5 Mooseksen kirja 29:4
Mutta tähän päivään asti Herra ei vielä ole antanut teille sydäntä ymmärtääksenne ja silmiä nähdäksenne ja korvia kuullaksenne. 5 Mooseksen kirja 29:4
Uskon että monen uskomattoman ateismin syynä on tiedon puute ja Jumala ei ole vielä saanut pysäyttää. Siksi me uskovaiset julistamme teille.
Tästä on loppujen lopuksi kysymys.
14
92
Vastaukset
- AP56
Jumala on luonut maailman ja siitä todistaa jo se, että pyhät ovat autuaita ja epäpyhät heikkoja. Mikä todistaa evoluution? Ei mikään
Agnostikkona olen kai mielestäsi epäpyhä. En kuitenkaan usko olevani sinua heikompi millään mittarilla, on kyse fyysisestä, psyykkisestä tai sosiaalisesta pärjäämisestä. Todistuksesi on siis väärä.
Evoluution todistaa tiede.- emmekiusaa
agnoskepo kirjoitti:
Agnostikkona olen kai mielestäsi epäpyhä. En kuitenkaan usko olevani sinua heikompi millään mittarilla, on kyse fyysisestä, psyykkisestä tai sosiaalisesta pärjäämisestä. Todistuksesi on siis väärä.
Evoluution todistaa tiede.Mutta kun se tiede todista yhtään mitään. Sinä olet vain joutunut yksipuolisen "tiedon" varaan, Kuuntele tuo Luominen vai evoluutio 11 videota ja vastaa sitten.
En tunne sinua ihmisenä ja persoonana. Voi olla ja varmaan oletkin paljon minua vahvempi ja ainakin nuorempi ja minäkin olen vain armosta pelastettu. Siihen perustuu minun pyhyys.
Ei usko ja elämän kysymykset olet riippuvaisia meidän vahvuuksistamme. emmekiusaa kirjoitti:
Mutta kun se tiede todista yhtään mitään. Sinä olet vain joutunut yksipuolisen "tiedon" varaan, Kuuntele tuo Luominen vai evoluutio 11 videota ja vastaa sitten.
En tunne sinua ihmisenä ja persoonana. Voi olla ja varmaan oletkin paljon minua vahvempi ja ainakin nuorempi ja minäkin olen vain armosta pelastettu. Siihen perustuu minun pyhyys.
Ei usko ja elämän kysymykset olet riippuvaisia meidän vahvuuksistamme."Ainakin nuorempi"
Olenkohan vaan? Seitsemän vuosikyimmen on alussa. Olen kuvitellut, että eri nimmareissasi käyttämä 56 on joko ikäsi tai syntymävuotesi.
En varmasti katso yhtätoista videota roskaa. Osoita minulle edes yksi ainoa arvostetulla tieteellisellä foorumilla julkaistu hyvin tehty tutkimus, jossa todetaan evoluutioteorian olevan väärä. Se riittäisi minulle ainakin osin kyseenalaistamaan evoluutioteoriaa, vaikka 11 kreationistivideota ei siihen riitä.
"Ei usko ja elämän kysymykset olet riippuvaisia meidän vahvuuksistamme."
Etkö se ollut juuri sinä, joka kirjoitit: "pyhät ovat autuaita ja epäpyhät heikkoja."
Siihen vastasin. En siksi, että uhoaisin, vaan näyttääkseni sinulle väitteesi tyhjyyden. Et voi millään mittarilla osoittaa, että atet tai agnot olisivat uskovia heikompia. Väitteesi on sisällyksetöntä paatosta, kuten kristittyjen saarnat yleensä. Onttouttaan kumisevia tyhjiä vanhahtavia sanontoja.- Power_Card
emmekiusaa kirjoitti:
Mutta kun se tiede todista yhtään mitään. Sinä olet vain joutunut yksipuolisen "tiedon" varaan, Kuuntele tuo Luominen vai evoluutio 11 videota ja vastaa sitten.
Ei usko ja elämän kysymykset olet riippuvaisia meidän vahvuuksistamme.Eikö teillä todellakaan ole esittää mitään muuta väitteittenne tueksi kuin kuppaisia videoita? Usko pois, niillä et vakuuta kuin valmiiksi harhaisia.
- emmekiusaa
agnoskepo kirjoitti:
"Ainakin nuorempi"
Olenkohan vaan? Seitsemän vuosikyimmen on alussa. Olen kuvitellut, että eri nimmareissasi käyttämä 56 on joko ikäsi tai syntymävuotesi.
En varmasti katso yhtätoista videota roskaa. Osoita minulle edes yksi ainoa arvostetulla tieteellisellä foorumilla julkaistu hyvin tehty tutkimus, jossa todetaan evoluutioteorian olevan väärä. Se riittäisi minulle ainakin osin kyseenalaistamaan evoluutioteoriaa, vaikka 11 kreationistivideota ei siihen riitä.
"Ei usko ja elämän kysymykset olet riippuvaisia meidän vahvuuksistamme."
Etkö se ollut juuri sinä, joka kirjoitit: "pyhät ovat autuaita ja epäpyhät heikkoja."
Siihen vastasin. En siksi, että uhoaisin, vaan näyttääkseni sinulle väitteesi tyhjyyden. Et voi millään mittarilla osoittaa, että atet tai agnot olisivat uskovia heikompia. Väitteesi on sisällyksetöntä paatosta, kuten kristittyjen saarnat yleensä. Onttouttaan kumisevia tyhjiä vanhahtavia sanontoja.Sinä olet sitten tiedesokea. Uskot siihen että Jumalan luoma olento ihminen pystyy selittämään kaiken. Vain elämä synnyttää elämää.
Uskon paljon tieteen asioita, vaikka tieto muuttuu jatkuvasti, mutta se uskon afääriin sillä ei yletytä.
Ja täytyy sanoa, että olen sitten sinua pikkuisen nuorempi. En vielä 60 vuotta.
Ei minun usko kyllä perustu noihin luentoihin, mutta ihan kiva niitä on välillä katsoa.
Varsinkin Matti Leisola ja Pekka Reinikainen ovat hyviä puhujia.
Jospa se taivaallinen valo saisi sinullekin vielä kirkastua. Ei uskovaisuus estä tieteen tekemistä.
On loppujen lopuksi aika pieni siivu minkä tämän päivän huippuosaaja alastaan hallitsee, vaikka on pakko hallita kattavasti myös poikkitieteellisesti tieteen maailmaan, jotta paletti pysyy koossa. - voihh
Power_Card kirjoitti:
Eikö teillä todellakaan ole esittää mitään muuta väitteittenne tueksi kuin kuppaisia videoita? Usko pois, niillä et vakuuta kuin valmiiksi harhaisia.
Onko kuppa jo heikentänyt älysikin?
emmekiusaa kirjoitti:
Sinä olet sitten tiedesokea. Uskot siihen että Jumalan luoma olento ihminen pystyy selittämään kaiken. Vain elämä synnyttää elämää.
Uskon paljon tieteen asioita, vaikka tieto muuttuu jatkuvasti, mutta se uskon afääriin sillä ei yletytä.
Ja täytyy sanoa, että olen sitten sinua pikkuisen nuorempi. En vielä 60 vuotta.
Ei minun usko kyllä perustu noihin luentoihin, mutta ihan kiva niitä on välillä katsoa.
Varsinkin Matti Leisola ja Pekka Reinikainen ovat hyviä puhujia.
Jospa se taivaallinen valo saisi sinullekin vielä kirkastua. Ei uskovaisuus estä tieteen tekemistä.
On loppujen lopuksi aika pieni siivu minkä tämän päivän huippuosaaja alastaan hallitsee, vaikka on pakko hallita kattavasti myös poikkitieteellisesti tieteen maailmaan, jotta paletti pysyy koossa.Paljon parempi olla tiedesokea kuin uskontosokea. Tieteellä on kuitenkin näyttöä toimivuudesta, esimerkiksi tietokone ja netti, jota parhaillaan käytän.
Vastoin yleistä uskomusta luonnontieteissä tieto muuttuu melko vähän. Se tarkentuu tutkimuksen raja-alueilla, mutta ei ole kymmeniin vuosiin muuttunut juuri minkään paradigman osalta.
Huippuosaajakin toki hallitsee vain pienen siivu tai kuten fysiikan opettajani sanoi, että huippuasiantuntemus on derivaatta; hallitsee kaiken, ei mistään. Tiede järjestelmänä sen sijaan selittää luontoa syvällisesti ja laajalti. Kreationismin kaltainen uskovaisuus ei ole mitenkään sovitettavissa tieteeseen.
- JohnnyBlaze
Olen lukenut raamatun ja katsellut ne hupivideot. Lopputuloksena on että ateismini senkun vahvistuu...
- tietämätön_kysyy
Kun kerran olet saanut osaksesi häikäisevän korkean käsityskyvyn ja ymmärryksen, niin voisitko näin tietämättömälle ateistille joka rehellisesti etsii todellisia vastauksia selittää yhden asian.
5 Mooses 33:
2. hän sanoi: "Herra tuli Siinailta, Seiristä hän nousi loistaen heille; hän ilmestyi kirkkaudessa Paaranin vuoristosta, hän tuli kymmentuhantisesta pyhien joukosta; hänen oikealla puolellansa liekitsi lain tuli.
Keitä nämä kymmenet tuhannet muut jumalat ovat joiden joukosta palvot sitä yhtä?- raamatunlukija
Eiköhän siinä ollut paikalla valtava enkeliarmeija. Niistä on usein mainintoja Vanhassa Liitossa.
raamatunlukija kirjoitti:
Eiköhän siinä ollut paikalla valtava enkeliarmeija. Niistä on usein mainintoja Vanhassa Liitossa.
Niin on kyllä muista jumalistakin. Varsinkin jos erehtyy lukemaan Tooraa. Itse asiassa, eipä kymmenessä käskyssä olisi paljoa järkeä, jos muita jumalia ei olisi olemassa.
Juutalaisuudessa on useita lahkoja, mutta tuskin niistä mitään, mahdollisesti islamia lukuunottamatta, voi kutsua monoteistiseksi. Ei varsinkaan kristinuskoa.
- NeKäsitteetHaltuun
Ennenkuin julistatte ottaisitteko edes peruskäsitteet haltuun ateismista niin ei lähde ihan lapasesta olkaa hyvä...
https://www.youtube.com/watch?v=RasLKc4sv7c
https://www.youtube.com/watch?v=KgPuW8wfjMUAloitus lähti siis siitä, että Herra ei ole antanut ateisteille ymmärrystä, ja lisäksi vaivaa tiedonpuute.
No. Minusta on tuntunut, että uskovilla ei ole sitä ymmärrystä ja tietoa. Olin itse aikoinaan uskova myöskin, ja jälkeenpäin katsottuna olin yhtä älytön ja sinisilmäinen kuin nämä uskovat näillä palstoilla.
Kun jätin uskon, niin alkoi silmät avautua ja tieto alkoi lisääntyä. Ja itse asiassa luin Raamattua paljon lisää, ja se selvitti sen, miksi oli ollut sellaisia asioita, joita uskovana ei osannut selvittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397840Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412019Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251960- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822