Pre-existentti messias

JumalanLäsnäolo

Miten juutalaisuus suhtautuu pr-existenttiin messiaaseen?

22

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaqob

Kakkimalla.

• holysmoke

Vaikenemalla, näyttää minusta. Ehkä juutalaiset nyt sekoittavat kaksi eri asiaa: pre-existentti messias ei tarkoita sitä, että tämä olisi jumala itse. Ihan yhtä vähän kuin, että enkelit olisivat jumala itse. Tai jumalan läsnäolo olisi jumala itse.

• juutalaisia-taruja

Juutalaisen yhden tulkinnan mukaan kaikki sielut on luotu ennen maailman perustamista ja siten myös messias olisi ollut sieluna olemassa ennen kuin syntyi maan päälle ihmisenä...

• aitoisraelson

messias on tavallinen ihminen ja syntyy kuten jokainen ihminen, ei ole ollut aiemmin olemassa, kunkin omat vanhemmat vasta jälkikasvunsa väsäävät, sitä ennen kukaan ei ole ollut olemassa .

• jahasjokotaas

Sinun mieletäsi siis juutalaisuus ei tunne, eikä ole koskaan tuntenut sellaista asiaa kuin pre-existentti messias?

• aitoisraelson
        jahasjokotaas kirjoitti:

Sinun mieletäsi siis juutalaisuus ei tunne, eikä ole koskaan tuntenut sellaista asiaa kuin pre-existentti messias?

varmaan on ryhmiä joko kabbalan ja/ tai hassidien piirissä joka on voinut alkaa noinkin uskoa, mutta oppi on silloin ryhmään sidottu eikä ole juutalaisuuden . Juutalaisuuden messias on ihminen joka kuuluu tiettyyn sukuun, syntyy, elää ja kuolee normaalisti .

On juutalainen liike jotka on järjestäytynyt sen uskomuksen ympärille ettei ole jumalaa lainkaan, mutta ei se ole juutalaisuutta, juutalaisuus ei odota messiasta jolla olisi ollut syntymää edeltänyt olemassaolo eli se suhtautuu ajatukseen negatiivisesti. Ei myöskään juutalaisuus usko että messias kuotuaan tulee takaisin, vaikka osa yhdestä hassidiryhmästä on alkanut niinkin uskoa sen oman rebben kuoltua lapsettomana ilman seuraajaa.

• Preesenssi.Messias

Suhtautuu, mihin? Kysy suomeksi.

• tässäsuomeksi

Messiaaseen, joka on ollut olemassa ennen tulemistaan. Jokotai ihmisenä tai tavaassa.

• Jo.ennen.aikojen.alkua
        tässäsuomeksi kirjoitti:

Messiaaseen, joka on ollut olemassa ennen tulemistaan. Jokotai ihmisenä tai tavaassa.

Kysymys on kristinopillinen, ei juutalainen.

Kristinusko näkee Jeesuksen myös jo aiemmissa Raamatun kirjoituksissa, juutalaisuus ei näe, ei aiemmissa, eikä nykyisissä.

Jos minulta kysyt, vastaan, että itse kristittynä näen Hänet todellakin... mikä tuo on?... pre-existentissä, kuten preesenssissäkin, jos halutaan hienosti puhua.

• väärinmeni
        Jo.ennen.aikojen.alkua kirjoitti:

Kysymys on kristinopillinen, ei juutalainen.

Kristinusko näkee Jeesuksen myös jo aiemmissa Raamatun kirjoituksissa, juutalaisuus ei näe, ei aiemmissa, eikä nykyisissä.

Jos minulta kysyt, vastaan, että itse kristittynä näen Hänet todellakin... mikä tuo on?... pre-existentissä, kuten preesenssissäkin, jos halutaan hienosti puhua.

Ei ole kristillinen kysymys, tai ainakaan vain kristillinen.

• Anteeksi.aivan
        väärinmeni kirjoitti:

Ei ole kristillinen kysymys, tai ainakaan vain kristillinen.

Ettei ole kristillinen? Niin no. Tietenkin, jos kysymyksellä tarkoitetaan yleensäkin juutalaista messiasta, ei nimenomaan Jeesusta, silloin kysymys ei tietenkään kosketa kristinuskoa. Mutta Jeesus nyt on varsin kristitty henkilö. Muut juutalaiset messiaat eivät tätä ole.

• koetkokiusalliseksi
        Anteeksi.aivan kirjoitti:

Ettei ole kristillinen? Niin no. Tietenkin, jos kysymyksellä tarkoitetaan yleensäkin juutalaista messiasta, ei nimenomaan Jeesusta, silloin kysymys ei tietenkään kosketa kristinuskoa. Mutta Jeesus nyt on varsin kristitty henkilö. Muut juutalaiset messiaat eivät tätä ole.

Niin, minä en puhunut kuitenkaan Jeesuksesta vaan aiheena on pre-existentti messias, joka ei ole täysin tuntematon käsite edes rabbiinisessa kirjallisuudessa eikä hasideilla, puhumattakaan ajasta, jolloin Jeesus on elänyt.

