Sakotus kertojen mukaan nousevaksi

rahallinen-rangaistus

Sakotuskäytäntö pitäisi olla sellainen että sakon määrä nousee kertojen/toistojen myötä. Ensimmäisellä kerralla normi sakko. Sitten toisella kerralla vaikka jo tupla hinta jne. Kovemmat rangaistukset rikoksen uusioille myös auton ratin takana. Sakko kun kerta on rahallinen rangaistus rikoksesta.

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wefcwewe

      Tuossa on ikävä puoli että varmaan huomaat joskus itsekkin sen että jäät miettimään että mikähän nopeusrajoitus tällä tiellä mahtaa olla.

      Ps, en ole saanut ylinopeussakkoja koskaan mutta lähellä on ollut, ihan inhimillisestä mokasta että..

      Että jos varman päälle pelaa ettei lähde leipä pöydästä niin on parempi ajaa taajamassa korkeintaan 30km/h ja taajaman ulkopuolella korkeintaan 60km/h.

      Itse olen taasen ideoinut vuosia sitten että nopeusrajoitusten ei tarvitsisi aina olla joka paikassa 24/7 voimassa samanlaisina. Sekä että olisi niin että x paikoissa olisi kovennetut sakotukset, siellä missä on erityisen tärkeää noudattaa maksimi nopeuden sääntöä niin olisi vaikka 3 x sakko, jossain toisaalla voisi olla 2 x ja nämä olisi voimassa vaikka aamulla 7-10 välillä ja taas iltapäivällä 14-16 välillä, tarpeen mukaan paikka kohtaisesti.

      Koululaisille riskialttiit paikat liikenteessä olisi nopeusrajoitus alue 30km/h ja lisäkilpi alla luokka III tjsp. Tälläisessä paikassa nopeusrajoituksen rikkominen toisi sakon kolminkertaisena. Tälläiseen tarvitsee varmaan kaiken maailman eu jutut sun muut että menee 100 vuotta että kuin toteutuisi.

      • Hän ei puhunut summista mitään.

        Esim 20km/h ylityksestä voisi tulle 15€ sakko ekalla kerralla, tokalla kerralla 35€, kolmannella 55€

        Ja laskuri aina "Nollaantuisi" kun oltaisi vuosi ilman sakkoja


      • NO_problem
        Bussissa kirjoitti:

        Hän ei puhunut summista mitään.

        Esim 20km/h ylityksestä voisi tulle 15€ sakko ekalla kerralla, tokalla kerralla 35€, kolmannella 55€

        Ja laskuri aina "Nollaantuisi" kun oltaisi vuosi ilman sakkoja

        Ei mitään nollauksia. Sitten se alkaa oikeasti vaikuttaa. Tarpeeksi tyhmä ihminen ottaa kymmenet sakot samasta asiasta ennen kuin oppii. Viisaampi ajaa valmiiksi sääntöjen mukaan, eikä saa anoitakaan sakkoja.


      • NO_problem kirjoitti:

        Ei mitään nollauksia. Sitten se alkaa oikeasti vaikuttaa. Tarpeeksi tyhmä ihminen ottaa kymmenet sakot samasta asiasta ennen kuin oppii. Viisaampi ajaa valmiiksi sääntöjen mukaan, eikä saa anoitakaan sakkoja.

        Mutta kuten todettu. Säännöt voi olla joskus KAUKANA todellisuudesta.

        Jos SULLE annattaisi kymmenen kuvaa tienpästästä, ja 3 vaihtoehtoa rajoitukseksi. Et taatusti saisi jokaista oikein? Miksikö? Koska rajoitukse on monasti ylä- tai alakanttiin suhteessa tilanteeseen

        Esim. moottoritien tasoisella tiellä voi olla 60km/h rajoitus ja pienellä "mettätiellä" 80km/h


      • Bussissa kirjoitti:

        Mutta kuten todettu. Säännöt voi olla joskus KAUKANA todellisuudesta.

        Jos SULLE annattaisi kymmenen kuvaa tienpästästä, ja 3 vaihtoehtoa rajoitukseksi. Et taatusti saisi jokaista oikein? Miksikö? Koska rajoitukse on monasti ylä- tai alakanttiin suhteessa tilanteeseen

        Esim. moottoritien tasoisella tiellä voi olla 60km/h rajoitus ja pienellä "mettätiellä" 80km/h

        Siellä ajoradan ulkopuolella on sellaisia pyöreitä liikennemerkkejä, joissa on numeroilla ilmoitettu suurin sallittu ajonopeus, ei sitä tarvitse arvailla liikennetilanteen mukaan. Tuollainen tilanteen mukainen nopeusra joitusjärjestelmä olisi varmaan kiva, mutta lienee verrattain kallis.
        "Pienillä mettäteillä" ei liene monastikaan noin suurta rajoitusta.
        Mitä tulee aloitukseen, lienee jotakin jopa suunnitteilla, ehkäpä mallia otettaisiin noista kuuluisista saksalaisista,"Punkte in Flensburg".

