MILTÄ Jeesus ihmiset pelastaa?

"Miltä Jeesus tuli pelastamaan ihmiset; mistä ihmisten tulisi pelastua?" -näyttäisi olevan asia jota monet uskovatkaan eivät tunnu ymmärtävän, kun eivät osaa sitä kunnolla välittää ihmisille. Asiasta näyttäisi olevan paljon eri vastauksia ja näkemyksiä - ja uskosta osattomille ei välity lainkaan mistä heidän tulisi pelastua.

Miltä Jeesus siis pelastaa?

Ja miten? Mitä sellaista kristinuskolla; uskolla Jeesukseen - on tarjota ihmiselle jota millään MUULLA uskonnolla tai maailmankatsomuksella EI OLE?

Kasteen merkitys liittyy siihen miltä Jeesus pelastaa...

48

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitävastaamme

Osuva aloitus, sillä juuri Pawsonin ohjelmassa kerrottiin, että vain Jeesus opetti, että mistä ihminen voi pelastua. Lieneeko kukaan katsonut ohjelmaa?

• ttkkl

Lue Raamattu niin saat selville!

• gjk

Sairaalta narsismilta.

• Kiitos aloittaja. Lyhyestä virsi kaunis:)
      https://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0
      Luultavasti kastamaton mies tunnusti luottavansa Jeesukseen.
      Luuk 23:39-43 Niin toinen pahantekijöistä, jotka siinä riippuivat, herjasi häntä: "Etkö sinä ole Kristus? Auta itseäsi ja meitä." Mutta toinen vastasi ja nuhteli häntä sanoen: "Etkö sinä edes pelkää Jumalaa, sinä, joka olet saman rangaistuksen alainen? Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saamme, mitä meidän tekomme ansaitsevat; mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt." Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi." Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
      Matt. 10:32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.

• Pelastaapahasta

Vain Jeesus puhuu Raamatussa helvetistä.

• Niin ja ratkaisu tehdään täällä ajassa.
        Matt:
        25:31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
        25:32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
        25:33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
        25:34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
        25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
        25:36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
        25:37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
        25:38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
        25:39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
        25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
        25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
        25:42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
        25:43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
        25:44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
        25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
        25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

• näkymätön-ninni

Hyvä ja tarpeeksi yksinkertainen linkki selvittämään Jeesuksen tekemän pelastustyön merkitys ja tarkoitus! Hienoa! Kiitos linkistä!

• InhottavaRealisti

Uskonnot ovat syntyneet selittämään ilmiöitä ja monin osin myös lievittämään kuolemanpelkoa. Siitä on kysymys kristinuskossakin.

Ajatus siitä, että ihmiset pitää "pelastaa" on omituinen. Ideahan ajatusmallissa on tietenkin se vanha tuttu vallankäyttö. Ihmisen pitää toimia tietyllä tavalla "pelastuakseen". Puheet siitä, että pelkkä usko riittää eivät ikinä ole totta. Se oikea usko on luonnollisesti myös osoitettava oikeilla teoilla ja valinnoilla.

Ajatus siitä, että Jumala on koko kaikkeuden luonut vain löytääkseen oikeat uskovaiset on typerä.

• IR. Sä tiijät nää jutut. Älä enää kiemurra.
        Ef:
        2:1 Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
        2:2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
        2:3 joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
        2:4 mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
        2:5 on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut -
        2:6 ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
        2:7 osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
        2:8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        2:9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

• näkymätön-ninni
        yurki1000js kirjoitti:

IR. Sä tiijät nää jutut. Älä enää kiemurra.
        Ef:
        2:1 Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
        2:2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
        2:3 joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
        2:4 mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
        2:5 on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut -
        2:6 ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
        2:7 osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
        2:8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        2:9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

Aamen!

