Olemmeko vain syöpäkasvain ?

vm41

Elämän tarkoituksen kyselijöille voisin kertoa näin.
Koska muuta järkevää tarkoitusta ihmisen elämälle ei ole esitetty, tai pystytty todentamaan, kuin elää muiden eliöiden kustannuksella.
On siis päädyttävä lopputulokseen, että ihminen on maailmankaikkeudessa leviävä syöpä, joka leviää maapallon joka kolkkaan, tuhoamalla ympäristöään, sekä pilaamalla ilmastomme.
Sen tehtyään suurin osa kuolee ja osa poistuu muualle galaksista löytämäänsä kohteeseen (paratiisiin), jota nytkin jo suurin kustannuksin määrätylle ryhmälle koko ajan metsästetään.
Mitään positiivista tarkoitusta täälläoloomme en ole keksinyt, vain itsekästä ympäristön ryöstöä, raiskausta, sekä muiden eläin/eliö lajien tuhoamista.

30

90

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskonratkaisu1111111

Mielenkiintoinen vertaus ja siinä mielessä vieläpä erittäin osuva mielestäni, että ihminen on samalla saanut alkunsa jo maailmankaikkeuden alussa samoin kuin monet syövät lähtevät kasvamaan ihan niistä alkuperäisistä jo kohdussa alkunsa saaneista soluista. Samoin ihminen on ollut jo ihan silloin alussa.

Mutta toisin kuin syöpä, joka ikään kuin tuhoaa lopulta myös itsensä, ihminen sen sijaan elää ikuisesti Jeesuksen Kristuksen kautta. Siinä mielessä ihminen ei ole vain osa sitä mikä tuhoutuu vaan ihminen on nähdäkseni luotu hallitsemaan maailmankaikkeuden muita olentoja. Enkä minä oikeastaan usko, että ihminen maailmaa tuhoaa. Raamatun mukaan maailma käsitteenä ei välttämättä edes tuhoudu vaan ne jotka Kristuksen kautta lunastavat paikkansa Uudessa maassa, saavat elää siinä ikuisesti.

• uskonratkaisu1111111

Pallihiki tuoksuu Uudessa maassa aamusta iltaan

• vm41

Mistä olet moisen ihmeellisen kuvitelman keksinyt, että ihminen olisi luotu hallitsemaan maailmankaikkeuden muita olentoja ?
      Ihminen on yhtä hyvin voinut olla olemassa ikuisuuden, erimuodoissa mahdollisesti, riippuen joka kerta senhetkisestä paikasta olomuotoineen.
      Ei hallitsevasta toiminnasta ole merkkiäkään, ellei oteta huomioon luonnon alistamista, sekä valjastamista omien ahneiden halujemme tarpeisiin.
      Ei kyllä muuta tarvitse tehdä, kuin avata silmät ja katsoa minkälainen maailma on nyt, verrattuna 3-400 v sitten olleeseen tilaan.
      Myrkkyjä myrkkyjen perään syydetään maahan, veteen, sekä ilmaan.
      Kaikenlaiset lääkejäämät viemäreihin vedettyinä päätyvät ravintoketjujen kautta ihmisen kehoon, aiheuttaen kehitysvaurioita sikiöihin, sekä vaikuttaen haitallisesti syntyvyyteen, sekä sen myötä lajimme tuhoutumiseen sukupuuton myötä.
      Kun ei ole enää syövällä syömistä, on todennäköinen tulos kuolema.

• uskonratkaisu1111111

kysyit: "Mistä olet moisen ihmeellisen kuvitelman keksinyt, että ihminen olisi luotu hallitsemaan maailmankaikkeuden muita olentoja ?"

Uskon, että ihminen on Jumalan kuvana kuninkaana maan päällä.

Kaikki tuo mistä myöhemmin kirjoitat on toki hyvin ikävää, mutta en itse usko, että luonnon kantokyky pettää ennen kuin sen aika tulee. Ja uskon että pelastuville ihmisille löytyy aina paikka jossa on hyvä olla vaikka nykyinen maailma jollain tavalla tuhoutuisikin. Uskon, että Jeesus antaa ikuisen elämän niille jotka Häneen uskovat.

