Maahanmuutto ja ateismi

Nedda-

Yleensä asiat kärjistyvät. Mikä on ateistien suhtautuminen ns. maahanmuuttoasiaan? Kummalla kannalla ateistit ovat? Ovatko ateistit tehneet mitään sen eteen, että heidän omaa väkeään (toisia ateisteja) pelastettaisiin hätää kärsimästä? Jokin "atheistic rescue crew"?
Vai onko ateismi ottanut ko.asiassakkin jonkinmoisen lausujan roolin, jossa mahdolliset kristilliset toimijat tekevät jotain väärin.

27

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No maahanmuuttoa on Suomessa tapahtunut luolamiesajoista aainakin sen yli 20 000 vuotta, niin miksi se pysähtyisi nytkään?

    • tohtorihuilu

      "että heidän omaa väkeään (toisia ateisteja)"

      Mitäs luulet nedda, pitäisi kaikkien jotka eivät kerää postimerkkejä kokoontua ja miettiä miten niitä muita ei postimerkkejä kerääviä autetaan? Ovathan nämä ei postimerkkejä keräävät heidän omaa väkeää.

    • Tein äskettäin lahjoituksen SPR:n katastrofirahastolle. Eiköhän se ropo jonkun katastrofin uhrien auttamiseen mene.

      MInä olen kahdella kannalla.
      Ensinnäkin on itsestään selvää, että avun tarvitsijoita autetaanja otetaan ainakin ensi hätiin maahan ne, jotka kolkuttavat ja turvapaikkaa anovat. Sitä mun ei tarvitse miettiä.
      Toiseksi on sitten kysymys siitä, kuinka paljon tämä maa on halukas kokonaisuutena ottamaan ihan vieraan kulttuurin vaikutusta yhteiskuntaansa. Se kysymys ei katoa pelkällä humaanilla auttamisella. Monikulttuurisuus ei mielestäni velvoita vaarantamaan omaakulttuuria. Vielä ei olla lähelläkään sitä rajaa, mutta eipä avun tarvitsijoiden määrässäkään näy vähenemisen merkkejä.

      Eli kahta mieltä, eikä ainuttakaan viisasta ohjetta.

      • Ja vastasin jo toisessa ketjussa, että ateistien ei toistaiseksi tiedetä valikoivan autettavia uskonnon perusteella, päinvastoin kuin joidenkin uskonnollisten piirien on nähty tekevän.


      • kaarne kirjoitti:

        Ja vastasin jo toisessa ketjussa, että ateistien ei toistaiseksi tiedetä valikoivan autettavia uskonnon perusteella, päinvastoin kuin joidenkin uskonnollisten piirien on nähty tekevän.

        Jep. Lisäksi on muistettava ne lait jotka Suomi on ratifioinut.


      • silmät.aukeni

      • silmät.aukeni kirjoitti:

        kaarne: "Tein äskettäin lahjoituksen SPR:n katastrofirahastolle. Eiköhän se ropo jonkun katastrofin uhrien auttamiseen mene."

        Ei välttämätä mene. SPR:n pomokin tienaa yli 110 000 euroa vuodessa ja työ teetetään vapaaehtoisilla.

        http://mvlehti.net/2015/09/04/sprn-moton-pitaisi-olla-kun-mikaan-ei-riita/

        Noh. En osaa ottaa kantaa SPR:n toimintaan. Voit olla oikeassakin.

        Mutta mv-lehden käyttäminen lähteenä tekee mistä tahansa väitteestä epäluotettavan minun silmissäni.


      • kaarne kirjoitti:

        Noh. En osaa ottaa kantaa SPR:n toimintaan. Voit olla oikeassakin.

        Mutta mv-lehden käyttäminen lähteenä tekee mistä tahansa väitteestä epäluotettavan minun silmissäni.

        Minä voin ottaa kantaa SPR:n aktiivina. SPR:n hallintokulut rahoitetaan suurelta osin RAY:n tuella ja eri ministeriöiltä saaduilla avustuksilla. Katastrofirahastoon tehtyjä lahjoituksia ei käytetä lainkaan hallintokuluihin ja keräyskulutkin ovat alle 15 % keräyksen tuotosta. Kaiken kaikkiaan hallintokuluihin menee maksimissaan 10 % kokonaistuloista. Määrä kestää vertailun minkä tahansa hyväntekeväisyysjärjestön kanssa.
        MV lehdestä olen nimimerkki "kaarneen" kanssa samaa mieltä. "Lehti" alittaa roskajournalismissa jopa Magneettimedian tason.


      • silmät.aukeni
        agnoskepo kirjoitti:

        Minä voin ottaa kantaa SPR:n aktiivina. SPR:n hallintokulut rahoitetaan suurelta osin RAY:n tuella ja eri ministeriöiltä saaduilla avustuksilla. Katastrofirahastoon tehtyjä lahjoituksia ei käytetä lainkaan hallintokuluihin ja keräyskulutkin ovat alle 15 % keräyksen tuotosta. Kaiken kaikkiaan hallintokuluihin menee maksimissaan 10 % kokonaistuloista. Määrä kestää vertailun minkä tahansa hyväntekeväisyysjärjestön kanssa.
        MV lehdestä olen nimimerkki "kaarneen" kanssa samaa mieltä. "Lehti" alittaa roskajournalismissa jopa Magneettimedian tason.

