Hei,
Olen 15-vuotias poika. Minusta tuntuu,että sydämeni ei ole ihan kunnossa. Kun käyn lenkillä rintaan alkaa sattua melkein heti? Voinko käydä tarkastuttamassa sen, vaikka koulu terveydenhoitajalla? Osaako hän esim. kuunnella sitä?
Olen 15-vuotias poika. Minusta tuntuu,että sydämeni ei ole ihan kunnossa. Kun käyn lenkillä rintaan alkaa sattua melkein heti? Voinko käydä tarkastuttamassa sen, vaikka koulu terveydenhoitajalla? Osaako hän esim. kuunnella sitä?
Vastaukset 7
Vanhimmat
Ota yhteys terkkariin. Hän tutkii alustavasti ja ohjaa Sinut eteenpäin. Oletko jännittäjätyyppiä. Harvoin tolla iällä löytyy sydänsairautta ellei ole jokin synnynnäinen juttu, joka tulee esille vasta nyt.
Mulla oli aikanaan samaa ongelmaa. Syy oli suorituksen liian railakas aloitus yhdistettynä vähän huonoon kuntoon.
Kuvailisitko sitä kipua vähäsen, että miltä se tuntuu.
Kannattaa mennä terveydenhoitajalle. Hän ei välttämättä osaa kuunnella, mutta hän voi ohjata lääkärille. Kyse ei välttämättä ole sydämestä, mutta siitä huolimatta kannattaa käydä terveydenhoitajalla, jos huolestuttaa.
Kannattaa tutkituttaa, mutta ei turhia murehtia. Erittäin todennäköisesti lihas/ranka peräistä. Tietokoneella istuminen aiheuttaa.
Mene vaikka sydäntautien lääkärille suoraan. Yksityiseltä saa helpommin aikoja. Sydäntautien lääkäri kyllä huomaa jos sydämessäsi on jotain. Tsemppiä!
Runkkaa enemmän niin eiköhän ala helpottamaan!
Saattaa olla myös rintakipuja rasittuneiden lihaksien tai huonon selän takia.