• Kiitos tuestasi Ninni. Jatkakaamme ruksailua IR:n, muidenkin, pelastuksen puolesta. Muistakaamme myös siunata Luojamme silmäterää.
        4.Mooseksen kirja:
        24:1 Kun Bileam näki, että Israelin siunaaminen oli Herralle otollista, ei hän enää mennyt niinkuin aina ennen ennusmerkkejä etsimään, vaan käänsi kasvonsa erämaahan.
        24:2 Ja kun Bileam nosti silmänsä ja näki Israelin leiriytyneenä heimokunnittain, niin Jumalan Henki tuli häneen.
        24:3 Ja hän puhkesi lausumaan ja sanoi: "Näin puhuu Bileam, Beorin poika, näin puhuu mies, jonka silmä on avattu.
        24:4 Näin puhuu hän, joka kuulee Jumalan puheen, joka näkee Kaikkivaltiaan näkyjä, joka lankeaa loveen ja jonka silmät avataan.
        24:5 Kuinka ihanat ovat sinun majasi, Jaakob, sinun asuinsijasi, Israel!
        24:6 Niinkuin laajat purolaaksot, niinkuin puutarhat virran varrella, niinkuin aloepuut, Herran istuttamat, niinkuin setripuut vesien vierillä!
        24:7 Vettä läikkyy sen vesisangoista, ja sen laihot saavat runsaasti vettä. Agagia mahtavampi on sen kuningas, ylhäinen sen kuningasvalta.
        24:8 Jumala vei sen pois Egyptistä; sen sarvet ovat kuin villihärän. Se syö suuhunsa viholliskansat, heidän luunsa se murskaa ja lävistää heidät nuolillansa.
        24:9 Se on kyyristynyt, se on laskeutunut maahan kuin leijona, niinkuin naarasleijona - kuka uskaltaa sitä häiritä? Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa!"
        https://www.youtube.com/watch?v=3zA7ihcXGzQ
        Sanat
        http://www.hebrewsongs.com/?song=hatikva

• näkymätön-ninni
        yurki1000js kirjoitti:

Kiitos tuestasi Ninni. Jatkakaamme ruksailua IR:n, muidenkin, pelastuksen puolesta. Muistakaamme myös siunata Luojamme silmäterää.
        4.Mooseksen kirja:
        24:1 Kun Bileam näki, että Israelin siunaaminen oli Herralle otollista, ei hän enää mennyt niinkuin aina ennen ennusmerkkejä etsimään, vaan käänsi kasvonsa erämaahan.
        24:2 Ja kun Bileam nosti silmänsä ja näki Israelin leiriytyneenä heimokunnittain, niin Jumalan Henki tuli häneen.
        24:3 Ja hän puhkesi lausumaan ja sanoi: "Näin puhuu Bileam, Beorin poika, näin puhuu mies, jonka silmä on avattu.
        24:4 Näin puhuu hän, joka kuulee Jumalan puheen, joka näkee Kaikkivaltiaan näkyjä, joka lankeaa loveen ja jonka silmät avataan.
        24:5 Kuinka ihanat ovat sinun majasi, Jaakob, sinun asuinsijasi, Israel!
        24:6 Niinkuin laajat purolaaksot, niinkuin puutarhat virran varrella, niinkuin aloepuut, Herran istuttamat, niinkuin setripuut vesien vierillä!
        24:7 Vettä läikkyy sen vesisangoista, ja sen laihot saavat runsaasti vettä. Agagia mahtavampi on sen kuningas, ylhäinen sen kuningasvalta.
        24:8 Jumala vei sen pois Egyptistä; sen sarvet ovat kuin villihärän. Se syö suuhunsa viholliskansat, heidän luunsa se murskaa ja lävistää heidät nuolillansa.
        24:9 Se on kyyristynyt, se on laskeutunut maahan kuin leijona, niinkuin naarasleijona - kuka uskaltaa sitä häiritä? Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa!"
        https://www.youtube.com/watch?v=3zA7ihcXGzQ
        Sanat
        http://www.hebrewsongs.com/?song=hatikva

Jepulis! Ruksailua jatkamme itsekunkin puolesta. :)

• Bougainville

Omalta itseltämme. Iankakkisesta kuollemasta. Sillä emme pysty ilman Jeesuksen apua elämään niin, että saisimme iankaikkisen elämän. Me menetimme elämän syntiinlankeemuksessa. Jeesuksen kautta meillä on mahdollisuus elämään.

