Mihin käytätte Vartiotornia?

Onko kys. lehden paperi liian karkeaa pyllynpyyhintään, edes hätätilassa?
Käytättekö edes sätkäpaperina, vai onko siihen parempia korvikemateriaaleja, esim. virsikirjat tai Raamattu?

39

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koiran alustana että sytykkeenä.

      • kakattava-on.kaikkien

        Mitä kumman tornia??? En mihinkään, jos se sinua liikuttaa, en pyyhi torneilla persettä.


      • Eli et tee eroa vartiotornin ja vartiotorni-lehden kanssa?

        Eli jos postiluukustasi tipahtaa vaikka kotiliesi, niin luulet sitä oikeaksi kotiliedeksi?

        No entä tapauksessa missä olet nähnyt MeNaiset lehden. Luuletko itseäsi silloin naiseksi?

        Kieltämättä kristityt tuntuvat välistä aika ämmämäiseltä sakilta. Mutta siihen käykin hyvin Raamatun viisaus:

        Sananl. 9:13 "Tyhmyys on nainen, levoton ja yksinkertainen, eikä hän mistään mitään tiedä."

        Tosin naisen tilalle sopisi paremmin sana kristitty.


    • Lennokkiaentee

      Siinä on kauniita kuvia, katselen niitä joskus vaikka olen uskonnoton enkä moiseen höpinään usko:)

      • Jos jollain on vielä viihtyisä vanhanajan puinen ulkohuussi, kävisivät ne kuvat varmaan huussin seinäin koristeeksi.


      • sinulla.on
        kekek-kekek kirjoitti:

        Jos jollain on vielä viihtyisä vanhanajan puinen ulkohuussi, kävisivät ne kuvat varmaan huussin seinäin koristeeksi.

        Mitä kuvia siellä sitten on?


      • ota-järki-käteen
        sinulla.on kirjoitti:

        Mitä kuvia siellä sitten on?

        Lue sitä lehteä siellä kakilla, ei tartte liimailla kuvia seinille, ja käytä pehmeää paperia takamuksesi takia.


    • EttäNäinTänään

      Parempi olla JT tai mikä seurakunta hyvänsä kuin olla ateisti!!!!!!!

      • EttäNäinTänään

        Olen Joutava Tollo, eli Lestadiolainen!!!!!!


    • kostetaanperkele

      Vartiotorni on parhaimmillaan silloin, kun joku hyvä tuttu on ratkennut juomaan,... Ei tietenkään silloin, kun sillä on paras hummaus päällä, mutta silloin kun sen rahat ja voimat on loppu, silloin on hyvä hetki sujauttaa sekopäisyydellä ja muulla höynähtämisellä ryyditetty jeesusaapinen sisään postilaatikosta,. Ai että minä nautin! Kärsi ruumis, kärsi sielu!

      • ja-siten-teillä

        Onpas sulla erikoisia tapoja.


    • Aryhmänateisti

      Vartiotornia ei voi käyttää oikein mihinkään. Takansytykkeeksi ehkä. Ne kuvatkin on niin noloja ettei niitä kehtaa katsoa edes yksin.

      • SairasErkki

        Olet noviisi. Tai et polta kessua. Aivan loistavaa kessupaperia on sekä virsi- että raamattukirjassa; ainakin näissä uudemmissa.

        Niistä kuvista olen samaa mieltä. Melko sairas pitää olla, että se leijona-lammas- perversio aukeaa milläkään tasolla.


      • omituista.on
        SairasErkki kirjoitti:

        Olet noviisi. Tai et polta kessua. Aivan loistavaa kessupaperia on sekä virsi- että raamattukirjassa; ainakin näissä uudemmissa.

        Niistä kuvista olen samaa mieltä. Melko sairas pitää olla, että se leijona-lammas- perversio aukeaa milläkään tasolla.

        Laitatkos sinä paljonkin rahaa ostaaksesi niitä virsikirjoja ja Raamatuita vai mistä saat niin paljon sitä paperia tarpeisiisi? Raamattu taitaa olla sinulle liian viisas kirja luettavaksi?


    • ristikkolehtiäkinlöytyy

      Jos teillä on noin matti kukkarossa, ettei ole varaa pyllypyyhkeisiin, niin voitte pysähtyä vaikka jonkun taloyhtiön lehtikeräyslaatikon luo. Ja pula on poissa.

      • EttäNäinTänään

        Raamattu tuo pikaisen avun, eikä Raamatussa kielletä Serlan korvaamista sillä.
        - Myöskään Ukrainassa ei kielletty STERLAn korvaamista kumiluodilla, kun STERLAN lukitsee Raamattu kädessä, eikä välitä varotusteksteistä kuten "siviilikone wtf Krisseli taas!!!!!!" < ateistisen tietokoneen näytöillä.

        Venäläinen OrdotoksiKriiselien Igla ei tottele ketään muuta, ja vähät välittää muista.


