TEMPAUSPÄIVÄ ON VARMASTI MAANANTAINA!

HÄLYTYSKESKUS

Minun on muistutettava lukijoita valmistautumaan tulevaan tempaukseen jonka PELÄSTYSSANOMAT ennaltatietää ja myös Ilmatar ilmoittaa, joten VALVOKAA sillä aikanne on tullut!

Omerin laskentaa ajatellen Omerhan päättyi virallisesti 7 viikkoa pääsiäissapatin jälkeisestä päivästä ja omituiseksi tuo kirjoitus menee koska siellä puhutaan kahdesta ajasta. Ensin 7 viikkoa ja sen jälkeen kuitenkin sen 50 päivää, joten voimme ymmärtää myös 99 päivää pääsisäissapatin jälkeisestä päivästä. Eli 7 viikkoa meni umpeen 31.5. ja siitä 50 päivää tullaan päivään 20.7. joka on runsaan kahden viikon päässä.

23

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varmaakin_varmempi

Erittäin luotettavan tuntuinen povaus kuten olemme jo todenneet kaikkien muidenkin pönttö-Jarmon Pelastussanomaan kirjoituksien olevan.

• huijareitajokalähtöön

Huijaus-sanomia ovat !

• Niin_no
        huijareitajokalähtöön kirjoitti:

Huijaus-sanomia ovat !

Kyllähän tuon jokainen täysjärkinen ja henkisesti aikuinen tietää, mutta uskovaisilta ei voi niin suuria asioita vaatia. Onhan nuo omalla tavallaan riemastuttavia lukemisia kun tietää niiden kirjoittajan olevan ihan tosissaan asialla. Ei sitä uskoisi jo fyysisesti aikuisista miehistä, mutta niinhän se on aina hihhulien tapauksessa että aikuinen voi olla iältään mutta ei älyltään.

• serafiiina
        Niin_no kirjoitti:

Kyllähän tuon jokainen täysjärkinen ja henkisesti aikuinen tietää, mutta uskovaisilta ei voi niin suuria asioita vaatia. Onhan nuo omalla tavallaan riemastuttavia lukemisia kun tietää niiden kirjoittajan olevan ihan tosissaan asialla. Ei sitä uskoisi jo fyysisesti aikuisista miehistä, mutta niinhän se on aina hihhulien tapauksessa että aikuinen voi olla iältään mutta ei älyltään.

Tuliko hyväkin mieli kun sait toista haukkua??

"Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät"

• InhottavaRealisti

Asiat voi tietysti sanoa kauniistikin, mutta eivätpä uskovaisetkaan aina niin toimi.

Olen useita kertoja ottanut kantaa tähän tempaus-käsitteeseen. Tempaus saa minun nähdäkseni joissakin aikaan suurenkin innostuksen, vaikka se Raamatussa on vain pieni sivujuonne. Esimerkiksi Jeesus ei, jos oikein olen ymmärtänyt, ole itse puhunut koko asiasta yhtään mitään. Tempauksesta puhutaan vain lähinnä joissakin sivumaininnoissa.

Minulla on sellainen mielikuva, että tempaus on Amerikan maan miekkosten kehittelemä kaunis satu, jota nyt sitten myydään uskovaisille täytenä totena ja lähes kristinuskon perusasiana. Yllättävän moni uskovainen näyttäisi tuntevan Raamattunsa melko huonosti ja jos omat käsitykset uskon perusteista nojaavat näppärien ja hyvällä mielikuvituksella varustettujen saarnaajien juttuihin, monenmoiset käsitykset saavat alaa uskovien keskuudessa.

Kovasti näyttävät Suomenkin uudestisyntyneet intoilevan asiasta ja se kielii lähinnä siitä, että mikä vain uppoaa ihmisiin. Nykypäivänä virallisen näköiset nettisivustot on helppo tehdä ja kun lähteiksi merkitsee vakuuttavan luettelon ulkomaalaisia fundamentalisteja, kukapa sitä rohkeaa kyseenalaistaa! Sehän olisi epäuskoa Raamattua kohtaan, kun siellä kerran jotakin asiasta lukee!