• InhottavaRealisti

Samaa vanhaa juttua...

Ongelma liittyy siihen, että Luomiskertomus on vain myytti. Tarina. Näin ollen ei ole olemassakaan mitään Perisyntiä, jota pitäisi loputtomasti hyvitellä.

Ajatus loputtomasti jatkuvasta elämästä ei ole ehkä niin houkutteleva kuin luulisi.

• AtelleInfoa
        InhottavaRealisti kirjoitti:

Samaa vanhaa juttua...

Ongelma liittyy siihen, että Luomiskertomus on vain myytti. Tarina. Näin ollen ei ole olemassakaan mitään Perisyntiä, jota pitäisi loputtomasti hyvitellä.

Ajatus loputtomasti jatkuvasta elämästä ei ole ehkä niin houkutteleva kuin luulisi.

Ja sama vanha pieru edelleenkin ihmettelemässä.

• >Miltä Jeesus siis pelastaa?
      Itseltään eli siltä mitä hän tekee, jos emme anna hänen pelastaa.

• jesaja60

Jesaja 60:16 Vieraat kansat imettävät sinua, kuninkaat sinua ruokkivat, ja silloin tiedät, että minä, Herra, olen sinun pelastajasi, että sinun lunastajasi on Jaakobin Väkevä.

http://www.evl.fi/raamattu/1992/Jes.60.html

• Kiitos Jesaja. Muistutit minua Rauhan Ruhtinaasta ja pian alkavasta maailmanrauhasta:)
        > Abraham’s Territory…but not yet! Egypt, Assyria, Israel

Isaiah 19:25 prophesies of this trio saying, “Whom the LORD of hosts shall bless, saying, Blessed be Egypt my people, and Assyria the work of my hands, and Israel mine inheritance.” Here we see the descendants of the 3 wives of Abraham linked together. Assyria is located in the north by the Euphrates, Egypt is located in the south by the Nile and Israel lies smack dab between them, with a road that will connect the three in the future. This alliance of Abraham’s descendents does not exist yet, but will be established in the Kingdom of God, as shown by Isaiah 19:23.

“In that day there will be a highway from Egypt to Assyria. The Assyrians will go to Egypt and the Egyptians to Assyria. The Egyptians and Assyrians will worship together. In that day Israel will be the third, along with Egypt and Assyria, a blessing on the earth. <
        http://www.thechurchesofgod.com/ABRAHAM FATHER OF MANY NATIONS.htm

• puhalluslamppu
    • Perusajatuksenahan tässä ajassa kannattaa pitää se, että Jeesus pelastaa kadotukselta, jonne ei ole vielä ketään tuomittu. Helvetti on tehty tällä hetkellä vain yksin saatanaa varten ja on vielä yhtä tyhjä kuin käänteisesti Jeesuksen hauta. MUTTA... sanassa sanotaan että se tie on lavea ja moni siitä menee sisälle. Antakaa siis pelastaa itsennen siltä, ennen kuin on myöhäistä. Tuonela on täynnä jo porukkaa sinne menossa, lappu kaulassa, vain tuomiota vaille valmiina.

• tosijatotta

Aamen.

• InhottavaRealisti

Jahah. Ketään ei ole vielä tuomittu?

Täälläkin kuitenkin viitataan rajatilakokemuksiin, joissa ihmiset väittävät käyneensä Taivaassa tai Helvetissä. Ovatko ne Sinustakin kaikki valetta, Jarmo, tai vaikkapa vain aivojen toimintaan liittyvää asiaa?

