Ihminen voi tuoda profetian esille useassa hengellisessä tilassa. Kaikissa tapauksissa vaikutusmekanismi on kuitenkin samankaltainen: ihminen kokee välittävänsä sanomaa toisen persoonan puhetorvena. Vaikutus on sukua taiteelliselle luomisprosessille ja muistuttaa musiikillista improvisointia tai eläytyvää dramatisointia, jossa persoonallisuus antautuu profeetalliselle innoitukselle.
Pohdiskeluun ja analyyttiseen ajatteluun taipuvaiset ihmiset voivat saada profeetallisen ilmaisulahjan yhtä hyvin kuin impulsiivisemmat, taiteelliset ja temperamenttisetkin luonteet. Sellaisissa tapauksissa profetia saattaa muotoutua osa osalta sisimpään - kuin maalaus tai runo - ja kypsyä ajan myötä joko suusanallisesti tai jossakin muussa muodossa esitettäväksi.
Kaikissa tapauksissa profeetallinen innoitus voi virittyä kolmesta eri lähteestä:
1. Pyhästä Hengestä
2. ihmisen sielusta
3. valheellisesta demonihengestä.
http://www.saunalahti.fi/vpekki/raamattu/prof1.htm
Profetoimisen kolme lähdettä
20
<50
Vastaukset
- raamatusta
tämän vielä sanon...
tiedätkö itse mistä lähteestä omat kirjoituksesi ja profetiat/profetoinnit tulevat?
taas viittaat siihen että muut ovat vääriä ja sinä olet yksin oikea puhdas vanhurskas aito oikea Herran palvelija jossa ei ole mitään vikaa?
oletko yksin ainoana menevä taivaaseen ja muut helvettii?- LAINASIN_LISÄÄ_TEKSTIÄ
KIITOS aloittaja "OnTaasAikaMuistuttaa"!
KANNATTAA LUKEA TUO TEKSTI UUDESTAAN JA HITAAMMIN.
SIINÄ ALOITTAJA EI TUO ITSEÄÄN ESILLE MILLÄÄN TAVALLA.
Aloittaja on lainannut tuon tekstin sivustolta, johon tuo lopussa oleva linkki johdattaa.
TUO ON NIIN HYVÄ TEKSTI, että kannattaa lukea lisää.
LAINAAN TÄHÄN LISÄÄ, TUOLTA SAMALTA SIVULTA:
"Hengellisen arvioinnin ajankohtaisuus ja tarve
"Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta; ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa". (1. Joh. 4:1-3).
Ylläolevan Johanneksen kirjeen mukaan suuri pääkriteeri kaiken hengellisen toiminnan arvioinnissa on se, tunnustetaanko historiallinen Jeesus Nasaretilainen siksi, joka Hän on: Kristukseksi (voidelluksi), ihmiseksi tulleeksi Jumalaksi. "...jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta". Tämän suuren pääperiaatteen mukaisesti kaikki profetoiminen, sananjulistus ja totuutena esitettävä puhe on punnittava. Tässä ei ole siis kyse mistään näkymättömistä, ihmisistä irrallaan olevista hengistä, vaan keskellämme elävistä ihmisistä ja siitä, missä hengessä he puhuvat tai profetoivat.
Ei riitä, että Jeesuksesta puhutaan vain suurena opettajana, profeettana tai edes ylipäätään ainutlaatuisena jumalallisena olentona. Raamattu sanoo: "...ei kukaan voi sanoa: 'Jeesus olkoon Herra (= Kyrios, Jumala, Kaikkivaltias)', paitsi Pyhässä Hengessä." (1. Kor. 12:3).
Laajasti ottaen siis siellä, missä ollaan yhtä mieltä siitä, kuka Jeesus on - ihmiseksi tullut Herra ja Jumala - on oikea kasvualusta aidoille Pyhän Hengen lahjoille. Taas siellä, missä tätä Jeesuksen jumaluutta ei tunnusteta, voi tosin yhtä lailla vaikuttaa hengellisten lahjojen kaltaiset ilmiöt, mutta silloin kyse ei ole Jumalan, vaan sielunvihollisen, antikristuksen, hengestä. Näihin ilmiöihin palaamme tässä artikkelissa tuonnempana.
Hengellisten ilmaisumuotojen impulsiivisuus ja arvovaltainen ilmaisu (kaipaamme ja odotammehan Herran puhuvan meille suoraan profeetallisten lahjojen kautta) edellyttävät aina sanoman todellisen arvon punnitsemista ja vieraista lähteistä olevan vaikutuksen erottamista.