        Mistä tuon Haitin taloprojektin oikeat tiedot voi löytää? Rakensiko kuusi taloa vai enemmän?


      • silmät.aukeni
        silmät.aukeni kirjoitti:

        Mistä tuon Haitin taloprojektin oikeat tiedot voi löytää? Rakensiko kuusi taloa vai enemmän?

        Eikö kukaan osaa nyt vastata?

        MV-lehden suoraan lynkkaaminen osoittaa vaan, ettei osata seuloa tietoa. Kyllä siellä on paljon ihan oikeaakin asiaa, jota valtamedia pimittää. Sitten siellä on lukijoiden lähettämää, josta ei aina voi olla varmaa, ihan niin kuin ei aina voi olla varma ateistien kirjoituksistakaan. MV-juttuja luetaan ylätasollakin:

        http://mvlehti.net/2015/09/22/ulkoministerikin-lukee-mv-lehtea/

        http://mvlehti.net/2015/09/22/aiheuttiko-tama-juttu-positiivisen-muutoksen/


    • A_the_ist

      Minun "omaa väkeäni" ovat ihmiset. En väitä kykeneväni ratkomaan heistä yhdenkään ongelmia, mutta en myöskään diskriminoi heistä jota kuta vain sen vuoksi että sattuu ajattelemaan asioista toisin kuin minä.

      Viime aikoina on kyllä ollut ristiriitaisia tunnelmia. Päälimmäisenä ehkä syvä myötähäpeä omasta tuttavapiiristänikin löytyneisiin seminatsivouhkaajiin ja rasistiälämölöään kohtaan. Mutta myös lievä häpeä oman laiskuuteni vuoksi. Voisin varmasti tehdä enemmänkin. Toisaalta olen jo vanha mies ja uskoisin oman osani jo tehneeni. En tiedä. Pieneksi sitä itsensä tällaisten asioiden kohdalla tuntee.

    • 838383

      Minä olen ateistina sitä mieltä että tänne pitäisi ottaa muita kuin muslimeja. Siitä uskonnosta ja kulttuurista ei ole muuta kuin ongelmia. Lähi-idän kristityt tai jesadit olisivat paremminkin turvapaikan tarpeessa, he kun ovat oikeasti vainottuina tuolla ISIS-terroristien alueiden liepeillä, eli ennemmin niitä tänne.

      Maahanmuutto on nyt jo mennyt täysin järjettömäksi. Kuka tahansa paperiton (tausta ties mikä) voi marssia tänne ja saa ilmaisen asumisen ja muuta. Minä teen osa-aikatöitä ja läheskään aina kuukauden nettopalkka ei nouse 900 euroon ( 230 asumistukea). Luulenpa että valtaosa pakolaisista tienaa enemmän kuin minä kaikkine tukineen.

      Kun tulevaisuutta miettii niin näillä tulijamäärillä täällä alkavat ateistienkin vähennykset muslimien taholta muutaman kymmenen vuoden kuluttua. Eli on jokaisen ateistin etu vastustaa islaminuskon maanvalloitusta. Muslimien uskonto on niin järkiheitto ettei sitä kukaan loogisesti ajatteleva ateisti siedä.

      • fda

        Olen samaa mieltä tuosta priorisoinnista. Islamissa on tässä ajassa noita fundisuunoja vaikka muille jakaa.


    • fda

      Ikävä että kaikkia ei voida auttaa, mutta tälle kriisille olisi ollut jo ratkaisu eikä tällaisia tarvitsisi pohtia. Jos valtiot ei pelaisi omia pelejään Syyrian ja Irakin kansan kustannuksella. Siinä on länkkärit, venäläiset, turkkilaiset ja monet muutkin iskeneet kauhansa samaan soppaan.

    • nedda.on.puliukko

      Pallini kutisevat aina, kun luen Nedda--n selityksiä. Jeesuksen nimessä

    • brev21

      Tilastokeskus julkaisi erään katsauksen yhteydessä tiedon, että yli 80% maahanmuuttajista ei ole minkään uskonnollisen yhdistyksen jäsen.

      Tieto on ylimalkainen, mutta voisi kuvitella, että ateistit toivottavat kaikki pakolaiset tervetulleeksi. Toiseksi on selvää, että kristittyjen muslimeilla pelottelu ei perustu faktoihin.

      • fda

        Aidot pakolaiset kyllä, kunhan eivät ole ääriainesta tai venemurhaajia. Sellaiset saa passittaa takaisin mistä tulivatkin.


    • IlkimysAidostiHuolissaan

      Itse en osaa toivottaa yhtäkään pakolaista tervetulleeksi, jos heidän elättämisekseen pienennetään muutenkin riittämättömiä eläkkeitä, työttömyyskorvauksia ja asumistukia.