• Yritätsilleennyt

Eri asioita kokonaan ovat Jumalan kieltäjälle ja Jeesuksen Kristuksen omille erilaiset kokemukset.
        Jumalan- ja Jumalan vastustajan kokemykset tulevat eri lähteistä. Yleensä.
        Rajatilakokemukset antaa stana, mutta taivaskokemukset Herramme Jeesus Kristus.
        Ajattelit sitten sekoittaa pakkaa, että jospa joku uskoisi sinuakin.

• Näkökulmaa

Täälläkin kuitenkin viitataan rajatilakokemuksiin, joissa ihmiset väittävät käyneensä Taivaassa tai Helvetissä. Ovatko ne Sinustakin kaikki valetta, Jarmo, tai vaikkapa vain aivojen toimintaan liittyvää asiaa?

Jos ihminen on tekopyhä. Väärän hengen voitelussa oleva täytyy aistia hengellisen aistin avulla.
        (1Kor 2:6-16; 12:10; 1Joh 4:1-11) Siihen eivät jumalattomat pysty, mutta valitut aistivat ne, jotka vaeltavat Jumalan
        vihollisina, vaikka suu tunnustaa jotakin muuta, Herran Jeesuksen nimeä. (Matt 7:21-29; 12:33-37)
        Uskonnolliseksi
        tekeytynyt lihan mieli on ilmeistä niille, jotka vaeltavat itse Hengessä ja ovat kypsiä eli täysi-ikäisiä uskovia

• InhottavaRealisti kirjoitti:

Kuulehan IR, kuinka monta kertaa mä joudun sanomaan että puhut asiasta, josta et haluakaan tietää pintaa enempää. Mutta jos esitän asian vertauskuvallisesti:
        Jos Turun telakka on rakentanut kaksi alusta, jotka seisovat molemmat vielä tyjillään satamassa, ensin paratiisialus kaikkine iloineen ja toinen ydinsukellusvene, kaikkine piemeine looseineen. Ne eivät siis kumpikaan ole vielä julkisesa käytössä, mutta niihin on päästy jo tutustumaan.

• InhottavaRealisti
        Yritätsilleennyt kirjoitti:

Eri asioita kokonaan ovat Jumalan kieltäjälle ja Jeesuksen Kristuksen omille erilaiset kokemukset.
        Jumalan- ja Jumalan vastustajan kokemykset tulevat eri lähteistä. Yleensä.
        Rajatilakokemukset antaa stana, mutta taivaskokemukset Herramme Jeesus Kristus.
        Ajattelit sitten sekoittaa pakkaa, että jospa joku uskoisi sinuakin.

Eli vain uskovainen kokee "aitoja" kokemuksia?

• InhottavaRealisti
        JarmoEklund kirjoitti:

Kuulehan IR, kuinka monta kertaa mä joudun sanomaan että puhut asiasta, josta et haluakaan tietää pintaa enempää. Mutta jos esitän asian vertauskuvallisesti:
        Jos Turun telakka on rakentanut kaksi alusta, jotka seisovat molemmat vielä tyjillään satamassa, ensin paratiisialus kaikkine iloineen ja toinen ydinsukellusvene, kaikkine piemeine looseineen. Ne eivät siis kumpikaan ole vielä julkisesa käytössä, mutta niihin on päästy jo tutustumaan.

Jarmo. Missä kohti Raamatussa sanotaan, että Helvetti ja Taivas ovat vielä tyhjinä?

• Tyhmäkysymys

Jarmo. Missä kohti Raamatussa sanotaan, että Helvetti ja Taivas ovat vielä tyhjinä?

