sellaista ,mitä Ruotsit puhuu, Ja toiseksi , KIrkko ei ole ,
        Herätys liike , se on KIRKKO. .

        Toiset asiat on KM. ja IA piispoista,.. kuin TI, ja RaH, SK. ja PN.
        Kun olemme havainnet KM: heikon sanan ymmärryksen , tiedämmä vähän
        karsastaa häntä , emmekä ainakaan voikannustaa , samoin IA Lesbous ja
        naispappeus ei ole ensinkään oikeen , ja tiedämme suhtautua häneen niin
        hän ei tule saamaan voittoja . .. Sitten TI. meidän mies kun tiedämme hänet
        käsittelemme häntä karsastain ..

        Kuin myös LV:t .SP, RaH, SK; PN, yms. jotka lähti soitellen sotan , ja missä
        ollan me ollaan, ReH, joka muutti linjaansa , ainakin Turussa , ja se on hyvä
        Jos hän jaksaa pitää kurssinsa 3 vuotta ja 1 päivän , minäkin uskon häneen,
        Siten miehet jotka jaksa , SS:ja HP: ER: AK. PL. jolla ei ole ollut helpoin
        kausi , vaikka saikin PJ:n tehtävät SK:n harteille jo monta vuotta sitten .
        Nostan kuitenkin hattua PL:lle , Hän on rehellinen, Jumalan mukainen saarn-
        aaja, ja hän on siementen herran veli.


    • hklmikk,,x

      On aika vaikea olla super, jos vasta 30min ennen seurojen alkua tietää, että puheenpitäjäksi joutuu. Hyvä puhe vaati valmisteluja ja paperia, ei ole helppoa puhua "omasta päästä" ja kun vaatimuksena on puhua Jumalan sanaa.. ei sentään Jumalana, Siellä äänen fiksaus epäonnistui..
      Esikoisissa ei puhetta valmistella, se on vsahinko vaikkei olekaan "maksettu tilaisuus"

      • Ulkopm

        Mietin tässä että jos puhetta ei saa valmistella, niin aika hyvin pitää Raamattu osata jotta saarna onnistuu. Tämä taas kannustaa jatkuvaan erittäin ahkeraan Raamatun lukuun ja tutkiskeluun, jotta on valmis kohdasta kuin kohdasta saarnaamaan. Se lukeminenkaan ei voi tällöin olla pelkkää mekaanista lukemista, vaan asiaan pitää paneutua jae jakeelta ja niitä täytyy kunnolla pohtia. Raamattu on sen verran laaja kirja, että tuolla systeemillä saarnaajan elämä on jatkuvaa Raamatun lukemista ja tutkimista. Omat hyvät puolensa siis tälläkin valmistautumatomuudella on.


      • Ulkopm kirjoitti:

        Mietin tässä että jos puhetta ei saa valmistella, niin aika hyvin pitää Raamattu osata jotta saarna onnistuu. Tämä taas kannustaa jatkuvaan erittäin ahkeraan Raamatun lukuun ja tutkiskeluun, jotta on valmis kohdasta kuin kohdasta saarnaamaan. Se lukeminenkaan ei voi tällöin olla pelkkää mekaanista lukemista, vaan asiaan pitää paneutua jae jakeelta ja niitä täytyy kunnolla pohtia. Raamattu on sen verran laaja kirja, että tuolla systeemillä saarnaajan elämä on jatkuvaa Raamatun lukemista ja tutkimista. Omat hyvät puolensa siis tälläkin valmistautumatomuudella on.

        Kerron oman kokemukseni. Kun käyn Turussa Saramäessä jumalanpalveluiksissa, noudatan aina kirkkovuoden tekstejä. Puhun evankkeliumista aina ja sitten valinnaisesti muista lukukappaleista, kun siellä on kaksi tilaisuutta. Katson kirkkokalenterista paikat, luen viikon varrella muutaman kerran rukoillen ja sitten teen raamatun mukaisesti: Avaan suuni, luen tekstin ja puhun sen ajan mitä siihen on sovittu. 10-15 minuuttia. Yllättävän monta sanaa mahtuu siihen normaalisti puhuttuna.