      Nyt jo on ihmisiä, jotka olisivat oikeutettuja toimeentulotukeen, mutta eivät jaksa tai osaa hakea sitä (muistisairaat, psyykepotilaat). Asumistuen alentaminen ajaa heidät entistä ahtaammalle.

      Nyt on jo tapauksia, joissa nämä soittavat hätäkeskukseen, että rahat ja ruoka ja lääkkeet on lopussa, mitä nyt tehdään?

      Näiden todella vähäosaisten ja härskisti syrjäytettyjen asiat pitäisi ensin hoitaa kuntoon ja sitten vasta huolehdittava pakolaisista.

      • fda

        Suomessa on ollut epäpätevä hallitus pitkään eikä omista ole pidetty huolta. Pakolaisia saisi minusta ottaa, mutta seulan pitäisi olla tätä nykyistä kovempi.


      • Joo. Sukulaispiirissäni on kaksi sellaista, jotka eivät kerta kaikkiaan tule toimeen ilman lähes päivittäistä apua. Toiselle on haettu palvelutalopaikkaa vuosikaudet, mutta koska hän pystyy kävelemään ja tietää oman nimensä, hänen katsotaan pärjäävän omin neuvoin.


    • vm41

      Mielestäni autettavia on ihan riittävästi ihan omastakin takaa, joten ihan turhaa on kylvää velkavaroja sekä varusteita taivaan tuuliin.
      Ymmärrän auttamisen silloin, kun kyseessä on katastrofit.
      Ei ole meidän vika, jos asiansa ovat huonosti.
      Julkimot, "linssiluteet" politiikan takinkääntäjät ym. ym. kiilloittelevat vain "kilpiään" epäonnistumisiaan peitellen.
      Jos vain viitsisitte lopettaa tuon tekopyhyytenne ropojenne kanssa ja katsella vähän ympärillenne, sattuisiko oman maan puurtajista löytymään joku avun tarvitsija.
      Minä en ainakaan anna senttiäkään minnekkään, niin kauan kun oman maan kansalaisia pidetään nälässä, sekä makuutetaan p askassa valtiojohdon taholta.

      • maailman.napa

        Suomi on maailman elintaso eliittiä, etkä sinä suostu antamaan ropoakaan muiden hyväksi. Taatusti et auta niitä omasta takaa olevia autettaviakaan muuta kuin veroina.


      • Verotus on hyvä keino auttaa jos yhteiskuntajärjestelmä on kohdillaan. Jos auttaminen olisi täysin vapaaehtoista, niin paskanmarjat sitä riittävän moni tekisi - ja tämä pätee ihan yhtä lailla jeesustelijoihin kuin ateisteihinkin.


    • pompsautti-ulos

      Kävin helluntai palstalla. En kommentoinut, koska kunnioitan ihmisten oikeutta uskontoon. Se, mitä entisenä uskiksena ihmettelin, oli palstan rankka maahanmuuttovastaisuus. Eikö toisen ihonvärin omaava olekaan se kärsivä veli tai sisar, jota pitäisi auttaa?
      Tietenkään muutaman aloituksen lukemisen jälkeen en voi väittää, että helluntailaisuudessa oltaisiin laajemminkin pakolaisvastaisia. Asia vaan hyppäsi silmille.
      Agnoskepo.

      • a---a

        Eihän tuo ole yllätys. Uudestisyntyneet lahkovarajeesukset vihaavat _kaikkea_ erilaista.


      • Minusta tuo hellarimeininki on ihan päivänselvästi enemmän Ameriikan ihmemaasta kopioitua oikeistokonservativismia MV-lehdestä ammennetulla junttireaktionäärisyydellä höystettynä kuin mitään uskontoa. Se uskontopuoli on siinä vain hämäyksenä. Huomautan, että tämä katsomus perustuu vain tuon palstan seuraamiseen. Kaatuiluseuroilla ei nimittäin ole koskaan tullut käytyä, enkä tietääkseni tunne yhtäkään hellaria livenä.


    • >>Mikä on ateistien suhtautuminen ns. maahanmuuttoasiaan?<<
      Ei hajuakaan asiasta.
      >>Kummalla kannalla ateistit ovat?<<
      "Kummalla kannalla"... Mitä ne kannat sitten on? Oletkohan aivan varma että niitä kantoja ylipäätään on, ja että niitä on nimenomaan 2 kpl?
      >>Ovatko ateistit tehneet mitään sen eteen, että heidän omaa väkeään (toisia ateisteja) pelastettaisiin hätää kärsimästä?<<
      Ei hajuakaan asiasta.
      >>Jokin "atheistic rescue crew"?<<
      ?????
      >>Vai onko ateismi ottanut ko.asiassakkin jonkinmoisen lausujan roolin, jossa mahdolliset kristilliset toimijat tekevät jotain väärin.<<
      Ei hajuakaan asiasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      305
      3517
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      252
      1973
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      97
      1414
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1333
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      91
      1285
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      59
      1164
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1024
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      986
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      904
    Aihe