Jeesus ja Mikael sama tai eri persoona?

Itä.Merenneito

Tässä on kysymys, joka tuohduttaa monet.
Minä uskon Jeesuksen olevan Mikaelina taivaassa toimivan arkkienkelin, maallisen, Aadamia vastaavan täydellisen ihmispojan nimi.
Tietääkseni "Mikael" merkitsee jotain: "Kuka on JHVH/Jumalan kaltainen". Erittäin sopiva nimi taivaallisiin tehtäviin ensimmäisinä enkeleinä.
"Jeesus" taas merkitsee - suunnilleen - "JHVH on pelastus", mikä minusta korostaa Jeesuksen ihmisen poikana suorittamaa pelastustehtävää.
Tässä siis hiukan "tuulta purjeisiin" kaikille, jotka haluavat painaa J-todistajien opin maan rakoon.
Käyttäkää toki minua välikappaleena missionissanne ;-)!
Luin erään sävähdyttävän ajatuksen:
"ihmisen todellinen arvo ei riipu siitä, mitä hän uskoo ja sanoo, vaan siitä, mitä hän TEKEE, puolustaakseen sitä. Jos et TOIMI arvojesi mukaisesti, niin ne eivät todennäköisesti ole AITOJA.
Minä en halua olla joku, joka on liian pelokas puolustaakseen omia periaatteitani teoilla."
Jeesus on suurin esimerkki, ihmisenä, tällaisesta toiminnasta - minulle.
Kuka sanoi tämän merkitykssellisen ajatuksen? Edward Snowden! Kirjassa "Isoveli näkee sinut". Glenn Greenald kirjoittaa tärkeästä aiheesta: "Maailmanlaajuinen valvontasysteemi" - sitähän me tässä olemme käyttämässä, kun 11/9 2001 tapahtumien jälkeen amerikkalaiset pitävät velvollisuutenaa valvoa jokaisen maan kamaralla kulkevan hengenvetoakin.
Suokaa minulle anteeksi nämä maalliset aiheet nyt tätä IT- tietoa käyttäessäni. Haluan olla selvillä, minkänlaiseen "tynnyriin" olen hypännyt.

91

50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • verensyöjät

Vaikuttaa persoonallisuus häiriöltä tämä sekoilu Jeesus/Mikael.

• Itä.Merenneito

Sehän on se, mitä sinä kykenet tuomaan esille joka käänteessä.
        Kehoitus: "Mene lääkärille ja ota lääkkeesi, sairas kun olet!

• Timo.AS

Mun mielestä ihan ok että maan päällä hänen nimi oli Jeesus

mutta kolminaisuus ei mee mulla jakeluun...
        miten voidaan väittää että 3 eri persoonaa olisikin YKSI persoona?
        Jeesus meni Isänsä LUO, sehän vasta skitso homma onkin jos
        Jeesus on Jumala,heh
        .
        Mikäs NIMI muutekseen on sillä *Pyhällä Hengellä*,
        kun sen Kolmiojumalan kahdella eri persoonallakin ON ihan ikioma persoonanimi... ?
        talitintit laulaa ja kevät tulee,
        heippa, mä meen tästä itseni luo tonne Vanhainkodille isääni katsomaan.

• KELAn.hylsy
        Itä.Merenneito kirjoitti:

Sehän on se, mitä sinä kykenet tuomaan esille joka käänteessä.
        Kehoitus: "Mene lääkärille ja ota lääkkeesi, sairas kun olet!

KELA-lääkäri selvästi kun tekee dg-potilasta/ihmistä näkemättä :)

• Itä.Merenneito
        Timo.AS kirjoitti:

Jeesus on Jumala,heh
        .
        kun sen Kolmiojumalan kahdella eri persoonallakin ON ihan ikioma persoonanimi... ?

Niin, mutta ajatteles näin: eihän se ole mikään mahdottomuus, että 3-osainen Jumala = JHVH Jeesus P.H. = 1
        JHVH on taivaassa Jeesus maan päällä Pyhä Henki kaikkialla.
        Jeesus rukoilee osaa itseään herättämään itsensä kuolleista.
        Mutta sinäkin voit herättää itsesi unesta, kun vaan päätät: "Tänään mennään ajoissa isukkia katsomaan, joten aiemmin omat puuhat selväksi!"
        Et tarvitse edes herätyskelloa, kun suggestioit itsesi heräämään!
        Lämpöisiä hetkiä Vanhainkotiin :-)
        Suomennan sinulle vähän merkityksellisestä runosta, mitä isukkisi ajattelee kuulleessaan kaipaamiensa askelien lähestyvän jo kaukaa käytävällä.
        "Oletko se SINÄ, oletko se sinä, minun kaikkein rakkain lapseni,
        joka olet tulossa!
        Kunpa voisit käsittää, miten olen kaivannut Sinua,
        mutta sitä et voi kai koskaan ymmärtää.
        Ajatella, että tulet viimeinkin; se oli ainut toiveeni,
        joka ei koskaan rauennut.
        Tule ja istahda viereeni, minun pikku lapseni.
        Saanko halata Sinua hiljakseen hetken?
        Haluan tuntea Sinut lähelläni;
        haluan kuulla hengityksesi.
        Ajatteles, miten kaikki kummallinen ja vaikea
        on yht´äkkiä helppoa ymmärtää!
        Sydämeni kaikkeinrakkain pikku lapseni,
        niin hyvää, että tulit viimeinkin!"

• JeesusMoniKasvoMyös
        Timo.AS kirjoitti:

Jeesus on Jumala,heh
        .

Voin vannoa ja vakuutta, että just nimenomaan noin on ollut. Jeesus on vienyt sen roolin siltä oikealta Mikaelilta, ja esiintyy sellaisena. Just esim. selvännäkijät sanovat joskus, että lähettävät enkeli Mikaelin, niin Jeesus-Judas-Petturi sieltä lentää. Siis todellakin tietäkää, että toi Jeesuskin hilluu, riehuu loppuaan kohden, kun tietää loppunsa olevan lähellä. Yrittää "menettää järkensä, mielenterveytensä", jotta olisi sitten vastuusta vapaampi.

Kyseessä on koko ikänsä Väärin toiminut Jeesus, joka pilasi alkuperäiseltä Jeesukselta maineen, arvon, mahdollisuudet. Toi Väärä Jeesus sen Väärän Jumalansa kanssa on pilannut kaikilta muilta Valtiailta niin kaiken mahdollisuuden, olla ja toimia kuten Hyvät Valtiaat. Kaiken sen yrittävät tuhota, pilata, koska eivät itsekään saaneet. Sen verran pidän huolen, että maailma tulee tietämään noiden kahden jutut, aikeet ja teot, koska tollasia hulluna hilluvia, riehuvia HirviöPetoja ei pidä ENÄÄ koskaan päästää IRTI. Tolla lailla, kaikella tavalla, pilaavat, riehuvat ihmiselämät tuhotuksi. Omat nimensä ja maineensa siinä vaan tekevät selväksi.

• Väärä.väite
        Timo.AS kirjoitti:

Jeesus on Jumala,heh
        .

"miten voidaan väittää että 3 eri persoonaa olisikin YKSI persoona?"

Kuka niin väittää? Kolminaisuuden mukaan 3 eri persoonaa on yksi Jumala, eikä yksi persoona.

• Osuinko

SIIS Muhametin poika ? Noin käsitin

• Kummatkin ovat tietysti satuolentoja.
      Homma menee historiallisesti oikein näin. Jessu oli tullut taivaasta Kenesaretin kapakkaan ryyppäämään ja illan jälkeen Kolkatan katun nakkikioskilla tapasi yhtä naula päässä olevan tyypin, joka esittäytyi Mikaeliksi. Mikael kertoi kuulleensa, että jessu oli tosi hyvä taikuri. Pyysi näyttämään parhaita taikanumeroita. Yllytyshulluna jessu esitti ensin lämmittelynä lyhyttä pitemmän vapaapierun pystyasennosta, sitten yliäänekkään bassovarpusparven laulun. Nakkarijonossa taputettiin ja hurrattiin aivan järkeä vailla, niin oli hyvät taiat. Innostuneena teki vielä kokeilemattoman erikoistempun: kaksoistremolo kahdella kokovoltilla taaksepäin, samalla toistaen raamatun jakeita. Siinä sitten loukkasi pikkurilliään. Ja tarvitsi sairaslomaa taivaasta, ja pyysi tätä Mikaelia tuuraamaan. Mikael suostui, ja istui sitten jonkin aikaa kaikkeuden suvereenin jakkaran oikealle puolella tuomiten eläimiä ja kuolleita. Pesti loppui nisankuun 14. pvä. Mutta yhä edelleen kaikkeinsta tyhmimmät ja tietämättömimmät uskikset luulevat heidän olevan sama satuolento.

• Pyhäkoululainen

Itä.Merenneito 11.3.2016 12:21

" Minä uskon Jeesuksen olevan Mikaelina taivaassa toimivan arkkienkelin "
      -Onko se tosiaan sinusta uskoa, että toistat vartiotornia ? Täällähän ollaan esim. oltu olevinaan tietämättömiä siitä, että lahkossa oli rokotuskielto. Mitä mielestäsi sinun siitä "kuuluu uskoa" ? Entä, kun yhdessä vartiotorneistasi lukee että Mikael on Rooman paavi ?

-Mutta koska Raamattu eikä edes UM-pamfletti tarjoa viitettä, niin kirjoitat sitten uskosta, tämä on vartiotorniuskonnon piirre.

Aloitukseltasi puuttuu keskustelun edellytykset, ei ole edes vartiotorninumeroa.
      Kerroit uskoksesi sanomasi asian. Rauha uskollesi.

Sikäli kuin Jeesus on esiin tullut esiin, niin jouluevankeliumissa enkeli ilmoitti hänet Jumalan poikana. Tämä oli äidille täydellinen tieto syntymättömästä lapsesta. Kuitenkin sitten tarjoaa meille Joh 1:1 teologisesti syvällisemmän ja tiedonhaluamme täydellisesti tyydyttävän tiedon, Jeesus oli Jumala. Eli vaihtoehdoksesi omaksua kristinusko.

• jumalanmummon.Vävy

joo just,Jouluevankeljumi tekeekin Mariasta Jumalansynnyttäjän.
        ja..
        aatelkaas miten kohtelias Joosefkin on ollut Anopilleen,
        onhan se nainen sentäs Jumalan Mummo

• näinhänsevoiolla

Jeesus saattoi hyvinkin itse uskoa olevansa taivaasta tullut enkeli, tai ainakin uskotteli jotain sen tapaista seuraajilleen.

• Lue.UT.ja.usko.siihen

Ei uskotellut.

• MariaEliisa

Hei Itä.merenneito!

kiitos kiinnostavasta aloituksestasi! Minun täytyy yrittää mennä pian nukkumaan, mutta laitan pari hyvää linkkiä kuitenkin esille.

http://gladiumspiritus.blogspot.fi/2010/03/jeesus-ei-ole-arkkienkeli-mikael.html

http://hyviauutisia.net/2007/03/04/jehovan-todistajat/

Mielestäni niissä perustellaan hyvin Raamatulla, sitä miksi enkeli Mikael ei voi olla Jeesus Kristus. Mitä mietteitä sinulle herää noista linkkien kirjoituksista?

Ps. Kristikunnan kristittyjen keskuudessa ajatellaan yleisesti, että Raamatun perusteelle JHWH eli Jahve tarkoittaa Jumalaa. Jahve on siis kolmiyhteisen Jumalan nimi. Kaikki kolmiyhteisen Jumalan persoonat siis jakavat nimen Jahve.

Hyviä öitä ja mukavaa huomista päivää!

• Itä.Merenneito

Hei, MariaEliisa! Kiitos näistä todella kiinnostavista raamatullisista perusteluista. Olin ajatellut JHVH:n esikoispojan olevan taivaassa arkkienkeli Mikael, siirretyn lunastustehtäväänsä Jeesuksena, ylösnoustessaan korotetun JHVH:n oikealle puolelle odottamaan 1000-vuotista hallituskauttaan. 144 000 tulevat myös saamaan nkeleitä korkeamman aseman Jeesuksen Kristuksen hallitustovereina.
        Haluan lukea huomenna uudelleen päivänvalossa raamatunkohdat ja tehdä muistiinpanoja samalla. Tässä yön pimeydessä ei oikein näe mustaa valkoisella ja haluan verrata eri Raamattujen ilmaisuja keskenään.
        Tämä oli "gladiumspirituksesta"

• Itä.Merenneito

MariaEliisa, tämä toinen viitteesi vaatii myös ajan kanssa mietiskelyä ja tarkistusta UM-käännöksen kääntäjien kielen osaamisesta.
        Olen saanut todella paljon pohdittavaa.
        Kuitenkin, olen lukenut jw.org kirjaa "Suurin Ihminen", Jeesuksen elämästä, koska Hänen uhrikuolemansa muistopäivä lähestyy.
        Luen myös jatkuvasti lehdet, viikottaisen raamatunläksyn ja päivän tekstin.Tunnen saavani niistä mielenrauhaa, sovellutuksia arkielämään tässä yhteiskunnassa, kiinnostavaa tietoa muista maista ja kansallisuuksista.
        Mikään muu yhteisö ei sitä minulle varaa ja katson sen olevan rakentavaa. Oppikysymyksistä ollaan niin eri mieltä - siksi kristillisiä ryhmiä on kymmeniä erilaisia - jopa helluntailaisia ihan pitkin kylää. Jokainen heistä on se oikea oppinen ja toisesta ryhmästä huomautellaan alentuvasti hymähdellen. Pyhän Hengen lahjatko sen erotuksen tekevät, kun toiset puhuvat kielillä ja toiset parantavat ja ties mitä.Lahjojen piti toimia samassa srk:ssa kaikkien rakennukseksi, eikä olla erikseen repivää.
        Se myös, että Jumala on kolmiyhteinen ja kaikkien osien nimi on Jahve.
        Silloinhan Jeesuksenkin nimi pitäisi olla Jahve, eikä muuta.
        Sitä minun on vaikeampi ymmärtää kuin Mikael/Jeesus.
        Pyhästä hengestä ei käytetä Raamatussa muuta nimeä kuin Jumalan pyhä henki. Minulle se on jatkuvasti voima eikä persoona.
        Siksi olen päättänyt, että pidän sen, mitä arvostan ja minkä ymmärrän.
        En voi alkaa todistaa kolmiyhteisestä Jumalasta, joilla kaikkilla on nimi "Jahve", kun en sellaista itsekään käsitä.
        Siinä viimeisessä viitteessä tuotiin J-todistajien virheitä esiin tuomiten ikuiseen helvettiin, mutta kirkon "virheet" painettiin vähätellen villaisella.
        Taas löytyi sopivasti helvetin tuli piinaamaan todistajat Saatanan ja hänen enkeleittensä kanssa - jos ei uskota siihen alkuseurakunnasta rappeutunutta kirkkojärjestelmää, joka alusta asti lyöttäytyi yhteen maallisten hallitusmiesten kanssa lisätäkseen omaa mahtia, valtaa, rikkauksiaaan. Asettaen itsensä hallitsijoiden yläpuolelle. Siunaten sodat
        Napoleonia ihailin aikoinaan, koska hän näki katolisten piispojen ja paavien kaksoismoraalin rakastajineen ja lapsineen ja otti kruunajaisissaan kruunun kirkonmiehen käsistä ja laski sen omaan päähänsä ja sen jälkeen kruunasi vaimonsa. Se oli suoraselkäistä touhua. Paavi sai olla koristeena.
        Paavi vapautui kyhäämään murhasuunnitelmiaan eri uskontoja harrastavien hallitsijoiden pään menoksi, kehittämään uusia kidutusmenetelmiä ja rovioita noidille. "Opettamaan" kansalle Raamatusta latinaksi kulkien kultaisissa kaavuissaan hurmaantuneena rituaaleissaan.
        Tässä on hiukan mielipiteitäni kirkoista ja sen eri kuppikunnista.
        Olen tavannut helluntailaisia lapsesta asti, enkä ole ikinä tuntenut vetoa heihin. Kaikki ne uskontojen uhrien tukiryhmät ja muut yhdistykset keräävät väin viimeisekin rahat sillä verukkeella, että auttavat pettyneitä.
        Tällä palstalla olen saanut tutustua moneen uskovaan, jonka hengellinen tila on kaikkea muuta kuin Jeesuksen seuraajan hengen mukaista.
        Tarkoitukseni ei ole ollut loukata sinua, mutta minun on oltava myös suora sitä mukaa, kun asiat alkavat itselleni selviytyä. En halua sinun uhraavan aikaasi minuun myöntelemällä jotain, mihin en usko.
        Näin on tilanne nyt. Voi hyvin.