Täälläkin jotkut spekuloivat kovasti asian tiimoilta ja kun mitään ei tietenkään tapahdu, spekuloidaan lisää. Jeesuksen paluu ja tempaus ovat jatkuvasti lähellä ja suuri on kaipaus päästä pois täältä pahasta maailmasta. Amerikan mailla toki siinä sivussa ehtii jokunen tapaus hyvin rahoiksikin lyödä, mutta sehän nyt on pikkujuttu, kun oikeassa uskossa vain on! Suomessa hyvänä esimerkkinä esim. Pirkko Jalovaara., joka monien mielestä teki tietenkin pyyteetöntä työtä ja rikastui vain vahingossa...

• serafiiina
        InhottavaRealisti kirjoitti:

Asiat voi tietysti sanoa kauniistikin, mutta eivätpä uskovaisetkaan aina niin toimi.

Olen useita kertoja ottanut kantaa tähän tempaus-käsitteeseen. Tempaus saa minun nähdäkseni joissakin aikaan suurenkin innostuksen, vaikka se Raamatussa on vain pieni sivujuonne. Esimerkiksi Jeesus ei, jos oikein olen ymmärtänyt, ole itse puhunut koko asiasta yhtään mitään. Tempauksesta puhutaan vain lähinnä joissakin sivumaininnoissa.

Minulla on sellainen mielikuva, että tempaus on Amerikan maan miekkosten kehittelemä kaunis satu, jota nyt sitten myydään uskovaisille täytenä totena ja lähes kristinuskon perusasiana. Yllättävän moni uskovainen näyttäisi tuntevan Raamattunsa melko huonosti ja jos omat käsitykset uskon perusteista nojaavat näppärien ja hyvällä mielikuvituksella varustettujen saarnaajien juttuihin, monenmoiset käsitykset saavat alaa uskovien keskuudessa.

Kovasti näyttävät Suomenkin uudestisyntyneet intoilevan asiasta ja se kielii lähinnä siitä, että mikä vain uppoaa ihmisiin. Nykypäivänä virallisen näköiset nettisivustot on helppo tehdä ja kun lähteiksi merkitsee vakuuttavan luettelon ulkomaalaisia fundamentalisteja, kukapa sitä rohkeaa kyseenalaistaa! Sehän olisi epäuskoa Raamattua kohtaan, kun siellä kerran jotakin asiasta lukee!

Täälläkin jotkut spekuloivat kovasti asian tiimoilta ja kun mitään ei tietenkään tapahdu, spekuloidaan lisää. Jeesuksen paluu ja tempaus ovat jatkuvasti lähellä ja suuri on kaipaus päästä pois täältä pahasta maailmasta. Amerikan mailla toki siinä sivussa ehtii jokunen tapaus hyvin rahoiksikin lyödä, mutta sehän nyt on pikkujuttu, kun oikeassa uskossa vain on! Suomessa hyvänä esimerkkinä esim. Pirkko Jalovaara., joka monien mielestä teki tietenkin pyyteetöntä työtä ja rikastui vain vahingossa...

Lähinnä nyt sitä meinasin kun Jarmoa pitää haukkua. Antaa miehen laskea Omeria, tuskin se keltään on pois. Jarmo ei kellekään mitään pahaa halua kirjoituksillaan. Ja joku muuhan tuon aloituksen nytkin tänne teki.

Sehän se tuo tempaus puhututtaa kovastikin täällä aina, ja ken elää niin näkee koska se tulee. Itse en tuosta jaksa päätäni vaivata. Tulee kun tulee. Ainahan sitä voi oma lähtö tulla, ja pitää olla taivasasiat kunnossa muutenkin joka hetki.