      • puhuvainen
        vihne kirjoitti:

        Kerron oman kokemukseni. Kun käyn Turussa Saramäessä jumalanpalveluiksissa, noudatan aina kirkkovuoden tekstejä. Puhun evankkeliumista aina ja sitten valinnaisesti muista lukukappaleista, kun siellä on kaksi tilaisuutta. Katson kirkkokalenterista paikat, luen viikon varrella muutaman kerran rukoillen ja sitten teen raamatun mukaisesti: Avaan suuni, luen tekstin ja puhun sen ajan mitä siihen on sovittu. 10-15 minuuttia. Yllättävän monta sanaa mahtuu siihen normaalisti puhuttuna.

        laina Vihne,,,
        Kerron oman kokemukseni. Kun käyn Turussa Saramäessä jumalanpalveluiksissa, noudatan aina kirkkovuoden tekstejä.


        ,,, onko tämä leeviläisten laajempi käytäntö..?


      • puhuvainen kirjoitti:

        laina Vihne,,,
        Kerron oman kokemukseni. Kun käyn Turussa Saramäessä jumalanpalveluiksissa, noudatan aina kirkkovuoden tekstejä.


        ,,, onko tämä leeviläisten laajempi käytäntö..?

        En tiedä olevani leeviläinern, mitä se tässä tilanteessa tarkoittaneekin?


    • Puolessa tunnissa kerkiää paljon rukoilla ja jos raamattu on tuttu, niin voi saada ihan täsmäpaikan mistä puhua.

      • pappien pöpinää

        Tauti mikä tauti. Jos ei ole pyhähenki selittämässä raamattua niin heikko saalis kuolleen uskon papit voi puhua mitä sylki suuhun tuo vaikka kuinka paljon valmistelisi puhetta ja se kyllä tulee ilmi.


      • 3+1
        pappien pöpinää kirjoitti:

        Tauti mikä tauti. Jos ei ole pyhähenki selittämässä raamattua niin heikko saalis kuolleen uskon papit voi puhua mitä sylki suuhun tuo vaikka kuinka paljon valmistelisi puhetta ja se kyllä tulee ilmi.

        Ajatteletko ja puhutko tässä nyt asiat parhain päin? (Nimimerkki "pappien pöhinää")

        Jokaisessa saarnassa saarnateksti ainakin on Jumalan Sanaa.

        Emmekö voisi pitää Vihnettäkin rakkaana veljenä. Ei meitä ole pantu tuomitsemaan ja ilkeilemään.

        Jos olet näkemässä veljessä jonkun vian, niin ei hänelle ilkeileminen auta. Olen itse kokenut tosi liikuttavana sen, että minulle on osoitettu rakkautta, vaikka moniin vikoihin langenneena en olisi ansainnut sitä.


      • teu,
        3+1 kirjoitti:

        Ajatteletko ja puhutko tässä nyt asiat parhain päin? (Nimimerkki "pappien pöhinää")

        Jokaisessa saarnassa saarnateksti ainakin on Jumalan Sanaa.

        Emmekö voisi pitää Vihnettäkin rakkaana veljenä. Ei meitä ole pantu tuomitsemaan ja ilkeilemään.

        Jos olet näkemässä veljessä jonkun vian, niin ei hänelle ilkeileminen auta. Olen itse kokenut tosi liikuttavana sen, että minulle on osoitettu rakkautta, vaikka moniin vikoihin langenneena en olisi ansainnut sitä.

        Oikein ,3 1.
        Kuinka saarnateksti muuttuisi ,kun se luetaan Jumalan sanana Raamatusta
        kuka sen muuttaa (saa ta na ) ko ,vai ihminen itse ..
        Minulle Vihne on ollut aina rehellinen ,Rakastettava, ja taidan tietää tuon LL.
        melko hyvin jostakin 1995 lähtien . Silloin tulintuntemaan Kelton kävijänä ja
        Inkerin kävijänä ja RS; lehtemme vetäjänä (oliko toimitus vai toimittaminen
        en muista pelimies kuitenkin , Ja siihen aikaan asiat oli hyvin verrattuna tänään.