• minunmielipiteeni2121

Tervehdys. Juutalaisten jumalan nimen lausumistavasta ei ole varmuutta ja se perustuu itse asiassa samarialaisten tapaan lausua nimi vaikka se on ehdottomasti kiellettyä. Jehova-lausuntatavalle löytyy omat kannattajansa eikä se ole sen enempää väärin kuin Jahvekaan.
        Missään nimessä Jehova ei ole kolmiyhteinen jumala, eikä kyllä Jahvekaan. Juutalaisten jumala ei yleenskään ole moniyhteinen, joten puhut nyt varmaan jostain kristittyjen jumalasta tarkoituksenasi provota tätä aloitusta.
        Mielestäni sinun ja itämeren tyttären harjoittama provoilu ja jonkin kolminaisuusopillisen uskonnon julistaminen on lapsellista ja typerää.

• Itä.Merenneito
        minunmielipiteeni2121 kirjoitti:

Tervehdys. Juutalaisten jumalan nimen lausumistavasta ei ole varmuutta ja se perustuu itse asiassa samarialaisten tapaan lausua nimi vaikka se on ehdottomasti kiellettyä. Jehova-lausuntatavalle löytyy omat kannattajansa eikä se ole sen enempää väärin kuin Jahvekaan.
        Missään nimessä Jehova ei ole kolmiyhteinen jumala, eikä kyllä Jahvekaan. Juutalaisten jumala ei yleenskään ole moniyhteinen, joten puhut nyt varmaan jostain kristittyjen jumalasta tarkoituksenasi provota tätä aloitusta.
        Mielestäni sinun ja itämeren tyttären harjoittama provoilu ja jonkin kolminaisuusopillisen uskonnon julistaminen on lapsellista ja typerää.

"minunmielipiteeni2121" sattui naulan kantaan! Minä olen syntynyt naivina ja tulen kuolemaan naivina!
        Se naivisuus on aitoa, perusolemukseni. Istuu kuin pantterin täplät. Mutta naiviudessa on se hippu vilpittömyyttä, joten en "provoile" ketään, vaan valitettavasti, näin on pullat uunissa...:-(

• MariaEliisa

MariaEliisa, tämä toinen viitteesi vaatii myös ajan kanssa mietiskelyä ja tarkistusta UM-käännöksen kääntäjien kielen osaamisesta.
        Olen saanut todella paljon pohdittavaa.
        Kuitenkin, olen lukenut jw.org kirjaa "Suurin Ihminen", Jeesuksen elämästä, koska Hänen uhrikuolemansa muistopäivä lähestyy.
        Luen myös jatkuvasti lehdet, viikottaisen raamatunläksyn ja päivän tekstin.Tunnen saavani niistä mielenrauhaa, sovellutuksia arkielämään tässä yhteiskunnassa, kiinnostavaa tietoa muista maista ja kansallisuuksista.
        Mikään muu yhteisö ei sitä minulle varaa ja katson sen olevan rakentavaa. Oppikysymyksistä ollaan niin eri mieltä - siksi kristillisiä ryhmiä on kymmeniä erilaisia - jopa helluntailaisia ihan pitkin kylää. Jokainen heistä on se oikea oppinen ja toisesta ryhmästä huomautellaan alentuvasti hymähdellen. Pyhän Hengen lahjatko sen erotuksen tekevät, kun toiset puhuvat kielillä ja toiset parantavat ja ties mitä.Lahjojen piti toimia samassa srk:ssa kaikkien rakennukseksi, eikä olla erikseen repivää.
        Se myös, että Jumala on kolmiyhteinen ja kaikkien osien nimi on Jahve.
        Silloinhan Jeesuksenkin nimi pitäisi olla Jahve, eikä muuta.
        Sitä minun on vaikeampi ymmärtää kuin Mikael/Jeesus.
        Pyhästä hengestä ei käytetä Raamatussa muuta nimeä kuin Jumalan pyhä henki. Minulle se on jatkuvasti voima eikä persoona.
        Siksi olen päättänyt, että pidän sen, mitä arvostan ja minkä ymmärrän.
        En voi alkaa todistaa kolmiyhteisestä Jumalasta, joilla kaikkilla on nimi "Jahve", kun en sellaista itsekään käsitä.
        Siinä viimeisessä viitteessä tuotiin J-todistajien virheitä esiin tuomiten ikuiseen helvettiin, mutta kirkon "virheet" painettiin vähätellen villaisella.
        Taas löytyi sopivasti helvetin tuli piinaamaan todistajat Saatanan ja hänen enkeleittensä kanssa - jos ei uskota siihen alkuseurakunnasta rappeutunutta kirkkojärjestelmää, joka alusta asti lyöttäytyi yhteen maallisten hallitusmiesten kanssa lisätäkseen omaa mahtia, valtaa, rikkauksiaaan. Asettaen itsensä hallitsijoiden yläpuolelle. Siunaten sodat
        Napoleonia ihailin aikoinaan, koska hän näki katolisten piispojen ja paavien kaksoismoraalin rakastajineen ja lapsineen ja otti kruunajaisissaan kruunun kirkonmiehen käsistä ja laski sen omaan päähänsä ja sen jälkeen kruunasi vaimonsa. Se oli suoraselkäistä touhua. Paavi sai olla koristeena.
        Paavi vapautui kyhäämään murhasuunnitelmiaan eri uskontoja harrastavien hallitsijoiden pään menoksi, kehittämään uusia kidutusmenetelmiä ja rovioita noidille. "Opettamaan" kansalle Raamatusta latinaksi kulkien kultaisissa kaavuissaan hurmaantuneena rituaaleissaan.
        Tässä on hiukan mielipiteitäni kirkoista ja sen eri kuppikunnista.
        Olen tavannut helluntailaisia lapsesta asti, enkä ole ikinä tuntenut vetoa heihin. Kaikki ne uskontojen uhrien tukiryhmät ja muut yhdistykset keräävät väin viimeisekin rahat sillä verukkeella, että auttavat pettyneitä.
        Tällä palstalla olen saanut tutustua moneen uskovaan, jonka hengellinen tila on kaikkea muuta kuin Jeesuksen seuraajan hengen mukaista.
        Tarkoitukseni ei ole ollut loukata sinua, mutta minun on oltava myös suora sitä mukaa, kun asiat alkavat itselleni selviytyä. En halua sinun uhraavan aikaasi minuun myöntelemällä jotain, mihin en usko.
        Näin on tilanne nyt. Voi hyvin.

Hei taas Itä.Merenneito!

Kiitos taas avoimista ajatuksistasi! Minulla on nyt kiirettä, kun koko "lapsilaumani" pyörii kotosalla näin viikonloppuna ja olen lupautunut yhteen sun toiseenkin juttuun. Pitää kokata ja touhuta perheen kanssa. Keilaamaankin kuulema olisi tarve ehtiä tänään tai huomenna, lautapelien pariin minua vingutaan, ulkoilukin on tärkeää ja pikkuisinta ei voi edelleenkään jättää hetkeksikään yksin. Aina jonkun perheenjäsenen pitää hänen lähellään olla. Tämmöistä tohinaa täällä tänään taas menossa.

Kovasti olen miettinyt , mitä kaikkea haluan sinulle vielä kirjoittaa esiin nostamistasi teemoista, mutta ei mopolla mahottomia eli vain melko pikku hiljaa ehdin niitä ajatuksiani esiin tuoda.

Koska pitää taas rientää perhetouhuihin, niin laitanpa edes pikaisesti nyt ihan aluksi yhden aivan mainion linkin, jonka juuri etsin sinua ajatellen. siinä käsitellään juuri tätä teemaa onko enkeli Mikael Jeesus Kristus vai ei.

http://www.paula1.com/Todistajat.htm#Mikael

Tässä linkissä taas on selitetty sitä asiaa, miksi kristityt uskovat Raamatun perusteella, ettäJeesus on Jumala.

http://hyviauutisia.net/2007/07/23/jeesuksen-jumaluus-joh-11-2028/

Tässä seuraavassa selventävässä linkissä on kerrottu muutamia esimerkkejä siitä, miten Jt-liikkeen UM-käännöksessä on runsaasti tarkoitushakuisia käännösvirheitä, jotta Jt-liike voisi yrittää pönkittää omaa epäraamatullista oppirakennelmaansa.

http://jurvanbaptistiseurakunta.fi/opetuksia/2-jurvan-baptistiseurakunta/17-jehovan-todistajien-uuden-maailman-kaannos

Suosittelen sinulle lämpimästi siis näihin yllä oleviin linkkeihin tutustumista. Jatketaan taas kun ehditään.

Ja eihän tässä mitään loukkaantumisia tarvitse puolin eikä toisin tulla, vaikka tuomme esiin avoimesti miten ajattelemme Raamatun eri teemoista ja tärkeistä asioista ja mihin tulokseen tulemme. Minä en ainakaan ole mistään sinulle loukkaantunut. Hyvä vaan, kun ilmaiset ajatuksesi vapaasti.

Muista sekin, että minä olen ollut aiemmin suurimman osan elämääni Jehovan todistaja ja toki ymmärrän ja tiedän mihin tyyliin asioista opetetaan Jt-liikkeessä. Ne oppirakennelmat ovat minulle hyvin tuttuja, vaikka en itse enää pidäkään niitä Raamatun mukaisina. Muistan kuitenkin hyvin, miten vaikeaa oli tajuta, että asiat, jotka oli oppinut ajattelemaan tietyllä tavalla, voisivatkin olla ihan toisin. Se tuntui aluksi ihan uskomattomalta, sitä oli piintynyt ja juuttunut ajattelemaan kuten Jt-liike oli joka viikko kokouksissaan ja julkaisuissaan vuosikaudet toistellut. Mutta kun tarkasti tutkin ja vertasin asioita ja opetuksia Raamattuun ja huomasin myös UM-käännöksen lukuisat virheet, aloin tajuta uskoneeni perusteettomasti moniin epäraamatullisiin opetuksiin vuosikaudet.

Jokaisen pitää kuitenkin itse tehdä pohtimis-ja vertailutyö ja arvostan kovasti sitä, miten ahkerasti nyt vertailet erilaisia opetuksia Raamattuun ja jaksat nyt miettiä tärkeitä teemoja.

Aurinkoista viikonlopun jatkoa!

• Itä.Merenneito
        MariaEliisa kirjoitti:

Hei taas Itä.Merenneito!

Kiitos taas avoimista ajatuksistasi! Minulla on nyt kiirettä, kun koko "lapsilaumani" pyörii kotosalla näin viikonloppuna ja olen lupautunut yhteen sun toiseenkin juttuun. Pitää kokata ja touhuta perheen kanssa. Keilaamaankin kuulema olisi tarve ehtiä tänään tai huomenna, lautapelien pariin minua vingutaan, ulkoilukin on tärkeää ja pikkuisinta ei voi edelleenkään jättää hetkeksikään yksin. Aina jonkun perheenjäsenen pitää hänen lähellään olla. Tämmöistä tohinaa täällä tänään taas menossa.

Kovasti olen miettinyt , mitä kaikkea haluan sinulle vielä kirjoittaa esiin nostamistasi teemoista, mutta ei mopolla mahottomia eli vain melko pikku hiljaa ehdin niitä ajatuksiani esiin tuoda.

Koska pitää taas rientää perhetouhuihin, niin laitanpa edes pikaisesti nyt ihan aluksi yhden aivan mainion linkin, jonka juuri etsin sinua ajatellen. siinä käsitellään juuri tätä teemaa onko enkeli Mikael Jeesus Kristus vai ei.

Tässä linkissä taas on selitetty sitä asiaa, miksi kristityt uskovat Raamatun perusteella, ettäJeesus on Jumala.

Tässä seuraavassa selventävässä linkissä on kerrottu muutamia esimerkkejä siitä, miten Jt-liikkeen UM-käännöksessä on runsaasti tarkoitushakuisia käännösvirheitä, jotta Jt-liike voisi yrittää pönkittää omaa epäraamatullista oppirakennelmaansa.

http://jurvanbaptistiseurakunta.fi/opetuksia/2-jurvan-baptistiseurakunta/17-jehovan-todistajien-uuden-maailman-kaannos

Suosittelen sinulle lämpimästi siis näihin yllä oleviin linkkeihin tutustumista. Jatketaan taas kun ehditään.

Ja eihän tässä mitään loukkaantumisia tarvitse puolin eikä toisin tulla, vaikka tuomme esiin avoimesti miten ajattelemme Raamatun eri teemoista ja tärkeistä asioista ja mihin tulokseen tulemme. Minä en ainakaan ole mistään sinulle loukkaantunut. Hyvä vaan, kun ilmaiset ajatuksesi vapaasti.

Muista sekin, että minä olen ollut aiemmin suurimman osan elämääni Jehovan todistaja ja toki ymmärrän ja tiedän mihin tyyliin asioista opetetaan Jt-liikkeessä. Ne oppirakennelmat ovat minulle hyvin tuttuja, vaikka en itse enää pidäkään niitä Raamatun mukaisina. Muistan kuitenkin hyvin, miten vaikeaa oli tajuta, että asiat, jotka oli oppinut ajattelemaan tietyllä tavalla, voisivatkin olla ihan toisin. Se tuntui aluksi ihan uskomattomalta, sitä oli piintynyt ja juuttunut ajattelemaan kuten Jt-liike oli joka viikko kokouksissaan ja julkaisuissaan vuosikaudet toistellut. Mutta kun tarkasti tutkin ja vertasin asioita ja opetuksia Raamattuun ja huomasin myös UM-käännöksen lukuisat virheet, aloin tajuta uskoneeni perusteettomasti moniin epäraamatullisiin opetuksiin vuosikaudet.