Tollo. Missä lukee että IR on tollo?
        Sen nääs tietää lukemattakin.
        Missä taas Raamatussa lukee mitäkin, niin teol.tri Juha Ahvio kertoi eilen ohjelmassa -taivaan ja maan väliltä, että...
        Sekä VT, että UT pitää katsoa siten, että UT jatkaa siitä mihin VT jäi.
        Pätee kastekysmykseen ja muihinkin kysymyksiin, joten Raamattu ei ole kuin koraani. Yhden miehen kirjoittama ja keksimä opus, jossa kaikki sanotaan tarkalleen.
        Raamatussa on 66 kirjaa ja monen apostolin kirjoittamia, joten tikkukirjaimilla sinulle ei vastauksia mahda löytyä kierouteesi.

[Profeetta Muham­mad:] ”Jos joku vaih­taa is­la­min us­konsa, tap­pakaa hänet.” (Sahih Buk­hari 9:84:57)
        o8.1 Kun murrosiän saavuttanut täysijärkinen henkilö hylkää vapaaehtoisesti islamin, hän ansaitsee tulla tapetuksi. (Reliance of the Traveller, auktorisoitu shari’a-opas)

• InhottavaRealisti
        Tyhmäkysymys kirjoitti:

Tollo. Missä lukee että IR on tollo?
        Sen nääs tietää lukemattakin.
        Missä taas Raamatussa lukee mitäkin, niin teol.tri Juha Ahvio kertoi eilen ohjelmassa -taivaan ja maan väliltä, että...
        Sekä VT, että UT pitää katsoa siten, että UT jatkaa siitä mihin VT jäi.
        Pätee kastekysmykseen ja muihinkin kysymyksiin, joten Raamattu ei ole kuin koraani. Yhden miehen kirjoittama ja keksimä opus, jossa kaikki sanotaan tarkalleen.
        Raamatussa on 66 kirjaa ja monen apostolin kirjoittamia, joten tikkukirjaimilla sinulle ei vastauksia mahda löytyä kierouteesi.

[Profeetta Muham­mad:] ”Jos joku vaih­taa is­la­min us­konsa, tap­pakaa hänet.” (Sahih Buk­hari 9:84:57)
        o8.1 Kun murrosiän saavuttanut täysijärkinen henkilö hylkää vapaaehtoisesti islamin, hän ansaitsee tulla tapetuksi. (Reliance of the Traveller, auktorisoitu shari’a-opas)

Ilmeisesti sepustuksesi tarkoittaa sitä ettei Raamatussa ole tuon tyyppistä tekstiä?

Sinä muuten olet minun mielestäni äärettömän mukava ihminen ja lahjakas keskustelija.

• InhottavaRealisti kirjoitti:

No taivaan osalta voidaan sanoa että sen esiaste on jonkinlainen samanlainen odotustila kuin viimeistä tuomiota odottamaan joutuville "tuonela". Sielut menevät joko Jumalan luo tai tuonelaan. Ei siis suoraan paratiisiin vaikka Luukas 23 luvussa ryövärille sanotaankin että tänään sinä olet kanssani paratiisissa. Jeesus ei silti valehdellut, sanoihan hän senkin että kolmessa päisässä hän rakentaa temppelin. Elikkä koska Jumalan "tämä luomisen 6. päivä" on myös silloinkin kun viides sinetti avataan, jolloin marttyyrit saavat pitkäs valkeat vaipat. Viittaan tässä 1. Tess. 4. luvun poisnukkuneisiin. Tämä tietenkin tarkoittaa että kaikki muutkin pyhinä kuolleet saavat taivasruumiin ja odotustilassa odotettu aika päättyy. (Joh.ilm. 6:9-11)
        Helvetti taas on ikuinen kadotus. Eli siellähän ei ole ketään Joh.ilm. 20 luvussa:
        5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
        6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
        7 Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
        8 ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
        9 Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.
        10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli-ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
        11 Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
        12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
        13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
        14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
        15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

• Se minua hiukan ihmetyttää, että joskus ollaan niin Raamatun tuntevia mutta silti kun lähdetään tosiasiassa hakemaan Raamatusta kohtia, jotka todistavat raamatullisesti asioita, niin eipä sitä tietoa sitten ollutkaan, edes perusasioista. Sitten kumminkin suunapäänä ollaan tietämässä kaikkea.