• InhottavaRealisti

Pyytäisin Sinulta nyt täsmennystä pariin asiaan.

1. Annatko ystävällisesti näytteitä siitä, missä kohtaa vaikkapa tuota edellistä tekstäni valehtelen? Olen pyytänyt useita kertoja, että osoittaisit, mitkä mielipiteeni tai väittämäni ovat vääriä, mutta etpä ole sitä tehnyt. Miksi?

2. Tämä voi olla vaikeampaa. Mihin perustat väitteesi, että opetan koulussa ateismia? Oletko ollut paikalla silloin, kun opetan uskontoa?

3. Kun nyt lähdimme nimenomaan tästä tempauksesta puhumaan, niin kertonet tietenkin, mitkä näkemykseni olivat juuri tämän tempauksen osalta vääriä ja miksi?

Nimimerkkiasiassa Sinun kannattaa olla hiljaa. Sinulla ei ole pokkaa käyttää samaa nikkiä kuin muutaman kerran, joten huolehdi itsestäsi.

• InhottavaRealisti

Otat irrallisia, toisiinsa suoraan liittymättömiä kohtia Raamatusta ja saat ne näyttämään jossain määrin yhtenäiseltä kokonaisuudelta. Periaatteessa voisit ottaa suoraan irrallisia sanoja ja rakentaa niistä haluamiasi lauseita. Nuo kohdat eivät ole suoraan yhteen liittyviä.

Se, että Raamattua voi ja pitää selittää vain Raamatulla, on uskovaisten itsensä keksintöä. Sen tyyppinen ajattelu tekee suoran kritiikin vaikeaksi ellei mahdottomaksikin ja sehän on tarkoituskin. Raamatussa on esim. koko joukko tarinoita, joiden paikkansapitävyyttä ja historiallisuutta voidaan tutkia. Uskovaiset vain eivät pidä siitä, sillä yleisesti ottaen Raamatun tarinoiden historiallisuus on monin osin kyseenalaistettavissa.

Lähtökohta uskovaisilla on vain se, että kun jotakin on Raamatussa, se on totta. Vaikuttaisi siltä, että usko on kuin korttitalo, jonka yhden palan löystyminen kaataa koko rakennelman. Nurkat ovat jo irti, mutta uskovaiset vain haluavat luulotella muuta.

Näennäisesti vastasit kysymyksiini, mutta oikeasti et. Et esim. ottanut mitään kantaa siihen, mitkä osat tempausta koskevista näkemyksistäni olivat vääriä ja miksi. Sinulla ei myöskään voi olla yhtään minkäänlaista mielikuvaa siitä, miten minä työni uskonnon opetuksen osalta hoidan. Miten Sinä suhtautuisit siihen, jos minä arvioisin Sinun kykyäsi toimia reaalimaailmassa keskustelumme pohjilta? Voinko minä tehdä oletuksia Sinusta ja käytöksestäsi keskusteluumme pohjautuen?

Sinulla on suuri tarve osoittaa ajatukseni vääriksi, mutta et kykene asiapohjilta sitä tekemään. Keinovalikoimaasi jää siksi vain se, että syyttelet minua mm. valehtelijaksi. Odotan innolla, että pystyt epämääräisten vihjailujen sijaan konkretisoimaan väärät väittämäni.

• Ei minua nuo sanat satuta, koska ne tulevat kuten Serafiina sanoi, he eivät tiedä mitä tekevät. Minua satuttaa vain omien tuomitsemiset ja pilkkaamiset, koska heidän pitäisi tietää mitä he tekevät.
      Kiitos IR:lle kuitenkin asiallisesta spekulaatiosta.

• InhottavaRealisti

Kiitos, Jarmo.

• InhottavaRealisti

Eikö amerikkalaista tapaa lyödä uskonnolla rahoiksi saa sitten kritisoida?