Jokaisen pitää kuitenkin itse tehdä pohtimis-ja vertailutyö ja arvostan kovasti sitä, miten ahkerasti nyt vertailet erilaisia opetuksia Raamattuun ja jaksat nyt miettiä tärkeitä teemoja.

Kiitos sinulle noistaa liitteistä. Voimat ja aika ovat rajatut. Katson ne ehdottomasti myöhemmin. Tiedäthän, että tämä IT-Tieto on tärkeää ja minulle uutta. En ole halunnut ennen alkaa näin visaiseesn juttuun ja olen tehnyt siinä aivan oikein. Olen tullut toimeen sitä ilman. Nyt on PAKKO!
        Toivon sinulle virkistävää viikonloppua perheesi kanssa. Tarvitsette sitä!
        Jatketaan me myöhemmin harjoituksia :-)

• Itä.Merenneito
        MariaEliisa kirjoitti:

Hei taas Itä.Merenneito!

Tässä nyt uudestaan. En ole vielä ehtinyt katsoa esiin tuomiasi viittauksiasi, mutta se on nyt työn alla. Ehkä saan vakuutuksen epäilyksilleni.
        Pidän Jeesusta JHVH:n Ainosyntyisenä, Ensimmäisenä, Esikoispoikana, luomistöiden Alkuna, mutta mikä oli Hänen nimensä taivaassa?
        Minulle "Jeesus" on Hänen nimensä tullakseen pelastamaan ihmiskunnan takaisin Jumalan yhteyteen. Monilla Raamatussa nimi vaihtui suhteen syventyessä tai tehtävän laajentuessa ajan myötä.
        eedenissä Miehetär=Eeva, Saarai=Saara, Abraham=Aabraham, Jaakob=Israel, Saulus=Paulus...Avioliittoon astuessa nimi vaihtuu korostaakseen naisen uutta asemaa isältä miehelään.
        En vain saa sopimaan nimeä "Jeesusta" taivaan "tehtäviin" soveltuvaksi. Tosin en löydä siihen raamatullista vahvistusta - muuta kuin "Mikael".
        Tällaisissa mietteissä täällä, entäs siellä?

• Älä.tulkitse

Miksi uskon sisältö perustuu nimien oikean käyttöön? Ihan oikeasti ajateltuna, suomeksi muutetut nimet ovat nekin kaikki väärät. Pitäisi käyttää alkuperäisiä, aramealaisia tai hebrealaisia nimiä ja ääntää sen mukaan. JOS siis ajatellaan, että jumala ei ymmärrä muuta kieltä.
      Ja miksi ei kelpaa UT:n kertomukset ja sanoma? Eikö Raamattu ole pyhää tekstiä, jota ei pidä mennä jatkuvasti muuttelemaan ja "tulkitsemaan".
      Ei jumala voi olla niin ymmärtämätön, että ei ota vastaan rukousta, joka on vilpittömässä mielessä sanottu, mutta jumaluuden nimi väärä. Kyllä jumala ymmärtää, kenelle rukous osoitetaan.

Miksi Raamatun henkilöihin ei uskota, vaan yhdistellään eri nimet samaksi ihmiseksi tai olennoksi? Se on minusta täysin käsittämätöntä.

• Itä.Merenneito

"Älä.tulkitse", olet oikeassa siinä, että Raamattu on pyhää tekstiä.
        "Pyhä" merkitsee, tietääkseni, erotettu johonkin tiettyyn käyttöön.
        Avioliitossa olevat ovat pyhitetty/erotettu toistensa "käyttöön".
        Jumalan sana, Raamattu, on erotettu ihmisen ja Jumalan kanssakäymisen kehittämiseen ja vahvistamiseen - niinkuin maatiais-naivisti ilmaisten;-)

• KyökinKaisa

Itä.Merenneito 11.3.2016 12:21

"Minä uskon Jeesuksen olevan Mikaelina taivaassa toimivan arkkienkelin, maallisen, Aadamia vastaavan täydellisen ihmispojan nimi."

-Eikös tuo ole vartiotorniuskonnon uskontunnustusta ?

"Tietääkseni" = vartiotornin mukaan

" "Mikael" merkitsee jotain: "Kuka on JHVH/Jumalan kaltainen". "
      Ehkä. Yleinen nimi.

"Erittäin sopiva nimi taivaallisiin tehtäviin ensimmäisinä enkeleinä."
      -kristinoppi ei perustu nimille annettaviin tai niillä oleville "merkityksille". Nyt tiedämme mihin vartiotorniuskonto perustuu

" "Jeesus" taas merkitsee - suunnilleen - "JHVH on pelastus", mikä minusta korostaa Jeesuksen ihmisen poikana suorittamaa pelastustehtävää. "
      -Jeesus on yleinen nimi. Jeesuksen asema Raamatussa ei perustu nimeen, se selitetään muutoin, jo jouluevankeliumissa ilmestyi enkeli asiasta.

" Jeesus on suurin esimerkki, ihmisenä, tällaisesta toiminnasta - minulle. "
      -Ehkäpä niinkin, mutta mahdollisesti sinulle ehkä liian korkea esimerkiksi. Sen sijaan Jeesus itse antoi opetuksensa myös sinulle.

Timo.AS 11.3.2016 12:50
      " kolminaisuus ei mee mulla jakeluun... miten voidaan väittää että 3 eri persoonaa olisikin YKSI persoona? "
      Kristinoppi ei sitten ole sinulle. Raamatun ilmoitus se kuitenkin on.

"Jeesus meni Isänsä LUO, sehän vasta skitso homma onkin jos Jeesus on Jumala,heh"
      -Jouluevankeliumissa sen selittää jae "otti orjan osan" (tabu lahkossa) ja sitten oli tehtävä täytetty.

"Mikäs NIMI muutekseen on sillä *Pyhällä Hengellä*, kun sen Kolmiojumalan kahdella eri persoonallakin ON ihan ikioma persoonanimi... ? "
      -Raamattu ilmoittaa paljonkin nimiä. Jehova, Herra, Sebaot. Jeesus puhui vain taivaan Isästä. Paavali Jumalasta.
      Tutki kirjastosta, onko nimiä selvitetty sen syvällisemmion. Ei välttämättä. Koska kristitty ei koe Raamatun ilmoitusta nimien osalta ongelmalliseksi, eikä järin kiinnostavaksikaan. Kyseessä on vartiotornin esiin nostama kysymys ja ongelma.

Itä.Merenneito 11.3.2016 13:14

"JHVH on taivaassa Jeesus maan päällä Pyhä Henki kaikkialla."
      Eikös Mooseksen kirjassa käytetä Jumalaa myös puhuttelijana ? Pyhä henki toisaalta liikkui "vetten yllä" ?
      Näin ongelmiesi ratkaisuja helpottamaan.

"Jeesus rukoilee osaa itseään herättämään itsensä kuolleista."
      -jouluevankeliumi ilmoittaa "otti orjan osan". Jae on tosiaan tabu lahkossa. Jeesuksen rukoilemisesta on kirjoittanut oppineemmatkin. Mutta onko vartiotornissa että olisi rukoillut kuolleista herättämistään ?

• ORJAjoulussa

## KyökinKaisa
        12.3.2016 10:33
        -Jouluevankeliumissa sen selittää jae "otti orjan osan" (tabu lahkossa) ja sitten oli tehtävä täytetty.##----
        ??
        mitvit? jouluevakeliumissa puhutaan orjan osasta? HÄH ?
        NEVÖR HÖÖRD
        ^^
        mitäs Kirkkoraamattu sanoo siitä,
        ihan* jouluevakeliumista* ei löytyny ORJAN OSAA..
        ==>>

5. Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
        6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto,
        katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        -
        7. vaan tyhjensi itsensä ja otti__ orjan muodon,__ tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
        **

8. hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
        9. Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Fil.2.html
        Kyökin Kaisan JOULUEVANKELIUMI on siis..
        Filippiiniläiskirjeessä...WAU
        miksei siel Herodeksesta mtn puhuta, ei paimenista kedollakaan ?

no nyt selvisi sitten KYÖKIN KAISAN raamatuntuntemuksen taso,
        joka on simmottinen että aiheetta enempään hyppään vastaisuudessa hänen kommenttiensa yli kokonaan.

• etkötajua

"jouluevankeliumi ilmoittaa "otti orjan osan". Jae on tosiaan tabu lahkossa. "
        Raamatussa ei ole jouluevankeliumia. Orjan osa ei selitä mitään, sillä kolminaisuuden mukaan sana ei koskaan lakannut olemasta jumala.
        Paavalin näkemykset kumoavat kolminaisuuden myös, sillä hän toteaa ykskantaan Jeesuksen ns. taivaaseenmenon jälkeen, että jumala on kristuksen pää ja kristus seurakunnan pää.

• Sulkakynä

etkötajua 12.3.2016 13:07

"Raamatussa ei ole jouluevankeliumia" -eipä kaksisesti sivistä lahko jäseniään. "Orjan osa ei selitä mitään" -Sen takia niin Raamattu kuitenkin ilmoittaa.

" kolminaisuuden mukaan sana ei koskaan lakannut olemasta jumala. "
        -Mitä tarkoitat ?

" jumala on kristuksen pää ja kristus seurakunnan pää. "
        -Paavali käytti isoa alkukirjainta, ehkä sitä tarkoititkin ? vai "jehovaa" ?
        Minulle tuo ei ole ongelma. Ymmärrän Paavalin tarkoittaneen että Jeesus, orja, julisti Jumalan Sanaa. Ja että seurakunnassa tuli tuo Sana olla ylimpänä ohjenuorana.
        En malta olla huomauttamatta, että Joh 1:1 kertoo: Sana oli Jumala. Jeesuksen jumaluuden. Ja että vartiotorniuskonto on väärentänyt Jumalan pienelle alkukirjaimelle. Tehden vartiotorniuskonnosta monijumalaisen.
        Ja kuitenkin 5 Moos 6: 4. Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.

• vieläkötarvitsetlisää
        Sulkakynä kirjoitti:

etkötajua 12.3.2016 13:07

"Raamatussa ei ole jouluevankeliumia" -eipä kaksisesti sivistä lahko jäseniään. "Orjan osa ei selitä mitään" -Sen takia niin Raamattu kuitenkin ilmoittaa.

" kolminaisuuden mukaan sana ei koskaan lakannut olemasta jumala. "
        -Mitä tarkoitat ?

" jumala on kristuksen pää ja kristus seurakunnan pää. "
        -Paavali käytti isoa alkukirjainta, ehkä sitä tarkoititkin ? vai "jehovaa" ?
        Minulle tuo ei ole ongelma. Ymmärrän Paavalin tarkoittaneen että Jeesus, orja, julisti Jumalan Sanaa. Ja että seurakunnassa tuli tuo Sana olla ylimpänä ohjenuorana.
        En malta olla huomauttamatta, että Joh 1:1 kertoo: Sana oli Jumala. Jeesuksen jumaluuden. Ja että vartiotorniuskonto on väärentänyt Jumalan pienelle alkukirjaimelle. Tehden vartiotorniuskonnosta monijumalaisen.
        Ja kuitenkin 5 Moos 6: 4. Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.

"En malta olla huomauttamatta, että Joh 1:1 kertoo: Sana oli Jumala. Jeesuksen jumaluuden."

Tähän en malta olla vastaamatta, että Ef. 1:3, Kol. 1:3 ja 1. Piet. 1:3 kertovat Jeesuksella olevan Jumala.

3 jaetta vastaan 1

• Sulkakynä

Ei Raamatussa jakeet ole toisiaan vastaan.
        Raamatussa on paljonkin jakeita jotka lähtevät jouluevankeliumin ilmoituksesta, "otti orjan osan", sekin jae saa merkityksen kun hyväksyt sen ja ymmärrät.

• Paipai

Arameassa ei , edelleenkään , ole sanaa " pelastaa , " -

• Paipai
        Sulkakynä kirjoitti:

Raamatussa on paljonkin jakeita jotka lähtevät jouluevankeliumin ilmoituksesta, "otti orjan osan", sekin jae saa merkityksen kun hyväksyt sen ja ymmärrät.

"-Jotka lähtevät jouluevankeliumin ilmoituksesta ,..."
        Ei J, E ;llä ole mitään tekemistä " Orjan osa , " lauseen kanssa , Jeshua syntyi Lain alaiseksi , Hän oli Lain orja ,

• höhjohanon
        Sulkakynä kirjoitti:

Sinä se vaan et vieläkään oikein halua tajuta vai pelkäätkö lukea saamiasi vastauksia?

• äläpäyritä
        Sulkakynä kirjoitti:

Ylösnoussut Jeesus ei ollut enää orjan osassa, silti hänellä sanotaan olevan Jumala.

• YHWH- sedän ainoa oikea kirjoitustapa on löytynyt Kärsämäen palokunnantalon ulkohuussin seinästä. Sen ovat henkistetyt jt-tiädemiehet kaikkeinsta oikeammaksi todenneet. Eli se ainoa oikea tapa on: ЯЭСТЦᛖ

• Itä.Merenneito

Venäläinenkö sinä rassukka olet? No sitten käötöksesi on, mitä voi odottaa!

• En toki. Olen oikeasti Azazel Helvetistä. Alhainen on uskiksen sivitystaso, jos tuota luulee ՄзդἅῒἅΚᛋЇ. Mutta eihän niitä jeesus-satuja kukaan tolkullinen uskoisikaan.

• Itä.Merenneito
        kookoo2 kirjoitti:

En toki. Olen oikeasti Azazel Helvetistä. Alhainen on uskiksen sivitystaso, jos tuota luulee ՄзդἅῒἅΚᛋЇ. Mutta eihän niitä jeesus-satuja kukaan tolkullinen uskoisikaan.

Sivistystasoni on jäänyt rempalleen, mutta kyllä minä kyrilliset aakkoset tunnen tuossa edellisessä kommentissasi.
        Mitä huomautukseni venäläisyyteen tuli, niin arvelin sinun tulleen kiusatuksi - koulussa se alkaa ja työpaikalla jatkuu.
        Kotonako paha isosisko on vienyt omanarvontuntosi sinne tuliseen Paikkaan?
        Vai suosiko mamisi toista sisarusta, syrjien sinua pientä. jättäen ilman rakkautta? Vai vaatiko papisi sinulta ensimmäistä palkintoa tullakseen sinusta ylpeäksi? Seurakunnassako sinulle ei tullut muuta kuin pakkopullaa, jota oli lapsena nieltävä?
        Jonkinlainen kivi hiertää omanarvontuntoasi ja olen siitä pahoillani.

• Paipai

Venäläinenkö sinä rassukka olet? No sitten käötöksesi on, mitä voi odottaa!