• Njiet.haihatus
        koetkokiusalliseksi kirjoitti:

Niin, minä en puhunut kuitenkaan Jeesuksesta vaan aiheena on pre-existentti messias, joka ei ole täysin tuntematon käsite edes rabbiinisessa kirjallisuudessa eikä hasideilla, puhumattakaan ajasta, jolloin Jeesus on elänyt.

Aha. Erehdykseni on kuitenkin ymmärrettävä, niin paljon tällä foorumilla Häntä tuputetaan, vastoin Jeesuksen omia opetuksia.

Okei. Siis juutalainen, rabbiinisen, klassisen juutalaisuuden opettama, pre-existentti messias.

Hänestähän on Kirjoituksissa lukuisia ennustuksia, eli jo edeltävästi hänen on tiedetty tulevan. Mutta tod.näk. juutalaisuus ei opeta tulevan messiaan olevan itse läsnä Kirjoituksissa jotka ovat Jumalan sanaa, sillä juutalaisille tuleva messias on aivan tavallinen ihminen, ei missään määrin jumal-olento.

Hän syntyy luonnollisesti, ihmisten tapaan ja kuolee, kuten ihminen kuolee. Elämänsä, eli messias-aikansa hän toimii juutalaisen uskonnon, kansan, kulttuurin ja Israelin valtion parhaaksi. On mahd. suuri presidentti, tai sotapäällikkö.

Tällaista on juutalainen uskonto. Korkean tason haihatuksiin ja hengellisyyksiin tottunut kristitty suoraan sanoen pettyy tullessaan tutuksi juutalaisuuden kanssa. Olen istunut synagoogassa kuuntelemassa saarnoja ja niin olisi tehnyt mieli huutaa välihuuto, mutten tietenkään niin tehnyt. Kuullessaan juutalaista opetusta, nk. uskovainen kristitty mykistyy, tulee tosiaan mieleen se "peite silmillä".

• vesa versoo.. sotilaat pelastaa..

Ne vesat, joista raamatussa kerrotaan. ' Minä lähetän palveijani vesan.' sotilaat.

Raamattu puhuu aina yksikössä, kuten tässä 'vesa' , mutta siellä sanotaan myös, että versoo.

• Jessen.kanto
        fari.g kirjoitti:

vesa versoo.. sotilaat pelastaa..

Ne vesat, joista raamatussa kerrotaan. ' Minä lähetän palveijani vesan.' sotilaat.

Raamattu puhuu aina yksikössä, kuten tässä 'vesa' , mutta siellä sanotaan myös, että versoo.

Hywin wanha lutherilainen virsi: "On ruusu puhjennunna jo Jessen kannosta!"

Jesse = tässä tapauksessa Iisai. Iisain kannosta puhkeaa vesa, verso.

• Esselaisuudesta saattoi puhjeta myös nunna, mutta essealaiset menivät kadotukseen, eli katosivat. Heillä oli ankarat säännöt ja he odottivat messiasta, josta syystä Herodes varmaan hävitti osan ja roomalaiset loput.

• Jee sukset, mutta meni epis tolalle , latu on hukassa. Lumi peitti.

Tola on lumen peittämä ura ja epis on epäreilua.

• hilpertti

Eipä mene sullakaan hyvin kun tuommoista mongerrusta suollat.

• messias...

Viesti...message, word ( sähöposti) email...... pilvipalvelu, some... age-nda-tehtävälista, mess tehtävälista, viestilista..... öööööööö....

Mutta sekään ei ole Mas chi ah.... ?

• Latina... Pelastus... conservatio, redemptio, salus...
      Toiminto, jossa ihminen välttyy Jumalan rangaistukselta.

Salus oli roomalainen turvallisuuden pelastuksen ja hyvinvoinnin jumalatar, niin yksilön kuin myös valtion. kreik. Hygieia

redemptio- uhraat itsesi tai elvytät niin, että et tee mitään sellaita mista sinua voisi rangaista, näin vältyt rangaistukselta.

conservatio---- saat uuden vaatteen kuin vanha ja risainen sohva, jonka vaattori päällystää. :) Näyttää kauniilta vaikka on vanhat vieterit.

• Minä keksin.......

MasChiah . Chih= elämä

Chiah= olennainen osa energiaa, dynaamisuutta todellista tahtoa, elämän tahtoa. Jos Mas viittaisi massaan, se voisi olla yhteinen voimakas tahto ja dynaamisuus olla olemassa, elää. Ei enää uhriutua vaan puolustaa olemassaoloaan. Nähdä itsensä ikuisena.

Minä luulen että se on jo tullut, joten sitä ei tarvitse enää odottaa.

• hilpertti

https://fi.wikipedia.org/wiki/Šabbetai_Tsevi

"Šabbetai Tsevi (1. elokuuta 1626 Smyrna – n. 17. syyskuuta 1676, Albania) oli Messiaaksi julistautunut sefardijuutalainen kabbalisti. "

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      304
      11676
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      144
      7146
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      104
      5962
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      42
      5319
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      53
      4399
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4299
    7. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3621
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      62
      3618
    9. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3238
    10. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3145
    Aihe