Viisaat opettajani opettivat minulle, että HARMAGEDON tulee sen sukupolven aikana joka on syntynyt 1914. Tämä sukupolvi täyttää tänä vuonna 101 vuotta, joten aikaa on todella vähän.
Kiitos näille fariseuksille ja kirjanoppineille opetuksesta.
Aikaa on enää todella vähän
66
225
Vastaukset
- hurjanhyväää
Mitä Kristuksen tuleminen merkitsee?
Kivaa uettavaa.
http://www.jw.org/fi/raamatun-opetukset/kysymyksiä/jeesuksen-tuleminen/- kivaajoo
jw.org?
Miksi pitäisi uskoa lähdettä, joka on erehtynyt kerta toisensa jälkeen eikä edes ole ottanut reilusti vastuuta virheistään, vaan selitellyt niitä ja vierittänyt syytä uskollisten rivijäsenten niskoille. - ylipursuavatperustelut
kivaajoo kirjoitti:
jw.org?
Miksi pitäisi uskoa lähdettä, joka on erehtynyt kerta toisensa jälkeen eikä edes ole ottanut reilusti vastuuta virheistään, vaan selitellyt niitä ja vierittänyt syytä uskollisten rivijäsenten niskoille.1) Tämä lähde on Jehova Jumalan puhekanava. Niin se sanoo.
2) Aina ennen Jehova jumalan mielenmuutosta tämä lähde on pyrkinyt huolellisesti etsimään uuteen oppiin sopivia tai sopivaksi seliteltäviä raamatunjakeita.
3) Kirkko opettaa kolminaisuutta ja helvetintulioppia.
4) Aila Ruoho on joskus jossain sanonut jotain, mikä ei ehkä olekaan yleistettävissä kaikkiin todistajiin.
5) Veljesseura sitä ja tätä.
6) Luopiot valehtelee
7) Sanamies on tyhymä.
8) ym. ym. - Mällin_lento
Mitäkö Kristuksen tuleminen merkitsee?
Mälli lentää oletko valmis.
No joku saa tietysti siivota koko sotkun.
- uutta.odotellessa
Tätä oppiahan on tosiaan muutettu jo kahdesti tuon jälkeen: 1995 ja 2010. Jokohan olisi viimein kohdallaan? No ei tietenkään.
- 3X7
Mutta kyllä se tulossa on.
- reppu.pakattu
Johan se Stephen Hawkin-auktoriteetti on kertonut että ihmiskunta tuhoaa Teelluksen ja kandee perustaa ihmis-siirtokuntia avaruuteen jotta edes ihmislaji säilyis
toki ei ole vielä planeettaa löytynyt uniikin Telluksen ilmaston veroista utta etsintä on kiihkeää..
sitten varakkaammat avaruusmatkailemaan ja köyhälistö jää Tellukselle näppejään nuolemaan...
meret on pahasti saastutettu joten sekin kiidyttää ilmastonmuutosta,
ikirouta sulaa ja sitäkautta tulee metaanipierua ilmakehään...
ou jee, lopun edessä olemme
ihan ILMAN harmagedonia
ihmisen oman toiminnan takia
lapsenlapset katsoo jo aika vihasesti etmitäPaskaa ootte meille perinnöksi jättämäss..
- kookoo2
Azazel tulee sitä ennen.
- kuinkasmuuten666
Ooo, kookoo on tietysti näyttänyt sille pukamiaan.
- EenokkiOmena
Sanassa sanotaan että väärän profeetan tuntee toteutumattomasta ennustuksesta, 5 Moos 19:20-22.
1914 piti jo tulla lopun vartiotorniuskonnon mukaan, pyramidimitoilla varmistettuna siten että eräitä pyramidin ulottuvuuksia tuumina muutettiin vuosiksi periaatteella tuuma = vuosi ja yhteenlaskettiin. Sitten 1914 jälkeen tuli hätä, ja kun vuosi muutettiin 1918:ksi, venytettiin pyramidimittojakin. Tarkista Turusesta. Tähän asiaan mahtaa Turusessa olla valokopiolähdekin, jos oikein muistaa.- jwfacts
"Sanassa sanotaan että väärän profeetan tuntee toteutumattomasta ennustuksesta, 5 Moos 19:20-22."
Niinpä.
Jeesus lupasi palata aikalaistensa elinaikana joille lupauksensa sanat kohdisti.
- - - http://keskustelu.suomi24.fi/t/13782342/ihminen-jeesus-ei-valehdellut
Sanakin oli jo saarnattu koko asuttussa maassa ja anti-krituksetkin olivat ilmaantuneet, sekä lopunajan kerrottiin jo koittaneen.
Jeesuken lupaus ei toteutunut, jälkikäteiset selittelyt alkoivat ja paluutaan lopunajan merkkejä tähyillen odotellaan edellaan noin 2000-vuotta myöhemmin ja osa uskoo ylöstempaamisensa voivan tapahtua millä hetkellä tahansa.
- ohimeniviheltimennessä
Aikaa on enää todella vähän
SuuriPuhallus
Aikasi meni jo siis ohitsesi.
Ei kaikkea voi ymmärtää, mutta kaiken voi olla ymmärtämättä. Hei!
Minä en ole Jehovantodistaja koskaan ollut, enkä harkitse jäsenyyttä järjestössä.
Olen 1970 luvulla nähnyt miten tuo teologia oli vallalla, ja ihmisiä liittyi liikkeeseen tuossa pelossakin osana vaikuttimia jäsenyyteen.
Nykyisin on niin että teologia on muuttunut, ja 1914 joka on ymmärtääkseni laskettu jonkun muinaisen kuninkaan mukaan, on kuitenkin että historian kirjat puhuvat eri vuosilukuja kuninkaan hallintovuosista. Toiseksi II- adventin ajankohtaa ei ainokainenkaan ihminen pysty laskemaan; Matt 24:36.
Nykyinen teologia JT-liikkeessä kulkee että vuosilukuun liittyy lopunajan tapahtumia "ajan merkkejä."
Minä kerron omaa näkemystäni miten oikein on;
Jeesus puhui Matt 24 luvussa tulostaan ja tämän ajan lopusta. Luvussa Hän kuitenkin puhui kolmesta eri asiasta: Jerusalemin hävityksestä, Pimeästä keskiajasta jolloin kristittyjä vainottiin keskiajan taholta, sekä maailman lopusta. Profeetat ja apostolit olivat joskus itsekin osittain ymmärtämättömiä saamalleen valolle, ennenkuin. ennenkuin saivat lisävaloa. Ilmeisesti siksi Matteus ei kirjoittanut näistä kolmesta tapahtumasta kronologisesti, vaan sisäkkäin. Maailman lopusta kerrotaan mm. Jes 24 luvussa, Sef 1-3., Mal 3, 2 Piet 3, Sak 14:4-9, sekä llm 7 luvusta kirjan loppuun asti)
Apostoli Paavali odotti Jeesusta jo elinaikanaan, mutta sitten hänkin sai lisävaloa mitä ensin pitää tapahtua ennen kuin Jeesus voi tulla. "Kadotuksen ihminen joka asettuu temppeliin ja julistaa olevansa Jumala" oli uskonpuhdistaja Martti Lutherin mukaan paavinvalta. Tämä ymmärrys on säilynyt kaikilla uskonpuhdistajilla tähän päivään asti. Alkuseurakunnan luopumus alkuperäisestä totuudesta alkoi 100-300 jkr vähitellen ja synnytti katolisen kirkon josta tuli pakanuuden ja kristinuskon sekoitus. (2 Tess 2:1-12)
Välittömästi tämän jälkeen ("kohta noiden päivien jälkeen") tapahtui tämän hetken ymmärryksen mukaan selittämätön auringon- ja kuun pimennys 1780, sekä tähtisade 1833. Myös suurten ja tiheiden maanjäristyksien sarja alkoi 1755 Lissabonin maanjäristyksellä. (Matt 24:29,7)Lopun ajat alkoivat siis jo noin 1755 jolloin alkoivat Jeesuksen ennustamat ajan merkit, ja Danielin profetiaa alettiin ymmärtämään. (n.1840) (Dan 8:17, 12:4) Profeetallinen ennustus 2300 illasta ja aamusta (8:14) toi vuoteen 1844 jolloin "pyhäkkö nousi kunniaan" ja Jeesus aloitti viimeisen ylimmäispapillisen tehtävänsä taivaallisen pyhäkön kaikkein pyhimmässä. (Hepr 8)
"On oleva merkit auringossa, kuussa ja tähdissä, ja ahdistus kansoilla maan päällä." (Luuk 21:25-33, Mark 13:24-37, Ilm 6:12-17) "Valvokaa siis, sillä te ette tiedä minä päivänä Herranne tulee." (Matt 24:42) "Herran päivä tulee kuin varas yöllä." (1 Tess 5: 1-10)
Jeesuksen tulemusta ja tämän ajan loppua on yritetty ennustaa, mutta Raamattu ei anna pohjaa tarkoille aikalaskelmille. "Sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan, eivät taivaan enkelit eikä edes Poika, vaan Isä yksin." (Matt 24:36) Pilkkaajja on aina (2 Piet 3:3-4, Juud 18)
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- Paipai
""-osittain ymmärtämättömiä saamalleen valolle ;"-
Ei se ole olennaisin asia se saatu valo , vaan se , että kun asia ei toteudu, otetaan käyttöön sana -vanha valo , Sanotaan , että Höö, sehän on jo vanhaa valoo, mutta tässä meillä on UUsi valo , ja niin edelleen ,
Kat, kirkon ja Lutherin tapaus oli samanlainen kuin esim , Usa; n sisällissota , Ei siinä mitään raamatullista ollut , Lutherkin oli yhtä taikauskoinen kuin ennenkin ; mutta hansaliiton ratsumiehenä hän valloitti vimmalla Kat, kirkon valtakuntaa minkä pystyi ,
Tämän päivän lehdessä on otsikko; " Pelko myy;
Se on aina myynyt , Tuossa Kanadalainen suursijoittaja kertoi, että aineettoman artikkelin myynti on tuottoisaa, mutta sitä pitää päivittää jatkuvasti , Niimpä näitä pelko- aiheita on myyty koko ihmiskunnan historian ajan ; tarua Atlantiksesta , vedenpaisumusta ,
ne liittyvät yhteen , esim, tieto, että maailmanlaajuista paisumusta ei ole tapahtunut , ei ole noteerattu. kun suurten aavikoiden maaperästä ei ole näyttöä , että maa olisi ollut vesipeitossa yli sataan -100, miljoonaan vuoteen , kerrotaan tätä juutalaista tarua huolimatta siitä , että Paulus sanoi , ettei pidä uskoa juutalaisia taruja , - eikä ämmäin loruja , eikä senpuoleen muidenkaan loruja . Ei komeettojen tai muiden taivaanilmiöiden taustalla ole niin mitään muuta kuin että ne toimivat omien liikelakiensa mukaan ,
ja minkä täytisen takia oikea jumaluus alkaisi jossain harmassa riehua omassa luomassaan maailmassa kuin kiljua vetänyt savolaisisäntä ? korkeimmallahan on valta muuttaa ihmiset ?
Jeshuan paluuhan on silloin tapahtuva , kun Sota poistetaan , sodan opettaminen kielletään , sairaudet ja vanheneminen hävitetään , ja viimeisenä kukistetaan kuolema ; niinhän se menee , Mutta jos se on lähellä , niin missä on se sodan , joka ensiksi poistetaan - hävitys ? - vapaakirkkonen
olitko aikanaan vaasan adventti kirkossa?
vapaakirkkonen kirjoitti:
Hep-
Tämäpä yllättävää saada täältä viesti joak kyselee tällaisia. Olen kommentoinut asioita erilaisten piirien nimikkeiden alla keskustelijana.
Vastataan nyt tällaiseen näin henkilökohtaiseen;
- Kyllä olen ollut Adventtiseurakunnan toiminnassa aktiivijäsen.
Olin kovin ahkera suorittaja; säestin seurakunnan jokaisen laulun, suoritin paljon saarnoja, ja Raamattu-tunteja. Olin tilaisuuksien vetäjänä tilauksesta muissakin seurakunnissa.
Väsyin liikaan suorittamiseen, ja tuli joitakin ihmissuhdeasioita joiden aiheuttama pitkäkestoinen stressi uuvutti sitten. Minulla oli lisäksi kymmenkunta muitakin luottamustehtäviä hengellisten luottamustehtävien lisäksi; Olin kunnallisessa hallinnossa, sekä suuren vuokrayhtiön asukasdemokratiassa, ja yhtiön monissa toimielimissä jäsenenä.
Jäin pois huilimaan toistaiseksi, ja kun aloin toipua uupumuksesta, ja uupumusta aina seuraavasta masennuksesta, niin opiskelin yliopistossa parin vuoden oppimäärän, ja suunnittelen nykyisin taivaan rannan maalaamista.
Lauleskelen muutaman hengellisen laulun päivittäin, ja säestän keikkapianollani itseäni omassa himassa keskellä kirkasta päivää varjedag. Pyöräilen kesät pitkät- tai -lyhyet. Eläkepäivien viettoa.
Olen hyvin avarakatseinen ja suvaitsevainen uskovaisyksilöitä kohtaan, enkä ole ollut kenenkään syyttäjänä enkä tuomarina henkilökohtaisen uskonsa vuoksi.
Muistan ihmisinä myös hyvällä monia Jehovantodistajia joita tapasin lapsuuteni ja nuoruuteni kesänviettopaikassani. En ole pahaa sanaa näistä koskaan sanonut enkä kenenkään uskoa arvostellut.
>>> Otan kantaa vain teologiassa.
Viestiketjun aloitus koskee 1914 teologiaa. Olen nähnyt 1970 luvulla tuon teologian peljästyttämiä ihmisiä. Nykyisin teologia on muuttunut, ja teologia opettaa 1914 kysymyksessä että noihin aikoihin alkoi sellaisia viimeisien aikojen tapahtumia tapahtumia, mistä Jeesus puhui.
Minä sanon että sellaiset viimeisien aikojen tapahtumat mistä Jeesus puhui alkoivat 1790 luvulla. Näihin liittyy useita tapahtumia, ja vaikka samankaltaisia tapahtumia on ollut aiemmin historiassa, niin tässä on merkittävää se että ihmiset havahtuivat heräämään ja tajuamaan mistä hetkestä on kyse. Tapahtumat alkoivat sitten sarjana ja voimakkaampina kuin maailmanhistoriassa aikaisemmin.
Minä en ole kiinnostunut seurakuntayhteydestä. Olen Raamattuni ja Jumalani kanssa tekemisissä päivittäin omassa yksityisessä käytössä olevassa piruntorjunta-bunkkerissani, ja kirjoittelen hengellisiä Raamattuaiheisia kirjoituksia blogini oikeaan ylänurkkaan; http://jarinhotelli.blogspot.com
Kirjoitukset eivät ole seurakuntien raja-asioita, vaan pysyn kokonaan Raamatun näkökulmassa kirjoituksissani. Raamatunkohdista löytyy asiasisisältö aina, ja viittaan Raamatun kohtiin.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijavapaakirkkonen kirjoitti:
Lisäys edelliseeni;
- Aikoinaan kesänviettopaikassani, mistä mainitsen- sukulaiseni puolison suku olivat Jehovantodistajia. Minun kanssani ei ole kuitenkaan koskaan keskusteltu koskaan sanaakaan uskon asioista kesänviettopaikkani yhteydessä. Olin lapsi ja nuori sitten, ja sukulaiseni oli sitten myöhemmin Jehovantodistaja, mutta emme koskaan keskustelleet sanaakaan uskon asioista.
Minulla ei ole mitään tekemistä sukulaiseni, tai sukulaiseni puolison suvun uskon kanssa. Näillä on ollut aivan oma usko, ja ovat pitäneet siitä mölyt mahassaan minulle aina. Ainokaistakaan sanaa ei kanssani uskosta puhuttu lapsena, ei nuorena, ei aikuisena. En ole sukulaistenikaan kanssa sanaakaan uskon asioista elämässäni puhunut. Kukaan ei ole velvollinen kenenkään omantunnon asioille uskon suhteen.
Liikuimme Jehovantodistajien tiliauuksissa kesänviettopaikassani kohteliaisuus-syistä tapaamassa ko. tuttuja ihmisiä. En muista näitä ihmisiä millään tavalla tavalla, päinvastoin.
Olen aikoinaan itse tullut uskoon 1990 luvulla, ja istuin kansankirkkomme tilaisuuksissa, ja siitä siirryin Adventtilikkeeseen.
Minä en ole koskaan pitänyt mitään riitaa, enkä mitään syyttämistä, enkä tuomiota ainokaistakaan minkään seurakunnan uskovaista ihmisistä kohtaan.
Keskustelin juuri mormonikirkon lähetys-saarnaajien kanssa, ja kerroin heille mielipiteeni siitä mitä oppinsa opettaa. Ovat yksilöinä Jeesuksen seuraajia- niin kuin kaikissa muissakin Raamattua lukevissa piireissä on yksilöinä Jumalan omia- Jeesuksen seuraajia.
Adventtikirkon opin tutkin hyvin, ja se on iso nakki. Minulla on kaikki kirjallisuus hyllyssäni mistä näen mitä Jehovan todistajat, ja mormonikirkko opettaa mm.
Kansankirkkomme tunnen. Näiden seurakuntien opetusta tunnen.
On niissä eroja, mutta sanoisin että ihmisen ikuisen kohtalon kysymys on usko Jeesukseen Kristukseen ja tässä suhteessa sitten suhde synnin tekoon. Kaikki erimielisyys teologiassa ei ole pelastusopin asiaa.
Pelastusoppi on yksinkertainen; 1. ) Usko ja suhde Jeesukseen Kristukseen ja synnin tekoon; Ilm 14:12/ 12:17, Hebr 12.14, Ef 2:8-9, Joh 14 luku, Ilm 1:7-8.
Näillä minä ilmaisen kristinuskon perus-Kristus-kallion asiat.
Hebr 8:10, 10:12-18 kertoo elävästä suorasta suhteesta Jumalaan/ Jeesukseen Kristukseen uudessa liitossa.
Olen blogini ylänurkassa kirjoittanut Raamatun kysymyksistä ja puhdetta piisaa siinä ilman kiiruita minulla;
http://jarinhotelli.blogspot.com
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- Itä.Merenneito
jarinhotelli kirjoitti:
Lisäys edelliseeni;
- Aikoinaan kesänviettopaikassani, mistä mainitsen- sukulaiseni puolison suku olivat Jehovantodistajia. Minun kanssani ei ole kuitenkaan koskaan keskusteltu koskaan sanaakaan uskon asioista kesänviettopaikkani yhteydessä. Olin lapsi ja nuori sitten, ja sukulaiseni oli sitten myöhemmin Jehovantodistaja, mutta emme koskaan keskustelleet sanaakaan uskon asioista.
Minulla ei ole mitään tekemistä sukulaiseni, tai sukulaiseni puolison suvun uskon kanssa. Näillä on ollut aivan oma usko, ja ovat pitäneet siitä mölyt mahassaan minulle aina. Ainokaistakaan sanaa ei kanssani uskosta puhuttu lapsena, ei nuorena, ei aikuisena. En ole sukulaistenikaan kanssa sanaakaan uskon asioista elämässäni puhunut. Kukaan ei ole velvollinen kenenkään omantunnon asioille uskon suhteen.
Liikuimme Jehovantodistajien tiliauuksissa kesänviettopaikassani kohteliaisuus-syistä tapaamassa ko. tuttuja ihmisiä. En muista näitä ihmisiä millään tavalla tavalla, päinvastoin.
Olen aikoinaan itse tullut uskoon 1990 luvulla, ja istuin kansankirkkomme tilaisuuksissa, ja siitä siirryin Adventtilikkeeseen.
Minä en ole koskaan pitänyt mitään riitaa, enkä mitään syyttämistä, enkä tuomiota ainokaistakaan minkään seurakunnan uskovaista ihmisistä kohtaan.
Keskustelin juuri mormonikirkon lähetys-saarnaajien kanssa, ja kerroin heille mielipiteeni siitä mitä oppinsa opettaa. Ovat yksilöinä Jeesuksen seuraajia- niin kuin kaikissa muissakin Raamattua lukevissa piireissä on yksilöinä Jumalan omia- Jeesuksen seuraajia.
Adventtikirkon opin tutkin hyvin, ja se on iso nakki. Minulla on kaikki kirjallisuus hyllyssäni mistä näen mitä Jehovan todistajat, ja mormonikirkko opettaa mm.
Kansankirkkomme tunnen. Näiden seurakuntien opetusta tunnen.
On niissä eroja, mutta sanoisin että ihmisen ikuisen kohtalon kysymys on usko Jeesukseen Kristukseen ja tässä suhteessa sitten suhde synnin tekoon. Kaikki erimielisyys teologiassa ei ole pelastusopin asiaa.
Pelastusoppi on yksinkertainen; 1. ) Usko ja suhde Jeesukseen Kristukseen ja synnin tekoon; Ilm 14:12/ 12:17, Hebr 12.14, Ef 2:8-9, Joh 14 luku, Ilm 1:7-8.
Näillä minä ilmaisen kristinuskon perus-Kristus-kallion asiat.
Hebr 8:10, 10:12-18 kertoo elävästä suorasta suhteesta Jumalaan/ Jeesukseen Kristukseen uudessa liitossa.
Olen blogini ylänurkassa kirjoittanut Raamatun kysymyksistä ja puhdetta piisaa siinä ilman kiiruita minulla;
http://jarinhotelli.blogspot.com
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaOli mielenkiintoista kuulla taustaasi - varsinkin kun mainitsit, että sukulaistesi kanssa tuli seurusteltua, mutta todistajat vaikenivat uskon asioista.
Minä olen suvun ainoa todistaja ja olen kärsinyt huonosta omastatunnosta, koska minäkin olen vaiennut henkilökohtaisista uskon esille tuomisista.
