Itse olen lukihäiriöinen, mutta olen esim. tajunnut sen kun mm. Markuksen evankeliumin lopussa Jeesus antaa käskyn; " menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille"
Tuo evankeliumi on kirjoitettu Raamattuun ja se on kokonaisvaltainen evankeliumi. Pelastuta ei ole yhdessäkään toisessa, kun Jeesuksessa Kristuksessa ja Hänen ristin sovitustyössä ja Hänen veressään.
Tuo evankeliumi antaa meille ohjeet ja säännöt elämään ja jokainen kirjain on syntynyt Pyhän Hengen vaikutuksesta.
Ja en ymmärrä, että mitä yhteistä on uskovala ja uskomattomalla;
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016011420961366_uu.shtml
Näköjään Helsingin piispat, no nainen ei voi olla pappi eikä piispa Raamatun Sanan mukaan, mutta taitaa olla niin, että kirkot on tämmöisiä hengellisiä harrasteryhmiä.
Ja hyväksytään harrastekumppaniksi kuka hyvänsä.
Itse kerron muslimille, että ainoa tie iänkaikkiseen elämään on Jeesus Kristus ja siinä minun seurustelu kyseisten uskonnon harjoittajien kanssa.
Tuo eteen semmoisen kielteisen käsityksen tästä jengistä. Se ei ole vihaa, mutta se on todistus saatanan aktiivisuudesta.
On se outoa tuo lukemisen ymmärtäminen.
71
146
Vastaukset
"Markuksen evankeliumin lopussa Jeesus antaa käskyn; " menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille"
Markuksen evankeliumin päättyikin alkujaan jakeeseen 16:8 ja tuo loppuosa on myöhemmin lisätty kristittyjen toimesta.
"Evankeliumin alkuperäisestä lopusta on ollut paljon keskustelua. Jotkut tutkijat olettavat, että evankeliumi on alun perin loppunut jakeeseen 16:8, ja Jeesuksen ilmestyminen opetuslapsilleen kuolemansa jälkeen (Mark. 16:9–20 [12]) olisi lisätty myöhemmin. Vanhimmat säilyneet käsikirjoitukset eivät sisällä näitä jakeita ja niiden tyyli poikkeaa muusta evankeliumista, mikä vihjaisi niiden olevan myöhempi lisäys. Joissakin versioissa loppu on jopa erilainen jakeen 16:8 jälkeen. 400-luvulla evankeliumille tunnettiin ainakin neljä erilaista lopetusta."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Evankeliumi_Markuksen_mukaan#Lopetus- Jeesuksen.seuraaja
Sä pelle olet siis päätänyt, mitä lopullisessa Raamatussa sanotaan ?
Sun jutut muutenkin pyörivät yhdessä aiheessa, mikä sinusta nyt kuitenkin tekee Raamatun uudelleenkirjoittajan ?
Perustele ? Jeesuksen.seuraaja kirjoitti:
Sä pelle olet siis päätänyt, mitä lopullisessa Raamatussa sanotaan ?
Sun jutut muutenkin pyörivät yhdessä aiheessa, mikä sinusta nyt kuitenkin tekee Raamatun uudelleenkirjoittajan ?
Perustele ?Mitä tuo oli olevinaan. Asia on päätetty aikoinaan, josta wikipedia kertoo. Paavalin nimiinkin kirjoitettiin lisääkin kirjeitä, joten voi sanoa UT:n olevan jonkinlainen tilkkutäkki.
- nbhgfde
Kaikki Jeesuksen evankeliumit eivät ole raamatussa. Ja ne jotka ovat ovat väärennettyjä törkeästi.
Tosin osan totuuksista löytää jos ei ole uskontunnustuksen kaltainen ääliö.
-älkää antako siinä tekstissä olevien viiteiden ohjata teitä pois Jeesuksen ja Mooseksen kirjojen teksteistä.
-ja kun väärennetty Jeesuksen evankeliumi tuottaa ongelmia, niin on muutamia keinoja miten löytää Jeesuksen totuus väärennöksistä huolimatta; Esim. Jeesus ei anna samasta asiasta kahta; toisistaan poikkeavia tietoja, ne ovat raamatun väärentäjän sopaskaa. Ja silloin pitää olla tarkkana, pitää muistaa, että Jeesuksen opit pitää olla "yhtä" ja että Jeesuksen tekoihin sopusoinnussa. Esimerkiksi pesu, peseytyminen "kaste" opin tilalle, Jeesus todisti raamatun väärennetyksi pesemällä opetuslapsiensa jalat. Kreikan kielen "kaste" sana merkitsee myös pesemistä ja se pelastaa tänäänkin maailmassa tuhansia ihmisiä, mm sairaaloissa.