• InhottavaRealisti

Joopa joo, Jarmo. Niinhän se on...

• AivanOikein

Ilmeisesti sepustuksesi tarkoittaa sitä ettei Raamatussa ole tuon tyyppistä tekstiä?

Sinä muuten olet minun mielestäni äärettömän mukava ihminen ja lahjakas keskustelija.

Sehän se onkin kriteeri vastausautomaatin kanssa KESKUSTELLESSA.

• wertyujhgs

Jesse on heikkoja varten.

• JarmoEklund

Aivan!

• Näkökulmaa

Totta,ja silloin kun Jeesus on heikossa,onkin heikosta tullut äärettömän voimakas,vaikkei omassa voimassaan.
        Muistan kun olin pikkupoika 60 luvulla,ja luin teräsmies lehden kannesta ,jossa luki"Onko maailmankaikkeudessa ketään teräsmiestä voimakkaampaa".
        Nauratti se kirjoitus,sillä tiesin jo silloin että on.:-D

• Mitä sellaista kristinuskolla; uskolla Jeesukseen - on tarjota ihmiselle jota millään MUULLA uskonnolla tai maailmankatsomuksella EI OLE?

• kerrony

No kerropa sinä kun tiedät kuitenkin. :)

• LäskiAarno

Olisikohan armo ilman tekoja.?

• Hyllyttelijä

Armo ilman tekoja?

• Hyllyttelijä kirjoitti:

Armo ilman tekoja?

Niin. Armoa on vaikea ymmärtää, ellei koskaan ole saanut mitään ilmaiseksi. Mutta kelpaisiko sinulle armo, jos olisit syystäsi kiven sisässä?

• VainHerraItseTietää

Vain Jeesus itse tietää... Se on muutenkin koko uskonnon perusta, kaikki selitetään seuraavasti: "tuntemattomat ovat Herran tiet".

Miksi Jumala loi ihmisen vasta miljardeja vuosia "luomistyön" jälkeen? Vain Herra itse tietää. Miksi tämän ko. Jumalan uskonto keksittiin vasta n. 2000 vuotta sitten vaikka ihmisiä on ollut tällä pallolla jo aika pitkään? Vain Herra itse tietää.

• Luojamme teki meille helpoksi uskoa nopeaan luomiseen, koska Hän loi kasvit ennen aurinkoa:)
        https://www.youtube.com/watch?v=bLHB_hNk42g
        IDEA: Luomisviikko = 6 päivää duunia 1 päivä lepoa. Vastaavasti luomakunnalle on säädetty aikaa 6000 vuotta ohdakkeita 1000 vuotta lepoa/rauhaa.
        Genesis 3:16-19 Ja vaimolle hän sanoi: "Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua vallitseva." Ja Aadamille hän sanoi: "Koska kuulit vaimoasi ja söit puusta, josta minä kielsin sinua sanoen: 'Älä syö siitä', niin kirottu olkoon maa sinun tähtesi. Vaivaa nähden sinun pitää elättämän itseäsi siitä koko elinaikasi; orjantappuroita ja ohdakkeita se on kasvava sinulle, ja kedon ruohoja sinun on syötävä. Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."
        2Piet. 3:8 Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä."
        Rauha
        Ilm 20:1-3 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään. Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.

• kasvojenmenetykseltä

Ikuiselta kadotukselta.

• Jepulisjeeee

Pelastaa kadotukselta ikuiseen elämään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      89
      8266
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      92
      6405
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      58
      6263
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      4861
    5. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      45
      3311
    6. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3265
    7. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      57
      3052
    8. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      44
      2839
    9. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      51
      2806
    10. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      49
      2770
    Aihe