        Voimme pitää "vihnettä " veljenä siinä kuin Jeesuskin piti LATSARUSTYA,
        Hän itki haudalle mennessä , Hoiti jonkun asiantynkän pois tieltä ja HUUSI.
        LATSARUS TULE ULOS . Ei kestänyt kaunkaa kun haudasta alkoi kuulua
        Kahinaa , joka tuli liinavaatteista , ja kohta oli Liinavaatteihin kääritty mies
        ulkona : Josta Jeesus sanoo , auttakaa hänen nähdä , ja antakaa mennä.

        Mistäpä me tiedämme kuinka paljon vihne on Hyvää : Sen tietää vain Jeesus
        JOLLE ei mikään ole mahdotonta NYT kun Hän on myös Jumala , vaikka kol
        minaisuuden mukaan , meillä on yksi JUmala ,miksi kun meille on kirjoitettu
        Uskontunnustuksessa niin : Pyhä Henki on myös JUmala ,vaikka ei meillä ole kolmea Jumalaa , on vain Yksi JUMALA ,ja kolme persoonaa ,

        Nämä on kirjoitetu tarkasti ATHANASSIAUKSEN USKONTUNNUSTUKSESSA ,.
        JO ENNEN 300 VUOTTA JEESUKSEN SYNTYMÄSTÄ..HYVÄKSYTTY 325.
        KIRKOLLISKOKOUKSESSA NIKEASSA . EI KAI MEIDÄN TARTTE ENÄÄ SIITÄ
        KINATA ,

        ELLEI JOKU VOI JO ANTAA PERIKSI ,,LUKEKOON TARKASTI , JA JOS JOKU
        LUULEE JOTAKIN OLEVANSA ,L JA VAROKAA ETTEI KAADU JA RUHJOUDU
        KAATUESSAAN . JES.

        VIHNE , JOS LUET TÄMÄN .. Niin etupäässä olen tarkoittanut tämän muille..
        Kuin sulle , sinä tiedät sen monistakin syistä , Meillä on omat asiat olleet ja ,
        menneet , meidän keskinäinen Rakkaus ei ole synnillistä . kuin Sodoniaanella,
        mutta me olemme Jeesuksen veljiä , ja hengen veljiä , ja sitä kautta olemme
        Jumalan lapsia , ja kun olemme Jumalan lapsia ,olemme myös perilliset ,nimt-
        täin Jeesauksen kanssa perilliset , siis aika korkeita ,vihne ja teu. Toiseksi
        Jos Jeesus Herätettiin kuolleista niin tehdään myös meille , se on uskosta
        kiinni ei teosta . en partemmin sano ..


      • koiralle luita
        teu, kirjoitti:

        Oikein ,3 1.
        Kuinka saarnateksti muuttuisi ,kun se luetaan Jumalan sanana Raamatusta
        kuka sen muuttaa (saa ta na ) ko ,vai ihminen itse ..
        Minulle Vihne on ollut aina rehellinen ,Rakastettava, ja taidan tietää tuon LL.
        melko hyvin jostakin 1995 lähtien . Silloin tulintuntemaan Kelton kävijänä ja
        Inkerin kävijänä ja RS; lehtemme vetäjänä (oliko toimitus vai toimittaminen
        en muista pelimies kuitenkin , Ja siihen aikaan asiat oli hyvin verrattuna tänään.

        Voimme pitää "vihnettä " veljenä siinä kuin Jeesuskin piti LATSARUSTYA,
        Hän itki haudalle mennessä , Hoiti jonkun asiantynkän pois tieltä ja HUUSI.
        LATSARUS TULE ULOS . Ei kestänyt kaunkaa kun haudasta alkoi kuulua
        Kahinaa , joka tuli liinavaatteista , ja kohta oli Liinavaatteihin kääritty mies
        ulkona : Josta Jeesus sanoo , auttakaa hänen nähdä , ja antakaa mennä.

        Mistäpä me tiedämme kuinka paljon vihne on Hyvää : Sen tietää vain Jeesus
        JOLLE ei mikään ole mahdotonta NYT kun Hän on myös Jumala , vaikka kol
        minaisuuden mukaan , meillä on yksi JUmala ,miksi kun meille on kirjoitettu
        Uskontunnustuksessa niin : Pyhä Henki on myös JUmala ,vaikka ei meillä ole kolmea Jumalaa , on vain Yksi JUMALA ,ja kolme persoonaa ,

        Nämä on kirjoitetu tarkasti ATHANASSIAUKSEN USKONTUNNUSTUKSESSA ,.
        JO ENNEN 300 VUOTTA JEESUKSEN SYNTYMÄSTÄ..HYVÄKSYTTY 325.
        KIRKOLLISKOKOUKSESSA NIKEASSA . EI KAI MEIDÄN TARTTE ENÄÄ SIITÄ
        KINATA ,

        ELLEI JOKU VOI JO ANTAA PERIKSI ,,LUKEKOON TARKASTI , JA JOS JOKU
        LUULEE JOTAKIN OLEVANSA ,L JA VAROKAA ETTEI KAADU JA RUHJOUDU
        KAATUESSAAN . JES.

        VIHNE , JOS LUET TÄMÄN .. Niin etupäässä olen tarkoittanut tämän muille..
        Kuin sulle , sinä tiedät sen monistakin syistä , Meillä on omat asiat olleet ja ,
        menneet , meidän keskinäinen Rakkaus ei ole synnillistä . kuin Sodoniaanella,
        mutta me olemme Jeesuksen veljiä , ja hengen veljiä , ja sitä kautta olemme
        Jumalan lapsia , ja kun olemme Jumalan lapsia ,olemme myös perilliset ,nimt-
        täin Jeesauksen kanssa perilliset , siis aika korkeita ,vihne ja teu. Toiseksi
        Jos Jeesus Herätettiin kuolleista niin tehdään myös meille , se on uskosta
        kiinni ei teosta . en partemmin sano ..

        Niin teu onkin siirtynyt sinne kirkon raamattu piiriin.
        Siinähän se on kun ei ole päässyt saarnaajaksi niin ei jaksakkaan kuunnella kahden Herran palvelija ei voi olla.
        eri kirkossa ja toista kirkon takana


      • 5+7#
        koiralle luita kirjoitti:

        Niin teu onkin siirtynyt sinne kirkon raamattu piiriin.
        Siinähän se on kun ei ole päässyt saarnaajaksi niin ei jaksakkaan kuunnella kahden Herran palvelija ei voi olla.
        eri kirkossa ja toista kirkon takana

        koiralle luita 12.1.2015 14:13

        Minkälainen raamattupiiri sinulla ja ystävilläsi on?
        Luetteko Raamattua, LLL:n saarnoja, vai vanhintenkirjoja?


      • vaatimaton kunkku
        pappien pöpinää kirjoitti:

        Tauti mikä tauti. Jos ei ole pyhähenki selittämässä raamattua niin heikko saalis kuolleen uskon papit voi puhua mitä sylki suuhun tuo vaikka kuinka paljon valmistelisi puhetta ja se kyllä tulee ilmi.

        nimim pappien pöpinää,, rukoile ymmärrystä..


      • koiralle luita
        5+7# kirjoitti:

        koiralle luita 12.1.2015 14:13

        Minkälainen raamattupiiri sinulla ja ystävilläsi on?
        Luetteko Raamattua, LLL:n saarnoja, vai vanhintenkirjoja?

        Raamattu piiriin en kuulu
        saarnoja ja raamattua ja vanhinten kirjoituksia kyllä luetaan


    • P. Paavalin Epistola Roomalaisille 14
      1. Heikkouskoista korjatkaat, ei kamppausten riidoissa.
      2. Yksi kyllä uskoo saavansa kaikkinaista syödä, vaan heikko syö kaalia.
      3. Joka syö, älkään sitä katsoko ylön, joka ei syö; ja se, joka ei syö, älkään tuomitko sitä, joka syö; sillä Jumala on hänen ottanut vastaan.
      4. Kuka sinä olet, joka toisen palveliaa tuomitse? Omalle isännällensä hän seisoo eli lankee. Mutta hän taidetaan ojentaa ylös; sillä Jumala on voimallinen häntä ojentamaan

    • Minä olen toivonut jo pitkään, että saisin olla tavallinen tasa-arvoinen keskustelija näillä palstoilla. Haluan osallistua keskusteluun vaihtelevasti ja sananvapauden nimessä tuoda eriäväkin mielipide esille.

      Jos minulle ei riitä hyviä tai tavallisia sanoja, niin älkää hyvät ihmiset sanoko mitään, se vahingoittaa itseänne enemmän kuin minua. Minä kunnioitan esikoisuutta tavallani niinkuin montaa muutakin liikettä, koska olen havainnut samanlaista kiivautta Herran puoleen, vaikka taidossa on joskus toivomisen varaa. Rauha Herran siionille.

    • vain oma kelpaa

      Älä huoli ei Paavalikaan saisi puheenvuoroa lestjojen joukossa.

      sen enempää kuin kukaan muutkaan ilman tätä syntymäkorvamerkkiään.

      olen sen itse kokenut ja epäilen että vaikka itse Jumalan lähettiläs saapuisi se ei kelpaa näille joukoille.

    • Otamme yhden raamatun asian. Jaakobin porukalta loppui leipä. Hopeata ja hunajaa kyllä oli, mutta vilja puuttui. Jaakob sai kuulla huhun, että Egyptissä on myytäväksi asti, hän käski poikain hakea sieltä.

      Miksi nykyiset valittavat leivän vähyyttä. Miksi ei mennä jostain muualta sitten etsimään.

      • kuolleella uskolla ei oo

        Parannus on sinunkin tehtävä muistaen pitkää iankaikkisuutta.
        Kuolleet haudatkoon kuolleet lukee raamatussa


      • kuolleella uskolla ei oo kirjoitti:

        Parannus on sinunkin tehtävä muistaen pitkää iankaikkisuutta.
        Kuolleet haudatkoon kuolleet lukee raamatussa

        Voisitko avata vähän asiaa, mistä minulta parannusta vaadit?


      • lopunaika häämöttää
        vihne kirjoitti:

        Voisitko avata vähän asiaa, mistä minulta parannusta vaadit?

        Eksynyt Siinain vuorelle
        kuolleesta uskosta oppi on pääkallossa
        vain sydämen uskolla me autuaaksi tulemme. Kirkon miehet hyväksyy naispappeuden ja kohta siunaavat rivissä homoja ja sateenkaari ystäviä. Ehtoollisen vietosta on tullut uhrijumalanpalvelus. Miten hyväksyykö sinä nämä asiat?
        Raamattu sanoo älkää kaikki pyrkikö opettajina olemaan.
        Raamatun mukaan
        kyllähän se omavanhuskaus nostaa sen että ei ole synnintuntoa
        jos ei ole synnintuntoa ei ole myöskään armontuntoa
        Ei ole montaa tietä taivaaseen
        kun raamatussa lukee
        minä olen tie totuus ja elämä


      • lopunaika häämöttää kirjoitti:

        Eksynyt Siinain vuorelle
        kuolleesta uskosta oppi on pääkallossa
        vain sydämen uskolla me autuaaksi tulemme. Kirkon miehet hyväksyy naispappeuden ja kohta siunaavat rivissä homoja ja sateenkaari ystäviä. Ehtoollisen vietosta on tullut uhrijumalanpalvelus. Miten hyväksyykö sinä nämä asiat?
        Raamattu sanoo älkää kaikki pyrkikö opettajina olemaan.
        Raamatun mukaan
        kyllähän se omavanhuskaus nostaa sen että ei ole synnintuntoa
        jos ei ole synnintuntoa ei ole myöskään armontuntoa
        Ei ole montaa tietä taivaaseen
        kun raamatussa lukee
        minä olen tie totuus ja elämä

        Tässä on nyt häiriötekijöitä. Minä en ole kirkonmies, oletko sinä? Miksi meidän pitäisi käsitellä kaikki kirkon viat tässä yhteydessä.

        Ehtoollisuhriin viittaava rukous on, mutta sitä ei käytetä kovinkaan usein. Kun naispappeus on toteutunut, niin on täysin hyödytöntä miekkailla sen asian kanssa enää, jos kerran tai kahdesti on asia ilmaistu päättäjille.

        Mitä tulee opettamiseen, niin en muistaakseni ole yhtään opetusta pitänyt rukoushuoneiden saarnatuolista, joten se on turha viittaus, vai olenko opettanut sinua? Jos olen, niin kerro miten meni?

        Minä en pysty sinun synnintuntoasi mittaamaan, tuskin sinäkään minun, joten pidetään kumpikin omamme.


      • Ulkopm
        lopunaika häämöttää kirjoitti:

        Eksynyt Siinain vuorelle
        kuolleesta uskosta oppi on pääkallossa
        vain sydämen uskolla me autuaaksi tulemme. Kirkon miehet hyväksyy naispappeuden ja kohta siunaavat rivissä homoja ja sateenkaari ystäviä. Ehtoollisen vietosta on tullut uhrijumalanpalvelus. Miten hyväksyykö sinä nämä asiat?
        Raamattu sanoo älkää kaikki pyrkikö opettajina olemaan.
        Raamatun mukaan
        kyllähän se omavanhuskaus nostaa sen että ei ole synnintuntoa
        jos ei ole synnintuntoa ei ole myöskään armontuntoa
        Ei ole montaa tietä taivaaseen
        kun raamatussa lukee
        minä olen tie totuus ja elämä

        En nyt ihan saanut selvää varsinaisesta parannuksen teon syystä, mutta olisiko kyse mahdollisesti tästä:
        Efes.6:12
        "Sillä ei meillä ole sota verta ja lihaa vastaan, vaan pääruhtinaita ja valtoja vastaan, maailman herroja vastaan, jotka tämän maailman pimeydessä vallitsevat, pahoja henkiä vastaan taivaan alla ."


      • Ulkopm
        Ulkopm kirjoitti:

        En nyt ihan saanut selvää varsinaisesta parannuksen teon syystä, mutta olisiko kyse mahdollisesti tästä:
        Efes.6:12
        "Sillä ei meillä ole sota verta ja lihaa vastaan, vaan pääruhtinaita ja valtoja vastaan, maailman herroja vastaan, jotka tämän maailman pimeydessä vallitsevat, pahoja henkiä vastaan taivaan alla ."

        Jatkan tuosta äskeisestä. Eräs edesmennyt vl-saarnaaja Erkki Reinikainen siitä aikoinaan puhui. Tämä viittaa mielestäni myös uskovaisten keskuudessa vallitseviin vääriin henkiin, jotka koettavat uskovaisia eksyttää ja synteihin kietoa. Tähän väärään henkeen liittyy mm. vikovaa mieltä ja toisten uskovaisten arvostelua. Täältäkin olen lukenut, miten jotkut pitävät lähes koko tietyn paikkakunnan väkeä harhaan joutuneina ja se jos joku on äärimmäistä vikovaa mieltä.


    • rietas tekköö työtä

      Kaekille ei sana kirkastu vaek puhuis ite joolupukki, jos ajatukset ja viholline harhailoo...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2555
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      253
      1127
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1084
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1034
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1001
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      920
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      913
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      881
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      822
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      769
    Aihe