Olen vain yhdessä ollessamme selittänyt, miksi toimin niin tai näin tilanteesta riippuen. Se ei ollut kenellekään ongelmana.
Isän ja äidin kanssa tuli ennen kastetta perusteltua, mitä tein, ja miksi. Mutta ei suoraan sisaruksilleni. Ei tuntunut koskaan olevan oikeaa aikaa, eivätkä he kyselleet mitään. Annoin heille vain Vartiotorneja", joissa oli heille kiinnostavia aiheita tai kirjoja, kuten esim. "Elämä uudessa maailmassa" ja vastaavaa esim. isän kuoleman jälkeen.
Sisareni sanoi arvostavansa, että olin aina tukemassa,jos tarvittiin, mutta koskaan tuputtamatta uskoani heille. Se helpotti hiukan laiminlyöntini tuskaa.
Olen kuitenkin aina vakuuttanut heille rakastavani heitä ja rukoilevani heidän puolestaan, että he saisivat mielen selkeyttä ja sydämen rauhaa nähdäkseen selvästi, mikä toimintatapa on heille oikea ja parasta. kaikilla on oma tehtävänsä, paikkansa, lahjansa, kykynsä...
Sydämessäni olin onnellinen, että veljeni eivät olisi koskaan sopineet omimaan sitä "patriarkaalista-minä-tässä-herrana-talossa" tyyliä kontrolloiden ja tyrannisoiden ympärillä oleviaan. Siitä tyylistä on saanut kurkkuaan myöten, varsinkin kun minä olen tuntenut kärsimättömyyden, tyytymättömyyden, pettymysten kuvastuvan heidän tavastaan.
Sinun todistaja-tutuillasi oli tietysti ongelmatonta elämää.
Minä pidin siitä työstä kulkea kentällä Jumalan Valtakuntaa saarnaten. Ainoa kerta, jolloin tunsin, että minulla oli jotain todella hyvää ja luotettavaa sanottavaa lähimmäisilleni. Jotain varmaa.
Hullun paratiisissa on oma turvallisuutensa. En vain enää Usko miesten, jotka harjoittavat pedofiiliyttä, elävät itse kaksoiselämää kaksin punnuksin olevan oikeita henkilöitä rakentamaan puhdasta yhteiskuntaa.
Voi olla, että he laskevat koko juutalaisen yhteiskunassa olleen pedofiiliyden normina, kun lapsista sovittiin jo kehdon ääressä, kenen kanssa he avioituvat, tytöt miehelään ties kuinka nuorena... Itä.Merenneito kirjoitti:
Oli mielenkiintoista kuulla taustaasi - varsinkin kun mainitsit, että sukulaistesi kanssa tuli seurusteltua, mutta todistajat vaikenivat uskon asioista.
Minä olen suvun ainoa todistaja ja olen kärsinyt huonosta omastatunnosta, koska minäkin olen vaiennut henkilökohtaisista uskon esille tuomisista.
Olen vain yhdessä ollessamme selittänyt, miksi toimin niin tai näin tilanteesta riippuen. Se ei ollut kenellekään ongelmana.
Isän ja äidin kanssa tuli ennen kastetta perusteltua, mitä tein, ja miksi. Mutta ei suoraan sisaruksilleni. Ei tuntunut koskaan olevan oikeaa aikaa, eivätkä he kyselleet mitään. Annoin heille vain Vartiotorneja", joissa oli heille kiinnostavia aiheita tai kirjoja, kuten esim. "Elämä uudessa maailmassa" ja vastaavaa esim. isän kuoleman jälkeen.
Sisareni sanoi arvostavansa, että olin aina tukemassa,jos tarvittiin, mutta koskaan tuputtamatta uskoani heille. Se helpotti hiukan laiminlyöntini tuskaa.
Olen kuitenkin aina vakuuttanut heille rakastavani heitä ja rukoilevani heidän puolestaan, että he saisivat mielen selkeyttä ja sydämen rauhaa nähdäkseen selvästi, mikä toimintatapa on heille oikea ja parasta. kaikilla on oma tehtävänsä, paikkansa, lahjansa, kykynsä...
Sydämessäni olin onnellinen, että veljeni eivät olisi koskaan sopineet omimaan sitä "patriarkaalista-minä-tässä-herrana-talossa" tyyliä kontrolloiden ja tyrannisoiden ympärillä oleviaan. Siitä tyylistä on saanut kurkkuaan myöten, varsinkin kun minä olen tuntenut kärsimättömyyden, tyytymättömyyden, pettymysten kuvastuvan heidän tavastaan.
Sinun todistaja-tutuillasi oli tietysti ongelmatonta elämää.
Minä pidin siitä työstä kulkea kentällä Jumalan Valtakuntaa saarnaten. Ainoa kerta, jolloin tunsin, että minulla oli jotain todella hyvää ja luotettavaa sanottavaa lähimmäisilleni. Jotain varmaa.
Hullun paratiisissa on oma turvallisuutensa. En vain enää Usko miesten, jotka harjoittavat pedofiiliyttä, elävät itse kaksoiselämää kaksin punnuksin olevan oikeita henkilöitä rakentamaan puhdasta yhteiskuntaa.
Voi olla, että he laskevat koko juutalaisen yhteiskunassa olleen pedofiiliyden normina, kun lapsista sovittiin jo kehdon ääressä, kenen kanssa he avioituvat, tytöt miehelään ties kuinka nuorena...Hep-
"Oli mielenkiintoista kuulla taustaasi - varsinkin kun mainitsit, että sukulaistesi kanssa tuli seurusteltua, mutta todistajat vaikenivat uskon asioista;"
Minä olin vain kesänviettopaikassani sukulaisissa. Lähinnä sukulaiseni sukulaiset olivat siihen aikaan Jehovantodistajia. Kesänviettopaikassani hanurit, viulu ja laulu soi, ja Koskenkorva viina virtasi, se oli lähempänä meitä. Kerroin vain ihmisistä joissa vierailtiin, ja joiden vuoksi kävimme Jehovantoditajien tilaisuuksissa tapaamassa ihmisiä. Kerroin vain tästä. Foorumeilla tulee helposti rupateltua.
"Hullun paratiisissa on oma turvallisuutensa. En vain enää Usko miesten, jotka harjoittavat pedofiiliyttä, elävät itse kaksoiselämää kaksin punnuksin olevan oikeita henkilöitä rakentamaan puhdasta yhteiskuntaa;"
Hullujen paratiisissa on varmasti ihanaa, heh. Toivoittavasti hulluilla on oma paratiisi, heh; Matt 5:22, 1 Kor 3:18-19.
Yhteisiä asioita on aina hoidettu Mooseksesta lähtien, ja pakko hoitaa. Korkeamoraalisia ihmisiä joilla lähimmäisen etu mielessä tarvitaan aina.
Maailmanrauhan hyväntekijät, ihmisarvon ajajat mm. ovat tietämättään Jumalan palveluksessa. Maailmassa on tehty vuosikymmenien mittaan erilaisia Globaaleja ihmisoikeus-sopimuksia. Ne auttavat ihmiskuntaa ja lähimmäisiä elämässä, lyhyen elämän aikana. Luin yhteiskunnallisia aineita yliopistossa kahden vuoden oppimäärän 2010 luvulla yleissivistyksen vuoksi.
Lähimmäisten auttaminen on Jumalan palvelua sekin.
- Ei vain kulkea leuhkimassa "oikeasta uskosta."
Jehovan todistajien Raamatun tutkimus on onnetonta, ja vailla mitään ammattitaitoa. teologisdet tiedekunnat opettavat varsin hyödyllistä, ja hengellisyyden jokaisen pitää hakea itse aina Jumalan kanssa kahden, mutta nk. sanoin, en ole koskaan kenenkään ihmisen henkilökohtaista uskoa syyttänyt tai tuomaroinut koskaan hamassa ajassa.
"Voi olla, että he laskevat koko juutalaisen yhteiskunassa olleen pedofiiliyden normina, kun lapsista sovittiin jo kehdon ääressä, kenen kanssa he avioituvat, tytöt miehelään ties kuinka nuorena...;"
Saattaa olla että ulkomailla on alkukantaiselle tasolla palanneita, ja laittomasti eläviä ryhmiä.
Kotimaassa on meteliä ollut mahdollisista laittomuuksista, mutta pedofiilit istuvat kaltereitten takana rikoksista tuomittuina. En muista kuulleeni rikostuomioista uskovaisten keskuudessa, eli liittyy siihen pahanpuhumiseen, ja ennakkoluuloon mikä uskovaisia ihmisiä kohtaa; Matt 5:11.
Minä olen korkeamoraalinen mies, joka on vuosikymmenien ajan noudattanut maan lainsäädäntöjä. Nuori/ teiniseksisistä, nuorten seksitarjoiluista olen kieltäytynyt poikkeuksetta kunhan tulin itse ensin vanhemmaksi, -30- ikävuosistani lähtien. (30-)
Jehovan todistajat on kasvatettu pitämään oma järjestönsä ainoana piirinä jonka rajojen sisäpuolella Jumala on läsnä. Kaikki muut kristikunnan uskovaiset ovat Jehovantodistajille "suurta babyloniaa."
Raamattua lukevissa globaaleissa ja glogaaleissa piireissä/ järjestöissä on Jumalalle /Jeesukselle Kristukselle pyhittyneitä yksilöitä, joille on hengellinen suhde Ylipappiin; Hebr 8:1-2,/ Jumalaan, Pyhään Henkeen, Pyhään Raamatun sanaan, ja synnin kiertoon-; Hebr 12:14, Room 3:20,31, Ilm 14:12/12:17, Ef 2:8-9, Joh 14, Ilm 1:7-8, -uskonpuhdistuksen hedelmiä; Ilm 14:6-13.
Olen kirjoittanut Raamatun kysymyksistä blogini oikeaan alanurkkaan; http://jarinhotelli.blogspot.com
Niissä on Raamatun näkökulma.
Siunauksia
Jari Laurila
jarinhotelli kirjoitti:
Hep-
"Oli mielenkiintoista kuulla taustaasi - varsinkin kun mainitsit, että sukulaistesi kanssa tuli seurusteltua, mutta todistajat vaikenivat uskon asioista;"
Minä olin vain kesänviettopaikassani sukulaisissa. Lähinnä sukulaiseni sukulaiset olivat siihen aikaan Jehovantodistajia. Kesänviettopaikassani hanurit, viulu ja laulu soi, ja Koskenkorva viina virtasi, se oli lähempänä meitä. Kerroin vain ihmisistä joissa vierailtiin, ja joiden vuoksi kävimme Jehovantoditajien tilaisuuksissa tapaamassa ihmisiä. Kerroin vain tästä. Foorumeilla tulee helposti rupateltua.
"Hullun paratiisissa on oma turvallisuutensa. En vain enää Usko miesten, jotka harjoittavat pedofiiliyttä, elävät itse kaksoiselämää kaksin punnuksin olevan oikeita henkilöitä rakentamaan puhdasta yhteiskuntaa;"
Hullujen paratiisissa on varmasti ihanaa, heh. Toivoittavasti hulluilla on oma paratiisi, heh; Matt 5:22, 1 Kor 3:18-19.
Yhteisiä asioita on aina hoidettu Mooseksesta lähtien, ja pakko hoitaa. Korkeamoraalisia ihmisiä joilla lähimmäisen etu mielessä tarvitaan aina.
Maailmanrauhan hyväntekijät, ihmisarvon ajajat mm. ovat tietämättään Jumalan palveluksessa. Maailmassa on tehty vuosikymmenien mittaan erilaisia Globaaleja ihmisoikeus-sopimuksia. Ne auttavat ihmiskuntaa ja lähimmäisiä elämässä, lyhyen elämän aikana. Luin yhteiskunnallisia aineita yliopistossa kahden vuoden oppimäärän 2010 luvulla yleissivistyksen vuoksi.
Jehovan todistajien Raamatun tutkimus on onnetonta, ja vailla mitään ammattitaitoa. teologisdet tiedekunnat opettavat varsin hyödyllistä, ja hengellisyyden jokaisen pitää hakea itse aina Jumalan kanssa kahden, mutta nk. sanoin, en ole koskaan kenenkään ihmisen henkilökohtaista uskoa syyttänyt tai tuomaroinut koskaan hamassa ajassa.
"Voi olla, että he laskevat koko juutalaisen yhteiskunassa olleen pedofiiliyden normina, kun lapsista sovittiin jo kehdon ääressä, kenen kanssa he avioituvat, tytöt miehelään ties kuinka nuorena...;"
Saattaa olla että ulkomailla on alkukantaiselle tasolla palanneita, ja laittomasti eläviä ryhmiä.
Kotimaassa on meteliä ollut mahdollisista laittomuuksista, mutta pedofiilit istuvat kaltereitten takana rikoksista tuomittuina. En muista kuulleeni rikostuomioista uskovaisten keskuudessa, eli liittyy siihen pahanpuhumiseen, ja ennakkoluuloon mikä uskovaisia ihmisiä kohtaa; Matt 5:11.
Minä olen korkeamoraalinen mies, joka on vuosikymmenien ajan noudattanut maan lainsäädäntöjä. Nuori/ teiniseksisistä, nuorten seksitarjoiluista olen kieltäytynyt poikkeuksetta kunhan tulin itse ensin vanhemmaksi, -30- ikävuosistani lähtien. (30-)
Jehovan todistajat on kasvatettu pitämään oma järjestönsä ainoana piirinä jonka rajojen sisäpuolella Jumala on läsnä. Kaikki muut kristikunnan uskovaiset ovat Jehovantodistajille "suurta babyloniaa."
Raamattua lukevissa globaaleissa ja glogaaleissa piireissä/ järjestöissä on Jumalalle /Jeesukselle Kristukselle pyhittyneitä yksilöitä, joille on hengellinen suhde Ylipappiin; Hebr 8:1-2,/ Jumalaan, Pyhään Henkeen, Pyhään Raamatun sanaan, ja synnin kiertoon-; Hebr 12:14, Room 3:20,31, Ilm 14:12/12:17, Ef 2:8-9, Joh 14, Ilm 1:7-8, -uskonpuhdistuksen hedelmiä; Ilm 14:6-13.
Olen kirjoittanut Raamatun kysymyksistä blogini oikeaan alanurkkaan; http://jarinhotelli.blogspot.com
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaTulen kolumaan kirjoituksiasi vähän tarkemmin. Sinulla on korkea taso ja ystävällinen henki. Pyhästä hengestä ja arvostuksesta Raamattuun ja hyväntahtoisuudesta lähimmäisiin huokuvaa...
Minulla ie ole ollut kauaa internettiä käytössäni, kun elämässäni oli niin paljon muuta tärkeää. Nyt kun sen sain, niin sain vähän perspektiiviä asioihin ja näin todisteita joita en voi syrjäyttää noin vain. Olen järkyttynyt niistä ja vapisen kuin haavan lehti sisimmässäni. Välistä polvet lyövät loukkua kirjaimellisesti. Tänäänkin Olin vähällä pyörtyä siitä henkisestä tuskasta, jota koen pistäessäni nenänpääni ulos "hullun- Paratiisin- karsinastani". Oli niin paljon helpompaa hokea: "Harmagedon alkaa ja Jumalan Valtakunta Hallitsee ja kaikki saavat nauttia oikeudenmukaisuudesta ja rauhasta ja minä tapaan rakkaani...!"
Olen ollut täysin tietoinen siitä, että ihmiset ovat rukoilleet "Isä meidän..." siitä lähtien, kun Jeesus sen opetti seuraajilleen. Entä, jos Jeesus olisi sanonut opetuslapsilleen:"Tämä on vain teille, tulevat sukupolvet saavat elää omin nokkinensa ilman toivoa Jumalan avusta, kunnes se Valtakunta alkaa minun johdollani!" Olisiko se mielestäni parempi? Ei ollenkaan! Olen niin kiitollinen, että olen saanut Raamatun kautta titää luomiskertomuksen, Jumalan tarkoituksen ihmiskunnan suhteen ja Uuden maan ja taivaan odotuksen.
Vaikka se olisi tuhansien vuosien takana, tämä raamatullinen vision on auttanut minua kurottumaan kohti jotain parempaa kuin ympäriäni kärsimyksien kaaoksessa. Se on tosiaan kuin ankkuri.
Jotain, mille haluaisin perusteita on tuo Jeesuksen ja Mikaelin persoonat.
Näen sieluni silmin Jeesuksen Jumalan edessä kuin uhrilampaan. Tietysti Jumalalla ja Jeesuksella oli monta eri "roolia", kuten meillä ihmisilläkin on tavallisessa arkipäivässä. Puhutaan Psalmeissakin Jeesuksen sotivan oikeuden puolesta nöyrästi. Joten minulle tämä kysymys Mikaelista ja Jeesuksesta on - raollaan...
On lohduttavaa, että toivot täällä oleville siunausta, koska meillä kaikilla on ongelmamme, murheemme.
Tuo "keskustelija" on myös minulle merkityksellinen, sillä isäni oli suurenmoinen keskustelija joka kykeni antamaan kaikille ihmisarvon tunnun.
Hyvää päivän jatkoa sinulle. - Itä.Merenneito
jarinhotelli kirjoitti:
Hep-
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaKas,kas kas, kun onnistuin nyt kiireessä kurkkaamaan blogiasi!
Ovatka makoisia sivuja! Tuollaisen blogin minäkin haluaisin tehdä!
Suosittelen kaikille allapäinoleville hunajaksi sielun haavoille:-) - mnaat
Itä.Merenneito kirjoitti:
Kas,kas kas, kun onnistuin nyt kiireessä kurkkaamaan blogiasi!
Suosittelen kaikille allapäinoleville hunajaksi sielun haavoille:-)Kyllä Jarinhotellissa on PALJON hyvää tekstiä.
Vain syömiseen ja juomiseen liittyvät asiat sivuutan silloin kun niistä tehdään oikean uskon tunnusmerkkiä.
Minä ennemmin luen raamatusta, mitä siellä sanotaan syömisestä ja juomisesta. Ne eivät ole pelastuskysymyksiä. Vain juoppouden raamattu kieltää.
Toki,entisen juopon ei pidä edes astua "kaljapullonkorkin päälle." Itä.Merenneito kirjoitti:
Tulen kolumaan kirjoituksiasi vähän tarkemmin. Sinulla on korkea taso ja ystävällinen henki. Pyhästä hengestä ja arvostuksesta Raamattuun ja hyväntahtoisuudesta lähimmäisiin huokuvaa...
Minulla ie ole ollut kauaa internettiä käytössäni, kun elämässäni oli niin paljon muuta tärkeää. Nyt kun sen sain, niin sain vähän perspektiiviä asioihin ja näin todisteita joita en voi syrjäyttää noin vain. Olen järkyttynyt niistä ja vapisen kuin haavan lehti sisimmässäni. Välistä polvet lyövät loukkua kirjaimellisesti. Tänäänkin Olin vähällä pyörtyä siitä henkisestä tuskasta, jota koen pistäessäni nenänpääni ulos "hullun- Paratiisin- karsinastani". Oli niin paljon helpompaa hokea: "Harmagedon alkaa ja Jumalan Valtakunta Hallitsee ja kaikki saavat nauttia oikeudenmukaisuudesta ja rauhasta ja minä tapaan rakkaani...!"
Olen ollut täysin tietoinen siitä, että ihmiset ovat rukoilleet "Isä meidän..." siitä lähtien, kun Jeesus sen opetti seuraajilleen. Entä, jos Jeesus olisi sanonut opetuslapsilleen:"Tämä on vain teille, tulevat sukupolvet saavat elää omin nokkinensa ilman toivoa Jumalan avusta, kunnes se Valtakunta alkaa minun johdollani!" Olisiko se mielestäni parempi? Ei ollenkaan! Olen niin kiitollinen, että olen saanut Raamatun kautta titää luomiskertomuksen, Jumalan tarkoituksen ihmiskunnan suhteen ja Uuden maan ja taivaan odotuksen.
Vaikka se olisi tuhansien vuosien takana, tämä raamatullinen vision on auttanut minua kurottumaan kohti jotain parempaa kuin ympäriäni kärsimyksien kaaoksessa. Se on tosiaan kuin ankkuri.
Jotain, mille haluaisin perusteita on tuo Jeesuksen ja Mikaelin persoonat.
Näen sieluni silmin Jeesuksen Jumalan edessä kuin uhrilampaan. Tietysti Jumalalla ja Jeesuksella oli monta eri "roolia", kuten meillä ihmisilläkin on tavallisessa arkipäivässä. Puhutaan Psalmeissakin Jeesuksen sotivan oikeuden puolesta nöyrästi. Joten minulle tämä kysymys Mikaelista ja Jeesuksesta on - raollaan...
On lohduttavaa, että toivot täällä oleville siunausta, koska meillä kaikilla on ongelmamme, murheemme.
Tuo "keskustelija" on myös minulle merkityksellinen, sillä isäni oli suurenmoinen keskustelija joka kykeni antamaan kaikille ihmisarvon tunnun.
Hyvää päivän jatkoa sinulle.Hei!
Kiitos lausunnostasi.
Haluat Mikael ja Jeesus Kristus persooniin tietoa. Olen tutkinut asian hyvin, ja voit lukea täältä;
http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/1
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaItä.Merenneito kirjoitti:
Kas,kas kas, kun onnistuin nyt kiireessä kurkkaamaan blogiasi!
Suosittelen kaikille allapäinoleville hunajaksi sielun haavoille:-)Hei!
Kyllä sielun haavoille balsamia saa, kun kirjoittaa yhtä muhkean blogin.
Olen alkanut tekemään aikoinaan "kotisivuja" kun sellainen kuului asiaan.
Minun aiheeni ovat meheviä; Taivaalliset asiat, hevosajokalut ja pyöräily, ja paljon muutakin. Rakkatta harrastuksia, joista hiukan haluan tarjoilla muillekin.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijamnaat kirjoitti:
Kyllä Jarinhotellissa on PALJON hyvää tekstiä.