• vm41

Ajatuksistasi puuttuu kokonaan realisminen oma mielikuvitus.
        Olet korvannut sen toisten syöttämillä luulotteluilla, vailla mitään uutta, sekä omintakeista pohdintaa.
        Asioista on toki aina erilaisia näkemyksiä, mutta näkemyksesi on jo niin "puhkikaluttu", ettei siihen viitsi ottaa enää kantaa.

• Ajattelusi on juuri kuin: "Syökäämme ja juokaamme, sillä huomenna me kuolemme"
        Miksi kantaa huolta saastumisesta, ylikansoituksesta, resurssien loppumisesta, tulevien sukupolvien tarpeista puhtaaseen luontoon, kun Jumalan valtakunta tulee kuitenkin kohta?
        Tuollainen ajattelu on erittäin itsekästä, lyhytnäköistä ja kiihdyttää ympäristömme tilan huononemista. Onneksi kaltaisiasi on niin vähän, ettei teidän suhtautumisellanne ole paljoakaan painoa. Silti tuollainen asenne omaan ympäristöön ällistyttää.
        Nimimerkille vm41 sanoisin sen verran, että monessa on menty eteenkin päin. Vesistömme ovat pääasiassa paljon puhtaampia kuin -70 luvulla. Välillä metsistämme hävinnyt naava on palannut takaisin teollisuuden rikkipäästöjen vähennyttyä. Varsinaista kaatopaikkajätettä syntyy nytyään kierrätyksen ansiosta murto-osa siitä, mitä vielä kolmisenkymmentä vuotta sitten. Ajoneuvot eivät enää tupruttele lyijyä ympäristöön ja muutenkin nykyauton päästöt ovat lähes parisataa kertaa vähäisempiä kuin -70 luvun autojen. Tehtaiden päästöjä ilmaan ja vesiin rajoitetaan entistä tiukemmin. Energiaa säästäviä innovaatioita on tullut paljon ja uusiutuvaan energiaan siirtyminen on jo jonkinlaisella mallilla.
        Työtä on valtavan paljon ja ongelmat etenkin kehittyvissä maissa suuria, mutta kyllä tämä tästä.

• uskonratkaisu1111111
        agnoskepo kirjoitti:

Ajattelusi on juuri kuin: "Syökäämme ja juokaamme, sillä huomenna me kuolemme"
        Miksi kantaa huolta saastumisesta, ylikansoituksesta, resurssien loppumisesta, tulevien sukupolvien tarpeista puhtaaseen luontoon, kun Jumalan valtakunta tulee kuitenkin kohta?
        Tuollainen ajattelu on erittäin itsekästä, lyhytnäköistä ja kiihdyttää ympäristömme tilan huononemista. Onneksi kaltaisiasi on niin vähän, ettei teidän suhtautumisellanne ole paljoakaan painoa. Silti tuollainen asenne omaan ympäristöön ällistyttää.
        Nimimerkille vm41 sanoisin sen verran, että monessa on menty eteenkin päin. Vesistömme ovat pääasiassa paljon puhtaampia kuin -70 luvulla. Välillä metsistämme hävinnyt naava on palannut takaisin teollisuuden rikkipäästöjen vähennyttyä. Varsinaista kaatopaikkajätettä syntyy nytyään kierrätyksen ansiosta murto-osa siitä, mitä vielä kolmisenkymmentä vuotta sitten. Ajoneuvot eivät enää tupruttele lyijyä ympäristöön ja muutenkin nykyauton päästöt ovat lähes parisataa kertaa vähäisempiä kuin -70 luvun autojen. Tehtaiden päästöjä ilmaan ja vesiin rajoitetaan entistä tiukemmin. Energiaa säästäviä innovaatioita on tullut paljon ja uusiutuvaan energiaan siirtyminen on jo jonkinlaisella mallilla.
        Työtä on valtavan paljon ja ongelmat etenkin kehittyvissä maissa suuria, mutta kyllä tämä tästä.