Mitä huolellisemmin luet Jeesuksen evankeliumit, (ellet ole uskontunnustuksen kaltainen) niin vähitellen tulee apua Jumalallisuuden ymmärtämisen muodossa. Sinun ei tarvitse usko vaan selvyydet ovat sielusi Jumalan Valtakunnan kaltaisuudessa jos et ole siitä ja ihmisyydestäs luopupunut uskontunnustuksessa. Minulla ei ole tietoa, kokemusta siitä, että voiko uskontunnustuksen herralle ja sen herra epäjumalille antaneet palautua takaisin Luojan luomaa kaltaisuuteensa. Jos joku on se kokenut niin olis tosi miellyttävää tietää se. Tosin tämä ei ehkä ole paras paikka sellaisen asian tarkaan tutkimiseen mutta; mutta....
Uskovaiset ja etenkin pappislupauksen antaneet papit eivät saa tätä Jeesuksen antamaa käskyä noudattaa:
Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
Jäljellä olevaa Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tietoa (osittain väärennettynä) löydät raamatun UT:n:
-Matteuksen evankeliumista
-Markuksen evankeliumista
-Luukkaan evankeliumista
-Johanneksen evankeliumista
---
täällä vihjeitä raamatun kummallisuuksista!
http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html
- kui22
Mitä muslimi vastaa sinulle?
Ajattele myös hänen näkökulmastaan,mitä itse vastaisit muslimille jos hän tulla töksäyttäisi sinulle että Allah on sitten se oikea tie, miten reagoisit- oletko kohtelias, kunnioitat vai alkaatko kinastelun ja selittelyn.- kui22
niin just sinähän jo kerroitkin että töksäytät tuon jonka sanoit, - ja senkö pitäisi kylmiltään muslimin niellä siinä siunaamassa tai käännät selkäsi?
- VeliHerrassa
Nimerkki kul22
En minä ainakaan reakoisi siihen muuten kuin, että allahiin uskovat on epäjumalan palvelijoita, että uskokunnan sisällä on terroristilahkoa, uskokunnan sisällä koulutetaan terroristeja ja påalestiina on HYVÄ esimerkki.
Osoittaisin Raamatun Sanalla, että näin on.
Alussa Jumala loi Taivaan ja maan ja Raamatun ensimmäisestä jakeesta, viimeiseen jakeeseen meille kerrotaan tie Jeesuksen tulemiseen, Jeesuksen sovitukseen ja tie pelastukseen.
Samalla tavalla opettaisin jehovan todistajia, että heidän raamatussaan on väärennöksiä, opettaisin katollisille, että paavin ja neitsyt Marian palvonta on epäjumalan palvelusta, opettaisin luterilaisille, että Raamattu ei tunne lapsikastetta, Raamattu kieltää naispappeuden, Raamattu opetta, että homous on Jumalan silmissä kauhistus ja opettaisin tien Taivaaseen vain Raamatun = Jumalan Sanalla. Ja opettaisin sen, että ilman henkilökohtaista uskoa Jeesukseen, tie vie helvettiin
Ja minä en henkilönä välitä kenenkään ihmisen mielipiteestä, en siitä loukkaako Jumalan Sana jotakin ihmistä, en.
Sillä ei ole mitään väliä.
Sillä on väliä mitä Jumala tahtoo, mitä Jeesus Kristus teki meidän puolesta ja miten Jeesus sovitti ihmiskunnan syntivelan ja sillä on väliä mitä Pyhä Henki meille Raamatun Sanan välityksellä opettaa.
Ja lopuksi sanon, että yhdenkään piispan, papin tai saarnaajan arvovalta ei riitä muuttamaan Raamatun, Jumalan Sanan totuutta.
Jumala teitä siunatkoon. VeliHerrassa kirjoitti:
Nimerkki kul22
En minä ainakaan reakoisi siihen muuten kuin, että allahiin uskovat on epäjumalan palvelijoita, että uskokunnan sisällä on terroristilahkoa, uskokunnan sisällä koulutetaan terroristeja ja påalestiina on HYVÄ esimerkki.
Alussa Jumala loi Taivaan ja maan ja Raamatun ensimmäisestä jakeesta, viimeiseen jakeeseen meille kerrotaan tie Jeesuksen tulemiseen, Jeesuksen sovitukseen ja tie pelastukseen.
Samalla tavalla opettaisin jehovan todistajia, että heidän raamatussaan on väärennöksiä, opettaisin katollisille, että paavin ja neitsyt Marian palvonta on epäjumalan palvelusta, opettaisin luterilaisille, että Raamattu ei tunne lapsikastetta, Raamattu kieltää naispappeuden, Raamattu opetta, että homous on Jumalan silmissä kauhistus ja opettaisin tien Taivaaseen vain Raamatun = Jumalan Sanalla. Ja opettaisin sen, että ilman henkilökohtaista uskoa Jeesukseen, tie vie helvettiin
Ja minä en henkilönä välitä kenenkään ihmisen mielipiteestä, en siitä loukkaako Jumalan Sana jotakin ihmistä, en.
Sillä on väliä mitä Jumala tahtoo, mitä Jeesus Kristus teki meidän puolesta ja miten Jeesus sovitti ihmiskunnan syntivelan ja sillä on väliä mitä Pyhä Henki meille Raamatun Sanan välityksellä opettaa.