      • huo-les-tuttaa
        EttäNäinTänään kirjoitti:

        Raamattu tuo pikaisen avun, eikä Raamatussa kielletä Serlan korvaamista sillä.
        - Myöskään Ukrainassa ei kielletty STERLAn korvaamista kumiluodilla, kun STERLAN lukitsee Raamattu kädessä, eikä välitä varotusteksteistä kuten "siviilikone wtf Krisseli taas!!!!!!" < ateistisen tietokoneen näytöillä.

        Venäläinen OrdotoksiKriiselien Igla ei tottele ketään muuta, ja vähät välittää muista.

        Mitenhän suomalaisten käy jos nyt se Venäjä hyökkää tänne?


      • huh-huh-sitten
        huo-les-tuttaa kirjoitti:

        Mitenhän suomalaisten käy jos nyt se Venäjä hyökkää tänne?

        ... ja tulee laskuvarjoilla venäläisiä sotilaita?


    • A_the_ist

      Aikanaan, asuessani kokonaan toisella paikkakunnalla, luonani tapasi käydä kylältä pari jehovalaisvaimoa. Toinen oli tunnetun juopon vaimo, sanavalmis ja rempseä, ei ollenkaan uskovainen. Ei edes puhunut uskosta, vaan ihan normaaleista asioista, jopa seksistä. Eikä mitenkään hienotunteisesti. Toinen harmaa hiirulainen, joka selkeästi oli hyvin vaivaantunut siitä että joutuu väkisin mukaan häiritsemään ihmisiä asialla, joka heitä ei kiinnosta. Jättiväthän nuo lehtiään, niitä tuli selailtua joskus huvittuneisuuden ja epäuskon ristitulessa. Kaikkea sitä ihmiset keksivät.

      • A_the_ist

        Tuli hyvin vahva vaikutelma siitä, ettei kumpikaan tehnyt tuota ns. lähetystyötään siksi että olisivat uskoneet asiaansa tai halunneet käännyttää ketään, vaan siksi koska heidän oli pakko laukkoa ovelta ovelle muodon vuoksi. Jotenkin kävi sääliksi.


      • meitä.on.moneksi
        A_the_ist kirjoitti:

        Tuli hyvin vahva vaikutelma siitä, ettei kumpikaan tehnyt tuota ns. lähetystyötään siksi että olisivat uskoneet asiaansa tai halunneet käännyttää ketään, vaan siksi koska heidän oli pakko laukkoa ovelta ovelle muodon vuoksi. Jotenkin kävi sääliksi.

        Minkäs sille mahtaa??


      • A_the_ist
        meitä.on.moneksi kirjoitti:

        Minkäs sille mahtaa??

        Enhän minä sille mitään mahdakaan. Uskonlahkojen sisäistä alistamista. Surullista, mutta minkäs teet.


    • sillontallon

      Me kristityt olemme suurimmaksi osaksi empaattisia.
      Vaikka ateismi tuokin nain suuria kysymyksia eteen.

      • A_the_ist

        Empatiaa teidän kirjoituksissanne tapaa hyvin harvoin. Lähinnähän ovat toisin ajattelevien toivottelua ikuisesti helvettiin kitumaan. Empatia moisesta on melko kaukana.


      • sillontallon

        Minä nain, suuria kysymysiä ajatellessani vaimoni kanssa, Lestadiolaisuudessa.
        - Ateisti nai ketä sattuu.

        Ateisti joutuu felvettiin


      • ihanvaan-pieni
        sillontallon kirjoitti:

        Minä nain, suuria kysymysiä ajatellessani vaimoni kanssa, Lestadiolaisuudessa.
        - Ateisti nai ketä sattuu.

        Ateisti joutuu felvettiin

        Sellainen pikkujuttu jonka voisin uskovaisena huomauttaa, että siitä ei määrää ihmiset vaan se Jumala, jonka tuomioistuimen edessä ne tuomiot julistetaan.


    • dggfdsgdf

      Vuosia sitten ovikelloon soitettiin ja siellä oli nuori noin 10 vee tyttö. Tyttö oli hiljaa ja kun sanoin "mitä nyt" niin varjoista tuli noin 50 vee nainen ja alkoi tuuppaamaan itseään puoliväkisin sisälle, samalla esitellen itsensä Jehovan todistajaksi. Kiitin mutta väitin olevani juuri lähdössä töihin. Lupasivat palata ja antoivat VT:n. Ei näkynyt enää koskaan.

      • treffit-paukahti

        Jos se oli kiinnostunut sinusta ja tarvitsi tälle likalle uutta isää?


    • dirlanda

      älkää rienatko.en kuulu kirkkoon enkä muuhunkaan uskonnolliseen yhteisöön,mutta voin silti kunnioittaa toisen ihmisen vakaumusta.antaa jokaisen tulla uskossaan autuaaksi,ei se ole meiltä muilta pois.

      • asdfgas

        Kunnioitus tulee ansaita. Se ei todellakaan tipahda automaattisesti vain siksi että sattuu olemaan jonkin lahkon jäsen.