        10) Selvitetään ajo-oikeuden virhepistejärjestelmän käyttöönottoa
        Liikenne- ja viestintäministeriön johdolla tehdään selvitys
        ajokorttiseuraamusjärjestelmän uudistamiseksi. Selvityksessä arvioidaan
        liikennerikkomusten pisteytysjärjestelmän käyttöönottoa nykyistä tarkemman
        rikkomusten arvioinnin mahdollistamiseksi. Kaikkien ajoneuvolla tehtyjen
        liikennerikkomusten vaikutusta ajo-oikeuteen selvitetään.


      • juuri_näin
        NO_problem kirjoitti:

        Ei mitään nollauksia. Sitten se alkaa oikeasti vaikuttaa. Tarpeeksi tyhmä ihminen ottaa kymmenet sakot samasta asiasta ennen kuin oppii. Viisaampi ajaa valmiiksi sääntöjen mukaan, eikä saa anoitakaan sakkoja.

        Osuit asian ytimeen.


      • Seksuaaliterapeutti
        Bussissa kirjoitti:

        Mutta kuten todettu. Säännöt voi olla joskus KAUKANA todellisuudesta.

        Jos SULLE annattaisi kymmenen kuvaa tienpästästä, ja 3 vaihtoehtoa rajoitukseksi. Et taatusti saisi jokaista oikein? Miksikö? Koska rajoitukse on monasti ylä- tai alakanttiin suhteessa tilanteeseen

        Esim. moottoritien tasoisella tiellä voi olla 60km/h rajoitus ja pienellä "mettätiellä" 80km/h

        Ei mopoauto kulje nopeammin kuin 40 km/h. Ja moottoritiellä ei saa ajaa.


      • ich-bin kirjoitti:

        Siellä ajoradan ulkopuolella on sellaisia pyöreitä liikennemerkkejä, joissa on numeroilla ilmoitettu suurin sallittu ajonopeus, ei sitä tarvitse arvailla liikennetilanteen mukaan. Tuollainen tilanteen mukainen nopeusra joitusjärjestelmä olisi varmaan kiva, mutta lienee verrattain kallis.
        "Pienillä mettäteillä" ei liene monastikaan noin suurta rajoitusta.
        Mitä tulee aloitukseen, lienee jotakin jopa suunnitteilla, ehkäpä mallia otettaisiin noista kuuluisista saksalaisista,"Punkte in Flensburg".

        10) Selvitetään ajo-oikeuden virhepistejärjestelmän käyttöönottoa
        Liikenne- ja viestintäministeriön johdolla tehdään selvitys
        ajokorttiseuraamusjärjestelmän uudistamiseksi. Selvityksessä arvioidaan
        liikennerikkomusten pisteytysjärjestelmän käyttöönottoa nykyistä tarkemman
        rikkomusten arvioinnin mahdollistamiseksi. Kaikkien ajoneuvolla tehtyjen
        liikennerikkomusten vaikutusta ajo-oikeuteen selvitetään.

        Nimenomaan!Nyt osouit naulan kantaan!!! Et siis voi päätellä rajoitusta olosuhteista yms. Vaan nimenomaan siitä merkistä

        Jos ajan "päätietä" jolla 80-100km/h rajoitus ja yllättävässä paikassa kamera? Mitä teen. Hidastan varmuuden vuoksi 60km/h jos ei ole huoamttu sitä "pyöreää läpyskää" miksikö? Koska olen kerran käynyt oikeudenkäynnin läpi 8km/h ylinopeudesta, ja en halua toista kertaa


      • diipaaadaiiii
        Bussissa kirjoitti:

        Nimenomaan!Nyt osouit naulan kantaan!!! Et siis voi päätellä rajoitusta olosuhteista yms. Vaan nimenomaan siitä merkistä

        Jos ajan "päätietä" jolla 80-100km/h rajoitus ja yllättävässä paikassa kamera? Mitä teen. Hidastan varmuuden vuoksi 60km/h jos ei ole huoamttu sitä "pyöreää läpyskää" miksikö? Koska olen kerran käynyt oikeudenkäynnin läpi 8km/h ylinopeudesta, ja en halua toista kertaa