Ja lopuksi sanon, että yhdenkään piispan, papin tai saarnaajan arvovalta ei riitä muuttamaan Raamatun, Jumalan Sanan totuutta.
Jumala teitä siunatkoon.Tosia haastelet!!
pertsa2012 kirjoitti:
Tosia haastelet!!
Muslimi pitää siitä huolimatta kristittyä yhtä vääräuskoisena kuin kristitty muslimia. Vaikeaa on oman uskon tuominen toisille. Ei kristittykään tahdo alkaa islaminuskoiseksi.
Ja kun lukee "menkää kaikkeen maailmaan", niin se ei tarkoita niille saarnaamista, jotka sattuvat Suomeen eksymään.- näilläeväillä
torre12 kirjoitti:
Muslimi pitää siitä huolimatta kristittyä yhtä vääräuskoisena kuin kristitty muslimia. Vaikeaa on oman uskon tuominen toisille. Ei kristittykään tahdo alkaa islaminuskoiseksi.
Ja kun lukee "menkää kaikkeen maailmaan", niin se ei tarkoita niille saarnaamista, jotka sattuvat Suomeen eksymään.ihminen on laiska ja kun s lähtenyt kaikkeen maailmaan, lähetti Jumala maailman lapsia meille ja meidän velvollisuus on viedä heille Jumalan Sana ja kertoa heille Jeesuksesta Kristuksesta.
ja se maailma alkaa ensiksi itsestä, lähimmäisistä ja aina maailman ääriin. - kattavaa.työtä
näilläeväillä kirjoitti:
ihminen on laiska ja kun s lähtenyt kaikkeen maailmaan, lähetti Jumala maailman lapsia meille ja meidän velvollisuus on viedä heille Jumalan Sana ja kertoa heille Jeesuksesta Kristuksesta.
ja se maailma alkaa ensiksi itsestä, lähimmäisistä ja aina maailman ääriin.Eikös nettimissiot tavoita jo maailmanääretkin.
kattavaa.työtä kirjoitti:
Eikös nettimissiot tavoita jo maailmanääretkin.
Mutta turhaan, sillä patmospellejemme mukaan joka tapauksessa vain hyvin harva pelastuu. Tämä on heille näköjään hyvin tärkeä oppi, kun taas moni muu uskonyhteisö ei noteeraa sitä juuri lainkaan.
- ruuttokallio.ryhää
RepeRuutikallo kirjoitti:
Mutta turhaan, sillä patmospellejemme mukaan joka tapauksessa vain hyvin harva pelastuu. Tämä on heille näköjään hyvin tärkeä oppi, kun taas moni muu uskonyhteisö ei noteeraa sitä juuri lainkaan.
Onko Singerisi taas juuttunut paikoilleen? :D Sinulla on todellakin suppea sanavarasto.
- kui22
VeliHerrassa kirjoitti:
Nimerkki kul22
Jumala teitä siunatkoon.No et sinä paljoa sitten ajattele, entä jo ne kaikki evankelioitisi kohteet tekisivät sinulle samoin kuin sinä heille, eli eivät kuunteli sinua pätkääkään vaan tunkisivat ainostaan omaa uskoaan ja sanoisivat sulle että ota tai jätä ja ettei heillä muuta asiaa sulle olekaan.
VeliHerrassa kirjoitti:
Nimerkki kul22
Jumala teitä siunatkoon.”Samalla tavalla opettaisin…”
Mistä tämä omituinen hinku kutsua tällaista opetukseksi? Ei saarnaaminen tai julistaminen ole opettamista, sillä siinä ei kukaan opi mitään. Siinä vain yksipuolisesti kuunnellaan mitä sinä olet mieltä asioista.
Kutsun tuota mieluummin käännyttämiseksi. Kuten ”kui22” 16.1.2016 10:36 kysyy:
”…entä jo ne kaikki evankelioitisi kohteet tekisivät sinulle samoin kuin sinä heille, eli eivät kuunteli sinua pätkääkään…”?
Mitä siitä seuraa? Kilpalaulantaa, ylimielisyyttä, valtataistelua jne. Pahoin pelkään että jos liian ehdottomasti pitää kiinni näkemyksistään, se johtaa siihen että seurakunnassa ”evankelioidaan” vain toinen toisiaan aina sitä mukaa, millaisia mielipiteitä kenelläkin on. Se ei liene sen tarkoitus?- älä-ali-arvioi
kui22 kirjoitti:
niin just sinähän jo kerroitkin että töksäytät tuon jonka sanoit, - ja senkö pitäisi kylmiltään muslimin niellä siinä siunaamassa tai käännät selkäsi?
Muslimeille tuo tyyli sopiikin hyvin, kuten toisessa ketjussa siitä puhutaan. Heille ei ole tabu puhua Jumalasta eivätkä he pelkää väittelyä .Ja monet muslimit ovat kyllästyneet kuolleeseen uskontoon, kuten Ev.lut tai missä muussa kuolleessa uskonnossa olevat.
Evankeliumi Johanneksen mukaan 6
Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä.
Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä. älä-ali-arvioi kirjoitti:
Muslimeille tuo tyyli sopiikin hyvin, kuten toisessa ketjussa siitä puhutaan. Heille ei ole tabu puhua Jumalasta eivätkä he pelkää väittelyä .Ja monet muslimit ovat kyllästyneet kuolleeseen uskontoon, kuten Ev.lut tai missä muussa kuolleessa uskonnossa olevat.
Evankeliumi Johanneksen mukaan 6
Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä.
Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.Toisaalta muslimi ei ole mulle ainakaan koskaan puhunut Jumalasta ja uskonnostaan yhtään mitään. Heille ehkä mennään sitä kautta, että kiinnostutaan ja mennään sisälle, ja siten suomalaisetkin ovat päässeet islamilaisiksi.
Eli ei tuputusta eikä väittelyä, vaan oman halun pohjalta.
Ja toisaalta; missä se "henki ja elämä" näkyy käytännössä. Pelkät tyhjät korulauseet eivät sytytä. Kuollutta on.torre12 kirjoitti:
Toisaalta muslimi ei ole mulle ainakaan koskaan puhunut Jumalasta ja uskonnostaan yhtään mitään. Heille ehkä mennään sitä kautta, että kiinnostutaan ja mennään sisälle, ja siten suomalaisetkin ovat päässeet islamilaisiksi.
Eli ei tuputusta eikä väittelyä, vaan oman halun pohjalta.
Ja toisaalta; missä se "henki ja elämä" näkyy käytännössä. Pelkät tyhjät korulauseet eivät sytytä. Kuollutta on.Ehkä muhamettilaiset avoimemmin puhuvat uskostaan kuin suomalaiset? Se on vahaa tabua, ettei uskonnosta saa puhua, koska sen pelätään menevät kiistoihin. No, siitä on tällä palstalla hyviä esimerkkejä.
Totta on että ”tuputusta eikä väittelyä, vaan oman halun pohjalta” tulee välttää ja todellakin ohjata ihmisiä. Kun joku on kiinnostunut, silloin siitä puhutaan. Puhutaan muuten joskus todella syvällisiäkin.
Tämä käännytys on enemmän noita amerikkalaisten tapoja ja tullut evankelikaalisten näkemysten myötä. Mutta on sitä herätysliikkeissäkin aikoinaan ollut, kun muistellaan vaikka lestadiolaisuuden alkuaikoja.
Ortodoksista kirkkoa arvosta suuresti, sillä siellä ei käännyttämistä ole, eikä sitä arvosteta. Katsotaan että on ihan itse hakeuduttava kirkon pariin, ja harkittava se liittyykö vai ei.
>Itse kerron muslimille, että ainoa tie iänkaikkiseen elämään on Jeesus Kristus ja siinä minun seurustelu kyseisten uskonnon harjoittajien kanssa.
Ihan varmasti. Jos et ole kiinnostunut kuulemaan mitä toisella ihmisellä kenties olisi sinulle sanottavaa, on hyväkin että poistut tuon repliikin jälkeen mahdollisimman kauas. Olet omaa erinomaisuuttaan korostavaa ihmistyyppiä jota kukaan ei halua vaivoikseen.- ruttorähjäätaas
Mitäs sinä täällä teet?!
- häpeä.ruutikallo
Tuo oli rumasti sanottu, ja tiedät sen itsekin!
häpeä.ruutikallo kirjoitti:
Tuo oli rumasti sanottu, ja tiedät sen itsekin!
Totuus ei aina ole kaunis.
- ruttorähjäätaas
Totuus ei aina ole kaunis.
Ja sinä et koskaan!
ruttorähjäätaas kirjoitti:
Ja sinä et koskaan!
Tytöt ovat yleensä olleet vähän toista mieltä, ja se riittää mulle mainiosti.:)
Se otsasuonesi, pidäpä varasi...- anna.mun.nauraa.sulle
Tytöt ovat yleensä olleet vähän toista mieltä, ja se riittää mulle mainiosti.:)
Se otsasuonesi, pidäpä varasi...Eiköhän ne ole aika harva tyttö joka sinun kanssasi haluaa lesboilla :D
anna.mun.nauraa.sulle kirjoitti:
Eiköhän ne ole aika harva tyttö joka sinun kanssasi haluaa lesboilla :D
No todella harva, kun se olisi teknisestikin mahdotonta. :D Jokos itseäsi on alkanut vastakkainen sukupuoli kiinnostaa?
- vedäroolisiparemmin
No todella harva, kun se olisi teknisestikin mahdotonta. :D Jokos itseäsi on alkanut vastakkainen sukupuoli kiinnostaa?
Onko sinulla tänään ukkoilupäivä ? hetki sittenhän olit kuitenkin lebenä taas.. :D
"Ihan varmasti. Jos et ole kiinnostunut kuulemaan mitä toisella ihmisellä kenties olisi sinulle sanottavaa, on hyväkin että poistut tuon repliikin jälkeen mahdollisimman kauas. Olet omaa erinomaisuuttaan korostavaa ihmistyyppiä jota kukaan ei halua vaivoikseen."