"venäläinenkö olet ; "...
        Aijai , merentyttö , lapsena naapurimme mikko -isännän vaimo oli pietarilainen , en ole tavannut yhtään niin herttaista vanhaa rouvaa , ja kun hän oli laittanut puutynnyriin suolakurkkuja ,jota antoi meille lapsille , jatkosodan aikaan , niin voi että,
        Hän kuoli junan härkävaunuun , kun sotilaat veivät hänet väkisin kotoaan , ,aselevon tultua , Hän sanoi, ettei pelkää venäläisiä , kunon itsekin Venäjältä ,

• Itä.Merenneito
        Paipai kirjoitti:

"venäläinenkö olet ; "...
        Aijai , merentyttö , lapsena naapurimme mikko -isännän vaimo oli pietarilainen , en ole tavannut yhtään niin herttaista vanhaa rouvaa , ja kun hän oli laittanut puutynnyriin suolakurkkuja ,jota antoi meille lapsille , jatkosodan aikaan , niin voi että,
        Hän kuoli junan härkävaunuun , kun sotilaat veivät hänet väkisin kotoaan , ,aselevon tultua , Hän sanoi, ettei pelkää venäläisiä , kunon itsekin Venäjältä ,

"Paipai", meille on kerääntynyt monenlaisia muistoja venäläisistä.
        Lapsuuden painajaiset, jolloin venäläissotilas teurasti kaikki sukulaiseni kotikaivon vieressä on tuoreena muistissa - jopa sotilaan hämmästynyt ilme minut nähdessään. Kuitenkin se oli vain öinen painajainen, joka iskostui mieleen.
        Isä opetti kunnioittamaan tätä lahjakasta kansaa ja hankin oman "Donin-kasakat".
        Ei niillä Suomessa olevilla venäläisillä voi olla helppoa tällaisten suomalaisten katsoessa heitä kyräillen ja valmiina puolustautumaan. Enkä ole ainoa.
        Vanhemmat naapurimme eivät osaa suomea ja ovat lapsipuolen asemassa. Lapsista tulee varmaan 10:ssä polvessa suomalaisia.
        kyllä sellainen kohtelu saa mielen ilkeileväksi - kuten "kookoo2":lla.

• Itä.Merenneito kirjoitti:

Sivistystasoni on jäänyt rempalleen, mutta kyllä minä kyrilliset aakkoset tunnen tuossa edellisessä kommentissasi.
        Mitä huomautukseni venäläisyyteen tuli, niin arvelin sinun tulleen kiusatuksi - koulussa se alkaa ja työpaikalla jatkuu.
        Kotonako paha isosisko on vienyt omanarvontuntosi sinne tuliseen Paikkaan?
        Vai suosiko mamisi toista sisarusta, syrjien sinua pientä. jättäen ilman rakkautta? Vai vaatiko papisi sinulta ensimmäistä palkintoa tullakseen sinusta ylpeäksi? Seurakunnassako sinulle ei tullut muuta kuin pakkopullaa, jota oli lapsena nieltävä?
        Jonkinlainen kivi hiertää omanarvontuntoasi ja olen siitä pahoillani.

γᛋКІ  рᛉʟʟᛉᛉЅ .
        HOHOOHOOOHOHOOHOHOOHOOHOOOHOHOOOHOOHOHOHOOHOOHOHOHOHOOOHOOOHOHOHOOOOOHOOHOHOOHOHOHOHOOHOHOOHOHOOHOHOOOOOOHOHOOHOOOHOHOOHOHOOHOOHOOOHOHOOOHOOHOHOHOOHOOHOHOHOHOOOHOOOHOHOHOOOOOHOOHOHOOHOHOHOHOOHOHOOHOHOOHOHOOOOOOHOHOOHOOOHOHOOHOHOOHOOHOOOHOHOOOHOOHOHOHOOHOOHOHOHOHOOOHOOOHOHOHOOOOOHOOHOHOOHOHOHOHOOHOHOOHOHOOHOHOOOOOO !

• eipaukuteltavaa
        kookoo2 kirjoitti:

En toki. Olen oikeasti Azazel Helvetistä. Alhainen on uskiksen sivitystaso, jos tuota luulee ՄзդἅῒἅΚᛋЇ. Mutta eihän niitä jeesus-satuja kukaan tolkullinen uskoisikaan.

Minä olen kyllä saatan itse, etkä sinä oikein muistuta Azazelia. Azazelilla ei ole pukamia.

• Paipai

Ei ole sama persoona , Jeshuasta ei tullut " Mahtavaa henkiolento, " eikä jumalaa ylösnoustessaan , vaan ylösnoussut ihminen , eikä siis enkeli ,-
      sakariaan kirja 3 ; 1-10;
      hän ei siis ollut myöskään Liiton enkeli , koska seisoi Liiton enkelin edessä tuomittavana Lain mukaan , Hän oli " Palava kekäle , ", joka oli temmattu ihmiskunnan "Kuoleman tulesta "ennen neljättä päivää , jolloin Lain alainen olisi joutunut Lain kiroukseen ,

• Paipai

Hän ei siis voinut olla enkeli , koska enkelit olivat , kirjoituksen mukaan , Lain Tuomareita ,

• Itä.Merenneito
        Paipai kirjoitti:

Hän ei siis voinut olla enkeli , koska enkelit olivat , kirjoituksen mukaan , Lain Tuomareita ,

Täytyy jatkaa tätä Jeesus/Mikael mietintää, sillä en ole koskaa kyennyt samaistamaan heitä - heidän persoonallisuuksien eroavuuden tähden.
        En usko sen kuitenkaan olevan ratkaisevaa, mutta Tärkeä oppikysymys.
        Se vain, että taivaaseen mentäessä on oltava henkiruumiissa...

• postiljooni

Enkeli on sanansaattaja

• mielenkiintoista32323
        Paipai kirjoitti:

Jeesus sanoo tuomitsevansa, joten hän voisi toimia tuomarina. Lisäksi hän meni takaisin taivaaseen raamatun mukaan, joten sekin puoltaa jonkinlaista taivaallista alkuperää.

• mielenkiintoista32323
        Paipai kirjoitti:

Mistä muuten tuo on peräisin, että enkelit ovat lain tuomareita?

• Paipai
        mielenkiintoista32323 kirjoitti:

Mistä muuten tuo on peräisin, että enkelit ovat lain tuomareita?

Mistä muuten tuo on p, "..
        Siinähän se on kerrottuna , Sak 3; 1-3,
        Siinähän mainitaan Herra ja Jerusalemin Herra , j Joosua ; Jeshua on saastaisissa vaatteissa ; ", Niinkuin saastaiset vaatteet ovat tekomme, ,," näin on kirjoitettu , Jeshua on siis ihminen , ja Herra joka tuomitsee häntä Lain mukaan , on Liiton enkeli , Jerusalemin Herra on Jumala , Korkein kaikessa maassa , johön Liiton enkeli vetoaa ; Kun Jeshua on Temmattu tulesta , Hän on täyttänyt Lain , ja hänen yltään riisutaan Ihmisten pahat teot , - jae 5 , hänet puetaan ylimmaisen papin pukuun ,
        Tämähän on ennustus Nasaretilaisen tulosta , ,

• Itä.Merenneito
        Paipai kirjoitti:

Vaaka alkaa kallistua sinun puolellesi enemmän ja enemmän.
        Kyllä sinä jotain tiedät!

• RikuRichter
      • Itä.Merenneito

Hyvänen aika , mitä minun ymmärrykseeni vetoavia perusteluja!
        Heidän on ollava kaksi eri persoonaa. Todella kiinnostavaa, selventävää.
        Tämä oli se, mitä tarvitsin tunteakseni varmuuden. Jatkan nyt edelleen lukemista.

• postiljooni

Tiesitkö, mikä on vartiotorniuskonnon uusin tiedossa oleva tempaus ?

Veljesseura.org kertoo, kuinka se kehuu palkinnolla. Mikä sen saama palkinto sitten olisi. Se on semmoinen palkinto, jonka se on ostanut. Se olisi myyty myös itämerenneitoselle.

Tämä liittyy yleisenä uskottavuusmomenttina tuohon vartiotornin Mikael-erityisuskottavuuteen.
        Todistajahan on opetettu ja omaksunut, että vartiotorni on pyhä ja muu kuten Raamattu tulisi ymmärtää alempitasoisena vartiotorniin nähden.

• Itä.Merenneito
        postiljooni kirjoitti:

Tiesitkö, mikä on vartiotorniuskonnon uusin tiedossa oleva tempaus ?

Veljesseura.org kertoo, kuinka se kehuu palkinnolla. Mikä sen saama palkinto sitten olisi. Se on semmoinen palkinto, jonka se on ostanut. Se olisi myyty myös itämerenneitoselle.

Tämä liittyy yleisenä uskottavuusmomenttina tuohon vartiotornin Mikael-erityisuskottavuuteen.
        Todistajahan on opetettu ja omaksunut, että vartiotorni on pyhä ja muu kuten Raamattu tulisi ymmärtää alempitasoisena vartiotorniin nähden.

Postiljoonina olen esiintynyt minäkin vuosia. "Vartiotornia" pidin jos ei inspiroituna, niin kuitenkin lähinnä Raamatun periaatteita. En pidä enää. Nykyisin se. mikä pitää minut kiinni on se verestä kieltäytyminen. En halua verensiirtoja ja olen usein leikkauspöydäällä ja tarvitsee vain mainita J-todistaja, niin selviän selvittelyittä.
        Toinen on se lasten sotaan laähettäminen - sodan alttarille uhraaminen. Sekin on selvää selityksittä, niin kauan kuin roikun kirjoissa.
        Kolmanneksi, minä saan kirjallisuudesta paljon hyvää, mitä en muuten saisi.

• Mietteitäheräs

Postiljoonina olen esiintynyt minäkin vuosia. "Vartiotornia" pidin jos ei inspiroituna, niin kuitenkin lähinnä Raamatun periaatteita. En pidä enää. Nykyisin se. mikä pitää minut kiinni on se verestä kieltäytyminen. En halua verensiirtoja ja olen usein leikkauspöydäällä ja tarvitsee vain mainita J-todistaja, niin selviän selvittelyittä.
        Toinen on se lasten sotaan laähettäminen - sodan alttarille uhraaminen. Sekin on selvää selityksittä, niin kauan kuin roikun kirjoissa.
        Kolmanneksi, minä saan kirjallisuudesta paljon hyvää, mitä en muuten saisi.

Kristittynäkin voi kieltäytyä verensiirroista, jos haluaa, Ei ketään aikuista ihmistä pakoteta ottamaan verensiirtoa.

Kristikunnassa suhtautumista armeijaan menemiseen pidetään yleensä omantunnon asiana. Osa kristityistä käy sivarin, osa taas kokee, että on velvollisuus olla alamainen esivalloille, jotka kantavat miekkaa Jumalan sallinnalla. Jos ei olisi armeijaa, esim muslimiterroristitit voisivat hyökätä puolustuskyvyttämiin valtioihin ja alistaa kaikki ja pakottaa sharialait voimaan ja tappaa kaikki, jotka kieltäytyvät kääntymästä muslimeiksi. Onkin sanottu, että pahuus pääsee usein leviämään, koska hyvät ihmiset eivät tee mitään. Tätäkin pointtia voi harkita.

Mitähän "hyvää" et muualta voi saada kuin VT-lahkon kirjallisuudesta?

Vt-lahko on Väärä profeetta, joten kannattaako sitä tukea ja kannattaako siinä roikkua. siinä sinulle pohtimisen aihetta, vai mitä. Mutta sulattele asioita omassa itsellesi sopivassa tahdissa.

• Itä.Merenneito
        Mietteitäheräs kirjoitti:

Kristittynäkin voi kieltäytyä verensiirroista, jos haluaa, Ei ketään aikuista ihmistä pakoteta ottamaan verensiirtoa.

Kristikunnassa suhtautumista armeijaan menemiseen pidetään yleensä omantunnon asiana. Osa kristityistä käy sivarin, osa taas kokee, että on velvollisuus olla alamainen esivalloille, jotka kantavat miekkaa Jumalan sallinnalla. Jos ei olisi armeijaa, esim muslimiterroristitit voisivat hyökätä puolustuskyvyttämiin valtioihin ja alistaa kaikki ja pakottaa sharialait voimaan ja tappaa kaikki, jotka kieltäytyvät kääntymästä muslimeiksi. Onkin sanottu, että pahuus pääsee usein leviämään, koska hyvät ihmiset eivät tee mitään. Tätäkin pointtia voi harkita.

Mitähän "hyvää" et muualta voi saada kuin VT-lahkon kirjallisuudesta?

Vt-lahko on Väärä profeetta, joten kannattaako sitä tukea ja kannattaako siinä roikkua. siinä sinulle pohtimisen aihetta, vai mitä. Mutta sulattele asioita omassa itsellesi sopivassa tahdissa.

Iso-isäni kieltäytyi sodassa tappamisesta ottaen rintamalla muita tehtäviä. Mutta "sivarit" ovat poikkeuksia, halveksitussa asemassa aseita kalistavien kanssa. Papit ovat rintamalla siunaamassa tappamaan aamusta alkaen, siinä on ero. SEkin on kovaa ryhmäpainostusta, mökötystä erottautuessa toisista.
        Lääkärien kanssa saisi käydä toisen kovan taistelun verestä kieltäytyessä; sairaalassa en saanut työpaikkaa, koska en halunnut mennä hakemaan veripusseja, eikä koulutetut lastenhoitajat saa työpaikkaa, koska eivät suostu tekemään abortteja, mikä on minusta ihmisen murhaamista, sillä se ihmistaimi on jo oma elävä persoona kehittymässä erikoisin piirtein. Lastenhoitajan on suostuttava abortteihin, ettei aiheuta "ahdistusta" naiselle.
        Naisen ruumis on hänen omansa - niin kauan kuin toinen olento ei ole sitä jakamassa "elinalustanaan". Se tulisi pitää "miehittämättömänä" alueena.
        Oikeuttaako vahvemman väkivalta, toisten rikkauksien anastaminen jakamaan maita? Ei minusta. Sota raaistaa ja tappaessaan henkilö on ylittänyt inhimillisen rajan, josta ei ole enää paluuta. Hyödyn takia.
        Sinä tunnut viihtyvän kristikunnassa sen periaatteiden alaisuudessa. Minulle se ei sovi enää koskaan. Pilkkaa vain sitä hyvää, mitä tunnen saavani jw.org kirjallisuudesta. Aivopesuun ja ryhmäpainostukseen joutuisin myös kristikunnan eri kuppikunnissa täällä ilmaistun viharyöpyn perusteella.

• Turnipsinsyöjä

Täytyy ihmetellä miten lahko saa ihmiset sekaisin.

Raamatussa on ilmoitus, joka huipentuu Galatalaisen rakkauden käskyyn.

Raamattu ilmoittaa hahmonsa, ei niissä ole mitään pohdittavaa.

Jeesus on enkelin ilmoittama Jumalan poika, otti orjan osan. Näin äidillensä.

Sitten meille muistoksi vielä Joh 1:1, Jumala.

Ei Raamatussa ole Mikaelia sanottu Jeesukseksi, eikä asiassa olisi mitään järkeäkään, miksei se ilmenisi jo jouluevankeliumista Jeesuksen ja Jumalan pojan sijasta ? Mutta eihän ole päätä eikä häntää että Jumala tappaisi viattoman kolmannen tahon, enkelin, ihmisen pelastamiseksi, kuinka sellaisella muka pelastuisi ?

Toinen vartiotorni kertookin Mikaelin Rooman paaviksi, minkä viimeistään tulisi osoittaa lähteen epäöluotettavuus, sekoaminen suorastaan.

• ettästiedät

Ei raamatussa kutsuta Jeesusta jumalaksi, isolla jiillä.

• NiinpäNiinsss
        ettästiedät kirjoitti:

Ei raamatussa kutsuta Jeesusta jumalaksi, isolla jiillä.

Juu, UM-raamatun väännöksestä se, että Jeesus on Jumala, on yritetty väärin käännöksin pimittää.

• Trumppappaa

ettästiedät 13.3.2016 18:46

" Ei raamatussa kutsuta Jeesusta jumalaksi, isolla jiillä. "

Turunen on koonnut kymmenisen asiantuntijalausuntoa vartiotornin väärennysluonteesta.
      Eikä tuo väärennös kylliksi, vartiotorni on väärentänyt oppinut Barclayn lausunnon lahkon väärentämisestä muotoon, että Barclay muka kehuisi lahkon väärennöstä. Tutustu Turusesta.

Mikaelin tappamiseen ei ole syylistävää syytä esittänyt vartiotornikaan, se vetää lukijoitaan nenästä.

• Itä.Merenneito

Olipa hyvä sivu! Otin sen luettavien joukkoon. Mikael alkaa olla eri persoona, perustellusti, minunkin mielessäni.
        On se pelottavaa, miten ennakkoluuloisesti voi lukea Raamattua!
        Tutut jakeet saavat aivan eri merkityksen kuin tähän asti.
        Kuitenkin olen rukoillut oikeaa näkemystä asioista! Outoa.
        Mutta jotenkin en ole koskaan TUNTENUT Jeesuksen olevan Mikael!
        Toisaalta, kun on kastettu, niin sen jälkeen ei sitten enää mietitä, vaan Brooklynissä on se ainoa ajatteluoikeus - se oikeus tuli annettua sinne.
        Vähän kuin valtakunnan salit, kun ne vihitään Jehovalle, oikeus häviää Brooklyniin. Taikuritemppu lakien avulla.
        Nyt siirrytään "ota koppi" - sivuille :-)

• Kolonkka

Itä.Merenneito 14.3.2016 20:45

"On se pelottavaa, miten ennakkoluuloisesti voi lukea Raamattua! "

Käy nyt varoittelemaan niiden vartiotornitelineiden kupeeseen. ja seurakuntaasi.

• että.silleense.menee

Olipa hyvä sivu! Otin sen luettavien joukkoon. Mikael alkaa olla eri persoona, perustellusti, minunkin mielessäni.
        On se pelottavaa, miten ennakkoluuloisesti voi lukea Raamattua!
        Tutut jakeet saavat aivan eri merkityksen kuin tähän asti.
        Kuitenkin olen rukoillut oikeaa näkemystä asioista! Outoa.
        Mutta jotenkin en ole koskaan TUNTENUT Jeesuksen olevan Mikael!
        Toisaalta, kun on kastettu, niin sen jälkeen ei sitten enää mietitä, vaan Brooklynissä on se ainoa ajatteluoikeus - se oikeus tuli annettua sinne.
        Vähän kuin valtakunnan salit, kun ne vihitään Jehovalle, oikeus häviää Brooklyniin. Taikuritemppu lakien avulla.
        Nyt siirrytään "ota koppi" - sivuille :-)

" Toisaalta, kun on kastettu, niin sen jälkeen ei sitten enää mietitä, vaan Brooklynissä on se ainoa ajatteluoikeus - se oikeus tuli annettua sinne. "

- on se kurjaa, kun tuollaisiin ansoihin voi ihmiset suistua, että antaa ajatteluoikeutensa jollekin muulle.

Ef. 5: 12
        "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"

Jt:t ovat hengellisesti kuolleita, He ovat vedettömiä, tuulten ajeltavia pilviä, paljaita, syksyisiä puita, hedelmättömiä, kahdesti kuolleita, juurineen maasta reväistyjä,
        13. rajuja meren aaltoja, jotka vaahtoavat omia häpeitään, harhailevia tähtiä, joille pimeyden synkeys ikuisiksi ajoiksi on varattu.

JT:lla ei ole Jumalan Pyhää Henkeä, hei eivät siksi käsitä kirjoituksia ja kun kaikenlisäksi um käännös on paha väännös alkutekstistä, niin mitä muuta heidän opistaankaan voi tulla, kuin harhaoppi.

Älä anna eksyttää itseäsi lopullisesti ja HUOMIO:

AJATTELE ITSE JA LUE SANAN ILMOITUS KOKONAISUUDESSAAN JA RUKOILE ISÄÄ JEESUKSEN NIMESSÄ, ETTÄ PYHÄ HENKI AVAA SINULLE KIRJOITUKSET.

Jos et voi tuota tehdä, järkeilemällä ja miettimällä omassa inhimillisessä viisaudessasi et koskaa löydä Totuutta.

Jeesus Kristus on : Tie, Totuus ja Elämä.

Kukaan ei tule Isä Jumalan luo muutoin, kuin Jeesuksen kautta.
        Raamaatun mukaan on saarnattava ihmisille Kristusta, olla Kristuksen todistajia, ei Jehovan.

Tuossa sulle jotain mietittävää.

ps. Jt ei ole kristillinen lainkaan.

• Itä.Merenneito
        että.silleense.menee kirjoitti:

" Toisaalta, kun on kastettu, niin sen jälkeen ei sitten enää mietitä, vaan Brooklynissä on se ainoa ajatteluoikeus - se oikeus tuli annettua sinne. "

- on se kurjaa, kun tuollaisiin ansoihin voi ihmiset suistua, että antaa ajatteluoikeutensa jollekin muulle.

Ef. 5: 12
        "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"

Jt:t ovat hengellisesti kuolleita, He ovat vedettömiä, tuulten ajeltavia pilviä, paljaita, syksyisiä puita, hedelmättömiä, kahdesti kuolleita, juurineen maasta reväistyjä,
        13. rajuja meren aaltoja, jotka vaahtoavat omia häpeitään, harhailevia tähtiä, joille pimeyden synkeys ikuisiksi ajoiksi on varattu.

JT:lla ei ole Jumalan Pyhää Henkeä, hei eivät siksi käsitä kirjoituksia ja kun kaikenlisäksi um käännös on paha väännös alkutekstistä, niin mitä muuta heidän opistaankaan voi tulla, kuin harhaoppi.

Älä anna eksyttää itseäsi lopullisesti ja HUOMIO:

AJATTELE ITSE JA LUE SANAN ILMOITUS KOKONAISUUDESSAAN JA RUKOILE ISÄÄ JEESUKSEN NIMESSÄ, ETTÄ PYHÄ HENKI AVAA SINULLE KIRJOITUKSET.

Jos et voi tuota tehdä, järkeilemällä ja miettimällä omassa inhimillisessä viisaudessasi et koskaa löydä Totuutta.

Jeesus Kristus on : Tie, Totuus ja Elämä.

Kukaan ei tule Isä Jumalan luo muutoin, kuin Jeesuksen kautta.
        Raamaatun mukaan on saarnattava ihmisille Kristusta, olla Kristuksen todistajia, ei Jehovan.

Tuossa sulle jotain mietittävää.

ps. Jt ei ole kristillinen lainkaan.

Loukkaannuin tuosta kehoituksestasi rukoilemaan, niinkuin olisin laiminlyönnyt sen! Olen lapsesta asti rukoillut, ennen kuin lähdin Luojasta tietoa etsimään. Ne kysymykset heräsivät Suomen kauniilla rannikolla. Pitäisiköhän tästä lähteä syyttämään Jumalaa väärästä johdatuksesta? Eevan tytär kun olen!

• HelloAgain

Loukkaannuin tuosta kehoituksestasi rukoilemaan, niinkuin olisin laiminlyönnyt sen! Olen lapsesta asti rukoillut, ennen kuin lähdin Luojasta tietoa etsimään. Ne kysymykset heräsivät Suomen kauniilla rannikolla. Pitäisiköhän tästä lähteä syyttämään Jumalaa väärästä johdatuksesta? Eevan tytär kun olen!

Hei Itä.Merenneito! Tuo kristitty, joka vahingossa pahoitti mielesi tarkoitti varmaan vain hyvää ja on selvästikin huolissaan, ettet vaan jäisi sinne Jt-liikkeeseen, Väärään Profeettaan ansaan, vaan loppujen lopuksi pääsisit sieltä vapauteen ja Kristuksen yhteyteen.

Nämä eivät ole aina helppoja asioita nämä Raamatun opetukset, mutta onneksi Jumala voi vetää puoleensa ja auttaa. Minä uskon, että varmasti rukoilet paljon ja olet rukoillut. Niin minäkin rukoilin vielä Jt-lahkossa ollessanikin ja lopulta Jumala auttoi minut sieltä pois.

Yksi asia olisi hyvä vinkkinä muistaa. Muistaakseni Russell tai joku muu Jt-liikkeen alkuaikojen johtohahmo kirjoitti aikoinaan, että on tärkeämpi lukea hänen raamattua selittäviä opuksiaan kuin itse Raamattua, koska raamattua lukemalla ei pysyisi totuudessa. (Toivottavasti joku muistaa tarkemmin kuka Jt-heppu oli kyseessä.)

Tuo oli paljon puhuva ilmaisu! Nimittäin Jt-tapaan uskoa oppikysymyksistä ei todellakaan luonnostaan vain Raamattua lukemalla päädy. siihen tarvitaan hirveästi keinotekoista selittelyä ja asioitten vääntelyä ja mieluiten vielä väärin käännetty UM-käännös-"Raamattu" viereen. Jos raamattua lukee ilman Jt-silmälaseja ja aivopesua päätyy ihan eri ajatuksiin kuin mitä jt-lahkopomot milloinkin sattuvat opettamaan.

Tsemppiä sinulle ja jaksamista haasteissasi!

• Itä.Merenneito
        HelloAgain kirjoitti:

Hei Itä.Merenneito! Tuo kristitty, joka vahingossa pahoitti mielesi tarkoitti varmaan vain hyvää ja on selvästikin huolissaan, ettet vaan jäisi sinne Jt-liikkeeseen, Väärään Profeettaan ansaan, vaan loppujen lopuksi pääsisit sieltä vapauteen ja Kristuksen yhteyteen.

Nämä eivät ole aina helppoja asioita nämä Raamatun opetukset, mutta onneksi Jumala voi vetää puoleensa ja auttaa. Minä uskon, että varmasti rukoilet paljon ja olet rukoillut. Niin minäkin rukoilin vielä Jt-lahkossa ollessanikin ja lopulta Jumala auttoi minut sieltä pois.

Yksi asia olisi hyvä vinkkinä muistaa. Muistaakseni Russell tai joku muu Jt-liikkeen alkuaikojen johtohahmo kirjoitti aikoinaan, että on tärkeämpi lukea hänen raamattua selittäviä opuksiaan kuin itse Raamattua, koska raamattua lukemalla ei pysyisi totuudessa. (Toivottavasti joku muistaa tarkemmin kuka Jt-heppu oli kyseessä.)

Tuo oli paljon puhuva ilmaisu! Nimittäin Jt-tapaan uskoa oppikysymyksistä ei todellakaan luonnostaan vain Raamattua lukemalla päädy. siihen tarvitaan hirveästi keinotekoista selittelyä ja asioitten vääntelyä ja mieluiten vielä väärin käännetty UM-käännös-"Raamattu" viereen. Jos raamattua lukee ilman Jt-silmälaseja ja aivopesua päätyy ihan eri ajatuksiin kuin mitä jt-lahkopomot milloinkin sattuvat opettamaan.

Tsemppiä sinulle ja jaksamista haasteissasi!

Siinä näkee, miten helposti väärinkäsityksiä syntyy! Olin juuri viemässä muistonviettokutsun ja lehden niille, jotka odottavat minun sen heille tuovan.
        Ajattelin myös, että se anteeksianto minun tulee aloittaa todistajista. Eivät he ilkeyttään Raamattua lue ja yritä miellyttää Jehovaa a Jeesusta.
        Itsekin valmistaudun muistonviettoon, koska siellä vietetään arvokkaasti sitä
        Muistatko, miten monet siivosivat ja kaunistivt salia ennen juhlaa? Halusivat kaikki kunnioittaa Jeesusta ja Jehovaa.
        Millä perusteella te sanotte, että vain helluntailaiset ovat Jeesuksen ja Jehovan yhteydessä? Minusta se on törkeää. Sitä pakottamista tulee sieltäkin ihan yhtä lailla kuin Brooklynistä ja olen varma, että helluntailaisiltakin löytyy yhtä sun toista oppi-virhettä, jonka te tietysti sivuutatte vaieten. Aika uusi oppi vielä kaiken kukkuraksi.
        Olen sanonut nyt monta kertaa, että helluntailaiseksi ja muuksi kristityksi en ryhdy! Eikö minulla ole oikeutta valita itse, mihin uskon? Minä en tyrkytä omaani teille, enkä voi teidän uskollanne ratsastaa.
        Jumala kunnioittaa ihmisen valinnanvapautta, mutta ihmiselle se on vaikeaa.

• jep.jep

Siinä näkee, miten helposti väärinkäsityksiä syntyy! Olin juuri viemässä muistonviettokutsun ja lehden niille, jotka odottavat minun sen heille tuovan.
        Ajattelin myös, että se anteeksianto minun tulee aloittaa todistajista. Eivät he ilkeyttään Raamattua lue ja yritä miellyttää Jehovaa a Jeesusta.
        Muistatko, miten monet siivosivat ja kaunistivt salia ennen juhlaa? Halusivat kaikki kunnioittaa Jeesusta ja Jehovaa.
        Millä perusteella te sanotte, että vain helluntailaiset ovat Jeesuksen ja Jehovan yhteydessä? Minusta se on törkeää. Sitä pakottamista tulee sieltäkin ihan yhtä lailla kuin Brooklynistä ja olen varma, että helluntailaisiltakin löytyy yhtä sun toista oppi-virhettä, jonka te tietysti sivuutatte vaieten. Aika uusi oppi vielä kaiken kukkuraksi.
        Olen sanonut nyt monta kertaa, että helluntailaiseksi ja muuksi kristityksi en ryhdy! Eikö minulla ole oikeutta valita itse, mihin uskon? Minä en tyrkytä omaani teille, enkä voi teidän uskollanne ratsastaa.

"Millä perusteella te sanotte, että vain helluntailaiset ovat Jeesuksen ja Jehovan yhteydessä? Minusta se on törkeää. Sitä pakottamista tulee sieltäkin ihan yhtä lailla kuin Brooklynistä ja olen varma, että helluntailaisiltakin löytyy yhtä sun toista oppi-virhettä, jonka te tietysti sivuutatte vaieten."
        Aika suoraan ja hyvin sanottu. Mitäpä tuohon lisäämään.

• HelloAgain

Muistan kyllä miten ennen muistonviettoa valtakunnan salilla siivottiin kovasti ja muistonviettoa pidettiin tärkeänä tilaisuutena.

Muistan kuitenkin myös sen miten Jeesuksen asettamaa ehtoollista käsiteltiin Valtakunnan salilla ihan väärin. Leivät ja viini kuljetettiin ihmisten nenien edestä ja kenenkään en koskaan nähnyt ottavan osaa leivän tai viinin syömiseen. Tuo vääristynyt toimintatapa symbolisoi minusta hyvin sitä miten Jt-liike siivoaa itsensä tehokkaasti väärillä opeillaan kristillisyyden ulkopuolelle.

Raamatun mukaan jokaisen tulee uudestisyntyä pelastuakseen ja jokaisen kristityn tulee myös ottaa osaa Herran illalliselle, ehtoolliselle, jonka hän asetti.

Jt-liike luule, että on kaksi erillistä ryhmää pelastuvissa ja että vain tuo pienempi ryhmä on oikeutettu ehtoollisen ottamiseen ja uudestisyntymiseen. Tämä on epäraamatullinen oppi ja suunnittelen kirjoittavani siitä myöhemmin tällä palstalla.

Kirjoitit:
        "Millä perusteella te sanotte, että vain helluntailaiset ovat Jeesuksen ja Jehovan yhteydessä? Minusta se on törkeää. Sitä pakottamista tulee sieltäkin ihan yhtä lailla kuin Brooklynistä ja olen varma, että helluntailaisiltakin löytyy yhtä sun toista oppi-virhettä, jonka te tietysti sivuutatte vaieten. Aika uusi oppi vielä kaiken kukkuraksi."

Tuo kuulostaa ns olkinukelta, koska en ole ikinä kuullut kenenkään täällä väittävän, että vain helluntalaiset ovat Jumalan ja Jeesuksen yhteydessä.

Sotketkohan nyt jotenkin tähän Jt-liikkeen opetuksen. Sehän on Jt-liike, joka opettaa olevansa ainoa oikea Jumalan käyttämä kanava meidän aikanamme ja kaikki muut Raamattua auktoriteettinaan pitävät uskonnot ja kirkkokunnat ovat Jt-liikkeen mielestä täynnä ihmisiä, jotka tulevat kuolemaan Harmagedonissa. Jt-liikkeen mukaan missään muussa usk.liikkeessä tai kirkkokunnassa ei voi olla saadakseen Jumalan hyväksynnän kuin Jt-liikkeessä.

Helluntalaiset sen sijaan eivät opeta, että Jumala hyväksyy vain Helluntai-kirkkokuntaan kuulumisen ja muille käy huonosti. Helluntalaiset samoin kuin suurin osa kristillisistä kirkkokunnista ja liikkeistä opettaa, että raamatullisen Jeesuksen tosi seuraajia löytyy monista eri kristillisistä kirkkokunnista ja liikkeistä kuten luterilaisista,Kansanlähetyksestä, baptisteista, helluntalaisista, Vapaakirkosta, One Way Missionin House-seurakunnasta, anglikaanisesta kirkosta,metodistikirkosta jne. Uskon ydinkysymyksissä nämä kirkkokunnat nojautuvat yhteisiin uskontunnustuksiin, vaikka sitten vähemmän oleellisissa kysymyksissä onkin variaatioita.

Esim minä en kuulu helluntalaisiin ja en ole koskaan puhunut tietenkään, että vain he pelastuvat enkä ole koskaan kuullut kenenkään helluntalaisenkaan sanovan niin. En tiedä mistä tuon ajatuksen kehittelit.

Sitä paitsi mihinkään tiettyyn kirkkokuntaan kuuluminen ei pelasta sinänsä ketään vaan Jeesuksen ristinkuolemaan turvaaminen ja Hänen seuraamisensa. Henkilökohtainen suhde Jumalaan ja sydämentila ovat ratkaisevia asioita.

Monissa eri kristillisissä kirkkokunnissa on sekaisin vehnää ja rikkaviljaa.

Sitten on olemassa myös pakanauskontoja ja Raamatun opetukset niin pahasti vääristäviä uskontoja, ettei niitten opetuksiin sitoutumalla voi seurata Jeesusta ja kulkea pelastuksen tiellä.

Jos joku kirkkokunta esim väittää olevansa ainoa Jumalan hyväksymä ja käyttämä kanava aikanamme (kuin profeetan asemassa) ja ennustelee kroonisesti väärin lopun tulosta, niin tämä kahden ison vääryyden yhdistelmä tekee siitä Raamatun ennustaman Väärän profeetan, jota ei saanut Jeesuksen varoituksen mukaan seurata. Jos seuraisi, ei voisi olla pelastuksen tiellä.

Jeesus ennusti myös, että nousee Vääriä Kristuksia ja väkevää eksytystä. Näitä piti varoa ja välttää. Yksi iso eksytys on se, että Jt-liike väittää Jeesusta enkeliksi, tarkemmin enkeli Mikaeliksi. Väärän Kristuksen seuraaminen ei pelasta ketään. Jeesus on tie, totuus ja elämä. Enkeli Mikael ei ole tie, totuus eikä elämä. Ja Jeesuksen alentaminen ja vääristäminen enkeliksi on vakava vääryys. Koska Jt-liike väittää Jeesusta enkeliksi, jo tämä asia yksin tekee sen, ettei Jt-liike ole kristillisyyttä eikä Jt-liikkeen oppeihin uskova ja Jt-lahkon alamaisuuteen alistunut voi olla Raamatun opetusten mukaan kristitty.

Se, että Jeesus muka olisi enkeli Mikael on ihan toista evankeliumia kuin mitä Raamattu opettaa. Ja mitä Raamattu sanoo vääristellystä evankeliumista:
        Gal 1.luku

"8.Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
        7. joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
        8. Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        9. Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu. "

• valinnanvapausKunniaan

Kukaan täällä ei ole väittänyt, ettet itse saa vapaasti valita uskontoasi. Sinä itse kuitenkin olet kysellytkin erilaisista raamatullisista teemoista kuten tämän ketjun otsikostakin käy ilmi. Siinähän kysyt onko Jeesus ja Mikael sama vai eri persoona. Sitten olet saanut kysymykseen vastauksia. Eikö se olekin hyvä asia.

Olet itsekin myöntänyt, että Jt-lahkon opetus siitä, että Jeesus ja Mikael ovat sama persoona, ei näytäkään sinusta enää loppujen lopuksi millään pitävän paikkaansa.

Kirjoitit kommentissasi:

"Olen sanonut nyt monta kertaa, että helluntailaiseksi ja muuksi kristityksi en ryhdy! Eikö minulla ole oikeutta valita itse, mihin uskon? Minä en tyrkytä omaani teille, enkä voi teidän uskollanne ratsastaa."

Hmmmm. Itseasiassa, jos tarkkoja ollaan, sinä Jehovan todistajana nimenomaan olet vuosikausia omaa (toisin sanoen jt-lahkon mukaista) uskoasi muille ihmisille ovelta ovella tyrkyttänyt mm Vartiotorneja ja muistonviettokutsuja vieden. Kerroit taas niitä kutsuja aikovasi viedä.

Ja pitkään täällä netissäkin Jt-lahkon uskomuksia olet halunnut esiin tuoda. Nyt ehkä intosi "tyrkyttämiseen" on hiipunut, kun olet huomannut, että Jt-opeille ei oikeastaan meinaa löytyäkään kunnon perusteita Raamatusta.

Sinänsähän Jeesuksen lähetyskäskyn mukaan PITÄÄKIN "tyrkyttää uskoa" eli julistaa evankeliumia ja opettaa Raamatun sanomaa ihmisille. Se on hyvää ja rakkaudellista toimintaa, mutta tietenkin sen opetuksen pitäisi olla Raamatun mukaista eikä mitään toisenlaista eksytys -evankeliumia kuten sitä, että Jeesus on muka enkeli Mikael.

Jumala toki kunnioittaa ihmisen valinnanvapautta, mutta Hän on kehottanut meitä myös evankelioimaan toisille (eli teidän termiänne käyttäen saarnaamaan toisille)ja olemaan aina valmiita todistamaan uskostamme. Sinä olet halunnut kysyä hengellisiin asioihin liittyvistä aiheista ja tottakai innokkaat uskovat kristityt haluavat vastata sinulle Raamatun avulla. Et kai sinä vain loukkaannu, jos saat vastauksia ja kommentteja, kun kerran itse olet kysynyt ja hakeutunut keskusteluihin. Kai se oli alkuperäinen tarkoituksesi, että keskustelua hengellisistä aiheista tässäkin ketjussa syntyy. Sinähän koko tämän keskustelun jopa aloitit.

Kristikunnassa arvostetaan myös kovasti valinnan vapautta. Jos päättääkin valita eri uskonnon mihin aiemmin kuuluu, niin siitä ei suinkaan kristikunnassa yleisesti ottaen lainkaan rangaista. Sen sijaan sinun omassa uskonnossasi sen valinnanvapauden kanssa on vähän niin ja näin. Tiedäthän, että jos valitset erota Jehovan todistajista, (mikäli esim et enää lopulta usko heidän moniin alati vaihtuviin oppeihinsa ja kunnioita heidän toimintatapojaan tms.) Jt-uskontosi rankaisee sinua karttamissysteemillä. Toivottavasti et anna kuitenkaan tuon ihmissuhteilla kiristämisen lamaannuttaa valinnanvapauttasi ja päätöksentekokykyäsi.

Kiitos tämän kiinnostavan ketjun aloittamisesta ja keskustelun jatkostakin!

• HelloAgain kirjoitti:

Muistan kyllä miten ennen muistonviettoa valtakunnan salilla siivottiin kovasti ja muistonviettoa pidettiin tärkeänä tilaisuutena.

Muistan kuitenkin myös sen miten Jeesuksen asettamaa ehtoollista käsiteltiin Valtakunnan salilla ihan väärin. Leivät ja viini kuljetettiin ihmisten nenien edestä ja kenenkään en koskaan nähnyt ottavan osaa leivän tai viinin syömiseen. Tuo vääristynyt toimintatapa symbolisoi minusta hyvin sitä miten Jt-liike siivoaa itsensä tehokkaasti väärillä opeillaan kristillisyyden ulkopuolelle.

Raamatun mukaan jokaisen tulee uudestisyntyä pelastuakseen ja jokaisen kristityn tulee myös ottaa osaa Herran illalliselle, ehtoolliselle, jonka hän asetti.

Jt-liike luule, että on kaksi erillistä ryhmää pelastuvissa ja että vain tuo pienempi ryhmä on oikeutettu ehtoollisen ottamiseen ja uudestisyntymiseen. Tämä on epäraamatullinen oppi ja suunnittelen kirjoittavani siitä myöhemmin tällä palstalla.

Kirjoitit:
        "Millä perusteella te sanotte, että vain helluntailaiset ovat Jeesuksen ja Jehovan yhteydessä? Minusta se on törkeää. Sitä pakottamista tulee sieltäkin ihan yhtä lailla kuin Brooklynistä ja olen varma, että helluntailaisiltakin löytyy yhtä sun toista oppi-virhettä, jonka te tietysti sivuutatte vaieten. Aika uusi oppi vielä kaiken kukkuraksi."

Tuo kuulostaa ns olkinukelta, koska en ole ikinä kuullut kenenkään täällä väittävän, että vain helluntalaiset ovat Jumalan ja Jeesuksen yhteydessä.

Sotketkohan nyt jotenkin tähän Jt-liikkeen opetuksen. Sehän on Jt-liike, joka opettaa olevansa ainoa oikea Jumalan käyttämä kanava meidän aikanamme ja kaikki muut Raamattua auktoriteettinaan pitävät uskonnot ja kirkkokunnat ovat Jt-liikkeen mielestä täynnä ihmisiä, jotka tulevat kuolemaan Harmagedonissa. Jt-liikkeen mukaan missään muussa usk.liikkeessä tai kirkkokunnassa ei voi olla saadakseen Jumalan hyväksynnän kuin Jt-liikkeessä.

Helluntalaiset sen sijaan eivät opeta, että Jumala hyväksyy vain Helluntai-kirkkokuntaan kuulumisen ja muille käy huonosti. Helluntalaiset samoin kuin suurin osa kristillisistä kirkkokunnista ja liikkeistä opettaa, että raamatullisen Jeesuksen tosi seuraajia löytyy monista eri kristillisistä kirkkokunnista ja liikkeistä kuten luterilaisista,Kansanlähetyksestä, baptisteista, helluntalaisista, Vapaakirkosta, One Way Missionin House-seurakunnasta, anglikaanisesta kirkosta,metodistikirkosta jne. Uskon ydinkysymyksissä nämä kirkkokunnat nojautuvat yhteisiin uskontunnustuksiin, vaikka sitten vähemmän oleellisissa kysymyksissä onkin variaatioita.

Esim minä en kuulu helluntalaisiin ja en ole koskaan puhunut tietenkään, että vain he pelastuvat enkä ole koskaan kuullut kenenkään helluntalaisenkaan sanovan niin. En tiedä mistä tuon ajatuksen kehittelit.

Sitä paitsi mihinkään tiettyyn kirkkokuntaan kuuluminen ei pelasta sinänsä ketään vaan Jeesuksen ristinkuolemaan turvaaminen ja Hänen seuraamisensa. Henkilökohtainen suhde Jumalaan ja sydämentila ovat ratkaisevia asioita.

Monissa eri kristillisissä kirkkokunnissa on sekaisin vehnää ja rikkaviljaa.

Sitten on olemassa myös pakanauskontoja ja Raamatun opetukset niin pahasti vääristäviä uskontoja, ettei niitten opetuksiin sitoutumalla voi seurata Jeesusta ja kulkea pelastuksen tiellä.

Jos joku kirkkokunta esim väittää olevansa ainoa Jumalan hyväksymä ja käyttämä kanava aikanamme (kuin profeetan asemassa) ja ennustelee kroonisesti väärin lopun tulosta, niin tämä kahden ison vääryyden yhdistelmä tekee siitä Raamatun ennustaman Väärän profeetan, jota ei saanut Jeesuksen varoituksen mukaan seurata. Jos seuraisi, ei voisi olla pelastuksen tiellä.

Jeesus ennusti myös, että nousee Vääriä Kristuksia ja väkevää eksytystä. Näitä piti varoa ja välttää. Yksi iso eksytys on se, että Jt-liike väittää Jeesusta enkeliksi, tarkemmin enkeli Mikaeliksi. Väärän Kristuksen seuraaminen ei pelasta ketään. Jeesus on tie, totuus ja elämä. Enkeli Mikael ei ole tie, totuus eikä elämä. Ja Jeesuksen alentaminen ja vääristäminen enkeliksi on vakava vääryys. Koska Jt-liike väittää Jeesusta enkeliksi, jo tämä asia yksin tekee sen, ettei Jt-liike ole kristillisyyttä eikä Jt-liikkeen oppeihin uskova ja Jt-lahkon alamaisuuteen alistunut voi olla Raamatun opetusten mukaan kristitty.

Se, että Jeesus muka olisi enkeli Mikael on ihan toista evankeliumia kuin mitä Raamattu opettaa. Ja mitä Raamattu sanoo vääristellystä evankeliumista:
        Gal 1.luku

"8.Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
        7. joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
        8. Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        9. Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu. "

HelloAgain kirjoitti: "Muistan kuitenkin myös sen miten Jeesuksen asettamaa ehtoollista käsiteltiin Valtakunnan salilla ihan väärin. Leivät ja viini kuljetettiin ihmisten nenien edestä ja kenenkään en koskaan nähnyt ottavan osaa leivän tai viinin syömiseen. Tuo vääristynyt toimintatapa symbolisoi minusta hyvin sitä miten Jt-liike siivoaa itsensä tehokkaasti väärillä opeillaan kristillisyyden ulkopuolelle.

Jt-liike luule, että on kaksi erillistä ryhmää pelastuvissa ja että vain tuo pienempi ryhmä on oikeutettu ehtoollisen ottamiseen ja uudestisyntymiseen. Tämä on epäraamatullinen oppi ja suunnittelen kirjoittavani siitä myöhemmin tällä palstalla"

Kuulostaa mielenkiintoiselta ja perin omituiselta... Tästä käytännöstä mielelläni minäkin haluaisin tietää lisää... Jehovan todistajien käytännöt ovat minulle henkilökohtaisesti melko vierasta aluetta... Adventismin tunnen hyvin ja myös Helluntalaisuuden ja Luterilaisuuden... Itse olen 27 vuotiaana uskoon tullut ja sitä ennen ollut luterilainen "tapakristitty"...

• PuolustetaanArvojamme

Ylhäällä tekemässäsi aloituksessa kirjoitat mm:

"Jos et TOIMI arvojesi mukaisesti, niin ne eivät todennäköisesti ole AITOJA.

Minä en halua olla joku, joka on liian pelokas puolustaakseen omia periaatteitani teoilla."

Tässä viimeisessä kommentissasi kuitenkin kirjoitat:

"Eikö minulla ole oikeutta valita itse, mihin uskon? Minä en tyrkytä omaani teille, enkä voi teidän uskollanne ratsastaa."

Hmmmm: Huomaatko jotain ristiriitaa! Jt-periaatteisiinhan nimenomaan kuuluu reippaasti "tyrkyttää omaa uskoaan muille." Jt-liikehän oikein ylpeilee sillä, että sen jäsenistö on opetettu ahkerasti noudattamaan Jeesuksen lähetyskäskyä ja he yrittävät vielä antaa sellaisen kuvan, etteivät muitten kirkkokuntien ihmiset evankelioi (mikä ei ole totta)

Jt- liikkeen jäsenten arvoihinhan kuuluu, että heidän tulee olla sitoutuneita tottelemaan Jt-liikkeen hallintoelintä ja tarvittaessa puollustamaan sen näkemyksiä ja "saarnaamaankin" niistä ihmisille.

Nyt ketjun lopussa, et olekaan enää sanojesi mukaan valmis tyrkyttämään uskoasi muille, vaikka aloituksen sanoin et aiemmin halunnut olla liian pelokas puollustamaan omia periaatteitasi muille. Ja tuossahan vieläpä toit esiin, että

"Jos et TOIMI arvojesi mukaisesti, niin ne eivät todennäköisesti ole AITOJA"

Hmmmm....Olisiko nyt sitten käynyt niin, että huomasitkin tämän ketjun kehittymisen aikana, että arvosi (Jt-liikkeen opettamat) EIVÄT olekaan AITOJA ja siksi muutuitkin liian pelokkaaksi lahkosi arvoja enää puolustamaan ja saarnaamaan.

No, me kristillisyyttä edustavat emme näköjään muuttuneet liian pelokkaiksi puolustamaan omia raamatullisia periaatteitamme teoilla eli edelleen tässä uskallamme sinullekin todistella Raamatun totuuksia eli esim sitä, että on väliä opettaako ihmisille isoja, ihan uskon ytimessä olevia harhaoppeja kuten sitä että Jeesus on Mikael.

Te jehovan todistajat olette liikkeenä ylpeilleet saarnaamisahkeruudellanne, jota jotkut ovenavaajat saaattavat välillä kritisoida uskonsa tyrkyttämiseksi ihmetellen miksi tulette ja ette "anna" kunkin uskoa niin kuin sattuu huvittamaan.

Mielenkiintoista, että tilanne näyttää nyt kääntyneen niin, että sinä Jehovan todistaja syytteletkin kristikunnan kristittyjä siitä, että he tyrkyttävät uskoaan.

Miten se nyt siis sinusta on: Onko se, että ihminen pyrkii noudattamaan Jeesuksen lähetyskäskyä ja opettamaan Raamatuun vetoamalla uskonasioita toisille hyvä vai paha asia?Itse pidän sitä vain hyvänä asiana.

Ja Jt-liikkeen jäsenten ovelta ovelle työn harjoittamisessa sinänsä ei ole se ongelma, vaan ongelma on opetuksen sisällössä. Ongelma tulee siinä, että Jt-liike opettaa niin isoissa asioissa (kuten siinä kuka Jeesus on) Raamatun vastaisesti, että sitä liikettä ei voi enää pitää kristillisyyttä edustavana ja opettavana. Jt-liike tulee myös ihmisten ja Jumalan väliin hallintoelimellään, jota se pakottaa tarkkaan uskomaan jokaisen sen "valonvälkähdyksenkin", joka pian voi olla taas ns vanhaa valoa. Todellisessa aidossa kristillisyydessä ei saa olla jotain väliin tunkevaa "kultaista vasikkaa", joka alistaa ihmisen sellaiseen tilaan, että häneltä kielletään jopa kristiikin lukeminen ja hänet pakotetaan kiristämällä itsesensuuriin. Vehnän kaltaiset kristilliset paimenet eivät voi toimia näin. Jt-liikkeen koko hallintoelin toimii rikkaruohojen tavoin, ei vehnän. Miten rikkaruohoryppäälle/Väärälle profeetalle/tuollaiselle kultaiselle vasikalle voi alistua alamaiseksi, jos haluaa seurata Jeesusta. No, ei mitenkään ellei halua palvoa epäjumalia.

Yksi epäjumala/kultainen vasikka eli Jt-liikkeen hallintoelin, on tehnyt enkeli Mikaelista toisen epäjumalan liikkeensä jäsenille. Tälläinen ei ole kristillisyyttä sen enmpää kuin mormonismi tai voodoo-uskonnotkaan. Kyseessä on epäjumalanpalvelus ja voimakas eksytys.

todellisessa kristillisyydessä ei väitetä, että mikään tietty kirkkokunta omistaa Jumalan hyväksynnän vain itsellään ja Jumala käyttää vain yhtä tiettyä (esim 8 hengen poppoota) äänitorvenaan. Todellisessa kristillisyydessä tunnustetaan, ettei kaikkea voi eikä tarvitsekaan tietää kunhan pysytään evankeliumin ydinopetuksissa lujina. Ns kehällisissä kysymyksissä voi ja saa olla erilaista pohdintaa ja kantoja eri kristillisissä liikkeissä ja se ei haittaa. Todellisessa kristillisyydessä tunnustetaan, että Jeesuksen seuraajia löytyy monista eri liikkeistä ja kirkkokunnista, ei vain yhdestä. Se tajutaan myös, että on kuitenkin olemassa niinkin pahaa eksytystä, että kristillisyyden raja on ylitetty ja kyse on jo epäjumalanpalveluksesta ja Väärästä profeetasta. Näissä asioissa tulee olla tarkkana!

Tässä nyt puollustin kristillisiä periaatteitani kuten aloituksessa kannustit...Toivottavasti osoitin pyrkiväni toimimaan arvojeni mukaisesti kuten kannustit hienosti.

• PuolustetaanArvojamme
        Kopittelija007 kirjoitti:

HelloAgain kirjoitti: "Muistan kuitenkin myös sen miten Jeesuksen asettamaa ehtoollista käsiteltiin Valtakunnan salilla ihan väärin. Leivät ja viini kuljetettiin ihmisten nenien edestä ja kenenkään en koskaan nähnyt ottavan osaa leivän tai viinin syömiseen. Tuo vääristynyt toimintatapa symbolisoi minusta hyvin sitä miten Jt-liike siivoaa itsensä tehokkaasti väärillä opeillaan kristillisyyden ulkopuolelle.

Jt-liike luule, että on kaksi erillistä ryhmää pelastuvissa ja että vain tuo pienempi ryhmä on oikeutettu ehtoollisen ottamiseen ja uudestisyntymiseen. Tämä on epäraamatullinen oppi ja suunnittelen kirjoittavani siitä myöhemmin tällä palstalla"

Kuulostaa mielenkiintoiselta ja perin omituiselta... Tästä käytännöstä mielelläni minäkin haluaisin tietää lisää... Jehovan todistajien käytännöt ovat minulle henkilökohtaisesti melko vierasta aluetta... Adventismin tunnen hyvin ja myös Helluntalaisuuden ja Luterilaisuuden... Itse olen 27 vuotiaana uskoon tullut ja sitä ennen ollut luterilainen "tapakristitty"...

Juu, hyvä kysymys ja tärkeä käsiteltäväksi: Eli mitä Jeesuksen asettama ehtoollinen oikeasti tarkoittaa kristillisen raamattu-käsityksen mukaan. Voisiko joku kristitty ottaa tästä kopin, jos en esim itse ehdi nyt. :)

Ja toisaalta miten Jt-liike opettaa uudestisyntymisestä (koskee heidän mukaansa vain 144 000) ja miksi Jt-liike viettää ns Herran illallista vain kerran vuodessa ja miksi silloin leipää ja viiniä syövät vain ne ns heidän mielestään 144 000:n kuuluvat, joita ei kovinkaan moneen jt-seurakuntaan riitä edes yhtä.

Näistä asioista olisi hyvä saada keskustelua tänne aikaan.

• PuolustetaanArvojamme kirjoitti:

Juu, hyvä kysymys ja tärkeä käsiteltäväksi: Eli mitä Jeesuksen asettama ehtoollinen oikeasti tarkoittaa kristillisen raamattu-käsityksen mukaan. Voisiko joku kristitty ottaa tästä kopin, jos en esim itse ehdi nyt. :)

Ja toisaalta miten Jt-liike opettaa uudestisyntymisestä (koskee heidän mukaansa vain 144 000) ja miksi Jt-liike viettää ns Herran illallista vain kerran vuodessa ja miksi silloin leipää ja viiniä syövät vain ne ns heidän mielestään 144 000:n kuuluvat, joita ei kovinkaan moneen jt-seurakuntaan riitä edes yhtä.

Näistä asioista olisi hyvä saada keskustelua tänne aikaan.

Täältä Googlen kautta on ladattavissa "Messiaan ateriaan" liittyvää historiaa ja käytäntöä Risto Santalan (http://www.ristosantala.com/rsla/rslafi.html) kirjasta "Messiaan ateria" !

https://www.google.fi/?gfe_rd=cr&ei=UWCYU66mLIvK8gfFtYCABQ&gws_rd=ssl#q=risto santala messiaan ateria

http://www.ristosantala.com/rsla/MessiaanAteria.pdf

• Kopittelija007 kirjoitti:

Täältä Googlen kautta on ladattavissa "Messiaan ateriaan" liittyvää historiaa ja käytäntöä Risto Santalan (http://www.ristosantala.com/rsla/rslafi.html) kirjasta "Messiaan ateria" !

https://www.google.fi/?gfe_rd=cr&ei=UWCYU66mLIvK8gfFtYCABQ&gws_rd=ssl#q=risto santala messiaan ateria

http://www.ristosantala.com/rsla/MessiaanAteria.pdf

Lyhyt lainaus kirjasta R.S (sivu 69): "”Myös minun puolestani annettu ja vuodatettu!”
        Sana lupaa: jos joku janoaa, hän tulkoon!"

• Lisää kirjasta: (sivu 71)VARHAISIMMAT EUKARISTIAN SÄÄDÖKSET
        Vasta tässä vaiheessa, kun olemme jo puhuneet
        ehtoollisen juutalaisista taustakuvista
        ja nimenomaan ns. messiaanisesta ateriasta,
        voimme ymmärtää myös Didakhen eli 12
        apostolin opin ohjeet oikeissa puitteissaan.

"Didakhe (9.) edellyttää, että ehtoollinen
        jaetaan vain kastetuille seurakunnan jäsenille.
        Se korostaa, että ”kukaan ei saa syödä ja
        juoda eukaristiaa paitsi ne, jotka on kastettu Herran
        nimessä.”

Vrt. https://fi.wikipedia.org/wiki/Didakhe

• Rangaistuspotku

Itä.Merenneito 15.3.2016 20:08

" helluntailaiset ovat Jeesuksen ja Jehovan yhteydessä? Minusta se on törkeää. Sitä pakottamista tulee sieltäkin ihan yhtä lailla kuin Brooklynistä ja olen varma, että helluntailaisiltakin löytyy yhtä sun toista oppi-virhettä "

-Kirjoita helluntailaisille itselleen, että voivat vastata. Tulee mieleen, että vaimosi on rakastunut haelluntailaiseen.

• pieniHuomautus

Pieni huomautus: Itä.Merenneito on eläkkeellä oleva sinkkunainen, jos oikein muistan. Ainakin hän on nainen ja hänellä ei ole missään nimessä vaimoa.

jehovan todistajilla ja klassisen konservatiivisen, ristinuskon edustajilla on yhteistä se, että kannatetaan vain vastakkaisten sukupuolien välistä avioliittoa. :)

• MakeKoki

Minä muistan tuosta Itämerenneidon vaimosta vain, vain se jäi mieleen, kuinka hän valtakunnansalin lahjalaatikolla seurasi käteni liikettä joka liikemilliltään kun se liikkui laatikon yläpuolelle, sitten vielä lantin alastippuvaa liikettä, kunnes siellä kopsahti.

• tämäonsetotuus

Kuten huomaat, arvon itämeren.neto, näiden käännyttäjien ystävällisyys sinua kohtaan riitti tasan niin kauan kun myötäilit heidän näkemyksiään. Nyt kun suoraan sanoit ja ihan oikein, sinua vastaan hyökätään ja käydään henkilöön. Tämä kannattaa pitää mielessä. Nämä itseään ainoina oikeina kristittyinä pitävät sensuroivat tätä palstaa, eivät kykene aitoon dialogiin uskonsa perusteista ja häiriköivät niitä, jotka ovat heidän kanssaan eri mieltä.

• kiertääkaartaasanaa

Voi teitä te teeskentelijät

• HohHohHooh

Jt-lahko sensuroi jäseniään. Siitäkö te ateistiset nimi-Jehovan todistajat olette tulleet niin vainoharhaisiksi, että luulette täälläkin jonkun tahon käyvän sensuuri-iskuissaan erityisesti teitä kohtaan! Enpä usko, että olette niin merkittäviä, että teitä kannattaisi sensuroimalla palstalaisten vainota.

• KritiikkiOikeutettua

Jt-fact, helvetinkauppiaat, Orwell-uskonnot, Bumerangi jne multinikki siinä taas ilmeisesti latelee höpö höpö-juttujaan ja kuten tavallista väitteille ei ole mitään todisteita.

Aivan asiallista kritiikkiä kyseinen Mereneito on saanut silloin, kun hänen kommentointinsa on epäloogista. Miksi yhtä ihmistä pitäisikohdella täällä erityisesti silkkihansikkain. Hänkin on itse aika reipas sanankäänteissään ja usein hyvinkin kärjekäs. Kaipa hän ymmärtää kritiikin, kun on sitä itsekin ärhäkäs antamaan.

• Itä.Merenneito

Juuri niin,"tämä.on.se.otuus"!
        Nauraa hikerrän täällä taas aivan katketakseni :-DDD
        Olen seurannut tilanteen kehitystä ja niitä raamatunkohtien esille vetämisiä, mitkä sisältävät kirouksia ja tuomintaa minulle ja taas "rakkaspommituksia" ja sitä ÄLLÖTTÄVÄÄ mestarointia, moittimisia ja häpeän nostamsta kuin pienelle lapselle. Paremmin tietämistä, opetusta korkeuksista pääni yli.
        Katsoin muutaman liitteen erilaisin perustein, joihin minun on hyvä tutustua. Ihmisten ajatusmaailma on yllättävän moninaista - samasta asiasta.
        Tämä on ollut minulle parasta mahdolista terapiaa. Tulen hyötymään tästä ajasta monin tavoin. Joitakin oli ilo kohdata; arvostan heitä todella paljon.
        Olen saanut myös todenperäisemmän käsityksen jw.org:sta ja sen toimista. Mutta nähtäväsi en olisi kyennyt kohtaamaan näitä asioita aiemmin. Taidamme olla kaikki oikeaan aikaan oikeassa paikassa,vaikka näemme saamamme hyödyn kuin takapeiliin katsoen.

• huomiotavaa

Juuri niin,"tämä.on.se.otuus"!
        Nauraa hikerrän täällä taas aivan katketakseni :-DDD
        Olen seurannut tilanteen kehitystä ja niitä raamatunkohtien esille vetämisiä, mitkä sisältävät kirouksia ja tuomintaa minulle ja taas "rakkaspommituksia" ja sitä ÄLLÖTTÄVÄÄ mestarointia, moittimisia ja häpeän nostamsta kuin pienelle lapselle. Paremmin tietämistä, opetusta korkeuksista pääni yli.
        Katsoin muutaman liitteen erilaisin perustein, joihin minun on hyvä tutustua. Ihmisten ajatusmaailma on yllättävän moninaista - samasta asiasta.
        Tämä on ollut minulle parasta mahdolista terapiaa. Tulen hyötymään tästä ajasta monin tavoin. Joitakin oli ilo kohdata; arvostan heitä todella paljon.
        Olen saanut myös todenperäisemmän käsityksen jw.org:sta ja sen toimista. Mutta nähtäväsi en olisi kyennyt kohtaamaan näitä asioita aiemmin. Taidamme olla kaikki oikeaan aikaan oikeassa paikassa,vaikka näemme saamamme hyödyn kuin takapeiliin katsoen.

Kyllä nyt on "tämä.on.se.totuus." -ateisti eli bumerangi eli orwell-uskonnot eli Jt-fact varmasti onnessaan liehittelevästä palautteestasi. Sinä oletkin tällä erää ainoa hänen "rakkauspommitustensa" kohde. Muita uusia ateistin julistuksista innostuneita Jehovan todistajia ei tällä erää ole tällä palstalla heilumassa.

Ei ihme, jos joku kirjoittaa sinulle kuin pienelle lapselle, koska sinä, korkeasta iästäsi huolimatta käyttäydyt usein kuin nokkava pieni lapsi. Tai ehkäpä oikutteleva murrosikäinen. Teissä on samaa nokkavuutta kummassakin, sinussa ja ihailusi kohteessa, tuossa ateistissa, joka innosti sinua toisessa ketjussa haukkumaan Jeesusta "kuolleeksi juutalaiseksi."

Minä en kyllä nauraa kihertäisi vaan itkisin, jos olisin mennyt haukkumaan Jeesusta tuohon tyyliin. Silloin on jo asiat vakavassa jamassa, jos sellaiseen alentuu.

Tässä parin päivän sisällä kerroit kuitenkin jakaneesi Muistonviettokutsuja hyvällä omallatunnolla. Miksi sinä niitä niin hyvillä mielin jaat sellaiseen tilaisuuteen, joka on sinun sanojesi mukaan henkilön muistoksi, joka on"kuollut juutalainen, josta isäsi varoitti".

Ehkä tämä "palsta-terapia", jota kehut, ei ihan riitä sinulle. Luepa vähän omia ristiriitaisia edesottamuksiasi ja mieti mistä löytyisi apu johonkin edes hieman tasapainon tapaiseen tilaan pääsemiseksi.

Joka toinen päivä olet omien sanojesi mukaan hyvällä omallatunnolla kenttäilevä Jehovan todistaja ja joka toinen päivä palstan ateistin inspiroima wanna-be-ateisti.

Moni seuraa tuota seilaamista lähinnä myötähäpeän tuntein, mutta päätähti vain nauraa kihertää. Mikäs siinä, on se varmaan kiva, kun vihdoin kypsässä iässä on löytänyt ilon elämäänsä ateistimiehen seurassa. Liekö aatteella niin väliä, mutta huomion saanti on tuossa pelleilyssä ainakin taattu.
        Jt-lahkossa onkin suhteessa aivan hirmuisesti naisia miehiin verraten. Ateisteissa taas on hirmuisesti miehiä naisten määrään verraten.
        Näinkö käynee: Jt-naiset löytääkin ilon elämäänsä ateistimiesten avittamana. Onkohan ihan joukkopako Jt-lahkon naisten keskuuudesta odotettavissa ateistimiesten hellään huolenpitoon.

Mutta voi olla, että meininki on sama kuin Jt-lahkossa. Jonkin ajan kuluttua ateistiksi kääntymisestäsi huomio voi dramaattisesti vähentyä. Miten lie sitten ateismin autuudesta revittävän ilon suhteen. Himmeneekö sekin samaa tahtia kuin huomion saanti.

• VinksVonks
        huomiotavaa kirjoitti:

Kyllä nyt on "tämä.on.se.totuus." -ateisti eli bumerangi eli orwell-uskonnot eli Jt-fact varmasti onnessaan liehittelevästä palautteestasi. Sinä oletkin tällä erää ainoa hänen "rakkauspommitustensa" kohde. Muita uusia ateistin julistuksista innostuneita Jehovan todistajia ei tällä erää ole tällä palstalla heilumassa.

Ei ihme, jos joku kirjoittaa sinulle kuin pienelle lapselle, koska sinä, korkeasta iästäsi huolimatta käyttäydyt usein kuin nokkava pieni lapsi. Tai ehkäpä oikutteleva murrosikäinen. Teissä on samaa nokkavuutta kummassakin, sinussa ja ihailusi kohteessa, tuossa ateistissa, joka innosti sinua toisessa ketjussa haukkumaan Jeesusta "kuolleeksi juutalaiseksi."

Minä en kyllä nauraa kihertäisi vaan itkisin, jos olisin mennyt haukkumaan Jeesusta tuohon tyyliin. Silloin on jo asiat vakavassa jamassa, jos sellaiseen alentuu.

Tässä parin päivän sisällä kerroit kuitenkin jakaneesi Muistonviettokutsuja hyvällä omallatunnolla. Miksi sinä niitä niin hyvillä mielin jaat sellaiseen tilaisuuteen, joka on sinun sanojesi mukaan henkilön muistoksi, joka on"kuollut juutalainen, josta isäsi varoitti".

Ehkä tämä "palsta-terapia", jota kehut, ei ihan riitä sinulle. Luepa vähän omia ristiriitaisia edesottamuksiasi ja mieti mistä löytyisi apu johonkin edes hieman tasapainon tapaiseen tilaan pääsemiseksi.

Joka toinen päivä olet omien sanojesi mukaan hyvällä omallatunnolla kenttäilevä Jehovan todistaja ja joka toinen päivä palstan ateistin inspiroima wanna-be-ateisti.

Moni seuraa tuota seilaamista lähinnä myötähäpeän tuntein, mutta päätähti vain nauraa kihertää. Mikäs siinä, on se varmaan kiva, kun vihdoin kypsässä iässä on löytänyt ilon elämäänsä ateistimiehen seurassa. Liekö aatteella niin väliä, mutta huomion saanti on tuossa pelleilyssä ainakin taattu.
        Jt-lahkossa onkin suhteessa aivan hirmuisesti naisia miehiin verraten. Ateisteissa taas on hirmuisesti miehiä naisten määrään verraten.
        Näinkö käynee: Jt-naiset löytääkin ilon elämäänsä ateistimiesten avittamana. Onkohan ihan joukkopako Jt-lahkon naisten keskuuudesta odotettavissa ateistimiesten hellään huolenpitoon.

Mutta voi olla, että meininki on sama kuin Jt-lahkossa. Jonkin ajan kuluttua ateistiksi kääntymisestäsi huomio voi dramaattisesti vähentyä. Miten lie sitten ateismin autuudesta revittävän ilon suhteen. Himmeneekö sekin samaa tahtia kuin huomion saanti.

:D :D :D
        Vink, vink...veljesseurassa vaikuttaa yks ihan tän palstan ateistin tyylliin kirjoittava sälli. Ikää kyseisellä hepulla on mittarissa varmaan aika tarkkaan saman verran kuin Merenneidolla. Saattaa olla kuulkaas match made in heaven kyseessä! Vai pitäiskös tässä tapauksessa sanoa match made in h.e.l.l. ;)

• YksHuomio
        VinksVonks kirjoitti:

:D :D :D
        Vink, vink...veljesseurassa vaikuttaa yks ihan tän palstan ateistin tyylliin kirjoittava sälli. Ikää kyseisellä hepulla on mittarissa varmaan aika tarkkaan saman verran kuin Merenneidolla. Saattaa olla kuulkaas match made in heaven kyseessä! Vai pitäiskös tässä tapauksessa sanoa match made in h.e.l.l. ;)

Veljesseuran ateistisista tyypeistä kukaan ei taida enää kirjoittaa tällä palstalla omalla nimellään. Joitakin vuosia sitten vielä kirjoitti.

• plmb2016

EEL tarkoittaa voimaa. Jos sanotaan ihmisen oman käden voima, sanotaan EEL-JAD.
      Johannes Kastajasta taas sanottiin että hän tuli Eliaan voimassa, ELIAHU, "Jumala on minun voimani". Se nimi jolla Kaikkivaltias Jumala alkoi luoda maailmaa, on ELOHIIM, taivaalliset valtavoimat. Näissä valtavoimissa on niitä taivaallisia joukkoja ZEBAOTh ( ARMEIJAT). Joka armeijalla on luonnollissti armeijan johtaja, SHAR ZAWA ELOHIIM, Jumalan armeijan johtaja. Tämä ilmestyi Joosualle Jordanilla kerran. Myös enkili Miikaliesta mainitaan, että hän olisi niitä johtavia , tosin Israelin kansan lasten enkeli tai Arkkienkeli, Pyhimmän alueen johtavin enkeli. Myös sanotaan: Lasten enkeli. Sen sijaan enkeli Gabrielista sanotaan muutama esimerkki: Hän välitti sanoman aaronilaiselle papille ja Juudan sukukunnan Marialle. Pelastajan tulemisesta. Tobiaan kirja kertoo enkelistä jonka nimi on Rafael.
      Alkuluomisen jälkeen Mooseksen kirjassa aletaan käyttää Jumalasta JHVH nimeä, joka on Hän- muodossa oleva verbaalinen sana, Hän oli, Hän on ja Hän on tuleva. Kun Jumala alkoi pelastaa kansaansa israelia Egyptistä Tetragrammaton vaihtoi aikamuodon preesens muotoon. Preesens -muodon Tetragrammaton alka A kirjaimella (Alfa). Tällä Alfa-nimellä Mooses sai kertoa orjuutetulle kansalle Jumalan pelastavan heidät. Näitä Tetragrammaton muotoisia verbaalisia sanoja, joilla Jumala vaikuttaa pelastusta, on Raamatussa monia. Jeesus mainitsi myös että hän on Alfa ja Omega. Kuten Alku,Ensimmäinen,, niin myös Päätös. Viimeinen. Vanhassa Testamentissa oli paljon nimiä, joissa Jujmalan nimi kulki ihmisissä. Esim Elisa-profeetta, ELJISHA, Jumala pelastaa. Jeesus taas kantaa nimessään ihmisen lukua (6), tekijän merkkiä verbissä, Pelastaja, Hän joka teki pelastuksen. Jeshua.

• MistäLähteestä

Kiinnostavaa, vaan mistä lähteestä esim tuo sanonta "Israelin kansan lasten enkeli" on löytynyt?

• Sonopori

plmb2016 17.3.2016 2:07

" Johannes Kastajasta taas "
      -kirjoittaa vartiotorni, että koska Herodeksen tytär rakastui tähän Johannekseen, mutta tämä hurskasta ollakseen torjui lähentelyt, niin pyyti tytär Salome Herodekselta Johanneksen pään vadilla.
      Vartiotorniuskonnon johtoelin, joka korostaa nähneensä vuoden 1914 tapahtumat, sanoo tapahtuneen vuoksi aiheelliseksi kieltää syntymäpäivien vieton.

Toki sitten lahkohistoriikkiin "Jehovantodistajat - jumalan valtakunnan julistajia " on otettu perusteluksi, että koska ihmiset ovat luomuksia, niin ei sitten vietetä syntymäpäiviäkään.

Vartiotorniseuran johtoelin on siis löytänyt käyttöä sille ihmisen ominaisuudelle että tämä on luomus.

Toki ihmisen silmä, kuten silmä yleensä, on niin nerokas, että se puoltaa sotaa evoluutiota vastaan. huhutaan, että johtoelin on aikeissa perustaa vuosittaiset silmäjuhlat puhdasoppisille totistajille.

• Turnipsinsyöjä

Jassoo. Palauttihan Jeesus sokeisiinb ilmiin näkökyvyn

• Oopperaattori

Tapaamani vartiotornikauppiaat, 2 henkeä (eivätkö he tapaa olla ns todistajia ?) tosiaan ylistivät suorastaan silmän nerokkuutta ja peräti jumalallista suunnittelua. Sen vuoksi, he sanoivat, olisi vuotuinen silmäjuhlapäivä ihan paikallaan.

Tuonkin he myönsivät, että eivät pidä synttäreitä, koska Salome vaati torjutun rakkauden raivostuttamana Johannes Kastajan päätä, mutta he eivät tienneet että Salomesta on tehty ooppera.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      76
      3442
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      30
      2091
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      69
      1941
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      19
      1510
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1411
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1348
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1316
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1277
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1207
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1045
    Aihe