Sakotus kertojen mukaan nousevaksi

rahallinen-rangaistus

Sakotuskäytäntö pitäisi olla sellainen että sakon määrä nousee kertojen/toistojen myötä. Ensimmäisellä kerralla normi sakko. Sitten toisella kerralla vaikka jo tupla hinta jne. Kovemmat rangaistukset rikoksen uusioille myös auton ratin takana. Sakko kun kerta on rahallinen rangaistus rikoksesta.

18

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wefcwewe

      Tuossa on ikävä puoli että varmaan huomaat joskus itsekkin sen että jäät miettimään että mikähän nopeusrajoitus tällä tiellä mahtaa olla.

      Ps, en ole saanut ylinopeussakkoja koskaan mutta lähellä on ollut, ihan inhimillisestä mokasta että..

      Että jos varman päälle pelaa ettei lähde leipä pöydästä niin on parempi ajaa taajamassa korkeintaan 30km/h ja taajaman ulkopuolella korkeintaan 60km/h.

      Itse olen taasen ideoinut vuosia sitten että nopeusrajoitusten ei tarvitsisi aina olla joka paikassa 24/7 voimassa samanlaisina. Sekä että olisi niin että x paikoissa olisi kovennetut sakotukset, siellä missä on erityisen tärkeää noudattaa maksimi nopeuden sääntöä niin olisi vaikka 3 x sakko, jossain toisaalla voisi olla 2 x ja nämä olisi voimassa vaikka aamulla 7-10 välillä ja taas iltapäivällä 14-16 välillä, tarpeen mukaan paikka kohtaisesti.

      Koululaisille riskialttiit paikat liikenteessä olisi nopeusrajoitus alue 30km/h ja lisäkilpi alla luokka III tjsp. Tälläisessä paikassa nopeusrajoituksen rikkominen toisi sakon kolminkertaisena. Tälläiseen tarvitsee varmaan kaiken maailman eu jutut sun muut että menee 100 vuotta että kuin toteutuisi.

      • Hän ei puhunut summista mitään.

        Esim 20km/h ylityksestä voisi tulle 15€ sakko ekalla kerralla, tokalla kerralla 35€, kolmannella 55€

        Ja laskuri aina "Nollaantuisi" kun oltaisi vuosi ilman sakkoja


      • NO_problem
        Bussissa kirjoitti:

        Hän ei puhunut summista mitään.

        Esim 20km/h ylityksestä voisi tulle 15€ sakko ekalla kerralla, tokalla kerralla 35€, kolmannella 55€

        Ja laskuri aina "Nollaantuisi" kun oltaisi vuosi ilman sakkoja

        Ei mitään nollauksia. Sitten se alkaa oikeasti vaikuttaa. Tarpeeksi tyhmä ihminen ottaa kymmenet sakot samasta asiasta ennen kuin oppii. Viisaampi ajaa valmiiksi sääntöjen mukaan, eikä saa anoitakaan sakkoja.


      • NO_problem kirjoitti:

        Ei mitään nollauksia. Sitten se alkaa oikeasti vaikuttaa. Tarpeeksi tyhmä ihminen ottaa kymmenet sakot samasta asiasta ennen kuin oppii. Viisaampi ajaa valmiiksi sääntöjen mukaan, eikä saa anoitakaan sakkoja.

        Mutta kuten todettu. Säännöt voi olla joskus KAUKANA todellisuudesta.

        Jos SULLE annattaisi kymmenen kuvaa tienpästästä, ja 3 vaihtoehtoa rajoitukseksi. Et taatusti saisi jokaista oikein? Miksikö? Koska rajoitukse on monasti ylä- tai alakanttiin suhteessa tilanteeseen

        Esim. moottoritien tasoisella tiellä voi olla 60km/h rajoitus ja pienellä "mettätiellä" 80km/h


      • Bussissa kirjoitti:

        Mutta kuten todettu. Säännöt voi olla joskus KAUKANA todellisuudesta.

        Jos SULLE annattaisi kymmenen kuvaa tienpästästä, ja 3 vaihtoehtoa rajoitukseksi. Et taatusti saisi jokaista oikein? Miksikö? Koska rajoitukse on monasti ylä- tai alakanttiin suhteessa tilanteeseen

        Esim. moottoritien tasoisella tiellä voi olla 60km/h rajoitus ja pienellä "mettätiellä" 80km/h

        Siellä ajoradan ulkopuolella on sellaisia pyöreitä liikennemerkkejä, joissa on numeroilla ilmoitettu suurin sallittu ajonopeus, ei sitä tarvitse arvailla liikennetilanteen mukaan. Tuollainen tilanteen mukainen nopeusra joitusjärjestelmä olisi varmaan kiva, mutta lienee verrattain kallis.
        "Pienillä mettäteillä" ei liene monastikaan noin suurta rajoitusta.
        Mitä tulee aloitukseen, lienee jotakin jopa suunnitteilla, ehkäpä mallia otettaisiin noista kuuluisista saksalaisista,"Punkte in Flensburg".

        10) Selvitetään ajo-oikeuden virhepistejärjestelmän käyttöönottoa
        Liikenne- ja viestintäministeriön johdolla tehdään selvitys
        ajokorttiseuraamusjärjestelmän uudistamiseksi. Selvityksessä arvioidaan
        liikennerikkomusten pisteytysjärjestelmän käyttöönottoa nykyistä tarkemman
        rikkomusten arvioinnin mahdollistamiseksi. Kaikkien ajoneuvolla tehtyjen
        liikennerikkomusten vaikutusta ajo-oikeuteen selvitetään.


      • juuri_näin
        NO_problem kirjoitti:

        Ei mitään nollauksia. Sitten se alkaa oikeasti vaikuttaa. Tarpeeksi tyhmä ihminen ottaa kymmenet sakot samasta asiasta ennen kuin oppii. Viisaampi ajaa valmiiksi sääntöjen mukaan, eikä saa anoitakaan sakkoja.

        Osuit asian ytimeen.


      • Seksuaaliterapeutti
        Bussissa kirjoitti:

        Mutta kuten todettu. Säännöt voi olla joskus KAUKANA todellisuudesta.

        Jos SULLE annattaisi kymmenen kuvaa tienpästästä, ja 3 vaihtoehtoa rajoitukseksi. Et taatusti saisi jokaista oikein? Miksikö? Koska rajoitukse on monasti ylä- tai alakanttiin suhteessa tilanteeseen

        Esim. moottoritien tasoisella tiellä voi olla 60km/h rajoitus ja pienellä "mettätiellä" 80km/h

        Ei mopoauto kulje nopeammin kuin 40 km/h. Ja moottoritiellä ei saa ajaa.


      • ich-bin kirjoitti:

        Siellä ajoradan ulkopuolella on sellaisia pyöreitä liikennemerkkejä, joissa on numeroilla ilmoitettu suurin sallittu ajonopeus, ei sitä tarvitse arvailla liikennetilanteen mukaan. Tuollainen tilanteen mukainen nopeusra joitusjärjestelmä olisi varmaan kiva, mutta lienee verrattain kallis.
        "Pienillä mettäteillä" ei liene monastikaan noin suurta rajoitusta.
        Mitä tulee aloitukseen, lienee jotakin jopa suunnitteilla, ehkäpä mallia otettaisiin noista kuuluisista saksalaisista,"Punkte in Flensburg".

        10) Selvitetään ajo-oikeuden virhepistejärjestelmän käyttöönottoa
        Liikenne- ja viestintäministeriön johdolla tehdään selvitys
        ajokorttiseuraamusjärjestelmän uudistamiseksi. Selvityksessä arvioidaan
        liikennerikkomusten pisteytysjärjestelmän käyttöönottoa nykyistä tarkemman
        rikkomusten arvioinnin mahdollistamiseksi. Kaikkien ajoneuvolla tehtyjen
        liikennerikkomusten vaikutusta ajo-oikeuteen selvitetään.

        Nimenomaan!Nyt osouit naulan kantaan!!! Et siis voi päätellä rajoitusta olosuhteista yms. Vaan nimenomaan siitä merkistä

        Jos ajan "päätietä" jolla 80-100km/h rajoitus ja yllättävässä paikassa kamera? Mitä teen. Hidastan varmuuden vuoksi 60km/h jos ei ole huoamttu sitä "pyöreää läpyskää" miksikö? Koska olen kerran käynyt oikeudenkäynnin läpi 8km/h ylinopeudesta, ja en halua toista kertaa


      • diipaaadaiiii
        Bussissa kirjoitti:

        Nimenomaan!Nyt osouit naulan kantaan!!! Et siis voi päätellä rajoitusta olosuhteista yms. Vaan nimenomaan siitä merkistä

        Jos ajan "päätietä" jolla 80-100km/h rajoitus ja yllättävässä paikassa kamera? Mitä teen. Hidastan varmuuden vuoksi 60km/h jos ei ole huoamttu sitä "pyöreää läpyskää" miksikö? Koska olen kerran käynyt oikeudenkäynnin läpi 8km/h ylinopeudesta, ja en halua toista kertaa

        On muitakin huomioonotettuja asioita nopeusrajoitusta määrättäessä. Et satunnaisena kulkijana voi mitenkään tietää esimerkiksi seuraavia asioita, jotka vaikuttavat asetettuun rajoitukseen:
        Nopeusrajoitukset määritetään tie-, liikenne- ja ympäristöolosuhteiden perusteella,
        ottaen lisäksi huomioon tiellä vallitseva turvallisuustaso. Vaikuttavina
        tekijöinä otetaan LVM:n yleisohjeen mukaisesti huomioon:
        - tien leveys; no, tuon voit arvioida
        - päällyste; tuon näet kohdallasi, muttet 500 metrin päähän
        - liikenteen määrä, tuskin näet esim. vuorokautista ajoneuvomäärää
        - tien geometria ja näkemät; tuskin tiedät näkemääsi kilometrin etenpäin
        - liittymät ja liittymätiheys; tuokin on eteenpäin vaikea tietää
        - tien ja päällysteen kunto;tuokin on eteenpäin vaikea tietää
        Seuraavia et varmasti tiedä;
        - tieosakohtainen ja kevyen liikenteen onnettomuusriski ja -kehitys,
        - kevyen liikenteen määrä ja koostumus,
        - tien varren maankäyttö, so. asutuksen, palvelujen, koulujen, työpaikkojen
        yms. sijoittuminen,
        - kevyen liikenteen järjestelyt, so. erilliset jalankulku- ja pyörätiet sekä suojatiet
        ja
        - muut mahdolliset liikenneturvallisuuteen, liikenteen sujuvuuteen ja ympäristöön
        vaikuttavat tekijät.

        No, todennäköisesti SINÄ nuo tiedot ajaessasi voit etukäteen nähdä katseellasi,
        tokkopa kukaan muu.
        Kannattasiko etsiä niitä vääriä liikennemerkkejä?


      • PerusNopeusRajoitus
        ich-bin kirjoitti:

        Siellä ajoradan ulkopuolella on sellaisia pyöreitä liikennemerkkejä, joissa on numeroilla ilmoitettu suurin sallittu ajonopeus, ei sitä tarvitse arvailla liikennetilanteen mukaan. Tuollainen tilanteen mukainen nopeusra joitusjärjestelmä olisi varmaan kiva, mutta lienee verrattain kallis.
        "Pienillä mettäteillä" ei liene monastikaan noin suurta rajoitusta.
        Mitä tulee aloitukseen, lienee jotakin jopa suunnitteilla, ehkäpä mallia otettaisiin noista kuuluisista saksalaisista,"Punkte in Flensburg".

        10) Selvitetään ajo-oikeuden virhepistejärjestelmän käyttöönottoa
        Liikenne- ja viestintäministeriön johdolla tehdään selvitys
        ajokorttiseuraamusjärjestelmän uudistamiseksi. Selvityksessä arvioidaan
        liikennerikkomusten pisteytysjärjestelmän käyttöönottoa nykyistä tarkemman
        rikkomusten arvioinnin mahdollistamiseksi. Kaikkien ajoneuvolla tehtyjen
        liikennerikkomusten vaikutusta ajo-oikeuteen selvitetään.

        Pienillä metsäteillä on useinkin 80km/h - rajoitus. Tieosuuksilla joilla ei ole nopeusrajoitusta erikseen merkillä ilmoitettu on voimassa nk. yleisnopeusrajoitus joka siis Suomessa on 80km/h. Ja maammehan o täynnä metsäteitä joilla ei nooeusrajoitusmerkkiä ole.


      • NoloSika
        diipaaadaiiii kirjoitti:

        On muitakin huomioonotettuja asioita nopeusrajoitusta määrättäessä. Et satunnaisena kulkijana voi mitenkään tietää esimerkiksi seuraavia asioita, jotka vaikuttavat asetettuun rajoitukseen:
        Nopeusrajoitukset määritetään tie-, liikenne- ja ympäristöolosuhteiden perusteella,
        ottaen lisäksi huomioon tiellä vallitseva turvallisuustaso. Vaikuttavina
        tekijöinä otetaan LVM:n yleisohjeen mukaisesti huomioon:
        - tien leveys; no, tuon voit arvioida
        - päällyste; tuon näet kohdallasi, muttet 500 metrin päähän
        - liikenteen määrä, tuskin näet esim. vuorokautista ajoneuvomäärää
        - tien geometria ja näkemät; tuskin tiedät näkemääsi kilometrin etenpäin
        - liittymät ja liittymätiheys; tuokin on eteenpäin vaikea tietää
        - tien ja päällysteen kunto;tuokin on eteenpäin vaikea tietää
        Seuraavia et varmasti tiedä;
        - tieosakohtainen ja kevyen liikenteen onnettomuusriski ja -kehitys,
        - kevyen liikenteen määrä ja koostumus,
        - tien varren maankäyttö, so. asutuksen, palvelujen, koulujen, työpaikkojen
        yms. sijoittuminen,
        - kevyen liikenteen järjestelyt, so. erilliset jalankulku- ja pyörätiet sekä suojatiet
        ja
        - muut mahdolliset liikenneturvallisuuteen, liikenteen sujuvuuteen ja ympäristöön
        vaikuttavat tekijät.

        No, todennäköisesti SINÄ nuo tiedot ajaessasi voit etukäteen nähdä katseellasi,
        tokkopa kukaan muu.
        Kannattasiko etsiä niitä vääriä liikennemerkkejä?

        Ei Bussissa-nimimerkki ymmärrä noin monimutkaisia ja laaja-alaisia asioita. Sen ymmärrys liikenteestä ja kaikesta mikä siihen liittyy on erittäin suppea ja vaatimaton. Se että Bussissa ymmärtäisi kuinka moni asia vaikuttaa mikä nopeusrajoitus kullekin tieosuudelle laitetaan on täysin absurdi ajatus. Turha tyhmää on opettaa.


      • diipaaadaiiii kirjoitti:

        On muitakin huomioonotettuja asioita nopeusrajoitusta määrättäessä. Et satunnaisena kulkijana voi mitenkään tietää esimerkiksi seuraavia asioita, jotka vaikuttavat asetettuun rajoitukseen:
        Nopeusrajoitukset määritetään tie-, liikenne- ja ympäristöolosuhteiden perusteella,
        ottaen lisäksi huomioon tiellä vallitseva turvallisuustaso. Vaikuttavina
        tekijöinä otetaan LVM:n yleisohjeen mukaisesti huomioon:
        - tien leveys; no, tuon voit arvioida
        - päällyste; tuon näet kohdallasi, muttet 500 metrin päähän
        - liikenteen määrä, tuskin näet esim. vuorokautista ajoneuvomäärää
        - tien geometria ja näkemät; tuskin tiedät näkemääsi kilometrin etenpäin
        - liittymät ja liittymätiheys; tuokin on eteenpäin vaikea tietää
        - tien ja päällysteen kunto;tuokin on eteenpäin vaikea tietää
        Seuraavia et varmasti tiedä;
        - tieosakohtainen ja kevyen liikenteen onnettomuusriski ja -kehitys,
        - kevyen liikenteen määrä ja koostumus,
        - tien varren maankäyttö, so. asutuksen, palvelujen, koulujen, työpaikkojen
        yms. sijoittuminen,
        - kevyen liikenteen järjestelyt, so. erilliset jalankulku- ja pyörätiet sekä suojatiet
        ja
        - muut mahdolliset liikenneturvallisuuteen, liikenteen sujuvuuteen ja ympäristöön
        vaikuttavat tekijät.

        No, todennäköisesti SINÄ nuo tiedot ajaessasi voit etukäteen nähdä katseellasi,
        tokkopa kukaan muu.
        Kannattasiko etsiä niitä vääriä liikennemerkkejä?

        Noh jos annan sulle 20 kuvaa tienpätkistä ja 4 vaihtoa rajoituksiksi. Kuinka moni menisi oikein? Puolet? Mitä tästä opimme? Ylinopeus voi olla vahinko


      • nojustiin
        Bussissa kirjoitti:

        Noh jos annan sulle 20 kuvaa tienpätkistä ja 4 vaihtoa rajoituksiksi. Kuinka moni menisi oikein? Puolet? Mitä tästä opimme? Ylinopeus voi olla vahinko

        Tien pätkästä otettu kuvahan se antaa kokonaisvaltaisen vaikutelman tiestä ja olosuhteista! :D
        Ja mistä päättelet, että puolet menee oikein? Onhan jotkut saaneet lotossakin jopa seitsemän oikein! ;)


      • VapaaehtoinenMaksu
        Bussissa kirjoitti:

        Noh jos annan sulle 20 kuvaa tienpätkistä ja 4 vaihtoa rajoituksiksi. Kuinka moni menisi oikein? Puolet? Mitä tästä opimme? Ylinopeus voi olla vahinko

        Tiekohtainen suurin suurin sallittu nopeus on aina selvitettävissä ilman että rajoitusta tarvitsisi jostain tien ulkonäöstä tai maisemasta arvuutella. Jos ei huomaa liikennemerkkiä on aivan oma syy jos sakot saa. Jos ei liikennemerkkejä huomaa herää kysymys mitä muuta tärkeää jää liikenteessä huomaamatta. Sakko ylinopeudesta ei siis koskaan ole vahinko.


      • nojustiin kirjoitti:

        Tien pätkästä otettu kuvahan se antaa kokonaisvaltaisen vaikutelman tiestä ja olosuhteista! :D
        Ja mistä päättelet, että puolet menee oikein? Onhan jotkut saaneet lotossakin jopa seitsemän oikein! ;)

        Eli tiedät itsekin.... Et voi päätellä tietä katsomalla/ajamalla rajoitusta


      • järkihoiälyäläjätä
        Bussissa kirjoitti:

        Nimenomaan!Nyt osouit naulan kantaan!!! Et siis voi päätellä rajoitusta olosuhteista yms. Vaan nimenomaan siitä merkistä

        Jos ajan "päätietä" jolla 80-100km/h rajoitus ja yllättävässä paikassa kamera? Mitä teen. Hidastan varmuuden vuoksi 60km/h jos ei ole huoamttu sitä "pyöreää läpyskää" miksikö? Koska olen kerran käynyt oikeudenkäynnin läpi 8km/h ylinopeudesta, ja en halua toista kertaa

        sulla ei näköjään hatun alla ole mitään.
        Sellaista liikennemerkkiä kun ei ole olemassakaan jossa olisi 80-100 km nopeusrajoitus. On vain jompi kumpi. Jos et tiedä mikä nopeusrajoitus on, ajat hiljempaa, vaikka 60 km tunnissa jos siltä tuntuu. Ei tämä tämän vaikeampaa ole.


      • Erkkolan.Oy
        Bussissa kirjoitti:

        Mutta kuten todettu. Säännöt voi olla joskus KAUKANA todellisuudesta.

        Jos SULLE annattaisi kymmenen kuvaa tienpästästä, ja 3 vaihtoehtoa rajoitukseksi. Et taatusti saisi jokaista oikein? Miksikö? Koska rajoitukse on monasti ylä- tai alakanttiin suhteessa tilanteeseen

        Esim. moottoritien tasoisella tiellä voi olla 60km/h rajoitus ja pienellä "mettätiellä" 80km/h

        Kysyn taas kerran että pitäisikö mielestä jokaikisellä metsätielläkin olla merkittynä nopeusrajoitus? Eikö ihmislle voi jättää mitään oman harkinnan varaan mitä tulee suurin sopivaa nopeutta määritellessä? Oletko itse niin tyhmä ettet osaa rajoittaa nopeuttasi tiellä niin ettei turvallinen nopeus ylittyisi? Sinä jauhat tätä samaa paskaa tässäkin aiheessa vuodesta toiseen muttet kertaakaan ole vastannut tähän esittämäöni kysymykseen. Nyt sulla on taas mahdollisuus mutet todennäköisesti tee sitä nytkään vaan heität jonkin vastakysymyksen ja siirryt pois aiheesta.


      • Erkkolan.Oy kirjoitti:

        Kysyn taas kerran että pitäisikö mielestä jokaikisellä metsätielläkin olla merkittynä nopeusrajoitus? Eikö ihmislle voi jättää mitään oman harkinnan varaan mitä tulee suurin sopivaa nopeutta määritellessä? Oletko itse niin tyhmä ettet osaa rajoittaa nopeuttasi tiellä niin ettei turvallinen nopeus ylittyisi? Sinä jauhat tätä samaa paskaa tässäkin aiheessa vuodesta toiseen muttet kertaakaan ole vastannut tähän esittämäöni kysymykseen. Nyt sulla on taas mahdollisuus mutet todennäköisesti tee sitä nytkään vaan heität jonkin vastakysymyksen ja siirryt pois aiheesta.

        "Eikö ihmislle voi jättää mitään oman harkinnan varaan mitä tulee suurin sopivaa nopeutta määritellessä? "

        Ei lain päättäjien mukaan. Jos ajan moottoritie tasoisella tiellä vaikkapa 72/h niin kutsu oikeuteenhan siitä mulle aikoinaan tulee...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

      Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      247
      3349
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

      Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      364
      3002
    3. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

      Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      20
      2018
    4. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

      Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      82
      1861
    5. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

      Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      65
      1788
    6. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

      JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      59
      1662
    7. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

      TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1563
    8. Voi mies olit taas niin komea

      Olet silmäkarkkia ❤️ Sua vois katsella vaikka koko päivän. ❤️
      Ikävä
      125
      1512
    9. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

      Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      485
      1429
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

      Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      1
      1414
    Aihe