Ei vaan sinä olet laveaa tietä saapasteleva pystyynkuollut pakana.pertsa2012 kirjoitti:
"Ihan varmasti. Jos et ole kiinnostunut kuulemaan mitä toisella ihmisellä kenties olisi sinulle sanottavaa, on hyväkin että poistut tuon repliikin jälkeen mahdollisimman kauas. Olet omaa erinomaisuuttaan korostavaa ihmistyyppiä jota kukaan ei halua vaivoikseen."
Ei vaan sinä olet laveaa tietä saapasteleva pystyynkuollut pakana.Olet siis sinäkin sitä mieltä, että julistamiseen ei kuulu vastapuolen ajatusten kuunteleminen ja mahdollinen niistä oppiminen. No se on totta, kaiken kokemukseni mukaan ei kuulukaan.
Olet siis sinäkin sitä mieltä, että julistamiseen ei kuulu vastapuolen ajatusten kuunteleminen ja mahdollinen niistä oppiminen. No se on totta, kaiken kokemukseni mukaan ei kuulukaan.
Juokse poika juokse!!
torre12 kirjoitti:
No jo on! pertsasta on mennyt jo kaikki terä.
Tuo oli vähän monimutkaisempi asia ja et näköjään ymmärtänyt siitä mitään :-)
- tosikuinvesi2
pertsa2012 kirjoitti:
Juokse poika juokse!!
niin tämä mätäturpa Pertsa sairas typerys ylimielinen tuomitsija!!!!
MIkä sinä olet täällä tuomitsemaan ketään
Turhaa vetoat raamattuun kun et sen mukaan toimi etkä siinä hengessä toimi.
MENEEKÖ SE KALLOOSI PETRSA 2012??????
Pitäähän meidän täällä arjessa toimia yhdessä joka tapauksessa. Eihän se ole syy kohdella toisia välinpitämättömästi tai jopa huonosti, jos heillä on eri uskonto.
Kun joku tuttavamme kiinnostuu uskon kysymyksistä niin eikö ole hyvä että meillä on paikkoja, johon osoittaa kaikki ne, joita kristinusko kiinnostaa? Kyselemään, ottamaan selvää, kuuntelemaan jne. . Me voimme tarjota kirjallisuutta tai muuten vain olla seurana ja kuunnella ensin, mitä hän ajattelee.
Miksi on väärin antaa aikaa ja tilaa muille, jotta he jokainen voivat omaa tahtiaan asioita miettiä?
Vaikkei kaikki käännykään, silti voimme säilyttää keskusteluyhteyden – sillä eihän sitä koskaan tiedä milloin se hetki on, kun joku ihan tosissaan haluaa tietää lisää.Toisaalta, jos kristinusko olisi niin ylivertainen ja houkutteleva uskonto kuin kristityt esittävät, niin olettaisi koko maailman jo 2000 vuoden jälkeen olevan kristinuskoisia.
- homojoukolle
torre12 kirjoitti:
Toisaalta, jos kristinusko olisi niin ylivertainen ja houkutteleva uskonto kuin kristityt esittävät, niin olettaisi koko maailman jo 2000 vuoden jälkeen olevan kristinuskoisia.
Tuon sanoo sinun äo:si joka on 0. Mitäs Raamattu sanoo pelastuneiden määrästä?
- torre11
homojoukolle kirjoitti:
Tuon sanoo sinun äo:si joka on 0. Mitäs Raamattu sanoo pelastuneiden määrästä?
Eli? Kristinuskoa pitää väkisin edistää, kun ei ihmiset siihen muuten alkaisi?
Raamattu taas on vain yksi kirja uskontojen joukossa. Siihen uskoo vain pieni määrä maailman ihmisistä. Ota sekin huomioon, jos älysi riittää.
Mutta toisaalta Raamattu sanoo, että pelastuneita on vain vähän, joten kristittyjen olisi turhakin tehdä hommia sen eteen. Se kun ei Raamatun mukaan auta. - homojoukolle
torre11 kirjoitti:
Eli? Kristinuskoa pitää väkisin edistää, kun ei ihmiset siihen muuten alkaisi?
Raamattu taas on vain yksi kirja uskontojen joukossa. Siihen uskoo vain pieni määrä maailman ihmisistä. Ota sekin huomioon, jos älysi riittää.
Mutta toisaalta Raamattu sanoo, että pelastuneita on vain vähän, joten kristittyjen olisi turhakin tehdä hommia sen eteen. Se kun ei Raamatun mukaan auta.Miten päädyit kirjoituksestani tuohon tulkintaan?
homojoukolle kirjoitti:
Miten päädyit kirjoituksestani tuohon tulkintaan?
"Pelastuneiden määrästä". Se ei Raamatun mukaan suuri ole. Esitit siinä jonkinlaisen kysymyksen. Eikö työ sen hyväksi ole silloin aika turhaa?
Epäilit ymmärrystäni, kun sanoin ettei kristinusko ole houkutellut väkeä maailmalta siihen mukaan. Eli eikö sitä silloin ole vähän pakko saarnata.- homojoukolle
torre12 kirjoitti:
"Pelastuneiden määrästä". Se ei Raamatun mukaan suuri ole. Esitit siinä jonkinlaisen kysymyksen. Eikö työ sen hyväksi ole silloin aika turhaa?
Epäilit ymmärrystäni, kun sanoin ettei kristinusko ole houkutellut väkeä maailmalta siihen mukaan. Eli eikö sitä silloin ole vähän pakko saarnata.Kysyin tästä lauseestasi "Eli? Kristinuskoa pitää väkisin edistää, kun ei ihmiset siihen muuten alkaisi?"
homojoukolle kirjoitti:
Kysyin tästä lauseestasi "Eli? Kristinuskoa pitää väkisin edistää, kun ei ihmiset siihen muuten alkaisi?"
No noinhan se asia on. Mitä siitä on kysyttävää? Ei uskontoja omaksuta helposti. Suomeen luterilaisuus saatiin uhkaamalla poistaa niskuroijat maasta.
- homojoukolle
torre12 kirjoitti:
No noinhan se asia on. Mitä siitä on kysyttävää? Ei uskontoja omaksuta helposti. Suomeen luterilaisuus saatiin uhkaamalla poistaa niskuroijat maasta.
Olenkos minä väittänyt, että se olisi helppoa?
torre12 kirjoitti:
Toisaalta, jos kristinusko olisi niin ylivertainen ja houkutteleva uskonto kuin kristityt esittävät, niin olettaisi koko maailman jo 2000 vuoden jälkeen olevan kristinuskoisia.
Totta. Näin vain ei ole tapahtunut. Kristityt voivat ihmisinä vain ohjata ja antaa selityksiä vaikka mm. Raamatun suhteen, mutta yksikään ihminen ei voi tuota uskoa toiselle antaa tai siihen pakottaa.
Jumala kutsuu kaikkia omalla tavallaan. Jos ei syystä tai toisesta kutsua ota vastaan, se on siinä.
Ihmiset ne ovat itse luoneet aidat ja seinät, joiden sisään ahtavat toisiaan. Eikä historian saatossa ole vältytty perin inhimilliseltä vallankäytöltäkään. Mutta jos ajattelet miten pienestä kaikki lähti, miten laajalle kristinusko on levinnyt, ei voi kuin pitää sitä ihmeenä. Sillä on syynsä.mummomuori kirjoitti:
Totta. Näin vain ei ole tapahtunut. Kristityt voivat ihmisinä vain ohjata ja antaa selityksiä vaikka mm. Raamatun suhteen, mutta yksikään ihminen ei voi tuota uskoa toiselle antaa tai siihen pakottaa.
Jumala kutsuu kaikkia omalla tavallaan. Jos ei syystä tai toisesta kutsua ota vastaan, se on siinä.
Ihmiset ne ovat itse luoneet aidat ja seinät, joiden sisään ahtavat toisiaan. Eikä historian saatossa ole vältytty perin inhimilliseltä vallankäytöltäkään. Mutta jos ajattelet miten pienestä kaikki lähti, miten laajalle kristinusko on levinnyt, ei voi kuin pitää sitä ihmeenä. Sillä on syynsä.Onhan siihen syynsä. Kuten Suomessa uhkaus karkoittaa maasta. Ei siinä Jumala vaikuttanut, vaan Ruotsin kuningas. Siis tämä luterilainen kristinusko.
- pilkkuviivaviiva
Loppupeleissä kristinusko ja islam ovat monessa suhteessa hyvinkin lähellä toisiaan, samoja pyhiä tekstejä jne, joskin erojakin tietysti löytyy. Islamin piirissä on esiintynyt paljon hyvää, olkoonkin että nykytulkinnat turhan monissa maissa ja piireissä ovat vähintäänkin huolestuttavia. Islamin piirissä ovat kuitenkin aikoinaan kukoistaneet niin tieteet kuin taiteetkin, aikana jolloin Eurooppa oli islamilaiseen maailmaan verrattuna lähinnä kuralätäkkö. Ehkäpä jos kristittyinä soveltaisimme omia oppejamme, osoittaisimme lähimmäisenrakkautta ja antaisimme mahdollisuuden islamin harjoittamiseen täällä pohjolassa, demokratiassa ja itse asiassa varsin sekulaarissa ilmapiirissä. Voisiko se tuota islamiin jotakin hyvää, ja sitä kautta edes pienessä määrin edesauttaa maailmamme rauhoittumista. Olisiko tulos muka jotenkin parempi Jeesusta julistamalla ja sitten selkä kääntämällä, kuten joku taisi ylempänä ehdottaa? Jumala kuitenkin on yksi, kuten julistaa islamkin, hänen luokseen voi päästä kulkemalla eri traditioiden viitoittamia teitä, näin uskon. Ja jos ei voi, entäpä jos omammekaan ei lopulta ole se perille vievä tie...