Tässä on nyt ilmeisesti tapahtunut jokin väärinkäsitys, sillä en tiedä milloin maailmanloppu tulee. Ja myönnän sen, että saastumista on ja nälänhätää on, mutta en usko että mikään tällainen seikka sinällään sanelee ihmisen tulevaisuutta. Ne voivat toki vaikuttaa siihen, mutta ei mielestäni millään ylivoimaisella tavalla. Ja itse minä sen sijaan en voi kovinkaan paljoa vaikuttaa siihen, joten jos se tapahtuu, niin se tapahtuu enkä minä voi sille mitään. Uskon että Jumala pitää lapsistaan huolen. Ihan mahtavaa lukea kirjoituksestasi, että parempaan suuntaan ollaan menty.

• Voit-voit
        uskonratkaisu1111111 kirjoitti:

Tässä on nyt ilmeisesti tapahtunut jokin väärinkäsitys, sillä en tiedä milloin maailmanloppu tulee. Ja myönnän sen, että saastumista on ja nälänhätää on, mutta en usko että mikään tällainen seikka sinällään sanelee ihmisen tulevaisuutta. Ne voivat toki vaikuttaa siihen, mutta ei mielestäni millään ylivoimaisella tavalla. Ja itse minä sen sijaan en voi kovinkaan paljoa vaikuttaa siihen, joten jos se tapahtuu, niin se tapahtuu enkä minä voi sille mitään. Uskon että Jumala pitää lapsistaan huolen. Ihan mahtavaa lukea kirjoituksestasi, että parempaan suuntaan ollaan menty.

"Ja itse minä sen sijaan en voi kovinkaan paljoa vaikuttaa siihen, joten jos se tapahtuu, niin se tapahtuu enkä minä voi sille mitään. "

Roskaa. Agnoskepo kirjoitti, että eteenpäin on menty (ainakin länsimaissa). Miksi on menty? Siksi, että miljoonat ja sadat miljoonat yksittäiset ihmiset kierrättävät jättensä. Siksi, että poliittiset päättäjät on pakolla herätetty huomioimaan luontoarvot lainsäädännössä niin, että on laadittu lakeja, jotka vaativat, että jos saastutat, niin maksat. Osta paljon kuluttava ökyauto ja maksa käyttöverossa. Kuka sille voi, jos eivät ihmiset? Ihmisethän sen saastumisen saavat aikaankin.
        Taidat olla kovin nuori ja ajatella vielä vähän suppeasti.

• uskonratkaisu1111111
        Voit-voit kirjoitti:

"Ja itse minä sen sijaan en voi kovinkaan paljoa vaikuttaa siihen, joten jos se tapahtuu, niin se tapahtuu enkä minä voi sille mitään. "

Roskaa. Agnoskepo kirjoitti, että eteenpäin on menty (ainakin länsimaissa). Miksi on menty? Siksi, että miljoonat ja sadat miljoonat yksittäiset ihmiset kierrättävät jättensä. Siksi, että poliittiset päättäjät on pakolla herätetty huomioimaan luontoarvot lainsäädännössä niin, että on laadittu lakeja, jotka vaativat, että jos saastutat, niin maksat. Osta paljon kuluttava ökyauto ja maksa käyttöverossa. Kuka sille voi, jos eivät ihmiset? Ihmisethän sen saastumisen saavat aikaankin.
        Taidat olla kovin nuori ja ajatella vielä vähän suppeasti.

Hienoa, jos olet kiinnostunut ympäristöasioista. Varmasti moni ihminen voi vaikuttaa omaan jalanjälkeensä jossain määrin mutta jos muu maailma ei tee samoin niin en usko, että sillä on kovinkaan suurta merkitystä.

Ja ihminen ei mielestäni saa yksin saastumista aikaan, sillä maailma tuntuu olevan jossain määrin saastuva paikka. Enkä jaksa uskoa, että saaste yksin voisi koitua ihmiskunnan lopuksi. Uskon, että Jumala pitää huolen lapsistaan ja ne jotka uskoo Jeesukseen saa Raamatun mukaan ikuisen elämän Uudessa maassa joka varmasti ei saastu.

• Kalju_Pitkätukka

Asenteesi on yleinen U.S.A:n "uudestisyntyneiden" kristittyjen piireissä ja sieltä
        uskon sinunkin täällä esittämien ajatusten(evoluution kiistäminen siihen tutustumatta, luomisen esittämisen sille vaihtoehdoksi perehtymättä kuitenkaan luomiskertomuksen yksityiskohtiin) olevan peräisin.