Aktiivista vuorovaikutusta profeettojen ja seurakunnan välillä pitäisi siksi jatkuvasti harjoitella. Pelkkä passiivinen profetioiden kuunteleminen ilman minkäänlaista palautteen antamista ja ääneen lausuttua arviointia on huonoin mahdollinen tapa, jolla profetoimiseen voi suhtautua. Vaatii myös hengellistä kypsyyttä, jotta heikkoa ja kasvun alaista tai muuten vajavaista profetoimista ei sekoitettaisi väärään profeetallisuuteen ja sammutettaisi Herran Henkeä.
"Henkeä älkää sammuttako, profetoimista älkää halveksuko, mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on." (1. Tess. 5:19-21). "
http://www.saunalahti.fi/vpekki/raamattu/prof1.htm - ytrytryutr
tyrtr
- raamatusta
tämän vielä sanon...
kyllä sinulla on oikein teflon pinnoite niin kuin jarmo sanoi, sitten vielä ihan pokkana esität eri henkilö ja tulet paikkaamaan itseäsi...
sitten kun sinulta kysyy jotain niin rupeat selittelemään kuin politikko ja vaihdat aihetta lennosta...- LAINASIN_LISÄÄ_TEKSTIÄ
Saat sanoa aivan mitä haluat, Suomessa on sananvapaus (määrättyyn rajaan asti)!
Saat luulla aivan mitä haluat, olet se mikä olet!
Aloittaja "OnTaasAikaMuistuttaa " ja lisääjä "LAINASIN_LISÄÄ_TEKSTIÄ", ovat kaksi eri henkilöä. Sen tietää varmasti ainakin ALOITTAJA ja LISÄÄJÄ.
On olemassa
todellisuus ja epätodellisuus,
totuus ja valhe,
oikea ja väärä,
JUMALAN ainoa poika, JEESUS KRISTUS=JUMALA ja SAATANA=RIIVAAJA
kumpaa edustat ? LAINASIN_LISÄÄ_TEKSTIÄ kirjoitti:
Saat sanoa aivan mitä haluat, Suomessa on sananvapaus (määrättyyn rajaan asti)!
Saat luulla aivan mitä haluat, olet se mikä olet!
Aloittaja "OnTaasAikaMuistuttaa " ja lisääjä "LAINASIN_LISÄÄ_TEKSTIÄ", ovat kaksi eri henkilöä. Sen tietää varmasti ainakin ALOITTAJA ja LISÄÄJÄ.
On olemassa
todellisuus ja epätodellisuus,
totuus ja valhe,
oikea ja väärä,
JUMALAN ainoa poika, JEESUS KRISTUS=JUMALA ja SAATANA=RIIVAAJA
kumpaa edustat ?Ei kai surkea maan matonen voi edes tietää onko tämä jeesus itse saatana?
Voihan olla, että maan ihmisten kaikki uskonnot ovat pirun itsensä keitos, jonka ylimieliset, tyhmät ja helpot ovat nielleet koukkuineen ja syötteineen.
En ole vielä nähnyt jumalista todisteita, mutta melkein kallistuisin sille kannalle, että jokin oikeasti paha on olemassa ja se ajaa ihmistä uskomaan olemattomiin. Tosin väittäisin sen pahan tulevan nisäkkään ja erityisesti kädellisen omasta mielestä.- 5642
6524
- raamatusta
viho viimeinen kommenttini...
hellpohan se on ottaa puolustus kanta ja hyökätä omilla kysymyksillä vastaan ja jättää toisen kysymykset huomioimatta...
et edellennkää tajua sitä että kirjoituksesi ja alotuksesi paljastaa kaiken kirjoitat aina samalla tavalla vaikka on triljoona eri nimimerkkiä ja aina koitat selittää että et ole yks ja sama henkilö...
sinähän voit vastata puolestani omaan kysymykseesi kumpaa sinun mielestä minä edustan? ja juodunko helvettiin?
mutta hyviä jatkoa sinullekin... :)- LAINASIN_LISÄÄ_TEKSTIÄ
Sinä itse päätät, minne olet menossa, en minä.
Jokainen valitsee itse oman tiensä, jota haluaa kulkea.
Ihminen itse valitsee, kumpaako edustaa
JEESUS KRISTUSta=JUMALAa vai SAATANAa=RIIVAAJAa.
Toiset uskovaiset voivat auttaa, eksynyttä, löytämään takaisin oikealle tielle, jos joku on eksynyt ja kadottanut, Jumalan=Jeesus Kristuksen.
Raamatussa sanotaan näin, ohjatkoon se sinut oikealle tielle:
Evankeliumi Johanneksen mukaan, Joh. 14:1-6
Tie, totuus ja elämä
1 "Älköön sydämenne olko levoton. Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun. 2 Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan. 3 Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen. 4 Te tiedätte kyllä tien sinne minne minä menen."