Vain syömiseen ja juomiseen liittyvät asiat sivuutan silloin kun niistä tehdään oikean uskon tunnusmerkkiä.
Minä ennemmin luen raamatusta, mitä siellä sanotaan syömisestä ja juomisesta. Ne eivät ole pelastuskysymyksiä. Vain juoppouden raamattu kieltää.
Toki,entisen juopon ei pidä edes astua "kaljapullonkorkin päälle."Hei!
Usko ei ole syömistä eikä juomista! _Kysymys ravinnosta on minulla kokonaan terveysasia. Kotitaloustekniset asiat ovat läpi elämän kattava harrastus. Poikasena olin ammattikoulussa ravintotalous-keittäjä linjalla, ja elämän varrella sitten kirjallisuutta lukenut.
Suomessa ei tietääkseni ole seurakunnallisessa toiminnassa ravinto uskon opin pelastuskysymyksenä missään. Terveysasioista on aina kyse oikein ymmärrettynä.
Jumalan terveysneuvosta on kyse 3 Moos 11 kun Jumala neuvoi syömään ravintoketjun ensimmäisiä eläimiä, niitä jotka eivätr kerää tauteja ja saastejäämiä ravintoketjussa, vaan ovat ruohonsyöjiä.
Minun blogissani olen kirjoittanut kaiken mitä Raamattu sanoo ravinnosta täällä;
http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/16
Siunauksia
Jari Laurila
jarinhotelli kirjoitti:
Hei!
Kiitos lausunnostasi.
Haluat Mikael ja Jeesus Kristus persooniin tietoa. Olen tutkinut asian hyvin, ja voit lukea täältä;
http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/1
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaKiitos tuosta Mikaelin tutkintasi tuloksista! Olen etsinyt ja kysynyt sitä aiemminkin, muttta nyt on kai oikea aika minulle keskittyä siihen...
Se, mikä blogissasi viehätti myös ovat ne ihanat luonnon kuvat.
Juuri luomakunnan majesteettisuus sai minut etsimään sen tekijää kiittääkseni siitä suurenmoisesta lahjasta!
Joka kerta, kun saan vaeltaa luonnossa, tunnen suoran yhteyden Jumalaan!
Se on ihmeellinen kokemus: kuin valtavirta suoraan avaruuteen ja voi vapaasti jättää kaikki kysymyksensä luotettavaan käsittelyyn.
Nyt pois tältä kirjaston koneelta, joka elää omaa elämäänsä... - Itä.Merenneito
jarinhotelli kirjoitti:
Hei!
Kyllä sielun haavoille balsamia saa, kun kirjoittaa yhtä muhkean blogin.
Olen alkanut tekemään aikoinaan "kotisivuja" kun sellainen kuului asiaan.
Minun aiheeni ovat meheviä; Taivaalliset asiat, hevosajokalut ja pyöräily, ja paljon muutakin. Rakkatta harrastuksia, joista hiukan haluan tarjoilla muillekin.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaHei! Kävin kurkkaamassa vähän sukuluetteloasi. Tosin en löytänyt etsimääni. Meillä on joitakisamankaltaisuuksia. Yksi on suvussani olevat sepät! Pohjanmaan poikia äidinäidin puolelta. Ja mistä niitä seppiä Suomeen virtasi? Minulla on muutamia terveysongelmia ja aloin harrastaa yrtti-hoitoja, Suomalainen noita kun olen. Sitä kautta selvisi minulla olevan tyypillisiä valloon-oireita ja piirtaeitä.Tiedät varmasti valloonien vaeltaneen sieltä Hollannista päin Ruotsin kautta Suomeen. Käsityöläisiä, kyvykkäitä!Tutkimukseni vallooneista ovat jääneet vähäisiksi, mutta aina, kun heistä luen, tuntuu tutu lta. Kansainvaellukset ovat jatkuneet läpi historian.
Minusta oli liikuttavaa nähdä ne mustalaisten sirot ja värikkäät vaunut. Isäni oli vihainen, että mustalaiset vapaa-henkisinä taiteilijoina pakotetaan tehdastyöhön. Sydäntä kouristaa, kun näkee heidän kerjäävän tämä päivänä.
Tosin heidän lapsensa saavat hyvää koulutusta ja on monia kuuluisuuksiakin, kuten Youl Brunner - BenHur filmistä prinssi Ramsessina.
En ehtinyt katsomaan terveysneuvojasi. Itse Olin luokkani paras kotitaloudessa ja aikuisena kävin ravintola- ja suurtalous kursin. Noalle Jumala antoi luvan ottaa lihan ruokavalioon. Jumala itse oli myös ensimmäinen räätäli, joka valmisti Aadamille ja Eevalle eläimen nahasta säädylliset vaatteet. Tällä perusteella en tuomitse ketään lihan syönnistä. Mutta ei Jumalan tarkoitus ollut eläinten pahoinpitely ja rääkkäys! Sen jälkeen, kun näin eläinten moraalittoman käsittelyn syntymästä kauppaan, olen vähentänyt lihan syönnin minimaaliseen.
Onko kasvien elämä vähäarvoisempi? Ei toki! Minulla on vain mahdollisuus tässä pikku kylässä kerätä paljon tuoretta "rehua" pihaltani ja järven rannalta. Kohta saa nokkosta ja voikukkaa, koivua ja lehmusta...Minulla on sellainen pikku leikki niitä poimiessani. Kysyn kasvilta: haluatko jatkaa elämääsi minun kauttani? Useinmiten tuntuu: Kyllä! Joskus:EN!
Se vähän rauhoittaa omaatuntoani ja on samalla muistutus minulle luonnon opetuksesta uhrautua toisen elävän puolesta.
Jeesushan odotti opetuslastensa olevan valmis uhraamaan elämänsä toistensa puolesta tarpeen vaatiessa.
Minulle maistuu parhaiten se yksinkertainen lähiympäristössä viljelty.
Se tästä tällä kertaa.
Hyvää päivänjakoa! Itä.Merenneito kirjoitti:
Hei! Kävin kurkkaamassa vähän sukuluetteloasi. Tosin en löytänyt etsimääni. Meillä on joitakisamankaltaisuuksia. Yksi on suvussani olevat sepät! Pohjanmaan poikia äidinäidin puolelta. Ja mistä niitä seppiä Suomeen virtasi? Minulla on muutamia terveysongelmia ja aloin harrastaa yrtti-hoitoja, Suomalainen noita kun olen. Sitä kautta selvisi minulla olevan tyypillisiä valloon-oireita ja piirtaeitä.Tiedät varmasti valloonien vaeltaneen sieltä Hollannista päin Ruotsin kautta Suomeen. Käsityöläisiä, kyvykkäitä!Tutkimukseni vallooneista ovat jääneet vähäisiksi, mutta aina, kun heistä luen, tuntuu tutu lta. Kansainvaellukset ovat jatkuneet läpi historian.
Minusta oli liikuttavaa nähdä ne mustalaisten sirot ja värikkäät vaunut. Isäni oli vihainen, että mustalaiset vapaa-henkisinä taiteilijoina pakotetaan tehdastyöhön. Sydäntä kouristaa, kun näkee heidän kerjäävän tämä päivänä.
Tosin heidän lapsensa saavat hyvää koulutusta ja on monia kuuluisuuksiakin, kuten Youl Brunner - BenHur filmistä prinssi Ramsessina.
En ehtinyt katsomaan terveysneuvojasi. Itse Olin luokkani paras kotitaloudessa ja aikuisena kävin ravintola- ja suurtalous kursin. Noalle Jumala antoi luvan ottaa lihan ruokavalioon. Jumala itse oli myös ensimmäinen räätäli, joka valmisti Aadamille ja Eevalle eläimen nahasta säädylliset vaatteet. Tällä perusteella en tuomitse ketään lihan syönnistä. Mutta ei Jumalan tarkoitus ollut eläinten pahoinpitely ja rääkkäys! Sen jälkeen, kun näin eläinten moraalittoman käsittelyn syntymästä kauppaan, olen vähentänyt lihan syönnin minimaaliseen.
Onko kasvien elämä vähäarvoisempi? Ei toki! Minulla on vain mahdollisuus tässä pikku kylässä kerätä paljon tuoretta "rehua" pihaltani ja järven rannalta. Kohta saa nokkosta ja voikukkaa, koivua ja lehmusta...Minulla on sellainen pikku leikki niitä poimiessani. Kysyn kasvilta: haluatko jatkaa elämääsi minun kauttani? Useinmiten tuntuu: Kyllä! Joskus:EN!
Se vähän rauhoittaa omaatuntoani ja on samalla muistutus minulle luonnon opetuksesta uhrautua toisen elävän puolesta.
Jeesushan odotti opetuslastensa olevan valmis uhraamaan elämänsä toistensa puolesta tarpeen vaatiessa.
Minulle maistuu parhaiten se yksinkertainen lähiympäristössä viljelty.
Se tästä tällä kertaa.
Hyvää päivänjakoa!Hei!
Kiitos tästä tällä kertaa!
Kotitalouksissa on hyvin varhain kevyt metalleja sulatettu, ja savupirtin hiilillä omiin tarpeisiin taottu.
Mutta asiakkaita pitäviä takojia, on sitten tullut myöhemmin joskus 1800 luvun alussa vasta Länsi-Suomessa torppari-maatalous-seppä- ammatinharjoittamisen muodossa. Jonkunlaisia tulipesiä, missä hiilillä metallia- on ollut ja niihin ihmisiä osanneet vaihtokaupoille.
Ilmajoen Könni on oli 1700 luvun ammattikoulu, joka kulki innovaatioissa edellä.
Etelä-Pohjanmaan sepät ovat saaneet alkunsa siellä, siis koulutuksessa.
Minunkin kantaisillä oli tekemistä Könnillä, ja kärryhistorian 1950 luvulla kirjoitettu perimätieto kertoo minun kantaisä Juha I Laurila seniorin 1821-1905 osannehen valamistaa Könnin Palakehet-mallista kärryä. Nitä isännillä oli. Rahvaan kukkarolle ajokaluja alettiihin raiettirhin rauroottaa 1850 luvun alusta, ja kantaisäni kvalifikoitui ajokaluuhin.
Vallonin sepät ovat tulleet jostakin Ruattin puoleta, ja asettuneet Kimon Ruukin seudulle, ja sieltä on tullut Ilmajoen Peräkylään- tai Lampiskylään ainakin yksi Vallonin seppien jälkeläinen jonka isossa torpassa oli oma paja.
Olin sitä viime kesänä katsomassa; Löydät täältä Ilmajoen kärryhistoriaa, ja Vallonin sepästäkin on sivun loppupuolella pari sanaa pajakuvan kera;
http://jarinhotelli.blogspot.com/2013/08/ilmajoki.html
Lihansyöntiä ei kukaan ole Suomessa uskon nimissä kieltänyt. Terveyssyistä minäkin syön ainakin valkoista lihaa joskus. Punaista lihaakaan ei ole kukaan kieltänyt. Ohjeet puhtaaseen lihaan; ravintoketjun ensimmäisiin eläimiin on annettu 3 Moos 11; Nuo ovat ruohonsyöjiä eikä kerää eläintauteja ja saastejäämiä ravintoketjussa joka lopulta kertyisi ihmiseen.
Vain terveysasioista on kyse korkeintaan aina oikein ymmärrettynä.
Ruohonsyönti on terveellistä. On monenlaista vitaaliainetta -orgaanista yhdistettä. Popsi kedon kukkia, ja metsän puita melko lailla rauhassa, harva niistä myrkyllinen on, eli kunhan myrkylliset tunnet.
Täällä olen kerännyt reseptejä joissa on kolesteroli, sokeri, kova rasva, ja paljo raha sivuutettu;
http://jarinhotelli.blogspot.com/2013/02/kevyen-lompakon-reseptipankki.html
Siunauksia
Jari Laurila
jarinhotelli kirjoitti:
Hei!
Kiitos tästä tällä kertaa!
Kotitalouksissa on hyvin varhain kevyt metalleja sulatettu, ja savupirtin hiilillä omiin tarpeisiin taottu.
Mutta asiakkaita pitäviä takojia, on sitten tullut myöhemmin joskus 1800 luvun alussa vasta Länsi-Suomessa torppari-maatalous-seppä- ammatinharjoittamisen muodossa. Jonkunlaisia tulipesiä, missä hiilillä metallia- on ollut ja niihin ihmisiä osanneet vaihtokaupoille.
Ilmajoen Könni on oli 1700 luvun ammattikoulu, joka kulki innovaatioissa edellä.
Etelä-Pohjanmaan sepät ovat saaneet alkunsa siellä, siis koulutuksessa.
Minunkin kantaisillä oli tekemistä Könnillä, ja kärryhistorian 1950 luvulla kirjoitettu perimätieto kertoo minun kantaisä Juha I Laurila seniorin 1821-1905 osannehen valamistaa Könnin Palakehet-mallista kärryä. Nitä isännillä oli. Rahvaan kukkarolle ajokaluja alettiihin raiettirhin rauroottaa 1850 luvun alusta, ja kantaisäni kvalifikoitui ajokaluuhin.
Vallonin sepät ovat tulleet jostakin Ruattin puoleta, ja asettuneet Kimon Ruukin seudulle, ja sieltä on tullut Ilmajoen Peräkylään- tai Lampiskylään ainakin yksi Vallonin seppien jälkeläinen jonka isossa torpassa oli oma paja.
Olin sitä viime kesänä katsomassa; Löydät täältä Ilmajoen kärryhistoriaa, ja Vallonin sepästäkin on sivun loppupuolella pari sanaa pajakuvan kera;
http://jarinhotelli.blogspot.com/2013/08/ilmajoki.html
Lihansyöntiä ei kukaan ole Suomessa uskon nimissä kieltänyt. Terveyssyistä minäkin syön ainakin valkoista lihaa joskus. Punaista lihaakaan ei ole kukaan kieltänyt. Ohjeet puhtaaseen lihaan; ravintoketjun ensimmäisiin eläimiin on annettu 3 Moos 11; Nuo ovat ruohonsyöjiä eikä kerää eläintauteja ja saastejäämiä ravintoketjussa joka lopulta kertyisi ihmiseen.
Vain terveysasioista on kyse korkeintaan aina oikein ymmärrettynä.
Ruohonsyönti on terveellistä. On monenlaista vitaaliainetta -orgaanista yhdistettä. Popsi kedon kukkia, ja metsän puita melko lailla rauhassa, harva niistä myrkyllinen on, eli kunhan myrkylliset tunnet.
Täällä olen kerännyt reseptejä joissa on kolesteroli, sokeri, kova rasva, ja paljo raha sivuutettu;
http://jarinhotelli.blogspot.com/2013/02/kevyen-lompakon-reseptipankki.html
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaKävin uudelleen ihailemassa niitä taiteellisia rattaita. Arvostat todella esivanhmpiesi saavutuksia.
Eräs syy, miksi halusin hankkia IT-taitoja oli, että voisin kerätä tietoa esivanhempieni suurenmoisita toimista, erikoisesti sisarusteni lapsille.
Olet ollut askel eteenpäin kannustuksena siinä minulle.
Olen lopen kyllästynt tähän mainosfoorumiin, vaikka olenkin saanut tätä kautta paljon tietoa, johon minulla on oikeus ja jota minua on estetty muuten saamasta.
Katsoin niitä raamatjullisia aiheitasi. Minulla on muistikirja, johon kerään rukouksiani ja raamatunkohtia, joista saan lohdutusta. Mutta aika ajoin herää myös kysymyksiä, jotka kuohuttavat minua.
Kouluaikana suomen opettajani antoi minulle kesäksi listan kirjoja luettavaksi. Raamattu ja koraani kuuluivat niihin.
Raamatunlukuni tyrehtyi heti aluviheessa lukiessani tyttärien suhteesta isäänsä - Lootiko se oli, joka pakeni vuorille kahden tyttrensä kanssa?
Se nyt oli vain yki esim., oka sai minut lopettamaan lukuni.
Vasta "Vartiotornin" luku sai minut taas näkemään Raamatun arvon myös tämän päivän ihmisille. Luen niitä jatkuvasti, koska olen samaa mieltä monista asioista. Ne herättävät vastakaikua minussa.
Nyt erona on se, että en suostu enää ryhmäpainostukseen, enkä anna kenenkään ihmisen enää sanella minulle, mitä uskoa.
Olen ollut kosketuksissa myös adventisteihin ja aion tarkistaa joitakin asioita. Helppoa nyt tämän TIETO-sammon kanssa.
Tosin Jehovan todistajat ovat lähinnä arvojani.
Syntiä riittää heilläkin, mutta mistä löytyvät ne vanhurskaattänä päivänä?
Oli kivaa tutustua sivuihisi ja toivon sinulle sydämestäni hvää jakoa! Itä.Merenneito kirjoitti:
Kävin uudelleen ihailemassa niitä taiteellisia rattaita. Arvostat todella esivanhmpiesi saavutuksia.
Eräs syy, miksi halusin hankkia IT-taitoja oli, että voisin kerätä tietoa esivanhempieni suurenmoisita toimista, erikoisesti sisarusteni lapsille.
Olen lopen kyllästynt tähän mainosfoorumiin, vaikka olenkin saanut tätä kautta paljon tietoa, johon minulla on oikeus ja jota minua on estetty muuten saamasta.
Katsoin niitä raamatjullisia aiheitasi. Minulla on muistikirja, johon kerään rukouksiani ja raamatunkohtia, joista saan lohdutusta. Mutta aika ajoin herää myös kysymyksiä, jotka kuohuttavat minua.
Kouluaikana suomen opettajani antoi minulle kesäksi listan kirjoja luettavaksi. Raamattu ja koraani kuuluivat niihin.
Raamatunlukuni tyrehtyi heti aluviheessa lukiessani tyttärien suhteesta isäänsä - Lootiko se oli, joka pakeni vuorille kahden tyttrensä kanssa?
Vasta "Vartiotornin" luku sai minut taas näkemään Raamatun arvon myös tämän päivän ihmisille. Luen niitä jatkuvasti, koska olen samaa mieltä monista asioista. Ne herättävät vastakaikua minussa.
Nyt erona on se, että en suostu enää ryhmäpainostukseen, enkä anna kenenkään ihmisen enää sanella minulle, mitä uskoa.
Olen ollut kosketuksissa myös adventisteihin ja aion tarkistaa joitakin asioita. Helppoa nyt tämän TIETO-sammon kanssa.
Oli kivaa tutustua sivuihisi ja toivon sinulle sydämestäni hvää jakoa!Hei!
Kiitos mielenkiinnosta.
Olen aikoinaan aloittanut itse Raamatun asioiden oppimisen ja tiedän mitä se on.
Paraskaan teologi ei saa Raamattua kokonaan selitettyä hyvin yksin.
Raamatusta avautuu sekä maallikoille, että teologeille tutuistakin asioista uusia näkökulmia läpi koko elämän.
Haukkasin ison kakun ryhtyessäni kirjoittamaan "kokonaisvaltaista Raamattu-pakettia" blogiini. Olen ollut bourn outissa, ja muutakin harrastusta, sillä hengellinen kirjoittaminen ei ole kenelläkään kovin tuottoisaa määrällisesti, ja siksi homma on hidasta. Oli monen vuoden tauko kokonaan väsymyksien vuoksi.
Raamatun oppimisessa on jokaisella yksilöllinen taival. Vilpittömälle tutkijalle kaikki avautuu aikanaan -tai riittävästi avautuu vain uskossa ja Herran Jumalan yhteydessä. Kaikki avautuu kun aika on kypsä jonkun asian avautumiselle.
Jos ihminen ei halua itse olla vilpittömässä uskossa, lisää avautuminen loppuu siihen toistaiseksi.
Pohjatietoa usein pitää olla tarpeeksi että joku iso asia selviäisi. Raamatun kysymys voi kuulua johonkin isoon kokonaisuuteen, joka vaatii ison kokonaisuuden ensin pohjatiedoksi ymmärrykseksi.
Olen koonnut sinne blogini oikeaan yläkulmaan ison tukun sellaisia Raamatun kysymyksiä, joita ihmiset pähkäilevät. Huomaa että Raamattu selittää itsensä, ja vastaus löytyy aina Raamatun jakeista. Tiedän että kirjoitukseni on suhteellisen painavia. Kirjoitukseni vaativatkin että ihminen haluaa tietää jonkun Raamatun kysymys-vastaus-asian, ja vastaus löytyy sitten melko lailla kokonaisvaltaisesti kirjoituksen otsikon näkökulmasta. Usein ja tavallaisesti aina samasta asiasta, tai samasta aihepiiristä löytyy lisää kirjoituksia toisesta näkökulmasta.
>> Raamatunjakeet pitää lukea, ja vastaus on aina niissä, minä vain viittaan Raamatun jakeisiin.
>>> Kirjoitustani tutkimalla pääset oman päättelyn maailmaan käyttämään omia aivojasi, ja omaa suhdettasi Jumalaan, sillä olen vain lyhyesti viitannut Raamatun jakeisiin kirjoituksissani.
Minä synyin samalla hetkellä kun viimeiset ajokalut tehtiin. Muistan lapsena pajan paukkeen, ja miten halusin pajaan, mutta akkoja ja kakaroita ei päästetty pajaan kun töitä tehtiin. Viimeiset kärrymiehet kuolivat maanviljelilöinä. Torpat lunastettiin omiksi 1918, ja minun suvullani oli omaa jo aiemminkin. Kärryjen teolla ei rikastunut, mutta ei nähnyt liian suurta puutetta, sillä seppää aina tarvittiin.
Minun isoisäni lapsuuden kodissa oli poikkeuksellisesti kaksi hevoosta, se ei ollut tavallista torppareilla. Sepän vaimo Wilhelmiina isoisäni äiti kulki kärrykaupoilla kielitaitoisena pitkin Österbottenia. Pohjanmaa oli hyvin Ruotsinkielinen. Laurila junior s.1862 takoi akkansa raudasta. Vaimo laittoi hevosensa perään kuudetkin kärryt ja kulki karavaaninsa kanssa Ilmajoelta Kokkolan seudulle asti myyden kotitalouksille ajokaluja. Laurila juonior oli historian tuottelian torppari-ajokaluseppä, joka raudoitti 180 ajokalua vuosittain. Tavallisesti seppä tuheri yksiä kärryjä viikoja ja kaksikin viikkoa. Laurila senior s.1821, oli nopeudestaan ja taidoistaan kuuluisa, joka kavalifikoitui ajokalujen raudoitukseen. Isoisäni Juha III Rikhard 1889-1968 tiesi itsensä neljännen sukupolven sepäksi, Juha-Mikko Orhaisessa Kurikassa, s.1794 oli sepän vikaa hänessäkin, ja pojat (minun isä yksi) olivat viidettä sukupolvea seppiä kunnes lähtivät kotoaan isänsä hommista naimisiin ja omiin töihin. Minä olisin kuudennen sukupolven ajokaluseppä, jos autoja ei olisi.
Kukaan ei armaassa Suomen maassa ole niin pahasti ajokalujen jälkeläinen, sillä kukaan ei löydä viiden sukupolven ajokaluseppiä suvustaan jotka raudoittivat myyntiin, ja tämän lisäksi miksi olen hiukan serkkujani isompi isien ansioissa ajokalujen maailmassa, on se että minun äitini isätkin valmistivat työkärryjä myyntiin kahden sukupolven aikana seppinä- ja puuseppinä.
Maakunnan kuuluisat ja maineikkaat Kurpan torpan koulukunnan "kurpansepät" olivat maankuuluja.
Ilmajoen Nopankylään syntyi Suomen suurin torppari-maatalous-ajokaluseppien käsiteollinen verkosto; yli 30 pajan voimalla. Minun isät olivat tässä hyvin maineikkaita tusinalla maineikkaita ajokakuseppiä, joiden henk. koht. ansiot alalla olivat mittavat. Vastavaanlaista lystiä oli Hämeen ja Tuuloksen kylät yhdessä; 24 pajan voimalla. Muut olivat hajallaan olevia pajoja ja ajokalutehtaita Suomessa.
Kotitaloustekninen sivu, jonka annoin, -sen lopussa on melko lailla tyhjentävä luettelo kaikista sellaista kasveista joita voit Suomen luonnosta popsia, ja käyttää hätäravintona. Kuitenkin joillakin kasveilla on voimakas diureettinen vaikutus, joka on hyvä tutkia erikseen aina, siksi esim. koivunlehtiä ei voi käyttää jatkuvasti ja isoja määriä. Diureettisestä vaikutuksesta on mainittu aina jossakin esim. netissä tietoa kyllä. Käytetäänhän luonnon yrttejä monin tavoin.
Siunauksia
Jari Laurila
Kävin uudelleen ihailemassa niitä taiteellisia rattaita. Arvostat todella esivanhmpiesi saavutuksia.
Oli kivaa tutustua sivuihisi ja toivon sinulle sydämestäni hvää jakoa!Lisäys vielä;
Suku ei pahenna eikä paranna ketään. Muistin isovanhempani paremmin maanviljelijöinä, koska kärryjen teko loppui samalla hetkellä kun minä synnyin.
Olen käyttänyt kirjoituksissani historioitsijoiden argumentoitua tietoa. Nämä ovat 1950 luvulla keränneet elossa olevilta viimeisiltä kärrymiehiltä kaiken perimätiedon.
Kumpaanenkin sitten Suomen historian professuuria opettaneet ja väitelleet Etelä-Pohjanmaan- ja toinen Nopankylän ajokalukäsiteollisuudesta.
Minun piti sanoa että olen Raamatun näkökulmasta kirjoittanut kirjoitukseni.
Minulla on sen verran erilaista teologiaa Vartiotorniseuran kanssa omantunnon asioissa joissakin kysymyksissä, etten muutu siksi Jehovantodistajaksi.
Olen uupumuksen syistä erossa adventtiliikkeestä, ja saattaa olla etten koskaan ole enää ole minkään seurakunnan jäsenkirjoilla.
Uskostani en ole luopunut. Ihmisiä on erossa piireistä maantieteellisistä, ja inhimillisistä syistä. Rehkin aikoinaan liikaa, säestin seurakunnan jokaisen laulun, pidin paljon saarnoja ja Raamattu tunteja. Tilauksesta suoritin ohjelmaa myös muissa seurakunnissa. Minulla oli tusina luottamustehtäviä; hengellisessä yhdistystoiminnassa, kunnallisessa hallinnossa, ja asukasdemokratiassa suuren vuokrayhtiön monissa toimielimissä.
Minulla oli yksi sukulainen 1987 edesmennyt Jehovan todistaja, mutta nämä eivät koskaan puhuneet minulle sanaakaan uskon asioista.
En ole sukulaiseni omantunnon asioista uskossa vähääkään osallinen enkä tekemisissä.
Tiedän hyvin että Jehovantodistajat eivät ryhdy millään hinnalla seka-avioliittoon,
ja minulla ei ole ollut ainokaistakaan keskustelua eikä luuloa eikä persoonallisuutta missään avioliittoon liittyvässä asiassa. Jos jossakin sellaisia on unelmoitu, niin minulla ei tekemistä eikä tietoa asissa.
Olen joutunut joidenkin Jehovantodistajien ns. homoksi, tai nk. hintiksi, mutta minulla ei ole sellaisia rakkaussuhteita ollut ainokaistakaan koskaan elämässäni.
Naisia oli monia kymmeniä 1 vrk - 1,5 vuoden aikajaksoissa, mutta en saanut mieluista puolisoa, -kaikkea muuta piisasi ja olisi piisannut aina.
Olen perseestä neitsyt eikä erektiokykyä peräsuoleen koskaan ollut, on niin ruman näköinen värkki. Minusta on toivotonta homoa yrittää. En ole ainokaistakaan sanaa vaihtanut perseestä ainokaisenkaan ystäväni kanssa missään aikamuodossa. Ei kuulunut koskaan missään aikamuodossa minun ja miesystävieni kanssakäymiseen. Läheisiä kavereita oli aikoinaan runsaasti.
Halusin sanoa tämän palstalla täällä, sillä monenlaiset tuttuni juttujani lukevat.
En vähääkään havainnut enkä ajatellut että Sinä olisit tällaisilla asioilla toki.Ei mitään henkilökohtaista ollut viesteissäsi, eikä minunkaan viestejäni pidä sellaisina ottaa.
Sukulaiseni joka on edesmennyt 1987, oli Jehovantodistaja noin 20 vuotta elämästään. Jotkut assosioivat minua sukulaiseni uskoon, mutta sille ei ole mitään perusteita, ja nk. mainitsin emme koskaan sanaakaan keskustelleet uskosta sukulaiseni kanssa.
Olen uskoon tullut kansankirkkomme puitteissa 1990 luvulla, ja adventtiliikkeen jäsen 2000 luvulla, muistaakseni 2002 ensimmäisen kerran, ja en enää missään ole kirjoilla. Taivaan kirjat eivät ole suoraan synkronoituja järjestöjen jäsenrekistereihin koskaan, vaikka monet haluavat niin uskotella.
Kuten sanoin viesteissäsi ei ollut vähääkään henkilökohtaista mistä kerron, mutta koska monet lukevat, kirjoitin siksi hiukan taustaa.
En kenenkään henkilökohtaista uskoa ole koskaan syyttänyt enkä tuominnut sanallakaan. En ole niin korkea, vaikka Jumalan paikalle tungosta onkin asiayhteydessä aina ollut.
Keskustelen vain Raamatun teologiasta, ja tiedän miten kakku se on -ja jokainen vastaa käsi sydämellä Jumalan edessä omantuntonsa tiedon valossa, johon vaikuttaa olevaisen yksilön oma tieto.
Minäkin olen suorassa uuden liiton kansalaisuuden jäsenyydessä; Hebr 8:10, 10:12-18 mukaan henkilökohtaisessa suhteessa Jumalaan rakkaudessa.
-Myös Itte piru kiusana joka päivä.
Jehovan todistajien jäsenyyksissä on persoonia ollut jotka eivät tajua etteivät saa pitää minua sukulaiseni omantunnon tai sukualaiseni seurakuntamoraalin vaatimuksissa. Minä en ole killinkiäkään sukulaisiltani saanut koskaan keneltäkään.
Näitä on osannut harrastuspiirienikin yhdistyksiin haukkumaan minua homoksi. Röyhkeydellä ei mitään rajaa, ja toimivat laittomasti kunniaa loukaten. Minulla ei ole moraalista syyllisyyttä 1980 luvun nuorten henkilöiden -minunkaan- käytös- mielenhäiriöihin, ja sekavuustiloihin, olen aina seuraavaksi päiväksi unohtanut jokaisen sellaisen, koska sellaisissa ei sekunninkaan harkintaa ole.
Jehovan todistajat eivät jätä killinkiäkään omaisuuksiaan järjestönsä ulkopuolelle, ja minulla ei ole muita luuloja eikä tietoja asiassa koskaan ollut.
Jumalan siunauksia
Jari Laurila
keskustelija
Siunauksia
Jari Laurila
Oli kivaa tutustua sivuihisi ja toivon sinulle sydämestäni hvää jakoa!Lisäys vielä;
Suku ei pahenna eikä paranna ketään. Muistin isovanhempani paremmin maanviljelijöinä, koska kärryjen teko loppui samalla hetkellä kun minä synnyin.
Olen käyttänyt kirjoituksissani historioitsijoiden argumentoitua tietoa. Nämä ovat 1950 luvulla keränneet elossa olevilta viimeisiltä kärrymiehiltä kaiken perimätiedon.
Kumpaanenkin sitten Suomen historian professuuria opettaneet ja väitelleet Etelä-Pohjanmaan- ja toinen Nopankylän ajokalukäsiteollisuudesta.
Minun piti sanoa että olen Raamatun näkökulmasta kirjoittanut kirjoitukseni.
Minulla on sen verran erilaista teologiaa Vartiotorniseuran kanssa omantunnon asioissa joissakin kysymyksissä, etten muutu siksi Jehovantodistajaksi.
Olen uupumuksen syistä erossa adventtiliikkeestä, ja saattaa olla etten koskaan ole enää ole minkään seurakunnan jäsenkirjoilla.
Uskostani en ole luopunut. Ihmisiä on erossa piireistä maantieteellisistä, ja inhimillisistä syistä. Rehkin aikoinaan liikaa, säestin seurakunnan jokaisen laulun, pidin paljon saarnoja ja Raamattu tunteja. Tilauksesta suoritin ohjelmaa myös muissa seurakunnissa. Minulla oli tusina luottamustehtäviä; hengellisessä yhdistystoiminnassa, kunnallisessa hallinnossa, ja asukasdemokratiassa suuren vuokrayhtiön monissa toimielimissä.
Minulla oli yksi sukulainen 1987 edesmennyt Jehovan todistaja, mutta nämä eivät koskaan puhuneet minulle sanaakaan uskon asioista.
En ole sukulaiseni omantunnon asioista uskossa vähääkään osallinen enkä tekemisissä.
Tiedän hyvin että Jehovantodistajat eivät ryhdy millään hinnalla seka-avioliittoon,
ja minulla ei ole ollut ainokaistakaan keskustelua eikä luuloa eikä persoonallisuutta missään avioliittoon liittyvässä asiassa. Jos jossakin sellaisia on unelmoitu, niin minulla ei tekemistä eikä tietoa asissa.
Olen joutunut joidenkin Jehovantodistajien ns. homoksi, tai nk. hintiksi, mutta minulla ei ole sellaisia rakkaussuhteita ollut ainokaistakaan koskaan elämässäni.
Naisia oli monia kymmeniä 1 vrk - 1,5 vuoden aikajaksoissa, mutta en saanut mieluista puolisoa, -kaikkea muuta piisasi ja olisi piisannut aina.
Olen perseestä neitsyt eikä erektiokykyä peräsuoleen koskaan ollut, on niin ruman näköinen värkki. Minusta on toivotonta homoa yrittää. En ole ainokaistakaan sanaa vaihtanut perseestä ainokaisenkaan ystäväni kanssa missään aikamuodossa. Ei kuulunut koskaan missään aikamuodossa minun ja miesystävieni kanssakäymiseen. Läheisiä kavereita oli aikoinaan runsaasti.
Halusin sanoa tämän palstalla täällä, sillä monenlaiset tuttuni juttujani lukevat.
En vähääkään havainnut enkä ajatellut että Sinä olisit tällaisilla asioilla toki.Ei mitään henkilökohtaista ollut viesteissäsi, eikä minunkaan viestejäni pidä sellaisina ottaa.
Sukulaiseni joka on edesmennyt 1987, oli Jehovantodistaja noin 20 vuotta elämästään. Jotkut assosioivat minua sukulaiseni uskoon, mutta sille ei ole mitään perusteita, ja nk. mainitsin emme koskaan sanaakaan keskustelleet uskosta sukulaiseni kanssa.
Olen uskoon tullut kansankirkkomme puitteissa 1990 luvulla, ja adventtiliikkeen jäsen 2000 luvulla, muistaakseni 2002 ensimmäisen kerran, ja en enää missään ole kirjoilla. Taivaan kirjat eivät ole suoraan synkronoituja järjestöjen jäsenrekistereihin koskaan, vaikka monet haluavat niin uskotella.
Kuten sanoin viesteissäsi ei ollut vähääkään henkilökohtaista mistä kerron, mutta koska monet lukevat, kirjoitin siksi hiukan taustaa.
En kenenkään henkilökohtaista uskoa ole koskaan syyttänyt enkä tuominnut sanallakaan. En ole niin korkea, vaikka Jumalan paikalle tungosta onkin asiayhteydessä aina ollut.
Keskustelen vain Raamatun teologiasta, ja tiedän miten kakku se on -ja jokainen vastaa käsi sydämellä Jumalan edessä omantuntonsa tiedon valossa, johon vaikuttaa olevaisen yksilön oma tieto.
Minäkin olen suorassa uuden liiton kansalaisuuden jäsenyydessä; Hebr 8:10, 10:12-18 mukaan henkilökohtaisessa suhteessa Jumalaan rakkaudessa.
-Myös Itte piru kiusana joka päivä.
Jehovan todistajien jäsenyyksissä on persoonia ollut jotka eivät tajua etteivät saa pitää minua sukulaiseni omantunnon tai sukualaiseni seurakuntamoraalin vaatimuksissa. Minä en ole killinkiäkään sukulaisiltani saanut koskaan keneltäkään.
Näitä on osannut harrastuspiirienikin yhdistyksiin haukkumaan minua homoksi. Röyhkeydellä ei mitään rajaa, ja toimivat laittomasti kunniaa loukaten. Minulla ei ole moraalista syyllisyyttä 1980 luvun nuorten henkilöiden -minunkaan- käytös- mielenhäiriöihin, ja sekavuustiloihin, olen aina seuraavaksi päiväksi unohtanut jokaisen sellaisen, koska sellaisissa ei sekunninkaan harkintaa ole.
Jehovan todistajat eivät jätä killinkiäkään omaisuuksiaan järjestönsä ulkopuolelle, ja minulla ei ole muita luuloja eikä tietoja asiassa koskaan ollut.
Jumalan siunauksia
Jari Laurila
keskustelija
Siunauksia
Jari Laurila
Oli kivaa tutustua sivuihisi ja toivon sinulle sydämestäni hvää jakoa!Vielä;
Helluntailaisten perkeleeksikään en ryhdy millään konstilla.
Nämä eivät osaa erottaa perkelettä saatanaa ihmisistä.
Näitä voi auttaa kertomalla että perkele saatana on syntynyt taivaassa, ja heitetty maan päälle lopullisen tuomion saaneina, odottamaan koko Kosmosta kohtaavaa Ilm 20 luvun viimeistä spektaakkelia.
Kaikki ihmiset -minä mukaan lukien ovat syntyneet maan päällä.
Tämä erottaa aina ihmiset perkeleestä, ettei helluntailaisten pidä nimitellä ihmisiä perkeleeksi. Nämä ovat sitten akkojen kanssa koettaneet "todistaa vääräksi" minua, niin kuin olisin taivaassa syntynyt ja maan päälle heitetty, ja en inhimillinen ihminen ihmisen elämän erehdyksineen.
Näiden mukaan viimeisien juorujen mukaan, minä olen kuulemma vaimonkin saanut, kun ovat naittaneet itsenäisissä naittajaisissa minua 100-150 kg keijuille.
Eivät ole näköetäisyydelle istuneet neuvottelemaan, ja minä en ole puhunut ihmisten yksityis- intiimi- perheasioita koskaan missään. Juoruakkoja, miespuolisiakin pitää etsiä aina minun ohi jostakin.
Minun mieshormoonit ovat aina elämässäni hyrränneet vain painoindeksitaulukolla optimaalisella tasolla oleville, joiden kenkä max 39, ja pituus max 150 cm.
Minulla ei ainokaistakaan hyvää tai onnellista päivää ole ollut kenenkään naimaunelmissa ja -spekulaatioissa.
En ole neuvotellut kenenkään tyttäriä 2000- luvulla (2000-)
eikä ainokainekaan tytär- mamma- tai paaparainen ole istunut näköetäisyydelleni neuvottelemaan naimisesta 2000 luvulla. Tuttavuuksista jotka seurassani hetken olleet olen lyhyesti sanonut aina; "Ei parisuhdeasioita" ettei sellaiseksi luultaisi erilaisia ihmisten tavallisia tuttavuuksia, ja päiväkahveja pelkällä päiväkahvilla.
Ristityn polku on kivikkoinen ja portti on ahdas; Dan 12:10, San 24:16.
Taival on yksilöllinen.
Anteeksi pikku tilitys, tein sen sen vuoksi että tuttujakin ihmisiä lukee, -Sinusta ei kyse, ja olet nimimerkin takana.
Siunauksia
Jari Laurila
Oli kivaa tutustua sivuihisi ja toivon sinulle sydämestäni hvää jakoa!Vielä yksi;
Lähiön palvelut ovat ottaneet kaikki minunkin henkilökohtaiset asiat aikanaan, mutta eivät ole sanaakaan vaihtaneet minun kanssani mistään mitään koskaan.
_ Minulla ei ole ainokaisenkaan mahdollisen jutun kanssa sanankaan tekemistä, _ovat kaikki ventovieraita ihmisiä, eikä valtuuksia sanallakaan minun henkilökohtaisiin, ja mappini sopimuksiin ja lompsani kuitteihin ole kuin korkeintaan maitopurkkeja kauppakuiteissa.
Minun pöytäni ei kukaan ole istunut vaihtamaan ainuttakaan sanaa.
En ole puhunut kenenkään yksityis- intiimi- perheasioita missään.
Lähiöiden ihmisten yksityis- intiimi- perheasioita en ole koskaan puhunut minnekään.-
Jotkut ovat levitelleet tarinaa että olen nauttinut hirveesti peräaukon nuolemisesta kolmennenkymmenen vuoden ajan päivästä toiseen, ja vuosikymmenestä toiseen.
Minun lukusissa monissa kymmenissä naisakteissa vuosikymmenien mittaan ei ole tuollaista aktin osuutta esiintynyt sekuntiakaan yhdessäkään hetkessä ainokaisenkaan ihmisen kanssa.
Minun monissa läheisissäkin mies-ystävyyksissä ei ole ainokaistakaan seksuaalista aktia esiintynyt vuosikymmenien mittaan. Minulla ei ainokaistakaan seksuaalista miesystävää ollut ole koskaan. Ei sanankaan keskusteluja seksuaalisista miesystävieni kanssa, -suhteemme ei ollut vähääkään muutaman kymmenen hyvän miesystäväni kanssa seksuaalinen eikä sellaiseksi muutu koskaan.
>>>>>>>>>>> Minä olen sanonut totuuden tässä, sillä kuulin jo aamulenkillä juorua että ole kuulemma "haukkunut jo Jehovantodistajatkin?!"
Yksi Jehovantodistaja väänsi mummon kanssa tarinaa peräaukon nuolemisesta paikallisen Prisman aulassa. On vuosikymmenet minua arevostellut, ja tervehtii joka kerta ystävällisesti, mutta luulee itseään hengelliseksi tuomarikseni, ja syyllistyy lain vastaiseen kielenkäyttöön, enkä ole sanaakaan puhunut hänestä mitään koskaan minnekään.
Kuulemma aina haukun, jos suuni avaan. Kukaan muu ei koskaan hauku missään.
Minä olen kokonaan Raamatun teologiassa aina, enkä ole kenenkään henkilökohtaista uskoa koskaan syyttänyt taikka tuomaroinut -ainokaisenkaan Jehovan todistajankaan uskoa_.
Jotkut ovat kehdanneet nimittää itseään esimieheksi ja tuomareiksi joka minuun nähden.
Esimiesasema suhteessa toiseen ihmiseen kuuluu aina työelämään, ei yhdistystomintaan, ei eläkepäiviin, eikä vuokralaisenkaan asemaan koskaan liity esimiesasema suhteessa toiseen ihmiseen. Nämä eivät ole huolehtineet koskaan vuorovaikutusasioista minun kanssani. Tuomariksi taas pääsee ainoastaan oikeustieteen tutkinnon kautta, ja viranhaltijan asemaan ainoastaan virkaa hakemalla, ja lisäksi pitää tulla valituksi virkaan. Tämän lisäksi pitää olla maan perustuslain mukainen tuomioistuin pystyssä, ei kenenkään kämpässä eikä saunojen lauteillakaan istuta maassa oikeutta. Oikeuden jäsenien itsenäinen toimivalta on äänestyslappu ryhmän päätöksenteossa, ja oikeuden puheenjohtajan virka-asemaan kuuluu puheen johtaminen, ja/eli asiakirjojen kasaaminen.
_ Minulla ei ole sekunninkaan aktia joka koskisi peräaukon nuolemista elämässäni ollut kummankaan sukupuolen kanssa. Ei vähääkään ole kenenkään peräsuoli minun intresseissäni ollut elämässäni.
_Olen korkeamoraalinen mies, joka on vuosikymmenien ajan noudattanut tämän maan lainsäädäntöjä.
_Olen kieltäytynyt nuorten seksitarjoiluista 30- ikävuodestani lähtien- kunhan nyt tulin ensin itse hiukan vanhemmaksi, koska olen korkeamoraalinen mies olen ollut nuoremmilleni vanhempi, en koskaan seksikumppani.
_Niin kuin olen sanonut_ Nuorten henkilöiden -minunkaan- nuoruuden 1970 - 1980 lukujen käytöshäiriöt, mielenhäiriöt, ja sekavuustilat; _Minulla eikä kellään muullakaan ei ole moraalista eikä juridista syyllisyyttä 1980 luvulle saakka ollut ainakaan 25- vuoteen (25-) ja/ koska mielenhäiröissä ja sekavuustiloissa ei ole sekunninkaan harkintaa ollut, eikä muistikuvia kuukausiin.
Monenlaista tapahtui kaikenlaisten aineidenkin vaikutuksessa, ja yhteisvaikutuksessa, sekä nuori herkkä mieli on arka vahingoittumaan kovassa maailmassa mielenhäiröihinkin. Nuorimmat itsemurhakandidaatit mm. saivat hengen itseltään jo 18- vuoden iässä. Suomelaisen nuorten miesten yleinen kuolinsyy 20-30 vuoden iässä, _Pyydän ystävällisesti että minunkin 16-30 ikävuosiini kohdistuva pilkanteko (pian 58- vuotiaan miehen kohdalla) -ja laiton ja rangaistava kielenkäyttö loppuisi tai lopetettaisiin vaikka tuomioistuimessa, jos ei muu auta. Minä en ole pitänyt nais- enkä miespuolisoita elämäni lähiöissä, enkä lähiöiden palveluissa, enkä henkilökohtaisia asioitanikaan koskaan näissä mitään.
Pitää vaan jakaa paaparaisten tyttäret, ja omaisuudetkin laillisin keinoin.
Kukaan ei minun pöytääni ole näköetäisyydelleni istunut moisiin neuvotteluihin 1990, tai ja 2000 luvuilla mistään.
Perikuntien omaisuudet jaetaan aina laissa säädetyssä järjestyksessä, ei huolta kellään pidä olla.
Jumalan siunausta
Jari Laurila
jarinhotelli kirjoitti:
Hei!
Kiitos mielenkiinnosta.
Olen aikoinaan aloittanut itse Raamatun asioiden oppimisen ja tiedän mitä se on.
Paraskaan teologi ei saa Raamattua kokonaan selitettyä hyvin yksin.
Raamatusta avautuu sekä maallikoille, että teologeille tutuistakin asioista uusia näkökulmia läpi koko elämän.
Haukkasin ison kakun ryhtyessäni kirjoittamaan "kokonaisvaltaista Raamattu-pakettia" blogiini. Olen ollut bourn outissa, ja muutakin harrastusta, sillä hengellinen kirjoittaminen ei ole kenelläkään kovin tuottoisaa määrällisesti, ja siksi homma on hidasta. Oli monen vuoden tauko kokonaan väsymyksien vuoksi.
Raamatun oppimisessa on jokaisella yksilöllinen taival. Vilpittömälle tutkijalle kaikki avautuu aikanaan -tai riittävästi avautuu vain uskossa ja Herran Jumalan yhteydessä. Kaikki avautuu kun aika on kypsä jonkun asian avautumiselle.
Jos ihminen ei halua itse olla vilpittömässä uskossa, lisää avautuminen loppuu siihen toistaiseksi.
Pohjatietoa usein pitää olla tarpeeksi että joku iso asia selviäisi. Raamatun kysymys voi kuulua johonkin isoon kokonaisuuteen, joka vaatii ison kokonaisuuden ensin pohjatiedoksi ymmärrykseksi.
Olen koonnut sinne blogini oikeaan yläkulmaan ison tukun sellaisia Raamatun kysymyksiä, joita ihmiset pähkäilevät. Huomaa että Raamattu selittää itsensä, ja vastaus löytyy aina Raamatun jakeista. Tiedän että kirjoitukseni on suhteellisen painavia. Kirjoitukseni vaativatkin että ihminen haluaa tietää jonkun Raamatun kysymys-vastaus-asian, ja vastaus löytyy sitten melko lailla kokonaisvaltaisesti kirjoituksen otsikon näkökulmasta. Usein ja tavallaisesti aina samasta asiasta, tai samasta aihepiiristä löytyy lisää kirjoituksia toisesta näkökulmasta.
>> Raamatunjakeet pitää lukea, ja vastaus on aina niissä, minä vain viittaan Raamatun jakeisiin.
>>> Kirjoitustani tutkimalla pääset oman päättelyn maailmaan käyttämään omia aivojasi, ja omaa suhdettasi Jumalaan, sillä olen vain lyhyesti viitannut Raamatun jakeisiin kirjoituksissani.
Minä synyin samalla hetkellä kun viimeiset ajokalut tehtiin. Muistan lapsena pajan paukkeen, ja miten halusin pajaan, mutta akkoja ja kakaroita ei päästetty pajaan kun töitä tehtiin. Viimeiset kärrymiehet kuolivat maanviljelilöinä. Torpat lunastettiin omiksi 1918, ja minun suvullani oli omaa jo aiemminkin. Kärryjen teolla ei rikastunut, mutta ei nähnyt liian suurta puutetta, sillä seppää aina tarvittiin.
Minun isoisäni lapsuuden kodissa oli poikkeuksellisesti kaksi hevoosta, se ei ollut tavallista torppareilla. Sepän vaimo Wilhelmiina isoisäni äiti kulki kärrykaupoilla kielitaitoisena pitkin Österbottenia. Pohjanmaa oli hyvin Ruotsinkielinen. Laurila junior s.1862 takoi akkansa raudasta. Vaimo laittoi hevosensa perään kuudetkin kärryt ja kulki karavaaninsa kanssa Ilmajoelta Kokkolan seudulle asti myyden kotitalouksille ajokaluja. Laurila juonior oli historian tuottelian torppari-ajokaluseppä, joka raudoitti 180 ajokalua vuosittain. Tavallisesti seppä tuheri yksiä kärryjä viikoja ja kaksikin viikkoa. Laurila senior s.1821, oli nopeudestaan ja taidoistaan kuuluisa, joka kavalifikoitui ajokalujen raudoitukseen. Isoisäni Juha III Rikhard 1889-1968 tiesi itsensä neljännen sukupolven sepäksi, Juha-Mikko Orhaisessa Kurikassa, s.1794 oli sepän vikaa hänessäkin, ja pojat (minun isä yksi) olivat viidettä sukupolvea seppiä kunnes lähtivät kotoaan isänsä hommista naimisiin ja omiin töihin. Minä olisin kuudennen sukupolven ajokaluseppä, jos autoja ei olisi.
Kukaan ei armaassa Suomen maassa ole niin pahasti ajokalujen jälkeläinen, sillä kukaan ei löydä viiden sukupolven ajokaluseppiä suvustaan jotka raudoittivat myyntiin, ja tämän lisäksi miksi olen hiukan serkkujani isompi isien ansioissa ajokalujen maailmassa, on se että minun äitini isätkin valmistivat työkärryjä myyntiin kahden sukupolven aikana seppinä- ja puuseppinä.
Maakunnan kuuluisat ja maineikkaat Kurpan torpan koulukunnan "kurpansepät" olivat maankuuluja.
Ilmajoen Nopankylään syntyi Suomen suurin torppari-maatalous-ajokaluseppien käsiteollinen verkosto; yli 30 pajan voimalla. Minun isät olivat tässä hyvin maineikkaita tusinalla maineikkaita ajokakuseppiä, joiden henk. koht. ansiot alalla olivat mittavat. Vastavaanlaista lystiä oli Hämeen ja Tuuloksen kylät yhdessä; 24 pajan voimalla. Muut olivat hajallaan olevia pajoja ja ajokalutehtaita Suomessa.
Kotitaloustekninen sivu, jonka annoin, -sen lopussa on melko lailla tyhjentävä luettelo kaikista sellaista kasveista joita voit Suomen luonnosta popsia, ja käyttää hätäravintona. Kuitenkin joillakin kasveilla on voimakas diureettinen vaikutus, joka on hyvä tutkia erikseen aina, siksi esim. koivunlehtiä ei voi käyttää jatkuvasti ja isoja määriä. Diureettisestä vaikutuksesta on mainittu aina jossakin esim. netissä tietoa kyllä. Käytetäänhän luonnon yrttejä monin tavoin.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaTerveiset järvenrannalta pulunharmaasta puolisumusta! Otin taas hetken mietiskelyn suoraan ylös ihmetellen, missä tilassa olen ja mihin suunnistaa...
Tulin sitten kirjastoon naputtelemaan, sillä heillä on joku systeemi, jolla hillitään mainoksia. Kaikki ohjelmat eivät sovi kuulema mihin tahansa.
Vuosia olen korostanut kokouksissa, että tärkeintä ihmiselle on saada henkilökohtainen suhde Jumalaansa. Jossain Psalmeissa sanotaan suunnilleen:"Sinä ilmaiset salatut asiat sisimmässäni."
Jos minulla on elävä suhde Jumalaan, niin odotan hänen antavan vastauksen kysymyksiini MINUN sisimpääni, eikä amerikkalaisten liikemiesten sisimpään, noin niinkuin kärjistellen ilmaistuna. Perheessä ja kaikenlaisissa ryhmissä on Aina joku, joka anastaa voimallaan johtajanroolin kaikkien puolesta. Se on liikaa minulle, vaikka ryhmässä saakin tiettyä turvallisuutta. Joku väittää, että tulemme ihmisiksi ryhmässä yhteistyössä toisten kanssa. Juu, olen nähnyt ihmisten muovaavan toisensa muotopuoliksi raunioiksi. Sanassakin sanotaan jotain : ihminen hallitsee toista hänen vahingokseen. Outoa, että äitini näki ennenkuin täytin 4-vuotta, että tämä uhmakas, itsepäinen pentu ei tule saamaan suosiota vastaisen sukupuolen seurassa. Joskus teini-ikäisenä päätin, että ensin haluan tulla sellaiseksi IHMISEKSI, jota itse arvostan ja joka voin itsekunnioituksella olla. Sitten voin alkaa naisena.
Ei tarvitse lukea kuin Paavalin sanat Galattilaisille, jossa hän rinnastaa sukupuolisen moraalittomuuden vihanpuuskiinja kateuteen ja tämän tällaiseen, jotka kaikki sulkevat ihmisen pois Jumalan Valtakunnan kansalaisuudesta. Siellä sitä sitten parutaan Taivaallisen Jerusalemin helmiporttien ulkopuolella hampaitaan kiristellen. Joka päivä on joku luonteenpiirre, joka vie sitä itsekunnioitusta ihmisenä miinuksen puolelle. Vanhempana se kyky laittaa kansi pahimman höyryn päälle tulee lepsummaksi.
Mitä tulee ihmisen ja luonnon suhteeseen, niin kouluaikana luonnontieteen tunnilla tajusin, että kaikki ovat samoista alkuaineista - hiukan eri "reseptein".
Siksi uskon, että löydämme luonnosta ne tarvitsevamme puuttuvat aineet terveydeksi. Olipa nyt kyseessä mikä tahansa apteekin myrkky, niin sivuvaikutukset ovat pahemmat kuin niistä saatu apu. Mutta kyllä hirvittää, mitä virheitä olen tehnyt itseäni hoitaessani. Ei minusta ikinä kansanparantajaa tule!
Meillä on hiukan yhteisiä kokemuksia, jotka paljastuvat yllättäen.
Minäkin olen istunut hevosen rattaissa vuoden ympäri. Lämmin, elävä kanelin ruskea, kiiltävä karvainen hepo voittaa Mercedeksen - aina!
Se on aivan oma kokemuksensa ajaa keinuvissa vaunuissa metsän läpi meren loiskuessa ja kimallellessa mäntyjen takana. Välistä on maa orvokkien peitossa pyöreiden graniittien komottaessa sini-lilassa matossa. Katajien itsepäinen elämänhenki siellä täällä antaen rohkeutta jatkaa - silloinkin kun tuntuu toivottomalta. Entä talvisin hohtavien hankien pehmydessä, kuunvalossa! Mitä olemmekaan jääneet paitsi tänä tekniikan aikakautena!
Pohjanmaalta, Belgian vallonien sukujuurista lähteneeltä iso-äidiltäni, sepän tyttäreltä ja isoisäni oli hopeaseppä, niin kauan kuin silmät kestivät sitä tarkkaa työtä niin kahdelta taiteelliselta, vapaahenkiseltä suvulta olisin saanut paljon oppia, jota en tajunnut omia. Isäni puolelta samoin taulujen maalaajia, puutarhatyöhön omistautuneita persoonia, jotka omistautuivat tehtäväänsä hartaudella, eikä tämänpäivän: "riistetään kaikesta, mitä irti saadaan".
Se arvostus ja hartaus huokuu niistä kaikenlaisista kärryistä. Jopa niistä yksinkertaisista jalaksista, joiden tarkoituksena oli auttaa työmiestä saamaan ruokaa perheen pöydälle.
Kunpa olisin aikanaan tajunnut valokuvata iso-vanhempieni kätten töitä! Miesten talojen rakentamisia ja naisten lukuisia käsitöitä!
Mitä tuohon naimisissa oloon tulee, niin tyttärenä minulla on toiset kokemukset kuin sinulla. Äiti sopi poikien kanssa treffejäni koulussa ollessani, isän kaverit halusivat tehdä kauppuja, veljeni marisevat tänä päivänä, että ei se yksi mies niin paljoa pyykkiä tee, ettet sinä sitä jaksa pestä. Entä Jehovan todistajat? Eihän poika tule mieheksi ellei hänellä ole naista peruspalveluihin ja hallittavana.
On aina kivampaa olla se joka, "hunssaa" toista kuin "hunssatavana".
Mies todistaa olevansa Jumalan mieleinen johtaja perheessä, kun komentelee ja kontrolloi joka perheenjäsenen toimet ja aikeet. Kiitos EI minulle!
Mutta srk:ssa ei siedetä itsenäistä, elämästä nauttivaa naista! Se tekee vaimot tyytymäättömiksi omaan osaansa ja vaikeasti alistettaviksi!
Joskus joku "veli" tupsahtaa luokseni vaatien huomiota ja tunnustusta omasta erinomaisuudestaan. Tapaan lähteä silloin kävelylle ja voi saatanan saatana niitä saatanan kusipäitä, jotka vievät elämänhalun ja elämänilon ja tukehduttavat täysin yhteyteni ylöspäin! Ainoa, mitä pitäisi tehdä koko armaan ajan on ihailla, kehua heitä. Muuten he alkavat kiukuttelemaan, oikuttelemaan, uhkailemaan, kiristelemään, vertailemaan toisiin sisariin. Sellaia ovat naisille annetut PÄÄT!
EI KIITOS MINULLE! - Itä.Merenneito
Itä.Merenneito kirjoitti:
Terveiset järvenrannalta pulunharmaasta puolisumusta! Otin taas hetken mietiskelyn suoraan ylös ihmetellen, missä tilassa olen ja mihin suunnistaa...
Tulin sitten kirjastoon naputtelemaan, sillä heillä on joku systeemi, jolla hillitään mainoksia. Kaikki ohjelmat eivät sovi kuulema mihin tahansa.
Vuosia olen korostanut kokouksissa, että tärkeintä ihmiselle on saada henkilökohtainen suhde Jumalaansa. Jossain Psalmeissa sanotaan suunnilleen:"Sinä ilmaiset salatut asiat sisimmässäni."
Jos minulla on elävä suhde Jumalaan, niin odotan hänen antavan vastauksen kysymyksiini MINUN sisimpääni, eikä amerikkalaisten liikemiesten sisimpään, noin niinkuin kärjistellen ilmaistuna. Perheessä ja kaikenlaisissa ryhmissä on Aina joku, joka anastaa voimallaan johtajanroolin kaikkien puolesta. Se on liikaa minulle, vaikka ryhmässä saakin tiettyä turvallisuutta. Joku väittää, että tulemme ihmisiksi ryhmässä yhteistyössä toisten kanssa. Juu, olen nähnyt ihmisten muovaavan toisensa muotopuoliksi raunioiksi. Sanassakin sanotaan jotain : ihminen hallitsee toista hänen vahingokseen. Outoa, että äitini näki ennenkuin täytin 4-vuotta, että tämä uhmakas, itsepäinen pentu ei tule saamaan suosiota vastaisen sukupuolen seurassa. Joskus teini-ikäisenä päätin, että ensin haluan tulla sellaiseksi IHMISEKSI, jota itse arvostan ja joka voin itsekunnioituksella olla. Sitten voin alkaa naisena.
Ei tarvitse lukea kuin Paavalin sanat Galattilaisille, jossa hän rinnastaa sukupuolisen moraalittomuuden vihanpuuskiinja kateuteen ja tämän tällaiseen, jotka kaikki sulkevat ihmisen pois Jumalan Valtakunnan kansalaisuudesta. Siellä sitä sitten parutaan Taivaallisen Jerusalemin helmiporttien ulkopuolella hampaitaan kiristellen. Joka päivä on joku luonteenpiirre, joka vie sitä itsekunnioitusta ihmisenä miinuksen puolelle. Vanhempana se kyky laittaa kansi pahimman höyryn päälle tulee lepsummaksi.
Mitä tulee ihmisen ja luonnon suhteeseen, niin kouluaikana luonnontieteen tunnilla tajusin, että kaikki ovat samoista alkuaineista - hiukan eri "reseptein".
Siksi uskon, että löydämme luonnosta ne tarvitsevamme puuttuvat aineet terveydeksi. Olipa nyt kyseessä mikä tahansa apteekin myrkky, niin sivuvaikutukset ovat pahemmat kuin niistä saatu apu. Mutta kyllä hirvittää, mitä virheitä olen tehnyt itseäni hoitaessani. Ei minusta ikinä kansanparantajaa tule!
Minäkin olen istunut hevosen rattaissa vuoden ympäri. Lämmin, elävä kanelin ruskea, kiiltävä karvainen hepo voittaa Mercedeksen - aina!
Se on aivan oma kokemuksensa ajaa keinuvissa vaunuissa metsän läpi meren loiskuessa ja kimallellessa mäntyjen takana. Välistä on maa orvokkien peitossa pyöreiden graniittien komottaessa sini-lilassa matossa. Katajien itsepäinen elämänhenki siellä täällä antaen rohkeutta jatkaa - silloinkin kun tuntuu toivottomalta. Entä talvisin hohtavien hankien pehmydessä, kuunvalossa! Mitä olemmekaan jääneet paitsi tänä tekniikan aikakautena!
Pohjanmaalta, Belgian vallonien sukujuurista lähteneeltä iso-äidiltäni, sepän tyttäreltä ja isoisäni oli hopeaseppä, niin kauan kuin silmät kestivät sitä tarkkaa työtä niin kahdelta taiteelliselta, vapaahenkiseltä suvulta olisin saanut paljon oppia, jota en tajunnut omia. Isäni puolelta samoin taulujen maalaajia, puutarhatyöhön omistautuneita persoonia, jotka omistautuivat tehtäväänsä hartaudella, eikä tämänpäivän: "riistetään kaikesta, mitä irti saadaan".
Se arvostus ja hartaus huokuu niistä kaikenlaisista kärryistä. Jopa niistä yksinkertaisista jalaksista, joiden tarkoituksena oli auttaa työmiestä saamaan ruokaa perheen pöydälle.
Kunpa olisin aikanaan tajunnut valokuvata iso-vanhempieni kätten töitä! Miesten talojen rakentamisia ja naisten lukuisia käsitöitä!
Mitä tuohon naimisissa oloon tulee, niin tyttärenä minulla on toiset kokemukset kuin sinulla. Äiti sopi poikien kanssa treffejäni koulussa ollessani, isän kaverit halusivat tehdä kauppuja, veljeni marisevat tänä päivänä, että ei se yksi mies niin paljoa pyykkiä tee, ettet sinä sitä jaksa pestä. Entä Jehovan todistajat? Eihän poika tule mieheksi ellei hänellä ole naista peruspalveluihin ja hallittavana.
Mies todistaa olevansa Jumalan mieleinen johtaja perheessä, kun komentelee ja kontrolloi joka perheenjäsenen toimet ja aikeet. Kiitos EI minulle!
Mutta srk:ssa ei siedetä itsenäistä, elämästä nauttivaa naista! Se tekee vaimot tyytymäättömiksi omaan osaansa ja vaikeasti alistettaviksi!
Joskus joku "veli" tupsahtaa luokseni vaatien huomiota ja tunnustusta omasta erinomaisuudestaan. Tapaan lähteä silloin kävelylle ja voi saatanan saatana niitä saatanan kusipäitä, jotka vievät elämänhalun ja elämänilon ja tukehduttavat täysin yhteyteni ylöspäin! Ainoa, mitä pitäisi tehdä koko armaan ajan on ihailla, kehua heitä. Muuten he alkavat kiukuttelemaan, oikuttelemaan, uhkailemaan, kiristelemään, vertailemaan toisiin sisariin. Sellaia ovat naisille annetut PÄÄT!
EI KIITOS MINULLE!Kuka ilmiantaa miesvihaisen Itä.Merentyttären kommentin valvojille? Huom.
Saatana merkitsee VASTUSTAJAA ja on kuvaileva ADJEKTIIVINI miehistä!
Se ei ole mikään kiro- voimasana. Itä.Merenneito kirjoitti:
Terveiset järvenrannalta pulunharmaasta puolisumusta! Otin taas hetken mietiskelyn suoraan ylös ihmetellen, missä tilassa olen ja mihin suunnistaa...
EI KIITOS MINULLE!Hei,ja kiitos mielipiteestäsi.
Sinulla on hauska tapa kirjoittaa.
Olen joutunut paljon miettimään johtajuutta, aika oli siihen hyvä, sillä olen nähnyt hengellisten ryhmien toimintaa sisältä, ja riittävän etäältä kyetäkseni tunnistamaan ongelmia.
Olen kaupallisen koulutuksen yhteydessä saanut perustietoja esimiestaidoista, ja olen toiminut lukuisissa erilaisissa alaistaitoja vaativissa- mutta myös olen vastannut hallinnosta, ostoista ja myynnistä yksikön johtajana.
Olen 2010 lukenut julkisen johtamisen asioita yliopistolla.
_On totta mitä sanot, että johtajuuden pyrkii aina joku viemään ryhmissä.
Minä sanon että mielipidejohtajuus- ja mielivalta kulkevat käsi kädessä. Kaikki mitä ei yhdistyksissä päätetä toimielimissä on mielivaltaa, ja mielipidejohtajuutta korkeintaan. Yhdistyksien demokratia valitsee käytännön toiminnan pyörittämiseen tehtäviin määräajoiksi ihmisiä. Johtajuudesta ymmärtäjiä -ja jotakin tietäviä en ole tavannut vielä ainokaistakaan.
> Hengelliseen järjestö-yhdistystoiminaan ei sovi ihmisen johtajuus koskaan.
Vain vastuunkantoa ja palvelua voi olla.
> Hengellinen alue on äärettömän herkkä poropeukaloiden töppäilyille.
- Minulla on ollu tilaisuus ymmärtää johtajuuden asiat aina hengellisistä tarpeista, aina käytännön leadership esimiestyöhön, hallintoon, johtajuuteen, lain käyttöön yhteiskunnassa, organisaatioiden toiminaan, ja yhteiskunnan ja globaaliin hallinto-palvelukulttuureihin. On ollut aikaa havaita, todeta, miettiä ja ymmärtää ongelmia ja vaatimuksia, ja valmiuksien asioita.
Hengellisissä tehtävissä on vain ihmisiä joilla on omia ehtoja, oman perhepiirin etujen ajamista, oman kunnian pyyntöä, yms. hengelliseen ryhmien toimintaan epäsopivia metodeja. Hengellisten vastuunkantajien tulisi olla 100% pyhityksessä hengelliseen työhön- palveluun.
Ihmiset ovat vain ihmisiä.
Siunauksia
Jari Laurila
EI KIITOS MINULLE!Lisäys;
Olen valokuvannut kaikki mitä 1800-1900 luvuilla -ajokalujen mallit mitä on valmistettu. Näitä ei ole runsaasti, ja osa hyvin harvinaisia, mutta kävelivät vahingossa eteeni. Pari kuvaa olen lainannut, sellaisia ajokalumalleja, mitä en itse löytänyt, tai oikestaan vain yhden mallin, ja se on se vaatimattomattoman näköinen Tuuloksen malli laatikkomainen pelkistetty kärry. Se on harvinainen aina ollut.
Minä en ole puhunut ihmisten yksityis- intiimi- perheasioita. Ainokaisenkaan ihmisen vyötäröistä en ole puhunut ainuttakaan sanaa koskaan.
Ihmisten elämät kokevat vaiheita, enkä ole koskaan luullut mitään, enkä leimannut ketään erehdyksistä. Häiriöillä on taipumus mennä ohitse.
_Ihmiset tyhmyyttään helposti tuomitsevat toisen jo varhainkin luuloineen.
Ihmisten tavat muuttuvat usein nopeasti. Arvojen maailma kokee muutosta elämässä.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- IItä.Merenneito
jarinhotelli kirjoitti:
Lisäys;
Olen valokuvannut kaikki mitä 1800-1900 luvuilla -ajokalujen mallit mitä on valmistettu. Näitä ei ole runsaasti, ja osa hyvin harvinaisia, mutta kävelivät vahingossa eteeni. Pari kuvaa olen lainannut, sellaisia ajokalumalleja, mitä en itse löytänyt, tai oikestaan vain yhden mallin, ja se on se vaatimattomattoman näköinen Tuuloksen malli laatikkomainen pelkistetty kärry. Se on harvinainen aina ollut.
Minä en ole puhunut ihmisten yksityis- intiimi- perheasioita. Ainokaisenkaan ihmisen vyötäröistä en ole puhunut ainuttakaan sanaa koskaan.
Ihmisten elämät kokevat vaiheita, enkä ole koskaan luullut mitään, enkä leimannut ketään erehdyksistä. Häiriöillä on taipumus mennä ohitse.
_Ihmiset tyhmyyttään helposti tuomitsevat toisen jo varhainkin luuloineen.
Ihmisten tavat muuttuvat usein nopeasti. Arvojen maailma kokee muutosta elämässä.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaHei! Valistaisitko vanhaa muoria, mitä sellaisen "blogin" pitäminen maksaa?
En tarkoita ajan-,matka-,valokuvaus kuluja, vaan sen blogin itsensä pitäminen.
Onko sillä joku kuukausimäärä vai onko se jatkuva, kunnes itse sen lopettaa?
Roikun hetken kirjaston koneella ja aika on "kortilla", joten tässä en ehdi edes lukemaan kirjoituksiasi tänään.
Veljeni vain ovat pyytäneet minua kirjoittamaan suvusta tietämääni. Estelin sitä perustellen, että siitä tulisi valtavan subjektiivista ja henkilöt, joita kuvailisin, joista kertoisin eivät ehkä pitäisi ajatuksistani. Siksi olen sen jättänyt.
Ajattelin vain, kun sellaisen valokuva-ajatus-kirjan voisi helposti kyhätä digitaalisesti.
Hyvää illanjatkoa! IItä.Merenneito kirjoitti:
Hei! Valistaisitko vanhaa muoria, mitä sellaisen "blogin" pitäminen maksaa?
En tarkoita ajan-,matka-,valokuvaus kuluja, vaan sen blogin itsensä pitäminen.
Onko sillä joku kuukausimäärä vai onko se jatkuva, kunnes itse sen lopettaa?
Roikun hetken kirjaston koneella ja aika on "kortilla", joten tässä en ehdi edes lukemaan kirjoituksiasi tänään.
Veljeni vain ovat pyytäneet minua kirjoittamaan suvusta tietämääni. Estelin sitä perustellen, että siitä tulisi valtavan subjektiivista ja henkilöt, joita kuvailisin, joista kertoisin eivät ehkä pitäisi ajatuksistani. Siksi olen sen jättänyt.
Ajattelin vain, kun sellaisen valokuva-ajatus-kirjan voisi helposti kyhätä digitaalisesti.
Hyvää illanjatkoa!Hei,
Googlen blogin pitäminen ei maksa mitään.
Se on hauska kirjoittaa kun oppii sisällön hallitsemaan.
Käytin netistä löytämiäni alan harastajia ensin, jotka panivat sivuni alulle, ja opastivat minua blogin käytössä kunnes opin itse.
Siirsin aina vaivannäöstä pikkurahaa 5,-, 10,- 20,- vaivannäöstä pankkiiriliikkeen.
Mutta koska valokuvia on niin paljon, maksan niistä 2,38/ kk.
Olen käyttänyt vasta noin 40% siitä mitä 2,38/kk kuvia saa olla.
Minä haluaisin kirjoittaa ajokaluista ja hengelliset sivut erikseen uudet, mutta ei vielä kuitenkaan. Kirjoitan ensin lisää vielä nykyiseen, enkä jaksa olla kovin ahkera nyt.
Siunauksia
Jari Laurila
Keskustelija- Itä.Merenneito
jarinhotelli kirjoitti:
Hei,
Googlen blogin pitäminen ei maksa mitään.
Se on hauska kirjoittaa kun oppii sisällön hallitsemaan.
Käytin netistä löytämiäni alan harastajia ensin, jotka panivat sivuni alulle, ja opastivat minua blogin käytössä kunnes opin itse.
Siirsin aina vaivannäöstä pikkurahaa 5,-, 10,- 20,- vaivannäöstä pankkiiriliikkeen.
Mutta koska valokuvia on niin paljon, maksan niistä 2,38/ kk.
Olen käyttänyt vasta noin 40% siitä mitä 2,38/kk kuvia saa olla.
Minä haluaisin kirjoittaa ajokaluista ja hengelliset sivut erikseen uudet, mutta ei vielä kuitenkaan. Kirjoitan ensin lisää vielä nykyiseen, enkä jaksa olla kovin ahkera nyt.
Siunauksia
Jari Laurila
KeskustelijaKiitos tästä informaatiosta! Aloitin jo kerran ja pääsin alkuun hyvää matkaa, mutta kaikki hävisi taivaan tuuleen, joten uusi yritys.
Niin, olen ottanut e-postin sellaiseen henkilökohtaiseen raamatuntuntutkistelu piilopaikakseni, johon kirjoittelen ajankohtaisia raam.kohtia ja miten olen ne omassa elämässäni kokenut.
Toiseen e-postiin ajattelin kirjoittaa sukumme historiaa omasta subjektiiviseta näkökulmastani - mikä tietysti tekee kertomani puoleksi valheeksi, mutta kuten itse kokemani käsitän. Sen e-postin voin antaa sitten sukulaisille, jotka ovat halukkaita lukemaan sitä. Lastenlapsille hyvinkin.
Luin kerran kirjaa Jean Sibeliuksesta. Siinä oli paljon hänen käsin kirjoitettuja päiväkirja muistiotaan. Voitko käsittää, että hänen sukulaisensa, tuttavansa kiusasivat häntä - kateudesta tietenkin. Vetivät vanhaa asiaa, vääristelivät, vain koska itse voivat huonosti. Tuli vain mieleeni, kun luin vakuutuksiasi korkeasta moraalistasi ja kielsit niitä valheellisia juoruja. Tuli oikein paha mieli. Olen itse purkanut täällä samalla tavalla vastaavaa kokemusta.
Parasta on kuitenkin, jos kykenee keskittymään johonkin , mitä arvostaa.
Retket luonnossa, valokuvaukset, kirjoittelu vie huomion rakentavaan.
Olen nähnyt filmejä, joissa kerrotaan sociaalisesta kanssakäymisetä, joissa toinen saatetaan tilanteeseen, missä hänen maineensa pilataan ja saadaan siten yliote, kiivetään itse pinna ylemmäksi sociaalisessa hierarkiassa.
Onko sellaisten ihmisten seura, mielipiteet, heidän kumppaninsa minkään arvoisia? Kykenen nykyisin huomioimaan juorut itsestäni kuin sivusta seuraajana, noteeraamaan kuka sanoo mitä kenellekin ja poistumaan hiljaa tantereelta. Nuorempana loukkaannuin ja petyin ihmisiin. En enää. Olkoon!
Mutta olen sulkenut kotini ovet kaikilta, joihin en luota tai joita en arvosta.
Säälin heitä. Kuitenkin se on heidän processinsa, mitä he tarvitsevat kypsyäkseen.
Älä nyt ota tätä minään "mestarointina" itsellesi, vaan salli minun sanoa tämä vilpittömästi kuin äiti-muori, sillä olen ollut ikäisillesi juuri sitä ja sinäkin voisit olla poikani. Musliimi-mamma jos olisin.
En ole ottanut kirjoituksiasi henkilökohtaisesti. Pidän itseäni sinulle sellaisena laudanpätkänä, jota käytetään apuna , kun halutaan seikkailla merellä. Tapasin käyttää sellaista lapsena, kun en ollut vielä oppinut kunnolla uimaan ja mieli teki päästä kauenmmas merelle.
Ihmiset inspiroivat toisiaan ja yksi ajatus johtaa toiseen...
Ihmettelen vain, missä kaikki "vääpelit" viipyvät? Hehän tapaavat tulla vaatimaan ALOITUKSESSA PYSYMISTÄ!
No, tämä nyt tästä yön hiljaisina tunteina. Kellot raksuttavat kodikkaasti, eikä kuulu niitä päivän häiritseviä ääniä. Parasta aikaa mietiskellä, ottaa kuppi kuumaa kahvia ja tallustella puutarhassa. Toisinaan tähdet tuikkivat taivaalla ja lumi maassa. Nyt tosin on lempeän sumuista ja menen nojaamaan kotipihan koivuun.... Itä.Merenneito kirjoitti:
Kiitos tästä informaatiosta! Aloitin jo kerran ja pääsin alkuun hyvää matkaa, mutta kaikki hävisi taivaan tuuleen, joten uusi yritys.
Niin, olen ottanut e-postin sellaiseen henkilökohtaiseen raamatuntuntutkistelu piilopaikakseni, johon kirjoittelen ajankohtaisia raam.kohtia ja miten olen ne omassa elämässäni kokenut.
Toiseen e-postiin ajattelin kirjoittaa sukumme historiaa omasta subjektiiviseta näkökulmastani - mikä tietysti tekee kertomani puoleksi valheeksi, mutta kuten itse kokemani käsitän. Sen e-postin voin antaa sitten sukulaisille, jotka ovat halukkaita lukemaan sitä. Lastenlapsille hyvinkin.
Luin kerran kirjaa Jean Sibeliuksesta. Siinä oli paljon hänen käsin kirjoitettuja päiväkirja muistiotaan. Voitko käsittää, että hänen sukulaisensa, tuttavansa kiusasivat häntä - kateudesta tietenkin. Vetivät vanhaa asiaa, vääristelivät, vain koska itse voivat huonosti. Tuli vain mieleeni, kun luin vakuutuksiasi korkeasta moraalistasi ja kielsit niitä valheellisia juoruja. Tuli oikein paha mieli. Olen itse purkanut täällä samalla tavalla vastaavaa kokemusta.
Parasta on kuitenkin, jos kykenee keskittymään johonkin , mitä arvostaa.
Retket luonnossa, valokuvaukset, kirjoittelu vie huomion rakentavaan.
Olen nähnyt filmejä, joissa kerrotaan sociaalisesta kanssakäymisetä, joissa toinen saatetaan tilanteeseen, missä hänen maineensa pilataan ja saadaan siten yliote, kiivetään itse pinna ylemmäksi sociaalisessa hierarkiassa.
Onko sellaisten ihmisten seura, mielipiteet, heidän kumppaninsa minkään arvoisia? Kykenen nykyisin huomioimaan juorut itsestäni kuin sivusta seuraajana, noteeraamaan kuka sanoo mitä kenellekin ja poistumaan hiljaa tantereelta. Nuorempana loukkaannuin ja petyin ihmisiin. En enää. Olkoon!
Mutta olen sulkenut kotini ovet kaikilta, joihin en luota tai joita en arvosta.
Säälin heitä. Kuitenkin se on heidän processinsa, mitä he tarvitsevat kypsyäkseen.
Älä nyt ota tätä minään "mestarointina" itsellesi, vaan salli minun sanoa tämä vilpittömästi kuin äiti-muori, sillä olen ollut ikäisillesi juuri sitä ja sinäkin voisit olla poikani. Musliimi-mamma jos olisin.
En ole ottanut kirjoituksiasi henkilökohtaisesti. Pidän itseäni sinulle sellaisena laudanpätkänä, jota käytetään apuna , kun halutaan seikkailla merellä. Tapasin käyttää sellaista lapsena, kun en ollut vielä oppinut kunnolla uimaan ja mieli teki päästä kauenmmas merelle.
Ihmiset inspiroivat toisiaan ja yksi ajatus johtaa toiseen...
Ihmettelen vain, missä kaikki "vääpelit" viipyvät? Hehän tapaavat tulla vaatimaan ALOITUKSESSA PYSYMISTÄ!
No, tämä nyt tästä yön hiljaisina tunteina. Kellot raksuttavat kodikkaasti, eikä kuulu niitä päivän häiritseviä ääniä. Parasta aikaa mietiskellä, ottaa kuppi kuumaa kahvia ja tallustella puutarhassa. Toisinaan tähdet tuikkivat taivaalla ja lumi maassa. Nyt tosin on lempeän sumuista ja menen nojaamaan kotipihan koivuun....Hei!
Kiitos paljon postistasi!
Minusta Sinun kannattaisi kirjoittaa myös runoja, tms. kirjallinen ilmaisukykysi on hieno.
Saanko kysyä minkälaisia laadultaan on Sinun sukusi/ isiesi ansiot? Onko Sibelius sukua? Kuuntelin juuri Sibeliuksen pari sinfoniaa, ja Sibeliuksen viulokonsertto on ollut aina lemppari minulle. Minulla on Ida Haendelin soittamana Sibeliuksen viulukonsertto! Se on maailman pras, jonka tulkinnan Sibelius itse ylisti maasta taivaaseen saakka. Kuitenkin toki moni on yltänyt hyvään tulkintaan Sibelius-viulukilpailussa. Japanilaisten naisten herkkä käsi soittaa hienosti Sibeliuksen viulukonserttoa mm.
Minulla on tarkoitus käydä Ainolassa Sibeliusta muistelemassa joku kesä kesäloman aikana. Siinä on myös Villa Kokkonen, ja Pekka Haloseen, Eero Järnefeltiin, Aleksis Kiveen ja Juhani Ahoon liittyvää historiaa. Suomen boheemi taiteilijakerma asui Sibeliuksen naapureina.
Sibeliukselle sattui hauska kömmähdys kun hän Ruotsissa johti omaa sinfoniaansa.
Sibelius oli kapellimestarina oman sävellyksensä johtajana, mutta juovuksissa, ja erehtyi lopettamaan sinfonian kännissä kesken kaiken. _heh. Se oli tietenkin skandaali, vaikka se naurattaa.
Taiteilijat ovat hyvin herkkiä sieluja, jotka ovat sitten alkoholilla pyrkineet helpottamaan sielunsa stressiä tavallisen usein.
Minulla oli 1980 luvulla omaa hermojeni romahduksen aikaa, ja alkoholin ja neuroleptien käyttöä, ja oli takana loistava tulevaisuus. Siis takanapäin loistava tulevaisuus. Se sai järjen hiukan pois tolaltaan, ja olin hyvin loukkaantunut.
Olen kuitenkin ymmärtänyt keski-iässä oman nuoruuteni päivieni vajavuudetkin, erehdyksetkin, missä olisi pitänyt menetellä toisin.
Jossakin maisemakonttorissa on laskeltukin minun elämäni erilaisia mahdollisuuksia menestyä, mutta ei minuun oltu vuorovaikutuksessa sellaisella tavalla että olisin ymmärtänyt. Minulla on jossakin määrin taju kankaalla siinä tilanteessa kkun ryhdyn pullon korkkia avaamaan ja käyttämään unta auttavaa lääkitystä, ja olen masentunut. Ihmiselle liian kirkas on liian kirkasta eikä masentunut näe mahdollisuuksiaan. Siksi olisi pitänyt istua pöytääni näköetäisyydelleni neuvottelemaan tarjolla olevista hyvistä asioista ja mahdollisuuksista että olisin ne itse ymmärtänyt.
Ihmisten henkilökohtaisten asioiden sumblaaminen itsenäisesti ei ole oikein laillistakaan puuhaa.
Sellaista viranhaltijan asemaakaan ei missään ole, missä voitaisiin subjekti sivuuttaa subjektia koskevassa henkilökohtaisessa asiassa.
Uskovaiset luulevat usein itselleen turhan suurta mahtia, ja eivät tajua että käyttävät pelkkää mielivaltaa, ja eivät ryhmien toiminnoista, ja hyvästä hallinnosta, demokratiasta ja johtamisestakaan ymmärrä yhtään mitään.
1920 luvun metodin isin puuliiterissä opitut ryhmätyötaidot eivät piisaa johtamisessa sentään. Karjalaisen ompelimon perinteet, taikka Pohjalainen hieromokaan ei tuo ryhmätyötaitoja ja johtamisen osaamista.
Siunauksia
Jari Laurila
jarinhotelli kirjoitti:
Hei!
Kiitos paljon postistasi!
Minusta Sinun kannattaisi kirjoittaa myös runoja, tms. kirjallinen ilmaisukykysi on hieno.
Saanko kysyä minkälaisia laadultaan on Sinun sukusi/ isiesi ansiot? Onko Sibelius sukua? Kuuntelin juuri Sibeliuksen pari sinfoniaa, ja Sibeliuksen viulokonsertto on ollut aina lemppari minulle. Minulla on Ida Haendelin soittamana Sibeliuksen viulukonsertto! Se on maailman pras, jonka tulkinnan Sibelius itse ylisti maasta taivaaseen saakka. Kuitenkin toki moni on yltänyt hyvään tulkintaan Sibelius-viulukilpailussa. Japanilaisten naisten herkkä käsi soittaa hienosti Sibeliuksen viulukonserttoa mm.
Minulla on tarkoitus käydä Ainolassa Sibeliusta muistelemassa joku kesä kesäloman aikana. Siinä on myös Villa Kokkonen, ja Pekka Haloseen, Eero Järnefeltiin, Aleksis Kiveen ja Juhani Ahoon liittyvää historiaa. Suomen boheemi taiteilijakerma asui Sibeliuksen naapureina.
Sibeliukselle sattui hauska kömmähdys kun hän Ruotsissa johti omaa sinfoniaansa.
Sibelius oli kapellimestarina oman sävellyksensä johtajana, mutta juovuksissa, ja erehtyi lopettamaan sinfonian kännissä kesken kaiken. _heh. Se oli tietenkin skandaali, vaikka se naurattaa.
Taiteilijat ovat hyvin herkkiä sieluja, jotka ovat sitten alkoholilla pyrkineet helpottamaan sielunsa stressiä tavallisen usein.
Minulla oli 1980 luvulla omaa hermojeni romahduksen aikaa, ja alkoholin ja neuroleptien käyttöä, ja oli takana loistava tulevaisuus. Siis takanapäin loistava tulevaisuus. Se sai järjen hiukan pois tolaltaan, ja olin hyvin loukkaantunut.