Asenne on vaarallinen.
        Heittäydytään "Herran haltuun" yrittämättäkään tehdä asioille mitään.

Olen perusluonteeltani pessimisti, mutta kieltämättä minäkin olen alkanut huomata
        Agnoskepon mainitsemia asioita.

90- luvulla näytti, että metsät kuolevat pystyynja lähikaupungin ilma oli kesähelteellä harmaa savusta.

Nyt Oulun maisemista voi nauttia niin kesähelteellä kuin talvipakkasillakin, ja
        naava on tosiaan palannut kotinurkkini puihin.

Kalat ovat palanneet moniin jo kuolleisiin jokiin.

Maailmanlopun odotuksessa eläminen on viheliäisimpiä asioita, joita uskonto voi ihmiselle tehdä.

• clvkbjlbjcbc

Ei ihminen ole syöpä vaan ateismi on syöpä.

• uskonratkaisu1111111

.. jonka Jumala loi omaksi kuvakseen. TIedäetään sinun paska-Hellarin clvkbjlbjcbc-viestit. Opettele sinäkin nuuskimaan pallejasi, ja pääset eroon vihastasi!

• vm41

Nyt ei tosiaankaan ollut kysymys kenellä syöpää eniten on, mutta kun nyt otit asian puheeksi, voisit kerrankin pysähtyä peilin eteen, sekä katsoa tarkemmin näkemääsi.
        Kyllä sieltä syöpäläinen kurkistaa, kysy vaikka joltain viattomalta kärpäseltä.

• Heitätoiveesi

Sokea ajattelutapa,että ollaan menossa eteenpäin.Ainoastaan ajassa mennään eteenpäin.Maapallo on jo ylittänyt rajan paluuseen puhtaaseen luontoon,josta meidän kaikkien elämä riippuu.Turhaa panna tulevaisuuttaan avaruuden planeettoihin,siellä ei ole mitään mikä pitää meidät hengiss.Utopiaretkiä mainostetaan vain rahan takia.Kaukaiset planeetat ovat saavuttamattomissa,siihen matkaan ei ihmisen elinikä riitä.Täältä on eväätkin otettava mukaan.Yltäkylläisyydessä elävät maiden ja valtioiden johtajat eivät
      välitä mistään mitään,koska tietävät kuolevansa kuitenkin.Köyhät ne yrittävät
      saada jotakin aikaan,mutta rahattoman on mahdotonta tehdä mitään vaikutusta.35 aktivistia kokoontuvat tampereen torille tarkoituksenaan
      pelastaa maapallo.135 miljoonan joukkokaan ei saa mitään aikaan.Kolmas M-sota saa asiat liikkeelle,mutta viimeinen silaus tapahtuu Harmagedonissa.
      Siinä Jumala itse käy sotaa niitä vastaan jotka nyt tuhoavat luomakuntaa.
      Ihminen ei pelasta mitään,vaan ainoastaan tuhoaa kaiken.Väliaikaiset vesien
      puhdistukset eivät ole pysyviä,niissä vesistöissä on jo valtava määrä lääke-
      aineita joita mikään puhdistamo ei kykene poistamaan.Raskaat metallit
      makaavat pohjavesissä tuhansia vuosia.

• Olet varmaan osallistunut positiivisen ajattelun kursseille ja harjoittanut naurujoogaa.
        Noin sitä pitää ajatella.

• vm41

Älkää ny "ressukat" vetäkö sitä jumalaanne joka asian jatkeeksi, ei oletuksestanne/kuvitteluistanne ole tähänkään päivään mennessä mitään hyvää seurannut, joten pysytään nyt vain ihan realistisella linjalla.
      Tuollainen jumalan selän taakse piiloutuminen, sekä turvautuminen osoittaa vain järjen köyhyyttä, pelkuruutta, olla ottamatta vastuuta tekemisistämme.
      Myös osoitus oma aloitteen puuttumisesta, sekä mielikuvituksen köyhyydestä, tai jopa puuttumista on päällimmäisenä jutuissanne.