Sinulla on ihmeellisiä näkemyksiä. Jos ei usko laillasi, on automaattisesti ateisti. Jos taas rohkenee jotakin osaa amerikkalaisuudesta kritisoida, on näköjään kommunisti. Huhhuh...

• TotisestiTapahtunut

Taas kerran, kuten jo lukemattomia kertoja aikaisemminkin, saimme VÄKEVÄN todistuksen kuinka luotettavan ja varmaakin varmempi Pelästyssanomien kirjoitukset on!
      Ainoastaan Harri Veijonen -joka tunnetaan milloinkaan erehtymättömänä ennaltatietäjänä- kuuluu samalle tasolle. Niin Eklund kuin Veijonen yltävät profeettain kansainväliseen luottoluokitukseen AAA111, ja yhtä tasokkaista ulkomaisista kilpailijoista voitaisiin mainita Benny Hinn.

• Korjaus

"Niin Eklund kuin Veijonen yltävät profeettain kansainväliseen luottoluokitukseen AAA111, ja yhtä tasokkaista, samaan äärettömään rehellisyyteen ja vilpittömyyteen ulkomaisista kilpailijoista kykenee vain Benny Hinn."

• Takuutuotetta

Herroilla on siis korkein luottoluokitus.
        Eipä ihme!

• Truthi

Idiootteja ovat nekin joita ei kiinnosta mutta on oakko lukea kaikki jos vaikka ymmärtäiskin jotain. Ja miksi puhut yleisesti uskovista..yhtä hyvin voisit puhua yleisesti ihmisistä!! Pellet !

• TIEDOKSI:
      Nämä kirjoitukset täällä eivät pidä sisällään muuta kuin asian vääristelyä. Nämä ihmiset jotka tuovat tänne nämä tekstit, heidän motiivinsa ei ole puhua totta, vaan vääntää aiheen taustat näyttämään dramaattiselta ja sellaiselta kuin alkuperäinen kirjoitus, johon nämä täällä viittaavat, olisivat tehty heidän vääristelemän kuvauksen mukaisesti. Näin ei ole, vaan alkuperäinen teksti ja aiheen käsittelykin on koko naan ja täysin erilaisella pohjalla. Näille ihmisille tarkoitus on siis mustamaalaus ja naurettavaksi leimaaminen. Totuus on paljon arkisempi, eikä näin dramaattinen kuin nämä täällä ovat jatkuvasti antaneet ymmärtää. Kyse on Jeesuksen odottamisesta, eikä niinkään tarkkojen päivämäärien ennustamisesta. Kyse on mahdollisista päivämääristä, jolloin Jeesus voisi tulla. Tämä ei ole yhtään sen dramaattisempaa kuin sinä katsoisit taivaalle, kun siellä on mustia pilviä ja päättelet siitä että oliskohan 25 minuuttia niin sataa. Sitten pilvet kääntyvät, eikä sade tullutkaan. Ei kyse ole yhtään tämän kummallisemmasta asiasta ja varsinkin kun tätä ollaan harrastettu jo kymmenen vuotta putkeen, niin nämä jaksaa vielä vääntää näitä "vuorenvarmoiksi ennustuksiksi" vain pelkästään saadakseen taivaalle täyhilijän näyttämään idiootilta. Mutta ehkäpä huomaatte kumminkin sen, kuka tässä loppujenlopuksi on idiootti ja jaksaa edelleen olla sellainen.

• Miksikässitten

Jos kyse on spekulaatioxsta mahdollisilla päivämäärillä, miksi näiden päivämäärien arvostelu on sinun mukaasi Pyhän hengen pilkkaa?

• HihhulitHoitoon
        Miksikässitten kirjoitti:

Jos kyse on spekulaatioxsta mahdollisilla päivämäärillä, miksi näiden päivämäärien arvostelu on sinun mukaasi Pyhän hengen pilkkaa?