pilkkuviivaviiva kirjoitti:
Loppupeleissä kristinusko ja islam ovat monessa suhteessa hyvinkin lähellä toisiaan, samoja pyhiä tekstejä jne, joskin erojakin tietysti löytyy. Islamin piirissä on esiintynyt paljon hyvää, olkoonkin että nykytulkinnat turhan monissa maissa ja piireissä ovat vähintäänkin huolestuttavia. Islamin piirissä ovat kuitenkin aikoinaan kukoistaneet niin tieteet kuin taiteetkin, aikana jolloin Eurooppa oli islamilaiseen maailmaan verrattuna lähinnä kuralätäkkö. Ehkäpä jos kristittyinä soveltaisimme omia oppejamme, osoittaisimme lähimmäisenrakkautta ja antaisimme mahdollisuuden islamin harjoittamiseen täällä pohjolassa, demokratiassa ja itse asiassa varsin sekulaarissa ilmapiirissä. Voisiko se tuota islamiin jotakin hyvää, ja sitä kautta edes pienessä määrin edesauttaa maailmamme rauhoittumista. Olisiko tulos muka jotenkin parempi Jeesusta julistamalla ja sitten selkä kääntämällä, kuten joku taisi ylempänä ehdottaa? Jumala kuitenkin on yksi, kuten julistaa islamkin, hänen luokseen voi päästä kulkemalla eri traditioiden viitoittamia teitä, näin uskon. Ja jos ei voi, entäpä jos omammekaan ei lopulta ole se perille vievä tie...
”Ehkäpä jos kristittyinä soveltaisimme omia oppejamme, osoittaisimme lähimmäisenrakkautta ja antaisimme mahdollisuuden islamin harjoittamiseen täällä pohjolassa, demokratiassa ja itse asiassa varsin sekulaarissa ilmapiirissä.”
Kun elämme toinen toistemme kanssa rauhassa, se on paras turva kaikilta ääripäiden ilmentymiltä. Siitähän islamissakin on kyse, ääripäät ovat saaneet valtaa ja muokanneet oppinsa sen mukaan. Ei pidä unohtaa että samanlaisia ääripäitä saattaa syntyä kristittyihin (itse asiassa USA:ssa jo onkin) ja se ei varmasti ole se tie mitä evankeliumeissa julistetaan.- itsestäänselvyys
Kristinuskolla ja islamilla on eri Jumala ja sen kautta ovat täysin eri uskonnot. Toki kaikilla uskonnoilla on jotakin yhteisiä piirteitäkin kuten on esim.kaikilla poliittisilla puolueillakin. Ydin on kuitenkin täysin eri molemmissa asioissa.
- pilkkuviivaviiva
itsestäänselvyys kirjoitti:
Kristinuskolla ja islamilla on eri Jumala ja sen kautta ovat täysin eri uskonnot. Toki kaikilla uskonnoilla on jotakin yhteisiä piirteitäkin kuten on esim.kaikilla poliittisilla puolueillakin. Ydin on kuitenkin täysin eri molemmissa asioissa.
Käsittääkseni ei ole olemassa kuin yksi Jumala. Hänen luokseen kuitenkin näyttäisi johtavan useiden eri traditioiden viitoittama tie.
- itsestäänselvyys
Käsittääkseni ei ole olemassa kuin yksi Jumala. Hänen luokseen kuitenkin näyttäisi johtavan useiden eri traditioiden viitoittama tie.
Miten perustelet sen , että Jumalan luokse johtaa monta tietä?
- pilkkuviivaviiva
itsestäänselvyys kirjoitti:
Miten perustelet sen , että Jumalan luokse johtaa monta tietä?
Miten perustelet, ettei esim. juutalaiset ja muslimit etsi Jumalaa siinä kuin kristitytkin, ja myös löydä Häntä, siinä kuin kristitykin?
- vapaa_sana_ok
""Markuksen evankeliumin lopussa Jeesus antaa käskyn; " menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille"
Saarnaaminen ei suinkaan tarkoita pakkokäännyttämistä. Moni ei nyt vaan ymmärrä eroa vapaan sanoman levittämisestä ja pakkokäännyttämisestä.
Evankeliumi ei saa olla pakkotyrkytystä, henkistä painostusta tai aivopesua."Tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni", on Jeesuksen toinen. Siinä on perusteellisesti epäonnistuttu; ja seuraukset näkyvät nyt. Kristityt ovat olleet ruususen unessa.
torre12 kirjoitti:
"Tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni", on Jeesuksen toinen. Siinä on perusteellisesti epäonnistuttu; ja seuraukset näkyvät nyt. Kristityt ovat olleet ruususen unessa.
Missä kansassa ei ole Jeesuksen opetuslapsia?
Daavidintähti kirjoitti:
Heh, Suomen KANSASTA tehtiin aikoinaan kristittyjä. Samaa voisi odottaa kaikilta muiltakin mailta. Jos edes niin, jos ei ihan "Jeesuksen opetuslapsiksi".