• vm41

Ei jeesuksen sanomiset tässä asiassa auta pätkääkään enää.
      Jospa vain tyytyisit, sekä hyväksyisit ajatuksen, ettei ihmisen olemassaololle täällä ole löydetty mitään järkevää,pätevää HUOM !! Järkevää, pätevää syytä.
      Raamatunlauseiden sylkeminen avuksi, on ainut keino enää, millä voisit yrittää kuvitelmiasi vakuutella, mutta nehän ovat vain hyvin todennäköisesti oppimattomien reissumiesten nuotiotarinoita.

• Kalju_Pitkätukka

Miksi pitäisi olla syy?

Aikoinaan aivojen kehitys vastasi tiettyyn ekologiseen lokeroon sopeutumiseen ja tähän on tultu.

Ehkä ihminen tuhoaa itsensä hävitettyään ensin suuren osan muita lajeja, ehkä ei.

Maapallon elämä jatkaa kehitystään ilman ihmistäkin.

Joka tapauksessa n. miljardin vuoden kuluttua Auringon lisääntyvä säteily käristää Maan elinkelvottomaksi.

Em. ei tarvitse olla mitenkään synkkä ja toivoton näkymä.
        Suuren osan olemassaolostaan ihmiskunta on yksilötasolla rimpuillut kuolema kantapäillään.

Elämme(suuri osa meistä) ihmiskunnan kulta-aikaa, nyt meillä on ensimmäistä kertaa maailmanhistoriassa mahdollisuus saada kaikille maailman ihmisille kohtuullinen elintaso.

Onko aloittaja lukenut Esko Valtaojan "Avoin tie"- kirjaa?
        "Kotona maailmankaikkeudessa" on ehdoton lukusuositukseni myös.

• oleteksyksissä

Olet onneton ja sinun elämälläsi ei ole sitten mitään tarkoitusta. Elät valheessa.

• 12330982347

Onko sinun näkemyksesi taustalla mitään muuta tositetta kuin yksi kirja? Jota puukko kaulalla uhaten pakotettiin suomakaiset uskomaan 1100-luvulla?

• oleteksyksissä

"I am proud to say that I am a fortunate homosexual man. I am very blessed to be who I am."
      - Noin minä sanoin, ja en enää elä eksyksissä. Jeesus auttoi minua löytämään homouden, kiitos Jeesus!

• Eiturhaa

Nimimerkistäsi päätellen olet pitkähkön taipaleen matkaa taittanut. Ikävä on kuulla jos elämä on jättänyt "tyhjän" käteen. Ei tarkoitusta elämällä, olemassaololla.

Kirjoituksesi ei ole elämästä kyllänsä saaneen tyytyväistä katselua, vaan ennemminkin elämättä jääneen elämän päivittelyä. Kriittisestä ja nuivasta asenteesta ei ole elämän eväiksi.

Itse ymmärrän ja olen kokenutkin että elämä ei toki ole pelkkää hymyä ja päivänpaistetta. Selviytyminen erilaisista vastoinkäymisistä on tuonut elämääni rikkautta, pitkällä aikavälillä.

Minusta tuntuu että olet ympäröinyt itsesi katkeruudella ja vihalla. Kommenteistasi huokuu, kaikesta huolimatta, kaksoisviesti. Ensimmäisen jo totesin, mutta toinen taitaa olla vieläkin todellisempi, ja se on halu kohdata muutakin kuin oman järjen ajatukset.

Olet huoneessa, itsessäsi, lukitsemasi oven takana ja odotat että joku vielä kolkuttaisi ovellesi. Ainut, minkä voisit päästää sisällesi on Rakkaus, mutta et usko sen olemassaoloon.

Minulla on kokemus että sellainen Rakkaus on, sinullekin. Sinun tyhjyyttäsi ei voi ihminen täyttää, ei tiedemiehet, ei kukaan. Mutta Jumala voi ja tahtookin.

• "Ikävä on kuulla jos elämä on jättänyt "tyhjän" käteen. "
        Minusta näyttää ennemminkin siltä, että elämä on antanut aloittajalle jotakin. Oivalluksen. Sinulla näyttää olevan suuria vaikeuksia käsittää ja varsinkin hyväksyä sitä. Miksi noin?