Jos ketkä, niin hihhulit itse hourivat, kieroilevat ja valehtelevat ilman pienintäkään häpeän ja katumuksen tunnetta päivästä ja vuodesta toiseen, mutta siitäkin huolimatta väittävät kylmän viileästi toisten tekevän niin.
        Syy on yksinkertaisesti siinä että ovat jo niin paatuneita sekä mieleltään kieroutuneita etteivät itsekään enää ymmärrä tekojaan. Jos tässä maailmassa on jotain perkeleen pauloissa olevia, niin ne ovat juuri tuollaiset mielipuolet mitä tällekin palstalle kirjoittelevat henkisesti sairaat uskovaiset ovat.

• Miksikässitten kirjoitti:

Huomaatko sinä että joku on sinunkin suuhusi laittanut jotain joka ei ole minun sanomaani, vaan sinä itse olet sitä mieltä minun puolesta, aivan kuin olisin samaa mieltä. Eikö se sinua häiritse, että annat viedä itseäsi mihin tahansa kuin pässiä narussa?

• Tarkistuskysymys
        JarmoEklund kirjoitti:

Huomaatko sinä että joku on sinunkin suuhusi laittanut jotain joka ei ole minun sanomaani, vaan sinä itse olet sitä mieltä minun puolesta, aivan kuin olisin samaa mieltä. Eikö se sinua häiritse, että annat viedä itseäsi mihin tahansa kuin pässiä narussa?

Eli sinun profetioidesi tai spekulaatioittsi tai skenaarioittesi arvostelu tai vaikka pilkkakin EI ole Pyhän hengen pilkkaa missään tapauksessa? Onko varmasti asia nyt näin? Kyllä vai ei?

• Ylpeäkorskeus

Syvä hiljaisuus...sirkat vain sirittävät. Ei ole jorma valmis luopumaan ihanasta profeetan arvonimestään, joka takaa korskean ylpeän valtaistuimen taivaassa.

• JOKOHAMAKUPAHUTAN
      • Temmataankominutkin

SariMarian

21.7.2015 04:30

Rakastuin narsistiin, jolla ilmeni myöhemmin myös muita vakavia mielenterveysongelmia sekä erittäin runsasta päihteiden käyttöä. Hän oli väkivaltainen, sekä fyysisesti että henkisesti. Sitä ennen hän ehti luikerrella elämääni, tuhota itsetuntoni ja lähes itseni. En kestänyt enää jatkuvaa piinaa, yritin päättää omin käsin päiväni. Hän oli ehtinyt viedä kaiken taloudellisen omaisuuteni, säästöni ja jättänyt kaikki velkansa minun maksettavakseni. Olin loppuun asti halunnut ajatella hänestä kuitenkin vain hyvää, sinisilmäinen minä. Luulin, että kaikki vielä selviää, järkikeinoin.

Toivuttuani siitä järkytyksestä, että kaikki on mennyt, yritin taistella oikeuksieni puolesta oikeusteits. Jotta paha saisi edes jollain asteella palkkansa. Eipä saanut. Sain tekstiviestejä, joissa tämä alfa uros kerskui, kuinka oli osannut huijata myös syyttäjää ja huomaisinko nyt vihdoin viimein kuinka olen lapsiani myöden alinta kastia, ja ansaitsen tulla hyväksikäytetyksi.

Mutta onko tosiaan näin, että hyväntahtoisimmat meistä ansaitsevat tulla itsekkäiden ja sielultaan pahojen ihmisten tallaamiksi? Eikö mikään mahti kykene lopettamaan sairaan ihmisen pakonomaista muiden hyväksikäyttöä? Vai täytyykö vain todeta, "kyllä paha saa palkkansa" ja antaa pahan etsiä uusia uhreja sairaiden mielihalujensa toteuttamiseen?

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      90
      6263
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      172
      3682
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3229
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      214
      2258
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      35
      1961
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      36
      1920
    7. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      46
      1833
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      59
      1746
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1713
    10. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      20
      1697
    Aihe