    • paperinkeräykseen

      En tilaa kyseistä lehteä, joten sitä ei minulle tule. Se on nimittäin tässä maailmassa sillä tavalla, että sitä saa mitä tilaa. Varsinkin ateistit.

      • tarjontaa-riittää

        Lehtitarjontaa tulee puhelimen kautta ja voi valkata ihan kiinnostuksen mukaan, koska olen eri seurakunnasta en sitä lue minäkään.


    • pyyhinmihinpyyhin

      Minun mielestäni Vartiotorni-lehdestä ei ole mihinkään. Kaikkiin tarpeisiini saan sopivampaa paperia kaupasta.

      Mutta lukekoot Vartiotornia ne, jotka siitä jotain kiinnostavaa löytävät. Minua muiden lukeminen ei haittaa eikä pitäisi haitata sinuakaan. En lue muutakaan roskaa, mutta lukekoot silti ne, jotka eivät paremmasta ymmärrä. Mitä se kenellekään kuuluu, mitä kukin lukee.

      • voi-lueskella

        Kannattaisi varovasti käydä lukemassa se vaikka kirjastossa, jos niitä on siellä, että sen paperin voi jättää sinne kirjastoon, nätisti.


    • rivikristitty

      Ateistit on vähän hulluja. Ja muutenkin todella outoa porukkaa.

      Minä pyyhin takapuoleni ihan tavallisella vessapaperilla. En tarvitse siihenkään toimitukseen Vartiotorni -lehteä.

    • Kalju_Pitkätukka

      Ei ollut kovin fiksu aloitus minunkaan mielestäni, olikohan "oikea" " kekek-kekek " vai nikkivaras...


      Luen yleensä Vartiotorni lehdet, joskin Jehovantodistajien ajatusmaailma alkaa olla läpeensä tuttu ja silmäilen vain jutut, joissa ei ole minulle mitään uutta..
      Lukemisen tai silmäilyn jälkeen päätyvät paperinkeräykseen.

      Vartiotorni lehtien tyyli on jotenkin lapsekkaan viehättävä, niillä on jokin selvä konsepti kuvituksessa ja piirros/maalaus/vaklokuvaustyylissä.

      Uskonto-aiheisten kirjojen joukossa hyllyssäni on Jehovantodistajien "Kuinka voit elää ikuisesti paratiisissa Maan päällä?".
      Pelastin jäteaseman paperinkeräyslaatikosta.

      • En ole nähnyt Vartiotorni lehteä yli kymmeneen vuoteen. Taloyhtiömme on yksityinen, mutta se sijaitsee vanhalla varuskunta-alueella. Täällä eivät todistajat käy ovilla. Pelkäävätköhän ne militarismin tarttuvan?


      • Kalju_Pitkätukka

        Jos ne pelkää demoneita tai muita mörköjä, demonit tuntuvat olevan opissa aika keskeisiä.

        Mikäs sen saatanallisempaa ja demoneja vilisevämpää aluetta kuin entinen kantapeikkojen asuinalue.

        Vai ovatko entiset/nykyiset kapiaiset niin vahvasti Saatanan pauloissa, että
        ei ole jehovalaisten suositeltavaa lähestyä teikäläisiä?


    • hoplaaaa

      Minä en saa Vartiotornia. Olen jehovantodistajien boikotissa, koska käännytin erään jehovantodistajan ateistiksi. Hän erehtyi tulemaan minun luokseni evankelioimaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      174
      4241
    2. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      36
      3613
    3. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      231
      3100
    4. Mitä nainen ajattelet?

      Miten viettäisimme iltaa juuri nyt jos olisimme yhdessä?
      Ikävä
      151
      1279
    5. Minulla on poikaystävä!!!

      Uskokaa nyt jo! En halua vanhaa kääkkää!!!
      Ikävä
      165
      1216
    6. J-miehelle

      Miksi kaikki päättyi näin? Vain sinut olisin halunnut, on ikävä sua. Älä ajaudu väärille teille, olet mulle Rakas.
      Ikävä
      64
      1214
    7. Viikonlopun päätteeksi löytäisin

      paikkani sinun kainalossasi. Telkkarissa joku leffa, sarja, ehkä ihan mielenkiintoinenkin tai sitten ei enää jaksaisi ke
      Ikävä
      10
      991
    8. Rupesin oikeasti odottamaan

      Että toteutuuko se meidän pusu ensiviikolla. Olisin niin onnellinen se merkitsisi paljon.
      Ikävä
      55
      930
    9. Ihmettelen sinua... En koskaan päässyt

      Selvyyteen että minkälainen olet pohjimmiltasi, mitä haluat minusta. Nyt näyttää että olet myös tosi hyvä valehtelija. E
      Ikävä
      62
      847
    10. Niinhän se on nainen että me

      Kaikki vanhetaan ja muututaan toisenlaisiksi, lainatakseni vapaasti yhden vanhan kappaleen sanoitusta
      Ikävä
      48
      847
    Aihe