        On muitakin huomioonotettuja asioita nopeusrajoitusta määrättäessä. Et satunnaisena kulkijana voi mitenkään tietää esimerkiksi seuraavia asioita, jotka vaikuttavat asetettuun rajoitukseen:
        Nopeusrajoitukset määritetään tie-, liikenne- ja ympäristöolosuhteiden perusteella,
        ottaen lisäksi huomioon tiellä vallitseva turvallisuustaso. Vaikuttavina
        tekijöinä otetaan LVM:n yleisohjeen mukaisesti huomioon:
        - tien leveys; no, tuon voit arvioida
        - päällyste; tuon näet kohdallasi, muttet 500 metrin päähän
        - liikenteen määrä, tuskin näet esim. vuorokautista ajoneuvomäärää
        - tien geometria ja näkemät; tuskin tiedät näkemääsi kilometrin etenpäin
        - liittymät ja liittymätiheys; tuokin on eteenpäin vaikea tietää
        - tien ja päällysteen kunto;tuokin on eteenpäin vaikea tietää
        Seuraavia et varmasti tiedä;
        - tieosakohtainen ja kevyen liikenteen onnettomuusriski ja -kehitys,
        - kevyen liikenteen määrä ja koostumus,
        - tien varren maankäyttö, so. asutuksen, palvelujen, koulujen, työpaikkojen
        yms. sijoittuminen,
        - kevyen liikenteen järjestelyt, so. erilliset jalankulku- ja pyörätiet sekä suojatiet
        ja
        - muut mahdolliset liikenneturvallisuuteen, liikenteen sujuvuuteen ja ympäristöön
        vaikuttavat tekijät.

        No, todennäköisesti SINÄ nuo tiedot ajaessasi voit etukäteen nähdä katseellasi,
        tokkopa kukaan muu.
        Kannattasiko etsiä niitä vääriä liikennemerkkejä?


      • PerusNopeusRajoitus
        ich-bin kirjoitti:

        Siellä ajoradan ulkopuolella on sellaisia pyöreitä liikennemerkkejä, joissa on numeroilla ilmoitettu suurin sallittu ajonopeus, ei sitä tarvitse arvailla liikennetilanteen mukaan. Tuollainen tilanteen mukainen nopeusra joitusjärjestelmä olisi varmaan kiva, mutta lienee verrattain kallis.
        "Pienillä mettäteillä" ei liene monastikaan noin suurta rajoitusta.
        Mitä tulee aloitukseen, lienee jotakin jopa suunnitteilla, ehkäpä mallia otettaisiin noista kuuluisista saksalaisista,"Punkte in Flensburg".

        10) Selvitetään ajo-oikeuden virhepistejärjestelmän käyttöönottoa
        Liikenne- ja viestintäministeriön johdolla tehdään selvitys
        ajokorttiseuraamusjärjestelmän uudistamiseksi. Selvityksessä arvioidaan
        liikennerikkomusten pisteytysjärjestelmän käyttöönottoa nykyistä tarkemman
        rikkomusten arvioinnin mahdollistamiseksi. Kaikkien ajoneuvolla tehtyjen
        liikennerikkomusten vaikutusta ajo-oikeuteen selvitetään.

        Pienillä metsäteillä on useinkin 80km/h - rajoitus. Tieosuuksilla joilla ei ole nopeusrajoitusta erikseen merkillä ilmoitettu on voimassa nk. yleisnopeusrajoitus joka siis Suomessa on 80km/h. Ja maammehan o täynnä metsäteitä joilla ei nooeusrajoitusmerkkiä ole.


      • NoloSika
        diipaaadaiiii kirjoitti:

        On muitakin huomioonotettuja asioita nopeusrajoitusta määrättäessä. Et satunnaisena kulkijana voi mitenkään tietää esimerkiksi seuraavia asioita, jotka vaikuttavat asetettuun rajoitukseen:
        Nopeusrajoitukset määritetään tie-, liikenne- ja ympäristöolosuhteiden perusteella,
        ottaen lisäksi huomioon tiellä vallitseva turvallisuustaso. Vaikuttavina
        tekijöinä otetaan LVM:n yleisohjeen mukaisesti huomioon:
        - tien leveys; no, tuon voit arvioida
        - päällyste; tuon näet kohdallasi, muttet 500 metrin päähän
        - liikenteen määrä, tuskin näet esim. vuorokautista ajoneuvomäärää
        - tien geometria ja näkemät; tuskin tiedät näkemääsi kilometrin etenpäin
        - liittymät ja liittymätiheys; tuokin on eteenpäin vaikea tietää
        - tien ja päällysteen kunto;tuokin on eteenpäin vaikea tietää
        Seuraavia et varmasti tiedä;
        - tieosakohtainen ja kevyen liikenteen onnettomuusriski ja -kehitys,
        - kevyen liikenteen määrä ja koostumus,
        - tien varren maankäyttö, so. asutuksen, palvelujen, koulujen, työpaikkojen
        yms. sijoittuminen,
        - kevyen liikenteen järjestelyt, so. erilliset jalankulku- ja pyörätiet sekä suojatiet
        ja
        - muut mahdolliset liikenneturvallisuuteen, liikenteen sujuvuuteen ja ympäristöön
        vaikuttavat tekijät.

        No, todennäköisesti SINÄ nuo tiedot ajaessasi voit etukäteen nähdä katseellasi,
        tokkopa kukaan muu.
        Kannattasiko etsiä niitä vääriä liikennemerkkejä?

        Ei Bussissa-nimimerkki ymmärrä noin monimutkaisia ja laaja-alaisia asioita. Sen ymmärrys liikenteestä ja kaikesta mikä siihen liittyy on erittäin suppea ja vaatimaton. Se että Bussissa ymmärtäisi kuinka moni asia vaikuttaa mikä nopeusrajoitus kullekin tieosuudelle laitetaan on täysin absurdi ajatus. Turha tyhmää on opettaa.


      • diipaaadaiiii kirjoitti:

        On muitakin huomioonotettuja asioita nopeusrajoitusta määrättäessä. Et satunnaisena kulkijana voi mitenkään tietää esimerkiksi seuraavia asioita, jotka vaikuttavat asetettuun rajoitukseen:
        Nopeusrajoitukset määritetään tie-, liikenne- ja ympäristöolosuhteiden perusteella,
        ottaen lisäksi huomioon tiellä vallitseva turvallisuustaso. Vaikuttavina
        tekijöinä otetaan LVM:n yleisohjeen mukaisesti huomioon:
        - tien leveys; no, tuon voit arvioida
        - päällyste; tuon näet kohdallasi, muttet 500 metrin päähän
        - liikenteen määrä, tuskin näet esim. vuorokautista ajoneuvomäärää
        - tien geometria ja näkemät; tuskin tiedät näkemääsi kilometrin etenpäin
        - liittymät ja liittymätiheys; tuokin on eteenpäin vaikea tietää
        - tien ja päällysteen kunto;tuokin on eteenpäin vaikea tietää
        Seuraavia et varmasti tiedä;
        - tieosakohtainen ja kevyen liikenteen onnettomuusriski ja -kehitys,
        - kevyen liikenteen määrä ja koostumus,
        - tien varren maankäyttö, so. asutuksen, palvelujen, koulujen, työpaikkojen
        yms. sijoittuminen,
        - kevyen liikenteen järjestelyt, so. erilliset jalankulku- ja pyörätiet sekä suojatiet
        ja
        - muut mahdolliset liikenneturvallisuuteen, liikenteen sujuvuuteen ja ympäristöön
        vaikuttavat tekijät.

        No, todennäköisesti SINÄ nuo tiedot ajaessasi voit etukäteen nähdä katseellasi,
        tokkopa kukaan muu.
        Kannattasiko etsiä niitä vääriä liikennemerkkejä?

        Noh jos annan sulle 20 kuvaa tienpätkistä ja 4 vaihtoa rajoituksiksi. Kuinka moni menisi oikein? Puolet? Mitä tästä opimme? Ylinopeus voi olla vahinko


      • nojustiin
        Bussissa kirjoitti:

        Noh jos annan sulle 20 kuvaa tienpätkistä ja 4 vaihtoa rajoituksiksi. Kuinka moni menisi oikein? Puolet? Mitä tästä opimme? Ylinopeus voi olla vahinko

        Tien pätkästä otettu kuvahan se antaa kokonaisvaltaisen vaikutelman tiestä ja olosuhteista! :D
        Ja mistä päättelet, että puolet menee oikein? Onhan jotkut saaneet lotossakin jopa seitsemän oikein! ;)


      • VapaaehtoinenMaksu
        Bussissa kirjoitti:

        Noh jos annan sulle 20 kuvaa tienpätkistä ja 4 vaihtoa rajoituksiksi. Kuinka moni menisi oikein? Puolet? Mitä tästä opimme? Ylinopeus voi olla vahinko

        Tiekohtainen suurin suurin sallittu nopeus on aina selvitettävissä ilman että rajoitusta tarvitsisi jostain tien ulkonäöstä tai maisemasta arvuutella. Jos ei huomaa liikennemerkkiä on aivan oma syy jos sakot saa. Jos ei liikennemerkkejä huomaa herää kysymys mitä muuta tärkeää jää liikenteessä huomaamatta. Sakko ylinopeudesta ei siis koskaan ole vahinko.