• Teuvoo

>eiturhaan< nimimerkin vuodatuksesta ei käynyt ilmi, tarkoittiko hän jotain uskovaisuuteen sortunutta, vai yleensä vain herkkäuskoista ??

• Siis kaikki elämänmuodot käyttävät jotain hyödykseen maapallolla, kaikkiruokainen ihminen taitaa olla parasiiteista tuhoisimmasta kärkipäästä.

• vm41

Käsittämätöntä naivismia oikein pursuaa, yleensä uskovaisten kommenteista.
      Onko realismi kielletty "laumoissanne"?
      Miksi ihmeessä asioista ei voida keskustella realistisella tasolla, vaan aina vedetään jotkut totuudenvastaiset toisten kirjoitelmat/kuvitelmat mukaan ?
      Aloittajana esitin vain kysymyksen, en väittämää, sekä oman käsitykseni olemassaolollemme, enkä sekoittanut jotain "jumaluutta" asiaan.
      Kyseenalaistaahan toisten näkemykset aina voi, ei sentään tuulista temmatuilla, siteeratuilla, jutuilla, vaan ihan omilla päätelmillänne ihmisyydestä, sekä todellisista tarkoitusperistä.
      Jään mielenkiinnolla odottelemaan rohkeita, mielenkiintoisia näkemyksiänne itsenne olemisen tärkeydestä/turhuudesta.

• järkevästi

Eipä ihmisellä sen kummempaa merkitystä ole... Joten elämä on kai tehty nautittavaksi, joka ei silti tarkoita että toisten kustannuksella, jos on vähääkään vastuullinen ja moraalinen ihminen. Nauttia voi myös vahingoittamatta muita, eli olla olematta syöpäläinen. Siihen vaikuttaa pienet, jokapäiväiset valinnat. Jokainen tekee valintansa itse. Siihen myös kristinusko on antanut vapauden. Voi olla viisas tai sitten tyhmä. Valitettavasti suurin osa toimii tyhmästi, tuleville sukupolville haitallisesti. Kannattaisi hiukan miettiä omia kulutustottumuksia varsinkin jos aikoo lapsia hankkia. On edistystä silti tapahtunut. Esim. orjuus on lopetettu ja yhä enemmän kiinnitetään huomiota eettisiin asioihin. Suurin ongelma on kuitenkin jatkuva ihmisten lisääntyminen. Järkevää olisi hallita/hillitä sitä ajoissa. Aurinko tosiaan sammuu aikanaan, kaikki kuolee joskus, joten mukavaa olisi nauttia siitä pienestä hetkestä jonka saa elää. Siksi sopii elämässä relata eikä vaatia itseltään ja muilta liikoja.

• Kalju_Pitkätukka

Niin, vaimoni sanoo minun olevan hänelle tärkeä.

Lapsilleni olen tärkeä.

Kun katselen tähtitaivasta tai syysmaisemaa peltoaavalla, huikea tunne toisinaan valtaa minut: Tällä planeetalla, tänä hetkenä minä näen ja koen tämän.

Kerran uimahallin pukuhuoneessa tuntematon mies auttoi minua, kun lapseni oli saanut sairaskohtauksen.
        Hän oli minulle erittäin tärkeä silloin, riippumatta siitä, millainen henkilö hän muuten mahdollisesti on.

Olemassaolo on pääsääntöisesti ihan jees.

• hyvä.alotus

Juu, olen samaa mieltä alottajankaa. Olaan pelkkii perserekii kaikki. ei muuta. olenateisti. hyvä olla on.

• vm41

Voidaan siis hyvillä mielin todeta olemassaolomme täällä olevan sattumien summa, tai joidenkin ihmissyöntiin keskittyneiden avaruusmatkailijoiden jälkeensä jättämä ruokavaraston siemen.
      Siemen siis kasvaa, lisääntyy, sekä säilyy tuoreena siihen asti kunnes tarve koittaa.
      Tässä siis viimeinen teoria olemassaolomme tarkoituksesta, vaatii ehkä vielä hieman hiomista, ennen todisteiden tulkitsemisia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      197
      6008
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2827
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2297
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2049
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2011
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      229
      1395
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1362
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      297
      1353
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1297
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1226
    Aihe