Olen kuitenkin ymmärtänyt keski-iässä oman nuoruuteni päivieni vajavuudetkin, erehdyksetkin, missä olisi pitänyt menetellä toisin.
Jossakin maisemakonttorissa on laskeltukin minun elämäni erilaisia mahdollisuuksia menestyä, mutta ei minuun oltu vuorovaikutuksessa sellaisella tavalla että olisin ymmärtänyt. Minulla on jossakin määrin taju kankaalla siinä tilanteessa kkun ryhdyn pullon korkkia avaamaan ja käyttämään unta auttavaa lääkitystä, ja olen masentunut. Ihmiselle liian kirkas on liian kirkasta eikä masentunut näe mahdollisuuksiaan. Siksi olisi pitänyt istua pöytääni näköetäisyydelleni neuvottelemaan tarjolla olevista hyvistä asioista ja mahdollisuuksista että olisin ne itse ymmärtänyt.
Ihmisten henkilökohtaisten asioiden sumblaaminen itsenäisesti ei ole oikein laillistakaan puuhaa.
Sellaista viranhaltijan asemaakaan ei missään ole, missä voitaisiin subjekti sivuuttaa subjektia koskevassa henkilökohtaisessa asiassa.
Uskovaiset luulevat usein itselleen turhan suurta mahtia, ja eivät tajua että käyttävät pelkkää mielivaltaa, ja eivät ryhmien toiminnoista, ja hyvästä hallinnosta, demokratiasta ja johtamisestakaan ymmärrä yhtään mitään.
1920 luvun metodin isin puuliiterissä opitut ryhmätyötaidot eivät piisaa johtamisessa sentään. Karjalaisen ompelimon perinteet, taikka Pohjalainen hieromokaan ei tuo ryhmätyötaitoja ja johtamisen osaamista.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaHyvää huomenta!
Sait kylmät väreet kulkemaan selkäpiitäni ja kädet tutisemaan ja itkun kurkkuun - ottamalla Jean Sibeliuksen aiheeksi:-(
Hän on ollut minun sieluni säveltäjä ensi kuulemaltani! Minulla on kuvia Ainolasta mobiilissani - noin niinkuin lohdutuksena. Nyt on tunnelmallinen talvikuva; talo kyyristelee lumisten mäntyjen takana.I
Kaikesta huokuu ihana hiljaisuus, joka täyttää minut onnellisella hartaudella.
Aino Sibeliuksen kerrotaan sanoneen miehensä äidille, että kuunnellessaan miehensä sävellyksiä, ne ovat kuin rukouksia, Herran sanaa hänelle.
Eikö ollutkin sattuva kuvaus siitä hartaasta anomuksesta, johon usein vaipuu, niitä mahtavia sävellyksiä kuullessaan?
Karelia sarja on minun olotailaani kuvaava: Olin tuohtuneena kaikista rötöksistä, jotka uskon tapahtuneen. Kasakkajoukot olisivat paenneet tämän Pohjolan eukon nähdessään! sitten tuli aika mietiskellä itkusta vavisten. Nyt aletaan päästä uuteen toivorikkaaseen kauteen myrskyjen
jälkeen.
Finlandiaa tapaan lurauttaa huilullani mielialani mukaan. Sibelius on itse sanonut Finlandian kuvaavan paljon enemmän kuin Suomen kohtaloa. Hän sanoi sen toistuvan myös yksityisten elämänkokemuksissa.
Kuulin kerran radiosta jonkun Afrikalaisen maan tehneen siitä kansallislaulunsa - ellen väärin muista - sellaisen väitteen voi varmasti helposti tarkistaa.
Japanilaisetkin ovat omineet Finlandian.
Tosin Venäjän hallitessa sen nimeksi annettiin väliaikaisesti "Fantasia".
Onnistunut nimi, sillä vapaus ja itsenäisyys tuntui siihen aikaan varmasti utopialta.
Sitten on kysymys, kuka osaa Sibeliusta johtaa?
Vain suomalaisten, kuten Okko Kamun ja Esa-Pekka Salosen, sekä joitakin vähemmän tunnetut saisivat edes katsua Sibeliuksen partituureja!
Tämä suuri mestari, Herbert Karajan saa kuulostamaan kaiken saksalaiselta, sotilaalliselta kiroryöpyltä. Siinä hengessä Suomen Lappia varmaan poltettiin, kun saksalaiset julpit säntivät tiehensä.
Miten Lapin lakeudet eivät saaneet sotilaita polvilleen kauneudessaan?
Olen vuosien kuluessa kerännyt Sibeliusta kaikenlaisten johtajien ilmaisemana, mutta nämä muoviset CD:t tekevät kaikesta muovista. Karamelli täytyy syödä paperi päällä. Maistuuko hyvälle?
Olen varttunut meren rannalla 5-15 vuotiaaksi. Silloin ruodin perheen kirjastoa öisin. Kaikki runokirjat: Lauri Viljanen, Pohjanpää, Kivi, Kailas...
Kun isä tuli viikonlopuksi kotiin kursseilta, hän otti Akseli Kallen-Gallelan Maalaukset, piirustukset ja hetkessä teki samanlaisen!
Isän ja veljieni maalaamat taulut ovat ainoat, joita minun kotiini ripustetaan! Ne eivät ole mitään kuvia, vaan ELÄVIÄ OLENTOJA!
Äitini olisi voinut perustaa isän kanssa arkkitehti-sisustus yrityksen.
Se oli maalaamalla, sisustamalla, rakentamalla he selvisivät hengissä sodan ahdistuksista saaneensa traumat. Lahjakkaita, rohkeita persoonia.
Itse olen sitä mieltä, että jos lähtee kiipiämään yhteiskunnan portaita, joutuu siinä matkan varrella miellyttämään, imartelemaan niin monia ihmisiä ja jopa kieltämään itsensä - vielä pahempaa: toimimaan vastoin omia periaatteitaan, että kiitos ei minulle!
Se on sama systeemi joka ryhmässä perheestä alkaen.
Mieluummin syön parkkia ja juon koivunlehti-teetä metsä-koijassa, kuin istun kartanossa elävänä haudattuna.
Kaikenlaisten pakkojen karistaminen kantapäistään antoi vanhemmilleni mahdollisuuden ravita ja toteuttaa lahjojaan ja kykyjään taiteellisesti.
Vaikka muutin kotoa jo 19-vuotiaana, se ei merkinnyt, että en arvostanut kotiväkeäni, vaan minulle kun iski se Paratiisin rakennus ennen kouluikääni ja kun opin lukemaan Sakarias Topelius, Ruuneberg, Juhani Aho ja muut heittivät lisäpuita tuleen...
Toiveeni on lähteä Elias Lönrutin tavoin kulkemaan ja valokuvaamaan Sibeliuksen ja muiden sydänystävieni jalanjäljissä - aloittaa vaikka Suomen etelästä, Tvärminnestä, missä arvon taiteilijat ryypiskelivät ja porsastelivat kesäisin...
Muuten, muistan kun kouussa oli vähän musiikinteoriaa ja minä tietysti ihastuin - jazziin! Se oli sellainen pikku yllätyksellinen keinahduspilke silmässä. Nyt, kun olen alkanut kirjoittaa koneella, minulla on sama tunne -hiukan jazzahtava olo. Kun yritän pakottaa sanajärjestykseni "normaaliksi" - kieliopin mukaan, niin toiset saavat kirjoittaa! EN tuhlaa aikaani sellaiseen! Enkä jaksa sitä lukea! Tämä saattaa olla myös kasvukipua, joka loppuu ajan kuluttua.
Näin mainoksen "Solentrosta", miten tehdä oma kirja. Löysin sen jo kuukausia sitten ja pistin mieleeni. Sieltä saa hyviä ohjeita. Ei mitään toisen tuotteiden mestarointia, kuten monissa kursseissa. Kävin viime yönä läpi ensimmäisen kysymyksen vastauksineen - kuola alkoi valumaan...
"Solentro" on minulle, mitä mehevä, lihaisa, tuore luu koiralle....
Hyvää päivänjatkoa pienille ja suurille, hyville ja pahoille;-) Itä.Merenneito kirjoitti:
Hyvää huomenta!
Sait kylmät väreet kulkemaan selkäpiitäni ja kädet tutisemaan ja itkun kurkkuun - ottamalla Jean Sibeliuksen aiheeksi:-(
Hän on ollut minun sieluni säveltäjä ensi kuulemaltani! Minulla on kuvia Ainolasta mobiilissani - noin niinkuin lohdutuksena. Nyt on tunnelmallinen talvikuva; talo kyyristelee lumisten mäntyjen takana.I
Kaikesta huokuu ihana hiljaisuus, joka täyttää minut onnellisella hartaudella.
Aino Sibeliuksen kerrotaan sanoneen miehensä äidille, että kuunnellessaan miehensä sävellyksiä, ne ovat kuin rukouksia, Herran sanaa hänelle.
Eikö ollutkin sattuva kuvaus siitä hartaasta anomuksesta, johon usein vaipuu, niitä mahtavia sävellyksiä kuullessaan?
Karelia sarja on minun olotailaani kuvaava: Olin tuohtuneena kaikista rötöksistä, jotka uskon tapahtuneen. Kasakkajoukot olisivat paenneet tämän Pohjolan eukon nähdessään! sitten tuli aika mietiskellä itkusta vavisten. Nyt aletaan päästä uuteen toivorikkaaseen kauteen myrskyjen
jälkeen.
Finlandiaa tapaan lurauttaa huilullani mielialani mukaan. Sibelius on itse sanonut Finlandian kuvaavan paljon enemmän kuin Suomen kohtaloa. Hän sanoi sen toistuvan myös yksityisten elämänkokemuksissa.
Kuulin kerran radiosta jonkun Afrikalaisen maan tehneen siitä kansallislaulunsa - ellen väärin muista - sellaisen väitteen voi varmasti helposti tarkistaa.
Japanilaisetkin ovat omineet Finlandian.
Tosin Venäjän hallitessa sen nimeksi annettiin väliaikaisesti "Fantasia".
Onnistunut nimi, sillä vapaus ja itsenäisyys tuntui siihen aikaan varmasti utopialta.
Sitten on kysymys, kuka osaa Sibeliusta johtaa?
Vain suomalaisten, kuten Okko Kamun ja Esa-Pekka Salosen, sekä joitakin vähemmän tunnetut saisivat edes katsua Sibeliuksen partituureja!
Tämä suuri mestari, Herbert Karajan saa kuulostamaan kaiken saksalaiselta, sotilaalliselta kiroryöpyltä. Siinä hengessä Suomen Lappia varmaan poltettiin, kun saksalaiset julpit säntivät tiehensä.
Miten Lapin lakeudet eivät saaneet sotilaita polvilleen kauneudessaan?
Olen vuosien kuluessa kerännyt Sibeliusta kaikenlaisten johtajien ilmaisemana, mutta nämä muoviset CD:t tekevät kaikesta muovista. Karamelli täytyy syödä paperi päällä. Maistuuko hyvälle?
Olen varttunut meren rannalla 5-15 vuotiaaksi. Silloin ruodin perheen kirjastoa öisin. Kaikki runokirjat: Lauri Viljanen, Pohjanpää, Kivi, Kailas...
Kun isä tuli viikonlopuksi kotiin kursseilta, hän otti Akseli Kallen-Gallelan Maalaukset, piirustukset ja hetkessä teki samanlaisen!
Isän ja veljieni maalaamat taulut ovat ainoat, joita minun kotiini ripustetaan! Ne eivät ole mitään kuvia, vaan ELÄVIÄ OLENTOJA!
Äitini olisi voinut perustaa isän kanssa arkkitehti-sisustus yrityksen.
Se oli maalaamalla, sisustamalla, rakentamalla he selvisivät hengissä sodan ahdistuksista saaneensa traumat. Lahjakkaita, rohkeita persoonia.
Itse olen sitä mieltä, että jos lähtee kiipiämään yhteiskunnan portaita, joutuu siinä matkan varrella miellyttämään, imartelemaan niin monia ihmisiä ja jopa kieltämään itsensä - vielä pahempaa: toimimaan vastoin omia periaatteitaan, että kiitos ei minulle!
Se on sama systeemi joka ryhmässä perheestä alkaen.
Mieluummin syön parkkia ja juon koivunlehti-teetä metsä-koijassa, kuin istun kartanossa elävänä haudattuna.
Kaikenlaisten pakkojen karistaminen kantapäistään antoi vanhemmilleni mahdollisuuden ravita ja toteuttaa lahjojaan ja kykyjään taiteellisesti.
Vaikka muutin kotoa jo 19-vuotiaana, se ei merkinnyt, että en arvostanut kotiväkeäni, vaan minulle kun iski se Paratiisin rakennus ennen kouluikääni ja kun opin lukemaan Sakarias Topelius, Ruuneberg, Juhani Aho ja muut heittivät lisäpuita tuleen...
Toiveeni on lähteä Elias Lönrutin tavoin kulkemaan ja valokuvaamaan Sibeliuksen ja muiden sydänystävieni jalanjäljissä - aloittaa vaikka Suomen etelästä, Tvärminnestä, missä arvon taiteilijat ryypiskelivät ja porsastelivat kesäisin...
Muuten, muistan kun kouussa oli vähän musiikinteoriaa ja minä tietysti ihastuin - jazziin! Se oli sellainen pikku yllätyksellinen keinahduspilke silmässä. Nyt, kun olen alkanut kirjoittaa koneella, minulla on sama tunne -hiukan jazzahtava olo. Kun yritän pakottaa sanajärjestykseni "normaaliksi" - kieliopin mukaan, niin toiset saavat kirjoittaa! EN tuhlaa aikaani sellaiseen! Enkä jaksa sitä lukea! Tämä saattaa olla myös kasvukipua, joka loppuu ajan kuluttua.
Näin mainoksen "Solentrosta", miten tehdä oma kirja. Löysin sen jo kuukausia sitten ja pistin mieleeni. Sieltä saa hyviä ohjeita. Ei mitään toisen tuotteiden mestarointia, kuten monissa kursseissa. Kävin viime yönä läpi ensimmäisen kysymyksen vastauksineen - kuola alkoi valumaan...
"Solentro" on minulle, mitä mehevä, lihaisa, tuore luu koiralle....
Hyvää päivänjatkoa pienille ja suurille, hyville ja pahoille;-)Hei!
Olet kulttuurikodista, ja näkyy kirjoittamisessasi.
Finlandia on hienoin kappale mitä on olemassa kun orkesteri ja kuoro ovat suuret, niin on kyynel silmässä. Areenassa on Radion Sinfoniaorkesterin Japanin vierailu, ja Finlandia viulukonsertto, se oli hienoa katsoa ruudusta ja kuulla hifinä.
Laulan ja soitan Finlandiaa joskus Toivelaulukirjan nuotista.
Ostin stereovahvistimen jossa on USB- ja MP3 valmiudet, ja huolsin vanhat yksiköt, ja ostin kaikkiin yksikköihin kullatut audiojohdot; Katso kuva; https://2.bp.blogspot.com/-pG-dWqEJztU/VsaSNweSWRI/AAAAAAABMFk/-LBoUFImjvo/s400/IMG_5926.JPG
Kaiuttimetkin on loppuelämäksi hankittu aikoinaan kymmeniä vuosia sitten, ne toistavat koko ihmisen kuuloalueen 30 - 20 000Hz; https://4.bp.blogspot.com/-hKYPYnD3Gbs/VrmIkjNdAkI/AAAAAAABMA0/jkCIvSC6XVE/s400/12494880_848473678597270_6302168786764403243_n.jpg
Hifi ääni ei muutu muuksi, vaikka tekniikka muuttuu. Olen stereoni ostanut 17. kesäisenä poikana bensamyyjän palkalla, tai tarkemmin muistellen heti kun täytin 18- vuotta sillä osamaksuun piti olla 18- vuoden ikä. Laitteeni tulivat 40- vuoden ikään, ja huollettuina kuin uudet.
Ilokseni havaitsin että kuulen korkeinta ääniä vielä hyvin, sillä kuulen Sibeliuksen viulukonserton kaikkein korkeimmatkin äänet hyvin.
Kotikonsertissa kerrostalossa käytän kuulokkeita, joissa on kullatut liitinjohdot.
Siunauksia
Jari Laurila
jarinhotelli kirjoitti:
Hei!
Olet kulttuurikodista, ja näkyy kirjoittamisessasi.
Finlandia on hienoin kappale mitä on olemassa kun orkesteri ja kuoro ovat suuret, niin on kyynel silmässä. Areenassa on Radion Sinfoniaorkesterin Japanin vierailu, ja Finlandia viulukonsertto, se oli hienoa katsoa ruudusta ja kuulla hifinä.
Laulan ja soitan Finlandiaa joskus Toivelaulukirjan nuotista.
Ostin stereovahvistimen jossa on USB- ja MP3 valmiudet, ja huolsin vanhat yksiköt, ja ostin kaikkiin yksikköihin kullatut audiojohdot; Katso kuva; https://2.bp.blogspot.com/-pG-dWqEJztU/VsaSNweSWRI/AAAAAAABMFk/-LBoUFImjvo/s400/IMG_5926.JPG
Kaiuttimetkin on loppuelämäksi hankittu aikoinaan kymmeniä vuosia sitten, ne toistavat koko ihmisen kuuloalueen 30 - 20 000Hz; https://4.bp.blogspot.com/-hKYPYnD3Gbs/VrmIkjNdAkI/AAAAAAABMA0/jkCIvSC6XVE/s400/12494880_848473678597270_6302168786764403243_n.jpg
Hifi ääni ei muutu muuksi, vaikka tekniikka muuttuu. Olen stereoni ostanut 17. kesäisenä poikana bensamyyjän palkalla, tai tarkemmin muistellen heti kun täytin 18- vuotta sillä osamaksuun piti olla 18- vuoden ikä. Laitteeni tulivat 40- vuoden ikään, ja huollettuina kuin uudet.
Ilokseni havaitsin että kuulen korkeinta ääniä vielä hyvin, sillä kuulen Sibeliuksen viulukonserton kaikkein korkeimmatkin äänet hyvin.
Kotikonsertissa kerrostalossa käytän kuulokkeita, joissa on kullatut liitinjohdot.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaHei!
Piipahdin hetkeksi ulos ja poikkesin kirjastoon.
Oletko koskaan yrittänyt soveltaa jotain ajankohtaista raamatunkohtaa johonkin mielisävelmääsi?
Kerran otin Jesajasta pienen pätkän Finlandian nuotteihin sovellettuna ja lauloin sen pitkin hampain "sisarelle", joka vakoili ja juoruili minusta.
Ei tarvinnut säestää kattilankansilla,; naamasta näki, että ajatus meni perille.
Minulla on kellarissa vanhat kaiuttimet, joista lähtee pehmeä, matala sointu.
Levysoitin pitäisi kunnostaa,mutta ei ole oikein paikkaa niille. Niitä mustia kiekkoja on kerääntynyt, mutta pelkään niiden säröttyneen pahasti monissa muutoissa.
Joka huoneessa on kaikki seinät kirjahyllyä täynnä, halleista alkaen. Yläkerrassa jopa kahdessa kerroksessa! Takimmaisessa vanhoja koulukirjoja ja muuta nostalgista. Pitäisi ohentaa,mutta kun otan vanhoja, aikansa palvelluita pölyn-kerääjiä käteeni, niin muistot valahtavat ylitseni ja on pakko laskea ne takaisin - hiukan häpeillen. Siitä vedän johtopäätöksen, ettei elämäni niin kauheaa ollutkaan!
Nyt on meneillään kevätsiivous ja yritän alkaa reippaat kävelyt aamuin, illoin, kun tiet ovat turvallisemmat kävellä. Kuulas valo tuo kevään tunnun.
Siis, niihin arkiaskareihin, musiikin vauhdittamana, mutta Sibeliuksen viulukonsertin soitto siinä olisi pyhäinhäväistytä! Vai mitä?
Muuten plen sitä mieltä, että "Solentro" olisi omiaan sinullekin;-) Itä.Merenneito kirjoitti:
Hei!
Piipahdin hetkeksi ulos ja poikkesin kirjastoon.
Oletko koskaan yrittänyt soveltaa jotain ajankohtaista raamatunkohtaa johonkin mielisävelmääsi?
Kerran otin Jesajasta pienen pätkän Finlandian nuotteihin sovellettuna ja lauloin sen pitkin hampain "sisarelle", joka vakoili ja juoruili minusta.
Ei tarvinnut säestää kattilankansilla,; naamasta näki, että ajatus meni perille.
Minulla on kellarissa vanhat kaiuttimet, joista lähtee pehmeä, matala sointu.
Levysoitin pitäisi kunnostaa,mutta ei ole oikein paikkaa niille. Niitä mustia kiekkoja on kerääntynyt, mutta pelkään niiden säröttyneen pahasti monissa muutoissa.
Joka huoneessa on kaikki seinät kirjahyllyä täynnä, halleista alkaen. Yläkerrassa jopa kahdessa kerroksessa! Takimmaisessa vanhoja koulukirjoja ja muuta nostalgista. Pitäisi ohentaa,mutta kun otan vanhoja, aikansa palvelluita pölyn-kerääjiä käteeni, niin muistot valahtavat ylitseni ja on pakko laskea ne takaisin - hiukan häpeillen. Siitä vedän johtopäätöksen, ettei elämäni niin kauheaa ollutkaan!
Nyt on meneillään kevätsiivous ja yritän alkaa reippaat kävelyt aamuin, illoin, kun tiet ovat turvallisemmat kävellä. Kuulas valo tuo kevään tunnun.
Siis, niihin arkiaskareihin, musiikin vauhdittamana, mutta Sibeliuksen viulukonsertin soitto siinä olisi pyhäinhäväistytä! Vai mitä?
Muuten plen sitä mieltä, että "Solentro" olisi omiaan sinullekin;-)Kiitos,
Soletro oli mielenkiintoinen. Hyvä tietää.
Niin paljon kirjoja?!
Minulla on 15 metriä kirjoja, ja olen laittanut pois aina, jos lisää tulee. Ei mahdu lisää kirjahyllykköä.
Ei levyt säröty jos ovat levykoteloissaan myyntipakkauksissaan.
Levysoittimen neulan voi aina vaihtaa. Kullatut audiojohdot parantavat äänenlaatua.
Kaiuttimet eivät miksikään mene ajassa jos nyt kuivina saavat olla, eikä jatkuvaa lämpötilan vaihtelua säilytyksessä.
Stereovahvistimet kokevat uutta nousukautta. Minun uusi stereovahvistin on Campiridge Audio Azur.
Kaikki muukin vanha hifi-metodi kokee nousua. Ostin juuri uusia C-kasetteja.
Niissä on mahtavan pehmeä ääni- Kasettidekkini särö, ja huojunta säädettiin kohdalleen, ja on kuin uusi huollon jäljiltä.
Minäkään en pidä CD-levyistä, sillä niiden äänensävy on kova.
Ne muuttuvat inhimilliseksi jos tallennetaan nauhalle.
Vinyylit olivat kaunissävyiset, jos vain levy pysyy naarmuitta.
Vinyylit saattavat tehdä uutta nousua, ja levymessuilla myydään.
Siunauksia
Jari Laurila
jarinhotelli kirjoitti:
Kiitos,
Soletro oli mielenkiintoinen. Hyvä tietää.
Niin paljon kirjoja?!
Minulla on 15 metriä kirjoja, ja olen laittanut pois aina, jos lisää tulee. Ei mahdu lisää kirjahyllykköä.
Ei levyt säröty jos ovat levykoteloissaan myyntipakkauksissaan.
Levysoittimen neulan voi aina vaihtaa. Kullatut audiojohdot parantavat äänenlaatua.
Kaiuttimet eivät miksikään mene ajassa jos nyt kuivina saavat olla, eikä jatkuvaa lämpötilan vaihtelua säilytyksessä.
Stereovahvistimet kokevat uutta nousukautta. Minun uusi stereovahvistin on Campiridge Audio Azur.
Kaikki muukin vanha hifi-metodi kokee nousua. Ostin juuri uusia C-kasetteja.
Niissä on mahtavan pehmeä ääni- Kasettidekkini särö, ja huojunta säädettiin kohdalleen, ja on kuin uusi huollon jäljiltä.
Minäkään en pidä CD-levyistä, sillä niiden äänensävy on kova.
Ne muuttuvat inhimilliseksi jos tallennetaan nauhalle.
Vinyylit olivat kaunissävyiset, jos vain levy pysyy naarmuitta.
Vinyylit saattavat tehdä uutta nousua, ja levymessuilla myydään.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaKiitos informaatiosta! Et sinäkään taida olla "Ikealainen". Sieltä saa jotain mi8nkä voi sujuttaa muiden huonekalujen väliin, mutta minulla on perushuonkalut, jotka ostin ensimmäisistä palkoistani ja lisäyksiä on tullut vanhain tavarain kaupasta.
Kirjahyllyt maalasin seinänvärisiksi, niin ne häviävät mukavasti jättäen kirjat esiin.
Tänään hain taas kaksi kirjaa. Terveydestä: detox-juomia joka kuukaudelle yksinkertaisista vihanneksista, hedelmistä. Tosi hyvä,kun näkee, mitä ne puhdistaa.
Toinen kirja oli erään professorin haastatteluja ja oma kokemus - niin, taivaassa käynnistä! Muutamia kymmeniä vuosia sitten tapasin kentällä naisen, joka kertoi olleensa taivaassa leikkauksen yhteydessä. Minut on leikattu 6 kertaa, mutta en koskaan saanut käydä taivaassa. Millä oikeudella kuitenkaan kyseenalaistaisin hänen kokemuksiaan? Minä kuuntelin Arja Saijonmaan voima-lauluja sairaana.
Nyt niitä taivaassa käyntejä tuntuu olevan muillakin kuin apostoli Paavalilla!
Kiinnostavaa on , että afrikaisilla on kaltaisiaan ihmisiä ja buddhalaisilla omiaan.
Eräs pikkupoika tunnusti aikuisena, että hänen taivaassa käyntinsä oli papan kyhäilemä kertomus vähän tienatakseen.
Entä sitten? Moni katsoo kertomuksia,filmejä avaruusolioista, toisista planeetoista ja roboteista. Tässä naputtelee yksi niistä. Mitä, kun alkaa itsekin olla täynnä terästä ja ruuvia. Tunnen monia, jotka ovat vielä enemmän muovia sun muuta.
Siinä on kiinnostava moraalinen pulma: mitä vastuuta meillä on robo/hoboteista?
Jos pari hankkii tuntevan robo-lapsen ja saa sitten oman ihmislapsen, viedäkö robo tunkiolle? Minusta kiinnostava kysymys - toivottavasti aivo-voimisteluni siirtää dementtiä kauemmas.
Nyt on aika lähteä saunaan. Uimahalli on vieressäni. Iso-äiti oli 92-vuotias, kun ui.
Minä en enää halua häiriintyä kiljuvista kakaroista ja muljottavista miehistä.
Hiippailen vain lämpimään ja kotiin.
Aikoinaan koettelin siellä kuntosalin koneita ja hankin itselleni haluamat . Minulla ei ole olo/vierashuonetta enää, vaan kunto/lukusali. Kotini haluan täyttävän mielekkäästi minun tarpeeni.
Mukavaa pitää sellaista "Nordic Walk" ulkosalla, kun pimeässä tekee mieli raitista ilmaa.
Sellaista illanviettoa täällä.
Toivottavasti mukavaa myös siellä:-) Hep-
Kirjoitit Valloninsepistä jotakin!
Tässä minun blogitekstiä jossa kerron Valloninsepistä;
"Koivuluoman torpan paja. (Kuva:Jari Laurila:2015)
Valloniseppien jälkeläiset Herralan mailla torpparerina ja seppinä;
- Ilmajoen Huissilla Koivuojan/ Koivuluoman torpan plassilla on paja. Pajan todennäköinen tekijä on Koivuojan vävy Johan Dunder s.1783 (myöhemmin Koivuluoma) -Ruotsin Fällingsbron Bruukista Suomeen tulleen valloniseppien jälkeläinen. Sepänopin ovat saaneet myös pojat Juha s.1807 ja Kustaa s.1810, sekä Kustaa Koivuluoman vävyksi tullut Jonas Erikinpoika Åberg s.1833, myöhemmin Koivuluoma. Jonaksen isä Erik on syntynyt Uumajassa ja Kimon kautta tuli Orisbergiin ruukkiin sepäksi. Myös Erikin äidin suku polveutuu vallonisepistä.
Mikko Laiteenmäki oli Laurila nuoremman 1862-1937 opissa sällinä useita vuosia ja tuli Laurila nuoremman vävyksi.
Pajakuva Koivuluoman torpan paja; Sijaitsee Ilmajoen Lampis- ja Peräkylän välillä;
https://4.bp.blogspot.com/-melyG8TSOBA/VYw0dG6r5aI/AAAAAAABHLk/dof0z4YWznk/s400/IMG_2204.JPG
Valloninsepistä löytyy hakukoneella varmasti "Kimon ruukki" asiasanoilla.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija
- Uskonmurea
On olemassa vartiotorni, joka kertoo että jehoovalla on kortteeri Alcyon -tähdellä.
Vartiotornissa tiedettiin tähti kirkkaaksi, kun oli luettu Valituista Paloista harrastelija-astronomien kirjoituksia.
Kirkashan se on, mutta täytyy muistaa että se olisi lähempänä katsottuna aurinko sekin.
Ja astrofyysikot tietävät nykyään, että kun aika koittaa, on meidän aurinkomme ydinreaktio kehittynyt vaiheeseen, jolloin aurinko laajenee, sen verran että imaisee tämän maamme sisuksiina, osaksi itseään.
Jos haluaa tuon nähdä, niin tulisi astua ulos lahkon pimeistä syövereistä vapauteen ja valoon. Ottaa ristiinnaulittu Kristus vastaan vapahtajanaan jotta pelastuu, niin sitten muutaman miljardin vuoden päästä, kun auringon laajentuma on ajankohtainen, pääsee sitä pelastettuna taivaasta seuraamaankin. Siinä näkee kuinka muovi osaa kärytä. itse ehkä kuitenkin käyn vain hiihtolenkillä. Juu nyt se tulloo! Kirjoitinkin aiheesta äskettäin. Se on nyt aivan aivan aivan aivan aivan aivan aivan aivan aivan aivan aivan aivan aivan varmaa. Tuo hieno kuva jessulin kuva on kuulemma alkanut hymyilemään, mikä on aivan satavarma merkki. Jo inkojen ja apsteekkien kivitauluissa ja betuiinihintujen puthan patsaissa on myös havaittu varmaakin varmenpija merkkejä. jt roffessoorit ovat suorittaneet hyvin kehittyneitä ja monimutkaisia laskutoimituksia, ja ilmoittavat, että maailmanloppu on sitten ensi perjantaina klo 19.75.
"Nyt pitkään hartaasti odotettu maailmanloppu vhdoinkin tulee. Varma ennusmerkki on ilmestynyt. Jessulin kuva ilmestyi koiraan.
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/t31.0-8/12633655_1093937690630965_3470756107935934949_o.jpg
Kyseinen varmaakin varmempi merkki on jo mainittu Porneon viitakkopyramiitien nuolenpää kirjoituksissa, samoin kun Afrikan Saapan kuninkattaren aikakirjoissa. Hallelujaa. Samoin se on luettavissa tase russelin harakanvarvaskirjoituksista vt-lehdestä 2/ 1915. "- Aikaarittää
Nythän on niin, että tämä vastenmielinen asiainjärjestelmä on tuleva katkeraan loppuunsa vasta noin vuonna 900000000. Silloin maapallon keskilämpötila on ylittänyt kaikkien eliöiden sietokyvyn. Vuoden 5000000000 paikkeilla autioitunut maapallokin kohtaa loppunsa sulaen laavaksi auringon kulutettua sisällään olevan vedyn loppuun ja sen kuoren paisuessa kaiken korventavaksi jättiläiseksi ennen höyrystymistään avaruuteen. Aurinkokunnastamme jää jäljelle vain auringon ytimestä jäljelle jäävä pieni valkoinen kääpiö, joka ajan myötä mustuu jäähtyessään, sekä muutamasta uloimmasta planeetasta korpuksi palanut kivikasa. Nämä sitten jatkavat elotonta kulkuaan tyhjyydessä ikuisesti, elleivät satu törmäämään johonkin.
- uskokaaitseenne3
eipä taida maapallo loppua vielä hetkeen.
elämme tällä hetkellä sen takia todella sekasortoisia aikoja kun olemme siirtymässä seuraavaan suureen aikakauteen jolloin alamme ajatella eri tavalla kaikesta. näillä mitä tapahtuu tuodaan asiat meidän tietoisuuteen.
Eiköhän sitä ole kaikenlaisia maailmanlopun ennustajia jo nähty..- Paipai
"Kaikenlaisia maailmanlopun ennustajia " ;
JEp , raamatussahan se sanotaan , ;"
" Maa tuli täyteen ennustelijoita , ja ymmärtämätön kansa kukistuu ..."
- alfa123om2222
Jälleen kerran totean mitä olen usein ennenkin todennut, mutta johon sanaan tuntuu käsityskyky monilla uupuvan.
Yksi sukupolvi on 120 vuotta. I Moos. kertoo Jumalan sanoneen neljännessä sukupolvessa he palaavat ja tuo palaaminen tapahtui yli 400 vuoden jälkeen.
Eli aikaa Harmageddonille on vielä vuoteen 2034 asti.- Oinotin
alfa123om2222 11.2.2016 11:33
" Yksi sukupolvi on 120 vuotta. I Moos. kertoo Jumalan sanoneen neljännessä sukupolvessa he palaavat ja tuo palaaminen tapahtui yli 400 vuoden jälkeen.
Eli aikaa Harmageddonille on vielä vuoteen 2034 asti. "
-Nyt olet tullut sekoittaneeksi eri uskontoja sekaisin.
Mooseskirjat kuuluvat kristinoppiin, Raamattuun (vaikka Jeesus poisti vanhan lain).
120 vuotta olet laskenut vartiotorniuskonnon piikkiin, vuoteen 1914, joka tosin saatiin matkimalla adventistien laskelma (ja jossa ensin oli maailmanloppu jo 1844) toki laskelma sikäli joutikin, että adventistit ottivat opikseen ja lopettivat laskelmat. Vartiotorniseura huomasi puolestaan sen taloudellisesti tuottoiseksi (myykää asuntonne ja antakaa rahan lahkotarkoituksiin, julisti lahkolaisten omaan keskuuteen jaettava Valtakunnan palvelus -lehti kesäkuussa 1975)
Raamatusta kristitty lukee että sitä hetkeä ei tiedetä. Eikä siinä kaikkii, väärän ennustuksen antaja, jonka ennustus ei toteudu, on väärä profeetta, 5 Moos 18:20-22 - Oinotin
Miksei vartiotorni kirjoita suoraan että Rolex-pomot rukoilevat puolestsi kun annat heille asuntosi kauppahinnan ?
Se väitehän syntyy syntyy joka tapauksessa siitä että herrat sanovat olevansa jehoovansa kanava ja kirjoittavat olevansa asuntorahojasi vailla. Sekä tietävänsä totuuden. - Kuplanpullistus
Totuus, sano, totuus, se on meillä, kerto värvärikaksikko
- Uskonmurea
Tosiaan, lahkon tietämä järjestelmäasioiten päättäjäinen v. 1975, neuvo myydä asuntonsa ja antaa rahat lahkollisiin tarkoituksiin sen vuoksi täytyi tulla lahkon omalta jehoovalta, kun vartiotorni kirjoittaa olevansa kyseisen tahon kanava.
5 Moos 18:20 taas muistuttaa Raamatun kannasta, eräältä kannalta, toki - seontotuus
Kristitty pystyy lukemaan kristillisiä kirjoja vaikka satojen vuosien takaa, usko on muuttumatonta, ei se muutu vanhaksi valoksi, niinkuin jt,n vanhat kirjoitukset, joita ei saisi enään tutkia.
Miten voi luottaa tämänpäivän sanomaan kun sille naureskellaan muutaman vuoden päästä että se oli vanhaa valoa. sellainen ei ole Jumalasta lähtöisin, vaan ihmisten omaa ajattelumaailmaa, joka muuttuu jatkuvasti.
Jt.t ovat ottaneet tämän valaistus asian raamatunkohdasta, jonka ovat käsittäneet väärin, ei kyseinen asia koske mitään uskonnollista tietoa jakavaa yhteisöä, vaan yksittäisen ihmisen uskon vaellusta.
Jaak. 1:17
Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.
tämä jae ei sovi jt oppiin, kun sen oppi muutuu varjojen mukana.
Jumala ei totisesti käytä tämmöistä uskonnollista harhaa levittävää yhteisöä minkäänlaisena kanavanaan
Raamatusta kyllä selviää mikä on Jumalan käyttämä kanava, se on Jeesus, ja PyhäHenki on opettaja tänäkin päivänä
Koska Jeesus on ainoa tie ja kanava Jumalan luo, joka Jeesuksen ottaa elämäänsä pysyy oikealla tiellä, ilman mitään uutta valoa lupaavaa uskontoa,
vain usko Jeesukseen riittää, ei ole ihmiskunnalle muuta nimeä annettu, jossa olisi pelastus - Kolonkka
Itä.Merenneito 16.2.2016 2:29
" Minä pidin siitä työstä kulkea kentällä Jumalan Valtakuntaa saarnaten. Ainoa kerta, jolloin tunsin, että minulla oli jotain todella hyvää ja luotettavaa sanottavaa lähimmäisilleni. Jotain varmaa. "
1) Lahko paratiisi ei ole "Jumalan valtakunta", vaan lahkopomo Rutherfordin perustama sen jälkeen kun hän v. 1935 näki unta, että taivas oli täynnä, paikat varatut. (täynnä oleminen otettiin sitten vartiotorniuskontoonkin).
2) "että minulla oli jotain todella hyvää ja luotettavaa"
-niin, "luotettavaa". Kerro, kaikki eivät usko että todistajat eivät osaa punastua. Sinähän ovityössä puhuit, oli velvollisuutesi vartiotorniuskonnon mukaan, että on ylitsepursuavat todisteet tuon paratiisin alkamisesta v. 1975 järjestelmäasioiten päättäjäisten jälkeen, kuten Herätkää n:o 23 v. 1968 kirjoitti. (jos et vannonut tuon ylitsepursuavatodisteisen lopun nimiin, sait mökötystuomion, kukaan lahkolaistoverisi ei saanut vastata tervehdykseesikään).
3) "pidin siitä työstä kulkea kentällä Jumalan Valtakuntaa"
-Tällä tarkoitat kertoa lukijalle ja väittää että se kivaa olisi, jotta liittyisi remmiin vartiotornikaupustelijain. Oikeasti ei kukaan tykkää tuosta työstä, koska lahkon pedofiilisalailut ja -suojelut tiedetään, otetaan puheeksi. Henkilörekisterin lainvastainen laatiminen tiedetään ja otetaan puheeksi. Verensiirtokiellolla murhaaminen tiedetään ja kauhistellaan ja ihmetellään. Sinun tulisi se tehdä tekemättömäksi. Ja kun tulee uusintakäynnin vuoro, on netissä käyty ja näyttöpäätteellä avoinna veljesseura.org taikka Suomi24 jehovantodistajat tai muuta keskusteluaiheita.- Itä.Merenneito
En voi muuta kuin nauraa sille alkuajalle, kun kävelin kentällä silmät säteillen ja vakuutin kaikille Jumalan Valtakunnan tulevan ihan just nyt ja muuttavan kaiken hyväsi.
Kierrosvalvoja otti minut puhutteluunsa ja sanoi ihmisten olleen vihaisia lähdettyäni. Olin puhunut niin "hienoa kieltä", että he eivät ymmärtäneeet mitään ja huomasivat yht´äkkiä pitävänsä "Vartiotornia" kädessään.
Luulen ihmisten tunteneen, että halusin heille hyvää aivan vilpittömästi uskoen sanomaani. Loukkaannuin kauheasti sille pahalle kierrosvalvojalle, joka sätti minua.
- mnaat
Harmagedon ei tule ennen kuin loput 20 ennustusta raamatusta täytyvät. Siis ennustukset jotka koskevat Kristuksen Jeesuksen näkyvää paluuta.
Tällä hetkellä näemme 2.n ennustuksen täyttyvän. Ne kummatkin liittyvät Syyriaan.
Syyrian kaupungit autioituvat ja Damaskoksesta tulee kamelien asuinpaikka.
Sen jälkeen on ennustuksia jäljellä 18. Viimeisimpiä niistä on lopullisen antkristuksen ja väärän profeetan ilmestyminen.
Antikristuksia on ollut apostolisista ajoista asti, mutta tämä viimeinen antikristus on niistä huomattavin.
Tämä antirkristus tulee mitä ilmeisimmin islamin keskuudesta.
Väärä profeetta ilmeisesti Israelista. He saavat aikaan 7 vuoden puolessavälissä rauhan ja se on pelkkä silmän lume, koska silloin alkaa kaaos, jota kutsutaan myös harmagedoniksi.
Silloin nähdään "ihmisen pojan merkki" taivaalla ja Jeesus saapuu kaikkien pyhiensä kanssa.
Silloin jehovantodistajatkin pettyvät huomatessaan, ettei olisi pitänyt uskoa amerikanjärjestöön. - Silmätpäässä
mnaat 16.2.2016 13:38
" Harmagedon ei tule ennen kuin loput 20 ennustusta raamatusta täytyvät. Siis ennustukset jotka koskevat Kristuksen Jeesuksen näkyvää paluuta. "
-Mutta ei kai Raamatussa muunlaista Jeesuksen paluuta olekaan, kuin näkyväistä ?- Turnipsinsyöjä
Koska olemme lahkofoorumilla, on todettava että vartiotorniuskonto puhuu Jeesuksen näkymättömästä paluusta. v. 1914 ainakin.
Selvyyden vuoksi (surkuhupaisaa, kuten huomaat, ei selvyyttä lahko-opeissa toisaalta oikein saa) on todettava, että vartiotorniuskonto ennusti maailmanlopun vuodelle 1914 (todisteena, tai varmistustodisteena olivat pyramidin, muinaisen pakanauskonnon monumentin mitat), sitten runs. vuosikymmenen tuon v. 1914 jälkeen vartiotorniuskonto sanoi, että Jeesus v. 1914 palasi näkymättömänä maahan, "vielä ihan kuten vartiotorni oli ennustanutkin".
- mnaat
Ei ole niin. Vain yksi paluu ja sekin näkyvä.
Jehovan todistajien harmagedon odottelu on mennyt vitsin puolelle.
Niin kauan kun he eivät tunnista tosia asiaa Jeesuksen paluusta he pettyvät, pettyvät ja taas pettyvät.
Lopulta kun sitten alkaa tapahtua he pettyvät viimeisen kerran ja silloin he huomaavat olevansa "ulkona".
Kun uskovat huomaavat että nyt viedään viimeisiä ennustuksia ennen Jeesuksen paluuta, laittavat he lamppuihinsa lisää öljyä ja ovat valmiina. - aikaaloputtomasti
Sanooko vielä samoin kuolinvuoteella oleva jt esim. 20-40 vuoden kuluttua?
Mitä enemmän aikaa kuluu sitä nolompia ovat kaikki jt uskonnon möläytykset lehtiensä otsikoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .18010500Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523615Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja543381- 642895
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2212281- 1162223
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252053Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671658Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221486Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121396