5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, emme me tiedä, minne sinä menet. Kuinka voisimme tuntea tien?" 6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. - Muistalääkitys
Terapeuttia tarvitset tullaiseen vuodatukseen, et profetiat palstaa.
Onko jäänyt lääke väliin?
Mikä määrä vihaa ja katkeruutta edelleen Xiina. - raamatusta
heitit semmosen kommentin et on pakko vastata...
en oo xiina ja joo tiedättekö kävin kyl hakee vähän douppei ja lailisia huumeita lääkäriltä aikoinaan omii tarkotuksii mut en enää ja arvatkaa minkä diagnoosin sain uskostaosattomalta lääkäriltä kun eivät nämä uskoa ymmärrä ni diagnooosiks tuli psyykoosi sen jälkeen aukesikii kaikki ovet lääke ja huume maiilmaan laillisesti... ;)
haluutko ostaa löytyy mult lääkeamfetamiinii respalta jonka on lääkäri määränny ja lyötyy vähän 2mg trivatrillei haluutko ostaa? ;)
voin hommata sulle vähän budiiki tai subuu jos haluut? ;)
ei vaa vitsi vitsinä.. :)
Ja useimmat profetiat, ainakin täällä tuntuvat olevan lähtöisin vain ihmisestä itsestään - ihmishorinoita. Profetiat tulee aina koetella.
- Semmostavaanettä
Kerro edes alkeita, sillä..
Raamatusta ei tietoakaan ja sitten pitäisi koetella?
- Mitäpä.vastailet
Hyvä kirjoitus sinulla. Minä en ole profetoija, mutta kiinnostun kyllä toistuvasti niistä. Tuo jako kolmeen, lähteinä, pitää paikkansa.
Yksi kysymys minulla olisi sinulle. Pidätkö Jeesusta Jumalana? Minulle Hän on Jumalan poika, joka sitten ikuisuudessa on valittujen ihmisten Kuningas. "Isä meidän, joka olet Taivaissa...", opetti Hän opetuslapsiaan rukoilusta. Rukouskin kohdistuu siis Jumalalle eikä muille.- NoinKirjoittiTuo
"JUMALAN ainoa poika, JEESUS KRISTUS=JUMALA "
- Novoivoi
Voi teitä, te...
- Mitäpä.vastailet
NoinKirjoittiTuo kirjoitti:
"JUMALAN ainoa poika, JEESUS KRISTUS=JUMALA "
Millä perusteella olet päätynyt tuhon näkemykseen? Jumala on minulle nimi kuten Liisa tai Lasse.
- Jumalan_nimissä
"JUMALAN ainoa poika, JEESUS KRISTUS=JUMALA"
Millä perusteella olet päätynyt tuhon näkemykseen? Jumala on minulle nimi kuten Liisa tai Lasse.
--------------------------------------------------------------
KESKUSTELEMALLA, molempien kanssa samanaikaisesti, mutta kuitenkin vain yhden kanssa.
Evankeliumi Johanneksen mukaan, Joh. 1:1, 14, 18 ---> Sana tuli ihmiseksi
1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.
18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.
--------------------
TOIVOTTAVASTI, Liisa tai Lasse tai "JUMALAN ainoa poika, JEESUS KRISTUS=JUMALA" on armahtavainen sinulle TUOMIOPÄIVÄNÄ.
--------------------
Jokainen valitsee itse oman tiensä, jota haluaa kulkea.
Raamatussa sanotaan näin, ohjatkoon se sinut oikealle tielle:
Evankeliumi Johanneksen mukaan, Joh. 14:1-6 ---> Tie, totuus ja elämä
1 "Älköön sydämenne olko levoton. Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun. 2 Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan. 3 Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen. 4 Te tiedätte kyllä tien sinne minne minä menen."
5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, emme me tiedä, minne sinä menet. Kuinka voisimme tuntea tien?" 6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
------------------------------------------------------
Evankeliumi Johanneksen mukaan, Joh. 3:16-18 ---> Viimeinen tuomio
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.
Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen.
Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita, mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei uskonut Jumalan ainoaan Poikaan.
- sasasasa1
Kristityille tiedoksi: Suurimmat Raamatun profetiat jotka koskevat Israelin kansan paluuta,seuraavaa sotaa ja messiaan ilmestymistä ovat järjestään menneet pieleen kristityiltä ja muilta vääräuskoisilta.Onko profetian henki joku huhaahenki?
Miksi vain juutalaiset ovat laskeneet ajat ja asiat oikein.Onko heidän henkensä jotenkin suurempi kuin teidän vai eikö nämä asiat kuulu ulkopuolisille ollenkaan?
Messiaan hetki on pian käsillä ja Iran hyökkää..
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo769172Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per603353- 422748
- 272261
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto472230Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj202208- 131937
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151783- 681715
- 181649