      • nojustiin kirjoitti:

        Tien pätkästä otettu kuvahan se antaa kokonaisvaltaisen vaikutelman tiestä ja olosuhteista! :D
        Ja mistä päättelet, että puolet menee oikein? Onhan jotkut saaneet lotossakin jopa seitsemän oikein! ;)

        Eli tiedät itsekin.... Et voi päätellä tietä katsomalla/ajamalla rajoitusta


      • järkihoiälyäläjätä
        Bussissa kirjoitti:

        Nimenomaan!Nyt osouit naulan kantaan!!! Et siis voi päätellä rajoitusta olosuhteista yms. Vaan nimenomaan siitä merkistä

        Jos ajan "päätietä" jolla 80-100km/h rajoitus ja yllättävässä paikassa kamera? Mitä teen. Hidastan varmuuden vuoksi 60km/h jos ei ole huoamttu sitä "pyöreää läpyskää" miksikö? Koska olen kerran käynyt oikeudenkäynnin läpi 8km/h ylinopeudesta, ja en halua toista kertaa

        sulla ei näköjään hatun alla ole mitään.
        Sellaista liikennemerkkiä kun ei ole olemassakaan jossa olisi 80-100 km nopeusrajoitus. On vain jompi kumpi. Jos et tiedä mikä nopeusrajoitus on, ajat hiljempaa, vaikka 60 km tunnissa jos siltä tuntuu. Ei tämä tämän vaikeampaa ole.


      • Erkkolan.Oy
        Bussissa kirjoitti:

        Mutta kuten todettu. Säännöt voi olla joskus KAUKANA todellisuudesta.

        Jos SULLE annattaisi kymmenen kuvaa tienpästästä, ja 3 vaihtoehtoa rajoitukseksi. Et taatusti saisi jokaista oikein? Miksikö? Koska rajoitukse on monasti ylä- tai alakanttiin suhteessa tilanteeseen

        Esim. moottoritien tasoisella tiellä voi olla 60km/h rajoitus ja pienellä "mettätiellä" 80km/h

        Kysyn taas kerran että pitäisikö mielestä jokaikisellä metsätielläkin olla merkittynä nopeusrajoitus? Eikö ihmislle voi jättää mitään oman harkinnan varaan mitä tulee suurin sopivaa nopeutta määritellessä? Oletko itse niin tyhmä ettet osaa rajoittaa nopeuttasi tiellä niin ettei turvallinen nopeus ylittyisi? Sinä jauhat tätä samaa paskaa tässäkin aiheessa vuodesta toiseen muttet kertaakaan ole vastannut tähän esittämäöni kysymykseen. Nyt sulla on taas mahdollisuus mutet todennäköisesti tee sitä nytkään vaan heität jonkin vastakysymyksen ja siirryt pois aiheesta.


      • Erkkolan.Oy kirjoitti:

        Kysyn taas kerran että pitäisikö mielestä jokaikisellä metsätielläkin olla merkittynä nopeusrajoitus? Eikö ihmislle voi jättää mitään oman harkinnan varaan mitä tulee suurin sopivaa nopeutta määritellessä? Oletko itse niin tyhmä ettet osaa rajoittaa nopeuttasi tiellä niin ettei turvallinen nopeus ylittyisi? Sinä jauhat tätä samaa paskaa tässäkin aiheessa vuodesta toiseen muttet kertaakaan ole vastannut tähän esittämäöni kysymykseen. Nyt sulla on taas mahdollisuus mutet todennäköisesti tee sitä nytkään vaan heität jonkin vastakysymyksen ja siirryt pois aiheesta.

        "Eikö ihmislle voi jättää mitään oman harkinnan varaan mitä tulee suurin sopivaa nopeutta määritellessä? "

        Ei lain päättäjien mukaan. Jos ajan moottoritie tasoisella tiellä vaikkapa 72/h niin kutsu oikeuteenhan siitä mulle aikoinaan tulee...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      192
      4622
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2883
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      137
      2294
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      332
      2290
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1536
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1451
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      32
      1370
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1200
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe