http://www.kristillinenvaalikone.fi/ehdokkaat
Muutama oli jopa samaa mieltä kaikesta. Jotta rattoisan fundamentalistista porukkaa sitä tässäkin maassa on valtaan pyrkimässä. Ei heillä tosin taida olla siihen suuremmin mahdollisuuksia. Onneksi.
Hihhulivaalikoneen tulokset julkaistu
26
<50
Vastaukset
- AlahanKalppia
Suksi sinä siitä hevonvittuun viisastelemaan ja kopioimaan linkkejä avauksiin, IDIOOTTI
- tyypillistä
Taikauskon kukkasia...
- kjhgfhyuiuyt
tyypillistä kirjoitti:
Taikauskon kukkasia...
röh, röh, röh
- a---a
Perin kristillistä puhetta.
- xczvbn
Avauksissa nimenomaan pitää olla linkkejä tai linkki lähdeviitteeksi siihen, mistä avaaja kirjoittaa.
- Reddington
Juoksepa sinä pedari mutkia.
Yksi mun ehdokaskanditaateista oli vastannutkin. Läpi meni mun seulasta, voin olla samaa mieltä niistä kahdesta asiasta, joissa hän oli samaa mieltä vaalikoneen kanssa.
10 Oppilailla tulee olla oikeus tietää, että Encyclopaedia Britannica vuodelta 1768-1771 opettaa tähtitiede-osiossa, että maailma on luotu noin 6000 vuotta sitten.
Minustakin oppilailla on oikeus tietää tämä.
12 Oppilailla tulee olla oikeus tietää mitä eroa on käytännön kokeellisella ja toistettavalla tieteellä verrattuna historiallisia tapahtumia tutkivaan tieteeseen (esim. evoluutioteorian edellyttämä historia).
Minusta oppilailla tulee olla oikeus tietää myös tämä.
Olen siis ehdokkaan kanssa samoillalinjoilla tämän vaalokoneen mukaan. Tämän ehdokkaan pisteet nousivat!Pidin alkuun mahdollisena, että koko kone olisi saattanut olla parodiaa. Melkoisen järkyttävää, että jopa 100 pointsia oli muutamalla nimellään esiintyneellä ehdokkaalla. Itse en äänestäisi ketään yli 25 pistettä saanutta. Tosin alle kymmenen pisteen tuloksetkin herättävät minussa ihmetystä. Kuten Kaarne kertoi, kohdat 10 ja 12 olivat minunkin mielestäni täysien pointsien arvoisia ja myös kohta 25 ansaitsee pointseja.
"25 Uskovien poliitikkojen pitäisi puhua avoimesti julkisuudessa uskostaan Jeesukseen ja sen merkityksestä"Vaikka olen toki sitä mieltä, että oppilaalla tulee olla oikeus tietää 250 vuotta vanhan tietosanakirjan sisällöstä, jo pelkästään se, että se on nostettu kysymykseksi tässä implikoi sillä tarkoitettavan, että oppilaalle pitäisi tästä asiasta koulussa kertoa. Ei pidä. Yleisesti pitää tietysti selventää, että kehitys kehittyy ja ennen oli järjettömiä harhaluuloja ja uskontoa jopa tieteellisiksi laskettavissa teoksissa. Voisinko siis olla täysin samaa mieltä? Tuskin, ehkä pikemminkin sinnepäin. Tai jopa täysin eri mieltä.
Samoin tuo kohta 25. Miksi vain uskostaan Jeesukseen? Miksei muihin jumaliin / messiaisiin / profeettoihin? Tietysti on hyvä tietää, jos joku ehdokkaista on syvästi harhainen (silläkin ääniä saa), mutta ei tässä yhden uskonnon asiaa pitäisi ajaa.
Kohdassa 12 evoluutioteorian esiinnosto vaikuttaa taas siltä, että ollaan rakentelemassa olkiukkoa. Vaikka voisinkin allekirjoittaa itse väitteen sinänsä, sen vaikuttimien takia ei kävisi mielessäkään.