Tuolla tavalla ajateltuna myös islam on levinnyt kaikkiin kansoihin. Myös Suomeen.torre12 kirjoitti:
Heh, Suomen KANSASTA tehtiin aikoinaan kristittyjä. Samaa voisi odottaa kaikilta muiltakin mailta. Jos edes niin, jos ei ihan "Jeesuksen opetuslapsiksi".
Tuolla tavalla ajateltuna myös islam on levinnyt kaikkiin kansoihin. Myös Suomeen.Et sitten vastannut kysymykseesi.
Daavidintähti kirjoitti:
Korjaan: Et sitten vastannut kysymykseeni
Missä kansassa? No varmaan monessa kaukaisessa meren takaisessa kansassa ei ole Jeesuksen opetuslapsia.
torre12 kirjoitti:
Missä kansassa? No varmaan monessa kaukaisessa meren takaisessa kansassa ei ole Jeesuksen opetuslapsia.
Minä kysyin ihan faktaa enkä arveluitasi.
Daavidintähti kirjoitti:
Minä kysyin ihan faktaa enkä arveluitasi.
Ihan FAKTA on, että monessa viidakon kansassa ei ole kuultukaan Jeesuksesta. Seuraan paljon dokumentteja.
torre12 kirjoitti:
Ihan FAKTA on, että monessa viidakon kansassa ei ole kuultukaan Jeesuksesta. Seuraan paljon dokumentteja.
Laitahan asiasta ihan faktaa koska sinun "seuraamisiasi" olen seurannut ihan riittävästi.
Daavidintähti kirjoitti:
Mitä sekoilet? Ei muutama vielä koko kansaa tee.
Mitä sekoilet? Ei muutama vielä koko kansaa tee.
Eihän ole puhuttukaan koko kansasta eikä kaikista kansalaisista.
Daavidintähti kirjoitti:
Eihän ole puhuttukaan koko kansasta eikä kaikista kansalaisista.
Tarkoittaako sanapari "kaikki kansat" sinusta vain osia kaikista kansoista, ehkä pieniäkin?
Voin näin kielen ammattilaisena vakuuttaa, että se tarkoittaa vähintään yksinkertaista enemmistöä per kansa (yli 50 % populasta).RepeRuutikallo kirjoitti:
Tarkoittaako sanapari "kaikki kansat" sinusta vain osia kaikista kansoista, ehkä pieniäkin?
Voin näin kielen ammattilaisena vakuuttaa, että se tarkoittaa vähintään yksinkertaista enemmistöä per kansa (yli 50 % populasta).Kyllä, sitä se tarkoittaa. Kielen ammattilainen, heh keksi parempaa mutta osaatko kreikkaa pystytkö lukemaan alkutekstiä?
Aivan. Ja miksi näin on?
Matt. 23:15
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!Daavidintähti kirjoitti:
Kyllä, sitä se tarkoittaa. Kielen ammattilainen, heh keksi parempaa mutta osaatko kreikkaa pystytkö lukemaan alkutekstiä?
Kansat. Esim. Suomen KANSA. Ei pari suomalaista.
torre12 kirjoitti:
Kansat. Esim. Suomen KANSA. Ei pari suomalaista.
Niin, Suomen kansalle on julistettu evankeliumi ja ne jotka ovat sen ottaneet vastaan ovat Jeesuken opetuslapsia. Ihan turhaan yrität ylittää itsesi.
Daavidintähti kirjoitti:
Niin, Suomen kansalle on julistettu evankeliumi ja ne jotka ovat sen ottaneet vastaan ovat Jeesuken opetuslapsia. Ihan turhaan yrität ylittää itsesi.
Tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, hyvä esimerkki on Suomen kansa. Onko se kansa Jeesuksen opetuslapsia?
Vastaan: hyvin heikosti.torre12 kirjoitti:
Tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, hyvä esimerkki on Suomen kansa. Onko se kansa Jeesuksen opetuslapsia?
Vastaan: hyvin heikosti.Opetuslapseksi ei ketään pakoteta vaan jokainen itse valitsee ottaako evankeliumin vastaan vai ei. Et sinäkään voi kai väittää, etteikö jokaisella suomalsisella ole mahdollisuus kuulla evankeliumi ja tulla Jeesuken opetuslapseksi jos haluaa.
Daavidintähti kirjoitti:
Opetuslapseksi ei ketään pakoteta vaan jokainen itse valitsee ottaako evankeliumin vastaan vai ei. Et sinäkään voi kai väittää, etteikö jokaisella suomalsisella ole mahdollisuus kuulla evankeliumi ja tulla Jeesuken opetuslapseksi jos haluaa.
Mutta kuinka sitten Jeesuksen käskyä noudata? Toivot muiden tulevan Jeesuksen opetuslapseksi? Piti TEHDÄ heidät sellaisiksi. Turha venkoilla.
Vai onko Jeesuksen sanat liian vaikeita; kuten voida juoda myrkyllistä juomaa? Olisi ehkä parasta heittää Raamattu kaivoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17310041Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523335Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493093- 642805
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2022159- 1142113
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251973Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä651591Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121336Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221336