Kun vielä huomioidaan, ettei valintoja voinut mitenkään selittää, niin minä en olisi halunnut tällaiseen vaalikoneeseen vastata ollenkaan. Tämän linjauksen otti ainakin yksi piraattien ehdokas, joka julkaisi vastaukset ja selvennykset sanallisesti omilla sivuillaan. Jos joku muistaa linkin, saa laittaa. Pitää tarkistaa, oliko ehdolla omassa vaalipiirissä, oli sen verran selväpäistä touhua (vaikka jämäpuolueiden äänestäminen nyt on aika nollatemppu sinänsä, niin kertoohan se jotain jos esim. piraattien äänisaalis nousee lähelle edustajapaikkaa).TheRat kirjoitti:
Vaikka olen toki sitä mieltä, että oppilaalla tulee olla oikeus tietää 250 vuotta vanhan tietosanakirjan sisällöstä, jo pelkästään se, että se on nostettu kysymykseksi tässä implikoi sillä tarkoitettavan, että oppilaalle pitäisi tästä asiasta koulussa kertoa. Ei pidä. Yleisesti pitää tietysti selventää, että kehitys kehittyy ja ennen oli järjettömiä harhaluuloja ja uskontoa jopa tieteellisiksi laskettavissa teoksissa. Voisinko siis olla täysin samaa mieltä? Tuskin, ehkä pikemminkin sinnepäin. Tai jopa täysin eri mieltä.
Samoin tuo kohta 25. Miksi vain uskostaan Jeesukseen? Miksei muihin jumaliin / messiaisiin / profeettoihin? Tietysti on hyvä tietää, jos joku ehdokkaista on syvästi harhainen (silläkin ääniä saa), mutta ei tässä yhden uskonnon asiaa pitäisi ajaa.
Kohdassa 12 evoluutioteorian esiinnosto vaikuttaa taas siltä, että ollaan rakentelemassa olkiukkoa. Vaikka voisinkin allekirjoittaa itse väitteen sinänsä, sen vaikuttimien takia ei kävisi mielessäkään.
Kun vielä huomioidaan, ettei valintoja voinut mitenkään selittää, niin minä en olisi halunnut tällaiseen vaalikoneeseen vastata ollenkaan. Tämän linjauksen otti ainakin yksi piraattien ehdokas, joka julkaisi vastaukset ja selvennykset sanallisesti omilla sivuillaan. Jos joku muistaa linkin, saa laittaa. Pitää tarkistaa, oliko ehdolla omassa vaalipiirissä, oli sen verran selväpäistä touhua (vaikka jämäpuolueiden äänestäminen nyt on aika nollatemppu sinänsä, niin kertoohan se jotain jos esim. piraattien äänisaalis nousee lähelle edustajapaikkaa).Kohdan kymmenen tulkitsin niin, että oppilailla tulee olla oikeus tietää myös siitä, että tiede on tehnyt myös virheitä.
Kohta 12 onkin vähän hankalampi. Olen kuitenkin sitä mielttä, että ns. kovien tieteiden ja humanististen tieteiden metodien eroavaisuudet olisi hyvä ainakin lukion tasolla olla tiedossa. Tuossa kysymyksessä tietenkin viitattiin täälläkin usein esiin tulleeseen opinkappaleeseen, jolla ei tieteen kanssa ole juurikaan tekemistä.
Viimeisestä kohdasta ajattelen niin, että ihmisten olisi hyvä tietää, millaisen maailmankuvan pohjalta ihminen päätöksiään tekee puoluekannan lisäksi. Asia tietenkin koskee Jeesukseen uskovien lisäksi myös ateisteja, muslimeja, vapaamuurareita, mormooneja, rasisteja ja yleensäkin kaikkia aatteita, jotka voivat olla taustalla vaikuttamassa ihmisen päätöksiin.
Ps. Omassa vaalipiirissäni ei ainoakaan puolueeni ehdokas ollut vaivautunut vastaamaan. Sama linja oli näköjään muuallakin. Sirpalepuolueet olivat KD:n lisäksi hyvin edustettuina.- Aada-a
agnoskepo kirjoitti:
Kohdan kymmenen tulkitsin niin, että oppilailla tulee olla oikeus tietää myös siitä, että tiede on tehnyt myös virheitä.
Kohta 12 onkin vähän hankalampi. Olen kuitenkin sitä mielttä, että ns. kovien tieteiden ja humanististen tieteiden metodien eroavaisuudet olisi hyvä ainakin lukion tasolla olla tiedossa. Tuossa kysymyksessä tietenkin viitattiin täälläkin usein esiin tulleeseen opinkappaleeseen, jolla ei tieteen kanssa ole juurikaan tekemistä.
Viimeisestä kohdasta ajattelen niin, että ihmisten olisi hyvä tietää, millaisen maailmankuvan pohjalta ihminen päätöksiään tekee puoluekannan lisäksi. Asia tietenkin koskee Jeesukseen uskovien lisäksi myös ateisteja, muslimeja, vapaamuurareita, mormooneja, rasisteja ja yleensäkin kaikkia aatteita, jotka voivat olla taustalla vaikuttamassa ihmisen päätöksiin.
Ps. Omassa vaalipiirissäni ei ainoakaan puolueeni ehdokas ollut vaivautunut vastaamaan. Sama linja oli näköjään muuallakin. Sirpalepuolueet olivat KD:n lisäksi hyvin edustettuina.agnoskepo ja TheRat
Mielenkiintoinen linkki. Aika uskomatonta että esim. Tainio Hanna vetäisi 29 pointsia. Vai olenkohan nyt käsittänyt jotain väärin? Täytyy paremmalla ajalla perehtyä tuohon kyselyyn.
Tuon (uudenmaan vaalipiiri) perusteella piraatit, kommarit ja vasurit ovat ainoita puolueita, joita voisi äänestää. Kannattaa muistaa, että ääni menee kuitenkin ensisijaisesti puolueelle ja vasta toissijaisesti ehdokkaalle.
- kjhgfdghj
Mikä vika Timo Soinissa, jos olet järkevä, annat äänesi hänelle
kjhgfdghj kirjoitti:
Soinissa on kaksi vikaa:
1) Hän on perussuomalainen
2) Hän on populistinen idiootti
Perussuomalaiset (vastaava puolue) voittivat Kreikassa ja katso miten kävi. Suomessa sentään älysivät kieltäytyä hallitusvastuusta kun tiesivät etteivät voi pitää yhtäkään vaalilupaustaan... Tietääkseni ainut Soinin tekemä järkevä päätös (ja senkin teki varmaan vain estääkseen Halla-Ahoa varastamasta puolta puolueesta sen hajotessa).Kannattaa myös muistaa, että KD on ainoa puolue, jolle uskonto on kokoava agenda. Maltillisesti uskontoon suhtautuvat ovat todennäköisesti jättäneet vastaamatta yli puoluerajojen, sen verran absurdi kyseinen vaalikone oli.
TheRat kirjoitti:
Soinissa on kaksi vikaa:
1) Hän on perussuomalainen
2) Hän on populistinen idiootti
Perussuomalaiset (vastaava puolue) voittivat Kreikassa ja katso miten kävi. Suomessa sentään älysivät kieltäytyä hallitusvastuusta kun tiesivät etteivät voi pitää yhtäkään vaalilupaustaan... Tietääkseni ainut Soinin tekemä järkevä päätös (ja senkin teki varmaan vain estääkseen Halla-Ahoa varastamasta puolta puolueesta sen hajotessa).Soinin älynlahjoista olen eri mieltä. Timo on melko terävä poliittinen eläin aivan kuin Vennamon Veikko aikanaan. Soinin jutuista on melko suuri osa on teatteria, joka on suunnattu persujen kantaporukalle eikä niinkään muiden puolueiden poliitikoille. Populismikin on vaikea laji.
agnoskepo kirjoitti:
Soinin älynlahjoista olen eri mieltä. Timo on melko terävä poliittinen eläin aivan kuin Vennamon Veikko aikanaan. Soinin jutuista on melko suuri osa on teatteria, joka on suunnattu persujen kantaporukalle eikä niinkään muiden puolueiden poliitikoille. Populismikin on vaikea laji.
No joo. Soini voi olla älykäs, hän luultavasti vain esittää idioottia. Se kun uppoaa kansaan, joka ei perusteltuja mielipiteitä jaksaisi kuitenkaan kuunnella. :)
- 234rtfg
kjhgfdghj kirjoitti:
Eikö sinua jehovalaisena häiritse ollenkaan se, että Soinin lähin neuvonantaja, siis mies joka kirjoittaa suunnilleen kaiken mitä Soinin suusta tulee, kuuluu katoliseen itsensäruoskintaäärijärjestöön?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011121414943759_uu.shtml
- xzcvvbnm
Kysymys:
24 Yle-verosta tulisi antaa osa sellaisille toimijoille, jotka tuottavat pelkästään kristillistä sisältöä television ja sähköisen median keinoin. Tästä hyvänä esimerkkinä TaivasTV7.
Johan se paukahti meikäläisellekin yksi uskis kanava lisää, joka tietysti jää meikäläiseltä katsomatta, joskin se yöllä Alfa-tv:ltä näytöllä pyörivä NASA:n satelliittikuva hakkaa monet kaupallisten kanavien ja YLE:n ohjelmista, vaikka harvinaisen kuiva onkin, mutta käy "näytönsäästäjästä".
http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/kotimaa/3950/raamattusarjasta_suomitv_n_raunioista_syntyneen_alfa-tv_n_amerikkalainen_vetonaula
Se on hyvä, että on tuotettu yksityisin varoin- uteloittaa
Noita erilaisia uskonnollisia järjestöjä ja ryhmiä, niiden taustoja olisi joskus kiva pöyhiä oikein kunnolla, mitä monen kohdalla olen törmännyt pienillä hauilla, niin linkittyvät yleensä tavalla tai toisella Yhdysvaltoihin ja jopa poliittisiin sikäläisiin ryhmiin tai järjestöihin. Näistä kahdesta en tiedä.
- Reddington
Ja se hauska puolihan tässä on että ristin tuki ry joka tuotakin huumorikanavaa ylläpitää, muistaakseni saa jo verotuloista kompensaatiota...
- NewerEverAgain
No huh!
Ja minä kun viimeksi äänestin persuja!Uudempi-ei-koskaan-taas? Heh.
No mutta etkös pysty tekemään kompromisseja? Siis itse en ole persujen kannattaja, vaikka joistain asioista olen heikäläisten kanssa samaa mieltä. Itselläni on se tilanne, että eräistä syistä en oikein millään haluaisi äänestää niitä, joita minulle 80-prosenttisella samanmielisyyslogiikalla vaalikoneissa suositellaan. Sitä tässä juuri pohdin, että äänestänkö joustaen, kirkkovenettä vai enkö ollenkaan.sapereaude kirjoitti:
Uudempi-ei-koskaan-taas? Heh.
No mutta etkös pysty tekemään kompromisseja? Siis itse en ole persujen kannattaja, vaikka joistain asioista olen heikäläisten kanssa samaa mieltä. Itselläni on se tilanne, että eräistä syistä en oikein millään haluaisi äänestää niitä, joita minulle 80-prosenttisella samanmielisyyslogiikalla vaalikoneissa suositellaan. Sitä tässä juuri pohdin, että äänestänkö joustaen, kirkkovenettä vai enkö ollenkaan.Kirkkovenettä tai Aku Ankkaa en ole koskaan äänestänyt, mutta oli joltinenkin aika kun kävin pudottamassa tyhjän lapun. Kaltaiselleni perfektionistifanaatikolle äänestämättä jättäminen olisi ollut osoitus laiskuudesta, mutta kun en muka löytänyt mieleistäni puoluetta, julistauduin aktiivisen epäpoliittiseksi ja äänestin tyhjää.
Jossain vaiheessa huomasin kuitenkin pitäväni vaalivalvojaisia katsoessani peukkuja tietylle puolueelle. Siitä lähtien olen äänestänyt kyseistä puoluetta, vaikka se ei kaikessa omaa mielipidettäni edustakaan eikä edes aja selvästi minun etuani.
Nytkin tiedän jo henkilönkin, ketä äänestän, vaikka hän tuskin läpi pääseekään. Ääni menee kuitenkin sellaiselle yhteiskunnalliselle ajattelulle, joka on puolueista lähinnä omaani.
- taktik-tiktak
21. ...yritysten tulee voida asettaa työntekijöilleen kelpoisuusvaatimukseksi kristillisen vakaumuksen. Kelpoisuusvaatimuksen puute tulee voida olla myös vanhojen työntekijöiden irtisanomisperuste.
Eli jos et olekaan kristitty, niin se on moro. Tuon perusteella kenet tahansa mistä työstä tahansa voisi potkia pellolle koska tahansa.- uteloittaa
Luulin, että olit aloittanut aprillipäivän hiukka etu-ajassa, mutta ei, siellä se on kysymyksissä mukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2011621
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?581031Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän140954- 85912
- 61906
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11790Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t267782Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75727Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk61722Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä342721